نامگذاری مدل‌های جدید مو با نام استان‌ها


نامگذاری مدل‌های جدید مو با نام استان‌ها

با برگزاری جشنواره عفاف و حجاب ، با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مدیریت یک شرکت خصوصی در 2 روز گذشته ، علاوه بر تجلیل از600 آرایشگر نمونه، ژورنال‌های مدل مو برای استفاده در آرایشگاه‌ها در میان آنها توزیع شد.

علی عابدی، دبیر جشنواره حجاب و عفاف در این باره گفت: این جشنواره بستر مناسبی برای پیشگیری از ترویج فرهنگ‌ غربی است، زیرا درآن ژورنال مدل‌های موی مورد تایید وزارت ارشاد در اختیار آرایشگران قرار می‌گیرد تا از آن برای مشتریان خود استفاده کنند. وی افزود: هر چند‌که استفاده از این مدل‌های مو برای شهروندان اجبار نیست، ولی آنچه مهم است این که با گذشت زمان این مدل‌های مو در جامعه نهادینه می‌شود و جوانان دیگر برای اصلاح موی سر خود به دنبال ژورنال‌های خارجی و مدل‌های ماهواره‌ای نخواهند بود.

عابدی افزود: ما در حدود 5 هزار نسخه ژورنال مدل موی ایرانی و مورد تایید وزارت ارشاد منتشر کرده‌ایم و آن را در اختیار آرایشگران قرار داده‌ایم تا از این به بعد از این مدل‌های مو نیز برای مشتریان خود استفاده کنند و البته به دنبال آن هستیم که در آینده تعداد این مدل‌های مو را افزایش دهیم و برای آن نامگذاری هم بکنیم تا مشتری وقتی مراجعه می‌کند، بتواند نام مدل موی ایرانی مورد نظر خود را انتخاب کرده و به آرایشگر بگوید.

او در مورد نحوه نامگذاری این مدل‌های مو گفت: قصد داریم نام مدل‌های مو را از فرهنگ اصیل ایرانی یا نام استان‌ها و شهرها انتخاب کنیم، مثلا نام یک مدل را امید بگذاریم یا مثلا مدل مویی به نام مدل موی شیرازی باشد.

انتشار ژورنال مدل موی زنان

ژاله خدایار، رئیس جشنواره حجاب و عفاف نیز به ایلنا گفت: در حال حاضر فقط موفق شده‌ایم ژورنال مدل موی مردان را که مورد تایید وزارت ارشاد باشد منتشر کنیم، اما امیدواریم بزودی مدل‌های موی مورد تایید وزارت ارشاد در رابطه با زنان نیز در ژورنالی منتشر شود.

او توضیح داد: سال‌هاست روی مدل مو و آرایش ایرانی زنان کار می‌کنیم و من مطمئن هستم که این تلاش ما بی‌نتیجه نمی‌ماند و وقتی ما توانمندی خود را به دولت نشان دهیم، دولت نیز از ما حمایت خواهد کرد.

رئیس جشنواره عفاف و حجاب تصریح کرد: من مطمئن هستم با توجه به استقبالی که نسبت به مدل‌های موی مردانه انجام شده است، مدل‌های موی ایرانی زنان نیز مورد استقبال واقع می‌شود و بزودی ژورنال مدل‌های موی ایرانی ویژه خانم‌ها نیز منتشر‌می‌شود.

او گفت: با وزارت آموزش و پرورش رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم که سی‌‌دی‌ها و ژورنال‌های مدل‌های موی ایرانی مورد تایید وزارت ارشاد در مدارس دخترانه و پسرانه توزیع شود تا جوانان آگاهی‌های لازم را برای محافظت از پوست و موی خود به دست آورند و از وسایل غیراستاندارد برای آرایش و حفاظت از پوست و موی خود استفاده نکنند.

خدایار توضیح داد: با این اقدام بسیاری از مشکلاتی که جامعه ایران و خانواده‌ها را تهدید می‌کند، از بین می‌رود چون آگاهی نداشتن جوانان و خانواده‌ها برای استفاده از وسایل آرایشی و بهداشتی درست، مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.

