موهای تیغ تیغی، عطر غیرملایم، پاشنه بیش از ۵ سانتی‌متر و... برای دانشجویان ممنوع شد!


موهای تیغ تیغی، عطر غیرملایم، پاشنه بیش از 5 سانتی‌متر و...
برای دانشجویان ممنوع شد!

آئین‌نامه انضباطی دانشجویان به دلیل اهمیت مسئله پوشش در دانشگاه‌ها و ضرورت اتخاذ رویه واحد در این خصوص با مشخص کردن مصادیق غیر مجاز پوشش دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌ها اعلام شد.

به گزارش فارس در این آئین‌نامه انضباطی که در تاریخ 13 آذر 89 از سوی سهراب رضائی رئیس مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) به دانشکده تربیت دبیر فنی، آموزشکده فنی و حرفه‌ای، کشاورزی، تربیت بدنی و مراکز تربیت معلم ابلاغ شد، آمده است: به پیوست نامه شماره 1278، ک.م در تاریخ 22 آبان 89 وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در خصوص آئین‌نامه انضباطی دانشجویان به انضمام مصوبه پانصد و شصت و ششمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 29 خرداد 89 در خصوص راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف ارسال می‌شود و اعلام می‌شود نظر به اهمیت موضوع، توجه به آئین نامه فوق‌الذکر و رعایت آن مورد انتظار است.

مصادیق غیر مجاز برای دختران؛ استفاده از ناخن مصنوعی ممنوع
این بخشنامه اعلام می‌کند: استفاده از کلاه بدون مقنعه، پوشاندن کامل موی سر، گردن، سینه و هر جای دیگر بدن به جز صورت‌ و دست‌ها تا مچ ضروری است؛ پوشیدن روسری‌های نازک، کوتاه و جوراب نازک، استفاده از دامن به جز برای افراد خاص مانند زنان باردار، شلوارهای چسبان و کوتاه، طلا و جواهراتی که مستلزم سوراخ کردن قسمتی از بدن هستند به جز گوشواره، بلند بودن ناخن بیش از معمول، استفاده از ناخن مصنوعی، جواهرات ناخن یا طرح‌های هنری روی ناخن و لاک، استفاده از جواهرات و زیورآلات غیر معمول مانند زنجیر پا و نگین‌های دندان ممنوع است.

آرایش صورت و مو به طور غیر متعارف مانند تاتو کردن، بافتن مو و درست کردن مو به صورت تیغ تیغی، مانتوهای نامناسب مانند مانتوهای کوتاه بالاتر از زانو، مانتوهای بلند دارای چاک بالاتر از زانو، مانتوهای تنگ و چسبان و مانتو با رنگ‌های تند و زننده و چادرهای نامناسب مانند چادرهای نازک و توری از مصادیق غیر مجاز برای دختران است.

مصادیق غیرمجاز برای پسران؛ رنگ کردن مو ممنوع
این بخشنامه می‌افزاید: استفاده از کراوات و پاپیون، استفاده از البسه زنانه، شلوارهای کوتاه، چسبان، تنگ و نازک، استفاده از زیورآلات، گردن بند، زنجیر، مچ‌بند، دستبند، گوشواره، لاک و انگشتر طلا (به استثنای حلقه ازدواج) و استفاده از رنگ‌ها و آرایش‌های مو به صورت تند و زننده ممنوع است.

بلند بودن مو بیش از حد معمول به طوری که از یقه لباس پایین‌تر بیاید، استفاده از کلاه ورزشی، کلاه‌های نامتناسب با محیط دانشگاه، برداشتن ابرو، تاتو و رنگ کردن آن، لباس‌های اندامی مردانه، تنگ و چسبان با آستین خیلی کوتاه مانند حلقه‌ای یا رکابی مصادیق غیر مجاز برای پسران دانشجو است. 

