غرب ایران را به ارعاب بازرسان آژانس متهم کرد


غرب ایران را به ارعاب بازرسان آژانس متهم کرد

نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه آغاز شده است

نمایندگان آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران را به تلاش برای مرعوب کردن بازرسان این آژانس و اعمال نفوذ بر آنها متهم کردند.

گلن دیویس، نماینده آمریکا در آژانس روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) در نشست شورای حکام، ممنوع کردن ورود دو تن از بازرسان آژانس به ایران توسط دولت این کشور را "تلاشی آشکار برای ارعاب بازرسان و اعمال نفوذ بر استنتاجات آنها" دانست.

بریتانیا، فرانسه و آلمان هم در بیانیه مشترکی که توسط فلورنس مانگین، نماینده فرانسه در جلسه شورای حکام قرائت شد، نوشته اند: "عدم همکاری کامل ایران با آژانس و تلاش های عامدانه این کشور برای منحرف کردن آژانس از اعمال اختیاراتش در خاک ایران مشکل ساز و قابل سرزنش است".

سه کشور اروپایی امضا کننده این بیانیه، مسئولان ایرانی را متهم کرده اند که می خواهند با مرعوب کردن آژانس، توانایی آن را در اعمال موثر نظام ایمنی در خاک ایران تحت تأثیر قرار دهند.

گفته می شود منع ورود دو بازرس آژانس به ایران پس از آن توسط مقامات این کشور اعلام شد که آنها گزارش دادند ایران از طریق حرارت دهی زیاد، مشغول آزمایش فرآیندی بوده است که می تواند در تلخیص فلز اورانیوم کاربرد داشته باشد. از این فرآیند می توان در ساخت کلاهک اتمی استفاده کرد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز ۳۱ خرداد (۲۱ ژوئن) اعلام کرده بود که دو تن از بازرسان آژانس "به دلیل ارائه اطلاعات غلط و غیر حقیقی و همچنین بر ملا کردن بیش از موعد رسمی اطلاعات" حق ورود به ایران را ندارند.

ایران می گوید که بر اساس معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی، ان پی تی، در صورتی که بازرسان آژانس در مورد فعالیت اتمی این کشور گزارش خلاف واقع بدهند، حق دارد خواستار تعویض آنان شود.

اما آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید که این اقدام ایران در کنار ممانعت ها و تخلفات دیگر، فعالیت آژانس و روند بازرسی از ایران را مختل کرده است.

یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس روز دوشنبه در نشست شورای حکام از اینکه ایران با بازرسان آژانس همکاری کامل نداشته و به دو تن از بازرسان این سازمان، که به گفته او "تجربه ای طولانی و آگاهی بسیاری نسبت به پرونده ایران" داشتند، اجازه ورود و انجام تحقیقات نداده است، ابراز تاسف عمیق کرد.

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
لازم به ارعاب نیست .غربیها 30ساله ازدلیرمردان ایران میترسن.مگراین تحریمها بابت چیه؟همش بابت ترس ازقدرتمندشدن ایرانه.اصلاترس چیزخوبیه.
چهار‌شنبه 24 شهریور 1389

کاسیت - ایران - خرم اباد
یکی نیست راجب این بیانه ها و اقداماتی که این غربیا که دارن واسش خودکشی میکن علیه ایران یه مقالهء طنزی،کاریکتوری چیزی بذاره ما یه خورده بخندیم دلمون واشه بدبختا دیگه ابرو هم واسشون نمونده
چهار‌شنبه 24 شهریور 1389

bidin - ایران - ارومیه
یک کلک دو بار کارساز نیست. همین بازرسان بودن که موشکهای صدام رو ازبین بردن که با خیال راحت به عراق حمله کنن. سرنوشت ایرانبه دست مردمش رقم خواهد خورد نه غارتگران غرب.
چهار‌شنبه 24 شهریور 1389

nefrat az akhond - امارات - دبی
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان .چند تا ساندیس واست بخرم تا ..بشی.اونهایی که تو ساندیس خوره بسیجی بهشون میگی دلیرمردان .یک مشت .قاتل ادمکش.دروغگو هستند مثل خودت.
چهار‌شنبه 24 شهریور 1389

khorshid 3 - انگلستان - بیرمنگهام
زیتون بهبهان تو قسمت کاریکاتورهای هفته ننه مجتبی را نگاه کن میفهمی کی ترسو . راستی قزوین چه خبر ?
پنج‌شنبه 25 شهریور 1389

YAVARAM - ایران - تهران
نفرت از غرب بخصوص امریکا و انگلیس با ضریب هوشی نسبت عکس و با بدبختی و فلک زدگی نسبت مستقیم داره
پنج‌شنبه 25 شهریور 1389

YAVARAM - ایران - تهران
اینو میشه در مورد افغانستان و پاکستان و قشر بیسواد مردم ایران کاملا درک کرد
پنج‌شنبه 25 شهریور 1389

YAVARAM - ایران - تهران
ادمهای بدبخت همیشه دنبال اینن که ناکامیهاشونو گردن یکی بندازن
پنج‌شنبه 25 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.