خاتمی: در جریان یک انتخاب آزاد معلوم می شود مردم چه کسی را می خواهند


خاتمی:
در جریان یک انتخاب آزاد معلوم می شود مردم چه کسی را می خواهند

محمد خاتمی، رییس جمهوری سابق ایران در واکنش به گفته های احمد جنتی که گفته بود مردم اصلاح طلبان را نمی خواهند، گفت: «در جواب این مسئله که این که این روزها گفته می‌شود مردم چه کسی را بخواهند و چه کسی را نخواهند، باید گفت کسانی‌که مردم را قبول ندارند، حق ندارند درباره مردم و از زبان مردم صحبت کنند.»

به گزارش وبسایت کلمه، آقای خاتمی در دیدار با برخی از استادان دانشگاه و اعضای جامعه پزشکی گفت: « مردم متولی نمی‌خواهند، بگذارید خود مردم در فضای امن و آزاد تصمیم بگیرند و هر کس را که خواستند انتخاب کنند. در جریان یک انتخابات آزاد است که معلوم می شود مردم چه کسی را می خواهند و چه کسی را نمی خواهند.»

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در واکنش به گفته های چندی پیش آقای خاتمی که شروطی را برای شرکت آینده اصلاح طلبان در انتخابات ذکر کرده بود،
گفته بود: «بعضی هنوز این را درست درک نکرده‌اند و می‌گویند اگر ما بخواهیم وارد شویم، شرایطی دارد. واقعا باید گفت وقاحت حد و مرزی ندارد. مردم شما را قبول ندارند. چه کسی به شما رای می‌دهد؟»

آقای خاتمی
پیشتر و در تشریح «کف خواسته‌های» اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفته بود: «آزادی زندانیان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروه‌ها و رفع محدودیت‌های نا به جا، پایبندی همگان به خصوص مسئولان به قانون اساسی و اجرای همه جانبه و کامل آن به خصوص اهتمام به روح قانون اساسی و فراهم آوردن سازوکاری برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد.»  

احمد جنتی پیتشر و در حمله ای دیگر به محمد خاتمی گفته بود: «اصلاً احتیاجی به حضور این ها (اصلاح طلبان) نیست. آنها خواب‌هایی می‌بینند که بی‌تعبیر است و مردم قبولشان ندارند و بهتر این است همانگونه که کنار کشیدند کنار بمانند و به کارهایشان پاسخ دهند.»

«مردم باید حس کنند رای آن ها موثر است»

در گزارش وبسایت کلمه از دیدار آقای خاتمی که روز سه شنبه منتشر شده، به نقل از آقای خاتمی آمده است: «اگر فضا آزاد باشد و محدودیت‌ها رفع شود حرف و گرایش مردم معلوم می‌شود. اصلا این محدودیت‌ها خود نشانه این است که مردم را قبول ندارند.»

«راه برون‌رفت از بحران»

آقای خاتمی با تاکید بر گفته های پیشین خود در مورد شروط شرکت در انتخابات گفته است: «این که ما این قدر به انتخابات و اهمیت آن تاکید می‌کنیم و می‌گوییم راه برون رفت از بحران این است که ما بتوانیم به یک اجماعی برسیم که انتخابات به‌گونه‌ای برگزار شود که مردم احساس کنند رای‌شان موثر است و آزادانه می‌توانند رای بدهند و هر کسی را خواستند می‌توانند انتخاب کنند. و نه این که راه‌ها بسته شود و فقط یک جریان و تفکر و سلیقه امکان داشته باشد در عرصه باشد و دیگران همه محدود و یا حذف شوند. مسأله این است.»

وی افزوده است: «مردم باید بتوانند عادلانه زندگی کنند، عدالت فقط عدالت اقتصادی نیست. وجه مهم عدالت این است که حق حاکمیت مردم بر سرنوشت که خدا آن را به رسمیت شناخته، در قانون اساسی آمده به‌رسمیت شناخته شود و زمینه‌های آن فراهم شود.»

آقای خاتمی گفت: «کسانی که این توهم را دارند که هرچه و هرکس خلاف سلیقه آنان است باید حذف شود و برای این کار هر دروغ و فریب و تهمتی را جایز می‌شمرند اینجاست که جامعه با مشکل مواجه می‌شود.»