مصادیق غیر مجاز برای دختران و پسران؛ پوشیدن لباس‌های دارای تصاویر عاشقانه ممنوع
در این بخشنامه آمده است: مچ‌بندهای دست و پا غیر متعارف که دارای نقوش زننده، علائم گروه‌های ضد اسلام، ضد انقلاب و ضد اخلاق و یا رنگ‌دار، پولک‌دار، چراغ‌دار، قفل‌‌دار و زنجیر دار هستند، استفاده از پیشانی‌بند، شال و دستمال گردن، کمربند، انگشتر و کیف‌هایی که دارای نقوش و نوشته‌هایی با حروف لاتین و زننده یا دارای علامت گروه‌های ضد اسلام، ضد انقلاب و ضد اخلاق باشد، ممنوع است.

استفاده از لباس‌هایی که روی آن تصاویر زن، الفاظ رکیک، عبارات عاشقانه و مبتذل، تصاویر فکاهی، پوچ و بی‌معنا، شعارهای قومی و نژادی، آرم و نشانه‌های ضد اسلام، ضد انقلاب و گروه‌های خاص حاوی تبلیغات تجاری که بر اساس هنجارهای اجتماعی می‌تواند زننده یا توهین‌آمیز تلقی شوند یا محیط آموزشی را خصمانه سازد، خالکوبی در نواحی قابل رؤیت بدن، استفاده از لباس‌ها و آرم‌هایی که متعلق به گروه‌های خاص انحرافی از جمله رپ و هوی است، تاتو صورت (لب، ابرو و چشم) مصادیق غیر مجاز برای دختران و پسران دانشجو است. 

رنگ لباس‌ها نباید تند و زننده باشد
در این بخشنامه در خصوص پوشش در دانشگاه‌ها آمده است: لباس‌ها همواره باید ساده و آراسته، با وضعیت مناسب و در شأن دانشگاه بوده و با لباس‌های سایر محیط‌‌ ها نظیر جشن‌ها و محیط های تفریحی و ورزشی متفاوت و به دور از مدل‌های افراطی باشد، رنگ لباس‌ها باید متعادل بوده و تند و زننده نباشد به‌گونه‌ای که موجب جلب توجه نشود، لباس‌های مورد استفاده در دانشگاه باید از مصادیق لباس‌های غیر مجاز نباشد.

پوشیدن کفش با پاشنه بیش از 5 سانتی‌متر ممنوع
کفش‌ها باید ساده و در شأن و منزلت دانشگاه باشد، کفش‌های صندل و دمپایی، پاشنه‌های خیلی بلند (بالای 5 سانتی متر)، پوتین‌های بلند (تا زانو) در صورتی که بر روی شلوار پوشیده شود و کفش‌هایی که در مهمانی‌ها و مجالس ویژه استفاده می‌شود در محیط دانشگاه نباید پوشیده شود، پوشیدن جوراب در محیط آموزشی لازم است، رنگ جوراب‌ها و کفش‌ها باید متعادل بوده، تند و زننده نباشد.

جواهر و زیورآلات مورد استفاده در محیط آموزشی باید از مصادیق مجاز مانند حلقه ازدواج و ساعت باشد؛ استفاده از مواد معطر ملایم مجاز است. 

استفاده از پروتز و ژل برای پسران و لوازم آرایشی صورت برای دختران ممنوع 
بهداشت و پاکیزگی فردی شرط لازم برای دانشجویان است، آرایش‌هایی که جنبه زیبایی، جلب توجه دیگران را دارد در محیط آموزشی ممنوع است مانند استفاده از پروتز و ژل برای پسران و لوازم آرایشی صورت برای دختران.

طول ناخن‌ها باید مناسب باشد ضمن اینکه استفاده از لاک، ناخن مصنوعی و جواهرات ناخن ممنوع است و آرایش و پیرایش موها باید مناسب با شأن دانشگاه باشد.

پوشیدن لباس‌های فرم خیلی تنگ و یا خیلی گشاد مجاز نیست
این بخشنامه در خصوص پوشش مختص به بخش‌های بالینی، حرفه‌ای و آزمایشگاهی می‌افزاید: پوشیدن لباس فرم در بخش‌های بالینی و حرفه‌ای ضروری و لازم است؛ پوشیدن لباس‌های فرم خیلی تنگ و یا خیلی گشاد مجاز نیست و ضخامت لباس‌های فرم باید به گونه‌ای باشد که از ورای آن لباس‌های زیر مشخص نباشد ( از پوشیدن لباس زیر به تنهایی و یا لباس‌های رکابی و حلقه‌ای که قسمتی از بدن مشخص می‌شود باید خودداری شود).

