مشایی: چیزی ندیده‌ام و نشنیده‌ام


مشایی: چیزی ندیده‌ام و نشنیده‌ام

رییس دفتر رییس جمهور نسبت به انتقاداتی که اخیراً از سوی برخی علما نسبت به وی شده است، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

به گرارش جام جم آنلاین این در حالی است که طی چند روز گذشته چند تن از علما و مراجع تقلید از جمله آیت الله مکارم شیرازی، ایت الله یزدی، آیت الله حائری شیرازی و... نسبت به سخنان اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور اعتراض کردند.

چندی پیش مشای در باره موسیقی گفته بود که آنهایی که موسیقی را حرام می‌دانند نمی‌فهمند. این سخن مشایی مورد اعتراض شدید برخی از علمل و شخصیت‌های مذهبی و سیاسی قرار گرفت.

اسفندیار رحیم مشایی صبح امروز سه‌ شنبه در حاشیه‌ی سفر رییس جمهور به استان البرز در جمع خبرنگاران در پاسخ به انتقادات برخی علما به صحبت‌هایش در مورد موسیقی اظهار کرد: من چیزی ندیده‌ام و نشنیده‌ام و چیزی به دست من نرسیده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای عدالت در جامعه، تصریح کرد: قطعاً در برابر اجرای عدالت مخالفت‌هایی وجود دارد، انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت شکل گرفته، تا فرصت برای همگان در جهت رشد و شکوفایی فراهم شود.

مشایی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در اجرای عدالت، عدالت اقتصادی است که از آن به عنوان قسط تعبیر می‌شود.

وی افزود: طبعا مخالفان عدالت تلاش می‌کنند که قسط در جامعه اجرا نشود . هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از گام‌های مهم در راستای اجرای عدالت است و بدیهی است که مخالفانی داشته باشد . وی همچنین یادآور شد:کسانی که از فرصت‌های نابرابر اقتصادی استفاده کرده‌اند، با روش‌های مختلف تلاش می‌کنند که مانع اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شوند. از ابتدا که دولت بحث اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را مطرح کرد، آنها به شکل‌های مختلف سعی کردند که دل مردم را خالی کنند، گاهی تلاش کردند دل دولت را خالی کنند، سعی کردند که مساله‌سازی کنند جو روانی ایجاد کنند، ولی خوشبختانه دولت با درایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری و شجاعت رییس‌جمهور و همراهی مردم اجرای این قانون را شروع کرد.

مشایی با بیان این که درباره قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کار کارشناسی زیادی انجام گرفت،افزود: جوانب کار در نظر گرفته شد که کار درست اجرا شود. ابعاد مختلف این قانون مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه برخلاف تبلیغات مخالفین دولت که اندک هستند و منافع مردم را در راستای منافع خود نمی‌بینند و در این راستا توطئه‌هایی را طراحی کرده بودند، کار به خوبی جلو رفت و مردم در اجرای این طرح همکاری کردند و همراه دولت در راستای اجرای این قانون بودند.

وی گفت: در 7 – 8 روزی که ما شاهد اجرای این طرح هستیم، همراهی خوب مردم را شاهد بودیم و من فکر می‌کنم فضا برای تبلیغات منفی منطقا نیست و اگر کسانی بخواهند تبلیغات منفی در این راستا انجام دهند چهره‌ی خود را افشا می‌کنند.

مشایی ادامه داد: هر چه زمان می‌گذرد، این طرح بیشتر جا می‌افتد و دستاوردهای این طرح بیشتر مشخص می‌شود و فرصت در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا در راستای رشد و پیشرفت جامعه حرکت کند .

وی افزود: مردم نیز شیرینی اجرای این قانون را بیشتر متوجه خواهند شد و تلخی آن در کام کسانی که مخالف اجرای آن طرح بودند، مشخص می‌شود.

به گزارش ایسنا مشایی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی از این صحبت رییس‌جمهور انتقاد کرده‌اند که اعلام کرده در چند سال آینده یارانه‌ها دو برابر می‌شود و عنوان می‌کنند که این سخن کارشناسی نیست، گفت: طبعا وقتی که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اجرا می‌شود، ظرفیتهایی برای دولت ایجاد می‌شود، دست دولت بازتر می‌شود تا طبقات ضعیف را مورد حمایت بیشتر قرار دهد .

