رضا پهلوی خودکشی برادرش را ناشی از افسردگی دانست


رضا پهلوی خودکشی برادر کوچکترش را
ناشی از افسردگی دانست


رضا پهلوی، پسر بزرگ محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران، خودکشی برادر کوچکترش را ناشی از بیماری افسردگی دانسته و گفته است، وی از سال‌ها پیش از این بیماری رنج می‌برد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رضا پهلوی، پسر بزرگ محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران، روز چهارشنبه در سخنانی، علت خودکشی برادر کوچکترش، علیرضا پهلوی، را بیماری افسردگی اعلام کرده است.

وی که در بوستون،‌ محل اقامت علیرضا پهلوی، با خبرنگاران سخن می‌گفت، در این باره گفته است: « هر چند خانواده من سهمی از این بیماری کشنده داشته است، اما می‌دانیم که این تراژدی تنها منحصر به خانواده ما نیست و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان و به ویژه در میهن‌مان ایران با وضعیت مشابهی روبه‌رو هستند.»

علیرضا پهلوی، پسر کوچک محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران، بامداد روز چهاردهم دی ماه ۱۳۸۹، در سن ۴۴ سالگی در منزل مسکونی خود در شهر بوستون آمریکا خودکشی کرده بود.

وی دومین فرزند محمدرضا پهلوی است که با خودکشی به زندگی خود پایان می‌دهد.

در بیستم خرداد ماه سال ۱۳۸۰ نیز شاهدخت لیلا پهلوی، که در سال ۱۳۴۹ به دنیا آمده بود، در هتلی در لندن با مصرف داروهای خواب آور دست به خودکشی زده بود.

پیشتر وب‌سایت رسمی شاهزاده رضا پهلوی با انتشار اطلاعیه‌ای درباره علت خودکشی علیرضا پهلوی نوشته بود: «شادروان، همچون میلیون‌ها جوان ایرانی، از آنچه که به ناروا بر میهن عزیزش می‌گذشت، سخت آزرده و غمگین بود، و نیز هیچگاه خاطرۀ دردناک مرگ پدر و خواهر عزیزش او را رها نکرد.»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، علیرضا پهلوی که دانش‌آموخته رشته ایران‌شناسی در دانشگاه هاروارد آمریکا بود، با شلیک گلوله دست به خودکشی زده است.

رضا پهلوی، که پس از مرگ برادرش به بوستون سفر کرده است، در حالی که هنگام گفت و گو با خبرنگاران اشک‌هایش را پنهان می‌کرد، همچنین گفته است: «ما امروز با درد و اندوه سوگوار علیرضای عزیزمان هستیم که قربانی این بیماری مهلک شد که زندگی دیگری را (از ما) گرفته است.»

به گفته رضا پهلوی، برادر وی، که از چند سال پیش در بوستون زندگی می‌کرد، سال‌ها با بیماری افسردگی دست و پنجه نرم می‌کرد.

شاهزاده علیرضا پهلوی در شهر بوستون سرگرم تکمیل تحصیلات خود و تحقیق درباره تاریخ تمدن ایران بود و پایان نامه دکتری خود را نیز دررشته مطالعات ایران باستان نوشته بود.

پدر وی، محمدرضا شاه پهلوی، در سال ۱۳۵۷ و به دنبال گسترش شورش‌های منجر به انقلاب اسلامی ایران را ترک کرد و یک سال بعد در مصر بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

به گفته رضا پهلوی، برادر هنگام خروج از ایران ۱۲ ساله و خواهرش،لیلا، ۱۰ سال داشتند.

رضا پهلوی همچنین گفته است که به طور مرتب با برادرش در تماس بوده که آخرین بار آن یک هفته پیش از مرگ وی بوده است و در این تماس نیز هیچ نشانی از تصمیم برادرش برای خودکشی مشاهده نکرده بود.