جریان تمامیت خواه

آقای خاتمی در سخنان خود گفته که موضوع مهم، تقابل اصولگرایی با اصلاح طلبی نیست و مهم تر، جریانی است که تمامیت خواهی می کند. وی افزود: «جریانی می‌خواهد همه امکانات را در کشور به دست بگیرد، دروغ می‌گوید، تهمت می‌زند، تحریف می‌کند حتی برای نهادهای جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف می‌کند که کی باید بیاید کی باید نیاید و می‌گوید آن جریانی که ما نمی‌پسندیم باید حذف شود. دیگر محدود به اصلاح‌طلبان هم نیست بلکه بسیاری از کسانی‌که در مملکت هستند و مشهور به اصول گرایی هستند ولی چون خردمند هستند و انصاف دارند آنها هم باید حذف شوند.»

رییس جمهوری سابق ایران گفته است: «کسانی که دفاع از حقوق مردم، از آزادی و از اخلاق و حق انتخاب مردم و این که به مردم ظلم نشود می‌کنند، متهم به انواع اتهامات عجیب و غریب و دروغ‌پردازی می‌شوند و کسانی‌که این کار را می‌کنند امنیت کامل و مصونیت دارند و این طرف حتی نمی‌تواند از خود دفاع کند و حتی ممنوع می‌شود از اینکه اسم و حرف آنها در جاهایی که خیلی هم محدود است برده شود.»

وی با اشاره به کسانی که به اسم حقوق و رای مردم حرف می زنند گفت: «آن ها چه کاره‌اند که بگویند مردم کی را می‌خواهند و کی را نمی‌خواهند. آن هم کسانی که ولو با حسن‌نیت بیشترین مقابله را با حق مردم کرده‌اند و محدودیت‌ها را ایجاد کرده‌اند و می‌کنند.»

به اشتباه خود اعتراف کنند

آقای خاتمی همچنین گفته است: «باید در یک فضای آزاد و در مناظره، اشتباه‌کنندگان این طرف و آن طرف به اشتباه خود اعتراف کنند. البته ممکن است همه اشتباه کنند ولی چگونه می‌توان گفت یک طرف که قصد خدمت به نظام و مردم داشته و کار کرده، گفته شود منحرف و خطاکاراست ولی آن طرفی که خیلی کارهای بدی کرده معصوم و مصون تلقی شود این منصفانه نیست.»

وی افزود:«آیا حمله به کوی دانشگاه درست بود؟ آیا آنچه در کهریزک رخ داد درست بود؟ آیا برخوردهای کنونی با افراد و شخصیت‌ها درست است؟ فضا آزاد باشد جامعه قضاوت خوهد کرد چه کسانی اشتباه کرده‌اند و چه کسانی اشتباه نکرده‌اند ولی قضایا یک‌طرفه نباشد.»
پسر تهرونی - قطر - دوحه
افرین.....
چهار‌شنبه 22 دی 1389

Louisette - فرانسه - مارسی
بسه اغفال مردم آقای خاتمی.
چهار‌شنبه 22 دی 1389

mahasti - ایران - تهران
مرحبا به سیدنا خاتمی. اخوندای احمقو نادون و ابلحو جیره خواری چو جنتی چرت وپرت زیاد میگن که نباید جواب گفت. یه دیوانه ای یه سنگی میندازه تو چاه. هزار تا خاتمی باید جمع شن تا چجوری درش بیارن
چهار‌شنبه 22 دی 1389

bavaffa - اذربیجان - باکو
اون که بله خود جناب عالی با عبا و غبا وعمامه اولین کسی هستید که باید کورتو گم کنی لالایی بلدی و خوابت نمی بره چون از سفره بخور بخور کمی دور شدید . باز به قیمت خون همین مردم سر سفره چرب بر میگردی.
چهار‌شنبه 22 دی 1389

