امسال خمس یارانه‌ها را بنابر مصلحت بخشیدیم


آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی:

امسال خمس یارانه‌ها را بنابر مصلحت بخشیدیم

آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی از مراجع تقلید قم اعلام کرد به خاطر برخی «مصالح و ملاحظات»، امسال خمس یارانه‌ها را به مقلدین خود بخشیده است.

آقای ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی درباره خمس یارانه‌ها گفته که «امسال یارانه‌های نقدی خمس ندارد.»

این مرجع تقلید اعلام کرده که «یارانه‌ها یک نوع هدیه است و هدیه هم از نظر ما اگر سال بر آن بگذرد خمس دارد، ولی به خاطر مصالح و ملاحظاتی می‌گوییم امسال خمس یارانه‌ها را به مقلدین می‌بخشیم.»

پیش‌تر آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نیز در فتوایی اعلام کرده بود یارانه‌های نقدی مشمول پرداخت خمس نمی‌شود.

دولت محمود احمدی‌نژاد در ازای حذف یارانه‌های دولتی، ماهانه 40 هزار تومان به حساب مردم واریز می‌کند.
ام البنین - ایران - تهران
پس بی شک سالی پر از برکت و نعمت و فزونی داریم . حضرت رسول فرمودند که هرکس خمس مالش را نبخشد برکت و روزی از او روی میگرداند .بازهم بنویسید که بیت المال را حیف و میل میکنن
یکشنبه 12 دی 1389

prhm - ایران - رشت
عجب دور زمانه ای شده
یکشنبه 12 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
هدیه فبر باباتونه حیله گرهای شیاد دزد. پول مردم و سهم زندگیشان را به شکم . گنده تان و جیره گیرانتان کرده اید و سازمان انتحاری ها و تروریستها را راه انداخته به تمام دنیا برای بقای اهریمنیتان باج می دهید حالا این مبلغ هدیه است؟ ای که شرم بر ذات پلید و صفت پست شماها. میگویند کسی که خود را بشناسد خدا را شناخته. منظور از خود خود نفسانی یا رحمانیست. این نفس ها در تمام انسانها مشترک است و پرورش یا تهذیبشان یک خاصیت دارد. به راستی که چه دقیق و بی وقفه این کافران منافق نفس پلید شیطانی انسان را به نمایش گذاشته اند چه موقعیت با ارزشی برای دیگران که حیله گری ها و رذالتهای نفس شیطانی را شناخته تا خود در چاه آن نیافتاده و گرفتار نشوند. باعث حیرت است که عشق به مقام و موقعیت و خدا نا ترسی انسان را به چه گودال سیاهی می اندازد و تا به کجا پیش میبرد. پناه بر خداوند از شر شیطان رانده شده.
یکشنبه 12 دی 1389

KSD91022 - ایران - تهران
یک سوال به سوالات شب اول قبر اضافه شد.پول یارانه ات رو چطورخرج کردی؟
یکشنبه 12 دی 1389

sagevelgard - ایران - تهران
من دزد تر از این آخوندا ندیییییدم!!!!!!!!
یکشنبه 12 دی 1389

alireza_pa - ایران - تهران
خوب حق داره.این 40 تومن پول آدامس بچش هم نمیشه.
یکشنبه 12 دی 1389

feminism - انگلستان - لندن
عجب مکاره بازاری دارند این ملایان ! بازی دین و مذهب با افکار دزدیده شده انسان !!
یکشنبه 12 دی 1389

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
از آخوند پرروتر باز هم آخوند است!
یکشنبه 12 دی 1389

farid turkeh - ایران - تهران
خودشون میدونن از ا.ن نمیشه کره گرفت.
یکشنبه 12 دی 1389

rojina9000 - ایران - تبریز
نه بابا ! بیا و این دوقرون 10 شاهی رو هم از دهن مردم بدزد . مرتیکه الدنگ خجالت نمی کشه . پس تا حالا قبل از تخصیص یارانه ها در اقلام مصرفی جیب آقایون پر می شده.
یکشنبه 12 دی 1389