لباس‌ها باید تمیز و مرتب باشد به خصوص لباس‌هایی که در محیط بیمارستان استفاده می‌شود؛ پوشیدن جوراب با ضخامت مناسب و کفش با پاشنه مناسب ضروری است، استفاده از جواهرات و زیورآلات در محیط های بالینی، کارآموزی و کارورزی باید از مصادیق جواهرات و زیورآلات مجاز باشد و استفاده از عطر و ادکلن با بوهای تند در بخش‌های بالینی ممنوع است؛ آرایش صورت و بلندی ناخن‌ها در بخش‌های بالینی و تشخیصی ممنوع است. 

reza_uk2008 - انگلستان - لندن
یه دافه مگفتئ برن بمیرن دیگه
سه‌شنبه 21 دی 1389

پسر تهرونی - قطر - دوحه
خاک الم تو سرتون با این قانوناتون!!!!?
سه‌شنبه 21 دی 1389

ehsanusa - ایران - تهران
البته آن زمانی که ما دانشجو بودیم شرایط صد بار بدتر از الان بود و البته الان بیشتر جوانان دانشجو از شدت فشارهای وارده از همه نظر دنبال راهی برای رهایی هستند و سعی دارند با نشان دادن شکل و شمایل غیر متعارف تنفر خود را از وضعیت موجود اعلام کنند چه میشود کرد متاسفانه در ایران جوانها حق ابراز وجود ندارند به همین علت بهترین فرصتها را از دست میدهند و بجای بالا بردن سطح سواد خود مشغول به سرگرمیهایی اینچنین می شوند که البته نظام هم همین را می خواهد که همه در یک سطح پایین بمانند و رشد فکری نداشته باشند
سه‌شنبه 21 دی 1389

شعله - انگلیس - دنکستر
اخه عزیز من شما که میگی همه جا پوشیده باشه از کجا می فهمی که قسمتهایی از بدن رو سوراخ کرده یا نه؟
سه‌شنبه 21 دی 1389

iranq8 - کویت - کویت
مصادیق غیرمجاز برای پسران...:استفاده از البسه زنانه، :)). دانشگاه...؟؟؟؟اینقدر که به این چیزا توجه میکنن به سطح آموزشی هم توجه دارن آیا ؟؟؟
سه‌شنبه 21 دی 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
خداییش ما تو اروپا به سبک اروپایی قضاوت می کنیم وگرنه بعضی چیزها تو ایران باید همیجوری باشه. یه خاطره بگم: سال دوم دانشگاه تو لندن بودم که یه دختر خانم ایرانی سال اول اومد دانشگاه و هنوز منگ بود. با بطور اتفاقی تو سرویس دانشگاه آشنا شدیم و فرداش قرار گذاشتیم تو کافه دانشگاه همدیگرو ببینیم. من کمی دیر کردم و بهش تکست زدم که تو کتابخونه با کامپیوترها مشغول بشه تا من بیام. چشتون روز بد نبینه تا من رفتم تو کتابخونه دنبالش و خانم از پشت میز کامپیتر بلند شد دیدم یه جفت چکمه از اون چکمه های cat woman خفن پلاستیکی براق تا بالای زانو که اینجا فقط زنهای بدکاره تو کاباره های آنچنانی می پوشن، پوشیده و اومده سر قرار! به خیال خودش شده مردافکن! خلاصه ما آب شدیم رفتیم تو زمین. راه رفتنش با اون چکمه های خفن که به زور میتونست تعادلش رو نگه داره جالب بود. خلاصه اینو می خوام بگم که تو انگلیس آزادیه از نوع احمدی نژادی نزدیک به مطلق ولی هیچ دختری تو دانشگاه پاشنه بلند نمی پوشه. این جمهوری اسلامی کاری کرد که اگه ول کنه دخترها لخت میرن دانشگاه و همین پاشنه پنج سانتی هم خیلیه
سه‌شنبه 21 دی 1389

