رفسنجانی: مردم ایران به طور جدی دچار تفرقه شده اند

 
رفسنجانی: مردم ایران به طور جدی دچار تفرقه شده اند

اکبر هاشمی رفسنجانی که روز سه شنبه کرسی ریاست مجلس خبرگان را از دست داد در سخنرانی افتتاحیه این مجلس گفت که مردم ایران به صورت جدی دچار تفرقه شده اند و تاکید کرد که اصلاح جامعه با زور و تهدید صرف، امکان پذیر نیست.

آقای رفسنجانی می گوید که «اخلاق اسلامی» آسیب دیده و «دروغ ها خیلی شایع شده است. آمار و وعده ‌های دروغ دادن، تخلف از وعده کردن، شعارهای بی ‌محتوا دادن، فریب دادن، تهمت زدن، همه اینها خلاف اسلام است.»

وی اظهار داشت: «اگر در جامعه اسلامی این موارد شایع شود قطعا برای مردم تردید پیش می آید.»

به گفته این روحانی بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، «اگر مردم وفادار باشند...مشکلی نخواهد بود ولی تفرقه دارد جدی می شود و باید تلاش کنیم مردم را منسجم نگه داریم.»

اکبر هاشمی رفسنجانی به مشکلات جامعه امروز ایران اشاره کرد و گفت که «خانواده ها اکنون آسیب پذیرتر شده اند. بحث دختران فراری که سعی می کنیم کمتر بگوییم تبدیل به مسئله جدی شده است.»

وی تصریح کرد که «با زور و ترساندن کار پیش نمی ‌رود. البته در اسلام زور، ترساندن و تعزیرات و مجازات وجود دارد، اما مردم را باید معتقد به احکام بار بیاوریم.»

آقای هاشمی رفسنجانی از زمان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تاکنون به دلیل موضعگیری هایش به نفع معترضان، از سوی هواداران آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و روند این فشارها بیشتر شده است.

وی که از زمان پیروزی انقلاب بهمن ۱۳۵۷ سمت های مهمی چون ریاست جمهوری ایران، ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست مجلس خبرگان را بر عهده داشت در یکسال گذشته علاوه بر از دست دادن ریاست مجلس خبرگان از امامت جمعه تهران نیز کنار گذاشته شده است.

آقای رفسنجانی در سخنان روز سه شنبه خود گفت: «ما با کسانی که هم نسل هستند خیلی نمی توانیم مشکل داشته باشیم ولی جوان ها تاثیر گرفته اند و باید به فکرشان باشیم.»

به گفته وی، حکومت جمهوری اسلامی ایران برای این نبوده که «خودمان یک دوره حکومت کنیم. شعار این بود که انقلاب اسلامی را به انقلاب امام زمان متصل کنیم به همین خاطر باید به فکر نسل جوان باشیم.»

آقای رفسنجانی از افراد و نهادهایی که به گفته وی از «رهبری زیادی خرج می کنند» انتقاد کرده و گفته است: «مردم ما در اصل با ولایت فقیه مشکلی ندارند. خیلی ها می خواهند رهبری را در جریان کوچکی محبوس کنند...رهبری مال همه است. اگر کسی دستی از آستین بیرون بیاورد و وحدت جدی ایجاد کند، باز هم همان مقام رهبری است. ما می‌توانیم کمک کنیم، ولی در نهایت ایشان می‌توانند کار را انجام دهند.»

وی افزوده است: «نگذاریم مسائلی که حقیقتا نباید به پای رهبری نوشته شود به پای ایشان نوشته شود. البته خود ایشان هوشیار و مواظب هستند، اما می‌بینیم که چند روز بعد از نصایح ایشان به حرف‌ شان گوش داده نمی‌شود.»

اظهارات رییس سابق مجلس خبرگان در حالی بیان می شود که آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، از زمان روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ از وی و دولت او به شدت حمایت کرده و از اکبر هاشمی رفسنجانی و هواداران وی فاصله گرفته است.

وی سال گذشته در نمازجمعه معروف ۲۹ خرداد با صراحت اعلام کرد که خط مشی محمود احمدی نژاد به دیدگاه های او نزدیک تر است.
chat.man - ایران - سنندج
نه بابا ؟ یه کلمه هم از مادر عروس بشنوید ....
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

benitala - ژاپن - یوکوهاما
وی تصریح کرد که «با زور و ترساندن کار پیش نمی ‌رود. البته در اسلام زور، ترساندن و تعزیرات و مجازات وجود دارد، اما مردم را باید معتقد به احکام بار بیاوریم.». !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چی بگم !!!!!!!!!!!!
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

sobat - ایران - تهران
خاک عالم بر سر خرمنه ای خائن و ملعون
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

malmsteen - اکراین - کیف
خفه بمیر کثافت قاتل.
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

sarbarzi - ایران - سنندج
نخیر آقا. این مزه سواری بیخ دندونش مونده..! نمی خواد بیاد پایین. اونقدر چشش دنبال اون بالاست، اطرافش رو نمی خواد ببینه. در ضمن منظورش از مردم وفادار گوسفند هاییه که پشت سر آخوندها بع بع می کنن و الاغ هایی که بهشون سواری می دن. از همین جا و هیمن سایت از گوسفندان و الاغ های بی زیون عذر خواهی می کنم (مثال دیگه ای نبود)
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
اه. پس زبونم داره. این مدت اینقدر ساکت بود فکر کردم زبونش روگربه خورده!
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

romano - ایران - تهران
اتفاقا دست از تفرقه برداشتیم و دیگه بره نیستیم! چی شده عمو کوسه کاسه تنگ شده به همه نمی‌رسه از بالا تا پایین همه به گریه افتادین! حالا تازه شروع شده وگرنه الان ام البینی و امثال و ذالک اینجا داشتند عر و تیز می کردن. بخدا اگر دوسال دیگه هم طول بکشه چپ بشین صبر می‌کنم اون روز، روز تولدمه.
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
برو مردک با چهره زشت مغولت مردم ما خود را پیدا کردند و به موقع به خدمت همگی اتان خواهیم رسید که دور نیست
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

khosh bavar - ایران - یزد
کوسهجانی, چرا جوک میگی و چرا 2 زاریت دیر افتاد ! شاد و جدی باشیم .
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

antidajjal - ایران - تهران
اره اشغال، دچارشدیم...مشکلی داری؟
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

