بی بی سی : مجاهدین یک سایت غنی سازی ایران را افشا کردند


بی بی سی : مجاهدین یک سایت غنی سازی ایران را افشا کردند

سازمان مجاهدین امیدوار است از فهرست سازمان های تروریستی وزارت خارجه آمریکا حذف شود

بی بی سی : سازمان مجاهدین خلق روز پنجشنبه ایران را متهم کرد در حال ساخت یک سایت مخفی زیر زمینی غنی سازی اورانیم در کوه‌های بهجت آباد-آبیک در شمال تهران است.

این در حالیست که یک سازمان تحقیقاتی در واشنگتن نسبت به این ادعا ابراز تردید کرده است.

نمایندگان این گروه در یک کنفرانس خبری در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن گفتند که ساخت این تونل از سال ۲۰۰۵ آغاز شده و تاکنون ۸۵ درصد آن تکمیل شده است. به گفته آنها وزارت دفاع ایران مسئول اداره و عملیات ساخت آن است.

علیرضا جعفرزاده، سخنگوی شورای مقاومت ملی ایران، که سازمان مجاهدین خلق اصلی ترین گروه اصلی زیر مجموعه آن است گفت اطلاعات سایت بهجت آباد-آبیک در اختیار دولت و کنگره آمریکا و نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد قرار داده شده است.

وی گفت "منابعی" که اطلاعات پیشین برنامه های اتمی ایران در سایت هایی همچون نطنز و اراک را در اختیار سازمان مجاهدین قرار دادند، مدارک اخیر را نیز تهیه و منتقل کرده اند.

او در پاسخ به این سوال کیم غطاس خبرنگار بی بی سی در واشنگتن که این مدارک حاوی چه اطلاعاتی به جز عکس های ماهواره ای عمومی است گفت که این تصاویر تنها برای این کنفرانس خبری خریداری شده است و اطلاعات اصلی از شبکه های اطلاعاتی "وسیع" این گروه در درون حکومت ایران تهیه شده است.

علیرضا جعفرزاده از ذکر جزئیات بیشتر "منابع" اطلاعاتی مجاهدین در داخل خودداری کرد و گفت حتی به دولت آمریکا نیز این جزئیات داده نشده است.

وزارت خارجه آمریکا گفته است از واکنش به این مدارک خودداری کرده و گفته است باید آنها را بررسی کند.

موسسه علم و امنیت بین المللی که در واشنگتن مستقر است با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد سازمان مجاهدین به جز "منابع گمنام" مدرک دیگری که ثابت کند این سایت زیر زمینی برای غنی سازی اورانیوم ساخته شده ارائه نکرده است.

این موسسه افزود دلیل دیگری که در مورد اظهارات سازمان تردید ایجاد می کند این است که "بسیاری از ادعاهای آنها درباره سایت های مخفی غیر مستند، اغراق آمیز و یا غلط" بوده است.

با این حال موسسه علم و امنیت بین المللی خواهان بازدید آژانس بین المللی انرژی اتمی از برخی تونل های زیرزمینی ایران از جمله تونلی که سازمان مجاهدین از آن نام برده است شد.

تقاضای خروج از فهرست سازمان‌های تروریستی

علیرضا جعفرزاده در کنفرانس خبری یاد شده گفت این سازمان همواره اطلاعات مهم و صحیحی از فعالیت های هسته ای ایران منتشر کرده است.

او در مورد خواسته‌های مجاهدین گفت این سازمان انتظار دارد به عنوان "گروه اصلی مخالف" حکومت ایران، نامش از فهرست سازمان های تروریستی وزرات خارجه آمریکا حذف شود.

سازمان مجاهدین خلق سالها است که برای خارج شدن از این فهرست تلاش می کند. یک دادگاه فدرال آمریکا چند ماه پیش از وزارت خارجه خواست در این تصمیم بازنگری کند.

این سازمان می گوید از سال ۲۰۰۱ تاکنون سلاح خود را بر زمین گذارده و تاکنون هیچ عملیات نظامی انجام نداده است.

اتحادیه اروپا سال گذشته نام این سازمان را از فهرست سازمان های تروریستی خود خارج کرد.

