بررسی فوق العاده پرونده مشایی در کمیسیون اصل نود


بررسی فوق العاده پرونده مشایی در کمیسیون اصل نود

محمود احمدی نژاد، در گذشته انتقادات مطرح شده علیه اسفندیار رحیم مشایی را "غیر عادی" دانسته است

محمدابراهیم نکونام رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران، از پی گیری "فوق العاده" پرونده ای در این کمیسیون در مورد اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر محمود احمدی نژاد خبر داد.

آقای نکونام امروز ۲۰ دی (۱۰ ژانویه) در نشستی خبری، با تاکید بر اینکه مواضع "تنش زای" آقای مشایی "دغدغه‌ای جدی" در کمیسیون اصل ۹۰ ایجاد کرده گفت: "این سوءظن در ذهن ما ایجاد شده که شاید برخی تحرکات، ناخواسته ریشه در مسائل خارجی داشته باشد؛ البته ما امیدواریم که این سوءظن درست نباشد".

پیش از این نیز حسین شریعتمداری نماینده آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران در روزنامه کیهان، در چند نوبت احتمال ارتباط داشتن آقای رحیم مشایی با کشورهای خارجی را مطرح کرده است.

دو هفته پیش هم محمدتقی مصباح یزدی از روحانیان معروف حامی دولت، در دیدار با تعدادی از فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران هشدار داد: "مبادا کسانی در دولت نفوذ کنند و بعد مشخص شود آنها از سرسپردگان بیگانگان بوده اند."

اسفندیار رحیم مشایی از زمان شروع همکاری خود با محمود احمدی نژاد، به علت برخی اظهارات خود در معرض مخالفت شدید روحانیان قم قرار داشته است.

انتقاد از کسانی که موسیقی را حرام می دانند، سخن گفتن از دوستی با مردم اسرائیل و تجلیل پی در پی از هویت ایرانی، که از سوی برخی از روحانیان نوعی مقابله با "هویت اسلامی" تلقی شده، از جمله مواضع خبرساز آقای رحیم مشایی بوده اند.

محمود احمدی نژاد همواره از اظهارات رئیس دفتر خود دفاع کرده و انتقادات وارد بر او را "غیر عادی" و دارای اهداف سیاسی دانسته است.

پیگیری وضعیت مالی "شورای ایرانیان خارج کشور"

ابراهیم نکونام در بخش دیگری از مصاحبه مطبوعاتی امروز خود، از پی گیری پرونده شورای عالی ایرانیان خارج کشور در کمیسیون اصل ۹۰ خبر داده و از وجود ابهامات مالی در مورد عملکرد این شورا سخن گفته است.

آقای نکونام با تاکید بر اینکه مسئولان شورای عالی ایرانیان خارج کشور از بودجه دولتی استفاده می کنند اما "زمانی که قرار است حسابرسی شود می‌گویند که ما شرکت خصوصی هستیم"، ابراز امیدواری کرده که با بررسی پرونده این شورا "واقعیات روشن شود".

انتقاد از عملکرد شورای ایرانیان خارج از کشور به ریاست اسفندیار رحیم مشایی، در مرداد گذشته اوج گرفت که این شورا، گردهم آیی خبرسازی را تحت عنوان "همایش ایرانیان خارج از کشور" برگزار کرد.

در آن زمان، روزنامه کیهان آقای مشایی را متهم کرد که ۸۰ میلیارد تومان برای برگزاری این همایش دو روزه خرج کرده و تعدادی از شرکت کنندگان در آن را به همکاری با دستگاه های جاسوسی بیگانه متهم کرد.

شورای عالی ایرانیان خارج کشور، کلیه اتهامات کیهان راجع به عملکرد خود در ارتباط با همایش مردادماه را رد کرده است.

در مردادماه گذشته حمید رسایی، از حامیان سرسخت دولت در مجلس هشتم، رابطه "پرهزینه" آقای احمدی نژاد را با رئیس دفتر خود را "رمزآلود" توصیف کرد.

khosh bavar - ایران - یزد
چه خلوتی هم کردند ?! حالا مادرتون جواب فامیل رو چی بده !°
سه‌شنبه 21 دی 1389

MNS - امریکا - مورگن هیل
همش جنگ زرگری است گول این حرفها را نخورید سناریوی از قبل نوشته شده توسط عنتری نزاد ومقام متعفن عنتری برای فریب مردم در دوره بعدی رای گیری است همین عکسشون نگاه کنید مثل دوتا شیطان ملعون در حال وعده وعید بهم دیگه هستن/مشایی میگه این حرفها برام گران تموم نشه عنتری نژاد جواب میده منم همینطور رای گرفتم دیگه اول خودتو جا کن بعداز انتخابات حالشونو میگیر یم همون کاری که من کردم
سه‌شنبه 21 دی 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
khosh bavar - ایران - یزد -- خوشم اومد, زدی تو خال, حالا جواب فامیل و در و همسایه رو چی بدیم ???!!!???
سه‌شنبه 21 دی 1389

amir58 - ایران - مشهد
mns-امریکا.اره درسته.میخواهندمردموگول بزنندووجهه ملی مردمی هم برای خودشون بسازند.
سه‌شنبه 21 دی 1389

avareh swed - سوئد - بوروس
وقتی یک نفر جای هجده نفر دیگر را اشغال کند و البته حقوق هجده نفر را خواهد گرفت دنبال بقیه مسائل نباشیدضمنا اگر حقوق هر پست فقط یک میلیون تومان باشد خودتان محاسبه کنید درامد ایشان را
سه‌شنبه 21 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.