احمدی نژاد از اتهامات علیه رحیمی و مصوبات اخیر مجلس انتقاد کرد


احمدی نژاد از اتهامات علیه رحیمی و مصوبات اخیر مجلس انتقاد کرد

احمدی نژاد اتهام فساد مالی علیه رحیمی را "ایجاد فضای تهمت و بداخلاقی" خوانده است

رئیس جمهوری ایران اتهام فساد مالی علیه معاون اول خود را غیرقانونی خوانده و برخی مصوبات مجلس را مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد در گفتگویی با خبرنگاران، در مورد اتهامات فساد مالی علیه محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری، با ابراز تاسف از آنچه که "ایجاد فضای تهمت و بداخلاقی" خوانده، این اتهامات را دارای انگیزه سیاسی دانسته و از آقای رحیمی حمایت کرده است.

آقای احمدی نژاد گفته است که اتهام علیه آقای رحیمی باید براساس دلیل و مدرک باشد و افزوده است: "من این مساله را یک حرکت سیاسی می دانم که با بی تقوایی همراه است."

وی به خصوص از پخش اتهامات فساد مالی علیه معاون اول از تلویزیون دولتی به شدت انتقاد کرده و گفته است: "بعضی از بخش های صدا و سیما و بعضی از معاوت ها باید دقت و مراقبت بیشتری انجام داده و عملکرد خود را ا صلاح و جبران کنند."

محمود احمدی نژاد گفت "اینکه کسانی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی، بدون هیچ سند و مدرکی به معاون اول رئیس جمهور تهمت بزنند، خلاف قوانین کشور است" و بدون آنکه از شخص خاصی نام ببرد، افزود: "اینکه در یک برنامه زنده تلویزیونی، فردی که خودش متخلف است، نسبت به کسی که حضور ندارد، تهمت و افترا بزند، صحیح نیست."

آقای احمدی نژاد اظهار داشت که معاون اول رئیس جمهوری علیه کسانی که اتهاماتی را علیه او وارد کرده اند شکایت کرده است و با تاکید بر لزوم رسیدگی قوه قضاییه به این شکایت ها، گفت: "امیداورم بداخلاقی ها در کشور خاتمه پیدا کند."

هفته گذشته، الیاس نادران، از نمایندگان اصولگرای مجلس، در برنامه تلویزیونی موسوم به "دیروز، امروز، فردا" بدون اینکه مشخصا از آقای رحیمی نام ببرد، بار دیگر او را به فساد مالی متهم کرد و مقاومت در برابر تعقیب کیفری معاون اول آقای احمدی نژاد را مورد انتقاد قرار داد.

نادران: همه آنهایی که متهم بودند دستگیر شدند جز یک نفر.

این برنامه به مبارزه با فساد اختصاص داشت و آقای نادران به عنوان نماینده مجلس همراه با مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، و محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری، در آن شرکت کرده بود.

الیاس نادران با یادآوری پرونده مربوط به اختلاس در بیمه ایران، گفت: "همه آنهایی که متهم شده بودند، دستگیر شدند، جز یک نفر."

اقای نادران همچنین به تخلفات مالی در دیوان محاسبات هنگام ریاست اقای رحیمی بر این سازمان اشاره کرد و گفت که نمایندگان مجلس، اسنادی را در این زمینه کشف کرده اند.

این نماینده مجلس در توصیف متهم مورد نظر خود گفت که "آن آقا، یک کارمند عادی دولت نیست، این شخص رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است و خودش پرونده دارد."

پیش از این نیز برخی از نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به اتهامات فساد مالی علیه محمدرضا رحیمی شده بودند و چندی پیش، آقای رحیمی اعلام کرد که آماده است در یک نشست خبری به این اتهامات پاسخ دهد، اما این نشست خبری لغو شد.

در پی لغو این گفتگوی رسانه ای، برخی سایت های طرفدار دولت نوشتند که محمود احمدی نژاد از رسیدگی قضایی به پرونده آقای رحیمی استقبال کرده اما دفتر ریاست جمهوری، با انتشار اطلاعیه ای، این خبر را به شدت تکذیب کرد و گفت که آقای احمدی نژاد بر رسیدگی قوه قضاییه به شکایت معاون اول رئیس جمهوری علیه اتهام زنندگان تاکید داشته است.

انتقاد از مصوبات مجلس

احمدی نژاد مصوبات اخیر مجلس در مورد تغییر در ساختار دولت را نامناسب دانسته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد در گفتگوی با خبرنگاران، با اشاره به مصوبه های اخیر مجلس در مورد ادغام دو سازمان وابسته به ریاست جمهوری و نحوه تعیین رئیس کل بانک مرکزی، این مصوبات را هم مورد انتقاد قرار داد.