م ر - ایران - تهران
آخه اینا شدن وکیل وصی مردم و از طرف مردم هر گ.... بخواهند میخورند .
چهار‌شنبه 22 دی 1389

mahasti - ایران - تهران
مرحبا به سیدنا خاتمی. اخوندای احمقو نادون و ابلحو جیره خواری چو جنتی چرت وپرت زیاد میگن که نباید جواب گفت. یه دیوانه ای یه سنگی میندازه تو چاه. هزار تا خاتمی باید جمع شن تا چجوری درش بیارن
چهار‌شنبه 22 دی 1389

zamanphp - اصفهان - اصفهان
دمت گرم خاتمی عزیز . زیاد از این حرفهای موش خرما ناراحت نشو ، این کفتار پیر آخر عمری حالیش نیست چی می گه
چهار‌شنبه 22 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
بنی صدر هم از این حرفها زیاد میزد.
چهار‌شنبه 22 دی 1389

siya48 - آلمان - کلن
اگه کاندید‌ها همین هستن که الان هستن،فرقی‌ نمیکنه کی‌ باشه،همتون از یه قماش هستید.
چهار‌شنبه 22 دی 1389

مهرداد2538 - ایران - تهران
اگر واقعاً انتخاب, آزاد باشد تو هم خواهی دید که مردم هیچکدامتان را نمی خواهند.
چهار‌شنبه 22 دی 1389

shahab_2010_teh - ایران - تهران
من فکر میکنم مردم اکنون باید به خاتمی کمک کنند تا بتواند برنامه هایش را به پیش ببرد. برخی با ساده انگاری افراطی فکر میکنند که میتوان با یک حرکت همه چیز را تمام کرد اینها دقیقا مثل افرادی هستند که در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی هم بحث عبور از خاتمی و ترسو بودن خاتمی را مطرح میکردند.. در حالیکه واقعیت چیز دیگری است و قدرت حکومت و نفوذ آن در قسمت هایی از جامعه بسیار بیشتر از آن هست که بتوان کار موثری انجام داد و دیدید که در سال گذشته هم به جز کشته شدن بهترین عزیزان این مملکت کاری صورت نگرفت و اگر یادتان باشد همان پارسال هم خاتمی با این حرکت زیاد موافق نبود و آن را چندان تایید نمی کرد. واقعیت این است که در ایران فعلی به جز قدم به قدم حرکت کردن به سوی دموکراسی و آگاهی دادن به عامه جامعه در مورد مباحث اجتماعی کار موثر دیگری نمی توان کرد...
چهار‌شنبه 22 دی 1389

shahab_2010_teh - ایران - تهران
یادمان باشد که سال 76 زمانی که آقای خاتمی رئیس جمهور شد در شرایطی بودیم که مثلا در دانشگاه شیراز زمانی که دانشجویی در مقابل سخنرانی آقای هاشمی در دانشگاه اعتراض کرد محافظان آقای هاشمی آنچنان با باتوم به سرش زدند که در همانجا یکی از چشمانش کور شد و کسی جرات اعتراض نکرد و او را از سالن بیرون بردند و او به سخنرانی خود ادامه داد! البته این روزها نیز سخت گیری ها به مرز بی نهایت رسیده است اما بپذیرید که دیگر جو عمومی جامعه به آن زمان بر نمیگردد و مردم آگاه تر شده اند. این طبیعی بود که پس از دوره هشت ساله ریاست جمهوری خاتمی اینها قدرت را به دست گرفته و زهر چشمی اساسی از این تفکر نوظهور بگیرند اما به نظر من بعد از این دوران هشت ساله احمدی نژادی دوباره حرکت به سوی اصلاحات به صورت جدی تری ادامه پیدا خواهد کرد و باید ادامه پیدا کند، تا مردم این بار با دیدی باز و نگاهی عمیق و نیز با تجربه بیشتر به سمت دموکراتیک تر شدن ساختار جامعه حرکت کنند. من فکر میکنم پشت کردن به خاتمی اشتباه دیگری پس از اشتباه اول مردم ایران (رای دادن به احمدی نژاد در سال 84، نه سال 88) خواهد بود..
چهار‌شنبه 22 دی 1389

kamran-75015 - فرانسه - لیون
همه این حرفها زمینه چینی برای تشویق مردم برای شرکت در انتخابات اینده مجلس است !! اقای خاتمی ! در زمان حکومت خودت ایا انتخابات ازاد در ایران بر گزار میشد ? تا کی میخوای فیلم بیای !?
چهار‌شنبه 22 دی 1389

