هوشیاری کودک‌، دزدها را رسوا کرد

 
هوشیاری کودک‌، دزدها را رسوا کرد

3 سارق نقابدار که با بستن دست و پای یک کودک 7 ساله اموال کارگاه پدری او را سرقت کرده بودند، با هوشیاری این کودک به دام افتادند.

به گزارش جام‌جم ، چند روز پیش مردی با حضور در شعبه 8 بازرسی دادسرای جنایی تهران با ارائه شکایتی عنوان کرد وقتی محل کارگاهم در غرب تهران را ترک کردم، 3 سارق نقابدار وارد این محل شده و پس از بستن دست و پای پسر 7 ساله‌ام مقادیری پوشاک و اجناس را سرقت کرده‌ و متواری شده‌اند.

در پی این شکایت بازپرس قندی‌زاده دستور تحقیق در این زمینه را در پلیس آگاهی صادر کرد.

یک روز پس از طرح شکایت، مرد شاکی بار دیگر با مراجعه به بازپرس جنایی گفت: فرزند 7 ساله‌ام که دزدهای نقابدار دست و پایش را بسته بودند، می‌گوید یکی از سارقان نقابدار را از نحوه راه رفتن و کفش‌هایی که به پا داشت، شناخته است.

شاکی اضافه کرد: با اطلاعاتی که فرزندم از این فرد ارائه کرد، متوجه شدم او یکی از کارگران سابق تولیدی بوده است که چندی پیش او را اخراج کردم.

دستور قضایی

در پی این اظهارات، به دستور بازپرس قندی‌زاده کودک 7 ساله در دادسرا حضور یافت و در تحقیقات عنوان کرد، چون بیشتر اوقاتم را در کارگاه پدرم سپری می‌‌کنم و تمام کارگران را می‌شناسم، روز سرقت وقتی 3 سارق نقابدار وارد شدند، نحوه رفتار و کفش یکی از آنها توجهم را جلب کرد و متوجه شدم او یکی از کارگران سابق کارگاه است که هنگام کار در کارگاه نیز از این کفش استفاده می‌کرد، لذا در همان لحظه سکوت کردم، سپس موضوع را به پدرم گفتم.

دستور بازداشت

پس از اظهارات کودک، بازپرس شعبه 8 دادسرای جنایی دستور بررسی در این ارتباط را صادر کرد و ماموران باعزیمت به محل سکونت متهم متوجه شدند وی چند روز پیش محل زندگی خود را تغییر داده است. در پی این موضوع، ماموران در مرحله بعدی محل رفت و آمد متهم را به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار دادند و سرانجام وی را هنگام حضور در خانه یکی از بستگانش دستگیر کردند.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی ابتدا منکر سرقت شد و گفت: پس از اخراج از محل کارش، در محل دیگری مشغول به کار شده است، اما در ادامه و پس از نشان دادن کفش‌های وی به کودک 7 ساله و تایید استفاده از این کفش از سوی یکی از سارقان، مرد متهم زبان به اعتراف گشود و گفت: پس از اخراج از محل کارم، به دلیل آشنایی به محیط کارگاه می‌دانستم که صاحب محل وقتی قصد رفتن به بازار را دارد، فرزند 7 ساله‌اش در غیاب او در محل می‌ماند.

متهم اضافه کرد: پس از طرح موضوع سرقت با 2 نفر از دوستانم روز حادثه وارد محل شده و دست و پای کودک 7 ساله را بستیم و با سرقت مقادیری پوشاک و اجناس از محل متواری شدیم.

دستگیری متهمان

در پی این اعترافات، ماموران در مرحله بعدی 2 همدست دیگر متهم را نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها نقاب‌های مورد استفاده و مقادیری از اجناس سرقتی را کشف کردند. با انتقال هر 3 متهم به شعبه 8 بازپرسی دادسرای جنایی، بازپرس قندی‌زاده پس از تحقیق و ثبت اعترافات، متهمان را با صدور قرارقانونی روانه زندان کرد.

Thea - نروژ - اسلو
عجب بچه باهوش و عاقلی بوده.خدا حفظش کنه.
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

man_iraniam - هندوستان - میسور
هشدار به دزدها!
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

headman - امارات - ابوظبی
این بچه عجب فارسی فسیحی صحبت میکنه.
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

pandora - آلمان - ان ار و
چه بچه سر به زیری بوده lol
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

farzad_s - ایران - تبریز
آفرین به چنین بچه ای
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

anti polygami - نروژ - اسلو
این پدر کارش دست کمی از کار دزدها نداشت.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.