اخیرا مجلس طرح ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی را به دلیل عدم کارآیی این دو سازمان تصویب کرد و به تشکیل وزارت جدید ورزش و جوانان رای داد.

در حال حاضر، رئیسان سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی توسط رئیس جمهوری منصوب می شوند اما برخلاف وزیران، آغاز کار آنان مستلزم کسب رای اعتماد از مجلس نیست.

با تشکیل وزارتخانه جدید، نمایندگان مجلس امیدوارند بتوانند نظارت بیشتری بر عملکرد دولت در زمینه های امور جوانان و ورزش اعمال دارند.

همچنین، هفته گذشته، نمایندگان مجلس ضمن مخالفت با اعتراضات شورای نگهبان نسبت به مصوبه مربوط به انتصاب رئیس کل بانک مرکزی، این مصوبه را به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع کردند.

چندی پیش، مجلس طرحی را مورد بررسی قرار داد که براساس آن، ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی، متشکل از رئیس جمهوری و چهار عضو دیگر دولت، تغییر می یافت و اکثریت اعضای آن را اقتصاددانانی تشکیل می دادند که قرار بود به پیشنهاد رئیس جمهوری و تصویب مجلس به عضویت این نهاد در آیند.

در طرح اولیه، رئیس جمهوری از عضویت و ریاست این مجمع کنار گذاشته می شد و به این ترتیب، نقش اصلی خود را در انتصاب رئیس کل بانک مرکزی، که از سوی مجمع انتخاب می شود، از دست می داد.

این طرح، که هدف از آن استقلال بانک مرکزی بود، مخالفت شدید دولت و شورای نگهبان را به دنبال آورد و در اصلاحات بعدی مجلس، رئیس جمهوری در عضویت مجمع عمومی باقی ماند و انتصاب رئیس کل بانک مرکزی را پس از کسب صلاحیت مجلس، برای خود حفظ کرد.

مصوبه اخیر مجلس به مجمع تشخیص مصلحت به ریاست رفسنجانی ارجاع شده است

شورای نگهبان این مصوبه را نیز مورد قبول قرار نداده و در نتیجه، این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی ارجاع شده که پس از انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری، هدف حملات طرفداران محمود احمدی نژاد قرار داشته و از او به عنوان یکی از منتقدان مهم آقای احمدی نژاد نام برده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، آقای احمدی نژاد در انتقاد از مصوبه مجلس گفته که بانک مرکزی باید تحت نظر قوه مجریه قرار داشته باشد و افزوده است: "رئیس جمهور از مردم رای گرفته که برنامه های اقتصادی را اجرا کند و یکی از ابزار تنظیم بازار و اقتصاد کشور، بانک مرکزی است."

وی "دخالت سایر قوا" در امور بانک مرکزی را باعث مشکل در اداره امور کشور و مخالف قانون اساسی دانسته و گفته است: "اصرار بر کار خلاف قانون اساسی و تغییر قانون اساسی و ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام، صحیح نیست."

وی افزوده است: "فکر می کنم مجمع تشخیص مصلحت نظام جایی نیست که بخواهد دائما قانون اساسی را تغییر دهد چرا که در چنین صورتی، نیاز به قانون اساسی نخواهیم داشت."

در مورد تشکیل وزارت جدید ورزش و جوانان هم، محمود احمدی نژاد تصمیم گیری مجلس را "یک مقدار عجولانه" خوانده و گفته است که وزارتخانه شدن امور ورزش، به منزله بستن دست مدیران ورزش است و افزوده که در اکثر کشورهای جهان، امور ورزشی را معاونان رئیس جمهوری یا وزیر مشاور اداره می کند.

به گفته آقای احمدی نژاد، امور جوانان و ورزش با هم همخوانی ندارد ضمن اینکه براساس قانون برنامه، دولت موظف است چهار وزارتخانه را کاهش دهد نه اینکه یک وزارتخانه جدید ایجاد کند.

