اسرائیل در صورت حمله موشکی ایران ۱۲ دقیقه فرصت دارد


ویکی‌لیکس:
اسرائیل در صورت حمله موشکی ایران
۱۲ دقیقه فرصت دارد



برپایه اسناد دیپلماتیک تاز‌ه‌ای که وبسایت ویکی‌لیکس منتشر کرده است، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به یک هیات آمریکایی در سال ۲۰۰۹ گفته است اسرائیل خود را برای یک جنگ گسترده آماده می‌کند.

برپایه این گزارش رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل همچنین گفته است که در صورت حمله موشکی ایران، اسرائیل تنها ۱۰ تا ۱۲ دقیقه برای واکنش فرصت خواهد داشت.

به نوشته این سند که منتسب به سفارت آمریکا در تل‌آویو است، ژنرال گابی اشکنازی، در سال ۲۰۰۹ به یک هیات از کنگره آمریکا می گوید: «من ارتش اسرائیل را برای یک جنگ گسترده آماده می‌کنم؛ چراکه در این صورت ساده‌تر است که آن را به یک عملیات کوچک‌تر تبدیل کرد تا اینکه راه برعکس را رفت.»

برپایه این گزارش، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به هیاتی از کنگره آمریکا به سرپرستی آیک اسکلتون، گفته است: «تهدید حمله‌های موشکی به اسرائیل از هر زمان دیگری جدی‌تر است. به خاطر همین است که اسرائیل چنین تمرکزی بر روی دفاع در مقابل حمله موشکی دارد.»

در ادامه این گزارش همچنین از ژنرال اشکنازی نقل شده که وی به هیات آمریکایی می‌گوید در صورت پرتاب موشک‌های شهاب – ۳ از سوی ایران، اسرائیل تنها ۱۰ تا ۱۲ دقیقه برای واکنش فرصت خواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید که گابی اشکنازی شمار موشک‌های شهاب- ۳ ایران را ۳۰۰ فروند تخمین زده است.

برپایه این گزارش رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل شمار موشک‌های حزب الله را نیز ۴۰ هزار فروند برآورد کرده است که به گفته وی بسیاری از آنها می‌تواند به عمق خاک اسرائیل نفوذ کند.

برپایه این سند، ژنرال اشکنازی همچنین گفته است که حماس نیز امکان شلیک به سوی  تل‌آویو را دارد.

مطابق با این سند منتسب به سفارت آمریکا، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل که یک سال پس از حمله به غزه سخن می‌گفته، هشدار داده است که حمله بعدی به غزه هزینه انسانی بیشتری برای فلسطینی‌ها خواهد داشت. وی در عین حال تاکید کرده است که حمله به اهداف غیرنظامی در سال ۲۰۰۸ در غزه، از روی عمد نبوده است.

در جریان حمله نیروهای اسرائیلی به نوار غزه در سال ۲۰۰۸ نزدیک به ۱۴۰۰ نفر که بیشتر آنها غیرنظامی بودند، کشته شدند.

behnam2009 - انگلستان - لندن
بابا این موشک پوشک ایران همه طبل تو خالیه. زمانیکه هی می زنن صداش در بیاد و تبلیغ می کنن و با فتوشاپ موشک اضافه می کنند, نشونه اینه که چیز دندونگیری ندارن. وگرنه چرا آمریکا موشکهاش رو هی تو بوق و کرنا نمی کنه. ساکت کارش رو می کنه.
دوشنبه 13 دی 1389

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
یعنی چی من کامل متوجه نشدم یعنی شکست وای ببین ایران چه کرده خدای من احمدی انتر ی نژاد با آن خامنه ای شیره ای
دوشنبه 13 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
اشکنازی: احمقی نزاد هم " ارزو " دارد, اسرائیل محو شود " ! ایا دنیا چنین اجازه ای به احمقی نزادها میدهد ?! پس, واقع بین باش, و از اب گل الود ماهی نگیر, زیرا جهان به احمقی نزادها احتیاج دارد که باعث فروش اسلحه هایشان میشود ! قابل توجه است, که با فشار سیاسی بر ضحاکان اسلامی مانع سنگسار شدن اشتیانی شدند, جان کلام اینکه, تاریخ مصرفی این رژیم ضد انسانی که برای دول اول مانند گاوشیرده است, سر نیامده, وگرنه USA خودش خبرت میکنه, تاریخ مصرفی این ضحاکان بسر امده و نیازی به جنگ نیست °!
دوشنبه 13 دی 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
با این همه فقر و بدبختی فقط جای یه جنگ خالیه تا کلکسیون بیچارگی مردم تکمیل بشه . به امید روزی که همه جهان هستی در صلح و ارامش باشه .
دوشنبه 13 دی 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
40 هزار موشک حزب الشیطان که پولش از جیب مردم فلک زده ایران خرج شده. اونوقت ماهی 40 هزار تومان به مردم میدن کلی هم منت میذارن. ای تف تو روح هرچی نامرده.
دوشنبه 13 دی 1389