ارائه الگو بدون فرهنگ‌سازی بی‌معناست

رونمایی از مدل‌های موی ایرانی- اسلامی در جامعه با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شده است. سعید وداعی که 5 سال سابقه آرایشگری دارد، درمورد این مدل‌ها می‌گوید: در سال‌های اخیر گرایش جوانان به مدل‌های موی غربی یعنی تیفوسی، متال، تن‌تنی، خروسی، آناناسی، سیخ توپریز و... زیاد شده، به طوری که به دیدن این مدل‌ها عادت کرده‌ایم و دیگر غیرطبیعی محسوب نمی‌شوند.

سعید که دوره‌های آرایشگری خارج از کشور را نیز گذرانده، اضافه می‌کند: مدل‌هایی که ارائه شده تلفیقی از مدل‌های غربی و ملی است، استفاده از ژل و کتیرا و خط‌ریش‌های بلند و پشت مو و... در مدل‌های غربی هم دیده می‌شود.

به گفته وی، این مدل‌ها قابل اشاعه نیست مگر این که ذائقه جوانان تغییر کند.

اما مولود امامی، آرایشگری که 15 سال سابقه دارد، می‌گوید: این مدل‌ها را دیده‌ام، اما مغایرتی با مدل‌های رایج موی جوانان نمی‌بینم. فکر می‌کنم جوانان درحال حاضر از این الگوها استفاده می‌کنند و مدل‌ها چیز زیادی برای عادت دادن آنها ندارند.

مدل موی آریایی را ترویج کنیم

ژاله خدایار، رئیس جشنواره عفاف و حجاب معتقد است: ما باید مد و الگوی ایرانی را طراحی کنیم و به دنیا نشان دهیم که ما نیز مدل‌های موی مخصوص فرهنگ خود را داریم و یک سبک ایرانی که با اصول و فنون علمی و دقیق طراحی شده است، به دنیا عرضه کنیم.

وی افزود : ما آرایشگرها جایگاه ویژه‌ای در باب مد ایرانی داریم و می‌توانیم بخش عظیمی از جوانان کشور را که توسط فرهنگ بیگانه تهدید می‌شوند، محافظت کنیم.

خدایار گفت: ما در طراحی مدل موی ایرانی نمی‌خواهیم به 30 سال گذشته برگردیم بلکه با رعایت آخرین متد علمی به دنبال آن هستیم که مدل موی ایرانی را ترویج کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر در کشور مدل‌های غیراصولی و غیراستانداردی شایع شده و جوانان از آنان استفاده می‌کنند که در شخصیت ایرانی‌ها نیست.

او همچنین گفت:‌ در حال حاضر مصرف مواد آرایشی در کشور بسیار زیاد است و این مصرف بیش از حد نشان‌دهنده آن است که جوانان ما آگاهی لازم را در استفاده از مواد آرایشی ندارند.

به عقیده خدایار ، امروز با ارائه الگوی مدل مو و آرایش ایرانی می‌توانیم به دنیا ثابت کنیم که از آنها کمتر نیستیم و به جای یادگیری آرایش عربی، آرایش ایرانی و آریایی را طراحی می‌کنیم و آن را به ثبت می‌رسانیم.

niagara - ایران - تهران
خفه شین بابا.گند به همه طرحاتون.احمقها کی میاد موهاشو مدل اصفهان مدل کردستان مدل ترکستان یا مدل لرستان بزنه؟اسم شهرا که دیگه بدتر.احتمالا مدل آرادانی احمقی نژاد بین بسیجیا طرفدار داشته باشه.رقی هم موهاشو مدل قمی با کوپ معصومه ای بزنه.وای حالم بهم خورد
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

Candy - کانادا - کانادا
کی مدل قزوینی میپسنده!
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

reza paris - ایران - تهران
Rohan_samandari - سوئد - مالمو زیتون بهبهان - ایران - بهبهان شما ها نظر ندهید
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
اون امامتون که گ..... زد به ایران رفت تو را خدا مردمان کشورهای دیگر به فکر پیشرفت و سربلندی ملتشان هستند این کثافت های خوک صفت بفکر نابود کردن میهن به طروق مختلف هستند لعنت ابدی بر شماها باد
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

ukguy4u - بریتانیا - لندن
مدل موی احمدی نژاد رو هم مدل برره ای نام بزارید لطفا.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

