عبادی: تمام اموال و حساب های بانکی مرا ضبط کرده اند


عبادی: تمام اموال و حساب های بانکی مرا ضبط کرده اند

نه تنها تمام اموال و حساب های بانکی مرا ضبط کرده اند، بلکه به عمد پایین تر از ارزش واقعی قیمت گذاری کرده اند که من باز هم بدهی مالیاتی داشته باشم. یعنی وزارت دارایی با همدستی وزارت اطلاعات با یک کارشناسی غلط اموال مرا بسیار پایین تر از آن چه ارزش داشت ارزیابی کرده تا من برای مازاد آن مجبور شوم باز هم مبلغی به آقایان بپردازم و به همین دلیل هم مرا ممنوع الخروج کرده اند.

شیرین عبادی:‌ من در سال ۲۰۰۳ که برنده جایزه صلح نوبل شدم، طبق قانون مالیات ایران معاف از مالیات بودم و به همین دلیل وزارت دارایی برگه معافیت به من داده بود. اما بعد از ماجراهایی که در انتخابات سال ۲۰۰۹ پیش آمد، یعنی پس از گذشت پنج سال و به دلایل سیاسی، وزارت اطلاعات گفت که باید مالیات جایزه نوبل را بدهم چون چیز دیگری پیدا نمی کردند که بتوانند مرا اذیت کنند.

جالب است که ماموران اطلاعاتی در ابتدا و قبل از این که حکم قطعی صادر شود، طبق گزارشی که به دادسرای انقلاب داده بودند مرا از طریق این دادسرا ممنوع المعامله کردند و بعد پرونده مالیاتی به جریان افتاد.

طبیعی است که من اعتراض کردم چون معاف از مالیات بودم، ولی از آن جایی که قرار نیست در ایران قانونی اجرا شود پس از رسیدگی های چند مرحله ای که البته در هیچ مرحله به حرف های من گوش نکردند، محکوم شدم به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اصل مالیات و جریمه دیرکرد. به همین دلیل دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را که با پول جایزه نوبل خریده بودم ارزیابی کرده اند و به مزایده گذاشته اند. همچنین آپارتمان شخصی و سایر اموالم در حال مزایده است.

نه تنها تمام اموال و حساب های بانکی مرا ضبط کرده اند، بلکه به عمد پایین تر از ارزش واقعی قیمت گذاری کرده اند که من باز هم بدهی مالیاتی داشته باشم. یعنی وزارت دارایی با همدستی وزارت اطلاعات با یک کارشناسی غلط اموال مرا بسیار پایین تر از آن چه ارزش داشت ارزیابی کرده تا من برای مازاد آن مجبور شوم باز هم مبلغی به آقایان بپردازم و به همین دلیل هم مرا ممنوع الخروج کرده اند.

دادگاهی که تشکیل شد چطور بود و آیا هیچ نماینده ای از سوی شما اجازه داشت در آن دادگاه حضور داشته باشد؟

نماینده من خانم ستوده بود و ماموران امنیتی چندین بار به او تذکر داده بودند که باید این پرونده را رها کند ولی خانم ستوده هر بار جواب داده بود که کار قانونی انجام می دهم و دفاع از پرونده را ادامه خواهم داد. آنها خانم ستوده را تهدید کرده بودند که اگر ادامه دهی دستگیرت می کنیم، البته هم من و هم خانم ستوده این را یک تهدید تو خالی تلقی می کردیم و فکر نمی کردیم مملکت این قدر بی حساب و کتاب باشد که یک وکیل را به خاطر دفع از پرونده دستگیر کنند، ولی بعد معلوم شد که متاسفانه همین طور است و تهدید امنیتی خانم ستوده جامه عمل پوشید و او را دستگیر کردند.

خانم عبادی! به این ترتیب دیگر شما نمی توانید به ایران بازگردید؟

ما در قانون چیزی به عنوان ممنوع الورود نداریم و ممنوع الخروج شدن یعنی اگر کسی در ایران باشد حق خروج از کشور را ندارد و اگر مدت اعتبار پاسپورتش تمام شده باشد دولت آن را تمدید نخواهد کرد، چون به افراد ممنوع الخروج پاسپورت نمی دهند.

خانم عبادی! بعضی از روزنامه ها عنوان کرده بودند که شما به علت فساد مالی محاکمه و محکوم شده اید. دلیل این حرف چه بوده است؟

من هرگز شغل دولتی نداشتم و در هیچ موسسه ای کار نمی کردم، فقط دفتر وکالت خودم را داشتم و تمامی فعالیت هایم در راستای حقوق بشر است و در عرصه بین المللی همه با فعالیت های من آشنا هستند.

دولت ایران نمی تواند بگوید کارهای حقوق بشری مرا قبول ندارد و به همین دلیل تمام اموالم را مصادره و مرا ممنوع الخروج کرده است، بنابراین به خیال خودشان به من اتهام زدند که مالیات نمی دهم در حالی که طبق قانون مالیاتی ایران من معاف از مالیات هستم. آنها برای این که به اهداف خود بهتر جامه عمل بپوشانند، برخی از خبرگزاری ها تیتر زدند که شیرین عبادی به علت فساد مالی ممنوع الخروج شده و بعد در متن خبر می خوانید که مسئله مالیات در میان است.

