بازداشت یک زن آمریکایی به اتهام جاسوسی در ایران


بازداشت یک زن آمریکایی به اتهام جاسوسی در ایران

روزنامه ایران، وابسته به دولت این کشور، در شماره روز پنج شنبه، 16 دیماه، خود از بازداشت یک زن آمریکایی توسط ماموران مرزی ایران به اتهام جاسوسی خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، یک زن پنجاه و پنج ساله آمریکایی هنگام ورود به ایران از طریق مرز این کشور با ارمنستان توسط ماموران گمرک پایانه مرزی "نوردوز" دستگیر شده است.

پیشتر، تعدادی از سایت های خبری داخل ایران از جمله سایت تابناک در خبری تحت عنوان بازداشت جاسوس آمریکایی گزارش داده بودند که این زن هال تالایان نام دارد و بدون داشتن روادید سفر به ایران، قصد ورود به این کشور را داشته است.

در این گزارش ها گفته شده است که هنگام بازداشت خانم تالایان مشخص شد که این زن آمریکایی، تجهیزات شنود جاسوسی (میکروفون مخفی) در دندان خود کار گذاشته است.

در این گزارش که خبرگزاری های بین المللی نیز آن را مخابره کرده اند، افزوده شده که زن آمریکایی پس از دستگیری به ماموران ایرانی گفته است که اگر او را به ارمنستان بازگردانند، نیروهای امنیتی آن کشور او را خواهند کشت اما دلیلی برای این نگرانی او ارائه نشده است.

هنوز منابع رسمی ایران، آمریکا و یا ارمنستان نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده اند.

در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، این دومین بار طی حدود یک سال و نیم گذشته است که ماموران مرزی ایران شهروندان آمریکایی را در نواحی مرزی بازداشت می کنند.

در ماه ژوئیه سال 2009، ماموران ایرانی دو مرد و یک زن آمریکایی را در مرز ایران با منطقه کردستان عراق بازداشت کردند و به تهران انتقال دادند.

در گزارش های اولیه، اتهام این سه نفر عبور غیرمجاز از مرز عنوان شد اما بعدا، برخی از منابع دولتی آنان را به جاسوسی متهم کردند و گفتند که این افراد به این اتهام محاکمه خواهند شد.

دولت آمریکا ارتباط این سه نفر با تشکیلات اطلاعاتی آن کشور را رد کرده و از ایران خواسته است آنان را آزاد کند.

در ماه سپتامبر سال گذشته، مقامات قوه قضاییه ایران گفتند که زن بازداشتی را "به دلایل پزشکی" و در برابر تودیع وثیقه ای به مبلغ نیم میلیارد تومان آزاد کرده و اجازه داده اند تا زمان برگزاری محاکمه، به آمریکا بازگردد.

اخیرا به نقل از دادستان کل ایران گزارش شد که محاکمه دو مرد آمریکایی در اوایل ماه فوریه آغاز خواهد شد.

تکذیب دستگیری یک زن آمریکایی در ایران


تلویزیون دولتی ایران گزارش های برخی رسانه ها در مورد بازداشت یک شهروند زن آمریکایی را تکذیب کرد. این گزارش ها به نقل از یک مقام امنیتی از بازداشت یک زن آمریکایی به هنگام ورود از خاک ارمنستان به ایران خبر داده بودند. اتهام وی جاسوسی برای ایلات متحده اعلام شده بود.

تلویزیون العالم گزارش داده است مقام های رسمی از ورود «هال تالایان» به دلیل نداشتن ویزا جلوگیری کرده و به او دستور دادند تا به ارمنستان بازگردد.

این گزارش به طور کامل با اظهارات دیگر منابع ایرانی مغایرت دارد. آنان گفته بودند مقام های مرزی یک زن ۵۵ ساله آمریکایی را حدود یک هفته پیش، زمانی که قصد داشت بدون ویزا از مرز نوردوز ارمنستان وارد ایران شود، دستگیر کرده اند.

در گزارش های دیگر گفته شده بود وی تجهیزات جاسوسی، از جمله یک میکروفون در دندان خود جاسازی کرده بود.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره به صدای آمریکا گفت «ایالات متحده از این گزارش ها بی اطلاع است و درباره آنها تحقیق می کند.» وی تاکید کرد وزارت خارجه نمی تواند دستگیری یک زن و این که آیا او شهروند آمریکاست یا نه، را تایید کند.

