مطهری: رهبری به احمدی نژاد گفته‌ است وزیر دیگری برکنار نشود


مطهری: رهبری به احمدی نژاد گفته‌ است وزیر دیگری برکنار نشود

رادیو فردا : در واکنش به انتشار برخی شایعه‌ها، درباره عزل وزیر فرهنگ و ارشاد، علی مطهری، از نمایندگان مجلس می‌گوید پس از برکناری منوچهر متکی، آیت الله خامنه‌ای به رئیس دولت گفته است وزیر دیگری را عزل نکند.
علی مطهری، نماینده اصولگرا و از منتقدان محمود احمدی‌نژاد، در این باره به خبرآنلاین گفت: «بعید می‌دانم که آقای احمدی‌نژاد وزیر دیگری را عزل کرده باشد.»

علی مطهری ضمن بی‌اطلاعی از برکناری احتمالی وزیر ارشاد گفت: «شنیده‌ام که پس از برکناری آقای متکی، رهبری به رئیس جمهور گفته‌اند که دیگر وزیری را عزل نکند.»

این نماینده منتقد دولت همچنین با کنایه افزود: «مگر اینکه آقای حسینی هم به مشایی پشت کرده باشد.»

روز چهارشنبه، جواد شمقدری، معاون امور سینمایی وزیر ارشاد هم در واکنش شایعه  برکناری وزیر ارشاد، گفته بود محمد حسینی «از مورد اعتمادترین وزرا نزد دکتر احمدی‌نژاد هستند»
و پخش این خبر را به «معاندان» نسبت داده بود.

در همین حال، جواد آرین‌منش نیز، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، نیز در واکنش به این شایعه، ضمن بی‌اطلاعی از این موضوع گفته بود : «البته تجربه برکناری وزرا در دو دولت آقای احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که اینگونه اخبار ابتدا تکذیب می‌شود ولی بعد تایید می‌شود.»

ستار هدایتخواه، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، نیز با اظهار بی‌اطلاعی از این خبر، عملکرد وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد را مثبت ارزیابی کرده است.

در هفته‌های گذشته، شمار زیادی از مقام‌های دولتی از کار برکنار شدند که از این میان برکناری منوچهر متکی، از وزارت خارجه، بیش از همه خبرساز شد.

منوچهر متکی، در حالی از سمت خود برکنار شد که در ماموریت و در کشور سنگال به سر می‌برد و به گفته خود وی خبر برکناری‌اش را از مقام‌های سنگالی شنیده است.

ادعایی که از سوی محمود احمدی‌نژاد در یک کنفرانس خبری در ترکیه تکذیب شد  و منوچهر متکی نیز در واکنش گفته‌های رئیس سابق خود را رد کرد.

مهرداد بذرپاش، رئیس سازمان ملی جوانان، و محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز از دیگر مقام‌هایی هستند که در روزهای اخیر از سمت خود برکنار شده‌اند.

با این حال موج برکناری‌های به اینجا ختم نشد و محمود احمدی‌نژاد رو ز یکشنبه با حکمی، ۱۴ مشاور خود را به طور ناگهانی از کار برکنار کرد.

به گفته مهدی کلهر، مشاور سابق مطبوعاتی ریاست جمهوری، وی از دلیل برکناری خود بی‌اطلاع بوده است.

همزمان با این برکناری این مشاوران، سایت خبری مشرق، نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، در خبری در این باره نوشت: «برخی منابع با اشاره به ناکارآمدی برخی مشاوران رئیس جمهور از این اقدام به عنوان سبک‌سازی ضروری در دولت یاد می‌کنند.»

محمود احمدی نژاد  در دوره چهار ساله دولت نهم ، وزیران وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، نفت، صنایع و معادن، تعاون، رفاه و تامین اجتماعی، کشور، اقتصاد و امور دارایی، دادگستری، راه و ترابری، اطلاعات و ارشاد را تغییر داده است.
khosh bavar - ایران - یزد
چه عوض بکند یا نکند, تغییری در روند سیاست ایران قابل مشاهده نخواهد شد ! خانه از بنیان خراب است و این تعمیرات مصنوعی فقط رد گم کردن است °!°
جمعه 17 دی 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
کی به کی گفته که دیگر وزیر عوض نکنه..قیافش رو ببین ..بی خود نیست که داره خشک سالی حتی آب هم خوشش نمیاد که از گلوی این عوضی فرو بره !!!. چیه اینها رو می دازی بیرون که پتمون رو بریزن رو آب..برن سر سفره موسوی و کهروبی بشینن ویا برن خارج آبرومون رو ببرن !! بس دیگه عنتری نژاد یه خورده کمتر بخور که به اون ها یه چیز بیشتری برسه که نرن پشت سر لومون بدن!! ..رهبر
جمعه 17 دی 1389

