آژانس: ایران فعالیت‌های غنی‌سازی خود را گسترش داده است


آژانس: ایران فعالیت‌های غنی‌سازی خود را گسترش داده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده که ایران دومین آبشار  ۱۶۴ تایی از سانتریفیوژها را فعال کرده و تولید اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد را درتاسیسات هسته ای نطنز افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، جیل تودور سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است که در جریان دیدار بازرسان در هفدهم جولای(سه هفته پیش)، مشاهده شده که ایران به دو آبشار ۱۶۴ تایی از سانتریفوژها  مواد هسته‌ای تزریق می‌کند.

به گفته این مقام آژانش این اقدام تهران نقض صریح قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است؛ در همه قطعنامه‌های شورای امنیت از ایران خواسته شده است که غنی‌سازی را متوقف کند.

خانم تودور روز دوشنبه در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین گفت که ایران در ماه مارس (پنج ماه پیش) به آژانس گفته بود که قصد دارد چنین «آبشاری» را فعال کند.       

اورانیوم بیشتر غنی شده، زمان و کار کمتری برای تهیه ساخت بمب اتمی نسبت به اورانیوم کمتر غنی شده می‌برد. تهران می‌گوید هدف از فعالیت های غنی سازی اورانیوم تولید انرژی است در حالی که غرب به فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی مشکوک است و آن را تلاشی برای ساخت بمب اتمی می‌داند.

شورای امنیت سازمان ملل در
چهار قطعنامه تحریمی از تهران خواسته فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم را به حال تعلیق درآورده و صحت صلح آمیز بودن فعالیت‌های اتمی را به تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برساند.

ایران قطعنامه های شورای امنیت را بی‌اثر خوانده و آنها را رد کرده است.

 ولایتی: با آمریکا هم گفت وگو می کنیم

 در همین حال علی اکبر ولایتی، وزیر خارجه اسبق ایران و مشاور رهبر جمهوری اسلامی روز دوشنبه گفت که ایران حاضر است در موضوع اتمی با آمریکا گفت وگو کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای ولایتی روز دوشنبه و در جریان سفر خود به سوریه گفت: «ما در عین این که هیچ اعتقادی به دولت آمریکا نداریم اما ایران آماده است تا در موضوع اتمی گفت‌وگو کند.»

وی در یک کنفرانس خبری در سفارت ایران در دمشق گفت: «ایران شرایطی نسبت به ترکیب کشورهای طرف گفت وگو (گروه پنج به علاوه یک) دارد اما آماده است مسئله را از راه گفت وگو حل کند.»

محمود احمدی نژاد
پیشتر پیشنهاد کرده بود در جریان سفر خود به مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، گفت‌وگویی مستقیم با باراک اوباما داشته و در مورد مسائل اداره جهان گفت وگو کند. این پیشنهاد از سوی کاخ سفید رد شد.

 از سوی دیگر؛‌هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا
روز یکشنبه اعلام کرد واشینگتن برای گفت وگو با تهران آمادگی دارد و خواهان این است که اهداف برنامه اتمی جمهوری اسلامی مشخص شود.

danial nabi - سوئد - سوئد
اینها نمی خواهند ایران ترقی کند.اگر اتم بد است یقه امریکای رذل و اوباش را بگیرید که از این بمبها ناجوانمردانه استفاده کرد.جون به جونتون کنند نوکرهای بی چون و چرای امریکائید.ننگ بر شما سیه دلان.
----------------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر محل زندگی خود را بنویسید.
با تشکر
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
تاکور شود دشمنان و وطن فروشان و بدخواهان جمهوری اسلامی.هرچقدر درجه تحریم رابالا ببرید درجه غنی سازی هم بالا میره.
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
کاری نداره. یه چندتا تحریم دیگه خدمتشون بفرستید تا حالشون جا بیاد.
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
بتر که چشم بخیلش وامریکائی ها ونیو امریکن ها. این "تحریم ها که حالمون رو جا قراره بیاره "از قرار معلوم بچه ترسون واب....گول زنه!!!!!انرژی اتمی(وصد البته بمبش)حق مسلم ماست.هرکی هم مشکل داره بیاد تا تنگه هرمز گلوش رو فشار بدیم واز نفت دزدی وخونخواری وصدور دموکراسی دستش رو کوتاه کنیم.
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
گل گفتی دلاور خاک پاک بهبهان.
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
MIRZADEH E ESHGHI-دوسلدورف/دوست عزیز این سایت حشرات موزی زیاد داره وقتی وارد میشی پشه کش دستت باشه.
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف خود گو.ید و خود خندید عجب مردان هنرمندید!!
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.