بیماری که کلیه‌هایش را اهدا کرد


بیماری که کلیه‌هایش را اهدا کرد

کلیه‌ها و پانکراس مرد 64 ساله‌ای که از یک سال پیش در انتظار دریافت عضو اهدایی بود ، پس از مرگ مغزی به بیماران نیازمند هدیه شد.

به گزارش «جام‌جم»، ساعت 15 روز گذشته در بخش جراحی بیمارستان سینا بستگان مرد 44 ساله‌ای به نام مرتضی علیان‌نژاد آخرین وداع را با عضو خانواده خود که می‌رفت آسمانی شود، با اشک و زمزمه به تصویر کشیدند.

مرتضی از یک سال پیش به دلیل مشکل ریوی در انتظار اهدای عضو بود تا فرصت دوباره زندگی پیدا کند، اما پس از سپری شدن این مدت، وی دچار مشکل حاد تنفسی شد و در یکی از بیمارستان‌های شهرستان دامغان به کما فرو رفت.

خانواده این فرد بیمار در اقدامی انسانی و طبق وصیت مرتضی که از آنها خواسته بود در صورت حاد شدن مشکل جسمی اعضای او به بیماران نیازمند اهدا شود، رضایت خود را برای اهدای اعضا اعلام کردند و فرد بیمار به بیمارستان سینا منتقل شد.

این گزارش حاکی است، ساعت 15 روز گذشته در حالی که پزشکان از نجات این فرد قطع امید کرده بودند، بیمار مرگ مغزی به بخش جراحی منتقل و کلیه‌ها و پانکراس وی به 3 بیمار نیازمند که بی‌صبرانه در انتظار عضو اهدایی بودند، پیوند زده شد. در این جراحی که در بیمارستان سینا انجام شد، دکتر پورمند، دکتر مهرسای، دکتر دهقان و دکتر خواجوی مشارکت داشتند.

zamanphp - ایران - اصفهان
خدایش بیامرزد...
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

شراره - المان - فرانکفورت
من متوجه نشدم اخر این اقا چند سالش بود.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
روحش شاد! خدایا اعضای بدن و انسانیت یک انسان, در ان واحد جان سه نفر را نجات میده و وجود یک انسان (الاغ) با افکار زشت و خبیث مثل خامنه ای جان چه انسانهای بی گناهی را که نمی گیره!!!
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
خیلی با این فکر بازی میکنم, ولی میترسم, عوض اینکه منو نجات بدهند, بیافتند روی بدن ناز و دوست داشتنی ام, و شروع به قصابی کردن اعضای بنده, از چشم عسلی ام بگیر تا قلب نازک و نارنجی ام از دست کیجاها ! راستی: در جایی خوندم که قلب یکنفری را به یک نفر پیوند زدند, و بعد از مدتی, طرف شروع کرد به ساندویچ خوردن, که بعد از مدتی برایش باور نکردنی بود که چرا از ساندویچ خوشش میاد, و بعد از تحقیقات متوجه شد, طرفی که بهش قلبشو داد, عاشق ساندویچ بود, که برای دانشمندان هم عجیب بود, که " سلول ها " برای خودشان یک " حافظه " دارند. حالا, منی که عاشق میرزاقاسمی و باقلاقاتق هستم, قلبمو به یک بابای کرمانی هدیه کنم, و قلبم هوس شیرین تره کنه, اخه چطور میتونه, ارزوی قلبم رو ارضا کنه ? ! و اگر قلبم نصیب یک اخوند بشه, منکه از ناراحتی دیگه نمیتونم سکته قلبی کنم, شاید حافظه سلولهای فلبیم خودشون دست بکار بشند, و یک سکته قلبی انچنانی کنند, که من از شرمندگی در قبرم نپرم !
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
افرین به این حس انسان دوستانش.خدا رحمتش کنه که باعث زندگی دوباره به 3 عزیز شد
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
بالاخره کما بود یا مرگ مغزی؟
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

borzoopersia - انگلستان - بیرمنگهام
همنوع دوستی و انسانیت در حد کمال. اما این شخص 64 ساله بوده یا 44 ساله؟
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

yashasinazarbaijan - امریکا - نیویورک سیتی
روحش شاد انسان دوست واقعی به این میگن
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

shahab46 - المان - هانوفر
ادم که باین صورت با زندگی خدا حافظی کند امرزیده هست واحتیاج به طلب امرزش نیست البته به عقیده من
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
اکثر دوستان راست میگن منم گیج شدم بالاخره نفهمیدم این اقایی 44 ساله بود یا 64؟؟! یا کما یا مرگ مغزی؟؟؟؟
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

faryad_111 - استرالیا - ادلید
شراره - المان - فرانکفورت. دوست عزیز سخت نگیر مطمئن باش هیچکدوم سن واقعیش نیست.
چهار‌شنبه 24 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.