love-iran - ایران - مشهد
از اسرائیل خوشم نمیاد جون مثل همین اخوندها حروم زاده هست
دوشنبه 13 دی 1389

mahdi2002ir - ایران - پایتخت
طنز جالبی بود
دوشنبه 13 دی 1389

artaxerxes - ایران - تهران
iranjp - ژاپن - توکیو. درود بر شما هم وطن گرامی. امید که سایر هم وطنان نیز چون شما دست از تحلیل های نظامی بردارند و به آینده ی مردم سرزمین خویش بیشتر بیندیشند. شاد باشید
دوشنبه 13 دی 1389

fv007 - المان - دوسلدورف
مرگ بر حزب الله دشمن مشترک ایران و اسرائیل.....به امید روزی که پرچم ایران و اسرائیل در کنار هم باعث کوری چشمان حزب الله و اعراب شود..... المان دوسلدورف
دوشنبه 13 دی 1389

taher.pour - روسیه - مسکو
خوب اینجوریباشه که خیلی خوبه.باعث افتخاره که یه کشوری که کل عربارو تو مدت کمی زمین گیر کرد.حالا از کشورمون اینجوری بترسه و بدونه که ایرانیا اگه بخوان تو 12 دقیقه نابودشون میکنن.
دوشنبه 13 دی 1389

alireza_pa - ایران - تهران
حالا کی جرات حمله داره...
دوشنبه 13 دی 1389

اهواز 110 - ایران - اهواز
ای اسرائیل حرومزاده ایران 10 میلیون استشهادی دارد که هر کدام 1 موشک با دقت بالا وقاره پیماست
سه‌شنبه 14 دی 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
love-iran-ایران-مشهد. درود دوست عزیز. با نظری که دادید کاملا موافق هستم.
سه‌شنبه 14 دی 1389

invincible - آمریکا - مینستا
سلام به تمامی هموطنان مخصوصا اونایی که قلب شو برای آزادی مردم میزنه:. تنها کارت برندی مردم ما اینه که دولت کثیفه ملّاها با اسراییل مخالف هست و خطر اتمی‌ برای اسراییل یعنی‌ خطر برای منافع آمریکا، پس ببینید رو کردن برنامهٔ اتمی‌ ایران خیلی‌ به ضرر رژیم ملّاها بوده، تمامی ما ایرانیها میخوایم که رژیم هر چه زودتر قبل از ساختن بمب اتم نابود بشه، به این خاطر ایرانیهای خارج از کشور باید با تظاهرات‌هاشون امر رژیم رو هر چه می‌تونن کمتر کنن، خواهشاً هر کجا که هستید به نمایندگان ایالتها ائ‌-ای میل بزنید، برید و ببینید اونها رو و هر چه میتونید رژیم رو بیشتر رسوا کنید تا هر چه زودتر این رژیم دجال نابود بشه!! پیروزی نزدیک است احمدی نژاد نابود است، درود بر شما آمریکا مینستا
سه‌شنبه 14 دی 1389

دستان - ایران - تهران
هنوز رژیم جعلی اسرائیل از خجالت جنگ سی و سه روز با یک دهستان در نیومده . باید قبول کرد که یک جرقه را نمتوان به اندازه یک خرمن آتش در ذهن مردم بزرگ کرد (البته از نوع واقع بینش). ضمنا دو خط موازی هیچ وقت به هم نمی رسند.
سه‌شنبه 14 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
fv007 - المان - دوسلدورف _ فعلا که اعراب حاشیه خلیج فارس با امریکا و انگلیس اتحاد قوی و شدیدی دارند تا چشم ج.ا کور شود
سه‌شنبه 14 دی 1389

omide azadi - ایران - تهران
love-iran - ایران - مشهد:عزیز من باز این حروم زاده به قول شما مردم خودشو که نمی کشه،باز این حروم زاده به قول شما نخست وزیرشو میکشونن پایه میز محاکمه.این کوفت مصب حکومت اموی الان تو ایران حروم زاده است،که ملت خودشو میکشه،تجاوز میکنه،آخر سر هم مثل این ابوقیس میاد تو رسانه رژیم میگه استکبار جهانی بود.
سه‌شنبه 14 دی 1389

Shomali - ایران - لاهیجان
هیچ چیز بهتر ازجنگ نیست،باهوشتر باید بماند.
سه‌شنبه 14 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.