کباب ترکی خانگی


کباب ترکی خانگی

مواد لازم:

مغز ران گوساله= 500 گرم
روغن مایع= 5 قاشق غذاخوری
پودر سیر= 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه= به مقدار لازم
پیاز رنده شده= 1 عدد
گوجه فرنگی رنده شده= 2 عدد
آویشن= 1 قاشق مربا خوری
سیر= 2-3 حبه
آلومینیوم و یا کاغذ روغنی= 1 تکه
نان= چند تکه
گوجه فرنگی= 3-4 عدد
پیاز= 2 عدد
فلفل کبابی =3-4 عدد

طرز تهیه:

گوشت را به تکه های نازک به اندازه کف دست ببرید . مواد سس را آماده کنید و گوشت را داخل این سس بگذارید تا چند ساعت داخل این سس در یخچال بماند . گوشت را از سس در بیاورید و روی آلومینیوم فویل اول سه چهار تکه در پایین بعد روی آن همه تکه های گوشت را بچینید و با آلومینیوم محکم بپوشانید.
آن را در فریزر بگذارید تا خوب یخ بزند بعد از آن که از فریزر در آوردید قبل از این که یخش باز شود برشهای خیلی نازک بزنید . در یک ماهی تابه روغن بریزید و گوشت را سرخ کنید . پودر سیر ، نمک و فلفل به آن اضافه کنید . لای نان را با گوشت ، پیاز خلال شده ، برشهای گوجه و فلفل پر کنید ( سس گوشت را با پیاز رنده شده - گوجه فرنگی رنده شده - روغن مایع - آویشن - سیر له شده - نمک و فلفل تهیه کنید ).

نکته:

۱ـ این غذا برای بچه هایی که از خانه به مدرس تغذیه می برند بسیار مغذی می باشد.

۲ـ اندکی پروتئین و آهن به بدن می رساند.این مقدار مواد برای 4 نفر در نظر گرفته شده است.

babre mazand - هلند - امستردام
عرض ادب و احترام به همه دوستان /بهترین ها رو براتون ارزو میکنم
شنبه 18 دی 1389

shiva safapour - ایران - تهران
میگن در این دنیاعشقی نیست که به زمینت نزند ..ولی عشق احساس عجیبی هست که هر کس درکش کرد نتوانست ترکش کند ..می پرستم عشقم رو ..ایران تهران
شنبه 18 دی 1389

dannni - سوئد - استکهلم
آرامش. یه پسر و دختر کوچولو داشتن با هم بازی میکردن. پسر کوچولو یه سری تیله داشت و دختر کوچولو چندتایی شیرینی با خودش داشت. پسر کوچولو به دختر کوچولو گفت من همه تیله هامو بهت میدم؛ تو همه شیرینیاتو به من بده. دختر کوچولو قبول کرد. پسر کوچولو بزرگترین و قشنگترین تیله رو یواشکی واسه خودش گذاشت کنار و .. بقیه رو به دختر کوچولو داد. اما دختر کوچولو همون جوری که قول داده بود تمام شیرینیاشو به پسرک داد. همون شب دختر کوچولو با ارامش تمام خوابیدو خوابش برد. ولی پسر کوچولو نمی تونست بخوابه چون به این فکر می کرد که همونطوری خودش بهترین تیله اشو یواشکی پنهان کرده شاید دختر کوچولو هم مثل اون یه خورده از شیرینیهاشو قایم کرده و همه شیرینی ها رو بهش نداده.
شنبه 18 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.