ام البنین 2 - ایتالیا - میلان
ام البنین شما خمس یارانه هاتو پرداخت کن خدا روزیت رو بیشتر از اینی که هست میکنه .
یکشنبه 12 دی 1389

farid turkeh - ایران - تهران
ام البنین - ایران - تهران سربازه سایبری ایران.هیچکس نمیتونه قبل از تو کامنت بزاره.دندون رو جگر بزار. بزار چند نفر کامنت بزارن بعد اظهار وجود کن.خیلی طبیعی تره. خوش به حالت من رئیس تو نیستم و گر نه اون اب باریکت قطع میشد.I hate stupid enemy..you are insulting my intellegence.
یکشنبه 12 دی 1389

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
حرام زاده ها دست از سر مردم بر نمی دارند از همین پول هم خمس شیطانی می گیرند وای چه قدر باید ما بدبخت باشیم لعنت بر تو اخامنه ای وخمینی حرام زاده که میخ اسلام را کوبیدید و الان دارید بهرش را می گیرید نابود گردد اسلام ناب محمدی شیطانی
یکشنبه 12 دی 1389

بی خیال - ایران - کرمان
خحة الاسلام میرعلی که در شهر سیرجان کرمان قاضی بودند سال 1376در حین کرفتن رشوه توسط اداره اطلاعات دستگیر میشود و محکوم به خلع لباس و انفصال دائم از منصب های دولتی میشود. بعدا حکم خلع لباس این شخص بخشیده میشود. الان آقای میرعلی مسئول استفتائات دفتر آقای مکارم هستند. یکی نیست به این آقا بگه مصلحت نزد شما یعنی چه؟
یکشنبه 12 دی 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
.. یارانه‌ها یک نوع هدیه است ... ؟!!!!!!! گور پدر ولی وقیح و تو و امثال تو که حق و حقوق مردم رو هدیه بحساب میارن. این هدیه جد و آبادتون بوده که به مردم دادید؟!!! کمکهای اجتمایی به مردم کم درآمد جزو وظیفه تمام حکومتهاست. سرمایه های مملکت رو در اختیار خودشون گرفتند و برای پرداخت بخش ناچیزی از حقوق مردم به خودشان منت هم میذارن!!! کثافتهای بی همه چیز
یکشنبه 12 دی 1389

Mohammad_reptile - ایران - تهران
سلام من عضو جدیدم.
یکشنبه 12 دی 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
خمس گرفتن از پولی که از جیب مردم دزدیدند ....بعضی از کلمات را در زبان ما باید عوض کرد.به جای شاه دزد بگوییم ملادزد.
یکشنبه 12 دی 1389

marzeih - ایران - تهران
خوب معلوم شد که تحریف از جانب کیه پس شما اخوندها هر جا که مصلحت رهبرتون ایجاد می کنه دست تو دین میکنین و عوضش میکنین خدا می دونه که چقدر تحریف به خورد ما مردم دادین!!!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 12 دی 1389

farid turkeh - ایران - تهران
ام البنین 2 - ایتالیا - میلان . این مریضی به ایتالیا هم سرایت کرده.zimbi 2
یکشنبه 12 دی 1389

power quest - امریکا - کالیفورنیا
حرام زاده ها دست از سر مردم بر نمی دارند از همین پول هم خمس می گیرند ,,, یارانه‌ها یک نوع هدیه است به راستی عجب دور زمانه ای شده
یکشنبه 12 دی 1389

