اعتراض سفارت بریتانیا در تهران به سخنان رحیمی


اعتراض سفارت بریتانیا در تهران به سخنان رحیمی

محمدرضا رحیمی درباره بریتانیا گفت: " پانصد سال دنیا را غارت کردند و جوانی که الان آمده است احمق‌تر از قبلی است."

سفارت بریتانیا در تهران، روز سه شنبه اظهارات یک روز پیش محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور ایران درباره بریتانیا را توهین آمیز خواند و به آن اعتراض کرد.

آقای رحیمی روز دوشنبه ضمن انتقاد از دولتمردان بریتانیا گفته بود: "این کشور هیچ ندارد. نه آدم هایش آدم و نه مسئولانش مسئول هستند و حتی منابع زیرزمینی ندارد و یک مشت خرفت هستند که مافیا بر آنها حاکم است."

سفارت بریتانیا با انتشار بیانیه ای سخنان آقای رحیمی را توهین به مردم بریتانیا و سایر ملل دانست و اعلام کرد: "سخن گفتن درباره اختلافات سیاسی بین کشورها امری کاملا طبیعی است. اما زمانی که یک مقام عالی رتبه سیاسی که نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، سخنانی اهانت آمیز درباره یک ملت بیان می کند، تاثیر بد این اظهارات به شخص گوینده بازمی گردد."

در ادامه این بیانیه آمده است: "بیان اینکه بریتانیایی ها آدم نیستند و خرفت خطاب کردن آنها مصداق نادیده انگاشتن کرامت انسانی و سخنی است پوچ و نامعقول. سهمی که بریتانیا در شکل گیری جهان مدرن داشته از اختراعات و نوآوری ها گرفته تا عرصه فرهنگ، ارزش و احترام به حقوق فردی به درستی و روشنی در تاریخ ثبت شده و مورد احترام جهانیان است."

سفارت بریتانیا با صدور این بیانیه ابراز امیدواری کرده است که اگر در نقل و گزارش سخنان آقای رحیمی اشتباهی رخ داده، معاون اول رئیس جمهور به سرعت این مسئله را روشن کند.

در پایان این بیانیه هم آمده است: "اظهاراتی مشابه درباره مردم ایران از سوی یک وزیر بریتانیایی می توانست واکنش خشمگینانه مردم ایران را در داخل و خارج برانگیزد که البته اگر چنین می شد، بی تردید حق با مردم ایران بود."

محمدرضا رحیمی در سخنان خود بریتانیا را استعمارگر و استثمارگر پیر توصیف کرده و گفته بود: "پانصد سال دنیا را غارت کردند و جوانی که الان آمده است [ظاهرا اشاره به نخست وزیر بریتانیا]، احمق‌تر از قبلی است و گویا خداوند آنها را نوکر آمریکا و صهیونیست‌ها آفریده است."

پیشتر محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از "رایزنی های فشرده" قوه مقننه، وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی برای کاهش سطح روابط با بریتانیا خبر داده بود.

alireza.iran.culture - المان - هامبورگ
ادم فقط شمایی رحیمی جون.دزد متقلب شیاد پاچه خوار.کار مملکت به جایی رسیده که اگه یه ادم سالم یه جایی مسوول باشه ادم بش شک میکنه نکنه کاسه ای زیر نم کاسس.
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

کلاغ سیاه - ایران - تهران
اگر این حرفها را دیگران به ما ملت مظلوم که گرفتار مدیران بی شعور و نادانی هستیم بگویند چه کاریجز غصه خوردن میتوانیم بکنیم
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

persianshadow1 - انگلستان - برایتون
خاک بر سر بیشعور مسئولین جمهوری شیطانی. اینجا هیچکس به مردم ایران توهین نکرده و نمیکنه. چه بسا از بقیه ملتهای منطقه خاور میانه بیشتر به ما ایرانیها احترام میگزارند. مردم انگلیس هم مردم خوبی هستن و اگه ادم ادب و نزاکت رو رعایت کنه اونها هم متقابلا احترام و ادب رو رعایت میکنند. یه مشت لات و لوط بیسواد و دنیا ندیده اومدن شدن همه کاره توی ایران.اینجا مکانیک ها و راننده تریلی ها هم کتابخون و اهل مطالعه و دنبال کلاس و تکنولوژی روز هستند. اونوقت این مردک میگه انگلیسا خرفتن! خرفت ما ایرانیهای ظاهر بین هستیم!
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

senator7 - آلمان - برلین
این رحیمی مثل اینکه شورای نگهبان و مقام معظم رهبری رو ندیده که به بریتانیایها میگه خرفت!!
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
شما اینهارو ببخشید چون اینها حرفهاشون و ادبشون رو ازقرانشون یاد گرفتن. در ضمنن وقتی با این همه زحمت پولهایی که از ایرانی ها دزدیدند و اوردن در بانکهای نجس و غیر اسلامی شما قایم کردند و حالا شما حساباشون رو فریز کردید خو ب عصبانی هستند وچیزهایی ازسوراخ بالاشون در میاد.
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

shahram khosh maram - ایران - تهران
چقدر حرف احمقانه ای زد: نه ادمهایش ادم هستند. حالا اخلاق را هم کنار بگذاریم, واقعا بعضی از اینها قواعد اولیه سیاست را هم نمیدانند.
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
اگر رحیمی هم نمی گفت مردم ایران انگلیس پست فطرتی که آخوندها را روی کار آورد و طی چند صد سال مرتب ایران را تجزیه کرده(جداکردن افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج در دوره قاجاریه و......) هیچ وقت نمی بخشند.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
مردم ایران سه دشمن خونی دارند: ا- انگلیس ملعون 2- آخوند مفت خور و آدمکش 3- جهالت و بی سوادی .
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
انگلیس آخوند را روی کار آورده حالا خودش به غلط کردن افتاده.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
شما چه انتظار بیجایی دارید!شعور اینها در همین حده!آقای ساعت 12 یک دشمن هم اضافه کن" حماقت" که تو گرفتارشی تو چند وقت بریتانیا بودی که نظر میدی؟
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
salarkhan-آلمان – هامبورگ حماقت را تو گرفتارشی که تا به حال تاریخ کشورت را مطالعه نکردی متاسفم برات که اینقدر ساده انگار و کم سوادی و تاریخ چندصد ساله استعمار انگلیس در ایران را نمی دانی. راستی مورد چهارم را که شما سالارخان دچارشی را از قلم انداختم و از بابت اینکه یادم آوردی متشکرم.4- بی سوادی تاریخی امثال جنابعالی.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
salarkhan-آلمان – هامبورگ در ثانی این چه استنباط مسخره ایست که کردی مگر کسی که بخواهد در مورد استعمارگری انگلیس در تاریخ کشورش صحبت کنه باید بره انگلیس ؟؟؟ حالا فهمیدی خودت دچار حماقت و چرت گویی هستی؟؟؟.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
به این میگن نمک نشناسی از طرف محمدرضا رحیمی!!! آخه اگه این بریتانیا نبود که شما جانوران کودن بر این مملک حاکم نمی شدید!!! اگه ما به بریتانیا و دیگر کشورهای غربی انتقاد کنیم که چرا شما جانوران رو بر ما حاکم کردند حق داریم ولی شما دیگه چرا؟!!!
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.