علیرضا جعفرزاده گفت هم اکنون تعداد زیادی از اعضای کنگره آمریکا از این سازمان حمایت می کنند.

وی افزود اپوزوسیون ایران نه احتیاج به اسلحه دارد، نه پول و نه فن‌آوری های ارتباطاتی، زیرا مردم ایران در جریان جنبش سبز سال گذشته نشان دادند که با وجود همه فشارها دارای امکانات ارتباطاتی هستند.

این در حالی است که برخی دیگر از گروه های مخالف دولت ایران، که با مجاهدین نیز به شدت مخالف هستند، در آمریکا تلاش‌ها و مذاکرات زیادی برای امکان انتقال فن‌آوری های اینترنتی به داخل ایران کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا با برداشتن برخی تحریم ها از شرکت های ارتباطاتی و اینترنتی خواسته است به انتقال جریان آزاد اطلاعات به داخل ایران کمک کنند.

اما آقای جعفرزاده تاکید کرد دولت آمریکا به جای این اقدامات باید با خارج کردن سازمان مجاهدین خلق از فهرست تروریستی خود "دست اپوزوسیون را باز کند."

سازمان مجاهدین خلق که بعد از سرکوب گسترده اعضایش در ابتدای دهه ۱۳۶۰ خورشیدی، مقر خود را به عراق منتقل و در جریان جنگ هشت ساله ایران و عراق، به ارتش صدام حسین کمک کرد.

این اقدام به عقیده بسیاری از تحلیلگران منجر به عدم محبوبیت گسترده این سازمان در بین مردم ایران شده است.

اما سازمان مجاهدین خلق همکاری با صدام حسین در سرکوب قیام شیعیان و کردها در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی را تکذیب می کند.

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
وزارت خارجه آمریکا با برداشتن برخی تحریم ها از شرکت های ارتباطاتی و اینترنتی خواسته است به انتقال جریان آزاد اطلاعات به داخل ایران کمک کنند...اما آقای جعفرزاده تاکید کرد دولت آمریکا به جای این اقدامات باید با خارج کردن سازمان مجاهدین خلق از فهرست تروریستی خود ...هرکه به فکر خویش کوسه به فکر ریشه آره ولا ملت داخل ایران رژیم همه راهها و ارتباطها را قطع و مخدوش و پارازیت میندازه بیخیالش ام آغا نامش از لیست پاک شود به به به عجب اپوسیوزیونی هواخواه
جمعه 19 شهریور 1389

amoo uk - انگلستان - لیدز
جنایتهای منافقین که به کمک صدام به مرزهایه ایران هجوم اوردند و جان سربازان بی گناه را میگرفتند بر کسی پوشیده نیست .ننگ بر پاسدار و منافقین خائن مطمئن باشید ایران به دست پلید و افکار فاسده شما نخواهد افتاد سرنگون و رسوا باد حکومت اخوندی و منافقین خلق وطن فروش
جمعه 19 شهریور 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
اینها که سال هاست به وطن فروشی و دستمال انداختن جلوی اعراب و دشمنان ایران مشهور هستن .بهتر جایی برای خودشون توی این کره زمین پیدا کنند.تا دستمال برای دیگران بندازن.
جمعه 19 شهریور 1389

omid norway - نروژ - اسلو
ننگ بر این منافقین که حاضرند برای منافع خودشان هر کاری بکنند,ارزوشون به گور میبرند امیدوارم پای نحس شون هیچ وقت به ایران نرسه
جمعه 19 شهریور 1389

ekman - ‫ایران - شیراز
‫این کثافت های وطن فروش با آخوند ها فرقی ندارند،یک مشت جاسوس راه افتاده اند و متقاضی خارج کردن خودشان از لیست تروریست ها هستند،آنهم به چه قیمتی!!!زمانی که در دامن صدام حسین طنازی میکردند و در جنگ ۸ساله ای که خمینی و صدام به دو ملت تحمیل کردند،یاور صدام و عراق بودند،آنقدر پررو هستند که خودشان را به جنبش سبز میچسبانند.همه سربازان و جوانانی که در جنگ شرکت داشتند پاسدار و آخوند نبودند که شما انگل ها از طرف عراق به آنها حمله ور شدید،تازه مگر پاسداران هم فرزندان همین آب و خاک نبودند که در جنگ با صدام از وطنشان دفاع میکردند،پس لطفأ خفقان بگیرید ای وطن فروشان با آن رهبر سوسولتان.
جمعه 19 شهریور 1389