ولیعهد پیشین ایران در بخش دیگری از گفت و گوی خود با خبرنگاران در بوستون در پاسخ به پرسشی در باره نقش وی در میان نیروهای مخالف رژیم ایران گفته است: «تعهد من به کشورم همچنان پابرجاست و من هر کاری که بتوانم برای آزادی و دمکراسی در میهنم انجام می‌دهم.»

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
همون افسرده بودن و مریض بودن دلیل خوبیه تا غمگین بودن برای ملت و سرگذشتشون.خانواده پهلوی حتی در خارج از ایران بعد از برکناری از تخت سلطنت با تجملات بی پایان زندگی می کنند البته با پول مردم ایران. پهلوی ها به هیچ وجه با پادشاهان ایران ارتباط خویشاوندی نداشته اند و تنها با کودتاه و براندازی حکومت احمد شاه قاجار و ایجاد سلسله جعلی پهلوی با کمک انگلیس روی کار آمدند.چوب خدا هم صدا نداره،شاه با ذلت مردو لیلا و علیرضا هم که خودکشی کردند.البته خانواده پهلوی سالیان سال پیش برای ملت ایران مرده اند
پنج‌شنبه 16 دی 1389

aria-aria-nl - هلند - روتردام
شاهزاده عزیز در این غم و در این ضایعه دردناک تنها نیستی و یک ملت با شما و خاندان پهلوی همدرد هستند.
پنج‌شنبه 16 دی 1389

cyrus0007 - استرالیا - بریزبن
روحش شاد
پنج‌شنبه 16 دی 1389

behnam2009 - انگلستان - لندن
خوشم میاد از این شفافیت. هیچ ابایی از واقعیت ندارند. یعنی سعی نمی کنند که واقعیت را طور دیگری نشان دهند. رضا پهلوی می تونست خیلی راحت طور دیگه ای دستان رو نشون بده. مثلا یک سناریو درست کنه که جمهوری اسلامی با سم برادرش رو کشته یا اقلا بگه که سکته کرد. اما هر آنچه واقعیت بود با کمال صداقت گفت. حتی با اینکه می دانست خیلی ها خواهند گفت: دیدی پسر شاه خودش رو کشت . ...
پنج‌شنبه 16 دی 1389

feminism - انگلستان - لندن
برقرار و پایدار باشی شاهزاده رضا پهلوی. به امید پیروزی و کامیابی ایرانیان آزاد منش و آزادیخواه در ایران و سراسر این گیتی پهناور .
پنج‌شنبه 16 دی 1389

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
خدا می داند اما من تسلیت می گویم به خانواده محترم شاهنشاهی ایران زمین
پنج‌شنبه 16 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
همه مثل خمینی نیستند, که وقتی از او سوال میکنند, که چه احساسی داری که بعد از 15 سال به ایران برمیگردی? جواب خمینی : هیچی ! که واقعا واقعیت را گفت که چون ایرانی نبود و ایرانی فکر نمیکرد و احساس عربی داشت بجای احساس ایرانی, چنین بلایی بر سر مردم و فرهنگ کشورمان اورد °!° روحت شاد شادروان پهلوی, اسوده بخواب که شما هم, قربانی سیاست کثیف شدید .
پنج‌شنبه 16 دی 1389

haj hasan - ایران - قم
عجب روزکاری است.اقا از خوشی زیاد زندگی واسش پوچ و بیمفهوم شوده خود کشی کرده.حالا اینو هم انداختن گردن مردم بیچاره.ولی افسوس که مرتد از این دنیا رفتی
پنج‌شنبه 16 دی 1389

pelle - سوئد - استکهلم
واقعا برای مادرش دلم میسوزد از دست دادن فرزند برای هر مادری سخت و جانسوز است ، همچنین شاهزاده رضا پهلوی دلم برای او هم میسوزد تنهائی مشکلات زیادی بر دوشش افتاده .خداوند به آنها صبر عطا نماید و امیدوارم آنها هم مثل میلیونها ایرانی دیگر بزودی روز رهائی ایران را از دست اهریمن را ببیند. روحش شاد
جمعه 17 دی 1389

