ضرب سکه پانصد تومانی در ایران


ضرب سکه پانصد تومانی در ایران

بانک مرکزی ایران در ماه‌های گذشته اسکناس‌ها و سکه‌های درشت تری را وارد بازار پول ایران کرده است

محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی ایران، پنج سکه جدید ضرب شده توسط این بانک را رونمایی کرد و گفت که سکه های جدید ۲۰۰ و ۵۰۰ تومانی به زودی وارد بازار خواهند شد.

آقای بهمنی روز گذشته (یکشنبه ۱۷ مرداد - هشتم اوت) از توزیع پنج سکه جدید از جنس طلا، نقره و نیکل، مس و روی در بازار ایران خبر داد.

سکه دو هزار ریالی (دویست تومانی) و پنج هزار ریالی (پانصد تومانی) از جنس مس، نیکل و روی است و به همراه سکه طلای یک گرمی (یک هشتم بهار آزادی) و سکه دو نیم بهار آزادی توسط آقای بهمنی رونمایی شده اند.

سکه های دویست تومانی و پانصد تومانی با ارزش‌ترین سکه هایی هستند که از زمان تاسیس بانک مرکزی ایران (۱۳۳۹) تا کنون توسط این بانک روانه بازار شده است.

همچنین به همراه این سکه ها، سکه جدیدی از جنس نقره ضرب شده است که با وزن تقریبی ۲۵ گرم، برابر پنج سکه بهار آزادی ارزش گذاری شده است.

مجید صنیعی، مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک ایران، درباره طرح های رو و پشت سکه های جدید گفته است که طرح روی سکه دو هزار ریالی از دو خوشه گندم تشکیل شده که در وسط آن رقم دو هزارریال نقش بسته و در بالای رقم نوشته جمهوری اسلای ایران حک شده است. بر روی دیگر این سکه و در وسط آن تصویری از حرم امام هشتم شیعیان قرار دارد که در بالای آن عبارت پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دیده می شود و در زیر آن سال ۱۳۸۹-۱۳۳۹ نقش بسته است.

آقای صنیعی درباره طرح رو و پشت سکه پانصد تومانی نیز گفته است که روی این سکه همانند سکه دویست تومانی است اما بر پشت سکه پنج هزارریالی عبارت پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط یکی از اساتید برجسته خوشنویسی ایران نوشته شده است.

بانک مرکزی ایران زمستان گذشته نیز همزمان با عرضه سکه‌های جدید ۱۰۰ تومانی، سکه های ۲۵ و ۵۰ تومانی را با طرح و اندازه جدید وارد بازار کرده و اسکناس های ۱۰ هزار تومانی را هم با هدف تسهیل در گردش پولی این کشور چاپ کرده بود.

به گفته مقامات بانک مرکزی ایران، صرفه جویی در وقت، کاهش صف در باجه های بانک ها و خودپردازها، سهولت حمل اسکناس و خطرات حمل آن، کاهش هزینه های ناشی از تولید و حمل و نقل، بیمه و مراقبت های امنیتی از نقل و انتقال اسکناس های ریز در ایران، از اهدافی است که بانک مرکزی ایران با انتشار مسکوکات جدید به دنبال تحقق آنها است.

اما برخی کارشناسان، کاهش ارزش پول و تورم را از علل چاپ و ضرب اسکناس و سکه های درشت تر می دانند.

waahed - بحرین - منامه
شما اینهمه دم از آزادی و دمکراسی میزنید آنوقت تحمل یکی دوتا کامنت. مخالف ندارید و تا میتوانید بد وبیراه براش مینویسید همچنین در بسیاری. از کامنتهای خودتان تهدید میکنید که یکروزی تمام بسیجیها و باسداران. وتمام مسؤولین نظام جمهوری اسلامی را بدار میکشید پس شما چه فرقی با این نظام دارید .... بابا ایول !!!!. نمردیم و آزادی و عدالت غرب زده ها راهم دیدیم. درست است هیچ ربطی نداشت با موضوع
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

axlll - امریکا - سانتا مونیکا
کم کم داریم به زیمبابوه میرسیم .محمدی هاش صلوات .
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
سکه پانصد تومانی؟!!! چقدر پول توی ایران بی ارزش شده!!! فکر کنم این هم یکی از طرحهای مدیریت جهانی مموتی باشه!!! قدیمها یک اسکناس دو تومنی عیدی میگرفتیم و باهاش میرفتیم سینما و کلی صفا میکردیم.
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