در واقع من به علت فعالیت های حقوق بشری تمام اموالم را از دست داده ام که البته این مسئله در برابر فداکاری های هم وطنانم که جان خودشان را از دست داده اند، چیزی نیست.

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
اصلا جای تعجب نداره خانم عبادی خودتان بهتر از دیگران انها را میشاسید خامنه ای حرام زاده با ان احمدی انتر ش ومهتر از همه ان اسلام شیطانیشان چه کارهایی می کنند دعا کنید ریشه اسلام وقرآن محمدی نابود گردد
یکشنبه 12 دی 1389

ام البنین - ایران - تهران
خانم عبادی حسابهای بانکی ات میدونی برای چی ضبط شده؟ بخاطر رشوه هایی که از خونواده های زندانیان گرفتی و بخاطر خونهایی که پولشونو به اسم دفاع ازشون گرفتی و ریخته شد و به خاطر آه خونواده هایی که ازشون رشوه گرفتی و بهشون امید آزادی عزیزشون رو دادی و کاری نکردی و فرار کردی . فراری حقه باز
یکشنبه 12 دی 1389

hassan5 - ایران - تهران
در ایران همه ارگان و نهاد بین المللی مثل دادگاه و مجلس شورا و یا هیئت منصفه .. وغیروه وجود دارد اما بصورت کاریکاتور
یکشنبه 12 دی 1389

ام البنین - ایران - تهران
*** در ضمن باید تا دینار آخرش را جواب پس بدی که از کجا آوردی *** کجای دنیا یه نفر فقط با درآمد وکالت این همه توبره خودش و اطرافیانش را پر مکینه که تو کردی؟ خود گم کرده گی تو از آرایش و بی حجابیت هویداست و اونوقت دم از وطن و وطن پرستی میزنی
یکشنبه 12 دی 1389

feminism - انگلستان - لندن
خانم عبادی بزرگوار و بشر دوست , دین اسلام مُبلّغ چپاول ,غارت, زن ستیزی, شرارت, وحشیگری و بی عدالتی است و اگر دولت آخوندیِ ایران اموال شما که حاصل کوشش و زحمات شماست را, کشف و ظبط کرده اند, بسادگی وظیفه دزدی اسلامیشان را انجام داده اند و چه بسا اگر خود شما در ایران آخوندی بودید سَرتان را هم میدزدیدند ! پایدار و ماندگار باد وجود شما.
یکشنبه 12 دی 1389

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
اشکالی ندارد، شما که ماشالله خوش بر و رو هستی، جاشو بزودی پر میکنی!
یکشنبه 12 دی 1389

shirzan - آلمان - برلین
ام البنین - ایران - تهران . اگر واقعا مسلمون هستی باید زمانی قضاوت کنی که حرف دو طرف را بشنوی و خوب در این باره اطلاع داشته باشی و بدون که در آخرت هم برای دادن این کامنت ها باید جواب پس بدی پس اول فکر کن بعد کامنت بده
یکشنبه 12 دی 1389

ام البنین 2 - ایتالیا - میلان
ام البنین - ایران - تهران ...به خاطر آه خونواده هایی که ازشون رشوه گرفتی و بهشون امید آزادی عزیزشون رو دادی ....پس قبول داری که عزیزای مردم رو بخاطر اینکه دنبال حقشون بودند گرفتند و زندانی کردند و کشتند و هزار بلای دیگه که سرشون اوردند. اگه یکم انسان بودی و می تونستی درد مردم رو درک کنی این اراجیف رو سر هم نمی کردی.حالا اینجا اینطور میگی اگه موضوع راجع به کشته شدن عزیزای مردم بود حتما میگفتی حقشون بوده و کلی چرت و پرت دیگه که فقط از مغز یک مریضی مثل تو میتونه تراوش بشه. تو هم یکی از همون ساندیس خورا هستی بیشتر از این نمیشه ازت انتظار داشت.
یکشنبه 12 دی 1389

ایران انگلستان - انگلستان - کمبریج
ام النبین - اگه چیزی نمیدونی خوب بهتر که حرف نزنی! تو اصلا می دونی دکتر عبادی چه کارهایی کرده و اصلا کی هست؟! نمیدونی خوب!!! یک کم کتاب بخون تحقیق کن بهفهم دنیا دسته کیه!؟ تا اینکه بشینی چرت بگی !!!!
یکشنبه 12 دی 1389

vaghe bin - ایران - تهران
خانم محترم 4 سال پیش شما در یک مناظره در کانال sf سوئیس از قوانین اسلامی در ایران کاملا دفاع میکردی.واقعا چه دنیایئ شده..خدا را شکر شما بعد از 30 سال بلخره متوجه بعضی حقایق شدید...حالا با ام البنین - ایران - تهران..چکار بکنیم ما. ایشان کاملا تعطیل شده اند.
یکشنبه 12 دی 1389

