کروبی: جمهوری اسلامی اکنون منحرف شده است


کروبی: جمهوری اسلامی اکنون منحرف شده است

مهدی کروبی در گفت وگو با روزنامه گاردین گفته که نظام شاهنشاهی منحرف بود اما یکسری ملاحظات را در نظر می گرفتند و چارچوب هایی رعایت می شد اما جمهوری اسلامی که برآمده از رای و پشتیابی مردم بود اکنون منحرف شده است.

آقای کروبی در گفت وگو با روزنامه گاردین که در وبسایت سحام نیوز هم منتشر شده همچنین گفته است:«در جمهوری اسلامی که برآمده از رای وپشتیبانی مردم است حالا و توسط یک جریانی که رای مردم را به اندازه کافی ندارد، قوانین زیرپاگذاشته شده است.»

وی افزود:«رفتارهایی بامردم وزندانیان صورت می گیرد که دررژیم گذشته به خاطرفشارهای خارجی وافکارعمومی صورت نمی گرفت ماننداین اخباری که اخیراتوسط زندانیان مبنی برفروکردن سرهایشان درتوالت به جهت اعتراف گیری منتشرشده است که به خود من هم نامه هایی ارسال شده است. هرچند آنان (نظام شاهنشاهی) منحرف بودند اما یکسری ملاحظات را نیز در نظر می گرفتند و چهارچوب هایی رعایت می شد که متاسفانه این ها رعایت نمی کنند وما هم صرفا به دنبال اصلاح جمهوری اسلامی هستیم.»

تحریم ها دولت نامشروع فعلی را قدرتمند می کند

آقای کروبی در مورد تاثیر تحریم ها بر ایران گفته است:« به اعتقاد من تنها نتیجه این تحریم های اقتصادی، قدرتمندتر شدن دولت نامشروع کنونی ایران است و مردم ضربه اصلی آن را خواهند خورد و در نهایت این تحریم ها مردم را متضرر خواهد کرد.»

وی افزود:« تحریم ها، دولتی که از رای مردم برنخاسته را قوی تر می کند و باعث می شود این دولت اهرم دیگری به نام اهرم اقتصادی پیدا کند و به بهانه مقابله با تحریم های اقتصادی، مخالفان دولت را سرکوب کند.»

آقای کروبی دولت را در عملکرد اقتصادی مورد انتقاد قرار داده و گفت:«عملکرد دولت بزرگترین مشکلات اقتصادی را برای مردم همراه داشته و باعث تورم و رکود اقتصاد کشور شده و در نتیجه خیلی از کارخانجات و طرح های بزرگ اقتصادی مثل عسلویه به خاطر همین مشکلات اقتصادی تعطیل شده اند و دلیل عمده آن رشد بیکاری در کشور است.»

جنبش نیاز به حضور در خیابان ندارد

آقای کروبی در پاسخ به پرسشی در مورد ساختار جنبش اعتراضی و این که چرا حضور فعال ندارد، گفته است:« این جنبش مردمی مانند روزهای نخستین نیست که بیایند در خیابان ها و اعتراض کنند و درگیر شوند. چون رژیم و دولت سخت ترین شرایط را برای مردم بوجود آورده است و مقدور مردم نیست که به خیابان ها بیایند و توصیه هم به مردم شده که در خیابان ها حضور نیابند چون متاسفانه حکومت با بدترین شیوه به مردم حمله می کند و این باعث ایجاد تلفات می شود.»

وی افزود:« به نظر من جنبش دیگر ضروریتی به حضور در خیابان ها ندارد زیرا خواست و نظر این جنبش هم برای حکومت و هم برای تمام مردم دنیا واضح و روشن شده است. اما جنبش کاملا وجود دارد و تحرک دارد و از هر فرصتی برای حضور استفاده می کند. مدام و مستمر با امکانات و فضای مجازی که در اختیار این جنبش هست و با جلساتی که تشکیل می دهند.»   

آقای کروبی گفت:«به دلیل برخورد های تند جریان حاکم این جنبش حتی عمیق تر هم شده است. هم اکنون شاهد هستیم که مدام جراید حکومتی بر علیه این جنبش می نویسند و هنوز دستگیری ها ادامه دارد و دادگاه ها هم همچنان رفتارهای خود را با این متهمان ادامه می دهند. حکومت حتی از یک مراسم ترحیم که برای یک نماینده سابق مجلس برگزار می شود، می ترسد و این نشان دهنده زنده بودن این جنبش است.»


