مقامات ایران با روز ولنتاین برخورد می کنند


مقامات ایران با روز ولنتاین برخورد می کنند



بیش از یک ماه مانده به «روز ولنتاین»، مقامات ایران طی هشداری به چاپخانه داران، انتشار هرگونه کارت و پوستر با تصاویر قلب، گل رز قرمز و تصاویر مشابه را ممنوع اعلام کردند.

روز ولنتاین که در ایران با نام «روز عشاق» نیز شناخته می شود، طبق تقویم میلادی در روز ۱۴ فوریه، ۲۵ بهمن ماه جشن گرفته می شود. ولنتاین طی سالیان اخیر در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه، از محبوبیت خاصی در میان جوانان برخوردار بوده است. اما خبرگزاری کار ایران، ایلنا روز یکشنبه به نقل از «اتحادیه صنف چاپخانه داران» اعلام کرد «چاپ هر گونه کالای تبلیغاتی» به مناسبت این روز در ایران ممنوع است.

بر اساس این خبر، اتحادیه صنف چاپخانه داران با صدور اطلاعیه ای خطاب به کلیه واحد های صنفی تحت پوشش خود اعلام کرده است که تهیه انواع پوستر، بروشور، جعبه مرتبط با روز ولنتاین و همچنین «کارت‌های تبلیغاتی با نمادهای قلب، نیم‌قلب، گل رز قرمز و غیره» ممنوع است.

اتحادیه صنف چاپخانه داران، چاپخانه داران تحت پوشش خود را تهدید کرده است اگر هر گونه اطلاع‌رسانی در مورد روز ولنتاین انجام دهند، از سوی «مراجع ذیصلاح» با آنها  «برخورد قانونی» خواهد شد. در این خبر اشاره ای به مجازات احتمالی در نظر گرفته شده برای چاپخانه داران نشده است.

عربستان سعودی، یکی دیگر از کشورهایی است که در سال های اخیر با برگزاری مراسم های مربوط به روز ولنتاین یا عشاق برخورد کرده است. اما ولنتاین در امارت دبی، بطورگسترده ای جشن گرفته می شود.

در ایران، از زمان روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد، محدودیت های اجتماعی و فرهنگی بیشتری از سوی نهاد های دولتی و انتظامی به اجرا در آمده است.

OzveMardom - فرانسه - پاریس
عربستان
دوشنبه 13 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
مقایسه فاطی کماندو با یک دختر اریایی !
دوشنبه 13 دی 1389

behnam2009 - انگلستان - لندن
عشق بخشنامه ای.
دوشنبه 13 دی 1389

behnam2009 - انگلستان - لندن
اینکه مال صنف چاپخانه دارانه. خب میرن کارت چینی می خرن.
دوشنبه 13 دی 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
اینطور که داره پیش میره فکر کنم سوژه بعدی عید نوروزه .
دوشنبه 13 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
روز والنتیاین هیچ سنخیتی با آداب و فرهنگ و دین ما نداره و مربوط به مسیحیان کاتولیکه.اینکه مثلا ولنتاین شخصیتی قهرمان، دلسوز و مخصوصا عاشق پیشه بوده به ما چه ربطی داره.مگه اونا برای قهرمانان ما بزرگداشت میگیرند؟
دوشنبه 13 دی 1389

love-iran - ایران - مشهد
ما که چیزی ندیدم از الان هم دارن میفروشن لطفا شایعه درست نکنید دیگه این اخوند ها حروم زاده اینقدر هم الاف نیستند
دوشنبه 13 دی 1389

milanahwaz - سوئد - نورشپینگ
از نظر احساسی هر روز که مربوط به عاشقی باشد باید جشن گرفته شود. اما وقتی در تقویم خودمان از این روز ها داریم چرا بریم از بیگانه را بگیریم ... هند هم پارسال جلوگیری کرده بود .کار خوبی است البته از نظر عقلی !!!!!
دوشنبه 13 دی 1389

