خودکشی معاون وزیر دفاع ایران در زندان اسرائیل


ابراز نگرانی ایران از خبر
 خودکشی معاون سابق وزارت دفاع در زندان اسرائیل


ایران نسبت به گزارش های حاکی از مرگ یک مقام ارشد سابق جمهوری اسلامی در اسرائیل ابراز نگرانی کرده است.

محمد رئوف شیبانی، معاون امور خاورمیانه وزارت امور خارجه ایران، انتشار خبر درگذشت علیرضا عسگری، معاون پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی، در یکی از زندان های اسرائیل را نگران کننده دانسته و بار دیگر اسرائیل و ایالات متحده را به ربودن این عضو سابق سپاه پاسداران متهم کرده است.

اظهارات آقای شیبانی پس از آن انتشار می یابد که روز گذشته، خبری به نقل از یکی از نزدیکان ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، برای مدتی در سایت های اینترنتی دو روزنامه معتبر اسرائیلی ظاهر شد حاکی از اینکه که آقای عسگری در سلول خود در زندان آیالون در اسرائیل خودکشی کرده است.

اکنون بی بی سی مطلع شده است که ارتش اسرائیل با صدور فرمانی نظامی انتشار گزارش ها در مورد "خودکشی یک فرد ناشناس" در زندانی در این کشور را ممنوع کرده است.

علیرضا عسگری در اوایل سال 2007 میلادی در ترکیه ناپدید شد و سرنوشت او موضوع گمانه زنی های مختلفی بوده است.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه ایران، آقای شیبانی با متهم کردن دولت اسرائیل به ربودن علیرضا عسگری و همکاری آمریکا در این آدم ربایی، "ادعای اخیر دستگاه تبلیغاتی" اسرائیل را به عنوان مصداق بارز تروریسم دولتی معرفی کرده و گفته است که چنین اقدامی "تنها مسئولیت آنها را در قبال جان و سلامت وی سنگین تر می کند."

معاون وزارت خارجه ایران، بدون اظهار نظر در مورد صحت خبر مربوط به خودکشی آقای عسگری، "اینگونه اقدامات" از سوی اسرائیل را به شدت محکوم کرده و از سازمان های بین المللی خواسته است تا برای روشن شدن وضعیت این مقام سابق ایرانی تلاش کنند.

محمد رئوف شیبانی گفت که پیش از این هم اسرائیل به اقدامات مشابهی مانند ربودن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان و انتقال آنان به زندان هایی در داخل اسرائیل مبادرت کرده است.

اشاره وی به ناپدید شدن چهار عضو سفارت ایران در شمال لبنان در ژوئیه سال 1982 و زمان جنگ داخلی لبنان است که به گفته مقامات جمهوری اسلامی، توسط شبه نظامیان متحد اسرائیل ربوده و تحویل آن کشور شدند هر چند دولت اسرائیل رسما هرگونه آگاهی از سرنوشت این افراد را تکذیب کرده است.

برخی منابع اسرائیلی گفته اند که احتمالا گروه های مسلح مخالف جمهوری اسلامی در لبنان، این چهار نفر را کشتند و در لبنان دفن کردند.

معاون وزارت خارجه ایران دولت اسرائیل را به طفره رفتن از پاسخگویی به ابهامات مربوط به وضعیت این چهار نفر متهم ساخت و گفت که مسئولیت حفظ جان آنان با اسرائیل است و خواستار اقدامات فوری "تمامی آزادیخواهان و صاحبان وجدان های بیدار" برای مشخص شدن سرنوشت این چهار نفر شد.

تاکنون مقامات اسرائیلی نسبت به خبر زندانی بودن علیرضا عسگری در اسرائیل و خودکشی او در زندان واکنشی نشان نداده اند.

در همانحال، به گزارش بخش انگلیسی زبان خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - زیبا احمدی، همسر علیرضا عسگری، در تماس با این خبرگزاری، از نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر خواسته است تا برای روشن شدن وضعیت همسرش و بازگرداندن او به ایران تلاش کنند.

معاون "ربوده شده" وزارت دفاع ایران

سرتیپ پاسدار علیرضا عسگری، معاون وزیر دفاع در دولت محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران، در ماه فوریه سال 2007 میلادی هنگامی که پس از دیدار از دمشق، پایتخت سوریه، به ترکیه سفر کرده بود، ناپدید شد.