اصلاحات و نه انقلاب و دگرگونی نظام

رییس مجلس ششم شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد این که آیا مشروعیت نظام را از دست رفته می داند، گفت:« نظام به معنای جمهوری اسلامی را زیر سوال نمی بریم. جنبش نشانه خواست رای مردم است و ثمره تقلب در انتخابات همین جنبش است. تقلبی که در دوره های گذشته هم وجود داشته است. آنچه که ما مدنظر داریم و بدنبال آن هستیم، انتخابات آزاد، اجرای کامل قانون اساسی، آزادی مطبوعات و مسائلی از این دست است. شاید برخی به دنبال تغییر نظام باشند ولی بنده به دنبال اصلاحات هستم و نه انقلاب و دگرگونی نظام.

وی افزود:«در این یک سال حرکت ما رو به جلو و مثبت بوده و به پیروزی مردم هم اطمینان دارم و هیچگاه دچار یاس و تردید برای احقاق حقوق مردم نشده ام.»

برای هر حادثه ای آماده هستیم

مهدی کروبی همچنین گفته که برای هر هزینه ای آماده است و از راه خود عقب نمی کشد و هیچ گاه دچار یاس و تردید هم نشده است.

آقای کروبی گفت:«من و خانواده ام، خود را برای هر حادثه ای آماده کرده ایم و از هیچ چیز ترس و ابایی نداریم. همان طور که تاکنون طی این یک سال مسائل بسیاری را برای من و خانواده ام بوجود آوردند. حتی در ۲۲بهمن سال قبل خودم موردحمله قرار گرفتم و فرزندم علی را دستگیر و به بدترین شکل ممکن مورد شکنجه و آزار قرار دادند. در قزوین به سمت خودروی من تیراندازی کردند و بعد از آن نیز به منزل من حمله کردند و خساراتی را به ساختمان وارد کردند. روزنامه راتوقیف ودفترم را پلمپ کردند و این فشارها هنوز هم ادامه دارد ولی همه این مسائل نمی تواند جلوی حرکت و خواست برحق ما را بگیرد.»

مهدی کروبی در مورد این که چرا جنبش اعتراضی یک رهبر واحد ندارد گفت:«درست است که رهبری واحدی در این جنبش مردمی وجود ندارد، اما خواست واحدی میان اکثریت مردم وجود دارد و آن حقوق مدنی و انتخابات آزاد است.»

وی افزود:«اگر فرد خاصی به عنوان رهبر این جنبش مطرح بود تاکنون یا حذف شده بود و یا در زندان بود. این امتیاز بارز جنبش است که در میان توده های مردم است و رهبری آن را خود مردم به عهده دارند و همین دلیل تداوم این راه است. اختلافی در میان ما وجود ندارد و ارتباط بنده با آقای موسوی به صورت مرتب و منظم انجام می گیرد و جلسات منظمی را باهم برگزار می کنیم وبیانیه های مشترک صادرمی کنیم.»

آقای کروبی همچنین بزرگترین مشکل جنبش سبز را نداشتن رسانه توصیف کرده و گفته است:« روزنامه ها همه تعطیل شده اند و معدود روزنامه مستقل هم که هست مدام زیر فشار هستند و اجازه انتشار هیچ گونه مطلبی را در خصوص جنبش ندارند و تهدید به تعطیلی می شوند. حتی برای چاپ آگهی تسلیت هم مورد عتاب قرار میگیرند.»

salarkhan - آلمان - هامبورگ
تو که راست میگی!!گور بابای جمهوری اسلامی!البته اینو راست میگی دولت رو قویتر میکنه ولی کل نظام فاسدتونو ریشه کن میکنه!
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
عجب! بصیرت شیخ را میبینید؟!! جمهوری اسلامی و انحراف!!! نعوذبالله! شیخ عجب نگاه نافذی دارد!!! شادباشید.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

sonet - ایران - تهران
کی به این مردیکه می گه حرف بزنه ادمی که نمی تونه اب دهنشو جمع کنه می خواد مملکتو جمع کنه .
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
ج اسلامی اکنون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!منحرف شده چون عنتر صندلی را ربود یعنی 30 سال هیچ انحرافی نبود!!
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
شیخا گویا خواب بودی انحراف انقلاب از روز اول انقلاب و حتی قبل از بوجود آمدنش بود نه از اکنون.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
انقلاب فرزند نامشروع خمینی ملعون و جهالت مردم بود.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

