آیت الله دستغیب خواستار رفع حصر غیرقانونی و غیرشرعی موسوی و کروبی شد

 
آیت الله دستغیب خواستار رفع حصر غیرقانونی و غیرشرعی
موسوی و کروبی شد

جرس: آیت الله  سید علی محمد دستغیب، با نوشتن نامه ای به اعضای مجلس خبرگان رهبری انتقاد خود را نسبت به فضای موجود اعلام و تخلفات علنی صورت گرفته از قانون قرآن و سنت و قانون اساسی را در شانزده بند اعلام کرد.
 
آیت الله دستغیب در قسمتی از این نامه ، با انتقاد از نظارت استصوابی خواستار لغو این نظارت شدند. همچنین ایشان خواستند که به اعتراضات دو کاندیدای ریاست جمهوری آقایان موسوی و کروبی رسیدگی شود و حصر غیر قانونی و غیر شرعی ایندو برداشته شود. وی همچنین در این نامه می نویسد: ضرب و شتم افرادی که برای احقاق حق، راهپیمایی آرام دارند جایز نیست، مرتکبان به آنها مجرمند و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و هیئت حاکمه مسئول حفظ جان و مال و آبروی آنهاست.


متن کامل نامه حضرت آیت الله دستغیب که در سایت حدیث سرو آمده بشرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور محترم آیات و حجج اسلام اعضاء مجلس خبرگان

عرض می شود قیام مردم ایران به رهبری مرحوم امام خمینی ره، یک قیام اسلامی بود. هرچند فشارهای حکومت پهلوی پدر وپسر تاثیر داشت: از ظلم وستم بر مردم بی سلاح، و خفقان شدید و انباشته شدن ثروت به دست حکّام وقت، و تاراج معادن بخصوص نفت به کشورهای حامی حکومت، و خفه کردن هر نوع صدای انتقاد، و رواج مدح و ثنا از شاه و درباریان و وابستگان حتی بوسیله بعضی از معمّمین، و گسترش فحشا و منکرات و...

امّا هنر امام خمینی این بود که به توفیق خداوند همه را جمع کرد در یک کلمه و آن دین اسلام و کلمه توحید بود، و گفت مردم اسلام را می خواهند و حاکمیّت بر خلاف میل مردم حرکت می کند، وبا نَفس رحمانی خویش و ارجاع آنها به فطرتشان توجه داد که همه این بدبختی ها بخاطر دوری از قرآن و سنّت است، وبیان نمود که اسلام خطّ بطلان می کشد بر ظلم و اسارت و شخص پرستی و بردگی و آنچه فطرت انسان نمی پسندد. لذا همه آنچه تبیین نمود خلاصه شد در (( استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی)).

مردم صدق را در کلام و عمل او یافتند که هرچه می گوید عمل می کند، و خدا را حاضر و ناظر اعمال خویش می بیند، و فهمیدند که اگر کشته می شوند و یا زندان می روند و شکنجه می بینند برای خداست و برای برپایی قرآن و سنّت است. همانطور که وعده خداوند بود قیام مردم به ثمر رسید و لذّت آزادی در سایه اسلام را حس کردند و خداوند بندهای اسارت از حاکمیّت شیطان را از آنها برداشت، و با چه ذوق وشوقی به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند، و از تشکیل شورای قانون اساسی توسط فقها و خبرگان در مسائل مختلف استقبال کردند و به حاصل آنکه قانون اساسی بود رای مثبت دادند، و می گفتند و می سرودند(( در بهار آزادی جای شهدا خالی))، و چه جانانه از حریم اسلام دفاع کردند؛ هشت سال دفاع مقدّس، برادری و برابری، و آزادی و امید به آینده ای سرشار از نعمت های خدادادی، و از جمله بندگی خداوند و لذت عشق و معرفت به او...

