مهدی کروبی: از برگزاری دادگاه استقبال می کنم


مهدی کروبی: از برگزاری دادگاه استقبال می کنم

مهدی کروبی در واکنش به خواست طرفداران دولت برای محاکمه رهبران مخالف آمادگی خود را برای حضور در چنین دادگاهی اعلام داشته است.

سایت سحام نیوز، متعلق به حزب اعتماد ملی، پیامی از مهدی کروبی، رهبر این حزب را که خطاب به ملت نوشته شده منتشر کرده که در آن، وی نظرات خود را در مورد موضعگیری اشخاص و رسانه های طرفدار دولت علیه رهبران مخالف و به خصوص طرح درخواست محاکمه آنان بیان داشته است.

آقای کروبی با اانتقاد از "رسانه ملی، مطبوعات اقتدارگرا، برخی خطبه های نماز جمعه و نطق برخی نمایندگان" به دلیل اتهام زنی به مخالفان دولت، به پخش یک برنامه تلویزیونی به نام "دیروز، امروز، فردا" اشاره کرده که با دعوت از چهره های شناخته شده، به گفته وی، "اتهام زنی را به اوج خود رساند."

ظاهرا اشاره مهدی کروبی به برنامه ای است که اخیرا با شرکت حسین شریعتمداری، مدیر روزنامه کیهان، محمد حسن رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، حسین صفار هرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا پناهیان، از روحانیون طرفدار دولت، با عنوان "فتنه های دهه 70 و کالبد شکافی فتنه 88 و حماسه 9 دی" پخش شد که در آن، رهبران جناح اصلاح طلب جمهوری اسلامی هدف حملات تندی قرار گرفتند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه خود، بدون نام بردن از آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، توصیف وی از رهبران مخالف دولت به عنوان "خواص بی بصیرت" را یادآور شده و گفته است: "گویی ماهها پس از طرح مساله خواص بی بصیرت و به رغم ارعاب و تهدید و فشار چهره های سیاسی و روحانی و فرهنگی برای تایید این طرح، توفیقی حاصل نشده و چاره در این تعریف می شود که رسانه ملی، یک هفته همراه و پشتیبان مطبوعات و برخی خطبه های نماز جمعه و محافل مختلف، تمام سفره اتهام زنی و دروغگویی خود را پهن کند و دروغ بر دروغ انبار کند."

آقای کروبی با رد اظهارات شرکت کنندگان در این برنامه که "تعریف دولت های خارجی و اپوزوسیون" از سران جنبش اعتراضی را دلیلی بر خروج آنان از نظام جمهوری اسلامی دانسته اند، گفته است که مقامات حکومتی واکنش های مثبت رسانه ها و چهره های خارجی را "به سند افتخاری" برای خود تبدیل می کنند و یادآور شده است که در جریان انقلاب اسلامی، اقدام رسانه های خارجی، حتی برخی رسانه های کمونیستی، در انتشار اخبار مربوط به این حرکت و تمجید از رهبران آن با استقبال مواجه می شد.

مهدی کروبی گفته است که حکومت های خارجی بر اساس منافع ملی و رسانه های خارجی براساس گرایش های سیاسی و گروهی خود حرکت می کنند، همانگونه که حکومت جمهوری اسلامی هم، حمایتی را که از مسلمانان در لبنان، فلسطین، عراق و افغانستان به عمل می آورد، نسبت به مسلمانان در چچن و چین نشان نمی دهد و افزوده است: "چنانچه مطبوعات و صدا و سیمای کشورمان عادلانه برخورد می کرد، رسانه های خارجی کمتر میدان داری کرده و مردم نیز کمتر به آنها توجه می کردند."

دبیرکل حزب اعتماد ملی، بخش دیگری از پیام خود را به بررسی سخنان شرکت کنندگان در برنامه "دیروز، امروز، فردا" در مقایسه نحوه برخورد با مخالفان و منتقدان در حال حاضر و در زمان رهبری آیت الله روح الله خمینی اختصاص داده و با رد تشابه بین روش حکومت در این دو دوره، پرسیده است که اگر آیت الله خمینی زنده بود "با قوه قضاییه ای که در اختیار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفته و جمعی از قضات آن به ماشین امضایی برای احکام ناعادلانه تبدیل شده اند، چه می کرد؟"

استقبال از محاکمه

آقای کروبی گفته است که آیت الله خمینی در زمان جنگ با عراق، در برابر "رواج خرافات در جبهه های جنگ واکنش نشان دادند و از فرستادن تعدادی از کتاب ها به جبهه ها جلوگیری کردند" و ظاهرا در اشاره به دیدگاه های طرفداران دولت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری، پرسیده است که اگر آیت الله خمینی زنده بود "چه واکنشی به رواج خرافات در رسانه ملی و ادعاهایی همچون رویت هاله نور و سجاده خالی پهن کردن و ادعاهایی از این دست داشت؟"