ضد خ.ر - ایران - تهران
(((ام البنین - ایران - تهران ،برو بمیر بسیجی ساندیس خور ،مسئولین عزیز ایرانیان یو کی بدون شک ام النبین یک بسیجی افراطی از طرف اطلاعات ایرانه که داره اول هر خبر اعصاب همه را شدیداً بهم می ریزه امیدوارم مثل خودشان که نمی گذارند ما در سایتهایشان حتی یک نظر بدهیم ، ایشان را حذف و نگذارید بیشتر از این فضای سایت با حضور اینگونه افراطی های آنارشیست بی منطق متشنج شود.)))
یکشنبه 12 دی 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
مکارم‌ شیرازی من نعلبند تو ام اگر دستم به تو می رسید خمس یارانه ها را آنچنان در .... فرو می کرد که چشمانت از حدقه بیرون بزند.
یکشنبه 12 دی 1389

iranian2 - ایران - تهران
محض اطلاع خمس اصلا در اسلام وجود ندارد و در قرآن هم اسمى از آن آورده نشده و بعضى ها براى منافع خودشان آن را بوجود آورده اند
دوشنبه 13 دی 1389

qwerty - ایران - بندرعباس
آقا این ام البنین چرا آفریده شد؟کسی میدونه؟
دوشنبه 13 دی 1389

bnajafi2003 - سوئدر - گوتنبر
. ام البنین سوال دارم. ببخشید میتوانی جواب ندهید........شغل شما
دوشنبه 13 دی 1389

vahid.dubai - دبى - دبى
سلام خدمت همه دوستان. خانوم ام ... اینجا همیشه اولین نفر هستن. کى به مسائل دینى میرسن ایشون
دوشنبه 13 دی 1389

r125 - ایران - یزد
از مدیران سایت میخوام ایمیل ام البنین را به من بدم تا اگه شد به راه راست ارشادش کنم؟؟؟؟؟؟.
دوشنبه 13 دی 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
mohammad-reptile-ایران-تهران. خوش امدی دوست عزیز.
دوشنبه 13 دی 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
دوستان گول حرفهای این آقای ام البنین رو نخورید. این آدم خودش از اون مخالفان اسلامه که داره خودش رو مسلمون دو آتیشه جلوه میده که احساسات ضد جمهوری اسلامی بیشتر تحریک بشه و اگه توجه کرده باشید از کامنتاهی مخالف ما هم لذت می بره و حتا یک نظر هم نمیده که حرفی که زده به چالش کشیده یشه. ما مخالف استبداد هستیم چه اسلامی ، چه یهودی و چه غربیش و به نظر من همین جناب ام البنین خودش یک یهودیه. چون یهودی ها همیشه در تاریخ با ایجاد افراط در عقاید دیگران باعث تفرقه شدن درست مثل این ام البنین
دوشنبه 13 دی 1389

ام البنین 2 - ایتالیا - میلان
farid turkeh - ایران - تهران. نه عزیز سرایت نکرده من چند سال مطالب این سایت رو میخونم ولی امروز عضو شدم چون تو این مدت ادمی به پررویی و بی شعوری این طرف ندیدم. اگه این اسم رو گذاشتم فقط میخوام این احمق رو دست بندازم. مطمئنا بزرگ شده مکتب خونه اخوندهاست که اینقدر میتونه وقیح و پررو باشه.
دوشنبه 13 دی 1389

artosh - ایران - تهران
درصد ناچیزی از حق مردم رو میدید، اسمش رو هم میگذارید هدیه؟!!!! بخوره تو سرتون خمس و زکات و همهء این اصطلاحات مضخرف جیب مردم خالی کن .
دوشنبه 13 دی 1389

poles - ایران - کوردستان
دوستان جواب ابلهان خاموشی است لطفا به کامنت امالبنین واکنش نشان ندهید
دوشنبه 13 دی 1389

