افزایش آمار گرمازدگی در ایران


افزایش آمار گرمازدگی در ایران

ماموریت های اورژانس به دلیل گرمای هوا افزایش پیدا کرده است.

اورژانس ایران گزارش داده که به دلیل گرمای هوا، مراجعه به اورژانس چند برابر شده است.

غلامرضا معصومی رئیس اورژانس کشور به خبرنگاران گفته که تعداد مراجعه به اورژانس بیمارستانی در پنج روز گذشته ۲۴۴ مورد بوده است در حالی که این رقم در سال گذشته تنها ۴۲ مورد بوده است.

بنابر این گزارش، تعداد مراجعه به اورژانس بیمارستانی شش برابر شده است.

البته به گفته آقای معصومی عمده کسانی که به علت گرمازدگی به اورژانس مراجعه کرده اند، سرپایی مداوا شده اند ولی کسانی که به مراکز بیمارستانی منتقل شده اند نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس اورژانس کشور می گوید که بیشترین تغییر در کرمانشاه رخ داده و تعداد مراجعه به بیمارستان در این استان بیشتر از سایر نقاط کشور بوده است.

به گفته آقای معصومی، استان کرمانشاه از مناطق نسبتا خنک کشور است اما طی پنج روز گذشته ۱۰۸ مورد گرمازدگی در این استان گزارش شده است این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته هیچ مورد خاصی به دلیل گرمازدگی ثبت نشده است.

دولت به دلیل گرما و صرفه جویی در مصرف انرژی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۰ و ۲۱ تیر) را تعطیل کرده و به گفته آقای معصومی این تعطیلی از تعداد افرادی که به گرمازدگی دچار شده اند، کم کرده و ما پیش بینی کرده بودیم که تعداد بیشتری به علت گرمازدگی به بیمارستان ها مراجعه کنند.

اورژانس به مردم توصیه کرده که مایعات فراوان بنوشند و در صورت بروز مشکل از مایعات املاح دار نظیر دوغ و محلول او ار اس استفاده کنند.

به گفته آقای معصومی، در صورتی که افرادی به دلیل گرما زدگی دچار حالت تهوع و اسهال و استفراغ همراه با تب شوند حتما به بیمارستان مراجعه کنند.

با آنکه دولت به مدت دو روز ۱۹ استان را تعطیل کرده، سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که دمای هوا فردا دوشنبه۲۱ تیر ماه در ۱۳ استان کشور بیش از ۴۰ درجه برسد و در دو استان نیز دمای حدود ۳۹ درجه باشد.

بنابر این گزارش، روز سه شنبه ۲۲تیر دمای هوا اندکی افزایش پیدا می کند و در این روز ۱۴ استان دمای بالای ۴۰ درجه خواهند داشت و در پنج استان نیز دمای هوا به ۳۹درجه می رسد.

هوای تهران بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی، در روز دوشنبه به ۴۱ درجه می رسد و در روز سه شنبه با یک درجه کاهش به ۴۰ درجه خواهد رسید. حداقل گرمای هوا در شهر تهران در دو روز آینده ۳۰ درجه پیش بینی شده است.

gorgnama - ایران - تهران
اینجا خیلی گرمه خیلی خیلی خیلی...!!!!!!!!!گرمه. احساس مورچه ای رو داریم که تو افتاب گرفتنش زیره زره بین.
دوشنبه 21 تیر 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
اینجا گرما بیداد کرده واقعا نفس می گیره. نه به اون سرمای وحشتناک زمستون نه به این گرمای خفه کننده
دوشنبه 21 تیر 1389

مبهوت - قبرس - لارناکا
پیشنهاد میکنم تعطیلات بیاید قبرس نمی دونید چقدر هوای معتدل و خنکی داره واقعا بهشت اینجاست .نفس اینجاست .زندگی اینجاست
دوشنبه 21 تیر 1389

ukguy4u - بریتانیا - لندن
خوش بحالت مبهوت جای خوبی زندگی میکنی انگلیس خیلی بد آب و هواست
سه‌شنبه 22 تیر 1389

malihe india - هند - دهلی
چه عرض کنم یه کم تحمل می‌خواد . من هند زندگی‌ می‌کنم اینجا دو ماه پیش به ۴۷ درجه هم میرسه ما از طریقه گوگل و دیگر برنامها دما رو میدیدیم. ولی‌ صبر کردیم جالب اینجاست ما نه کولر داشتیم نه هیچ وسیله خنک کننده دیگری. از خدا ممنونم به خاطر صبری که به ما داد
سه‌شنبه 22 تیر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.