قاچاق زنان به چین


قاچاق زنان به چین

با گذشت بیش از سه دهه اجرای سیاست تک فرزندی در چین این طرح با عواقب غیرمنتظره ای روبرو شده است.

به دلیل سنت ترجیح دادن پسران به دختران در این کشور هزاران زوج چینی به سقط جنینهای دختر روی آورده و دولت چین اعلام کرده که سال گذشته در برابر هر 119 نوزاد پسر فقط 100 نوزاد دختر به دنیا آمده است.

کمبود زن در چین موجب رشد پدیده قاچاق انسان در این کشور شده و خانواده ها با هدف یافتن همسری برای پسران خود به قاچاق دختران وزنان روی آورده اند.

قاچاقچیان اغلب برای تأمین نیازها به کشورهای برمه، مغولستان، ویتنام، لائوس و کره شمالی می روند تا زنان ربوده شده را خریداری کنند.

اعضای انجمن زنان کاچین برمه فروش 3 زن به خانواده های چینی توسط قاچاقچیان انسان را تأیید می کنند. این افراد بین 16 تا 18 سال سن داشته و با وعده زندگی بهتر به چین برده شده بودند اما با رسیدن به آنجا متوجه شدند که به عنوان عروس به مردان مناطق روستایی چینی به قیمت 700 دلار فروخته شده اند.

یکی از قربانیان می گوید: زنی در روستای ما به من گفت که می تواند شغل خوبی را در چین برای من دست و پا کند. آن شب ما را به یک کارگاه تولید شکر بردند و به ما کمی غذا دادند . بعد از آن دیگر چیزی به یادم نمی آید. زمانی که بیدار شدم نمی دانستم کجا بودم و به من اجازه نمی دادند که با کسی حرف بزنم.

قربانی دیگری می گوید: عموی من به همراه دو نفر دیگر و پلیس چین برای بازگرداندن من آمدند اما روستاییان به آنها اجازه ندادند و پلیس مجبور به بازداشت شوهرم شد. اما روستاییان گفتند که آنها برای من پول داده اند و نمی گذارند من بروم و عمویم به آنها گفت برای پولتان باید با آنهایی که پول را از شما گرفتند صحبت کنید چون این فرزند ماست و ما او را می بریم.

قاچاق زنان در شهر مرزی نابانگ بین برمه و چین چندان هم غیرمعمول نیست. هر ساله هزاران زن به امید یافتن شغل از این منطقه وارد چین شده و سپس متوجه می شوند که به دام افتاده اند.

دکتر تو لوم از اعضای سازمان بهداشت نامحدود می گوید: طبقه اجتماعی زنان پایین بوده و از تحصیلات خوبی برخوردار نیستند. مردم برمه بسیار فقیر هستند و همیشه اگر بشنوند در جایی موقعیت شغلی خوبی است به آنجا هجوم می برند و بسیاری به همین دلیل فریب می خورند.

رقیه سادات - ایران - تهران
در ضمن میدونید دبی از کجا دبی شد؟ از پول دلالی و واسطه گری که بخاطر قاچاق همین دخترهای مدرن و باکلاس ایرانی به کشورهای اروپایی در میاره . از ماست که بر ماست . حا
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
یکی نیست به اون رابینز و شاگردای متوهمش بگه دنیا ازین گندتر برای زیبا نشون دادن زندگی پیدا نکردی؟کجای این آشغالدونی قشنگه که مجبور نشیم رومونو برگردونیم؟بابا هرجاش نگاه میکنی منفی منفی منفی باور کنید اگه درختا و سنگها زبون داشتن نعرشون از دست ما آدما تا صدتا دنیا اونورتر میرفت . ولی چرا یه چیزای قشنگیم داره حالا : لبخند مادر،اولین بوسه عاشقانه،اولین سکس،بوی خاک بارونزده زیر رعد و برق،شراب ناب شیراز،کوچه های کودکی،قلک عیدی،پیدا کردن یه دوست 40 ساله،ترانزیت مموتی به مریخ ....
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

سبزه علی - امارات - ابوظبی
خیلی باید برای این مردمی که از ما ایرانیها احمقترن متاسف بود واقعا سخته
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

sargalesh - ایران - شیراز
محصولات ساخت چین دنیا رو فبضه کرده, چطور کمبود زن داره ! به وزیر بهداری و فامیلی که اسمش:( زن چون چین ) هست, دستور دادند که تولیدی زنان را بیشتر کنند !! اینهم از فرهنگ بودا ! قصد اهانت و دروغگویی نیست, چون در یک مطلبی خوندم که زنها هم از دید کنفوسیوس دارای ارزش یکسان با مردها نیستند و بدینخاطر بعد از مرگ باید پسر جسد والدین را بسوزانه و و و.....از دوستان کاربرهای هندی ام تمنا دارم, اطلاعات خودشون را در اختیارمون بگذارنند, مرسی از قبل
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

freedom-is-not-free doom - ایران - تهران
رقیه سادات - ایران - تهران . تو به نظرم معلول ذهنی باشی!! فکر کردی بابای من دختر صادر میکنه دبی یا اون حروم زاده هایی که سنگشون رو به سینه میزنی!! بابای من یا رهبر و رئیس جمهور و آقا زاده ها شون؟؟؟ حال برو پشتشون نماز بخون بلکم امروز فردا تو رو هم صادر کنن سومالی!! .
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