dara20 - ایران - تهران
2 زاریت خیلی دیر افتاد. این رژیم کثیف اسلامی شما اخوندکهای بی ناموس از ابتدا منحرف و فاسد بود. حکومت سرطانی اسلامی مهوعتان نابود باد.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
از کرامات شیخ ما اینست. سکنجبین را خورد و گفت شیرین است! جمهوری اسلامی از اول یک جریان انحرافی و دروغین بود. شورش بزرگ 57 که بواسطه ساده لوحی قشر به اصطلاح روشنفکر و حمایت عوام مذهبی رخ داد بزرگترین اشتباه تاریخ ایران زمین بود و ملت ایران با نشاندن عده ای قدرت پرست و منحرف اسلامی و جایگزین کردن آیین شیادی و دروغ به جای فرهنگ اصیل و غنی ایرانی سرنوشت خود را برای نیم قرن عوض کردند و این بلای آسمانی یعنی اسلام را بر آزادی و سعادت خود ترجیح دادند. هنوز هم عده ای هالو و ساده لوح در ایران که بازماندگان نسل منحوس خمینی دجال هستند دست بردار نیستند و رای میدهند و این بوزینگان سیاسی را در راس قدرت حمایت میکنند.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

homa-ir - المان - هامبورک
اقای کروبی - جمهوری اسلامی اکنون منظورت از 22 خرداد 88 است , اگر . کاندیدات رئیس جمهور شدی بودی . شرافتا جون ان عمامه ای که برسر داری باز میگفتی جمهوری اسلامی اکنون منحرف شده ?
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