وی در بخش های دیگری از این نامه، اظهار می دارد که آیت الله خمینی اجازه نمی داد تا قوه مجریه مجلس را تحقیر کند، "به سپاهیان و بسیجیان مسلح بی سیم به دست اجازه نمی داد تا در کنار صندوق های رای بایستند و دخالت و اعمال نفوذ در انتخابات داشته باشند" و پرسیده است که اگر رهبر سابق انقلاب هنوز زنده بود "آیا فضای سیاسی کشور و رسانه ملی و مطبوعات، در اختیار چند مداح معرکه گیر قرار می گرفت؟"

دبیرکل حزب اعتماد ملی در این نامه، حکومت و دستگاه های امنیتی را به جلوگیری از برگزاری مراسم ختم برای بستگان و آشنایان افراد منتقد، گسترش و نهادینه کردن فساد مالی و عدم پاسخگویی در مورد هزینه کردن درآمدها و برخورد غیرقابل قبول با استادان و دانشجویان متهم کرده است.

آقای کروبی حوادث مربوط به بازداشتگاه کهریزک را یادآور شده و آن را "لکه ننگی" بر پیشانی نظام جمهوری اسلامی دانسته است.

در مورد برخی دیگر از اتهاماتی که در مورد معترضان به نتیجه انتخابات مطرح شده، آقای کروبی به خصوص به موضوع "اهانت به مقدسات" در جریان تظاهرات روز عاشورای سال گذشته اشاره کرده و پرسیده است به چه دلیل تا کنون عوامل و عناصری که گفته می شود مرتکب چنین اقداماتی شده اند معرفی نشده اند و از مسئولان می خواهد تا جهره آنان را منتشر کنند تا همگان بدانند از کجا آمده اند و به چه گروه و تشکیلاتی بستگی دارند.

مهدی کروبی در پاسخ به این انتقاد که به چه دلیل اعتراض نسبت به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را از مسیر قانونی پیگیری نکرد، گفته است که با توجه به عدم توجه به اعتراضاتی که نسبت به انتخابات مجلس هشتم شده بود، به اقدام وزارت کشور و شورای نگهبان در رسیدگی به شکایت های انتخاباتی اطمینانی باقی نمانده بود.

در مورد نتیجه اعتراضات پس از انتخابات، آقای کروبی گفته است که با وجود هزینه های این حرکت، مانند بازداشت و محاکمه و برخوردهای تند با معترضان، یکی از نتایج این حرکت اعتراضی "بازنمایی روی دیگر سکه قدرت و حاکمیت در نظام اسلامی ایران بود، روی دیگر این سکه، بازتاب فساد و طغیانی است که امروز، متاثر از قدرت، در همه شئون حکومتی قابل رویت است."

مهدی کروبی اظهارات اخیر برخی اشخاص و رسانه های طرفدار دولت را یادآور شده که گفته اند باید "سران فتنه" محاکمه شوند و گفته است که "مسئولین قضایی هم وعده محاکمه آنان را به مردم می دهند که محاکمه و مجازات آنها نزدیک است."

وی در پاسخ به اینگونه تهدیدها گفته "من از همین جا اعلام می کنم که بیدی نیستم که از این بادها بلرزم و کاملا از این دادگاه استقبال می کنم و برای همه مواضعم هم ادله محکمی دارم" و افزوده است: "اگر آقایان در ادعاهایشان صادقند، دادگاه علنی باشد تا ملت حرف های دو طرف را بشنوند."


گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
سران فتنه باید زودتر از اینها پای میز محاکمه می آمدند ولی بنا به مصلحت نظام و دستور حضرت امام خامنه ای و خویشتنداری که تا کنون به خرج داده اند باعث شده این شیخ ساده لوح که صدها میلیون تومان از شهرام جزایری فقط پول دستی گرفته دم از قانون و فساد مالی و عدم پاسخگویی در مورد هزینه کردن درآمدها بزنه.ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش//از بس که کرم دارد و آقاست علی
دوشنبه 13 دی 1389

niagara - ایران - تهران
درود بر کروبی شجاع که خار چشم شیره ایه پروژکتوری شده.مرگ بر فدایی رهبر و انترو هرچی املو ... بنینه
دوشنبه 13 دی 1389