standard - انگلیس - لندن
رقیه سادات - ایران - تهران .منم تصمیم دارم تو رو قاچاقی بیارم اینجا پیش خودم
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
رقیه سادات .ایران .تهران /بقول شما دوبی با دختر های مدرن ایرانی که اون جا به فروش میرن شده دوبی ! اما در آخرحتا اگه اون ها مدرن(!) باشند و یا مثل خود شما(!) غیر مدرن باشن باز هم همه ما ایرانی هستیم و این ننگ که ما ایرانی ها اینطوری خودمون رو دسته بندی کنیم !! نکته من اینه که : اگه یه روز خود شما و یا دخترتون (روزگار رو نمیشه پیشبینی کرد )و یا خواهرتون و یا یکی از خانوادتون رو به عرب ها بدن و یا بفروشن ،کسی مثل من باید حرفی نزنه و تازه یه اسم روتون بزاره که مثلا این ساندیس خورها حقشون این بوده و امل و بیام کامنت های کیلویی بذارم!!!؟ من نه از دین تو و نه از حکومت تو و نه از هر چیزی که شما بهش افتخار میکنی ،خوشم میاد ولی حاضر نیستم شما مجبور بشید خودتون رو برا زیر پای عرب ها بفروشید و نفله شید.یه شخص نباید حتما بدنش رو بفروش که هرزه باشه.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
منگوله مشهدی .ایران .مشهد / از خودندن کامنت شما کلی کیف و حال کردم : ) تشکر عزیز .
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

رقیه سادات - ایران - تهران
باز خوبه برای کار قاچاق میشوند نه مثل دخترهای غربزده ایرانی برای تن فروشی به شیخ های عرب . توی خیابونهای دبی آدم گریه ش میگیره وقتی دخترهای ایرانی را با اون قیافه های درب داغون در حال تن فروشی میبینه . بین تمام این دخترهای تن فروش دختری از خونواده درست و حسابی و با ایمان پیدا نمیکنید . جالبه که همه اسمهای شناسنامه سکینه و صغری اما اسمهای جدیدشون کتی، آلن و هلن و یاسمینه . میدونید چرا . چون خودشون را قبول ندارند و حتی از اسمشون خجالت میکشند .
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

رقیه سادات - ایران - تهران
standard - انگلیس - لندن * دیر جنبیدی چون من دارم میرم آمریکا/کالیفرنیا/سن دیه گو
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

رقیه سادات - ایران - تهران
باز خوبه که زنهای چینی برای پیدا کردن کار قاچاق میشوند نه مثل دخترهای ایرانی برای تن فروشی و روسپیگری در کشورهای عربی و بعد هم اروپایی . ( البته دخترهای اروپایی مآب ایرانی و مدرن و متمدن و هایکلاس ایرانی )
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

sapho - ایران - اصفهان
رقیه -سادات اون دخترفرارریا و قشر ضعیف جامعه اند که کالای قاچاق میشند. تقصیر جمهوری اسلامیه که جنس مونثو 1 در صد مردم حساب نمیکنه.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

sapho - ایران - اصفهان
رقیه -سادات اون دخترفرارریا و قشر ضعیف جامعه اند که کالای قاچاق میشند. تقصیر جمهوری اسلامیه که جنس مونثو 1 در صد مردم حساب نمیکنه.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

sapho - ایران - اصفهان
فروش دخترهای ایرانی به افغانستان و پاکستان معمولا به واسطه ی امر مقدس ازدواج صورت میگیره. البته فروش دختربچه ها از این راه داخلی هم هست.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

arya47 - ایران - کرمان
رقیه این اسمهایی که گفتی (سکینه و صغری و...)نشون میده که از خانواده با ایمانی هستند مثل خودت یعنی رقیه!!!!
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

magiteq - ایران - تهران
خانم رقیه سادات باعث تاسف که مردم ایران حتی به خودشان هم رحم نمیکنند. اگر مستند فقر وفحشا را دیده باشید که گارگردانش یکی از همین انقلابی هاست. (دهنمکی) خواهید فهمید ایشون دولت رو به چالش میکشه باعث وبانی این بی. فرهنگی یا همون کج فرهنگی امثال بد حجابی و سکس دولت است وبس شما. میتونید کشوری رو مثال بزنید که به این شکل مردم به هم بتازند هم دیگرا به تمسخر. بگیرند هم دیگرو تخریب کنند واقعا برای شما و امثالهم خانم سادات تاسف باید. خورد که همیشه صورت غزیه را باک میکنند
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
massoudoslo - نروژ - اسلو. قابل شما رو نداشت
پنج‌شنبه 24 تیر 1389

انوشه - ایران - مشهد
سبزه علی - امارات - ابوظبی .اگه تو واژه احمق رو برا خودت مناسب میدونی.من برا هیچ ایرانی این واژه رو مناسب نمیدونم.هرکسی بهتر از بقیه حال خودشو میشناسه خبر داره.به امید شفایتان.
پنج‌شنبه 24 تیر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.