porharfi - هلند - آرنم
انحـــــراف" از آغازین روزی که " ملا ی دمامه عبا و عمامه روباه صفتی را بر تـــن کرد.!. در جهــــــــــــان"پدیدار شـــد!!!...
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
درود بر تو مرد بزرگ. به کوری چشم مخالفان داخلی و خارجیت (خصوصا خارجی هاش که اکثرا سلطنت طلبن و آرزوی بازگشت آقا رضا و پس گرفتن اموال مصادره شده رو با پیروزی جنبش سبز مردم ایران بر باد رفته میبینن)جنبش سبز ما پیروز و پاینده اس.درود بر کروبی و موسوی دو قهرمان ملی خار دو چشم سید علی خامنه ای.لعن و نفرین ابدی اهریمن بر ممد رضا چاه پهلوی (فاتح بحرین) و خاندان دزدش که اولا: چنین جانورانی رو به عنوان هوادار مثل زالو به جان مردم ایران انداختن که بسان کفتاران در کمینند تا فرصتی یافته و انتقام اون عقده ای که سی ساله عین خوره داره وجودشونو میخوره از مردم بگیرن. دوما: این حکومت کثیف آخوندی رو توی دامنشون پروروندن و توی آستینشون پنهان کردن (توی همین سایت طی بیست روز گذشته مقالاتی مبنی بر دستمزدهای چند میلیون دلاری که به شکل پیوسته از طرف دربار به ملاهای سرشناس پرداخت میشده و همچنین تصاویری از آن مردک پهلوی [شاهک] در حال بوسیدن ضریح, مناسک حج, چارقد به نماز ایستادن, عزاداری و .... نشون میده منتشر شده) و با فرار بزدلانه و رذیلانه 57 بر سر این ملت بخت بر گشته نازل کردن.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
در غیبت پسر شجاع، بنده تکه کلام و شعار همیشگی ایشان در چنین مواقعی و پیرو چشم‌بندی و غیب‌گویی اخیر حاج مهدی کروبی را برایتان نقل می‌کنم: «درود بر میرحسین و کروبی...پیروزی نزدیک است»!!!
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
zebelkhan : شیره عزیزم شیره!! با ارادت گفتم و دوستی. چون این شعر رو خیلی دوست دارم. شاد باشی بزرگوار.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
هما جان کروبی گفت جوابتو تلگراف میکنه به بخش اشپزی. المانی زیاد نخون فارسیت خراب میشه. راستی فردا میرم مسکو سر قبر لنین گل بذارم. کاری پیغامی نداری؟ میدون سرخ هم یه سر میزنم. شب هم شام با نوه استالین میخورم. چیزی خواستی sms کن. کروبی میگم بهت زنگ بزنه. خودشم مثل تو زنگ زده! شادباشی عزیزم. حرص نخور. راستی امسال چه سالیه؟!
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
هما جان تو خود سلطنتی. حمایت سنجدهایی مثل تو از سلطنت و رضا پهلوی جوان, باعث شده که مردم به اونها هم بد نگاه کنن و فحش بدن. مگه نه؟ قارتو قورتو بذار کنار و بیخود کامنتهای الزایمری ننویس. اینهمه تاج الملوک بازی در نیار. برو پارک. خوب, دیگه چه خبر همی جون. وجودت قند و شربت این سایته. به روح شازده بزرگ اینهمه در این سایت نخندیده بودم. هماجون؛ چه خبر؟ شادباشی.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
حکومت ولی وقیح از اولش هم منحرف بود. منتها یا شما ندیدید و نفهمیدید و یا میدانستید و خودتون رو به نفهمی زده بودید. ولی ما فرض میکنیم که شما نفهمیدید و به تازگی عقل و شعورتون رو بکار بستید!!! اونهم بخاطر معذرت خواهی هایی که از ملت کردی.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش. عزیزم آیات و روایات و احادیث از ائمه اطهار متفاوت است! از بستنی گرفته تا سکنجبین (سرکنجبین) و شیره همه جور شنیده ایم! از کرامات شیخ ما اینست.. بستنی را خورد و گفت شیرین است! اینهم شکل امروزیش که بیشتر به شیخنا کروبی (حفظ الله تعالی) میخورد! شاد باشی و پیروز. ارادتمند شما و محسن رجای عزیز - زبل خان
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه// درود بر زبل‌خان عزیز! اقا شکل امروزی، دیروزی و اسلامی را فرمودید، موند شکل اخوندی ان که میگه: «از کرامات شیخ ما این است، دو بس شیره کشید و گفت نشئگی ان بیش از سیگار است»!
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه // از کرامات شاه ما اینست که پهن را خورد و گفت انگبین است - از کرامات شاه ما اینست که بحرین را داد و گفت ایران زمین اینست - از کرامات شاه ما اینست که کنسرسیوم را امضا کرد و گفت شیرین است - از کرامات شاه ما اینست که کاپیتولاسیون را امضا کرد و گفت چه نازنین است - از کرامات شاه ما اینست که کودتا کرد و گفت چه دلنشین است - از کرامات شاه ما اینست که ساواک را به جان ملت انداخت و گفت گرز شهنشاه اینست. بله اینهم مقداری آیات و روایات و احادیث از تاریخ معاصر تقدیم به حضرتعالی به عنوان خلف صدق و رهرو راه شعبون بی مخ (رحمه الله) و آن مردک پهلوی [شاهک] مدفون در مصر.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
zebelkhan راست میگی نازنین. هیچ چیز را دست نخورده نگذاشتند, الا کتاب الله و سنتهم!!! اهل قورتیم!! کل شعر نوشتن نداره, یادم هم نیست. اما اهنگ شیخ و شیره به قافیه میخوره. نه؟ شعر باید قافیه داشته باشه!! مثل: نهضت ما حسینیه/ رهبر ما خمینیه!!! یا همین یاحسین/میرحسین!!! قافیه مهمه! عقل میخوایم چیکار؟! شاد و خرمدل باشی بزرگوار.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
درود بر کروبی و موسوی ....
جمعه 22 مرداد 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
اقا پسرمون با خط‌کش مدرجش وارد شد، فعلا درود بر موسوی و کروبی تا بعد متر بزنه ببینیم چقدر به پیروزی نزدیک شدیم!
جمعه 22 مرداد 1389

dara20 - ایران - تهران
ContractorQatar - قطر - دوحه . ایا به تو ادب و تربیت یاد ندادند. شاه بد بود در این شکی نیست اما ان دیکتاتور خیره سر رو با دیکتاتورهای خونخوار رژیم نامشروع اسلامی مقایسه کن. تو که در دامان اعراب دشمنان دیرینه و سوگند خورده وطن ما لانه کردی با چه روئی اینگونه برای ایرانیان ترک تازی می کنی? ادب داشته باش. ادبیات تو همان وزن ردیف و قافیه لمپنی احمقی نژاد و مزدوران حکومت کثیف اسلامی را دارد. هیچ تفاوتی میان شعبان بی مخ های پهلوی با خامنه ای حرامزاده و مزدوران ادمکش و الواتش نیست. مشکل ایران توحش عربی تحت عنوان اسلام است.
جمعه 22 مرداد 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
از بالا تا پایینتان منحرف اسلامی هستید
شنبه 23 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.