swiss222 - سویس - ژنو
1 جمله بیشتر ندارم که بگم اسلام باعث بدبختی هاست ژنو
یکشنبه 12 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
فضول میرزا - سوئد - استکهلم -ام البنین - ایران - تهران - شما دونفر به همشیره محترمتون نگاه کردین؟ نه عزیز خانوم عبادی مایه افتخار ایران و ایرانیه. فامیل و همشیره شماها نیست.
یکشنبه 12 دی 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
برو خدارو شکر کن که تا الان زنده موندی و نفس میکشی .
یکشنبه 12 دی 1389

شمبلیله - انگلیس - لندن
افتخار هر ایرانی هستی خانم عبادی ولی این عربزادها چشم دیدن یک زن را ندارن که به این افتخارات دست یافته و به هر قیمتی که شده میخواهند بدنامش کنند ولی ملت ایران بیدار است و به زودی زود دم این مارملک های عرب لبنانی را خواهند کشید و بیرون انداخت.. جاوید شاه
یکشنبه 12 دی 1389

sepidar11 - کانادا - تورنتو
odin - بلژیک - انتورپن . دوست عزیز کاملا با نظرت موافقم.
یکشنبه 12 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
خانم عبادی از نظر ما تو باید ممنوع النفس بشی.کسی که جنبه نداره تا پاش باز شد اون ور آب حجابش و عفتش را بر باد داد و کسی که فقط یاد گرفته از زندانیان سیاسی به هر دلیلی که دستگیر شده اند( چه غلط و جه درست) و فقط برای خوشایند دشمنان ما حرف میزنه باید ممنوع الدم بشه.
دوشنبه 13 دی 1389

shirin** - کانادا - اتاوا
ام البنین - ایران - تهران . وای از دست کمالات تو.در همه تاپیکها اظهار فضل می کنی.جالبه که با همه تاپیکها هم مخالف هستی خوب اصلا برای چی میایی اینجا؟میخواهی معلوماتت را به ما نشون بدی؟خوب بابا جان شما خیلی دانا هستی قبوله.ولی با این همه دانایی چطور هنوز متوجه نشدی که اینجا جای تو نیست. هر چی هم خواستی به اصطلاح جوابم را بدی زحمت نکش چون وقت من با ارزشتر از اینه که بیام نظراتت را بخونم. باشه ام البنبن جان؟
دوشنبه 13 دی 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
خانم عبادی گرامی هم ایرانبرستان وهم شما میدونندکه یک مشت دزد سرگردنه به رهبری علی گدا ایرانروبه فسادودزدی وکتافت کشوندند روزنابودی این انگلهاهم خواهدرسید!!!!
دوشنبه 13 دی 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
مسئله ای نیست خانم عبادی همینکه جانتان را نجات دادی از دست ان دیکتاتورها و افت الله های ... برو خدا راشکر کن.چون بدبخت و بیجاره هائی در زندانهای این بی دینان و بیناموسان هستند که میخواهند تمام اموالشان را بدهند و جای شما باشند در ناز ونعمت داشتن نوبل در اروپا.
دوشنبه 13 دی 1389

raymand_a - بریتانیا - لندن
خانم ام البنین، این خبر رو که خواندم آمدم کامنت شما رو ببینم، کامنت آقای ابوالفضل رو دیدم نگران شدم شاید ساندیس بیش از حد نساخته باشه و ناخوش شده باشین، که با دیدن کامنت دوم دیدم الحمدلله صحیح و سالم و سلامت هستین. خلاصه مراقب باشین که مطلبی بدون این که کامنت شما اولین باشه اینجا نمونه چون غیر از کم شدن احتمالی جیره ساندیس ما رو هم نگران صحت حال شما میکنه.
دوشنبه 13 دی 1389

ولایت جنایت - ایران - تهران
بردار ام البنین جایزه صلح نوبل مبلغی در حدود نهصد وپنجاه هزار دلار است که پول کمی نیست در ضمن این اخوندهای ... تر از خودت داداش چطوری میلیاردر شدن؟ با غارت ثروت ملت بدبخت ایران. توهم به بابات بگو ساندیس تاریخ گذشته برات نخره افرین پسر گل
دوشنبه 13 دی 1389

Kili_patilaki - قطر - دوحه
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز:مهدور الدم فکر کنم درستش باشه اگه اشتباه نکنم.از همه چیز گذشته من از شیرین عبادی خوشم نمیاد.چراشم نمیدونم!!
دوشنبه 13 دی 1389

NOUR - ایتالیا - رم
خانم شیرین عبادی عزیز نیازی به کامنتهای بی ارزشش شما تروریست زاده هارو نداره, که کشتنو راه اول و اخر میدونید. قرون وسطایی های بی تمدن و تهی از انسانیت.
پنج‌شنبه 16 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.