رقیه سادات - ایران - تهران
بهتره که اسم های اجنبی و بیگانه بگذاریم .
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

afshin7174 - ایران - تهران
به نظر من کار جالبی میتونه باشه ولی خوب مردم ما چون نمیفهمند کمی با مشکل مواجه خواهد شد.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

perspolisi - استرالیا - سیدنی
اینا واقعا یه چیزیشون می‌شه، تجسم کنین میرین آرایشگاه: استاد این زلف منو مدل لرستانی، یا کهکیلویه و بویر احمدی بزنین، چه شود. سلمونیا میشن پایگاهه خنده
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

برگشته - بحرین - محرق
انواع مدلها چه موی سر چه لباس و حجاب باید ارائه کرد بعد حق انتخاب مردم بکنند که چه بپوشند و چگونه موهایشان ارایش کند بدور از زور و خفقان.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

pouriya - ایران - رودسر
zartusht67 - المان - فرانکفورت . دوست عزیز با تایید دربست نظرتان لطفا این وسط خوک زبان بسته را خراب نکنید..
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

khorshid 3 - انگلستان - بیرمنگهام
خجالت اوره واقعا خجالت اوره به خصوصی ترین کارهای مردم دخالت میکنند. مگه این زنا زاده عربی نژاد نمیگفت (ما به موی مردم چکار داریم یعنی مشکل دولت مدل موی جوانهاست .به ما ربطی نداره دولت باید اقتصادو سروسامان بده اصلا دولت وقت اینو نداره دولت باید زیر ساختها رو درست بکنه ). حالا با اینهمه نیرو و اینهمه وقت و اینهمه هزینه برای چهارتا مدل مو باید به عرضتون برسونم دولت نه تنها بیکاره بلکه دروغگو و خیانتکار و عقده ای و عقب افتاده و خلاصه نمیدونم نمیتونم یه کلمه ای که لایق این حرومزاده باشه پیدا کنم دوستان لطفا کمک کنند.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

joluse - انگلیس - منچستر
توی این خراب شده همه چیزی رو میخوان به زور تحمیل کنن به ملت. احمقها نمیدانند که این فقط باعث نفرت مردم میشه و نمی دانند حتی مدل مو رو چطوری مد میشه .عجب گیری کردیم از دست این مو نگلا. ای تو روحت خمینی
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
جالبه/ این نشانه پیشرفت اسلامه- تا بحال هر چی رساله و کتاب دینی ما دیدیم فقط به یک وجب از بدن انسان کار داشت و تخصصش در ان بود. حالا به یمن وجود عنقلاب اسهالی اینها به مدل موی سر انهم با روش علمی البته منظورش حتما علم فقهه به اکتشافاتی رسیدن که دنیا را در بهت و حیرت فرو برده. راستی هر کی به این ژورنال ها دست رسی داره چک کنه ببینیم مدل موی سر علی لاریجانی به نام چه شهری است من ندید حدث میزنم مدل چوسپلاق تپه ای باشه.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

sargalesh - ایران - شیراز
تکلیف مردمی که در " فرنگ " زندگی میکنند, و فقط بمدت 4-3 هفته مهمان ! ایران هستند, چکار باید بکنند ?! امیدوارم در سفارت یک " برگه " عبور صادر کنند, که طرف ! از فرنگ تشریف اورده, که بتونند با خیال راحت از فرهنگ اسلامی اخوندی لذت ببرند و تعریفها کنند در فرنگ, که خودش یک تبلیغ اسلامی برای اخوند شپشی !
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
1) من مدل سی و سه پلی میخوام کی میتونه این مدل را روی موهام پیاده کنه!!!!!!!!! قصه گو قصه میگوید : زمانی پادشاهی قصد سفر میکنه در میانه راه به یکی از توالتهای بین راه میرسند مردی افتابه دار افتابه ها را پر از اب کرده و نزدیک توالت نشسته بود پادشاه که بشدت عجله داشت به سمت مرد افتابه دار میاد و می خواست افتابه ای را برداره و راهی توالت بشه که در این هنگام مرد افتابه دار به پادشاه میگه نه این افتابه را برندار اون یکی را بردار ! پادشاه به گفته مرد افتابه دار , افتابه توصیه شده را برمیداره و سریع به توالت میره وقتی بر میگرده میگه راستی چه فرقی بین این دو افتابه بود ?
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
2) مرد افتابه دار میگه هیچ فرقی نداشت پادشاه می پرسه پس تو چرا افتابه دیگه ای را توصیه کردی ? مرد افتابه دار میگه چون در هیچ کجای دنیا حرف من خریدار نداشت ولی در این گوشه دنیا با این شغل موفق شدم توی پادشاه را خریدار پیشنهادم کنم . حالا موضوع اخوندها و پیشنهادهای انهاست چون میدونند در هیچ کجای دنیا ارزشی ندارند ولی در ایران بعضی از مردم چشم و گوش بسته پیشنهادهای انها را قبول و عمل می کنند تا زمانیکه خود ما مطیع و مجری خواسته های انها باشیم دائم افتابه مورد نظر خودشان را پیشنهاد میکنند.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