وی ادامه داد: منافع ملت مال ملت است و اگر در گذشته کسانی از فرصت‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند ما تلاش می‌کنیم تا طبقاتی که کمترین فرصت را استفاده کرده‌اند، بتوانند از فرصت‌ها و امکانات جامعه استفاده کنند. و در واقع ما تلاش داریم که در راستای اجرای این قانون در سال‌های آینده بتوانیم امکانات بیشتری در خدمت طبقات ضعیف جامعه قرار دهیم و آنها رفاه بیشتری داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با تحقیق و تفحص از شورای ایرانیان خارج از کشور گفت: ما در این زمینه مشکلی نداریم و از این موضوع استقبال می‌کنیم.
khosh bavar - ایران - یزد
Mr. Bean خود را به کری و کوری زده °!°
سه‌شنبه 7 دی 1389

sharmant - ایران - تهران
چقدر یک سیاستمدار میتونه چندش اور و نفهم باشه که تو کشوری که داره حکومت میکنه نه بشنوه ونه ببینه. درست مثل یک سیب زمینی بی رگ
سه‌شنبه 7 دی 1389

شیر بیشه مازندران - ایران - مازندران
سواره کی خبر دارد از حال پیاده.
سه‌شنبه 7 دی 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
تنها چیزی که منو وادار میکند خوشم از این پینوکیو بیاد شجاعتشه که در برابر هیچ آخوندی تره خشک نمیکند واقعا خوب همه این تاریخ مصرف گذشته هارو سرکار گذاشته این علما و مراجع تقلید از جمله آیت روباه مکار شیرازی، آیت حائری شیرازی.ایت الله یزدی،این 3 جنایتکار هزاران تن از جوانان بیگناه این مرز و بوم را به بالای چوب دار بردند. اونوقت یکی مثل این بچه تازی فریدون شیرازی - ایران - شیراز به وجود این جانورا افتخارمیکندو....
سه‌شنبه 7 دی 1389

سوئیس علی قمی - سوئیس - زوریخ
توجه توجه. هر کس این میمان را دیده به نهاد ریاست جمهوری اطلاع بدهد تا ما بگیریمش توی قفس بیاندازیم
سه‌شنبه 7 دی 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
اقای مکارم شیرازی= سلطان قند وشکر ایران, وی همچنین یادآور شد:کسانی که از فرصت‌های نابرابر اقتصادی استفاده کرده‌اند، با روش‌های مختلف تلاش می‌کنند که مانع اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شوند.
سه‌شنبه 7 دی 1389

feminism - انگلستان - لندن
khosh bavar جان, رو,ان سباستین اتکینسون( Rowan Sebastian Atkinson ) معروف به مستر بین, نویسنده و هنرپیشه بزرگیست که قابل مقایسه با مشائی بی ریشه و نادان نمیباشد . شاد باشی.
سه‌شنبه 7 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
feminism عزیز, حق داری , ولی یکطوری مثل این هنرپیشه هست ! پس بگم شبیه کی باشه, که به کسی برنخوره ?! راستی, من فکر میکنم این به احتمال زیاد جانشین احمقی نزاد خواهد شد, نظر شما چیه ?! شاد و پیروز باشی .
چهار‌شنبه 8 دی 1389

prhm - ایران - رشت
مشایی یه گونه جدیده که باید بیشتر از اینا روش تحقیق بشه
چهار‌شنبه 8 دی 1389

1983 - ایران - تهران
این عکس چه حیوونی هست آیا دانشمندان تازه اونو کشف کردند
چهار‌شنبه 8 دی 1389

omid be ayande - فیلیپین - مانیل
این هرچئ دوست داره میشنوه اینجور موقعها کر هستش..به نظرم این دوره بعدی کاندید میشه ولی ریس جمهور نمیکننش
چهار‌شنبه 8 دی 1389

feminism - انگلستان - لندن
khosh bavar عزیز, مشائی تاریک مغز و از زمان دور افتاده را باید با همقطارانش سنجید و بنظر من بزرگانی چون Rowan Atkinson (مستر بین) جایگاه برگزیده ای از نظر دانش و اگاهی دارند که مشائی و مشائی پس اندازها هم مغزشون کشش درک این مطلب را نخواهند داشت! در مورد پاسخ به سوالی که مطرح کردی باید گفت "دوست مشمار آنکه در دولت زند لاف یاری و برادرخواندگی ". در حال حاضر امریکا یه لنگ نظام رو در هوا نگه داشته و هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و یا لا اقل این نظر شخصی منه ! تندرست باشی.
پنج‌شنبه 9 دی 1389

shaghayegh15 - کانادا - ادمونتون
خدا عاقبت ملت ر. و ختم به خیر کته ....
جمعه 10 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.