این سخنگو همچنین گفت «ایالات متحده در این باره با مقام های سفارت سویس در تهران در تماس بوده است.»

ایران در حال حاضر دو کوهنورد آمریکایی، جاش فتال و شین بوئر، را به اتهام جاسوسی، در اسارت دارد. یک کوهنورد دیگر، سارا شورد، که همراه آنان دستگیر شده بود، در ماه سپتامبر با وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
حال یکی بیاد جمعش کنه.اینا دست از سر ما بر نمی دارن.بازم امریکا و بازم جاسوسی.حالا هی بگین سیاست ایران در مقابل امریکا تندروانه است. جاسوسی و استراق سمع از شبکه های اطلاعاتی و مخابراتی ایران روشی مرسوم برای آمریکایی ها محسوب می شود.
پنج‌شنبه 16 دی 1389

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
این همه جاسوس توی امریکا گرفتند اما زیاد سروصدا در نیامد حالا ببین چه می کنند اینها
پنج‌شنبه 16 دی 1389

behrooz_f16 - انگلیس - منچستر
عاشق رهبر دست از سر ماگفتی تو جون مادرت خودتو از ما ندون نادون لبنانی ها هم دیگه مثله تو فکر نمیکنن
جمعه 17 دی 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
سرگرمی برای کشورها و وقت کشی برای برنامه احمقانه هسته ای ,,گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز ,, تو بهتره ...خون بگیری.
جمعه 17 دی 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
قسمت اول. گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز. جناب عرب پوست عاشق عرب رهبر . تو هم مثل بقیه عربی ها باورتون شده که چیزی هستید که کسی بخواهد بدونه که چی هستید و کلی دلار هزینه کنه و جاسوس براتون بفرسته !!!؟؟؟. آخر چی تو ایران ویرون شده گماشتگان انگلیسی حکومتیش هست که خارجی ها براش جاسوس پرورش بدن و کلی هم هزینه کنن و بفرسته تو اون خراب شده؟؟. اموریکه که غربی ها عاشق جاسوسیش هستند و هنوز که هنوزه رازش رو کشف نکردند بشرح ذیل است :. 1- طرز تهیه نان سنگک و لواش و بربری. 2- طرز تهیه غذاهای ایرانی..خورشت و آش و سوپ. 3- طرز یاد گرفتن دروغ گفتن ...کلک زدن...عربده زدن ..هرزه گوئی. 4- طرز قصم خوردن دروغی و فروختن اجناس فاسد و کهنه و تقلبی..کشیدن تریاک . 5- طرز سوار شدن به مترو و اتوبوس با هل دادن و فحش دادن . 6- طرز ساخت اتومبیل پراید و پژو چون غربی ها همشون با شتر اینور و اونور میرن. 7- طرز یاد گیری سینه زنی و قمه زنی و طریقه تولید عرق زیر بغل ودود اسفند . 8- طرز ساخت آفتابه تمام اتوماتیک اسلامی.
جمعه 17 دی 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز. قسمت دوم :. اون رهبرت و گماشتهاش میلیاردها دلار پول های فروش نفت و معادن ایران که متعلق به ملت ایران "البته بتو چیزی نمیرسه ... از زمان شروع گماشتگیشون برای انگلیس ها چپاول کردند و تو بانک های غربی و شرقی و آمریکای جنوبی انبار کردند که بیشتر از 90 درصدش بلوکه شده و بقیه ش هم داره بلوکه میشه و عرب های ضحاک حکومتی تو ایران که یکیش هم تو .. هستی با عصبانیت پولهاشون رو پس می خوان بگیرند به همین دلیل هم گروگان گیری می کنند !! گروه های جیره خور دستنشانده دولت و حکومت تقلبی ایران در کشورهای همسایه توریست های غربی ها ربوده و به داخل ایران آورده و به عنوان "جاسوس" زندانی می کند !! دستتون رو شده خالد مشعل ها !!
جمعه 17 دی 1389

shahab46 - المان - هانوفر
بابا این یارو منگل گل دختر عاشق انتر را بی خیالش بشید یه نت بوک مفت گرفته در ازای چند تا کامنت.کاسبی میکنه خوب.
جمعه 17 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.