مجلس شورای اسلامی با رای آزاد مردم تشکیل شد، رئیس جمهور با رای آزاد مردم انتخاب شد، خبرگان با رای آزاد مردم شکل گرفت، رهبر جمهوری اسلامی هم اعلام کرد که من هم تابع قانون هستم و از مردم مستثنا نیستم، و همه ما عمل به قانون اساسی می کنیم، و به همه هشدار داد که مواظب باشید از قرآن و سنّت و قانون اساسی منحرف نشوید، افراد متحجّر و کج اندیش در حکومت رخنه نکنند، نیروهای نظامی در غیر امور مربوطه به خود، دخالت نکنند، و رهبر آینده در اجرای قوانین به خصوص عمل به قرآن وسنّت کمال مواظبت را داشته باشد، حوزه های علمیه مستقل باشند، حوزه و دانشگاه در عمل به قرآن و سنّت وحدت داشته باشند، آزادی مردم از جهت رای دادن محصور نشود، جان و مال و ناموس مردم به تاراج نرود... و خلاصه همه قِسم وصیّت و سفارش کرد.

اما بتدریج نظارت استصوابی پیش آمد و اصل بر عدم برائت، جای اصل برائت را گرفت، و شاهرگ مجلس شورای اسلامی خبرگان و قوه مجریه را به دست آورد، و حاکمیبت اکثریّت تبدیل شد به حاکمیّت اقلّیّت، و خبرگان که باید منتخب مردم باشند، در واقع منتخب شورای نگهبان گردیدند، و محور کار آنها که باید مواظبت دقیق بر رهبری در انجام وظایف قانونیش، و مواظبت بر زیر مجموعه که از حدود قانونیش منحرف نشود، تبدیل شد به تبعیّت بی چون و چرا از رهبری، و مخالفت با وضع موجود تبدیل شد به مخالفت با ولایت فقیه و نظام و در نهایت به اخراج و یا رای نیاوردن در دوره های بعد، اگر در حیات باشد! و این معنا بعینه برای حقیر پیش آمد که در چند سخنرانی تهدید به اخراج و جنگ سرد گردیدم. و قهرا بقیه اعضا نباید جرات انتقادی داشته باشند که چه بسا مبتلا به مثل حقیر شوند و حتی در شهر خویش هر کس به او وابسته باشد بوسیله نیروهای امنیتی دستور به اخراجش صادر گردد و یا برائت بجوید و یا اگر حوزه ای داشته باشد به شدت مراقبت شود و حتی المقدور در انزوای کامل به سر برد. بالاخره اینجانب وظیفه دارم که انتقاد کنم:

نظارت استصوابی لغو شود و آنچه باید باشد نظارت بر حفظ رای مردم در انتخابات است.به اعتراضات دو کاندیدای ریاست جمهوری آقایان موسوی و کروبی در نزد هیئتی که طرفین دعوی قبول داشته باشند گوش داده شود و بررسی شود و هرچه سریعتر حصر غیرقانونی و غیر شرعی این دو بزرگوار برداشته شود.
آنهایی که در راهپیمایی آرام به مردم هجوم آوردند و زدند و دستگیر کردند محاکمه شوند بر حسب شرع اسلام. آنهایی که بدون محاکمه زندان هستند آزاد شوند و اگر متهم به جرمی هستند آشکارا محاکمه شوند بر حسب شرع اسلام و قانون اساسی. روزنامه ها و مراکز خبری آزاد شوند، و سانسور برچیده گردد. بازجویانی که زندانیان را شکنجه کردند و مسببّین حمله به کوی دانشگاه محاکمه شوند بر حسب شرع اسلام و قانون اساسی. نیروهای نظامی از سپاه و بسیج و انتظامی و اطلاعات در مسائل سیاسی، فرهنگی، دینی، حوزوی و دانشگاهی دخالت نکنند، و به تمام بندهای قانون اساسی عمل شود.

