باراک اوباما تحریم های ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد


باراک اوباما تحریم های ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد

باراک اوباما در بیانیه خود تاکید کرده است که «بحران میان ایالات متحده آمریکا و ایران به دلیل اقدام‌ها و سیاست‌های حکومت ایران حل نشده است.»

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، روز سه شنبه تحریم‌های واشینگتن علیه جمهوری اسلامی ایران را تا ماه مارس ۲۰۱۲ تمدید کرد.

رییس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه ای، جمهوری اسلامی ایران را خطری غیرعادی و خارق العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده توصیف کرد و به کنگره اطلاع داد که «وضعیت فوق العاده ملی» در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید می‌کند.

باراک اوباما در بیانیه خود تاکید کرده است که «بحران میان ایالات متحده آمریکا و ایران به دلیل اقدام‌ها و سیاست‌های حکومت ایران حل نشده است.»

وی افزوده است که سیاست‌ها و اقدام‌های ایران بر خلاف منافع ایالات متحده در منطقه (خاورمیانه) است و خطری غیر معمول و فوق العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا به شمار می‌رود.

برپایه قوانین آمریکا قانون «وضعیت فوق‌العاده ملی» ملی که در حوزه اختیارات رییس‌ جمهوری است، به دلیل برقراری تعادل قوا میان ریاست جمهوری و کنگره، پس از یک سال به طور خودکار منقضی می‌شود، مگر اینکه رییس جمهور با امضای دوباره آن، از کنگره بخواهد یک سال دیگر آن را تمدید کند.

در مورد ایران این قانون تاکنون دوبار به کار گرفته شده است؛ بار نخست در بحران گروگانگیری دیپلمات های آمریکایی در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸؛ و بار دوم در سال ۱۹۹۵ در زمان بیل کلینتون، رییس جمهور وقت آمریکا. از آن هنگام تاکنون، روسای جمهوری این کشور، هر ساله این قانون را تمدید کرده‌اند.

این تحریم‌ها شرکت‌های آمریکایی را از کمک به توسعه صنعت نفت، انجام مبادلات تجاری، صادرات و واردات و همچنین سرمایه گذاری در ایران باز می دارد.

بر اساس تازه‌ترین تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، علاوه بر تحریم‌های اقتصادی با هدف متوقف کردن برنامه هسته ای ایران، برای نخستین بار«ناقضان حقوق بشر» در ایران نیز، هدف این تحریم‌ها قرار گرفته‌‌اند.

روابط ایران و آمریکا که در دو سال اول ریاست جمهوری باراک اوباما با ابتکارهای وی برای گفت‌و‌گو با ایران امیدهایی را برای تغییر زنده کرد در یکسال گذشته دچار تنش زیادی شده و لحن مقام‌های آمریکایی علیه برنامه اتمی تهران و نقض حقوق بشر در ایران تندتر شده است.

سال گذشته، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا از گرایش ایران به سمت «دیکتاتوری نظامی» سخن به میان آورد و دیوید پترائوس، رییس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، نیز گفت که ایران در حال تبدیل شدن از یک حکومت دین‌سالار به یک حکومت «اوباش‌ سالار» است.
imanfaz - ایران - تهران
افرین باریکلا خوبه شد چند سال 33؟ اوه باراک کمه بیشتر بیشتر تو میتونی جا نزن قیل از تو هیچ لطی نکردن مطمئن باش توهم نمیتونی!!!!!!!!!!!
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

saitama - ژاپن - توکیو
رییس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه ای، جمهوری اسلامی ایران را خطری غیرعادی و خارق العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده توصیف کرد....پس اگر منیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات مشکلی نداشته باشه قضیه حله و مشکل دیگه ای با جمهوری اسلامی نیست
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

danial nabi - سوئد - استکهلم
اینقدر تحریم کنید تا اخرش پتکی بشه تو سرتون فرود بیاد .امریکا نوکر صهیونیسم.
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

red.boy - ایران - تهران
imanfaz - ایران - تهران _ ادمی که واقعا خوابه میشه از خواب بیدارش کرد. ولی کسی که خودشو زده به خواب نمیشه از خواب بیدارش کرد. تو رو میدونم جز کدومشی! بقول میرحسین موسوی مرتب میگ سرائیل باید از صفحه روزگار محو بشه ولی داره روز به روز قوی تر میشه!!! بقول خودم شماها میگید امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه غافلید از اینکه یه هواپیما بهتون نمیفروشن و هماپیماها همگی ر حال سقوط و بیچاره مردم بدبخت که باید جور کله ماجرجویی یه عده رو بدن. گوشت رو میخی کیلو 20 هزار تومن ولی باز هم میگی امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه غافل از اینکه اینا همش غلط امریکاست.
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

aghakian - ایران - تهران
اونقدر تحریم کن تا تحریم دونیت پر بشه باراک جان حریف ایران نمیشی عزیزم اینجا ایران است کنام پلنگان و شیران است.تو خودت بچه صهیونیستها هستی صهیونیستها نتونستن حریف غزه بشن اونوقت تونینی میخوای حریف ایران بشی. خدا رو شکر که دیگه دستتون تو دنیا رو شده و همه کشورهای نو کرتم دارن یکی یکی سقوط میکنن موج بیداری اسلامی در دنیا تو را و پدر ولد الزنا ی اسراییلت را در خودش غرق خواهد کرد و فعلا بوی سقوط استعمار گران در دنیا به مشام میرسه پس بی خود برای ایران جبهه نگیر چون هرگز موفق نخواهی شد و ...
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.