پیش‌بینی پُل درست از آب درآمد: آلمان سوم شد


پیش‌بینی پُل درست از آب درآمد: آلمان سوم شد

دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۰ را تیم‌های آلمان و اروگوئه برگزار کردند. این دیدار پر افت‌وخیز در نهایت و پس از به ثمر رسیدن ۵ گل، به سود آلمان به پایان رسید. این چهارمین بار است که آلمان مقام سوم را کسب می‌کند.

توماس مولر، خشنود از زدن گل برتری آلمان

برای آلمان مهم‌ترین عامل در آخرین حضورشان در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی "روحیه" بود. ملی‌پوشان این کشور که پس از درخشش ۴ بر یک و ۴ بر صفر در برابر انگلستان و آرژانتین در یک‌هشتم نهایی و یک‌چهارم نهایی، در نیمه‌نهایی مقابل اسپانیا حتی فرصت خودنمایی هم نیافته بودند، به نوعی انگیزه‌ی خود برای دیدار رده‌بندی از دست داده بودند. به نوشته‌ی رسانه‌های آلمانی، یوآخیم لوو، سرمربی این تیم، بخش بزرگی از توان خود در روزهای منتهی به مسابقه‌ی رده‌بندی را صرف تقویت روحیه‌ی تیم جوان خود کرده بود.

 

اروگوئه، حریف آلمان در رده‌بندی، اما در نقطه‌ی مقابل این تیم قرار داشت. بازیکنان این تیم که پس از ۴ دهه موفق به راهیابی به جمع ۴ تیم برتر جام جهانی شده بودند، با انگیزه‌ای مضاعف در پی تسخیر سکوی سوم جام بودند.

 

البته آغاز تیم آلمان نشانی از بی‌انگیزگی این تیم نداشت. فشار این تیم بر حریف تا دقیقه‌ی ۶ بازی اروگوئه‌ای‌ها را در یک‌سوم دفاعی‌شان حبس کرد. نخستین موقعیت گل اروگوئه‌ای‌ها دو ضربه‌ی پیاپی ایستگاهی از پشت محوطه‌ی جریمه‌ی حریف بود که هر دو را فورلان شلیک کرد، اما هیچ‌کدام به نتیجه‌ای نرسیدند.

توماس مولر، ستاره،ی ۱۳-پوش آلمان، در این بازی هم گلزنی کرد - صحنه‌ی گل نخست آلمان

آلمان پاسخ این حمله را ۳ دقیقه بعد از روی ضربه‌ی کرنر داد: ارسال اوزیل را آرنه فریدریش، مدافع آلمان، به دیرک افقی دروازه‌ی فرناندو موسلِرا کوبید.

البته آلمان پس از ۱۰ دقیقه بازی تهاجمی، کمی عقب کشید و فضای بیشتری برای آبی‌پوشان حریف ایجاد کرد. شاگردان اُسکار تابارس اما نتوانستند از این موقعیت‌ها استفاده کنند.

 

این در مقابل سیاه‌پوشان آلمان بودند که در دقیقه‌ی ۱۹ پیش افتادند: باستیان شواین‌اشتایگر که در غیاب فیلیپ لام بازوبند کاپیتانی آلمان را بر بازو داشت، با ضربه‌ی از راه دور  بخت گلزنی خود را آزمود. توماس مولر که در برابر اسپانیا به دلیل دو اخطاره بودن غایب بود، با توپ برگشتی از این ضربه، نهمین گل خود را به ثمر رساند.

 

با وجود این‌که آلمان در ادامه در تمام خطوط منضبط‌تر از حریف بازی می‌کرد،  برتری خود را اما در دقیقه‌ی ۲۸ از دست داد: دیگو پرز، هافبک باشگاه موناکو، توپ را در میانه‌ی زمین از شواین‌اشتایگر آلمانی گرفت؛ توپی که در عرض چند ثانیه به ادینسون کاوانی، مهاجم ۲۳ ساله‌ی پالرمو رسید و او هم کار را بر آلمان‌ها تمام کرد.

کاوانی گل نخست اروگوئه را به ثمر رساند

این گل روحیه و انسجام بیشتری به تیم اروگوئه داد؛ ملی‌پوشان این تیم در دفاع و در نبردهای تک‌به‌تک موفق تر ظاهر می‌شدند و در عین حال حمله‌های بیشتری را هم روی دروازه‌ی آلمان ترتیب می‌دادند.

 

شاگردان لوو در ۳۰ دقیقه‌ی نخست بازی، در هوای بارانی ورزشگاه پورت الیزابت و با دوندگی و خلاقیت شواین‌اشتایگر، میانه‌ی زمین را در اختیار داشتند، در دفاع مستحکم‌تر از اروگوئه نشان می‌دادند و حمله‌ها و ضدحمله‌های منسجم‌تری داشتند. این روند اما در ادامه‌ی نیمه‌ی نخست عوض شد. آلمانی‌ها تمرکز خود را از دست دادند و با پاس‌های اشتباه گه‌گاه خط دفاع و یورگ بوت، دروازه‌بان خود، را به زحمت می‌انداختند. اشتباه‌های خطوط پشتی تیم آلمان در حدی بود که اگر اروگوئه‌ای‌ها از موقعیت‌های خود بهتر استفاده می‌کردند، بخت برتری هم داشتند.

 

بوت در این بازی برای نخستین بار در جام جهانی ۲۰۱۰ درون دروازه‌ی آلمان قرار گرفت. او با ۳۶ سال سن، مسن‌ترین بازیکن این تیم در این تورنمنت است.