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
خاک بر سر اسلام که همه چیز را محدود کرده خامنه ای ... خودم می کشم
دوشنبه 13 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
آره روز هایی که به خاطر مردم میاورد که عشق و محبت نعمتی خدایی است و خدا در آن متجلی را ممنوع کنید اما روز گوربه گوری دژخیم جماران و فاجعه بیست و دو بهمن و روز ننگین 15 خرداد را پر رنگ کنید. شماها خر کی هستید که برای ما ایرانیان تعیین تکلیف کنید ما از ابتدا به مقدساتی که خودمان باورشان داشته به قلبمان نشسته بود بها و اهمیت داده و خواهیم داد نه با حضور نحس شما ها اینگونه شدیم و نه با نهی کردن ما از عشق و محبت. اتفاقا برای این روز هر کس باید از سر عشق کارت دستی یا خطی نوشته و تقدیم کسی کند که دوست دارد مگر حتما باید از مغازه خرید. رنگ سبز را که ممنوع کردید حالا شکل قلب را ممنوع بدانید و هر آثاری که به آن تعلق دارد....
دوشنبه 13 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
غیر از آن موظفیم روز عشق اصلی خودمان را که دیگران از ما آموخته و به اسم ولنتاین معروف شد را هم جشن بگیریم. اما به هیچ عنوان از روز ولنتاین که اجماع جهانی برای جشن عشق و محبت است فراموش نکنیم. همه زندگیمان را قلب کنیم تا نور محبت و گرمایش سرما و تاریکی خفاشان را دور کند. امسال به کوری چشم خفاشان کور دل نابینا از حالا زمزمه ولنتاین را مدام داشته باشیم . روز ولنتاین پیشاپیش به همه عاشقان عشق و محبت مبارک باد.
دوشنبه 13 دی 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز اگه Valentin خارجیها به ما ربطی نداره, پس چرا تو و رهبر چلاقت سعی در صدور جمهوری اسلامی و .. دارید? چیزی که عوض داره گله نداره!
دوشنبه 13 دی 1389

طاطا - ایران - تهران
روز عشاق مربوط به عشقه. حالا میخواد از هر ریشه و فرهنگی اومده باشه. چیز بدی نیست. اگر فرهنگی عشق و دوستی رو گسترش بده چه ایراد داره که فراگیر بشه. چطور شما اسلامیها میخواهید اسلامتونو صادر کنید ؟ تازه اونم مذهب ومرامی که غیر از قتل و خون ریختن کار دیگه ای نمیکنه. برای حسین که اصلا مربوط به فرهنگ ایرانی نیست کلی عزاداری و ریخت وپاش میکنید مگه حسین ریشه در فرهنگ ایرانی داره؟ گل دختر سوگلی رهبر و ام الخبیث باشماها هستم
دوشنبه 13 دی 1389

alireza_pa - ایران - تهران
جون من بیاید روز ولنتاین هم به جای شادی روضه بگیرید و های های گریه کنید.
دوشنبه 13 دی 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
خاک بر سر این رژیم، رسوم جاهلی تازیان بدوی و بر سر زدن و قمه زدن بر سر کودک و زنجیر زنی و عید قربان و سدها رسم عربی دیگر که هیچ هماهنگی با فرهنگ آریایی ما ندارد، از نظر اینها درست، اما رسوم مدرن که در دنیا برگزار میشود و نشان از عشق و شادی دارد ممنوع است. بسیاری از مردم ایران برای مقابله با این موجودات دوران پارینه سنگی، به برگزاری جشن های ایرانی مانند مهرگان و سده روی اورده اند تا چشم این تازی صفتان بادیه نشین کولی در بیاید. هیچ حکومتی پس از اسلام تا این اندازه باعث رویگردانی مردم از اسلام و رو آوردن آنان به مراسم و جشنهای ایران باستان نبوده است.
دوشنبه 13 دی 1389

hameshehbahar - انگلیس - لندن
خوب تو ایران روز عاشق شدن خمینی گور بگوری را با بتول مشنگه جشن بگیرن ثواب هم می برن!!1
دوشنبه 13 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز : Valetin اسم یک کشیش ایتالیایی بوده که 1700 سال پیش زندگی میکرده و او سربازان رومی را که طبق دستور حاکم انزمان حق ازدواج کردن را نداشتند, انان را با معشوقه هایشان وصلت داد و به انان " گل " هدیه کرده بود, و طبق روایتی این ازدواج خیلی بخت و ساعت داشت. و حاکم ان زمان این کشیش را بخاطر دین و مذهبش دستور سربریدن او را صادر کرد و او را در روز 14 فوریه بقتل رسانند. شاد و کنجکاو باشید °!°
دوشنبه 13 دی 1389