بچه تهرون - ایران - تهران
ام البنین - ایران - تهران . هجوم اطلاعاتیها به این سایت در چند روز گذشته بسیار مشهود است. اگر این بی همه چیزها به قوانین خودشون معتقد بودن در سایتهای فیلتر شده نظر کذایی نمی دادند.
دوشنبه 13 دی 1389

vida_d39 - المان - مونیخ
به خامنه ای چابلوس بگو به مناطق محروم هم سر بزنه مثل پیامبرش نه فقط سال به سال بره مشهد رضا جارو از پول بکنه متظا هرهای این دوره
دوشنبه 13 دی 1389

behnam2009 - انگلستان - لندن
ام البنین - ایران - تهران. بیت المال چه ربطی به خمس داشت؟ تو که می گی هرکس خمسمالش را نبخشد برکت از او روی می گرداند. پس حالا که کلاه شرعی خمس ندادنت جور شده واسه چی خوشحالی؟ اصلا می دونی خمس چیه؟ به چی تعلق می گیره؟ بدبخت می دونن که کسی خمس نمی ده. روغن ریخته رو نذر امازاده می کنن.
دوشنبه 13 دی 1389

MNS - امریکا - مورگن هیل
دزدهای بی همه چیز مال ملت را چاپیدن بعد صدقه به مردم میدن تازه یاداوری هم میکنن که از سال دیگه باید خمسش هم بدن .معده درد گرفتم از دست این کثافتا . صد رحمت به مغول ها. اگر من یه روز حق داشتم اینهارا از بین ببرم تااخرین نفرشان حتی نطفههاشونو میسوزوندم .این ویروسها را ریشه کن میکر دم .
دوشنبه 13 دی 1389

cyrus0007 - استرالیا - بریزبن
اخی این طفلکی ها از سال دیگه می خوان خمس یارانه هم بگیرن
دوشنبه 13 دی 1389

farhad352 - ایران - تهران
وقاحت و بی شرفی و پر رویی این جماعت مفت خور پایانی ندارد.و تا گردن کلفت شما بیوطنان زالو را بر طناب دار نیاویزیم از شر نکبت بار شما خلاصی نداریم و دهان بو گندوی شما هوای مملکت را همانند دستشویی مشمئز ;کننده و آلوده خواهد نمود!. مرگ بر تمامی مرده خوران زالو صفت و با آرزوی فرارسیدن روز ملی آخوند مرگی و رهایی از دین چپاول و غارت و تجاوز تازی
دوشنبه 13 دی 1389

avinam - سوئد - استکهلم
ساعت 12 - ایران - تهران . کلی خندیدم ,امیدوارم به ارزویت برسی
دوشنبه 13 دی 1389

a.ahooraei - المان - کلن
.......... محمد عرب ...که 1/4 را تبدیل به 1/5 کرد که آدم دور خودش جمع کنه و حالا شما کردیدش قانون واسه عجم بیچاره.
دوشنبه 13 دی 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
ام البنین - ایران - تهران واقعا رو نیست سنگ پای قزوینه.نه تو بمیری مردم را سر کیسه کردید خمس این چندر 1غاز را هم میخواهید بگیرید. ببخشید افت الله ... ذکات را فراموش کردید.عمرا اگر این ملت خمس یا ذکات بدن مگر اینکه به زور بگیرید.ملت مظلوم اه در بساط ندارند که باهاش ناله کنند.شما افت الله های ... چقدر پست تمهکارید که دم از خمس هم میزنید.
دوشنبه 13 دی 1389