Hoja Verde - ایران - تهران
فقط می تونم بگم مرگ بر خامنه ای.
سه‌شنبه 21 دی 1389

1qaz - استرالیا - سیدنی
استفاده از لباس زیر گل منگولی سکسی برای دختران ممنوع,پسران هم شورت های مامان دوز بپوشند,با رنگ های اصیل اسلامی
سه‌شنبه 21 دی 1389

perspolisi - استرالیا - سیدنی
آفرین، خوشم اومد به این میگن ایجاد کار ، بسیجی‌‌های ساندیس خوری که تا دیروز پاره وقت به مردم گیر میدادن، از امروز تمام وقت و با کیک و ساندیس بیشتری به این شغل نا شریف ادامه میدان. بالاخره یکی‌ باید باشه که این قانون پشمکی رو به مرحلهٔ اجرا بذاره دیگه.
سه‌شنبه 21 دی 1389

ARIATABAR - ایران - کرمانشاه
پشت یقه چرک ریش پر شپش بوی گند عرق امتیاز داره
سه‌شنبه 21 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
اصلا چی در ایران ممنوع نیست ?!
سه‌شنبه 21 دی 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
موهاتونو ماهی یه بار بشورین.یه کلاه هم بزاین سرتون که قشنگ بچسبه به سرتون.جوراباتونو نشورین که بو بدن.بعد بزارین جیب بغلتون.اگه پاهاتون بوی موش مرده نمیده یه غلت رو فرش مسجد محلتون بزنین تا کسی که بغلتون میشینه حتما به اکسیژن احتیاج پیدا کنه.زیربغلتون زرد باشه ,مسواک نزنین.خانوما هم بندوابرو تعطیل.پرورش سیبیل مورد تایید مقام معلق است.پای چادر(حجاب برتر)بیست سانت گل باشه.بجای کلاس درس برید راهپیمایی.قبلش تابلو اعلانات بسیج دانشجویی رو چک کنین.(این هفته سفارت انگلیس)وسیله ایاب ذهاب جلوی در اماده س.داخل اتوبوس با کیک و ساندیس حال کنین و شعار جدید تمرین کنین.اگه کسی فحش جدید داره به بقیه یاد بده.اجرش با اقا.حالا شدین دانشجوی مورد تایید اقا...خیز اول برای فوق لیسانس و دکترا.
سه‌شنبه 21 دی 1389

jp55 - ژاپن - توکیو
اقا جون تنگ ممنوع گشاد ممنوع مارکدار ممنوع بگو با شرت بیان خیال همرو راحت کن این اخوندها وبسیجیها انقدر که هیز هستند میترسن طرف لباسش تنگ باشه اون وقت ازخود بی خود شن ابروی نظام مقذس رو ببرن فسادیکه زیر حجاب هست هیچ جای دنیا نیست بیشرفها مثله بختک افتادن رو ملت
سه‌شنبه 21 دی 1389

ayoobirani - ایران - رشت
آخ جون سوژه جدید. از فردا بو میکشن دانشجوهارو!!!!
سه‌شنبه 21 دی 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
ببخشید لباس زیر فراموش شد لطفا اونو هم بگید که تکلیفشونو بدونن نخ در بهشت پاشون کنن یا پاچه دار باشه یا احیانا اقایون زیر تمبان مامان دوزشو میپسندن?!
سه‌شنبه 21 دی 1389

takta_13 - زلاندنو - اوکلند
آخه این کارهارو میکنن که مردم رو عقده ای کردن بیشتر هم که این جوونا لطمه میخورن ،کارشون کلا اشتباهه .
سه‌شنبه 21 دی 1389

wildpiony - ایران - تهران
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن آی گفتی من خودم دخترم اما همیشه انقدر دنبال راحتی هستم که اصلا کفش پاشنه بلند نمیخرم چون آدم انگار توشون اسیر میشه! تو دانشگاه ما هم باور کن قیافه هایی میبینی که آدم از خجالت آب میشه. اولا که هر روز رنگ موها عوض میشه/ تو گرمای تابستون بوت های تا بالای زانو میپوشن. دامن های خیلی کوتاه. خداییش ما تو ایران محدود بودیم نه انقدر که عقده ای بشیم
سه‌شنبه 21 دی 1389