محمد-ایران - ایران - تهران
ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ . . خاک بر سر اون کسایی که تا خرخره در لجن فرو رفتن و با وقاحت به مقدسات مردم مسلمان ایران توهین میکنند
دوشنبه 13 دی 1389

benyamingol - ایران - بوشهر
درود به دوستان. قبول کنید که باید حذف شه. این عینه بی فرهنگیه.خوب ما جشن سده و مهرگان و برگزار نمیکنیم مهرگان رو برگزار کنیم؟. اصلا از کجا اومده؟میخوای به عشقت کادو و گل بدی؟. هر وقت و زمان خواستی بده حتی تو روز ولنتاین اما نه به مناسبت این روز غیر پارسی. درسته این دولت جلاد کاراش 100 تایی 99تاش خرابه اما به نظر من این یکی بدکش نیست. نظر همه هم قابل احترامه
دوشنبه 13 دی 1389

آوای کوروش - ایران - تهران
گل دختر عاشق رهبر،. از فرهنگ گفتی بد نیست یه کم با هم راجع بهش صحبت کنیم چون معلومه اطلاعی راجع بهش نداری. بهتره بدونی خیلی از مراسمی که الآن مراسم رسمی مسیحیه ریشه ایرانی باستان داره. چند تا مثال برات می زنم میتونی راجع بهش تحقیق کنی هر چند از امثال شما بعیده. عمو نوروز=بابانوئل (ریشه آن میترا)، شب یلدا=کریسمس با چند روز اختلاف جزئی، سیزده بدر=عید پاک، و اما در نهایت روز ولنتاین تقلیدی است از آیین سپندارمذگان که هر سال در 29 بهمن ماه برگزار می شده است اگر به تقویم زرتشتیان نگاهی بندازی متوجه میشی که 52 روز در سال جشن می گرفتند و هیچ روز عزایی نداشتند شیون زاری وقتی به تقویم راه پیدا کرد که اجداد تازی تو پاشون به سرزمین پاک ما باز شد. شاد باشید.
دوشنبه 13 دی 1389

moolan_12 - ایران - شیراز
من شخصا با گرفتن اسپندارمزد موافق ترم ولی اینام نمیتونن غلطی کن
سه‌شنبه 14 دی 1389

keykalhor - ایران - تهران
کجاست روز سپندارمذگان. بعد میگن تهاجم فرهنگی.
سه‌شنبه 14 دی 1389

pelle - سوئد - استکهلم
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز. چطوره بجای برگذاری ولنتاین که روز عشاق دنیاست روز عاشق شدن تو و سیدعلی را روز عشاق نامگذاری کنیم، همون روزی که با دیدن علی چلاق پای منقل بافورش هوش از سرت پرید و یکدل نه صد دل عاشق علی شیره ای شدی و قسم خوردی تا ابد خودت ...
سه‌شنبه 14 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
benyamingol - ایران - بوشهر. ما قصد تفکیک و جدا سازی و پارس و غیر پارس نداریم. می توانیم رسوم خود را داشته باشیم اما دقیقا در همین مقطع خاص بخصوص تعامل با دنیا را مخصوصا به کوری چشم این دم سردان خالی از مهر داشته باشیم. ما با هیچ کسی سر جنگ و یا خودنمایی کردن نداریم. چطور رئیس جمهورهای امریکا جشن نوروز را به ما ایرانیان تبریک گفته و هفت سین در کاخ سفید می چینند و نمی گویند ریشه ی پارسی دارد. شعر سعدی بزرگوار را بر سر در سازمان ملل می نویسند نمی گویند این شعری پارسی ست به مضمون و جنبه ی انسانی آن می نگرند حال ما با آن همه فرهنگ و اعتبار چرا باید مانند عقده ای های ندید بدید رفتار کنیم. ایرانی به همه ملیتها و رسوم و اعتقادات احترام می گذارد و خود را از آنها تفکیک نمی کند. چرا که به قدری خود از این نظر غنیست که واهمه ای از تاثیر گذاری و از دست دادن هویت خود ندارد این خلیفه های خونخوار عباسی و اموی قرن حاضر مسلط بر ایران هستند که از هجوم فرهنگ می ترسند چون ذره ای فرهنگ و تمدن معرفت و مرام در خودشان و آئین ظلمانیشان نیست.
سه‌شنبه 14 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
طاطا - ایران - تهران حسین (ع) رهبر ماست ،دین ماست،شما داری اون رو به یه عاشق که معلوم نیست کی بوده مقایسه میکنی.حسین(ع) سرور جوانان اهل بهشته.
سه‌شنبه 14 دی 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز . ...???? والنتاین سنخیتی ندارد ولی گروپ..س...ک..س..اسلامی همزمان 4 زن عقدی و بعد هم صیغه. بچه بازی....اعدام نوکیشان مسیحی بهائی..قمه.سینه زنی...کشتن کفار ..قطع دست...برده داری. و و هویت ایرانی اصیل است??? یا سنن کور و کچلهای عرب 1400 سال پیش که خود را برایشان تکه پاره می کنید ...
سه‌شنبه 14 دی 1389