شیر بیشه مازندران - ایران - مازندران
خودت تو این 8 سال چه گلی به سر مردم ایران زدی حاجی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چهار‌شنبه 22 دی 1389

seiied - ایران - یزد
دردوبلات بخوره تو سراحمذی نژاد و جنتی و.......
چهار‌شنبه 22 دی 1389

arash_1932 - ایران - مشهد
زنده باشی لعنت بر جننتی جیره خوار.
چهار‌شنبه 22 دی 1389

parsa tavana - ایران - تهران
درود بردکترمحمدخاتمی بزرگوار. لعنت بر معاویه زمان و عوان و انصارش. لعنت بر آیت الشیطان کریح المنظر حلقه مفقوده داروین
چهار‌شنبه 22 دی 1389

qwerty - ایران - بندرعباس
از این آقایان خاتمی و موسوی و ... آبی برای ملت ایران گرم نمی شود چه اینکه هنوز آقایان در صورت چراغ سبز حکومت جور و ظلم حاضر به حضور در مجلس دزدی و چاپیدن از مردم ناآگاه و رسیدن به اجماع همگانی با قاتلین امثال ندا و سهراب و امیر و محسن و محمد و هزاران جوان پرپرشده دیگر هستند.چرا که نه؟آیا به دختر خاتمی در زندان تجاوز شد؟آیا ...های پسر خاتمی در اثر لگد بازجوها سیاه شده است؟آیا سر خود خاتمی را در چاه مستراح فرو بردند؟
چهار‌شنبه 22 دی 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
آقای خاتمی تو یکی خفه. اون همه بگیر و ببند و تجاوز به دانشجوها در زمان شما چی؟ تنها کاری که شما کردی این بود که یه نقاب حقوق بشری زدید به چهره جمهوری اسلامی و یه کلاه گشاد هشت ساله از فریب و شعار گذاشتید سر این ملت بدبخت. سگ احمدی نژاد به تو شرف داره که اقلا رو راسته و میگه من اینم که هستم و چهره واقعی جمهوری اسلامی رو هم به دنیا نشون داده و آخوندهایی مثل تو هم هیچ غلطی نمی تونن بکنن
چهار‌شنبه 22 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
درود بر محمد خاتمی معروف به سیدخندان. الهی درد و بلات بخوره تو سره پهلوی چیا و عوامل وابسته به رژیم اخوندی. الهی روزی ایران ازاد رو ببینیم که میرحسین و کروبی خاتمی هر سه در راس کار هستند.
چهار‌شنبه 22 دی 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
گل دختر عاشق رهبر-ایران-اهواز. اولا که تو سنت به بنی صدر نمیخوره چون یکبار خودت گفتی 33 ساله هستی! یعنی اون وقتی که بنی صدر بود تو حتی به سیب زمینی دیب زمینی هم نمیگفتی و دنبال پستونکت ونگ ونگ میکردی! پس لطفا ... خودت رو اینقدر دانا نشون نده. دوما در زمان بنی صدر اصلا این حرفها نبود و اون گور به گور شده خرفت( رهبر قبلی) خودش بنی صدر را تائید کرد و گفت بنی صدر صد در صد و بعد از چند ماه جام زهر را انداخت تو خندق بلا. سوما اون موقع مردم گرم انقلاب بودن و به امید روزهای بهتر دم نمیزدن.
چهار‌شنبه 22 دی 1389

perestige - ایران - تهران
یک کشف تازه: این گل دختر عاشق خیلی ناقلا تشریف دارندها.سنش اونقدر بالاست که حرفهای بنی صدر رو هم یادشه اونوقت گفته دختر!!!! احتمالا میخواد کسی رو به تور بندازه! آقایون خوش تیپ هواسشون جمع باشه. این شیطون بلاها رو دست کم نگیرید.
چهار‌شنبه 22 دی 1389