a_bamdad - ایران - تهران
دوستت دارم مرد
دوشنبه 13 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
اگر دادگاهی شوید علاوه بر مردم ایران مردم دنیا هم باید شاهد حرفها و دفاعیات شما باشند چرا که موضوع عمومی بود و شما حامیان مردم و باز کنندگان دست متجاوزگران حرامی بودید. دماری از روزگار این اختاپوسان در اعماق تاریکی مسکن دارند در آوریم که خود در اعجاز آن بمانند.
دوشنبه 13 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
کروبی موسوی خاتمی هاشمی همگی حمایتتان میکنیم. یاحسین میرحسین یامهدی شیخ مهدی.
دوشنبه 13 دی 1389

zahra50 - دانمارک - کپنهاگ
این گل دختر و ام البنین از یه آخور تغذیه میشن .املا و انشای جفتشون یکیست .کامنتها شونو بی جواب بزارید .بایکوت کردن یه جور مبارزه است که با کمترین امکانات بیشترین و بهترین نتیجه را میده.
دوشنبه 13 دی 1389

dreamcatcher - ایران - تهران
آره به نظرم باید ... حسابشون نکنیم از این به بعد این دو تا هر چی گفتن هیشکی جوابشونو نده چون اینا آدمایی هستن که عقده ی جلب توجه دارن و چون تو دنیای واقعی کسی اهمیت بهشون نمیده اینجا اومدن که خودی نشون بدن
دوشنبه 13 دی 1389

behrooz_f16 - انگلیس - منچستر
من یکمی داشتم به جمهوری اسلامی اطمینان پیدا میکردم که با کامنتای امل گ و .. و گل دختررهبر بی ایمانم شودم از خداوپیغمبر تف به شرفتون که ندارید
دوشنبه 13 دی 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
شیخ مهدی کارت خیلی درسته از شهرام جزایری پول دستی گرفتی ولی مثل خیلیها دزدی میلیاردی نکردی چون اگر ریگی به کفشت بود اون شریعتمداری روزی هیجده بار تو کیهان مینوشت .
دوشنبه 13 دی 1389

m_majid - ایران - مشهد
این ... دختر رهبری هم خودشو به ... زده. اول بگو ببینم از کی تا حالا آخوندی که یک شبه رهبر شده حالا لقب امام گرفته؟. دوما امام علی (ع )کجا و این ملیجک چلاق کجا؟. فکر کردی همه مثل خودت پیرو این معاویه زمانند!
دوشنبه 13 دی 1389

mssiniur - belarus - بلاروس - مینسک
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز : زززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز =))
دوشنبه 13 دی 1389

mjh24 - ایران - کرج
آخ جون کاش کروبی علنی محاکمه بشه چه حالی بکنیم چقدر مسائل پشت پرده رو میشه . گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز :نگو مصلحت نظام بگو ترس نظام از رو شدن مسائل پشت پرده
دوشنبه 13 دی 1389

nimma - ایران - تهران
کروبی درود به شرافتت
سه‌شنبه 14 دی 1389

parvaz39 - آلمان - هامبورگ
هم لباس (عقیده ) و مرامت نیستم. اما درود و سپاس بر شما. زنده باشه یاده پدرتون احمد کروبی که حسابی ثابت کردی حرفت رو تا اینجا, و رو حرفت وایستادی
سه‌شنبه 14 دی 1389

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
به بچه های سبز..... یک زمانی خاتمی و اصلاح طلبها رو تو بوق و کورنا کردند و بهشون رای دادند شدن در راس حکومت و ریس جمهور که حمله به کوی دانشگاه و بزن و ببند جوانان و بیرو خمینی بودشون یک اتفاق بود. بد از 2 دوره ریاست جمهوری خاتمی یعنی 8 سال بچه های 10 -12 ساله 20 ساله شدند و به دوران رسیده- اومدن به اتفاق مردم گفتن احمدی نزاد خوبه نفت میخوادبیاره. احمدی امد شد ریس جمهور. دوباره نسل جدید اومده و بزرگ شدن و مردم هم دیدن احمدی افتضاح بیشتری زد افتادین دنبال اصلاح طلبها. حالا دوره بعدی هم که گیریم اصلاح طلب باشه باز نسل جدید بزرگ می شن مردم میبینید اینها هم بیرو دروغهای خمینی اندو کاری نکردند. در واقع خر همان خر ولی بالانش عوض شده و دوبارهکلاه بزرگی سرتون شده به اضافه بهایی از خون جوانان دادید باز راه میفتند نسل جدیددنبال احمدی نزاد یا یکی مثلاحمدی نزاد. دستان ادم عاقل از یک سوراخ دوبارمارگزیده نمیشه واسه جمهوری ازادی ایران و جدایی دین از سیاست تلاش کنید تا
سه‌شنبه 14 دی 1389

