جام ملت های فوتبال آسیا با شکست میزبان آغاز شد


جام ملت های فوتبال آسیا با شکست میزبان آغاز شد

پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا با پیروزی دو بر صفر ازبکستان مقابل قطر آغاز شد.

دیدار افتتاحیه با حضور سی و هفت هزار تماشاگر در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه برگزار شد و ازبکستان در یک بازی برتر با دو گلی که در نیمه دوم بدست آورد، میزبان رقابت ها را پشت سر گذاشت.

اودیل اخمدوف با شوتی محکم و تماشایی اولین گل این جام را در دقیقه ۵۸ زد و سرور جپاروف در دقیقه ۷۷ روی اشتباه خط دفاعی برای دومین بار دروازه قطر را باز کرد.

این دیدار را یوییچی نیشیمورا از ژاپن قضاوت کرد. درآمد بازی افتتاحیه صرف مبارزه با گرسنگی در جهان می شود.

روز شنبه در دیگر دیدار گروه A، تیم های کویت و چین به مصاف هم می روند.

تیم فوتبال ایران در گروه D با عراق، کره شمالی و امارات همگروه است و روز سه شنبه ۲۱ دی ماه (۱۱ ژانویه) در اولین گام با عراق، مدافع عنوان قهرمانی روبرو خواهد شد .

سرمربی قطر از هواداران عذرخواهی کرد

برونو متسو، سرمربی تیم ملی فوتبال قطر پس از شکست برابر ازبکستان در اولین بازی جام ملت های آسیا، از هواداران این تیم عذرخواهی کرد.

او با اذعان به نمایش ناامید کننده تیمش در این دیدار گفت: "این شروع بسیار بدی برای ما است. بازیکنانم می خواستند به بهترین نحو بازی کنند، اما نمایش بسیار بدی داشتند"

به گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، سرمربی قطر افزود: "گاهی اوقات بازی افتتاحیه بسیار دشوار است و این اولین باری نیست که تیم میزبان دیدارهایش را با شکست آغاز می کند."

وی همچنین تاکید کرد که تیمش برای صعود به مرحله بعد باید در بازی بعدی مقابل چین برنده باشد.

در سوی مقابل، وادیم آبراموف، سرمربی تیم ملی ازبکستان پس از پیروزی برابر میزبان جام ملت ها، بازیکنانش را تحسین کرد و گفت: "آن ها در این دیدار عالی بازی کردند، اما این حداکثر توانشان نیست و من فکر می‌کنم ما از این بهتر هم می‌توانیم بازی کنیم."

قطر و ازبکستان در دومین بازی خود روز چهارشنبه ۲۲ دی (۱۲ ژانویه) به ترتیب با چین و کویت دیدار می کنند.

مراسم افتتاحیه جام ملت های ۲۰۱۱ آسیا

مراسم افتتاحیه جام ملت های ۲۰۱۱ آسیا با حضور سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، محمد بن همام، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر برگزار شد.

این مراسم در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه، محل برگزاری دیدار آغازین رقابت ها انجام شد. این ورزشگاه با گنجایش پنجاه هزار نفر بزرگترین ورزشگاه قطر در این مسابقات است.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در توصیف مراسم افتتاحیه، آن را "تاییدی بر وعده برگزارکنندگان این دوره برای برپایی بهترین دوره جام ملت ها" دانسته است.

در بخشی از مراسم با استفاده از نور لیزر، زمین فوتبالی به نمایش درآمد که پرچم شانزده کشور حاضر در مسابقات بر آن منعکس بود. مراسم افتتاحیه با یک آتش بازی بزرگ پایان یافت.

جام ملت های ۲۰۱۱، روز شنبه ۹ بهمن (۲۹ ژانویه) با انجام دیدار فینال و مراسم اختتامیه در همین ورزشگاه به پایان خواهد رسید.

red.boy - ایران - تهران
بازی رو ندیدم ولی فکر کنم قطر و ازبکستان مدعیان اصلی سعود از این گروه هستند
شنبه 18 دی 1389

ASHO - ایران - ممسنی
بذار حال این تازی ها گرفته بشه
شنبه 18 دی 1389

shahram khosh maram - ایران - تهران
خدا به داد ما برسه. تیم ما وضعش امسال خوب نیست. خدا کنه جزو 4 تیم بشیم.
شنبه 18 دی 1389

پسر تهرونی - قطر - دوحه
امکان ندار تیم ما با این مربی و بازیکناش سعود کن ولی ما میریم و با وجود تشویقش میکنیم.خدا کن جزو 4 تیم اول باشیم.!!!ینی میش؟
شنبه 18 دی 1389

habibollah - ایران - تهران
خدایی خیلی حال کردم.عرب کجا فوتبال کجا؟بروسوسمارتوبخور. ولی ناگفته نمونه ایران هم نتایج خوبی نخواهدگرفت وبعید میدونم . حتی ازگروهش بره بالا.
شنبه 18 دی 1389

tiger.man - بریطانیا - گیلفورد
عرب کجا وفوتبال کجا؟ عرب کجا وپیشرفت کجا؟ عرب کجا و تمدن کجا؟ عرب کجا و .. خنده داره بخدا .. دیگه چی؟. حتی در ورزش که در دنیا اصلا باش برخورد سیاسی نمی شه بوی تعفن ناسیونالیستی وخودپرستی میاد. حداقل حرمت هموطنان عرب خود را داشته باشید.
شنبه 18 دی 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
فقط عراق :) چه ببازن چه ببرن اخرشن و همیشه مردم عراق دوسشون دارن :) انشاءالله بازی اول رو میبریم :)
شنبه 18 دی 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
habibollah - ایران - تهران خوب کی گفته به شما برید بازیکن عرب بخرید برا فوتبال ایران , یا چرا بازیکن هاتون رو میفرستید لژیونر عربهای سوسمار خور بشن ؟ نکنه شما هم میخوایید یاد بگیرید ؟ در هر صورت فعلا کلاه خودتون رو بگیرید باد نبره :)
یکشنبه 19 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.