manenarenji - المان - اسن
گل دختر عاشق رهبر-ایران-اهوازهمچین اسمتو گذاشتی دختر فکر کردم 18 سالته.پس بهتره از این به بعد بگی گه پیردختر عاشق انتر.
چهار‌شنبه 22 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
bache shapoor - سوئد - یوسدال من کی گفتم سنم 33 ساله؟من فقط یه بار در مورد خودم گفتم رشته تحصیلیم علوم سیاسی.ضمن اینکه آدم قرار نیست سن حضرت نوح رو داشته باشه که در مورد گذشته اظهار نظر بکنه.من زیاد مطالعه میکنم.تو اکثر مسائل سیاسی و مسائل روز جهان حرف برای گفتن دارم.رهبر هم اون زمان به رای مردم احترام گذاشت.بعد از رسوایی های که بنی صدر به بار آورد بطور قانونی توسط مجلس عزل شد.صرفا جهت اطلاع
پنج‌شنبه 23 دی 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
red.boy - ایران - تهران . درد و بلاش بخوره تو سر خودت چرا طرفداران شاه / شاه هر چه بوداصطبل اسبهایش می ارزید به از بالا تا پایین از چپ تا راست رژیمت..
پنج‌شنبه 23 دی 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
ظاهرا "اقا" به دکتر خاتمی گفتند, برو دوباره تنور انتخابات و داغ کن! به سبزها هم بگو بیان رای بدن که بعدا اعتراض کنن بگن رای من کجاست! نگن کاندید مورد نظرمن کجاست! نپرسن چرا شورای نگهبان غیر خودی ها (ملت)رو رد صلاحیت میکنه! قفط سبزها برقصن توی خیابون تا ما بگیم انتخابات داریم! شور وهیجان داریم, red.boy - ایران - تهران . بدو بیا عمو سبزی فروش و بابا کرم برقص ! انتخابات دوباره!lool خاتمی قهرمان( سلطان حسین) اومده وسط! حالا دس حالا رقص! .
پنج‌شنبه 23 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس _ پس شما میخواین بیایین اصطبل و اسب های ترکمن و المانیتون رو پس بگیرید؟ چیزی که زیاده اونور مانژ سوارکاری برین ثبت نام کنید اموزش ببینید سوار اسب بشین. یاحسین میرحسین تا کور شود هرانکه نتوان دید
پنج‌شنبه 23 دی 1389

gogoli - ایران - تهران
آقای خاتمی یک شخصیت محترم بین المللی هستند. کسانی که به خاتمی توهین میکنن (لاتهای مسعود جون و سوسولهای رضا نیم وجبی)، بدونن که به تدریج در حال فاصله گرفتن از خواستهای ملت ایران هستند. اگر الان به خودشون نیان، زمانی میرسه که میبینن تک و تنها کنار حوضشون نشستن و دارن برای یک خودکشی آبرومند و باشکوه برنامه ریزی میکنن!!!
پنج‌شنبه 23 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
sepher - استرالیا - سیدنی _ هرکسی که مخالف سبزه یعنی طرفدار ج.ا هست. توهم قطعا از حقوق بگیران ج.ا هستی. ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس-- توهم از حقوق بگیران رژیمی مزدوری گرگی در لباس میش. هر دوی شما از جلادان رژیمید. درود بر میحسین و جنبش سبز ایرانی
پنج‌شنبه 23 دی 1389

kamran-75015 - فرانسه - لیون
sepher - استرالیا - سیدنی. خیلی درست نوشتید , درود بر شما - کامنت های شماهمیشه پر محتوی و پر بار هستند. امیدوارم بچه های داخل کشور این کامنت ها را با دقت بخوانند. موفق باشید.
پنج‌شنبه 23 دی 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
kamran-75015 - فرانسه - لیون . سپاس عزیزم, تا زمانی که احساسات حاکم برعقل باشه اوضاع همینه! gogoli - ایران - تهران , باور کن خودکشی شرف داره به غیرتی, البته ادمها یکسان نیستند بعضی غیرت براشون بی معنی هست, توصیه من بهمه اینه که از ملت ایران فاصله بگیرید! این ملت اگه خوب بود باخودش خوب رفتار میکرد, کسی که بخودش رحم نکنه با دیگران چه میکنه?. red.boy - ایران - تهران , من نمیدونم جنبش سبز یعنی چی? اگر منظورت این 3 نفرهستند, هیچ کس با اینا مخالف نیست, اساسا اینها چیز خاصی تا حالا نگفتن, که کسی مخالف یا موافق باشه. هر سه تاشون هم مورد تائید شوارای نگهبان و اقای جنتی بودن و هستند! اساسا سبز رنگ پرچم عربستان و سمبل ملی کشورلیبی است . فکر نمیکنم سبزها حزب یا سازمانی بوده باشن, یه عده فریب خورده بودن که قانون اساسی رو نخونده بودن! همین!.
پنج‌شنبه 23 دی 1389