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
دنباله: مثل کشورهای بیشرفته موفق باشید و از نظر اعتفادی به دینتان توهین نشه الان ببینید هر کس که منقد سیاست ایرانه خواسته ناخواسته منتقد اسلام و بی احترمی بهش میشه چون سیاست شده با دین یکی. این اقای کروبی هم شما نمی شناسید من میشناسم ایشون هم زیاد دزدیدند و بچه هاشونم و بچه های داداش و اقوام و همشون تو غربند. که من حتی خودم باهاشون اینجا هم همکلاس بودم حتی بعضی شون بناهندگی گرفتن و اومدن بد بولهای بیت المال سرازیر شد که خودشونم از گفتنش ابایی نداشتند
سه‌شنبه 14 دی 1389

MNS - امریکا - مورگن هیل
سگ زرد برادر شغاله اینهااز ترس لو دادن همدیگه هم که شده دادگاهی برگزار نمکنند.کروبی هم بید توی تنبانش افتاده که اگه دارو دسته خامنه ای سرشو زیر اب کنند بازی باخته برای اخوندا کشتن راحته مثل احمد خمینی که کشتنش ملت که نباید به اخوند و طرفداران خمینی بی ناموس اعتماد کنه چقد مردم ایران ساده دل و نجیب و خوش باورن کروبی یواشکی به زن و بچه اش میگه بذار خودم و جا کنم نوقت ببین چه ها کنم مثل انتری نزاد که با درغهاش ریس جمهور شدیعنی همه مشکل ملکت ما حجابه مدل موی پسراس .. اینها سرو ته یه کرباسند حرفهای اول انقلاب خمینی را یادتون میاد پول اب را 10 برابر میکنیم خون دل رو سفره تون میارم روزگارتون سیاه میکنم اینمرتیکه هم از اوناس بیچاره شاه چقدر تلاش کرد ملت ایران را به زیر دست اینها نیفتن .ملت فکر کرد شاه داره در حقشون ظلم میکنه و ابر مردااشون ساواک میگیره میندازه زندان.
سه‌شنبه 14 دی 1389

یا حسین - ایران - تهران
سلام به همه دوستان . دوستان پاشنه اشیل جناح حاکم اطلاع رسانی است .هرچه مردم اگاه تر باشند .جناح خوارج زمان که قاتلین دیروز امامان ما وقاتلین امروز جوانان غیور و میهن پرست ما هستند ضعیفتر می شوند. مطمین باشید این دولت و طرفداران ان به قدری ضعیف هستند که از یک وب سایت یا روزنامه و از تک تک شما مثل بید به خود میلرزه.
سه‌شنبه 14 دی 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
zahra50 - دانمارک - کپنهاگ این دوتا اصلا دو تا نبودند یکی بودند!!میدونی که مکر و دروغ رو از الله یاد گرفتند!!!
سه‌شنبه 14 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
جناب اقای رئیس جمهور میرحسین موسوی و جناب اقای رئیس مجلس شیخ مهدی کروبی و جنای اقای محد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران ما و تمام جوانان ایرانی از همه طبقه و از همه قشری و با هر تفکر مذهبی تا اخرین قطره خون از شما حمایت میکنیم. شما پشت سرتان تکیه گاهی محمکم و مطمئن به نام مردم دارید و مردم هم تکیه گاهی به نام شماها دارند. پس به همین روال کار خود را ادامه بدید تا اژدهای قدرت را مهار کنیم. از جناب اقای دکتر نوری زاده و سازگارا و کانال بی بی سی و صدای امریکا کمال تشکر را دارم
سه‌شنبه 14 دی 1389

آینه - انگلیس - لندن
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز به عنوان یک مسلمان میشه لطف کنید و بگید چندتا امام در دین شیعه داریم? فقط میخوام ببینم اخوندی که چهل سال پیش معلم دینی بود چرا اشتباه به ما میگفت 12 تا امام داریم چون در این چهل سال امامها به 14 تا رسیدن و 14 معصوم هم حتما شدن 16 تا.
سه‌شنبه 14 دی 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
شاید برای بعضی ها شماها سرداران جنبش سبزشون باشید .ولی به نظر بنده شماها کروبی وووو کارت های برنده نظام هستید .در برابر قیام خروشان مردم .که مثل چوپان گله را به سمت دلخواه ببرید .یا حسیییین میررررحسییین بععععععععع
چهار‌شنبه 15 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
آینه - انگلیس - لندن امام به معنای پیشوا و رهبره.12 امام داریم.بقیه آنها نیز چون رهبر ما هستند امام خوانده میشوند.
پنج‌شنبه 16 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.