swiss222 - سویس - ژنو
خوبه که از ایران زدم بیرون البته مال خیلی وقتپیشه
سه‌شنبه 14 دی 1389

feminism - انگلستان - لندن
عشق که رقص فلک از نور اوست // خوان سخن را نمک از شور اوست . این زاغ دلان و زور گویانِ حکومت محمدیِ فاسد, "عشق و محبت" را هم به اسارت خود در آورده اند .
سه‌شنبه 14 دی 1389

ahvazi - ایران - اهواز
مقامات ایران با چه روزئ برخورد نمیکند?????
سه‌شنبه 14 دی 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
دهانت را می بو یــند مبادا گفته باشی دوستت دارم!
سه‌شنبه 14 دی 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ دمت گولی برو دارمت!!
سه‌شنبه 14 دی 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
خوش باور عزیز پیروز باشی!!
سه‌شنبه 14 دی 1389

آوای کوروش - ایران - تهران
benyamingol - ایران - بوشهر، تو هم برای افزایش اطلاعاتت رجوع کن به کامنتی که واسه گل دختر گذاشتم.
سه‌شنبه 14 دی 1389

miti987 - ایران - تهران
. جمهوری اسلامی و عشق دو تضاد . اخوند صیغه را بیشتر می پسندد
سه‌شنبه 14 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
اتیلا - ژاپن - توکیو : به هم چنین اتیلا عزیز, پس تا بعد *!*
سه‌شنبه 14 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
گل دختر عاشق رهبر _ در اینکه تو همون ام البین هستی هیچ شکی نیست. سنت زیبا چه مال ایران باستان باشه چه مال عرب باشه چه ماله غرب باید استقبال کرد ازش. نه اینکه چون ماله غربی هاست به ما ربطی نداره. چطور سنت عرب هارو داری اشکال نداره. من با عربها لج نیستم ولی سنت زیبا رو باید وارد فرهنگ خودمون بکنیم و سنت های زشت رو از فرهنگمون خارج کنیم حالا مال هرچی که هست.
سه‌شنبه 14 دی 1389

afsaneh2010 - فرانسه - نیس
ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ دوست عزیز زنده باشی! کامنتهایی که میگی خیلی منو شاد میکنه!
سه‌شنبه 14 دی 1389

saman 2009 - کانادا - تورنتو
محمد-ایران - ایران - تهران .خاک بر سر اون کسایی که تا خرخره در لجن فرو رفتن و با وقاحت به مردم ایران توهین میکنند. گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز.مار موز الان میری از اون پشت مشتا برای اون ئه دسته نامه عشقولانه مینویسی .بعد این چرت و پرت ها رو تحویل ما میدی.یه زره تونستئ خجالت بکش .....از خودت از مردم از جسمت.تو مغزت شستشو دادن توش چیزی نیست.اکبند که باشه بر حسب زمان فسیل میشه... به کارش بنداز شاید تونستی دست یکی رو بگیری.تورنتو کانادا
سه‌شنبه 14 دی 1389

omid kiev - اکراین - کی یف
من بعدی رو می دونم جشن تولد ممنود . واقعا متاسفم.
جمعه 17 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.