آن یک زن فلسطینی و این ۴۰۰۰ کشته ایرانی


آن یک زن فلسطینی و این 4000 کشته ایرانی

عصرایران ؛ جعفر محمدی - در حالی که اغلب رسانه های جهان ، چشم خود را بر جنایات بی حد و مرز صهیونیست ها در فلسطین بسته اند ، فارغ از شعار زدگی و بر مبنای اصول انسانی و اسلامی ، باید گفت که یکی از نکات مثبت صدا و سیمای جمهوری اسلامی اسران ، این است که موضوع انسان های تحت ستم در سرزمین های اشغالی را همچنان بر روی آنتن دارد و به سهم خود در این باره ایفای نقش می کند.

البته عده ای بر این رویکرد خرده می گیرند و جالب اینجاست که همین منتقدان ، هنگامی که نوبت به پزهای روشنفکرانه و انسان دوستانه می رسد ، از حقوق بشر و این که "بنی آدم اعضای یکدیگرند" دم می زنند.

 ذکر واقعیت ها به ویژه هنگامی که ظلمی بر انسان ها می رود ، وظیفه هر رسانه ای است و خرده ای بر آن وارد نیست ؛ اما نکته اینجاست که از رسانه ملی انتظار می رود واقعیت های درون کشور را نیز بدان گونه که هست انعکاس دهد و به معنای واقعی کلمه زبان گویای ملت باشد.
به عنوان مثال ، چند روز پیش ، بخش های مختلف خبری صدا و سیما ، بارها این خبر را منتشر کردند که یک زن فلسطینی بر اثر استنشاق گازهای اشک آور نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

این خبر ، از آنجا که نشانی از مظلومیت مردم فلسطین داشت و واجد جنبه های انسانی هم بود ، حتماً هم باید پخش می شد به ویژه در شرایطی که بسیاری از رسانه های خارجی سعی در لاپوشانی وقایع فلسطین دارند.

اما این موضوع را بگذارید در کنار سکوت صدا و سیما در قبال اخبار مربوط به مرگ هزاران ایرانی در اثر استنشاق هوای آلوده ؛ در طول سال گذشته 4000 ایرانی به دلیل استنشاق گازهای سمی موجود در هوای آلوده تهران و کلان شهرها جان خود را از دست داده اند اما صدا و سیما ترجیح داده است از کنار این کشتار جمعی با بی اعتنایی بگذرد: نه سراغی از مسوولان خودروسازی گرفت و آنها را به طور جدی و پیگیر به سلابه نقد کشید که چرا استانداردهای آلایندگی تان دچار چنین افتضاحی است؟ نه دوربین هایش را به پتروشیمی ها برد و میکروفن هایش را جلوی کارشناسان گرفت تا ببیند نقش بنزین در این میان چه بوده، نه گزارشی از پالایشگاه تهران تهیه کرد که می گویند به تنهایی مقصر 6 درصد آلودگی هوای تهران است ، نه از رنج های آبادانی ها گفت که وسط شهرشان پالایشگاهی است که هوایشان را می آلاید و نه هیچ کار مفید و تاثیرگذار دیگری!

اگر یک زن فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور صهیونیست ها حتما خبر مهمی است و باید هم منتشر و پررنگ شود، مرگ 4000 هموطن هم حتما موضوع مهم و دردناکی است ولی رسانه ملی به آن توجهی ندارد و چهار دانگ حواسش بیرون مرزهاست.

صدا و سیما هم اکنون با ده ها شبکه رادیویی و تلویزیونی و میلیون ها بیننده، فراگیرترین رسانه داخلی به شمار می رود و می تواند به مدد توان رسانه ای خود، بسیاری از مشکلات را به چالش بکشد و به عنوان کاتالیزوری جهت تسریع حل آنها عمل نماید.

صدا و سیمایی که برای حاشیه های فوتبال  لیگ برتر ، ساعت ها برنامه و دوربین خبرساز و گفت و گوی زنده و ... دارد، چرا باید در قبال مسایل اصلی کشور و رنج های مهم مردم این چنین ساکت و بی اثر و بی بخار باشد؟
صدا و سیما، رسانه ملی نخواهد بود، مادام که بازتاب دهنده صدای همه مردم و رنج ها و شادی های همه نباشد. رسانه ملی یعنی رسانه ای که همه ما بتوانیم خود را در آن ببینیم و صدای خود را از آن بشنویم.