gogoli - ایران - تهران
sepher - استرالیا - سیدنی .. شما داری مستقیما به ملت ایران توهین میکنی اونوقت انتظار داری از نظر سیاسی موفق بشی؟! قبل از خود کشی فیزیکی، شما مرتکب خودکشی سیاسی شدی. با اینهمه نق زدن و ایراد گیری میخوای چی رو ثابت کنی؟ اگه به مبارزه خشونت بار عقیده داری چرا همونجا تو استرالیا جلوی سفارت ایران خودسوزی نمیکنی عزیز "باغیرت"؟ چرا فکر میکنی از مردمی که اینجا همه چیزو با تمام وجود حس میکنن، مفهوم "غیرت" رو بهتر میفهمی؟! مردم ایران چکار کنن تا غرغروهایی مثل شما راضی بشن؟ خودکشی دسته جمعی جلوی پای "رضا نیم وجبی"؟!. .
جمعه 24 دی 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
gogoli - ایران - تهران . عزیز جان من کی گفتم که فرد سیاسی هستم , بنده نظرم میگم شما همنظرتون رو, نمیدونم چرا این توهم توطئه انقدر اثر گذاشته روی همه. بنده هیچ تعلق خاطر خاصی به کسی ندارم, از رضا پهلوی هم حمایت نمی کنم, به چند دلیل, که یکیش حمایت از جریان اشتباه سبز بود, طرفدار شخص بودن اشتباهست, اینکه میگید توهینه به ملت اگرهست بخاطر رفتار خود اون مردم هست, من بارها گفتم که مشگل مردم ایران سیاسی نیست وایرانیان خارج کشور همه ازهم دوری میکنن اگر من اشتباه فکر میکنم از اونها بپرسید دلیلشو بهت میگن! از اینکه این سئوال کردید خوشحالم: مردم ایران چکار کنن .. بینید در انتخابات فرمالیته ایران ازدو یار رهبر یکی انتخاب شد وبخاطر یه مسائلی 100ها فیلم وحشتناک روی یوتیوپ رفت! اینچیزی بود که مردم در خارج دیدند! حالا من از شما سئوال میکنم هدف از این فیلمها چه بود? محکومیت رژیم? قبلا محکو م نشده بود !?.
جمعه 24 دی 1389

kamran-75015 - فرانسه - لیون
gogoli - ایران - تهران . خیلی دوست دارم نظر شما را بدانم در مورد انتخابات ازاد - و نقش مجلس و در ازادی و بر قراری یک حکومت مردم سالار - هم چنین بفرمایید که با نظارت و وتوی شورای نگهبان موافق هستید یا نه ( اگر خوب دقت کنیم با وجود : 1 کمیسیون تشخیص صلاحیت کاندیدا ها 2- شورای نگهبان برای باطل کردن رای مجلس فرمایشی ! 3- انجمن تشخیص مصلحت نظام ! 4- مجلس خبرگان رهبری ! 5- و در نهایت ولی وقیح !! - خودمانیم , در تمام این 5 مورد مردم چکاره هستند !? )
جمعه 24 دی 1389

gogoli - ایران - تهران
sepher - استرالیا - سیدنی .. شما با اظهار نظر در مورد یک موضوع سیاسی خود بخود داری یک عمل سیاسی انجام میدی . این عمل میتونه دارای اثرات مثبت یا منفی شدیدی باشه که نمیشه از اونها به سادگی گذشت. به شما توصیه میکنم از مطالب سایتها، شبکه ها و روزنامه های داخلی ایران بیشتر استفاده کنید تا مطمئن بشین که حرکت مردم ایران یک حرکت اصیل، هوشمندانه، میانه رو و بدور از فوران احساسات زودگذر بوده. این خروش عظیم مردمی برخلاف نظر شما نمیتونه بر اثر یک شوخی یا بازی سیاسی به وجود بیاد و قطعا خواستهای مهمی در پس این جنبش وجود داره. توجه داشته باشیم که بقیه مردم هم مثل ما دارای عقل و شعور هستند. تاثیر حرفها و گفته های افرادی نظیر شما با واقعیتهایی که ما در ایران امروز میبینیم ناسازگاره و گفته های شما به تعبیر دوستمون فقط نقش ترمز این حرکت رو داره که سود اون هم به "کسان دیگری" غیر از من و شما میرسه! (در مورد فیلمها خوشحال میشم فرضیه شما رو بدونم).
جمعه 24 دی 1389