ظاهرا آقای عسگری، که هنگام ناپدید شدن چهل و شش سال داشت، پپش از پیوستن به دولت محمد خاتمی، به عنوان یکی از نفرات سپاه پاسداران و پس از آن، به عنوان یکی از ماموران اطلاعاتی ایران ماموریت هایی را در لبنان برعهده گرفته و با گروه های طرفدار جمهوری اسلامی در آن کشور در تماس بود.

با انتشار خبر ناپدید شدن این افسر سابق سپاه پاسداران، برخی منابع خبری از احتمال پناهنده شدن او به غرب خبر دادند و افزودند که ممکن است وی اطلاعات سودمندی را از برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی و یا همکاری های تسلیحاتی این کشور با گروه های لبنانی و فلسطینی در اختیار کشورهای غربی و اسرائیل قرار داده باشد.

گزارش هایی نیز در این مورد انتشار یافت که آقای عسگری برای انجام یک معامله تسلیحاتی به ترکیه رفته بود اما خانواده عسگری با رد این گزارش ها، گفتند که وی پس از کناره گیری از سمت وزارت دفاع، به تجارت روغن اشتغال داشت و سفر او به سوریه نیز به همین منظور بوده است.

خانواده آقای عسگری و مقامات جمهوری اسلامی همواره تاکید ورزیده اند که این عضو سابق سپاه پاسداران در حالی ناپدید شد که قطعا در نظر داشت از راه ترکیه به ایران بازگردد و بنابراین، هر نوع خبری در مورد پناهنده شدن او به خارج را کاملا بی اساس دانسته اند.

به گفته آنان، علیرضا عسگری توسط دستگاه های اطلاعاتی خارجی در ترکیه ربوده شده است.

مقامات و منابع خبری دولتی در ایران در مورد عوامل ربودن آقای عسگری، مدارک مشخصی مطرح نکرده اند اما معمولا دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل، و گاه ترکیه و کشورهای دیگر را به دست داشتن یا همکاری در ربودن وی متهم ساخته اند.

اعضای خانواده علیرضا عسگری در اواخر سال 2007 با تسلیم شکایت نامه ای به سفارت ترکیه در تهران، خواستار اقدام فوری دولت آن کشور در بازگرداندن آقای عسگری به ایران شدند اما در مورد اقدام احتمالی ترکیه در این زمینه خبر دیگری در دست نیست.

موضوع ناپدید شدن علیرضا عسگری سال گذشته و پس از اعلام خبر ناپدید شدن شهرام امیری، یک کارشناس هسته ای ایران هنگام سفر زیارتی به عربستان سعودی، بار دیگر از سوی مقامات دولتی ایران مورد تاکید قرار گرفت.

آنان ضمن متهم کردن دستگاه های اطلاعاتی آمریکا به "ربودن" آقای امیری، خواستار آزادی فوری او و همچنین کسب اطلاعاتی در مورد وضعیت آقای عسگری و چند ایرانی زندانی در آمریکا شدند.

اوایل سال جاری، تایید شد که آقای امیری در آمریکا به سر می برد و چند ماه پیش، با مراجعه به دفتر حفاظت از منافع ایران در واشنگتن، به ایران بازگشت.

آمریکاییان گفتند که شهرام امیری دواطلبانه به ایالات متحده آمده بود اما مقامات جمهوری اسلامی بر ربوده شدن او توسط آمریکاییان تاکید ورزیده اند.
Shomali - ایران - لاهیجان
برود به جهنم
چهار‌شنبه 8 دی 1389

ام البنین - ایران - تهران
بنهد خدا خانواده اش . به امید آزادی و سلامتی همه اسیران زندانها بخصوص اسیران دشمن . بفرمایید این هم اتفاقی مشابه در خارج از ایران
چهار‌شنبه 8 دی 1389