قوه قضائیه مستقل عمل کند، و با تعامل با مراجع، اصول و فروع قضاوت انجام گیرد. برخوردهای فراقانونی و غیر شرعی با متهمین سیاسی نشود. این وضع بد اخلاقی و بعضا خلاف شرعها که در صداوسیما اجرا می شود، و خلاف گوییها و دروغها و تهمتها برچیده شود. صداوسیما متعلق به همه مردم- چه موافق و چه مخالف- می باشد، انحصار آن به هیئت حاکمه رجوع به گذشته است. مردم از کارهای که حاکمیت می کند در داخل و خارج با خبر باشند، دخل و خرجها را نه تنها مجلس بلکه همه مردم بفهمند. ((یا قَومِ لَکُمُ الیَومَ ظاهرینَ فِی الارضِ فَمَن یَنصُرُنا مِن باسِ اللّه ان جاءنا)): امروز حکومت در دست شما است و همه نوع امکانات دارید و می توانید با مردم بدون سلاح مهربان باشید و آنها را ولی نعمت خود بدانید، و یا بر سرآنها بکوبید تا ساکت شوند، ومی توانید مظلوم را ظالم و ظالم را مظلوم جلوه دهید، اما از ((باس)) خداوند باید ترسید. اینجانب و امثال حقیر نظری جز خیر خواهی و سعادت شما حاکمیت و غیر شما نداریم. (( ما عِندَکُم یَنفَد وَ ما عِندَ اللّه باق))

هنگامی که این سطور را می نوشتم با برخورد غیر منطقی حاکمیت با افرادی که هر کدام هشت سال و بیشتر با رای مردم خدمت می کردند مواجه شدم، و فکر می کردم آخر مردم دنیا چگونه قضاوت می کنند که کشور، مدت 32 سال از انقلاب و در دست افرادی بود که به قول شعارهای شما دست نشانده آمریکا و اسرائیل بودند، چقدر زشت وزننده است! اینها دستور اسلام نیست، سیره ائمه اطهار نیست، تبلیغ اسلام و قرآن نیست...

هر فرد و یا گروه غیر مسئول حق حکم راندن و یا نسبت دادن کسی به ارتداد و منافق و فاسق ندارد، متهم باید در دادگاه علنی زیر نظر مجتهد جامع الشرایط با شنیدن دلایل جرم و اختیار دفاع از خود محاکمه شود، در غیر این صورت هر نوع بازداشت و حصر وغیره صورت شرعی و قانونی ندارد و جایز نیست. شعارهایی که علیه اشخاص داده می شود و بعضا از صداو سیما پخش می شود توسط هر فرد یا گروهی باشد جایز نیست. شبنامه ها، تراکت ها و اعلامیه هایی که علیه اشخاص منتشر می شود حتی اگر در محکمه عدل جرمش ثابت شود جایز نیست و صورت شرعی و قانونی ندارد. میزان حکم شرعی، قرآن وسنت و فتاوای مجتهدین جامع الشرایط مراجع تقلید می باشد.
اینک خلاصه تخلفاتی که از شرع و قانون صورت گرفته به نظر شریف عده ای از مراجع بزرگوار رسیده، از این قرار است:

1- مطابق حدیث معتبر منقول از امام صادق ع، هر کس شهادتین می گوید جان و مال و آبرویش محفوظ است. (عن الصادق ع: الاسلام شهادة ان لا اله الا الله و التصدیق برسول الله به حقنت الدماء) کافی 25:2- کتاب ایمان و الکفر.
2- هر مسلمانی که متهم به جرمی گردید قبل از اثبات جرم در نزد مجتهد جامع الشرایط آبروی او محفوظ و حق بازداشت وی نیست.
3- اثبات جرم باید با اقرار از روی اختیار و یا شاهد عادل و معتبر حاصل گردد، و اعتراف گیری در زندانها با ارعاب و تهدید و تطمیع بالخصوص آن هم با شکنجه ابدا جایز نیست و ظلم صریح است و فاقد وجه شرعی و حقوقی بوده و اعتبار ندارد.
4- هر کسی نمی تواند برای متهمین حکم صادر کند مگر مجتهد جامع الشرایط باشد. برای قضاوت یا در شان نبی است ویا درشان و صلاحیت وصیّ نبی است و در غیر این صورت مصداق شقی است. (قال امیرالمومنین ع: لشریح: یا شریح، قد جلست مجلسا ما جلسه الا نبی او وصیّ نبیّ او شقی. من لا یحضر5:3 حدیث 3222)
5- دروغها و تهمت ها که بعضا از صداوسیما پخش می شود هیچ قسم صورت شرعی ندارد.
6- به بهانه حفظ نظام( که در حقیقت از نظر آنها حفظ هیئت حاکم است) حرامهای خداوند و گناهان کبیره حلال نمی شود.
7- حاکم شرع و مجتهد جامع الشرایط از اصل تا فرع برای حکم دادن باید تحت هر نوع امر ونهیی نباشد حتی بزرگترین مقام مسئول کشور.
8- ارتداد و محاربه در فقه چارچوب معین و تعریف خاص دارد و حکم ثبوت ارتداد و محارب بودن اشخاصی که احقاق حق می کنند و فریادرسی می نمایند جز از طرف مجتهد جامع الشرایط با ذکر دلیل جایز نیست.
9- ضرب و شتم افرادی که برای احقاق حق، راهپیمایی آرام دارند جایز نیست، مرتکبان به آنها مجرمند و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و هیئت حاکمه مسئول حفظ جان و مال و آبروی آنهاست.
10- با توجه به اینکه امنیت حق طبیعی و اولیه همه افراد و شهروندان می باشد و هیچ کس حق سلب و یا ایجاد محدودیت در این حق ندارد، ورود هر فردی تحت هر عنوان و سمتی به حریم افراد، و استراق سمع و تفتیش وسایل خانوادگی آنها جایز نیست.
11- حوزه های علمیه باید مستقل باشند، مراجع بدون واهمه بتوانند احکام شرع و یا تخلف از آنها را بگویند.
12- دخالت نیروهای امنیتی و انتظامی و نظامی در امور مذهبی حوزه ها و مساجد و دانشگاه ها و امر و نهی آنها برای ائمه جماعات صورت شرعی ندارد.
13- هیئت حاکمه عهد کرده که به قانون اساسی پایبند باشد و قسم یاد کرده. نقض عهد جایز نیست و موجب سلب عدالت است.
14- خبرگان رهبر را برابر قانون اساسی که اختیار انتخاب و تعیین بر عهده آنان قرار داده و حتی برای آنان حق عزل دیده است، وقتی که فردی را برای رهبری تعیین می کنند مکلف هستند که ناظر بر اعمال وی باشند و هر نوع خلاف شرعی از زیر مجموعه انجام گیرد لازم است تذکر دهند و با رعایت مراتب امر بمعروف و نهی از منکر به وظایف قانونی خود عمل کنند، در غیر این صورت در نزد خداوند مسئول خواهند بود.
15- حیف و میل بیت المال بدون حکم شرعی و مجوز قانونی جایز نیست و در دخل و خرج آن لازم است مردم بدانند زیرا متعلق به همه مردم است.
16- وظیفه شورای نگهبان پاسداری از احکام اسلام و صیانت رای مردم و حفظ آبروی مسلمانان است؛ تخلف از آن جایز نیست.

سید علی محمد دستغیب
5/ 12 /89
romano - ایران - تهران
این یکی رو واقعا باحال اومدی. به بهانه حفظ نظام( که در حقیقت از نظر آنها حفظ هیئت حاکم است) حرامهای خداوند و گناهان کبیره حلال نمی شود.
یکشنبه 8 اسفند 1389

h.k - دانمارک - اودا
مردم ایران حامیان بسیارمعتبری دارند.خصوصاعلمای بزرگ وواقعی که هرکدام میلیونهانفرطرفداردارند.کلیه علمای طرازاول طرفدارجنبش سبزهستند.غیرازچندنفرخرفت مثل جنتی احمدخاتمی کاظم صدیق که درردههای علمی خیلی پایین هستند.وچندملای شیادمثل,,تمساح ,,ومحمدیزدی که مطلقاقابل مقایسه نیستند.بااقایان,,دستغیب ,,طاهری,,صانعی,وحیدخراسانی,شبیرزنجانی بیات وغیره من متعجبم چراملت ایران کمکاری میکردند.تاسال پیش.
یکشنبه 8 اسفند 1389

