الهام: رفسنجانی جریان فتنه را مدیریت می‌کند


الهام: رفسنجانی جریان فتنه را مدیریت می‌کند

غلامحسین الهام، مشاور حقوقی محمود احمدی‌نژاد، روز دوشنبه ضمن آن که اکبر هاشمی رفسنجانی را «تکیه‌گاه» جریانات و اعتراضات پس از انتخابات دانست چنین اظهار نظر کرد که آقای رفسنجانی این جریان را «مدیریت» می‌کند.

به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ ایسنا، غلامحسین الهام عصر روز دوشنبه، ۱۳ دی‌ماه، با اشاره به اعتراضات پس از انتخابات گفت: «این جریانات در فضا مرده‌اند، البته اگر اتفاقی نیفتد. آن کسی که به آن می‌دمد ایشان (هاشمی رفسنجانی) است. آقای هاشمی در برابر این اتفاقات موضع نگرفتند، اعلام برائت نکردند و در واقع ایشان تکیه‌گاه هستند و حمایت می‌کنند.»

وی در ادامه با اشاره به این که در جریان ناآرامی‌ها آقای هاشمی سکوت اختیار کرد، افزود: «آیا روز قدس، ‌۱۳ آبان و عاشورا کافی نبود که آقای هاشمی با هویت این جریان آشنا شود؟ چه قدر مقام معظم رهبری در این ارتباط با سعه صدر برخورد کردند. چرا آقای هاشمی سکوت کردند و جواب ندادند؟»

مشاور حقوقی محمود احمدی‌نژاد همچنین خاطرنشان کرد که میرحسین موسوی و محمد خاتمی «دیگر ظرفیت فعالیت سیاسی آن‌چنانی ندارند» و گفت: «مهره‌های سیاسی که در این جریان نقش بازی کرده‌اند، مرده‌اند و بعید است که احیا شوند.»

وی با این‌حال اظهار کرد که اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، به عنوان «نقطه اتکا» به دلیل «اعتبار سابقه» دارای «مصونیت» است و از همین طریق «آدم‌های جدیدی در این جریان رویش می‌کنند».

آقای الهام که در جمع دانشجویان در دانشگاه فنی تهران حضور یافته بود، در ادامه حوادث کوی دانشگاه در تیرماه ۱۳۷۸ را یادآور شد و «دولت خاتمی و وزرا و دست‌اندرکاران وزارت کشور» در آن زمان را «تکیه‌گاه» وقایع آن زمان دانست و اظهار کرد که دانشجویان در سال ۱۳۷۸ قربانی «فتنه»‌ای شدند که «در درون دولت بود».

«پیش از متهم کردن مدیر مسئول ایران، باید به جرم مهدی هاشمی رسیدگی می‌شد»

غلامحسین الهام در ادامه صحبت‌های خود، صدور حکم شلاق به اتهام افترا برای مدیر مسئول روزنامه ایران را اشتباه خواند و افزود که باید ابتدا به «جرم» مهدی هاشمی رسیدگی می‌شد و سپس بررسی می‌شد که اتهام افترا صحیح است یا خیر.

کاوه اشتهاردی، مدیر مسئول روزنامه ایران، که با شکایت مهدی هاشمی به دادگاه احضار شده بود، به تازگی به اتهام «افترا و نشر اکاذیب» به ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد.

آقای الهام با انتقاد از انتساب این اتهامات به آقای اشتهاردی گفت: «این در حالی است که دادستان کل کشور گفته آن فرد (مهدی هاشمی) تحت تعقیب قرار دارد. مقامات رسمی آن را ابراز و اعلام کرده‌اند که تحت تعقیب قرار دارد و باید در ابتدا به جرم آن فرد رسیدگی می‌شد و بعد بررسی می‌شد که به این فرد افترا زده شده یا نه.»

وی در ادامه با انتقاد از صدور حکم شلاق برای کاوه اشتهاردی، این حکم را ناقض قانون و «اشتباه بزرگی» دانست و گفت: «این بی‌سابقه است که برای یک روزنامه‌نگار مجازات شلاق در نظر بگیرند و این گویی با هدف خفت صورت گرفته است.»

این در حالی است که پیش از این نیز جبهه مشارکت ایران اسلامی، یکی از احزاب اصلاح‌طلب، صدور حکم شلاق برای یک فعال مطبوعاتی را «بهت‌آور» خواند و خواهان لغو «فوری» این حکم شد.

مدیر مسئول روزنامه ایران در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه و به دنبال شکایت مهدی هاشمی از وی به دلیل انتشار بیانیه تشکل‌های دانشجویی علیه آقای هاشمی در دادگاه محاکمه و تبرئه شد.

