قتل یک جوان ایرانی و دوست عراقی اش در آپارتمانی در گوتنبرگ


قتل یک جوان ایرانی و دوست عراقی اش در آپارتمانی در گوتنبرگ

سایت استکهلمیان دات کام می نویسد :

صحنه ای را که پلیس سوئد در بعد از ظهر روز سه شنبه 11 ژانویه در آپارتمانی در محله "بری شون" بندر گوتنبرگ با آن مواجه شده است را می توان بعنوان یکی از وحشت انگیز ترین قتل هایی که یک ایرانی در سوئد تاکنون قربانی آن بوده است در تاریخ جنایی جامعه ایرانی این کشور ثبت نمود.

 


جزئیات این دو قتل فجیع شباهتی مخوف به خونین ترین فیلمهای تخیلی مافیایی دارد که می توان به تماشای آن نشست.

دقایی پس از ساعت 21  روز سه شنبه 11 ژانویه هنگامی که پلیس وارد آپارتمان یک اتاق خوابه در طبقه پنجم واقع در خیابان "سیریوس گاتان" در منطقه "بری شون" در بندر گوتنبرگ, دومین شهر بزرگ سوئد, می شود جسد دو جوان را در حالی که بصورتی اعدام گونه با گلوله هایی که تصور می شود از یک اسلحه دارای صدا خفه کن شلیک شده از پای در آمده اند در مقابل خود می بیند.


 
"ر الف" جوان 29 ساله ایرانی بر روی مبلی در اتاق پذیرایی نشسته و سر او به سمت عقب خم شده است. گلوله ای به سمت سر او شلیک شده و در پشت سر او لکه ای از خون بر دیوار چسبیده است. پیکر او بر اثر خونی که از سرش جاری شده تماما به خون آغشته است. دوست او "دال الف", جوان 30 ساله عراقی, با صورتی خونین بر روی زمین نشسته و به مبلی تکیه داده که جسد "ر الف" در آن قرار گرفته است. یک دست "دال الف" بر روی زانوی جوان ایرانی "ر الف" قرار دارد.

"دال الف" جوان 30 ساله عراقی, متولد شهر کرکوک, به همراه خانواده خود به سوئد آمده و هنگامی که تنها 14 ساله بود در سال 1992 در این کشور اقامت گرفته است. او دومین فرزند خانواده است که بصورت فجیعی به قتل می رسد. برادر این جوان, "میم الف سین" در روز 18 آوریل سال 1997 هنگامی که در زندان "تیداهولم" در سوئد در حال سپری کردن دوره زندان خود بود در حمام زندان, و در زیر دوش, با 29 ضربه وارده توسط یک قیچی بطرز فجیعی بقتل رسید. مقامات زندان در حالی جسد بی جان وی را یافتند که قیچی به عمق 10 سانتی متر در بدن وی فرو رفته بود. او در زمان بقتل رسیدن در زندان 21 ساله بود. هیچ فردی تاکنون بواسطه این قتل محاکمه و محکوم نشده است.

"ر الف" جوان 29 ساله ایرانی, متولد سنندج, که روز 27 ژانویه سالروز تولد اوست, به همراه خانواده خود به سوئد آمده و در سال 1992 و هنگامی که تنها 11 ساله بود در سوئد اقامت گرفته است. او فرزند یک فعال ایرانی سرشناس در رابطه با امور پناهدنگی در سوئد و شهر گوتنبرگ است.

آپارتمانی که جسد دو جوان بقتل رسیده در آن پیدا شده است متعلق به فرد دیگری است که در نقطه ای در آسیا در تعطیلات بسر می برد. صاحب آپارتمان دارای هیچگونه سابقه قبلی در نزد پلیس نیست.  پلیس هنوز نمی داند که دو جوان به قتل رسیده به چه دلیل در این آپارتمان بسر برده اند. جوان ایرانی به قتل رسیده ساکن آپارتمانی در منطقه "آنگه رد" گوتنبرگ و فرد عراقی به قتل رسیده ساکن آپارتمانی در منطقه "کورته دالا" ی این شهر بوده است. اتوموبیل جوان عراقی بقتل رسیده نیز ناپدید شده و هنوز توسط پلیس پیدا نشده است.

از آنجایی که هیچ کدام از همسایگان صدای شلیک گلوله ای را نشنیده اند تصور شده است که این دو با استفاده از یک اسلحه مجهز به صدا خفه کن به قتل رسیده اند. تخمین زده می شود که جسد این دو جوان به قتل رسیده حداقل بمدت یک هفته در این آپارتمان بحال خود رها شده است. یک نامه رسان و توزیع کننده روزنامه قبلا در رابطه با بوی بدی که بواسطه متلاشی شدن اجساد این دو بمشام می رسیده به پلیس گزارش داده اما پلیس اقدامی در این رابطه صورت نداده است.