برخی از ناظران، پیگیری اتهامات مالی علیه محمدرضا رحیمی از سوی برخی نمایندگان مجلس و مصوبات اخیر مجلس را نشانه شکاف در میان اصولگرایان تندرو به رهبری محمود احمدی نژاد و اصولگرایان میانه رو تر طرفدار علی لاریجانی می دانند در حالیکه محافظه کاران قدیمی تر طرفدار آقای رفسنجانی نیز در میان مخالفان دولت قرار دارند.

kiwiboy - نیوزلند - کرایست چرچ
محمود احمدی نژاد گفت "اینکه کسانی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی، بدون هیچ سند و مدرکی به معاون اول رئیس جمهور تهمت بزنند، خلاف قوانین کشور است" و بدون آنکه از شخص خاصی نام ببرد، افزود: "اینکه در یک برنامه زنده تلویزیونی، فردی که خودش متخلف است، نسبت به کسی که حضور ندارد، تهمت و افترا بزند، صحیح نیست." . اگه وقت کردی یه نگاه به فیلم مناظر ت با موسوی بنداز.چیزی که عوض داره گله نداره.
دوشنبه 20 دی 1389

یا حسین - ایران - تهران
به راستی چرا اکثر طرفداران احمدی نژاد مشکل دارند به عنوان مثال آقای رحیمی دزد تشریف دارن .کارگردان طرفدارایشان فیلمنامه دزدیده . وزنه بردار طرفدار ایشان دوپینگی هستن.خواننده طرفدار ایشان مشکل اخلاقی دارن .وزیر ایشان آقای محرابیان اختراع یه بنده خدای رو دزدین و به نام خودشون کردن.وزیر کشور مدرک جعلی دارن . آقای مشایی که قربونش برم اخر همه چیز هست تازگی ها هم که با خانم های خوشکل خوب حال میکنن مثل هدیه تهرانی و لیلا اوتادی و ....دوستان اگه شما چیزی یادتون هست ادامه بدید.و در اخر خود محمود که پرونده شهرداریش هنوز بازه و معلوم نشد که 300 میلیارد رو چه کار کرد . پرونده قاچاق نفت اردبیلش که معلوم نشد به کجا رسید .
دوشنبه 20 دی 1389

DADA_ST - هلند - آمستردام
یا حسین - ایران - تهران : دوست عزیز مطالبی‌ که می‌نویسی به اسمی که انتخاب کردی هم خونی نداره. یادم چند سال پیش به یکی‌ از فرماندهان نظامی که اصلاً دوست ندارم اسمی ازش ببرم لقب مالک اشتر علی‌ دادند، و یک جای یکی‌ از بزرگان گفته بود خوب درسته لقب به جای هست ، اون علی‌ مالک اشتری داشت در حد خودش و این علی‌ هم مالک اشتری داره مثل خودش ، خوب مموتی هم کسائی رو انتخاب می‌کنه که مثل خودش و با تعرض فکر خودش هم خونی داشته باشند .
دوشنبه 20 دی 1389

jp55 - ژاپن - توکیو
اقای احمقی نژاد وطرفدارانش به کجا چنین شتابان عاقبت ستمگر وستم دیده 1 نقطه است و بس مرگ همون مرگی که تا 1 اخوند بر سر منبر میره ازش دم میزنه از زمانیکه اخوندها بر حکومت سوار شدن بار سنگینی که بدوش داشتند بر زمین گذاشتند (دین) تا سریعتر به مقصد برسند انشاللاه هر چی زودتر
دوشنبه 20 دی 1389

m_majid - ایران - مشهد
خیلی جالبه که احمقی نژاد خودش توی مناظره ها به همه مسئولین نظام بدون ارائه مدرک وسند تهمت دزدی وفساد زده حالا که اطرافیان خودش رو با ارئه مدرک وبا تاید قضات دادگستری متهم میکنن دم از نجابت وصداقت میزند براستی که مملکت خرتوخری است
دوشنبه 20 دی 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
رحیمی نردبان ترقی این باباست.در مورد باند "کرج" کردان,رحیمی,جهرمی تحقیق کنید ببینید اینها چند ساله که میدزدند.انوقت مزدورانشان اینجا به شاه و فرح میگویند دزد.گنجینه تابلوهای نقاشی که در موزه هنرهای معاصر موجود بود توسط شخص فرح دیبا جمع اوری شده بود.حالا خدا میداند گیر کدام اقازاده افتاده.و اصلا کجاست!
دوشنبه 20 دی 1389

یا حسین - ایران - تهران
dada_stهلند .دوست عزیز اول بگم که یا حسین بر گرفته از فریادی بود که در انتخابات خرداد 88 جوانان ایران سردادن انجا که وقتی میگفتن یا حسین میر حسین چهار ستون این حکومت خود کامه به لرزه در می امد. یا حسین یعنی فریاد یک نسل سوخته . یا حسین یعنی آزادی با میر حسین .تاریخ در آینده ثابت خواهد کرد .که یا حسین میر حسین شعار نابودگری دیکتاتوری است.ودر ضمن دوست عزیز خیلی از مردم متدین جامعه ما و خیلی از جوانان با ایمان مملکت طرفدار جنبش سبز هستند.امامان ما متعلق به همه مردم هستن نه یک گروه خاص
سه‌شنبه 21 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.