اتحادیه اروپا نماینده‌ای برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای ایران نمی‌فرستد


اتحادیه اروپا نماینده‌ای برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای ایران نمی‌فرستد

کاترین اشتون: "نماینده‌ای برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای ایران نمی‌فرستیم"

مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که تصمیم ندارند دعوت ایران را برای حضور نماینده‌ای از طرف این اتحادیه در بازدید از تاسیسات هسته‌ای ایران بپذیرند.

هفته گذشته گزارش شد که ایران در نامه‌ای از سفرای چند کشور عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دعوت کرده است تا از تاسیسات اتمی این کشور دیدار کنند.

سفرای روسیه، چین، اتحادیه اروپا و چند کشور عرب و در حال توسعه از جمله افرادی هستند که ایران از آنها برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای اش دعوت کرده است.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که "این، وظیفه بازرسان بین‌المللی و نه سفرای اتحادیه اروپا و دیگر کشورها است که برنامه هسته‌ای ایران را بررسی کنند."

گفته شده که علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در نامه‌ای به تاریخ ۲۷ دسامبر (۶ دی)، روزهای ۱۵ و ۱۶ ژانویه (۲۵ و ۲۶ دی) را برای این بازدید که به گفته او شامل ملاقات با "مقام‌های بسیار عالیرتبه" نیز می‌شود، پیشنهاد کرده است.

در نامه ایران از نمایندگان آمریکا دعوتی به عمل نیامده است، ولی، مقامات دولت آمریکا این دعوت را یک ترفند توصیف کرده‌اند.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، دعوت از دیپلمات‌های خارجی را در چارچوب همکاری‌های جمهوری اسلامی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خوانده است.

این دعوتنامه چند هفته پیش از نشست اتمی ایران با کشورهای گروه ۱+۵ که قرار است اواخر ژانویه امسال در استانبول ترکیه برگزار شود، ارسال شده است.

هدف از اجلاس استانبول بررسی راه‌هایی برای شکست بن‌بست مذاکرات اتمی ایران است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اواخر ماه نوامبر گذشته در گزارشی، از امکان وجود فعالیت‌های هسته‌ای نظامی سری در ایران ابراز نگرانی کرده و خواهان تعامل "جدی" جمهوری اسلامی برای پاسخ دادن به سوالات آژانس در این‌باره شده بود.

فرارسی دیجیتال - ایالات متحده آمریکا - واشینگتن دی سی
خوانندگان عزیز،. این دعوتنامه ها تلاشی دیگر از سوی حکومت ایران ،در آستانه برگزاری مذاکرات آتی در استانبول ترکیه، برای منحرف کردن اذهان جامعه جهانی از این حقیقت است که این حکومت با آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان ملل متحد همکاری نمی کند. حکومت ایرن نمی تواند خللی در موضع یکسان جامعه جهانی در قبال برنامه اتمی مشکوک خود ایجاد کند. بازدید از سایتهایی که به طور منظم از سوی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بازدید قرار می گیرند تغییر مثبتی ایجاد نمی کند. حکومت ایران باید با جامعه جهانی همکاری کرده و بر اساس وظایف و مسوولیتهایش رفتار کند. .
جمعه 17 دی 1389

فرارسی دیجیتال - ایالات متحده آمریکا - واشینگتن دی سی
خوانندگان عزیز،. این دعوتنامه ها تلاشی دیگر از سوی حکومت ایران ،در آستانه برگزاری مذاکرات آتی در استانبول ترکیه، برای منحرف کردن اذهان جامعه جهانی از این حقیقت است که این حکومت با آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان ملل متحد همکاری نمی کند. حکومت ایرن نمی تواند خللی در موضع یکسان جامعه جهانی در قبال برنامه اتمی مشکوک خود ایجاد کند. بازدید از سایتهایی که به طور منظم از سوی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بازدید قرار می گیرند تغییر مثبتی ایجاد نمی کند. حکومت ایران باید با جامعه جهانی همکاری کرده و بر اساس وظایف و مسوولیتهایش رفتار کند.
جمعه 17 دی 1389

shir o khorshid - ایران - اصفهان
27سال مرده بودید و هر جنایتی این حکومت میکرد را با سکوت جواب می دادید حالا چه مرگتان شده دایم بحث حقوق بشر و انرزی هسته ای می کنید.مرگ بر تمامی ملاها و طماعان به ایران عزیز اروپاییان و امریکا
جمعه 17 دی 1389

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
واقعا اگر برود می گویم که اروپا با ایران هست وهمه اینها یک بازی هست اما خدا را شکر که نمی رود
جمعه 17 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
زیرا اتحادیه اروپا " کاملا " از موقعیت فعلی و سطح پیشرفت تاسیسات هسته‌ای ایران " اگاهی " کامل را دارد ! پس این دعوت کردنها و رد کردن ان همش فیلم و مچل کردن عوام است ! از سر نعمت ویروس Stuxnet انها کاملا میدانند, ایران در چه مرحله ای قرار دارد °!
جمعه 17 دی 1389

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
آخوندهای دروغگو و حرام زاده اینگونه دارند وقت میخرند ولیکن هیهات - اروپائیان دیگر گول حرفهای صد تا یه غاز آخوند های نژاد عنتری زاد را نمی خورند و اینگونه بر پوزه ی آخوندها زدند هر چند که اتحادیه ی اروپا در هر مقطعی منافع اقتصادیش ایجاب نماید به ملت ایران پشت خواهد نمود . تنها راه کشیدن افسار آخوندها به راه راست همانا تحریم همه جانبه ی خرید نفت است و تا زمانیکه پول بیحساب نفت ملت ایران اینگونه صرف خرید چوبها و طنابهای دار و سلاح و تجهیزات سرکوب ملتمان از اروپا وکشورهای طماع میشود نباید انتظار تحولی در این زمینه را داشت .
شنبه 18 دی 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
مرده شور خودتون با دعوتتون ,,مردم همه. اعدام. شکنجه. زندان .تجاوز. آواره. شده اند نگبتها فقط به هسته ای مسخره چسبیده اند,,حقوق بشر کیلویی چنده???.
شنبه 18 دی 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
یکی از خواص کرم Stuxnet اینست که موقعیت مکانی خود را به مرکز ارسال اطلاع میدهد و سپس کنترل را دراختیار ان مرکز قرار میدهد. در نتیجه سازمان های اطلاعاطی غربی حتی بیشتر از کسانیکه در محل قرار دارند به شرایط کاری دستگاه های غنی سازی اینها اشراف دارند.
شنبه 18 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
آن را که حساب پاک است / از محاسبه چه باک است.چیزی برای از دست دادن نداریم.چیزی برای مخفی کردن نداریم.صاف و صادق.میتونید بیایید ببینید.صاف و صـــادق دل مثال آینه // بی غرض دور از ریا باشدخصال آینه//. گر که بیند عیب آن گویـــد بیان // عین را گوید نه بیش وکــم کمال آینه
شنبه 18 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.