khosh bavar - ایران - یزد
بدجوری به بدبختی و ندامت کاری افتادن, زیرا علی مطهری هم تلاش دارد دست دوستی بسوی موسوی / کروبی دراز شود. مردم ازادیخواهم, همانطوریکه ملاحظه میکنید روز بروز دشمن ایران ضعیفتر و زبونتر شده و دچار اشتباه بیشتر خود میشود که " حاصل " نبرد ما با این ددمنشان هست, بدینجهت تمنا دارم مردم عزیز تهران بپاخیز و با حضور خود در روز 3 شنبه تیرخلاصی را بر پیکر فرسوده این ضحاکان شپشی وارد سازیم که چنین موقعیت بهتری نصیب ما مردم زجر دیده و تشنه ازادی نخواهد شد. بهار ازادی منتطر ماست . به امید پیروزی اتش بر تاریکی. شاد و همصدا باشیم !
یکشنبه 8 اسفند 1389

MNS - امریکا - مورگن هیل
khosh bavar - ایران - یزد دقیقا همان فکری که من هنگام خواندن متن کردم ملت نباید با این حرفها کوتاه بیان مرسی اقای دستغیب همه تخلفات نظام را مطرح کردید وبرای همه روشن شد نظام که به زیرکشیده شد در همه فیضیه ها وامام زاده ها گل گرفته شدهمه این مسائل حل میشه و احتیاجی به مجتهد جامع الشرایط برای قضاوت به روش1400 سال پیش نداریم مگه توهمه دنیااینا قضاوت میکنند که عدالت حاکمه ?
یکشنبه 8 اسفند 1389

khosh bavar - ایران - یزد
MNS - امریکا - مورگن هیل : دوست گرامی, من که دچار شوک شدم که به این اسانی میتوانیم پوز این ددمنشان را بزنیم ! به اسانی این امر اعتقاد داشتم, که کار راحتی خواهد بود, ولی خودم فکرش را نمیکردم در عرض چند ماه و چند روز " شاهد " اسان بودن این امر بشم که برکناری این ضحاکان خوناشام اینقدر راحت هست. به امید همکاری و همیاری تمام مردم ایران برای سرنگونی این رژیم قهقهرایی. ازادی از ان ماست, خواستن توانستن هست. به امید دیدارمان در ایران ازاد و همیشه سبز و خرم. شاد و همصدا باشیم !
یکشنبه 8 اسفند 1389

high class - کانادا - ونکوور
ای ول اخوندباحال وبا مرام
یکشنبه 8 اسفند 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
یالله حاجی آقا .. واقعا حاجی آقا انشاء نوشتن شما خیلی خوبه یه نمره 17هم بهتون میدیم!. شما تو انشاء تون از یه پلنگ که گوشت خواره تقاضا می کنید که علف خوار شود و حیوانات را راحت بگذارد ؟؟ چه لطفی و چه مرحمتی ؟!! . حاج آقا شاید در قسمت پائین تنه تون قدری احساس گرما می کنید و اون یه فیتیله در حال سوختنه و بقیه عمامه دارها هم فیتیله شون ها آتش گرفته و داره بطرف ترکیدن میسوزه میگید بیام درش بیاریم ...که علف خوار شدید ؟!!
یکشنبه 8 اسفند 1389

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
من گاهی اوقات از بعضی ها تعجب میکنم.هر کس توانایی و مسئولیتی دارد.مثلا اقای دستغیب با هفتاد هشتاد سال سن بیاید عبا و عمامه را بگذارد و لباس خاکی بپوشد و مثل رمبو با تیر و کمان و چاقوی نیم متری با دسته ای با سوزن ونخ جراحی از شیراز برای تصرف قم برود.این ادم دارای یک اعتقاد است و تعدادی مقلد دارد و بسیار ادم قابل احترامی است که در این سن با استفاده از چیزهای خوبی که در هر مذهب است برای ازادی تلاش میکندو از حق مردم میگوید.ادم اول فکر میکند بعد کامنت میگذارد.اگر یک بسیجی یا ساواکی کامنت بگذارد خیالی نیست ...ولی افرادی که تا بحال در سایت بعنوان صاحب اندیشه شناخته شده اند(درست یا غلط) نباید نسنجیده مطلب بنویسند.
یکشنبه 8 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.