Nani2008 - انگلستان - لندن
من واقعاً سر در نمیارم، پس این دخترپسرها کی می‌بایست به هم برسند و با هم آشنا بشن؟ از دوران پیش دبستان تا آخر دانشگاه، حق ندارند با هم باشند و از روحیات و علایق همدیگر مطلع باشند، یاد بگیرند چگونه روابط اجتماعی با جنس مخالفشون داشته باشن، بعد از ازدواج هم چندماهی گیج و سردر گم هستند چون هیچ سنخیت و آمادگی برای شرایط جدید ندارند و هنوز با بیماری افسردگی، تنهایی و عدم امنیت روانی دست و پنجه نرم می‌کنند که دیر یا زود منجر به طلاق خواهد شد. آیا منظورتون از حجاب و اسلام همین بود دیگه نه؟
سه‌شنبه 21 دی 1389

alireza_pa - ایران - تهران
همه چی که ممنوعه...
سه‌شنبه 21 دی 1389

poooya - ایران - تهران
این جانوران از جون ما چی می خوان ای خداااااااااااا؟!!
سه‌شنبه 21 دی 1389

h.k - دانمارک - اودا
شعله جان ازانگلیس.کاملاباهات موافقم.ولی احسانهم.راستمیگه.چراشماخانمهادراروپاهم ازراه ورسم ایرانی دستبردارنیستید.همه مردای ایرانیرافراری میدهید.بعدگله مندهم هستید.
سه‌شنبه 21 دی 1389

aliko - مالزی - کوالا لومپور
به نظر من این کار خوبه، ولی ای کاشک که یه فرهنگ بشه تا یه قانونه تحمیلی از طرف دولت. دانشگاه محیط علمی و فرهنگی باید داشته نه این گونه که فضاش تمرکز حواس رو از علم و فرهنگ دور کنه، اینکه بیان این مساله رو به صورت یه قانون مطرح کننو من یه توهین میدونم. خود جوونا باید رعایت کنن و رفتارشون همخون با محیطی که توش هستن باشه. امیدوارم خودمون این مساله رو به گونه ی درستش به مانند یه فرهنگ بپذیریم.
سه‌شنبه 21 دی 1389

shahab46 - المان - هانوفر
خاک تو سر کسانی که رو خط میایند ومجیز انسان نماهای سران حکومت ضد ایرانی را میگویند.ایران در طول تاریخش از این بی نا...ها خیلی صدمه دیده
سه‌شنبه 21 دی 1389

klopatra7 - آلمان - دوسلدورف
در یک کلام همه باید مثل مموتی هپلی و شپشو و ایکبیری باشن دخترها هم فاطی رجبی
سه‌شنبه 21 دی 1389

shaki59 - ایران - ملاط اباد
اصل قضیه رو ول کردن چسبیدن به فرع.یعنی خاک عالم تو سرتون.جونهای مردم رو به بهانه درس خوندن میکشن دانشگاه/جوونها به این امید که درس بخونن تا شغل خوبی تو اینده داشته باشن.خبر ندارن که اخرش یا باید تو یه شرکت درپیتی خصوصی کار کنن تازه هر ماه هم باید تنشون بلرزه که نکنه سرماه که میشه بندازنشون بیرون و بگن اخراج ج ج .پسرهای لیسانسه هم یا سر از آژانش و مسافرکشی در میارن یا باید برن بمیرن.دریغ از اینکه خبر ندارن هر چی استخدام دولتی و استخدام سازمان درست حسابیه همش از طریق پارتی بازی انجام میشه.برای استخدام سواد سیخی چنده؟؟فقط سابقه بسیج باید داشته باشی.میشناسم از دوستان کسی رو که دیپلم نداشت ولی چون چنئ سالی تو بسیج عضویت داشت به استخدام سازمان هواپیمایی کشوری دراومد.زیادن از این قبیل ادما.این وضع جوانان مملکت ما ایران است.تن سید علی سلامت /جوون میخایم چیکار؟
سه‌شنبه 21 دی 1389

