نظر صریح رهبرانقلاب درباره سخنان دیروز احمدی ‏نژاد

 
نظر صریح رهبرانقلاب درباره سخنان دیروز احمدی ‏نژاد

عصر ایران : سایت احمد توکلی در واکنش به سخنان دیروز رئیس جمهور که گفته بود:چشم انداز را افراد بی اطلاع نوشتند، با ارائه بیانات مختلف رهبر انقلاب در خصوص چشم انداز، از وی انتقاد کرد و به نقل از رهبری نوشت:سند چشم‏انداز محصول یک کار فشرده و متراکم است، کارشناسى شده است و درست هم هست.

سایت احمد توکلی در واکنش به سخنان دیروز رئیس جمهور که گفته بود:چشم انداز را افراد بی اطلاع نوشتند، با ارائه بیانات مختلف رهبر انقلاب در خصوص چشم انداز، از وی انتقاد کرد و به نقل از رهبری نوشت:سند چشم‏انداز محصول یک کار فشرده و متراکم است، کارشناسى شده است و درست هم هست.

به گزارش "الف" رهبر انقلاب هرسال در دیدار با هیات دولت نسبت به توجه بر سندچشم انداز 20 ساله تاکیدات فراوان داشته اند.

 آنچه در ادامه می آید بخشی از سخنان رهبر انقلاب در خصوص توجه به اجرای سند چشم انداز، اهمیت ارائه گزارش درباره میزان تحقق شاخص های آن و تاکید بر زحمات کارشناسی و فشرده ای است که برای تهیه این سند کشیده شده است.

این سند محصول کار کارشناسی و متراکم است
سفارش اول ما مسأله‏ ى «سند چشم‏انداز» است. در گزارش آقاى رئیس‏جمهور یک جمله‏ى کوتاهى گفته شد و اسم سند چشم‏انداز آمد؛ لکن این کافى نیست. سند چشم‏انداز، یک مسأله‏ى فرادولتى است؛ مال این دولت و آن دولت و این سیاست و آن سیاست و این جریان و آن جریان نیست؛ محصول یک کار فشرده و متراکم است؛ کارِ کارشناسى شده است؛ و درست هم هست. این سند، در واقع برنامه‏ى کلان بیست‏ساله‏ى ماست و یک سند به معناى حقیقى کلمه است. آنچه که در این سند گفته شده، تعارف نشده. باید در همه‏ى برنامه‏ریزیها - چه در قانون‏گذارى که قانون‏گذارها مسؤولش هستند، چه در اجرا و مقررات اجرائى که شماها مسؤولش هستید - سند چشم‏انداز را مورد ملاحظه قرار بدهید؛ بسنجید و ببینید کجاها در جهت سند چشم‏انداز نیست، آن‏جا را تصحیح کنید و نگذارید زاویه بخورد. این فقط مسؤولیت رئیس‏جمهور نیست - اگرچه رئیس‏جمهور، بیشترین مسؤولیت را در این زمینه دارد - بلکه مسؤولیت یکایک شما آقایانى است که در رأس دستگاههاى اجرائى قرار دارید. یعنى واقعاً سند چشم‏انداز را بعنوان یک میثاق، مبناى عمل قرار بدهید. این یک نکته و سفارش مؤکد من است.
دیدار رئیس جمهور و اعضاى هیأت دولت-4/6/1386

 
این سند یک کار اساسی بود؛ شعار نیست

این سند چشم‌انداز یک کار اساسى بود که در کشور انجام گرفت؛ بررسى شد، مطالعه شد، جوانبش سنجیده شد. آنچه که در این سند هم آمده، شعار نیست. با توجه به امکانات و واقعیات، این سند تنظیم شده. این سند در واقع نقشه‌ى راه بیست ساله‌ى ماست. خوب، از این بیست سال، پنج سالش گذشت. یک وقت مى‌بینیم این بیست سال با یک چشم به هم زدنى تمام شد. باید ببینیم چقدر جلو رفتیم.