DADA_ST - هلند - آمستردام
دختر عشق رهبر باز که اسلام رو زیر پا گذاشتی ؟ میری جهنم‌ها . حالا تو اظهار نظر در مورد کسی‌ که خوشت نمیاد نکنی‌ میمیری ؟
جمعه 17 دی 1389

feminism - انگلستان - لندن
haji hasan_ قم _ درجه دار ِکعبه از کامنتهایی که به طرف مغز ِ خاکستریت شلیک شده , داری عقده گشایی میکنی یا اینکه امروز کاسبی ِ شمع دُزدیت کساد بوده که اصلا نمیفهمی چی بلغور میکنی ! امیدوارم که تو بلا گردون ِ هر چی مرتدِ بشی. بساط مکتب خونتو از اینجا جمع کن که برای حرفات ,تره هم خُرد نمیکنن.
جمعه 17 دی 1389

ARASHK UK - انگلستان - لندن
پایدار باشی شاهزاده یک ملت با شما و خاندان پهلوی همدرد هستند. به امید بازگشتت به وطن
جمعه 17 دی 1389

zayandehroodi - دانمارک - کبنهاک
khosh -bavar ایران-تهران اخه این اطلاعات اجق وجق رو از کدوم گورستونی اوردی خواهشا اگه چیزی سرت نمیشه بیخودی ننویس امام خمینی از شهر خمین بود یعنی جد ان در جد ایرانی.
جمعه 17 دی 1389

zoroye iran - اتریش - وین
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز . عزیز دل حاج اقایون .....اومل خانم خدمتی که خاندان پهلوی کردن هیچ خاندانی و نه جمهوری جهل و جور و فساد کردن اگه پهلوی نبود تو الان با نقاب مثل زنان طالبان در خیابانها پهن رو همدیگه میچیدی
جمعه 17 دی 1389

salvi - ایران - تهران
گل دختر عاشق رهبر .... تو که پیرو رهبرتی و اعتقادات اونهارو قبول داری توی این سایتها دنبال چی میگردی؟؟؟؟خودتم خوب میدونی که حقیقت همینجاست نه توی ...رهبرت ....
جمعه 17 دی 1389

manenarenji - المان - اسن
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز اخه ...اینقدره وقت گذاشتی و مطالعه راجب به خاندان پهلوی کردی 1بارم خبر مرگت وقت بزار و راجب اون رهبر خون اشامت تحقیق کن.درضمن اینکه میگی خاندان پهلوی واسه ایرانیان مردن شامل حال تو نمیشه چون تو از نسل عرب ملخوری اینو یادت نره دروبلای خاندان پهلوی بخوره تو سر تو و اون رهبر تریاکیت.
جمعه 17 دی 1389

mashady - انگلیس - منچستر
رضا پهلوی کشتش خواهرش هم همین ابله کشته البته خواهرش میگن در ماساژ دادن اقایون تبحر خاصی پیدا کرده بود و رضا پهلوی غیرت نداشتش به جوش امده و کشتتش ولی دیگه داداششو چرا کشته بی انصاف?
جمعه 17 دی 1389

perspolisi - استرالیا - سیدنی
haj hasan - ایران - قم . اگه بر فرض محال مرتد هم از دنیا رفت بهتر از زندگی‌ ساندیس خوری او‌ پاچه خوری و پوچ تو و امثال تؤ.
جمعه 17 دی 1389

majidusa - ایران - تهران
به خامنه ای یک شماره تماس بده نمی تونه حذف کنه بعد علیرضا پهلوی با این تحصیلات بالا و پرستیژی که در آمریکا داشته به خاطر مملکت دچار افسردگی شده حالا این آخوندای عرب زاده ملت ما را به کشتن میدن کلکشان هم نمی گزه شاه بزرگ ایران یکسال بعد از خروج ایران انقدر برای این مملکت ما غصه خورد تا مرد ، خدایا ریشه آخوند جماعت را از زمین بکن
جمعه 17 دی 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
متاسفم و به مادرش تسلیت میگویم.فرح دیبا خیلی زجر کشید.به دوستان توصیه میکنم مستندthe queen and I را ببینند.برای نسل ما که این خانواده را نمیشناسد خیلی جالب است.
جمعه 17 دی 1389

sam-antwerpen - بلژیک - انتورپن
متاسف شدم . روحش شاد...
جمعه 17 دی 1389

yasi_tanha - ایران - تهران
گل دختر عاشق رهبر بهتره که ..بشی. حالم بهم میخوره ازت
جمعه 17 دی 1389