رقیه سادات - ایران - تهران
khorshid 3 - انگلستان - بیرمنگهام * خیلی خودتو گم کردی . تو یه ایرانی هستی . شرط میبندم اسمت سکینه یا همچین اسمیه و الان تو انگلیس بهت میگن کتی یا جنیفر . خودت باش و ایرانی و ایرانی بودنت را با افتخار قبول کن.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
رقیه سادات - ایران - تهران . بهتره که اسم های اجنبی و بیگانه بگذاریم . . مانند رقیه سادات.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
pouriya ایران - رودسر یار گرامی حق با شما است خوک شرف داره به اینها موفق باشی ازادی نزدیک است
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

delmorde - سوپد - یوتبوری
ما بدنبال مخترعین و مکتشفین هستیم. این مکتشفین و مبتکرین ما دیگر تکمیل تکمیل هستیم و تمام مشکلات ما را از بیکاری و گرانی و .. حل میکنه حالا بگین اسلام برکت نمی اورد. همین امو و فرداست که جهانگردان دنیا برای تماشای مدل موی اسلامی سرازیر ایران میشن و اقتصاد ما رو رونق میدن. به ه به باغت ابادشه انگوری.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

sam.man - المان - برلین
تا چند وقته دیگر شرایط پوشیدن لباسهای زیر اسلامی را اعلام میکنند--اونوقت بسیجیها هم برای کنترل اون مامور اجرا میشوند---مرگ بر بسیجی تجاوز گر اسلامی
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

arya47 - ایران - کرمان
مدل موی جدید و جوان پسند بیارید بعد هر اسمی خواستید روش بذارید مدل موهایی که شما معرفی میکنید را حتی بچه های خودتان هم قبول ندارند
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

sam.man - المان - برلین
رقیه سادات--کاش از ایرانی بودن چیزهای دیگه ایی هم میدونستی---ننگ بر بسیجی اسلام وحشی محمد-------
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

khorshid 3 - انگلستان - بیرمنگهام
رقی جون افرین عجب کشفی کردی اصلا فکر نمیکردم اینقدر باهوش باشی .به ج ا میگم به عنوان جایزه یه .. نوشابه بهت بده.!!!!!!! من که میدونم داری میسوزی ولی اینو بدون اگه باز هم بیای تو این سایت دری وری بگی و از این حرومزاده های ادمکش (ج ا)دفاع کنی جواب من به تو عرب زاده همون جواب دندان شکنی هست که قبلا بهت دادم پس بیخودی پاچه خواری نکن سعی کن از این دولت جانی فاصله بگیری و به صف مردم بپیوندی در انصورت من خودم به شخصه نوکر شما هستم .هر چی هم دلت خواست میتونی صدام بزنی حتی سکینه.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

رقیه سادات - ایران - تهران
khorshid 3 - انگلستان - بیرمنگهام * ببین سکینه خاتون ملقب به کتی انگلیسی ، تو یه کامنت به من گفته بودی حرومزاده که توی پرنیان جوابتو دادم . خواهش میکنم توهین نکن . هرچند بعید میدونم تو معنی خواهش را بفهمی اما بپرس بهت میگن
شنبه 26 تیر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.