غیر از این است؟

منبع : عصر ایران
khosh bavar - ایران - یزد
کاملا صحیح است !
یکشنبه 19 دی 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
10 روز از سال نو می گذرد 20 اعدام در این 10 روزه//خفه خون بگیرید از 30 میلیون دلار که ماهیانه برای این کور و کچلهای همدینتان می فرستید به اندازه ی کافی مایه می گذارید .
یکشنبه 19 دی 1389

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
حالا چه کسی گفته که صدا و سیما یک رسانه ملی است که تو اینقدر ازش انتظار داری؟
یکشنبه 19 دی 1389

Nani2008 - انگلستان - لندن
بنازم به این اخبار که حتی کوچکترین خراش هموطن فلسطینی را هم گزارش میکنه. احسنتم. من نمی فهمم آخه چرا رفتید توی تهران دود و دم زندگی می‌کنید؟ در صورتی که هزینه اسکان در تهران خیلی گرون هست و خیابانهایش پر از ترافیک. مگه جا قحطیه؟
یکشنبه 19 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
میشه بگین این آمار 4000 نفر رو از کجا آوردین؟دروغ که مالیات نمی خواد؟دولت نهم و دهم بیشترین تلاش را در جهت بالابردن سطح رفاه و زندگی و کاهش آلودگی داشته.قضیه انتقال کارمندان دولت واقعا شهامت میخواست.سهمیه بندی سوخت که منجر به کاهش آلودگی شده نیز همینطور.هدفمند کردن یارانه که در راس همه کارهای موفق دولت ثبت خواهد شد.کمتر اخبار کذب تحویل این کاربران سایت بدین لطفا.
یکشنبه 19 دی 1389

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
آخه عزیز من ، داستان فلسطین و اسرائیل و ابر قدرت بازی چیزی است که رژیم به آن احتیاج دارد تا دائم مردم را از قول چراغ جادو بترساند و در پی‌ آن دائم تسلیحات نظامی و خرج تراشی و بودجه سازی برای مقابله با تهدید نرم و زبر باشیم و دستگاه عریض و طویل مبارزه با استکبار سوژه دم دست داشته باشد ، ولی در عوض مورد هوای آلوده از بی‌ کفایتی دولت آب می‌خورد و مطرح کردن آن مساوی با به چالش کشیدن حکومت گران هست و عبور از خط قرمز ، یعنی‌ اصولا ما انقلاب کردیم تا بعد از ۳۰ سال بی‌ کفایتی حکومت را بر گردن دوران پهلوی بیاندزیم و با برای هر مورد این را بگویم که مگر آن موقع این مسائل نبود یعنی‌ دزدی ، فحشا ، فساد اداری ، خفقان از مینی ژوپ و پوتین به عبا و نعلین تغییر کرده و در آینده‌ای که نه من و نه شما و نه این شیادان هستند وضع درست خواهد شد ، بزک نمیر بهار میاد ، کمبزه با خیار میاد.
یکشنبه 19 دی 1389

DADA_ST - هلند - آمستردام
زندگی‌ بازیست ما بازیچه آن ، ما خود صحنه میسازیم تا بازیچه بازی‌های دیگران باشیم ، وای زین درد روان فرسای، که من از پیش می‌دانستم که این بازیست و من بازیچه آن . حال این کشتار‌ها روی چه نقشه و برنامه‌های صورت می‌گیرد خدا میداند و سناریو نویس این ماجرا‌ . من فقط دلم برای مردم ایرانم میسوزه که اسیر یک مشت بی‌ سواد نادان از خود راضی‌ و مستبد شده اند. خدایا خودت آزادمان کن
یکشنبه 19 دی 1389

esfahan_20 - ایران - اصفهان
کشور ما فعلا دست عراقیاست همین  اقای که بجای متکی امده کاملاا عراقی هست.ننگ بر رژیم اسلامی غیر ایرانی و ضد بشری
یکشنبه 19 دی 1389