OzveMardom - فرانسه - پاریس
اونهایی که به جای خدا حکم صادر میکنند و میگویند جهنمی شد، مرتد شد و .. مگه توی قوانین همین جمهوری اسلامی حکم جنون، بیماری و روان پربشی و .. صادر نمیشه؟ کسی که این حکم براش صادر بشه که حرجی بر او نیست. مشکل شما اینه که دنیا رو فقط از دیدگاه خودتون میبینید، مطالعه هم ندارید و نمیدونید افسردگی شدید یعنی چی!!! افسردگی شدید آدم رو به زوال عقل و جنون میرسونه.
جمعه 17 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
zayandehroodi - دانمارک - کبنهاک : مثل شما زاینده رودی که جد در جد دانمارکی تشریف دارید ^!^
جمعه 17 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
DADA_ST - هلند - آمستردام میتونی یه جواب منطقی به حرف حساب من بدی.البته حرف حساب جواب نداره.salvi - ایران - تهران پاسخ اون ایمیلت رو برات فرستادم.توی این سایت ها به دنبال نشر احکام اسلام و حکومت دینی ایرانم و پاسخ به افراد کوته بین و سطحی نگر.manenarenji - المان - اسن خاندان پهلوی به کشور خیانت کردند.جدایی بحرین تنها یکی از هزار خیانتی است که به ملت کردند و تنها یک ساعت بعد از اعلام استقلال بحرین شاه ایران آن را به رسمیت شناخت.
جمعه 17 دی 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - ...پاریس
zayandehroodi - دانمارک - کبنهاک ??? اگر طرفدار خمینی پفیوز هستی در دانمارک چه میکنی????جاسوسی پناهندگان
جمعه 17 دی 1389

سرزمین آریایی - نیوزلند - اکلند
@ خوش باور:درست گفتین. واقعا یه بیگانه بی‌ احساس.بیگانه نه یه دژخیم بود. @ دختر فدایی: هر جوری که اومدن روی کار خوب کردن . هر کی‌ هم که ازشون حمایت کرد دمش گرم. نوش جونشن اونا بخورن پولهای ایران را بهتره تا یه مشت گدا گشنهٔ عرب لبنانی و فلسطینی و عراقی‌ و .... میدونی‌ برای شماها که دستمال به دست عرب‌ها هستین مثل لیدرتون که هیچ احساسی‌ به مملکت نداشت اونا یه ایرانی‌ واقعی‌ هستن دوری از ایران باعث افسردگیشون شده بود . خوب تقصیری نداری هر کی‌ به اندازهٔ فهمش از مطلب برداشت میکنه در هر حال ساده نوشتم که برات قابل فهم باشه.
جمعه 17 دی 1389

feminism - انگلستان - لندن
khosh bavar ای جان خوب پوز زدی ! یه عده تند روی مسلمون که غبار اسلام روی مغزشون رو پوشونده و فسیلشون کرده .
جمعه 17 دی 1389

nader46 - انگلیس - لندن
پیر دختر -ایران-اهواز احکام اسلام را همه میدونند که از عقب مانده ترین وکثیف ترین احکام در تاریخ است.سنگسار وقتل ونجاوز دروغ خرافات ومرده پرستی و.....صدها حکم ضد بشری.تو نمیخواد مبلغ اسلام باشی.اکثر جوانان ایران از این دین نفرت دارن.تو بهتره به کار خودت ...ادامه بدی وثواب دنیا واخرت را ببری.
جمعه 17 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
feminism عزیز, دارمت مهربون °!
جمعه 17 دی 1389