gogoli - ایران - تهران
kamran-75015 .. (توجه کنید که برای کامنت گذاشتن از داخل ایران باید یک سری محدودیتها رو به اجبار لحاظ کرد). ایرادات شما رو میشه در مفهوم "نظارت استصوابی" خلاصه کرد. این تلقی از نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مبتنی بر نوعی "تفسیر موسع" (توسعه داده شده) از مفهوم "نظارت"در قوانین ایران، مورد نقد های بسیاری قرار گرفته که شما رو به مطالعه اونها دعوت میکنم. اما در مورد شرکت در انتخابات، مسئله رو با یک مثال تاریخی توضیح میدم. در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 شاهد اوج تلاش گروههای مخالف نظام برای تحریم انتخابات بودیم. اینکار سبب شد که بسیاری از مردم که خواهان "تغییر" و بهبود اوضاع بودند بعنوان اعتراض در انتخابات شرکت نکنن و عملا از صحنه سیاسی حذف بشن. جریان مقابل با استفاده از این شرایط اقلیت طرفدار خودشو پای صندوقها آورد و نتیجه رو به سود خودش رقم زد. اما در انتخابات سال 88 حضور گسترده مردم و عدم شرکت در تحریم، باعث ایجاد یک جنبش فراگیر شد که همه چیز رو دگرگون کرد و آثار عظیمی بجا گذاشت که همه شاهدش هستیم. (ضمنا دو نهاد مجمع تشخیش مصلحت نظام و مجلس خبرگان در نظاری استصوابی نقشی ندارند).
جمعه 24 دی 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
gogoli - ایران - تهران . با سپاس از نظرت عزیزم, انگلیسیها میگن یه بارسرم کلاه گذاشتی, خجالتت باد, دوباره سرم کلاه گذاشتی خجالت بر من باد(که به تو اطمینان کردم). ادم صد بارکه دیگه از یه سوراخ گزیده نمیشه! در مورد حرکت شک ندارم , شک من به خواستهای و توانایی رسیدن هست, از نظر تاریخی ماالان در زمان محمدعلی شاه قاجار هستیم و مردم مجلس میخواستند و شاه با کمک قزاقهای روسی مجلس نوپا را به توپ بست, حرف من ترمز نیست, حرف من اینه اول چه میخواهیم? انحلال شورای نگهبان? تغییر شرایط رهبری? اگر اینست? رای من کجاست بی معنی است! و اگراین نیست رای بی معنی است.بهرحالاصلاح طلبان حکومتی علاقه ای به این موضوعات ندارند.
شنبه 25 دی 1389

gogoli - ایران - تهران
sepher .. لطفا دقیقا توضیح بدین که آقای خاتمی با کدوم کارشون سر شما کلاه گذاشتن؟ با اداره کشور با نفت هفت دلاری؟ با ترویج جامعه مدنی؟ با توسعه سیاسی و برگزاری انتخابات شوراها؟ با فشار بر خودرو سازان داخلی جهت نوسازی محصولات؟ با ایجاد فضای آزاد فرهنگی و گسترش حوزه فرهنگ و هنر؟ اینهمه خدمت برای احترام به ایشون کافی نیست؟ تا حالا از خودتون پرسیدین چرا تو همین سایت خیلیها از آخوندهایی مثل خاتمی و کروبی دفاع میکنن، اما از بقیه نه؟ دولت خاتمی به واقع خدمتگذار و صادق بود. ضمنا برای هر فعالیت سیاسی بالاخره باید از جایی شروع کرد. بهتره که این حرکت تدریجی ولی پیوسته و موفق باشه تا اینکه ناگهان فوران کنه و به همون سرعت هم از بین بره. اصلاح طلبان اگر علاقه ای به این موضوعات نداشتند تا این حد مورد آزار قرار نمیگرفتند. از سال 76 تابحال بسیاری از اصلاح طلبان (یاران خاتمی) به زندان رفته اند. بسیاری از نشریات اصلاح طلبان هم توقیف و کارمندانشون بیکار شده اند. اینها دلیلی بر این مدعاست که اونها به چیزی که میگن باور دارند. (منتظرم تحلیل شما رو در مورد فیلمهای حوادث بعد از انتخابات بخونم).
شنبه 25 دی 1389