پریستوک - ایران - تهران
والا قبلن هم همین بوده اینا که چیز جدید نیست . شعله - انگلیس - دنکستر منظورش سوراخ بینی و ابروئه
سه‌شنبه 21 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
با قوانین بیخود و مزخرفشان, که خودشان هم خوب میدانند که بی معنی و پوچ است, فقط قصد " نشان " دادن زور و قدرت خودشانرا دارند که به مردم نشان بدهند و ثابت کنند که شما در کشور و قانون اسلامی هیچ " اراده " و تصمیمی ندارید و حتا اجازه پوشیدن کفش و لباست را ما تعیین میکنیم تا چه برسد به نوعی دیگر فکر کردن ازاد غیر از چهارچوب قوانین کهنه و پوسیده اسلامی. و باور کنید تصمیم بعدیشان این میباشد که بهترین نوع لباس و ارایش باید همانند پیامبر و امامان ما باشد که راهنما ما بودند و از طریق پوشش اسلامی " احتمال " امدن زلزله ( لغزش زمین ) و لغزش جوانان به بیراهی کمتر میباشد و هر کسیکه تابع این قوانین خدایی نباشد باعث زلزله و لغزش ارزشهای اسلامی خواهد شد و جزو منافقین, ملحدین و متردین قرار دارد °(-!-)°
سه‌شنبه 21 دی 1389

pariha - کویت - کویت
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن لووووول خیلی بامزه تعریف کردی ولی باشما موافقم تنها لباس که نیست آرایش رو ببین یک چیزی شبیه لیدی گاگا خودشون رو درست میکنن حالا چطوری باید بهشون حالی کرد اونها برای تنوع کارشون اینکارها را باخودشون میکنن معلوم نیست . فعلا تو ایران همه چیز قاطی شده .
سه‌شنبه 21 دی 1389

شعله - انگلیس - دنکستر
h.k عزیز. من هم با احسان موافقم. خاطره اش با زه بود و در عین حال واقعی...من میدانم که متاسفانه خیلی از ما به زودی عوض میشیم .ان هم به طور غریبی..خب حرف من چقدر متفاوت از احسان بود؟!
سه‌شنبه 21 دی 1389

سلام برادر - امارات - دبی
خوشم اومد.دست گلشون درد نکنه. آخه دانشکاه که شوپینگ سنتر و بازار و مراکز خرید و پارک و مراسم عروسی و خواستگارى و خونه خاله نیست که هرکه با هرچى بپره تو. واقعا باید دستبوسشون شد
سه‌شنبه 21 دی 1389

سلام برادر - امارات - دبى
پیروووووز و پاینده باد ایررررررررررررررررررررران عزیز
سه‌شنبه 21 دی 1389

شعله - انگلیس - دنکستر
h.k عزیز. من هم با احسان موافقم. خاطره اش با زه بود و در عین حال واقعی...من میدانم که متاسفانه خیلی از ما به زودی عوض میشیم .ان هم به طور غریبی..خب حرف من چقدر متفاوت از احسان بود؟!
سه‌شنبه 21 دی 1389

haj hasan - ایران - قم
عالی بود دانشگاه برای درس خوندن است نه الواتی و خود نمای زنده باد اسلام و قانون اسلامی
سه‌شنبه 21 دی 1389

moon.iran - ایران - تهران
نفس کشیدن چی!?
سه‌شنبه 21 دی 1389

Arashdl13 - ایران - فومن
بیکارن آیین نامه می دن همیشه این حرفا بوده خودشونم می دونند نمی تونند کاری کنند
سه‌شنبه 21 دی 1389

armia420 - کانادا - لندن
سلام برادر امارات دبی - شما اونجا ساندیس عربی می خوری یا از ایران برات میفرستتند.راستی این کلمه (شوپیینگ)خیلی با حال اومدی.برو ساندیست از دهن میافته.
چهار‌شنبه 22 دی 1389

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
باید واسه بقیه چیزها مثل ریش و پشم و .. اینا هم قانون بذارند یه رساله کامل باید تالیف کنند واسه دانشجویان آخه میدونی عوام کالانعام نمیدونند چی بپوشند چی بخورن...علمای اعلام باید بگن ما چیکار کنیم تازه اینا را واسه برادرا میگم خواهرا که باید بشورند و بپزند و ..و بچه بیارند!!!
چهار‌شنبه 22 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.