angelx - انگلیس - لندن
khosbavarدرود بر تو ، دمت گرم که حرف دل من رو هم زدی، خمینی هندی زاده بی‌ وجود خائن، گفت هیچ احساسی‌ بعد از سال‌ها دوری به ایران نداشت، باز هم دوزاری ملت نیفتد!!.
جمعه 17 دی 1389

angelx - انگلیس - لندن
متأسفانه، یه جوان تحصیل کرده و با خانواده و زیبا رو که یه تار از موهاش به میلیون ها امثال مجتبی‌ خامنه‌ای قاتل می‌ارزه از دنیا میره، ولی‌ بی‌ ارزش‌ها و کفتار هایی مثل جنتی کثیف زنده میمونن.
جمعه 17 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
angelx - انگلیس - لندن: درود بر شما دوست گرامی. قدر عافیت کسی داند .. که به مصیبتی گرفتار اید, شاد و پیروز باشید °!°
جمعه 17 دی 1389

zayandehroodi - دانمارک - کبنهاک
ARTEMIS_SW فرانسه پاریس من خوشبختانه با عزت نفس به دانمارک امدهام ویزای دانشجویی گرفتم و برای گدایی و بد وبیراه گفتن و دروغ و اراجیف از کشور عزیزم درخواست پناهندگی نکرده ام و مثل شما و امثال وطن فروشتون نیستم که مثل موش تو سوراخ خشکتون زده. و خدا رو شکر هر وقت دلم بخواهد با همسرم که اون هم به درخواست خود مسلمان شد به ایران میرویم.
شنبه 18 دی 1389

پریستوک - ایران - تهران
zayandehroodi - دانمارک - کبنهاک همه می دونن که خمینی ایرانی نیست و هندیه و دارای خوی کثیف و وحشیانه ی عرب بوده پس لطفاً غلط ملا لغطی نگیر
شنبه 18 دی 1389

yasi_tanha - ایران - تهران
ای بابا !!! شما چرا اینقدر باهم دعوا میکنین ؟!!!!!!!!!!
شنبه 18 دی 1389

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
zayandehroodi - دانمارک - کبنهاک . . هر چه زودتر به ایران پیش ملایان برگرد همانجا جای توست جایزه هم میگیری که یک انسان ازاد را به اسارت دین دراوردی دانشجوی بی سواد که از خمینی قاتل دفاع می کنی خمیتی همان اندازه ایرانی بود که تو هستی.اره خلی گفت.چلی هم باور کرداتفاقا وطن فروش تو هستی نه اکثر ایرانیان خارج که شدائد ایران و جنایات ملایان انها را وادار به ترک میهن کرد دانشجوی فیضیه و جاسوس.
شنبه 18 دی 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
zayandehroodi - دانمارک - کبنهاک . اقای عزیز,اقای روح الله حسینی معروف به خمینی از پدر هندی و مادرش ایرانی بود, شناسنامه در ان زمان نبود و بعدها اقای خمینی و برادر ناتنی اش پسندیده از مخالفین شناسنامه به طور اعم وو نوشتن نام ناموس مسلمین(زنان) به طور اخص بودند, از مهمترین شرط مسلمانی راستگوئی است, دین در دل است و انچه بر زبان است گر به کردار نیاید حرفی بیش نیست! برای همین در قران امده: یا ایهالذی امنوا!!!و نه یا ایهالذی مسلمون!!.
شنبه 18 دی 1389

مشتعل - سوئد - استکهلم
خدا رحمتش کنه این بیماری تو ایران اپیدمی شده خمینی هم از افسردگی شکست تو جنگ و اجبار به صلح جام زهر رو سر کشید و با استخوان در گلو از بیماری سرطان مرد و همین سرنوشت در انتظار آ سید علی و دوستان هم هست
دوشنبه 20 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.