siavash1 - انگلیس - لندن
باز چند تا بی سواد پیدا شدن حرف اخوندارو تکرار کردن!!! بابا چندهزار دفعه باید گفت که مجاهدین با صدام همکاری نکردن?? راست میگن که یه دیوونه سنگ میندازه تو چاه صد تا عاقل نمی تونند درش بیارند. خمینی لعنتی هم عجب سناریویی ساخته برای ... <---جای خالی را با کلمات مناسب پر کنید?
جمعه 19 شهریور 1389

bg_m - بلغارستان - صوفیا
با سلام به همه نه این که موافق با رژیم باشم ولی اینها رو که میبینم حالت تهوه بهم دست میده تا بود به عرب و صدام کمک کردن حالا هم به هر کی که یه سر دشمنی با ایران داشته باشه بعد هم میگن که ایران پرستن بابا جون وطن فروشی هم حدی داره به خدا که چی بشه با این همه افتخار هم اعلام میکنند که آری ما افشا کردیم کسی نیست به اینها بگه که این افشا نیست خیانته
جمعه 19 شهریور 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
. مارها قورباغه ها را می خوردند و قورباغه ها غمگین بودند . قورباغه ها به لک لک ها شکایت کردند . لک لک ها مارها را خوردند و قورباغه ها شادمان شدند . لک لک ها گرسنه ماندند و شروع کردند به خوردن قورباغه ها . قورباغه ها دچار اختلاف دیدگاه شدند . عده ای از آنها با لک لک ها کنار آمدند و عده ای دیگر خواهان باز گشت مارها شدند . مارها باز گشتند و همپای لک لک ها شروع به خوردن قورباغه ها کردند . حالا دیگر قورباغه ها متقاعد شده اند که برای خورده شدن به دنیا می آیند . تنها یک مشکل برای آنها حل نشده باقی مانده است . اینکه نمی دانند توسط دوستانشان خورده می شوند یا دشمنانشان. . . اثر منوچهر احترامی
جمعه 19 شهریور 1389

shahab46 - المان - هانوفر
ekman - ‫ایران - شیراز . از این که این سازمان همانند اخوندها هستند شکی نیست واینکه در جنگ با عراق با انها همکاری می کردند ابهامی وجود ندارد.ولی من شخصا جنگ بعد از سال 60 را جنگ کشور گشایی خمینی می دانم نه وطن پرستانه وکسانی که از انزمان ببعد کشته شدند همه قربانی ارمان خمینی برای فتح عراق شدند ونه در راه وطن.ایکاش هر چه بسیجی و پاسدار وارازل واوباش هست در ان زمان از بین رفته بود تا الان ای کثافتها کشور را بسوی دیکتاتوری نظامی سپاهی وبسیجی نکشانند.خطری که مردم ما را الان تهدید میکنه از هر خطری بدتر است.با حرفت موافقم ولی این ا نیز فراموش نکنیم.باید بجای روز عمرکشان که به عقایداهل سنت بی احترامی میشه باید روز پاسدار وبسیجی کشان ترویج بشود
جمعه 19 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
تا روزی که مجاهدین اسلام را با شگرد اسلام دیگر در چنته دارند هیچ تفاوتی با ملایان ندارند و انها هم به فکر ج.اسلامی هستند در ضمن یکی از ارکان پیروزی خمینی کثیف و برقراری حکومت اسلام نیز همینها بودند.
جمعه 19 شهریور 1389

zahra50 - دانمارک - کپنهاگ
bita tehrani خیلی جالب بود دوست عزیز وصف حال بود .
جمعه 19 شهریور 1389