با این‌حال به دنبال ادامه حملات روزنامه ایران به مهدی هاشمی و انتشار ویژه‌نامه‌ای در ۲۳ آذر‌ماه در انتقاد از مهدی و فائزه هاشمی، بار دیگر با شکایت مهدی هاشمی به دادگاه احضار و محکوم شد.
mazany - ایران - آمل
آیا رفسنجانی یکی از عاملین کشتار دهه 60 در زندانهای ایران میباشد؟ چوب خدا صدا ندارد به امید رزی که همه ظالمین مانند صدام یه مجازان خفت و خواری برسن به امید انروز
چهار‌شنبه 15 دی 1389

سارا_آزاده - ایران - تهران
مرد شو هاشمی رو ببرن , بیشعور اصلا هیچی حالیش نیست و خیانت کرد به کارهای قبل خودش
چهار‌شنبه 15 دی 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
... ریشوی کثیف عرب پوست بیش از سی سال است که با پرچم سوزوندن و فحاشی کردن و عربده زدن کاری جزء آباد کردن کشورهای غربی و باد کردن بانک های غربی و یهودی که حالا هم بلوکه شده کاری دیگری از پیش نبرده اید و جهوده یک سانتیمتر زمین عرب ها رو هم تا حالا پس نداده !! . ببین عرب پوست "ایرانی نمای قلابی" ...حقیقت اینه میلیاردها دلار حساب های بانکی تون تو خارج بلوکه شده و یهودی اون ها داره می بلعه و باهاش داره کیف می کنه...حالا بشدت عصبانی هستید و از درد دارید بخودتون می پیچید و فقط ازتون بر می آد که این و اون را دار بزنید و سنگسارش کنید و یا انگشت دست و پاتون "رفسنجانی" را با چاقو ببرید !! دارودسته خمینی و رفسنجانی صاحب امتیاز کشور داری از انگلیس هستند مواظب باش ریشو که چی میگی وگرنه باید الاغت زین کنی و تو کوچه ها سبزی بفروشی !!
چهار‌شنبه 15 دی 1389

sharmant - ایران - تهران
واقعا که این علیرضا پهلوی چه کار اشتباهی کرد خدا رحمتش کنه.ولی امیدوارم که همه کسانی که برای در گذشت این عزیز کامنت گذاشتن چه موافق وچه مخالف کامنتهارو بشمارن وببینند که چقدر اختلاف دارن مردمهائی که ازادیشان رو دوست دارن و دلشن برای مملکتشون میسوزه در مقابل چند نفر جیره خور و بیسواد.تا اینجا که من شمردم 60 نفر برای علیرضا پیام تسلیت و اندوه نوشتن و5 نفر اونو نفرین کردن حالا حساب کنید دقیقا جمعیت ایران را با یه حساب سر انگشتی میفهمید که چقدر این دولت اسلامی طرفدار داره.
چهار‌شنبه 15 دی 1389

مهدیار - ایران - تهران
غلط کرد این آقا الهام خانم. مرتیکه یه وری. دقت کردین تو این دولت همه مقامات یه بیماری روانی حاد دارن
چهار‌شنبه 15 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
هاشمی در آن نماز جمعه معروف بعد از انتخابات ثابت کرد که از نظر او مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب نیست و شورای نگهبان هم از نظر او اعتباری ندارد. هاشمی بعد از این نماز جمعه و موضع گیری های بی منطقش خود را حذف کرد
چهار‌شنبه 15 دی 1389

amir58 - ایران - مشهد
1مرده خودتی جنازه.2دم هاشمی گرم که باخواسته ملت همراه شد.3ازشوهرت (فاطی رجبی کماندو)اجازه گرفتی وربزنی؟
چهار‌شنبه 15 دی 1389

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
من که گفتم حالا یواش یواش می بینید درضمن من خدمت عزیزان وبازدیدکننده گان این سایت عرض کنم فعلا به دلیل اینکه نمی خواهم توهین به شخص ایرانیان عزیز باشه از نوشتن هرگونه مطالب خارج از موضوع پرهیز می کنم نه به خاطر اینکه از تهدید های جانی بعضی ها عقب نشسته باشم نه در ضمن از سایت وزین ایرانیان انگلستان تشکر می کنم که تمام نظراتم را در این سایت وزین گذاشتند
چهار‌شنبه 15 دی 1389