 

نیمه‌ی اول با تمام موقعیت‌هایی که برای دو تیم داشت، با تساوی یک گل برای دو تیم به پایان رسید.

 

هر دو تیم نیمه‌ی دوم را تهاجمی آغاز کردند. این اما اروگوئه‌ای‌ها بودند که پاسخ حملات خود را پس از ۵ دقیقه گرفتند: دیگو فورلان، مهاجم اروگوئه‌ایِ باشگاه اتلتیکو مادرید، ارسال آرِوالو ریوس هافبک، را با ضربه‌ای سرضرب و تماشایی در دروازه‌ی آلمان قرار داد. سیاه‌پوشان آلمان که چیزی برای از دست دادن نداشتند، بر شدت حمله‌های خود افزودند، البته بدون این‌که روانی و تمرکز لازم در حرکات رو به جلو را داشته باشد.

 

با این حال برتری اروگوئه تنها ۶ دقیقه دوام داشت و این آلمانی‌ها بودند که در دقیقه‌ی ۵۶ با ارسال بوآتنگ از جناح راست و ضربه‌ی سر مارسل یانزن به گل دوم خود رسیدند؛ گلی که موسلِرا دروازه‌بان پراشتباه اروگوئه، با جای‌گیری نادرست خود، سهم عمده‌ای در پذیرش آن داشت.

 دیگو فورلان، خشنود از زدن گل دوم اروگوئه

مسابقه‌ی رده‌بندی در ادامه با فوتبال محکم دو تیم ادامه یافت. مهاجمان آلمان و اروگوئه چندین بار دروازه‌ی حریف را با خطر جدی مواجه کردند. درگیری‌های تک‌به‌تک، کرنر، ضربات از راه دور و ارسال‌ها از دو جناح، در دو طرف میدان دیده می‌شدند.

 

سامی کدیرا، هافبک آلمان در دقیقه‌ی ۸۲ پنجمین گل این دیدار را به ثمر رساند؛ گلی که باز هم با ضربه‌ی سر و در پی یک ضربه‌ی کرنر شکل گرفت. آلمان پس از این گل به جنگندگی خود ادامه داد. خستگی یاران اروگوئه نیز دلیل دیگری برای برتری‌های آلمان در دقایق پایانی بود.

 

ضربه‌ی دقیقه‌ی ۹۳ دیگو فورلان و برخورد آن به دیرک افقی دروازه‌ی آلمان، پایان غم‌انگیز دیدار نیمه‌نهایی برای آبی‌پوشان اروگوئه بود. این دیدار در نهایت با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ به پایان رسید.

 

این پنجمین بار بود که آلمان در نیمه‌نهایی جام جهانی بازی می‌کرد. این تیم بجز شکست ۶ بر ۳ در جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد در برابر فرانسه، ۴ حضور دیگر را با برتری پشت سر گذاشته است.

sargalesh - ایران - شیراز
100 افرین پاغیب ! دستغیب ها باید جلویت لنگ بندازند. افسوس فقط 4 سال طول عمرشه و الان 2,5 سالشه و دارای 9 عدد مغز هست که خیلی حیوان باهوشی هستنند. ایکاش اخوندها از این نوع بودند: دارای 9 مغز و 4 سال طول عمر !!!!!!
یکشنبه 20 تیر 1389

bg_m - بلغا رستان - صوفیا
با سلام به همه عزیزان . این هشت پا هه عجب پیش بینی میکنه الان که دیگه حکم اعدامشرو به جرم جادو جنبل بدن lol
یکشنبه 20 تیر 1389

ironwill - کانادا - کلگری
این دیدار نشان داد عدم حضور توماس مولر در برابر اسپانیا تا چه حد برای آلمانها گران تمام شد.
یکشنبه 20 تیر 1389

zoroye iran - اتریش - وین
افرین به شجاعت یواخیم لو که به بازیکنهای جون و ذخیرش بازی داد اگه تیم ایران با تیم تشتک سازی دقوز اباد سفلا بازی داشت اقای قلب شیر و یا قندلی و غیره تیم رو دفاعی و با تمام قوا وارد زمین میکردن
یکشنبه 20 تیر 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
حق آلمان قهرمانی بود. حیف شد.
یکشنبه 20 تیر 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
این هشت پا خیلی معروف شده با این پیش بینی هایی که کرده. فکر کنم بزودی همه به سوی آکواریوم راه بیفتند و درباره آینده از او نظر بخواهند. بساط رمل و اسطرلاب هم در کنارش میگذارند! امیدورام اسپانیا هم برنده شود تا این پیش بینی هم درست دربیاید.
یکشنبه 20 تیر 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
این پل چه میکند.تبریک به طرفداران المان
یکشنبه 20 تیر 1389

آبی ترین - ایران - تهران
فقط قهرمانی برازنده آلمان بود . حیف از غیبت توماس مولر در دیدار با اسپانیا. فکر میکنم اگر امتیاز تیمها از اول جام جهانی تاکنون را جمع بزنیم آلمان با اختلاف زیادی اول بشه چون هروقت شرکت کرده یا اول بوده یا دوم ویا سوم.البته مهم اینه که سه تیم اول جهان اروپائی هستند.
یکشنبه 20 تیر 1389

odin - بلژیک - انتورپن
امشب بنده این پل را با ابجوی هاینکن هلندی تو قابلمه میپزم و میخورم
یکشنبه 20 تیر 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
odin - بلژیک - انتورپن:اخ که هلند بد باخت!تسلیت
دوشنبه 21 تیر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.