ارائه اسرار بانک سوئیسی به ویکی لیکس برای افشاگری


ارائه اسرار بانک سوئیسی به ویکی لیکس برای افشاگری

یک بانکدار سابق سوئیسی اسنادی را برای افشاگری در اختیار سایت ویکی لیکس قرارداده است. در این اسناد شگردهایی که سیاستمداران، بازرگانان سرشناس ، صاحبان شرکت های بین المللی، هنرمندان و میلیاردرها برای فرار از پرداخت مالیات به کار می برند افشا شده است .

رودلف المر که قبلا برای یک بانک خصوصی سوئیسی کار می کرده، امروز دوشنبه 17 ژانویه صدها سند داخلی از حساب های بانکی این اشخاص را در اختیار ویکی لیکس قرار داده است. این اسناد نشان می دهند که این اشخاص که برای فرار از مالیات درخارج از سوئیس حساب باز کرده اند.

ویکی لیکس پس از مطالعه این اسناد در مورد انتشار آن تصمیم می گیرد.

در اطاقی که بیش از صد خبرنگار در آن گرد آمده بودند دو سی دی به جولیان آسانژ بنیان گذار سایت ویکی لیکس تحویل داده شد .جولیان آسانژ که به اتهام تجاوز و تعرض جنسی از سوی پلیس سوئد تحت تعقیب است، توسط یک دادگاه لندن به قید وثیقه آزاد شده و در انتظار رسیدگی به پر ونده استرداد خود به سوئد است.

به گفته ردولف المر این دو سی دی حاوی اسامی میلیاردرها ،،شرکت های بین المللی و چهل سیاستمدار ی است که از پرداخت مالیات فرار کرده اند و اطلاعات آن از سه موسسه مالی طی بیست سال گذشته جمع آوری شده است.

ردلف المر قرار است روزچهارشنبه 19 ماه ژانویه به اتهام زیرپاگذاشتن قانون حفظ اسرار بانکی در سوئیس مورد محاکمه قرار گیرد.

برخی معتقدند که ردلف المر مبارز پر جراتی است که علیه سیستم بانکداری به جنگ بر خاسته اما به نظر برخی دیگر او فقط یک کارمند سرکش سابق بانک است .

ردلف المر مدیر اجرایی یکی از قدیمی ترین و معتبرترین بانک های سوئیس در جزایر کایمن بود و مسئولیت میلیاردها دلار سرمایه را بعهده داشت ولی بعد از پی بردن به نحوه عملکرد بانک، اعتماد خود به سیستم بانکی را ازدست داد. به گفته المر نظام بانکی کنونی به نفع کسانی است که قصد فرار از پرداخت مالیات را دارند.

آقای المر می گوید که اول سعی کرده در داخل بانک تغییراتی به وجود آورد ولی وقتی موفق نشده است برای این کار به مقامات آمریکایی و ویکی لیکس روی آورده است.

blue lotus - فنلاند - هلسینکی
امیدوارم جرات چاپ کردنشو داشته باشه.
دوشنبه 27 دی 1389

Tizbin2011 - اکراین - کیف
باید دید اسم رهبر ثروتمند و فقید جمهوری اسلامی ایران ولایت مطلقه و ولی امر مسلمین جهان ایت الله خامنه ای و مموتی در انجا هست یا نه.اخه این ادمی که واسه اسمش تریلی باید اورد تصور کن واسه پولاشون چی باید اورد.مخصوصا که یارو با یک دست ملت رو مچل کرده.ببین اگه دو دست داشت ما الان کجا بودیم.
سه‌شنبه 28 دی 1389

fatemeh shin - انگلیس - لندن
اوایل انقلاب روزنامه ها نوشتند ایت الله اردبیلی چهارملیون فرانک سویس تک خوری کرده گذاشته دریکی از بانگهای سویس آیت الله آمد توی تلوزیون گفت زدانقلاب برای خراب کردن من این کاررا کرده اگر لیست کامل فقط ایرانیها را منتشرکنند سربه ترلیونهادلارخواهدزد
سه‌شنبه 28 دی 1389

تی تی - اکراین - کیف
وای فکرش بکن . چه شود...
سه‌شنبه 28 دی 1389

Alireza-BM - سویس - زوریخ
امکان نداره منتشر بشه مثل هزاران جنایت و قتلهایی که انجام میشه اما هیچ وقت منتشر نمیشه. سویس = ایران . لبنان. پاکستان و....
سه‌شنبه 28 دی 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
کاری که جولیان آسانژ داره می کنه حتا امام زمان هم تو افسانه های آخوندها نمیتونه یک درصدشو بکنه. واقعا درود براین مرد بزرگ. احمدی نژاد بیا ببین افشاگری مفسدان اقتصادی یعنی چی و بعد برو زر بزن که ال خواهم کرد و بل خواهم کرد و آخرش هم می فهمیم که خودت و اطرافیانت و رهبرت که اشد مفسدین زمان هستید. بیا یاد بگیر
سه‌شنبه 28 دی 1389

VioOolet - آلمان - دورتموند
به به چه شود از ویکی افشا از سران دولت انکار
سه‌شنبه 28 دی 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
اگر شرف دارین اسناد شورش 57 را منتشر کنید
سه‌شنبه 28 دی 1389

shaki59 - ایران - ملاط اباد
اگه بانکهای ونزویلا و لبنان رو هم شامل میشد خیلی خوب بود.اونوقت معلوم میشد که این اقایونی که اینقدر دم از ساده زیستی و قناعت میزنند خودشون چیکارن وچه زندگیه ساده ی دارن؟حساب کنین دیگه وقتی مملکتی یکی فقط یکی از وزیراش(خودتون میدونین کیه ص.م) طبق امار سال86برابر با چهل میلیارد تومان باشه اون وزیر چه میفهمه درد و بدبختی مردم چیه.مثلا هم نماینده مردمه بابا.
سه‌شنبه 28 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.