 یکى از کارهائى که باید انجام بگیرد، همین است؛ باید ببینیم چقدر ما توانستیم از این نقشه را به سمت آن هدفها طى کنیم. والّا اگر چنانچه این توجه و این ذُکر را نداشته باشیم، یک وقت چشم باز میکنیم، مى‌بینیم فرضاً ده سال یا دوازده سال از این زمان گذشت، ما هنوز آن راهى را که باید در این مدت طى کنیم، طى نکردیم؛ در بقیه‌ى این مدت هم طى کردن آن راه امکان ندارد. بنابراین بایستى یک تقسیم‌بندى صحیحى انجام بگیرد بین تلاشها و فعالیتهائى که باید بشود، و بین این مسیرى که ما تا آن اهداف داریم، تا در هر برهه‌اى از زمان، به تناسب امکان آن برهه، پیشرفت کرده باشیم. به نظر من بایستى این را یک جا بررسى کرد. این کار هم برعهده‌ى دولت است؛ این را بررسى کنید.
دیدار رئیس جمهور و اعضاى هیئت دولت‌-8/6/1389

 
قانون را اهمیت دهید، ولو که قبول نداشته باشید

قانون را اهمیت بدهید. قانون - وقتى که با ساز و کار قانون اساسى پیش رفت - حتمیت و جزمیت پیدا میکند. ممکن است همان مجلس یا دولت یا دیگران مقدماتى فراهم کنند که آن قانون عوض بشود - با طرحهایى که در مجلس مى‏آید، با لوایحى که دولت میدهد، با تصمیم‏سازیهایى که در بخشهاى مختلف انجام میگیرد - عیبى ندارد؛ اگر قانون نقص دارد، ضعف دارد و غلط است، عوض بشود؛ اما تا مادامى که قانون، قانون است، حتماً بایستى به آن عمل بشود و به آن اهمیت داده بشود. من این را تأکید مى‏کنم. در بخشهاى مختلف همین‏جور است.

ممکن است یک چیزى را شما معتقد باشید که روال قانونى‏اش درست طى نشده، یا متصدى این کار قوه‏ى مجریه نیست؛ وقتى که قانون مجلس - با همان ساز و کار قانون اساسى - به دولت ابلاغ شد، قوه‏ى مجریه باید آن را قانون بداند. حالا اگر چنانچه ضعف یا چیز دیگرى وجود دارد، عواملِ دیگرى وجود دارد که اگر قانون مشکلاتى دارد، بایستى آن را از بین ببرند؛ چه در خود مجلس، چه در شوراى نگهبان و از این قبیل. به قانون اهمیت بدهید..... سند چشم‏انداز را هیچ نبایستى مورد غفلت قرار داد. این حقیقتاً یک سند واقعى و یک نقشه‏ى راهِ حقیقى است.

باید دستگاههاى نظارتى خودتان را محاسبه کنید. حالا دیگران ممکن است نظارت بکنند، ممکن است نکنند؛ ممکن است نظارتشان درست باشد، ممکن است ناقص باشد؛ اما در درون خودِ مجموعه‏ى قوه‏ى مجریه - که نقشش در رسیدن به اهداف چشم‏انداز، بسیار حساس است - دستگاههاى نظارتى را فعال کنید، بعد ساز و کارهاى نظارتى را بکار بیندازید تا ببینیم برنامه‏ها و سیاستها چقدر جلو رفته؛ یعنى اینجور نباشد که سال دهم سند چشم‏انداز، نگاه کنیم و ببینیم پیشرفتى پیدا نکرده‏ایم؛ نه، بایستى اینها را مرتباً رصد کنید که معلوم شود چقدر پیش رفته‏ایم و چقدر به آن اهداف نزدیک شده‏ایم و چقدر زمینه‏ها فراهم شده است.
دیدار رئیس‏جمهوری و اعضاى هیئت دولت-2/6/1387

 
چشم انداز سندی بسیار معتبر است

امروز بحمداللَّه جمهورى اسلامى این فرصت را پیدا کرده است که بر روى طرحهاى بلندمدت براى رفع کمبودها و نقیصه‏ها و تخریبهاى دورانهاى گذشته برنامه‏ریزى کند. چشم‏انداز بیست ساله یک سند بسیار معتبر و مهم است که مسئولان کشور - چه در قوه‏ى مجریه، چه در قوه‏ى مقننه - و در بخشهاى مختلف موظف شده‏اند گام به گام این سند چشم‏انداز را تعقیب کنند و به آن اهداف نزدیک شوند. مردم هوشمند و جوانان بااستعداد در هر نقطه‏ى کشور مسئولیت بزرگى در این زمینه بر دوش دارند. من به شما مردم عزیز و بخصوص به جوانان عرض میکنم که ساختن کشور، پیش بردن کشور یک وظیفه‏ى مشترک است؛ مشترک بین مسئولان و مردم؛ مردم هم داراى مسئولیتند. خیلى باید مراقب باشیم که دشمنان پیشرفت کشور نتوانند ذهن و حواس ما را به نقاط فرعى و درجه‏ى دوم منعطف کنند، تا همه با وحدت کامل بتوانیم به سمت این هدفها حرکت کنیم.
دیدار با مردم مریوان-26/2/1388
 
