استاکس نت به اندازه یک حمله هوایی مخرب بود


ویروس کامپیوتری برنامه اتمی ایران را درحد یک حمله هوائی اسرائیل عقب انداخته است


وال استریت جرنال زیرعنوان "بازگشت عملیات مخفی" مقاله ماکس بوت کارشناس ارشد در شورای روابط خارجی را چاپ کرده است که می گوید حتی دولت اوباما نیز در نبرد علیه تروریسم و مبارزه با گسترش تسلیحات کشتار جمعی، اکنون پذیرای عملیات مخفی است، هرچند که زمانی با چنین عملیاتی مخالفت می شد.

وی می نویسد موشه یالون، رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل، و وزیر شاغل در کابینه آن کشور، هفته گذشته گفت ایران به سبب یک رشته پس رفت ها، زودتر سال ۲۰۱۴ اتمی نمی شود. این تغییری بزرگ در پیش بینی های قبلی اسرائیل در مورد امکان دسترسی ایران به بمب اتمی در سال ۲۰۱۱ است.

چرا سه سال دیگر؟

آقای یالون ورای اینکه بگوید برنامه اتمی ایران با شماری از مشکلات و چالش های فنی روبروست توضیح بیشتری نداد. اما گزارشهای متعدد حاکی از آن است که کامپیوترهای زیمنس مورد استفاده در برنامه اتمی ایران در نطنز و بوشهر، آلوده به ویروسی بدخیم ولی زیرک بنام استاکس نت شده است که نه تنها شناسائی شان دشوار است، بلکه دشوارتر، ریشه کن سازی آنهاست. در همین حال چندین مورد حاکی از ترور دانشمندان اتمی ایران نیزگزارش شده است.

رهبران ایران این حملات را به اسرائیل و آمریکا نسبت می دهند.

بنظرمی رسد استاکس نت توانسته است برنامه اتمی ایران را تا آن حد که ازیک حمله هوائی اسرائیل انتظار می رود به عقب بیاندازد - ضمن آنکه از عواقب چنین حمله ای نیز اجتناب شده است.

حزب الله تهدید کرده بود در صورت حمله اسرائیل به ایران هزاران موشک دریافتی از حامیان خود در ایران را به اسرائیل پرتاب می کند. اما این ویروس کامپیوتری مسلما چنین بهانه ای را حتی به افراطی ترین تروریست ها نیز نمی دهد.

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
دست انهایی که اقدام کردند درد نکنه مرسی
پنج‌شنبه 16 دی 1389

anty mola - عراق - اربیل
دراین جور مواقع ازامام زمان یا دیگر امامان خبری نیست که امداد رسانی کنند تو کدام چاه فاضلاب گیر افتادند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پنج‌شنبه 16 دی 1389

love-iran - ایران - مشهد
حمله هوایی هه هه هه خنده دار تر نمیشد ایران اگه بخواد بمب اتم بسازه هم هیچی جیک اش در نمیاد این اول اش چون نفت حرف اول رو میزنه که 40 در صد اش از خلیج فارس عزیز میره و دوم اینها بهانه هست برای ارزون خریدن نفت ایران و ابنها و سوم قبل سال جدید شمسی ایران نیروگاه بوشهر را راه اندازی میکنه و اونجاست که میبینم باز چی میگید بالاخره اون نیروگاه هم الوده شده پس اگه کار کنه یعنی بقیه جاها هم کار میکنه من با این اخوند ها شپشو مخالفم اما با پیشرفت کشورم که مخالف نیستم
جمعه 17 دی 1389

Arash Aazad - المان - هامبورگ
چاره کار اینه که با یه آفتابه آب کر تمام کامپیوترها غسل دهند، البته اگر یک سیدی هم دعای ندبه ایی رو کامپیوترها بخونه دیگه تمام نجاست اسراییلیش پاک میشه.
جمعه 17 دی 1389

کاتم - قطر - دوحه
تا کی می خواهند ویروس بسازند در آخر پدری از این اسرایلیها در میاریم که خودشون کیف کنند
جمعه 17 دی 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
امیدوارم هیچ جنگی بپا نشه , چون فقط مردم بیگناه این وسط کشته میشن . چه ایرانی چه یهودی .
جمعه 17 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.