ahriman46 - انگلستان - لند
منافقین وطن فروش
جمعه 19 شهریور 1389

amirpersia - سوئد - استکهلم
siavash1 - انگلیس - لندن . سناریو نیست عزیز جان! فیلم رو بوسی رجوی خائن با صدام حسین هنوز توی یوتیوب هست!!!...و هزارو یک سند دیگه که خیانت این گروهک تروریستی رو اشکار میکنه! هوادار چشم و گوش بسته نباشید مثل بسیجی ها! گاهی ادم از مغزش هم استفاده باید بکنه!. اتشی که 31 ساله به دامن ایرانی افتاده, محصول خیانت چب, مجاهد...تا ملی مذهبی ها بوده و صد البته یک عده سیاهی لشکر بدون دانش که دنبال اینا راه افتادن!. امیدوارم یه روز این داستان زنده باد و مرده باد و هواداری کورکورانه از هر شخص یا گروه بیگانه با وطن رو کنار بگذاریم و با استفاده از همه ی عقاید, یک دموکراسی درست با تنوع احزاب و عقاید وبا نگاهی جدید ایجاد کنیم!.
جمعه 19 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
مجاهد هم یک خوکی مثل اخوند و حزب الهی است هر جفتتون وطن فروشید
جمعه 19 شهریور 1389

siavash1 - انگلیس - لندن
amirpersia - سوئد - استکهلم. میگن عقل ما ایرانی ها به چشممونه, واقعا درسته. اخه  شما چه می دونید تو اون چند دقیقه فیلم چه حرف هایی زده شده و نشده? دوما دشمن اصلی ما تو جنگ خمینی بود نه صدام. صدام که گفت غلط کردم و خمینی به جنگ ادامه داد. سوما مجاهدین نه تنها خیانت نکردند بلکه جام زهر و به خمینی خوروندن که اگه این اتفاق نمی افتاد جنگ ادامه پیدا می کرد و میلیون, میلیون کشته می دادیم. خیلی از حقایق برای مردم روشن نشده چون مجاهدین سانسور میشن و 30ساله که اخوندا از هر امکاناتی استفاده کردند تا اونارو خراب کنند. من تو ایران بزرگ شدم و اگر مساله شستشوی مغزی بود که بسیجی میشودم اونم با اون همه محسنات. نه اینکه هوادار گروهی بشم که از صبح تا شب بدون هیچ دستمزدی فقط و فقط برای ازادی مردم تلاش می کنند.
شنبه 20 شهریور 1389

siavash1 - انگلیس - لندن
amirpersia - سوئد - استکهلم. اکثر مجاهدین و طرفدارانشون دارای بالاترین تحصیلات هستند و اینقدر دنیا براشون کوچیکه که از همه چیز خودشون گذشتند تا ازادی رو به مردم هدیه بدن. قسم میخورم که اگه با مجاهدین از نزدیک اشنا بشید عاشقشون میشید, چون سرشار از انسانیتند و من که یک هوادار ساده هستم و با همه نوع ایرانی, چپ, راست, سبز , سلطنت طلب, چریک, کمونیست, غیر سیاسی و .. در ارتباطم هیچ کجا انسان تر از مجاهدین ندیدم و هر روز علاقه ام بهشون بیشتر و بیشتر میشه. ولی حیف که بعضی ها قدرشون رو نمی دونند و فکر می کنن عقل کل هستند و همه چیز رو میدونند. متاسفانه توقعی هم نمیشه داشت چون ما چه تاجی به سر مصدق زدیم که به سر مجاهدین بزنیم!!. همه کنار گود می ایستندو میگن لنگش کن. واقعا شرم اوره که در مورد کسانی که 30سال از بهترین سال های عمرشون رو برای ازادی مردم گذاشتند اینجوری قضاوت کرد. اگه همین بمب اتمی. توسط مجاهدین افشا نمی شد خدا میدونه چه بلایی سرمون میومد. ولی کیه که قدر بدونه!
شنبه 20 شهریور 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
مجاهدین در قبل از ان قلاب نیروی زیادی نداشتند و مردم نیز با آنها آشنایی چندانی نداشتند. تا اینکه حماقت و وحشت خمینی از تفکرات آنها باعث رشد سریع انها در جذب نیرو شد. در اصل پیوستن مردم به این سازمان بخاطر مخالفت با رژیم خمینی و ولی وقیح بود که دشمنی ریشه ای با این سازمان داشت. یکی از دلایلی که مجاهدین بیشتر از گروه های دیگه ( چپ و ملی مذهبی و ...) در جذب نیرو موفق بود اعتقادات مذهبی آنها بود که به شکل مدرن و امروزی ارائه میشد وگرنه مثل بقیه گروه های چپ و ملی مخالف ولی وقیح از صحنه سیاست حذف میشدند. پاینده ایران و نابود باد رژیم مافیایی ولی وقیح
شنبه 20 شهریور 1389