این جنایت زمانی فاش شد که مادر فرد صاحب آپارتمان جهت آب دادن گلها و همچنین کنترل پست و نامه های واصله به این آپارتمان رفت و پس از مواجه شدن با صحنه فجیع قتل و  در حالی که شدیدا شوکه شده بود شیون کنان پلیس را در جریان قرار داد.

از مشکلات پیش روی پلیس گوتنبرگ در رابطه با تحقیقات پیرامون جزئیات این دو قتل, گذشت حداقل یک هفته از وقوع آن و در نتیجه فرصت یک هفته ای قاتل یا قاتلین احتمالی برای ازبین بردن مدارک و شواهد و حتی خارج شدن از کشور است.

تجربیات پلیس جنایی همواره نشان داده است که هر چه زمان کمتری از وقوع یک جنایت گذشته باشد شانس بیشتری جهت حل معمای آن وجود خواهد داشت و بر عکس با گذشتن زمان هر چه بیشتری از وقوع یک جنایت, شانس کمتری جهت حل آن وجود خواهد داشت.

محتمل ترین فرضیه پلیس در حال حاضر این است که این دو تن در رابطه با تصفیه حسابهای داخلی گروه های بزهکار فعال در زمینه قاچاق مواد مخدر به قتل رسیده اند.

به گفته پلیس هر دو جوان به قتل رسیده در نزد پلیس افرادی شناخته شده بوده اند و جوان عراقی 30 ساله دارای 11 فقره سابقه محکومیت قبلی بوده است.

یک منبع پلیس که مایل نبود نامش فاش شود در این رابطه به روزنامه "گ ت" گفت که هر دو فرد بقتل رسیده در رابطه با جرایم مواد مخدر در نزد پلیس افرادی شناخته شده بوده اند و اضافه نمود: "وارد شدن به خرید و فروش مواد مخدر آخرش همین می شود. مخصوصا اگر مجبور به رقابت با گروه های قوی و بزرگی باشید که موقعیت خود را از قبل تثبیت کرده اند. اتفاق افتادن این قتل کلا عجیب نیست, عجیب این است که چنین قتل هایی بیشتر از این اتفاق نمی افتد."

روزنامه گ ت اضافه می کند که "مقتول ۲۹ ساله ایرانی تا ماه نوامبرگذشته مظنون به اقدام به قتل بوده است. او درپی اظهارات یک شاهد و مظنون بودن به تیراندازی به سوی مردی درماه آوریل در محله ی "هامارکولن"  درجریان یک درگیری میان دو گروه بازداشت شد، اما پس ازاین که شاهد اظهارات خود را پس گرفت و پیش از تشکیل پرونده ای برای او آزاد گردید."

"پ- او یانسون" بازرس پلیس جنایی استان نیز در روز 13 ژانویه در پاسخ به پرسش خبرنگار اکسپرسن مبنی بر اینکه آیا وی تصور می کند این قتل در رابطه با تصفیه حسابهای داخلی گروه های بزهکار صورت گرفته است پاسخ می دهد: "طبیعتا این دو نفر برای شربت خوری به آن آپارتمان نرفته بودند!"

پلیس گوتنبرگ تحقیقات وسیعی را در رابطه با این دو قتل فجیع آغاز کرده است. پلیس همچنین از شهروندان خواسته است در صورت دارا بودن هر گونه اطلاعاتی که ممکن است منتهی به حل راز این دو قتل شود پلیس گوتنبرگ را از طریق شماره تلفن 11414 در جریان بگذارند. در این صورت پس از برقراری تماس باید از تلفنچی خواست که به مسئول پرونده قتل "سیریوس گاتان" در منطقه "بری شون" متصل شد. تماس گیرنده می تواند, در صورت تمایل,  کاملا ناشناس مانده و تنها اطلاعات خود را در اختیار پلیس قرارد دهد.

feminism - انگلستان - لندن
چه حادثۀ وحشتناکی ! چرا پلیس بعد از گزارش کردنِ نامه رسان از بوی تعفن اقدامی نکرده !? شبیهِ چنین داستانی تقریبأ 13 سال پیش در همسایگی بغل دستِ خود من اتفاق افتاد و من از بوی تعفن به پلیس گزارش دادم و 10 دقیقه نکشید که پلیس و آمبولانس آمدند و جنازۀ همسایۀ ام را پیدا کردند البته او یک مرد میانسالِ تنها بود که ظاهرأ زمین خورده بود و همونجا تموم کرده بود . همون شب به خوابم اومد و با زبان فارسی از من تشکر میکرد که من اونو نجاتش دادم تا چند وقت هم خودم مثل روانی ها شده بودم !!
شنبه 25 دی 1389