behnam2009 - انگلستان - لندن
باز فاطی قاط زد
چهار‌شنبه 15 دی 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
مرتیکه پشمالو با این قیافش انگار جزء جانوران ما قبل تاریخ بوده...یعنی کوسه آنقدر ذلیل شده که هر کسی چیزی بهش میندازه ..واقعا که اگر یکی از آخوندهای افراطی تندرو همین پستهای کلیدی و حساس (مصلحت و خبرگان) را قبضه کرده بود دهن همه را سرویس میکرد .
چهار‌شنبه 15 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
درووووووووووود بر هاشمی رفسنجانی عزیز. شیرمرد اقتصاد. درود بر میرحسین و درود بر خاتمی و کروبی.
چهار‌شنبه 15 دی 1389

nimma - ایران - تهران
غلام حسین الهام. غلام علی حداد عادل. فکر کنم اگه اسمشون رو به غلام خامنه ای تغییر بدن بهتر باشه
چهار‌شنبه 15 دی 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
اگر جنبش سبز مُرده چرا اینقدر پشت سر مرده حرف میزنید ؟؟؟؟؟ ولش کنید خود خدا باهاشون حساب کتاب بکند !!! مرگ بر اصل ولایت وقیح و طرفدارانش
چهار‌شنبه 15 دی 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
red.boy - ایران - تهران// شما یه کم مواظب خودت باش. کسی که اینقدر عاشق هاشمی (چوب دو سرخلاء)باشه باید موجود جالب و منحصر به فردی باشه!
چهار‌شنبه 15 دی 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
باز الهام زر زد.
پنج‌شنبه 16 دی 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز ، یک سوال ازت دارم : خدا برای شما فصل الخطابه یا خامنه ای؟
پنج‌شنبه 16 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
ساعت 12 - ایران - تهران خداوند بلند مرتبه
جمعه 17 دی 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
مدیریت?!! رفسنجانی?!! اشتباه نمیکنی? مدیریت یعنی تنظیم امور! هر کس توی این 30 گذشته خواب نبوده میدونه که چیزی بنام مدیریت در ایران امروزوجود نداره.
جمعه 17 دی 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
red.boy - ایران - تهران . از طرفی به مقامات عالیه دولت درود میفرستی از طرفی انتقاد میکنی! شورای انتصابی تشخیص مصلحت مورد تائید شماست! اما رئیس جمهور انتصابی منتخب ملت رو انطور که باید و شاید دوست ندارید! تکلیف خودتو روشن کن! در ضمن یادبگیر به رای ملت احترام بگذاری با اتوبوس اتیش زدن و جیغ زدن چیزی عوض نمیشه.
جمعه 17 دی 1389

tmbax - امریکا - هالیوود
رفسنجانی روزی اید که مردم اتیشت میزنزن
جمعه 17 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
من اتوبوس اتیش نزدم ایستگاه اتوبوس اتیش زدم. جیغ نزدم داد زدم فریاد کشیدم. صدای فریادم گوش دیکتاتور رو کر کرد. صدای فریادم گوش افرادی که باجنبش مردمی سبز مخالف بود رو هم کر کرد.
جمعه 17 دی 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
red.boy - ایران - تهران . خوب اشتباه کردی! شتر سواری دولادولا نمیشه! طبق قانون اساسی وزرات کشور مسئول برگذاری انتخابات هست! وشورای نگهبان مسئول دست چین کردن و تائید انتخاب است. شما میگوئید قانون اساسی رو قبول دارید, نتجتا دست چین کردن(استصوابی) رو قبول دارید و رای شورای نگهبان رو هم قبول دارید, رهبری رو هم قبول دارید, پس دیگه مشگلتون چیه?. مگه همین شورای نگهبان نبود خاتمی رو رئیس جمهور کرد? نگو رای ملت بود چون غیر ازخاتمی انتخاب دیگه نبود , مگه همین رهبر به عنوان قیم(ولی) حکم خاتمی رو امضا نکرد? حالا چی شده? همه بد شدن! مگه همین خاتمی نگفت اختیارات رئیس جمهوری محدوه! لایحه برد مجلس که اختیاراتش بیشترکنه! که رد شد توسط همین شورای نگهبان! مگه همین خاتمی نگفت ترجیع میدادم در پست دیگری خدمت کنم (باگریه)مگه همین خاتمی نگفت : ما که رفتیم بگذارید ببینم این کلاه را سر که میخواهندبگذارند? .
جمعه 17 دی 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
red.boy - ایران - تهران . بالاخره شما چی میخواهین? به ماموری که طبق دستور فرمانده تیر شلیک میکنه اهانت میکنید اما میگوئیدماطرفدارفرمانده یم!!! شهر رو به اتش میکشید اما میگوئید هدف تغییر نیست, به نظر من بیشتر درد خود نمایی هست ?? .
جمعه 17 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.