ام البنین - ایران - تهران
ضد خ.ر - ایران - تهران من اگر اونی بودم که تو می گی به قول خودتون واسه چندغاز نمی یومدم اینجا کلی بد و بیراه بشنوم . حداقل به حرفی که میزنید ایمان داشته باشید
دوشنبه 13 دی 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
حاج آقا ممنون! حاج آقا لطف کردید! حاج آقا بزرگواری کردید! حاج آقا شرمنده کردید .... ما اگه شماها رو نداشتیم چکار میکردیم! اونوقت کی اموال خودمون رو به خودمون میبخشید تازه منت هم سرمون میذاشت! حاج آقا ممنون!
دوشنبه 13 دی 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
چه اسمی !! مکارم(!!!!) شیرازی !و چند تا بلینک هم رو علامت تعجب اضافه بشه . حافظ و سعدی و ... این اقایان مکارم هستند و بودند و نه این مردک که نسخه ارجینال عالم تکدی و توحش شده! البته این مرد فقط خواسته حرف شیرینی گفته باشد که اوقات ریس جمهور و حجه السلام خامنه ای را کمی خوش کرده باشد!در میان این امت آخوند(دنیای ویروس ها ) هم چقدر نسخه تقلبی زیاده !! دستغیب امروز یه آخونده این مرد هم آخونده !!آقای مکارم شیرازی شما زیاد عجله نکنید،شما حتا اگر مستقما یه چراغ قوه هم در خشتک تان رو به سمت جلو هم روشن کنید هیچ هاله ای از نور وجود تاریک شما را نمیگیرد تازه رحیم مشایی هم شق شده و هیچ رقمه بیخیال مبارزات انتخاباتی بعدی نیست!شما همانطور که مشغول هستید ادامه دهید و اگه زحمتی نیست وقتی از خمس و زکات سیر شدید و بعد از اینکه دور دهانتان را با کنج عبایتان تمیز کردید یه فتوایی هم روی کاندوم بدهید و ارغنون ؛) خودتان را اپ دیت کنید.آیا واقعا پیری اینقدر در بی خردی و نادانی عجین است!?.
دوشنبه 13 دی 1389

hamidjuventus - ایران - تهران
قشنگ نازنینم....می خوام بهت..... بس کنید تو رو همون خدائی که میگین
دوشنبه 13 دی 1389

1983 - ایران - تهران
خدا رو شکر که به ما لطف کردید وگرنه
دوشنبه 13 دی 1389

saaali - ایران - ایرانشهر
دست آقا درد نکنه.دیگه خدا رو شکر ازگشنگی نمیمیریم./
دوشنبه 13 دی 1389

zamanphp - اصفهان - اصفهان
از مدیران سایت خواهشمندم ، از فعالیت این "ام البنین" جیره خوار و امثال ساندیسی، جلوگیری به عمل اورند ، چون از حرف هاش حالم بد میشه. این نظر بچه های اینجا هست ، نه فقط من.
دوشنبه 13 دی 1389

zamanphp - اصفهان - اصفهان
"ضد خ.ر - ایران - تهران" : گل گفتی دوست گرامی
دوشنبه 13 دی 1389

XANER - ایران - تهران
سلام من تازه عضو شدم البته خیلی وقته مطالب این سایت میخونم. خیلی جالب بود این امالبنین نام اول هر موضوع یه نظر میزاری بعد شما را تحریک میکنه حالا هرکی میخواد باشه ولی شماها هر تو هر نظر بدتر عکس العمل نشون میدید اون شما را اینجوری ازار میده و لذت میبره حالا چه فوحش بخوره یا نخوره . شما هم کار اونو با خودش انجام بدید اصلا عکس العمل نشون ندید همین به موضوع بپردازید انگار که وجود نداره. جواب میده :). دوستتون دارم
دوشنبه 13 دی 1389

ashkan11 - انگستان - لندن
یعنئ این لعنتئ ها دارن سیر میشن??????????????????. سر درد میگیرم وقتئ این چرندیات را از این اشغا ها مئشنوم .بگو لعنتئ گور به گور تو و جد و ابادت سگ ببره تو دارئ 30از خون مردم میخورئ . بعد میگئ که امسال رو بخشیدم. لعنت بر......................................................
دوشنبه 13 دی 1389

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
گور بابای دینتان با خمس و ذکاتش که در صدر اسلام به جیب امامان رفت حالا به جیب شما و ننگ بر احمقی که به شما لاشخورها کمک مادی می کند
دوشنبه 13 دی 1389

Kili_patilaki - قطر - دوحه
تو ایران کسی از گشنگی نمرده! مرده؟
دوشنبه 13 دی 1389

love-iran - ایران - مشهد
مگه مال باباشه اخوند عوضی
دوشنبه 13 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.