آرش کمانگیر3 - ایران - تهران
جناب آقای مطهری رهبر گفتند ولی آیا ایشان مگر بحرف رهبری می کنند سخنان اقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی را بیاد آورید که شمارا انذار دادند ازاین روز
جمعه 17 دی 1389

qwerty - ایران - بندرعباس
حسی که بعد از دیدن اوضاع سیاسی ایران به انسان دست می دهد تعجب و تاسف عمیق است.براستی کسی میتواند یک نمای کلی از تقسیم قوا و وظایف بین نهاد های متفاوت سیاسی قائل شود؟با این اختیارات و راه های نفوذی که برای رهبر گذاشته شده است آیا اساسا نیازی به دولت و مجلس وجود دارد؟فرض بر اینکه رئیس جمهور بخواهد یکی از وزرایش را عزل کند یا مجلس بخواهد قانونی را تصویب کند اگر نظر رهبر ارجح بر تمام اینها باشد پس فلسفه وجودی اینها چیست؟در تمام کشورهای پیشرفته یکی از مترقی ترین اصول تقسیم قوا بین چندین قوه و استقلال کامل آنها نه به حرف که در عمل است.رئیس قوه قضائیه فقط از رهبر سفارش میگیرد رئیس جمهور به سفارش رهبر عزل وزرا را متوقف می کند قانون در حال تصویب مجلس به حکم حکومتی رهبر به کناری گذاشته می شود. به راستی بر این شیوه حکومت به غیر از دیکتاتوری در سایه چه اسمی میتوان گذاشت؟غیر از این است که اینها خود با شعار مبارزه با دیکتاتوری به میدان آمده و حال خود راه آنان را پیشه کرده اند؟
جمعه 17 دی 1389

dara20 - ایران - تهران
گور پدر رهبر چلاقت و به گور پدر خودت و اون بوزینه دست نشانده کوتوله احمقی نژاد.
جمعه 17 دی 1389

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
واقعا شبیه جنایتکاران ایران می باشه این مطهری جانور
جمعه 17 دی 1389

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
موهاش رو ! معلومه زنش کوتاه کرده. دماغش رو! همینجوری رشد کنه تا سال دیگه می رسه به زیر چونه اش.
جمعه 17 دی 1389

m_majid - ایران - مشهد
به دیوانه گفتن خرمن رو آتیش نزنی گفت خوب شد یادم انداختی حالا هروقت به میمون احمقی نژادمیگن این کارو نکن تازه میفهمه که بایدچکار کنه که خواهر رهبری رو به عزا بذاره . خلایق هرچه لایق اینم از سوگلی رهبر
جمعه 17 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
رهبری شکر را من من خورده بود. این را قبل از اینکه بخورد مردم مانند انسانهای آزاده با راهپیمایی سکوت و پر از وقار به این گرگ خونخوار یاد آوری شدند که این ره که تو میروی به ترکستان است و این مردک را با کودتا بر سر این پست که شرف و اعتبار ایران و ایرانی در آن است ننشان. اما این درنده خو چه بر روز مردم آورد و آورده و چه خونها و جنایات غیر قابل اغماض برای ابد انجام داد. او همچنان شکرش را بخورد برایش مفید تر است.
جمعه 17 دی 1389

avinam - سوئد - استکهلم
رهبری به گور باباش خندیده ,ما از مملو مخواهیم که یک تودهنی محکم به رهبر عزیز بزنه و چندتا وزبر دیگه رو بر کنار کنه, ما ازاش حمایت میکنم.
شنبه 18 دی 1389

mos - کانادا - تورنتو
با مرگ به ارواح پر رونق خمینی و عرض سلام و ارادت خدمت چلاق محترم و جناب آقای دکتر مموتی(به یاد انشاهایی که در زمان مدرسه به ما دیکته می کردند). علی چلاقه یه زری زده اصل کار مشاییه که اون فعلا مقام عظما حساب میشه وگرنه خامنه ای را که آقای دکترررررررررررر به ...مش هم حساب نمیکنه.
شنبه 18 دی 1389

م ر - ایران - تهران
نمیدونم این چه نوع خیمه شب بازی است که اینها دارند برای مردم در می آورند فکر میکنند همه مثل خودشون بی سیاست و احمق تشریف دارند واقعا مملکت و سیاست ایران شده مثل یک مهد کودک . آخه تو این مملکتی که حتی نام امام زمان عج را بدون اجازه از رهبر نمیتوان برد چطور احمدی نژاد میتونه از خودش عزل و نصب کنه
یکشنبه 19 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.