shaki59 - ایران - ملاط اباد
مرگ بر فلسطین ولبنان که هرچی بدبختی میکشیم از اون حروم زاده هاست.پول مارو میخورن اونوقت جالب اینکه اونها به ما ایرانیها میگن دزدیم.وحشی و ذره ای ما رو قبول ندارن.جالبه!!!.....صدا وسیما هم که هویتش برای همه مردم روشنه.همه اون ضرغامی چلغوز سرسپرده را میشناسن که مثل سک واسه صاحبش دم تکون میده.90 درصد برنامه صداسیما به اخبار لبنان وفلسطین اختصاص داره .اونوقت ما باید اتفاقات توی مملکت خودمونو از سایتها یا کانالهای خارجی بشنویم!!!اگه تو لبنان رو ماشین یه لبنانی خط بیفته تلوزیون ایران اعلام میکنه و واسشون سینه چاک میکنه ولی جنگلهای مازندران بیش از 2 هفته سوخ ولی صذاشم درنیاوردن...خاک عالم بر سرتون شپشهای کثیف
یکشنبه 19 دی 1389

behnam2009 - انگلستان - لندن
چشم بینایی داره این جعفر محمدی. یا همون بصیرت البته نه از اون نوع بصیرتهایی که معنیس می شه تو فکر نکن من بجات فکر می کنم
یکشنبه 19 دی 1389

ARIATABAR - ایران - کرمانشاه
اینها ایرانی نیستند اینها عرب زاده اند
یکشنبه 19 دی 1389

sasan4 - ایران - تهران
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز ، از روشنگری های شما بسیجی عزیز متشکریم،بدون شک با این روشنگری شما مشخص شد: که اولاً حتی یک نفر هم از آلودگی هوا نمرده که هیچ، هوا اصلاً آلوده نبوده و آن شایعات دشمن است 2 - خودرو های ایرانی کمترین آلودگی را در جهان دارند که هیچ ،حتی خودشان هوا را پاک می کنند3-از شدت رفاه در جامعه ما هیچگونه مشکلی برای مردم متصور نیست و هدفمند کردن یارانه ها باعث شده ثروت ایرانیان بیشتر شود و دیگر نشود در بانکها را از شدت انباشت پول مردم بست، از شما خواهر اسلامی کمال تشکر را می کنیم که از گول خوردن ما جلوگیری می کنید ان شاءا.. موقع زیارت سید وسالار ما حضرت امیرالمومنین و حجت حق در زمین و کهکشان آقا امام سید علی خامنه ای دامت افاضات از طرف ما نائب الزیاره شوید اجرکم من ا..
یکشنبه 19 دی 1389

Neda02 - کانادا - اتاوا
این‌که مرگ 4000 ایرانی شریف به دلیل استنشاق گازهای سمی موجود در هوای آلوده تهران و کلان شهرها بوده، درست، ولی صدا و سیما که نمی‌تونه بگه از منشا این گازها بوی تعقن آخوندها بوده و آخوندها تو هوا..... پس ترجیح داده در این‌باره سکوت کنه.
یکشنبه 19 دی 1389

ehsanusa - ایران - تهران
دختر عاشق رهبر و دیگر همفکران!!! . کذب، کذبا، کذبوا - کذبت، کذبتا، کذبن - کذبت، کذبتما، کذبتم - کذبت، کذبتما، کذبتن - کذبت - کذبنا !!!. این چیزیه که هر روز تو ایران صرف میشه. شاید اینجوری بهتر درک کنی که چه میگذره تو این مملکت!!!. اگه اسلام ناب محمدی اینه!!! . .
یکشنبه 19 دی 1389

ضد خ.ر - ایران - تهران
اما گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز ،در جمهوری اسلامی عشق و عاشقی حرام است اما عشق و عاشقی برای رهبر و هزاران حرام دیگر برای رهبر مجاز است، این چه سری است؟؟؟ ای کاش واقعاً کمی با حیا بودی.
یکشنبه 19 دی 1389