mehrdad_35 - سوئد - مالمو
متاسفانه باید بگم که پلیس سوئد در سالهای اخیر در رابطه با مواجه شدند با چنین قتلهایی خیلی سریع از روی موضوع گذر میکند و بعد از مدت کوتاهی هم به دست فراموشی سپرده می شو. مشابه چنین قتلهایی را زیاد داشته ایم و در مورد اخیر بسیار تعجب میکنم که چه انگیزه ایی موجب شد که در روز اول و دوم اعلا م این قتل در تمامی خبر رسانیهای سوئد اعم از رادیو و تلویزیون و وبسایتهای مربوط به آن نام مقتول و نام خانوادگی آن ذکر شد و بعد بلافاطله از تمامی این وب سایتها حظف شد ؟ کویا به دلیل شکایت پدر جوان ایرانی بوده که به دلیل حفظ موقعیت و قدرت سیاسی خویش در سوئد که در راس یکی از بزرگترین جنبش های سیاسی ایرانی ساکنی در سوئد باشد . که اگر اینچنین باشد واقعا برای ایشان متاسف هستم که با این کارشان پرده بر افشای واقعیت و پنهان کاری مجدد می گذارد. در سوئد تمامی ایرانیان ایشان را می شناسند و حداقل کسانی که با مسایل و مشکلات پناهندگی دستبگریبان بودند یک بار هم که شده با ایشان ملاقات حضوری و یا تلفنی داشته اند. در هر صورت آرزو صبر و بردباری برای هر دو خانواده مقتولین دارم. موفق باشین
شنبه 25 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
پلیس اروپا علاقه و قدرتی نداره که خودشانرا قاطی جنگهای تصفیه حسابی که بین کارتل های مواد مخدر و یا زن فروشی انجام میشود بکند, که اگر باعث مگسی کردن Hells Angels و یا Bandidos بشوند, بیشتر باعث قتل همدیگر و حتا خود پلیسها ممکن است به قتل برسند. فقط USA و ایتالیا خیلی جدی با این مشکل برخورد میکنند, وگرنه صحبت از میلیاردها دلار و شستشوی پول است, و اینطور افراد تازه به دوران رسیده اجازه ندارند بازار بقیه را خراب کنند و بزبان جنایی, اینها به ماهی کوچولو معروفند که از طریق ماهیهای بزرگ بلیعده میشوند.
شنبه 25 دی 1389

بهدین - آمریکا - نشویل
گفتا که که را کشتى تا کشته شدى زار تا با ز کجا کشته شود آن که تو را کشت
شنبه 25 دی 1389

elvis2002 - سوئد - گوته برگ
اون ر الف که ایرانی بوده پدرش در زمینه مسائل سیاسی و مبارزاتی با دولت ایران از فعالترین چهره های ایرانی در اروپا است ایشان همچنین یک سازمان بزرگ را می چرخاند که مدافع حقوق پناهجویان هستند به نظر من کار عوامل جمهوری اسلامی در میان است چون میخواستند با پدرش تصویه حساب کنند و بقیه ایرانی ها را هم بترسانند که دیگه در تظاهراتها نروند.
شنبه 25 دی 1389

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
مرگ بر جمهوری اسلامی همین و بس .
شنبه 25 دی 1389

Rooze barfi - پاراگوئه - آسونسیون
وای بنده خداها چقدر ناراحت شدم حالا چرا روشونو پوشوندن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شنبه 25 دی 1389

a persian - سوئد - استکهلم
اگه واقعا تو کار مواد مخدر بوده اتفاق دور از ذهنی نبود و این اخر عاقبت این باندهاست و جای تاسف نداره.خودش با خودش کرده و ابروی ایرانی ها رو بیش از پیش برده.ولی برای منم عجیب بود که پلیس بخاطر شکایت بوی تعفن همون موقع کاری نکرده!!!!!!
شنبه 25 دی 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
چون سوئدیها از بچگی ترسو هستند و خود را از درگیری و مشاجره دور میکنند وقتیکه بزرگ شوند و پلیس هم شوند همینطور ترسو هستند به حقیقت که پلیسهای سوئد از تمام پلیسهای اروپا ترسوتر هستند. فقط قد بلند و خیلی راحت طلب هستند ,,افسسسسسوس
یکشنبه 26 دی 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
elvis2002 - سوئد - گوته برگ . شما روزنامه های سوئد را نمی خوانید???لا اقل در نت///افتون بلادت و استکهلمیان نوشته اند هر دو این مقتولین در کارهای خلاف و فروش مواد مخدر بودند و این یک تصفیه ی درونی بین گروههای خلافکار بوده /البته اعمال مقتول را نباید به پای پدر و خانواده اش گذاشت .جای تاسف.
یکشنبه 26 دی 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
خاک بر سر این ادم که آبروی ایرانی رابرد با ایرانی خواندن خودش!
یکشنبه 26 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.