gogoli - ایران - تهران
sepher .. لطفا دقیقا توضیح بدین که آقای خاتمی با کدوم کارشون سر شما کلاه گذاشتن؟ با اداره کشور با نفت هفت دلاری؟ با ترویج جامعه مدنی؟ با توسعه سیاسی و برگزاری انتخابات شوراها؟ با فشار بر خودرو سازان داخلی جهت نوسازی محصولات؟ با ایجاد فضای آزاد فرهنگی و گسترش حوزه فرهنگ و هنر؟ اینهمه خدمت برای احترام به ایشون کافی نیست؟ تا حالا از خودتون پرسیدین چرا تو همین سایت خیلیها از آخوندهایی مثل خاتمی و کروبی دفاع میکنن، اما از بقیه نه؟ دولت خاتمی به واقع خدمتگذار و صادق بود. ضمنا برای هر فعالیت سیاسی بالاخره باید از جایی شروع کرد. بهتره که این حرکت تدریجی ولی پیوسته و موفق باشه تا اینکه ناگهان فوران کنه و به همون سرعت هم از بین بره. اصلاح طلبان اگر علاقه ای به این موضوعات نداشتند تا این حد مورد آزار قرار نمیگرفتند. از سال 76 تابحال بسیاری از اصلاح طلبان (یاران خاتمی) به زندان رفته اند. بسیاری از نشریات اصلاح طلبان هم توقیف و کارمندانشون بیکار شده اند. اینها دلیلی بر این مدعاست که اونها به چیزی که میگن باور دارند. (منتظرم تحلیل شما رو در مورد فیلمهای حوادث بعد از انتخابات بخونم).
شنبه 25 دی 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
gogoli - ایران - تهران. یه نکته رو فراموش نکن, که من علاقه ای به اشخاص ندارم, به تفکر و روش کاربردی اشخاص علاقمند هستم, حرفهای هم که زدید درست نیست, نگاهی اجمالی به گروه A: گروهی که دولت موقت رو سرنگون کرد و مسئول اشغال سفارت امریکاست, حزب جمهوری اسلامی و حمله باچماق به اجتماعات رو سازماندهی کرد, بنی صدر رو با تقلب در ارا رئیس جمهور کرد و سرنگون کرد بعدکودتا درون حزبی کرد(مقر حزب رومنفجر کرد) وقدرت نسبی رو از دست داد تا انتخابات 1372 که یک چهره مزورکه مقاله بر علیه رای ملت چاپ میکردبه اسم خاتمی, مردم رو فریب داد و بنام فریبا هم معروف شد.
شنبه 25 دی 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
gogoli - ایران - تهران. نفت7 دلاری یکسال بود ودر اخرین سالهای حکومت A به 31 دلار رسید که در حساب ذخیره به دستور گروهB جمع شد. گروه A تمام مدیران و مسئولان گروه B رو در جای خودش ابقاکرد و فقط یک وزیر را (ارشاد) عوض کرد, و حکومت عملا دردست B بود. بابه قدرت رسیدن B و اوباما, و در شرایطی که تقریبا بین B و اوباما صلح شده بود و سفارتش میرفت در تهران بازگشایی شود, A تیر خلاص خود رازد و با ورود دختران رقاصه به خیابان وصحنه های دلخراش روی یوتوپ افکار عمومی امریکارادر مقابل اوباما قرار داد و اوباما عقب نشست. B نسبت بهA ایرانیتر است, اما تفکرش درمیان کشور طرفدار ندارد لزوما واز ترس به پول و اسلحه اش چسبیده !. شجاع است, و راستگوست, اما A روباه ست! شاید اینکه بعضی میگویند A روباه پیراست و B خرس قطبی بی ربط نباشد .
شنبه 25 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.