دکتر حسین - ایران - تهران
جمله آخر درسته. ملت آگاه باشید که ضرب سکه «پانصد تومانی» خبر از تورم وحشتناک قریب الوقوع میده.
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

ukguy4u - بریتانیا - لندن
به برکت حکومت اسلامی بزودی اسکناس 5 میلیون تومانی هم میاد
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

axlll - امریکا - سانتا مونیکا
یادش بخیر پیتزا 500 تومانی مخوردیم
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

ros20 - سوئد - إستکهلم
وای باورم نمیشه 500 تومنی شده سکه ایشالا حلواتو خودم بپزم احمدی نژاد همگی بگین ایشالا
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

رفیق - روسیه - مسکو
axlll - امریکا - سانتا مونیکا - کلی خندیدم ، حرفی که می خواستم بگم رو گفتی دمت گرم
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

amir-amir - کانادا - تورنتو
یادش بخیر یک کباب کوبیده و نصف نان سنگگ با ریحان تازه را تناول کرده چقدر شد آقا ۹ قران ( ریال ) جانم٬ یک سکه یک تومانى را تقدیم کرده و تشکر و خداحافظى کردیم
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

perspolisi - استرالیا - سیدنی
به این میگن مدیریت جهانی‌، یعنی سکهٔ ۲۰ یرویی
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
اینکه عکس 200 تومنیه!
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

seven - ایران - تهران
اصولا تورم که میاد پایین و یک رقمی میشه ارزش پول ملی هم باهاش سقوط میکنه و با تلاش دولت خدمتگذار ان شاا. بزودی با کاهش شدید تورم (طبق آمار محمود) سکه 1000000 تومانی هم ضرب خواهد شد تا مثل زیمباوه الگویی موفق برای کشورهای بدبخت، بی سواد و ورشکسته غربی بشیم...
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

senator7 - آلمان - برلین
بزودی به خاطر این تحریمها اسکناسهایی چاپ میشه که دفتر چه صد برگه چون جا باشه واسه صفرهاش.
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

Hasselt - بلژیک - هاسلت
/ین 200 تومنی هست مجید
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

delmorde - سوپد - یوتبوری
اما برخی کارشناسان، کاهش ارزش پول و تورم را از علل چاپ و ضرب اسکناس و سکه های درشت تر می دانند. دقیقا این دلیل ضرب سکه های درشت تر است بقیه حرفها توجیحات اضافی است.
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

shahab46 - المان - هانور
حالا به انتری نژاد بگی میگه همه جا اینجوری .خوب احمق عدم وجود کار وصنایع تولیدی داخلی وفروش نفت و وارد کردن اجناس بنجل چاپ اسکناس بی پشتوانه و... هزاران کثافت کاری دیگه که اسمش را مملکت داری گذاشتند کار مردم را باینجا رساند.خاک تو سر نفهم ان الاغهاییی که سرشون تو اخور این رژیمه میان تو سایت ها وطرفداری این رژیم را میکنند البته معذرت میخواهم از بقیه.
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

iraneslam89 - کلمبیا - کلمبیا
waahed - بحرین - منامه . دوست گرامی با سلام و تبریک ماه مبارک رمضان بر جنابعالی و کلیه مسلمین جهان الخصوص شیعیان. خوب بود مطلبی که نوشته ای اینها مثل آب گندیده چاله و چوله هستند یک مدت مانده و آخر میگندند شما بزرگواری کن زیادی خودت را ناراحت و خون پاکتان را با گفته های بی حود اینها کثیف نکن و از قدیم گفتند برف تمام می شد و سیاهی به ذغال می ماند. حالا هم اینها 30 ساله که چرت و پرت می گن و گوش مسئولین محترم ایران به این حرفها بدهکار نیست و در ضمن تقسیر هم ندارند اینها از ایران رانده و از همه جا مانده اند
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

ashkan.h - سوئد - فلینگزبرو
ros20 - سوئد - إستکهلم . ایشالا. منم باهات موافقم
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

farshad sokolar - المان - فرانکفورت
الگوی مدیریت جهانی = اصلاح الگوی مصرف = جمهوری اسهالی =طرح کاهش صفرها = ضرب سکه باعکس میمون بجای اسکناس در سال 1400 هجری شمسی
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.