Afshin London - انگلستان - لندن
عامل تفرقه شما آخوندای حرومزاده بودید و هستید، بزرگترینشون هم خودتی مستر کوسه جانی قاتل
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

Royan - المان - المان
بید توی تنبانت افتاده بی ریخت.
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

javid-iran - اسرائیل - تل اویو
تا حالا حکم اعدام چند هزار نفر مضلوم را دادی?نوبت تو هم میرسد !.
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

amir-amir - کانادا - تورنتو
آقاى رفسنجانى دیگر خیلى دیر شده
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
این حاج اقا از بس تو بشکه رفته حرفه ای شده .میدونه اخر خط است خودشو جهت مخالف حرکت میکنه .ای ملوس
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
سبزها کجایند بیان ریس دیگشون رو بینند. مهاجرانی رو دیدید.اینم دیدید. موسوی و کروبی و خاتمی هم همینند یعنی بابوس و برده حلقه به گوش سید علی ولی فقیه و خواهان جمهوری اسلامی.
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
رفسنجانی تصریح کرد که «با زور و ترساندن کار پیش نمی ‌رود. البته در (اسلام) زور، ترساندن و تعزیرات و مجازات وجود دارد، اما مردم را باید معتقد به احکام بار بیاوریم.»!!!!. --- در واقع تعبیر اظهارات این شیاد اسلامی اینست که باید به زور مردم را به تبعیت از احکام اسلامی وا داریم. این کاریست که اسلام در طول 1400 سال کرده و بنده مرتب در این وب سایت در مورد جنایات دین اسلام در حق بشریت و در سرکوب آزادیهای فردی و اجتماعی صحبت کرده ام و متاسفانه هنوز وجود دارند عده ای ماله کش اسلامی که سعی در زیبا جلوه دادن چهره این دیو دارند. تمام رشد اسلام در طول تاریخ از طریق تهدید, عوام فریبی, زاد و ولد زیاد و جنگ صورت گرفته و این دین تنها در میان عوام یا همان مستضعفین که علم و دانش کافی و قدرت تبیین و تحلیل پدیده ها را ندارند رشد پیدا کرده و یارگیری نموده است. تا ریشه دین زده نشود این بدبختیها و جنگها و عوام فریبیها و دیکتاتوریهای اسلامی وجود خواهند داشت.
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

mardin delfani - انگلیس - برادفورد
زنان کروبی و موسوی بسیار شجاعتر و مردتر از این روباه مکارند.اکبر جان برو که دیگر فقط به درد خواجگی حرمسرا میخوری تا تو باشی و برای عظما ادا در نیاوری و از آب گل آلود ماهی نگیری.خوشحالم که با بتی که خود ساخته بود شکسته شد و حالا هم خوار و زبون از خفتگان رهبری هم کنار گذاشته شد
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

vahid.sharifi - کانادا - ونکوور
کثافت مگه تو همینو نمی خواستی? اشغال این برنامه دولت نجس خودت بود..
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

red.boy - ایران - تهران
pesar shoja - استرالیا - استرالیا _ درود ب میرحسین موسوی درود بر مهدی کروبی درود بر محمد خاتمی درود بر سیدحسن خمینی درود بر هاشمی رفسنجانی. تا کور شود هر انکه نتوان دید.
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

123esfand - لبنان - بیروت
روباه مکار به ته خط رسیدی مانند هر مکار دیگر . از خدا بخواه که هرچه زود تر مرگ را بر تو ارزانی کند اگر تو عمر نوح هم داشته باشی در تمام عمرت حتی یک کلام حرف راست نخواهی زد . تو واقعا این کشور را به اتش کشیدی . از خدا میخواهیم دودمانت را به اتش بکشد
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

م ر - ایران - تهران
مرتیکه -نگذاریم مسائلی که حقیقتا نباید به پای رهبری نوشته شود به پای ایشان نوشته شود رفی خیلی د.........................ی بدبخت مثل کهنه گ.....ی انداختن بیرون هنوزم بازم پاچه خواری میکنی هرچند جای تعجب نیست وقتی بالا و پایین ناموست را یکی میکنند سکوت اختیار میکنی باید هم الان بخوری
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
جناب رفسنجانی.چه کسی این تفرقه را بوجود آورد؟چیکار که نکردید با اینت مردم.چه تبعیضهائی در حق مردم قائل که نشدید.آدم ها را برای منافع خودتان بت وخدا ساختید وافراد با صلاحیت وافتخار آمیز کشور را عین تفاله جلوه دادید.حق را نا حق کردید.فسادو دزدی علنی قطع لا پوشی کردید وقطع دست برای یک لقمه نان انجام دادید وتشویق وتمجید از کلاهبرداران نور چشم برای ربودن ملیون ها ومیلیاردها .حیف که صفحه جا نداره وگرنه ردیف میکردم.
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.