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
بابا این گل دختر عاشق رهبر راست میگه!!! اینقدر انتقاد نکنید و نظام مقدس رو عذاب ندید. خوبه بجای کشتن مردم از طریق الودگی هوا و محصولات فاسد و سمی و .. هر روز چند صد نفر رو توی خیابون اعدام و سنگسار کنه؟!!!! خب اگه مردم رو بی سر و صدا بکشه بده؟!!! حتما باید خون و خونریزی کنه!!! این دولت مهر و محبت بدبخت به رهبری آغا ولی وقیح شب و روز بفکر مرگ این مردم استکبار زده و گناهکاره تا هرچه زودتر بمیرند و توی اون دنیا کمتر عذاب بکشند. در ضمن آلودگی هوا در مقابل آلودگی انرژی هسته ای که حق مسلم همه ایرانی ها و مردم مظلوم دنیاست باعث مرگ و میر کمتری میشه!!! انصاف هم خوب چیزیه!!!
یکشنبه 19 دی 1389

moolan_12 - ایران - شیراز
کدوم رسانه ملی!!!!!!
دوشنبه 20 دی 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
بهتر زن تروریست فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور بدرک واصل شد, چون اگر نمیشد کمربند انتحاری را میکشید ,و باعث کشته شدن نظامیان غیور اسراییلی میشد, تا باشد همیشه از این اخبارها, چشمهایش کور شود هر آنکه نبیند.
دوشنبه 20 دی 1389

Pezhman - اتریش - وین
ضحاک علی چهارهزار بار تو روح بابات. بی شرف آدمکش.تو مسئول این جنایاتی
دوشنبه 20 دی 1389

bluestar - ایران - تهران
فکر کنم به جز احمدینژاد و بیت رهبری و چندتا پاچه خوار و یه چند هزار چماق به دست فقط مسوولان سایت ایرانیان انگلستان تلویزیون ایران رو نگاه میکنند.
دوشنبه 20 دی 1389

Tonya - ایران - تهران
حالا کی گفته که این رسانه ملیه. این رسانه فقط به درد امثال گل دختر عاشق رهبر میخوره.
دوشنبه 20 دی 1389

Nani2008 - انگلستان - لندن
این آمار تکان دهنده نزدیک به آمار کشته شدگان بوسیله سلاحهای شیمیایی صدام در طول 8 سال جنگ تحمیلی است که نزدیک به 5000 نفر گزارش نموده اند. به نظر من 90 میلیون ایرانی هم اکنون تحت تأثیر شیمیایی (عامل مغز و اعصاب) هستند. با این تفاوت که این عامل از طریق توپخانه، سکوهای پرتاب موشک یا هواپیما، مردم ایران را نشانه نرفته_ به قول خودشون تهاجم فرهنگی_ حداقل تأثیر آن در غیرت و همیّت و طرز فکر اکثر جوانان نسل انقلاب است که این امر وظیفه ما را در آموزش و آگاهی دادن به این اقشار، سنگین‌تر می‌کند. افرادی با طرز فکر گل دختر عاشق رهبر، ام البنین و .. که حاصل تلاش سالها برنامه ریزی دشمن است.
دوشنبه 20 دی 1389

م ر - ایران - تهران
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز- میشه بگی کدوم انتقال و تا حالا کی رفته ؟ مثل اینکه خودت هم در یکی از شهرهای آلوده این کشور زندگی میکنی ولی خبری از آلودگی نداری آیا آلودگی هوای ماهشهر و سربندر را دیدی توکه خودت در اون خطه زندگی میکنی بفهم بعد حرف بزن کدوم انتقالی ما که خودمون نفتی هستیم کارمندی را ندیدیم که از تهران انتقال بگیره ولی انتقال از شهرهای دیگه مثل خود بندرامام منطقه ویژه و عسلویه به تهران داشتیم که خروج از تهران نداشتیم خواهشا بیشتر از حد احساس نکن علامه هستی و همه چیز را درست میگی قبل از اینکه میخواهی هندوانه زیر بغل شاهکارهای بی اساس رئیس جمهور دروغگویت بزاری آماری بگیر نه مثل آمارهای اون دروغگو بعد تعریف و دفاع کن . چرا شما از واقعیت گریزانید دردتون چیه ؟
دوشنبه 20 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.