بی خیال - ایران - کرمان
این هم اخر و عاقبت تجارت روغن
چهار‌شنبه 8 دی 1389

ghom.666 - ایران - قم
بدراک واصل شد
چهار‌شنبه 8 دی 1389

ben 15 munich - المان - مونیخ
دستشون درد نکنه مارا از شر این سرتیپ ها و سردارای جنائی بیسواد خلاص کنند.
چهار‌شنبه 8 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
احتمالا از انتحاری های سپاه قدس بوده و ترک عادت موجب مرض است. سرنگون باد تمام حکومتهای جانی و ظالم از خدا بی خبر که انسانها را بازیچه دست خود و مطامع پلیدشان می کنند.
چهار‌شنبه 8 دی 1389

dokhtare koorosh - امارات - دوبی
به درکککککککک
چهار‌شنبه 8 دی 1389

keykalhor - ایران - تهران
توی تلوزیون ایران گفتن که تاجر بوده و کشته شده . خدایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا کدومشونو باور کنم.
پنج‌شنبه 9 دی 1389

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
در ادامه ى تصفیه های درون رزیمی بسیاری از افرادی که دیگر تاریخ مصرفشان برای رزیم ملا یان تمام شده است و یا برای کریز از دست داشتن درجنایات آخوند ها فرار را بر قرار ترجیح میدهند در گوشه و کنار کشور ترور و یا در حال ماموریت خارج از کشوری از بین برده میشوند نمونه های اخیر این امر ترور 2 دانشمند اتمی و یا دکترهایی که در ماههای اخیر ترور شدند و تنها نمونه یی که به ترور نیانجامید همانا حذف متکی در حین ماموریت در افریقا بود که البته او نیز تنها باین خاطر حذف نشد که دارای پارتیهای قوی در اطلاعات آخوندی و دربار سد علی بود در هر صورت رزیم جنایتکار آخوندی بهیحیک از فرزندان این آب و خاک رحم نمیکند و این براستی از علاىم سقوط یک رزیم در حال فروپاشی میباشد . در هر حال ملت ایران در روز سرنگونی انتقام تمامی فرزندان خود را که بدست این جانیان جان باختند را خواهد گرفت و این روز نزدیک است . ضمنا قمبل النبی شما میتوانید فعلا با گه دختر عاشق رهبرتون در حجره امام زمان در فیضیه ی قمی ها یه قل دو قل بازی کنید تا نوبتتان برسد .
پنج‌شنبه 9 دی 1389

Kili_patilaki - قطر - دوحه
از دست رژیم خونخواری چون اسرائیل هر کاری بر میاد.از کجا معلوم که خودکشی بوده و نکشتنش؟ این رژیم که بچه ی 1 ماهه هم رحم نمیکنه!
پنج‌شنبه 9 دی 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
به درک اسفل السافلین یک جانور متعفن کمتر.
پنج‌شنبه 9 دی 1389

سوییس - سوییس - سوییس
اوخیش راحت شدم
پنج‌شنبه 9 دی 1389

N.sami77 - دانمارک - کبنهاگ
dokhtare koorosh - امارات - دوبی برو برنگرد وطن فروش ...
پنج‌شنبه 9 دی 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
روزی ام البنین - ایران - تهران
پنج‌شنبه 9 دی 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
تاجر روغن چه بوده خانم؟؟؟ روغن تی اِن تی یا بمب های انتحاری ؟؟ لعنت و نفرین به دین پرستان که جز کشتن غیر مسلمان چیزی در مغز پوک شان ندارند  
پنج‌شنبه 9 دی 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
باز دوباره یکی رو کشتند و انداختند گردن این و اون؟!!!
پنج‌شنبه 9 دی 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
در کل یک ایرانی کشته شده فارغ از اینکه معاون وزیر دفاع رژیم ستمگر آخوندی بوده ،اما اسرائیل یک خطر برای ایران به حساب می آید (فارغ از اینکه ایران نباید از اول خودش را با اسرائیل سر شاخ می کرد)سالها پیش زمانی که من در ارتش در حال خدمت بودم یک جاسوس اسرائیلی را نزدیک پادگان ما گرفته بودند که مشغول جمع آوری اطلاعات برای اسرائیل بود. بهتر است واقعیات را ببینیم هم دشمن داخلی(آخوند) بد است هم دشمن خارجی (تازیها و اسرائیلیها«دشمن خود ساخته رژیم»).
پنج‌شنبه 9 دی 1389

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
به درک. مهمه تون از ساندیس خور هاتا اخوندها گرفته تا بچه های یک ماهه تون ایشااله حروم خواری تون مثل سنگ سیاه بشه. بچه هاتون دیالیزمی بشن حرومزاده ها
جمعه 10 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.