siavash1 - انگلیس - لندن
مشکل اصلی مجاهدین با خمینی بر سر همین اسلام من دراوردی بود. مردم ایران مومن و خداپرست بودند و خمینی از احساسات پاک مردم سو استفاده کرد و به عبارتی کلاه شرعی سر ملت گذاشت. حتی تصور قتل عام به اسم خدا و قران برای مردم سخت بود و مسیحی و زرتشتی و کلیمی و غیره احترام خاصی برای مسلمان ها داشتند. اما خمینی لعنتی بدجوری چهره اسلام رو خراب کرد. اما مجاهدین, از همون اول چهره کثیف خمینی رو شناختن و بر علیهش فعالیت کردن و روز به روز به تعدادشون اضافه می شد. خمینی هم که چشم دیدن مجاهدین رو نداشت, مسعود رو از کاندیدای ریاست جمهوری خلع کرد , لقب منافق را بهشون داد , ریختن خون انها را به عنوان محارب حلال اعلام کرد و بی رحمانه 120هزار از اعضای مجاهدین رو اعدام کرد. بعد از گذشت 30سال با وجود هزاران دسیسه و نیرنگ این مبارزه همچنان ادامه داره. مجاهدین شدیدا به جدایی دین از سیاست اعتقاد دارند و هر شخص باید ازادانه از هر دین و ایینی که باور داره پیروی کنه. در این صورت نیازی به بحث های حاشیه ایی نیست و کوبیدن عقاید دیگران بی معنی میشه.
شنبه 20 شهریور 1389

amirpersia - سوئد - استکهلم
siavash1 - انگلیس - لندن . من از نزدیک میشناسمشون و از عقاید تاریخ گذشتشونم بدم میاد چون جز ایدئولوژیشون هیچی دیگه براشون مهم نیست. دقیقا مثل ملا ها ولی بدون عمامه!. حاضرن همسر و بچه ها شونم سر همین ایدئولوژی معامله کنن!.
یکشنبه 21 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
گور پدر اخوند بسیجی سپاهی و مجاهد خوک صفت همشون میهن فروشند
یکشنبه 21 شهریور 1389

siavash1 - انگلیس - لندن
برای شما که معنی از خود گذشتگی و فداکاری رو نمی دونید شاید معامله باشه. ایدلوژی مجاهدین فراتر از اون چیزیه که شما تصورشو کنی. برای خودخواهان, صد در صد این ایدولوژی نامفهومه چون معنی کلمه فدا براشون غیر قابل حذمه! تفاوت نداها و سحراب ها هم که با گذشت ,فداکاری و دادن خونش در راه مردم و ایران, استوره ما ایرانیان شدند در همین ایولوژی گره میخوره.  کسانی که بعد از انتخابات به خیابان ها رفتند و می دونستن که امکان داره جونشون رو. از دست بدن, رفتند تا با عبور از من, ما بشن و سرنوشت یه کشور و ملت را با از خود گذشتگی عوض کنند. در حالی که یک عده خودخواه و ترسو خودشونو تو خونه حبس کرده بودند که مبادا ضربه ای بخورند! هر چیزی یه قیمتی داره و قیمت ازادی فداست. پس اگه این ایدولوژی برای شما گنگ و نا مفهومه بهتر در موردش نظر ندی و توهین نکنی.
دوشنبه 22 شهریور 1389

siavash1 - انگلیس - لندن
zartusht67 - المان - فرانکفورت. اسم خودتو هم به این لیستی که نوشتی اضافه کن.
دوشنبه 22 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.