هیچ سندی مهمتر از سند چشم انداز نداریم

جهتگیرى‌‌‌‌‌‌هاى برنامه‌‌‌‌‌‌اى و کارى دولت را با شاخص سند چشم‌‌‌‌‌‌انداز بسنجید. این سند چشم‌‌‌‌‌‌انداز چیز مهمى است؛ این را دست‌‌‌‌‌‌کم نباید گرفت. شاید بتوان گفت که بعد از قانون اساسى، ما هیچ سندى را در کشور به این اهمیت نداریم. یک نگاه کلان و بلندمدت است. سند چشم‌‌‌‌‌‌انداز مهم است. نگاه کنید ببینید الان چهار سال از سند چشم‌‌‌‌‌‌انداز گذشته، یعنى ما شانزده سال به پایان این چشم‌‌‌‌‌‌انداز داریم. چقدر پیش رفته‌‌‌‌‌‌ایم؟ یک ادعا این است که از چهار سال بیشتر پیش رفته‌‌‌‌‌‌ایم؛ یک ادعا این است که نه، کمتر پیش رفته‌‌‌‌‌‌ایم؛ نصف این چهار سال پیش رفته‌‌‌‌‌‌ایم. اینها باید درست سنجیده بشود؛ درست باید ملاحظه بشود.

 در این سند چشم‌‌‌‌‌‌انداز، آینده‌‌‌‌‌‌اى در نظر گرفته شده که براى ملت ایران این آینده لازم و شایسته است. اگر به آن آینده نرسیم، عقب میمانیم. آن وقت باید هم بدانیم که همین طور که ما داریم به سمت آن هدف حرکت میکنیم، اطراف ما هم همه ثوابت نیستند؛ آنها هم دارند حرکت میکنند. باید سرعت را تنظیم کنیم، زمان‌‌‌‌‌‌بندى‌‌‌‌‌‌هاى برنامه‌‌‌‌‌‌ها را تنظیم کنیم؛ جورى این سرعت را تنظیم کنیم که بتوانیم واقعاً به هدف چشم‌‌‌‌‌‌انداز برسیم. یعنى این دولت در سهم خود کار درست خودش را انجام داده باشد.
دیدار با اعضای هیات دولت-18/6/1388
 
سندچشم انداز را ما تهیه کردیم

اگر برنامه‏ى پنج‏ساله‏ى امروز در جهت مقابل برنامه‏ى پنج‏ساله‏ى دیروز یا در جهت مقابل برنامه‏ى پنج‏ساله‏ى فردا باشد، این کارها همدیگر را از بین خواهد برد و اصلاح هرگز صورت نخواهد گرفت؛ چون فعالیتها همدیگر را خنثى میکنند و نتیجه، ضایع شدن سرمایه‏هاى ملى است. ما براى اینکه این اتفاق نیفتد، برنامه‏ى بلندمدت کلىِ عام را به عنوان سند چشم انداز تهیه کردیم.

 این، برنامه‏ى کلىِ بیست ساله است. برنامه‏ها زیر این سقف باید شکل بگیرند؛ برنامه‏هاى پنج ساله در این جهت باید حرکت کنند. هر دولتى سر کار مى‏آید، این جهت را حفظ کند؛ آن وقت برنامه‏ها میشوند مکمل هم. البته دولتها همه یک‏جور نیستند؛ بعضیها کند کار میکنند، بعضیها تند کار میکنند، بعضیها همه‏ى نیرویشان را به صحنه مى‏آورند، بعضیها آن جور نیستند، بعضى ممکن است اشتباهات بکنند، بعضى نکنند؛ اینها همه‏اش قابل اصلاح است؛ ولى جهتگیرى باید یکى باشد. بنابراین در همه‏ى برنامه‏ریزیها این را هم ملاحظه کنید.
دیدار رئیس‏ جمهور، مسئولان و کارگزاران نظام‏-9/4/1386

porharfi - هلند - آرنم
همگی میکروب و ویروس ِ استفراغ ِ بهمن 1357 هستید ..باید دفن شوید و. سرزمین ایران پاک شود!..
دوشنبه 27 دی 1389

moryxp - ایران - تهران
امیدوارم همه به راه راست هدایت شوند
دوشنبه 27 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
آقا ما شرمنده ایم.قبول دارم بعضی موقع حرفاش نابجاست.من از همه عذر میخوام.
دوشنبه 27 دی 1389

delmorde - سوئد - یوتوبوری
بازی با کلمات و سرکار گذاشتن مردم. نوعی لالائی. تکرار برنامه های تاریخی. زمان شاه که البته اکنون بدون پشتوانه.
دوشنبه 27 دی 1389

bavaffa - اذربیجان - باکو
از اول دوره احمدی منتظر دزدی وغارت هستیم ندیدیم اما این را فهمیدیم اگر کسی خالصانه نوکری مردم را کند غربی ها نمی گذارند نمونه تاریخ نشان داده از امیر کبیر رضا خان مصدق محمدرضا بازرگان بنی صدر وامروز حقا احمدی. خدا به همراه دلاور .خسته نباشی دلاور.
دوشنبه 27 دی 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
چشم انداز را شما نوشتید چشم انداز را آن نوشته - بیست سال پیش یک چیزی نوشتید ! ان نمیدانست که شما نوشتید واگرنه اصلاً غلط میکرد اعتراض کند ،. هرچی شما بنویسید همان است .، اگر من به جای شما بودم یک جوری دارش میزدم که یادش برود رئیس جمهور کشور اسلامی ناب محمّدی است !،. مرگ بر تو و لعنت به روح ناپاکی که تو را پس انداخت
دوشنبه 27 دی 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
bavaffa - اذربیجان - باکو . شما دزدی را در زمان عنتری نژاد ندیدی چون یا عینک دودی اسلامی داری یا رژیمی. مقایسه ی بازرگان و بنی صدر با رضا شاه هم چرند بود.
سه‌شنبه 28 دی 1389

sobat - ایران - تهران
گل دختر که هر غلطی احمدی میکنه یه چی می گی جواب چرت وپرت های رهبرناخردمندت رو چی میگی.کسی که جای امام خمینی نشسته ولی اینقدر بیسواده لباس پیامبر را پوشیده ولی قاتله. نایب امام زمانه ولی یک جو شعور از غیبت امام ندارد.اینها روهم توجیه میکنی؟وای به قیامتت!!!!!
سه‌شنبه 28 دی 1389

yashainiran - ایران - ایران
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز. ...من از همه عذر میخوام ... تو مگه کی هستی که از همه عذر می خوای پیردختر عاشق رهبر تورو مگه داخل آدم حساب می کنن که داری میدان داری می کنی؟
سه‌شنبه 28 دی 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
مسخره کردید خودتون را با این تیتر زدن. آدم تیتر را که میخونه خیال می کنه رهبر جرات پیدا کرده و به احمدی نژاد معترض شده. متن را که می خونی می فهمی نویسنده بی شعور مقاله ورداشته صحبت های دو سه سال پیس خامنه ای را جواب حرف های امروز احمدی نژاد کرده.
سه‌شنبه 28 دی 1389

bavaffa - اذربجان - باکو
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس هم وطن عزیز طی 30 سال کذشته کی به حوزه و اخوند توهین شد من نوکر احمدی هستم چرا چون در دوره احمدی چنتا اخوند کتک خوردن نوه خمینی قدرت طلب عقدهای تحقیر شد در ضمن عینک اسلامی به چشم اونایی که هنوزبه عبای کروبی و شال سبز موسوی که پشتشون انگلیس وغرب سنگر گرفته هست هرکسی حوزه و اخوند له کنه نوکرشم . کاپشن احمدی امروز به صلاح تا عمامه و شال سبز . عزیزان مسلمان شیعه و سنی و غیره همه برای من عزیز هستند
سه‌شنبه 28 دی 1389

eshqali - امارات - دبی
ایا فقط نوشته های ایشان یا افرادی که با ایشان هستند افراد با اطلاع ومعتبر می باشند ودیگران نه چرا ایا این طرزتفکر درستی میباشد ایا کارشناسان ایشان فقط نخبه هستند ودیگران نخبه نیستند ایا نباید ازمنتقدین سوال شود وحرفهای انان را شنید فقط اینها دارند زحمت می کشند دیگران خوابیده اند همه با هم ایران را ساخت وبهتراز الان هم ساخت
چهار‌شنبه 29 دی 1389

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
bavaffa - اذربجان - باکو . باشد اگر مقصودتان این بود که هیچ...و اما--- هر دینی محترم است حتی الاغ پرستی به شرطی که در هیچیک از ارکان دولتی و اموزشی نباشد وقتی دخالت کرد شایسته ی هر توهینی بخصوص این دین که پایه اش در خووووون است
چهار‌شنبه 29 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.