تکلیف فرزندان جاسوسان اخراج شده از آمریکا چیست؟


تکلیف فرزندان جاسوسان اخراج شده از آمریکا چیست؟

پسر جوان خوان لازارو و ویکی پلائز یک نوازنده با استعداد پیانو است

بخشی از تصویر کلیشه ای که از جاسوسان زن و مرد به ذهن متبادر می شود این است که مسئولیت، آنها را از ادامه راهشان باز نمی دارد.

اما مسئله حائز اهمیت در باره کسانی که اخیرا به اتهام جاسوسی برای روسیه از آمریکا اخراج شدند این است که این افراد خانواده داشته اند و جریانات مربوط به آنها، زندگی فرزندانشان را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

اکنون که پدر و مادر این کودکان از کشور اخراج شده اند، تکلیف این کودکان چه خواهد شد؟

دختر ۱۱ ساله ای در نیوجرسی تقریبا دو هفته پیش همان کارهایی را می کرد که هم سن و سال های او می کنند؛ یعنی از شادی های کودکی لذت می برد و در استخر با دوستانش آب بازی می کرد.

اما دست تقدیر باعث شد که پلیس فدرال آمریکا او را از دیگر دوستانش جدا کند.

پدر و مادر او، که او آنها را با نام های ریچارد و سیندیا مورفی می شناخت، به دلیل جاسوسی برای روسیه از آمریکا اخراج شده اند.

نام واقعی آنها ولادیمیر و لیدیا گوریف بود.

به نظر می رسد که این دختر ۱۱ ساله و خواهر کوچک تر او، تمام زندگی شان را در ایالات متحده آمریکا گذرانده باشند.

این دو، تنها دو تا از ۷ کودک، نوجوان و جوانی هستند که والدینشان به روسیه اخراج شدند و سوال مهمی که اکنون مطرح شده این است که تکلیف این کودکان چه خواهد شد؟

جاسوسان روسیه با جاسوسان آمریکا معاوضه شدند

در صورتی که این کودکان در آمریکا متولد شده باشند، فارغ از اینکه چه اتفاقی برای والدینشان بیافتد، شهروند این کشور هستند و با توجه به اینکه اتهامات والدین آنها ارتباطی با بدرفتاری با کودک و یا استفاده از مواد مخدر ندارد، والدین آنها می توانند برای فرزندانشان قیم معرفی کنند.

یکی از زوج های مورد بحث قبلا هماهنگی های لازم را انجام داده اند تا سرپرستی از کودکان یک و سه ساله خود را به اعضای خانواده شان در روسیه منتقل کنند.

هنوز مشخص نیست که وضعیت فرزندان ۲۰ ساله و ۱۶ ساله آنها چه خواهد بود. فرزند ۲۰ ساله دانشجوی دانشگاه است.

جان رودریگز، وکیل ویکی پلائز، می گوید که پسر ۱۷ ساله او که پیانیستی بااستعداد است، می تواند با برادر جوانش در آمریکا بماند.

خانم پلائز که شهروند پرو است به مدت ۳۰ سال با همسر روس خود زندگی کرده بود.

به گفته وکیل خانم پلائز، او در اولین دیداری که از زمان مطرح شدن اتهامات جاسوسی با شوهرش داشت، از او پرسید: "اسم واقعی تو چیست؟!"

برای فرزندان کسانی که در این ماجرا دخیل بودند، این ماجرا بیش از اینکه تاثیرات منفی جسمی داشته باشد، تاثیرات روانی در پی خواهد داشت.

SATTARKHAN - کانادا - تورونتو
فردای ازادی ایران وضع بچه های ساندیس خورهاخیلی بدتر از اینا خواهد بود
شنبه 19 تیر 1389

kamia1 - المان - کلن
هههههههه!! تا بزرگ شن بعد بشن جاسوس!! عجب از دست دنیائ نمایشئ
شنبه 19 تیر 1389

TAAT - ایران - اردبیل
اینگونه تصویه حسابهای سیاسی هرچند همواره بسیار بی رحمانه اجرا میشوند، ولی باز جای شکر دارد که لااقل در دنیای رسانه ای، آزادانه مطرح می شوند. امکانی که هر چند به ظاهر ساده به نظر می رسد ولی بصورت آرزویی برای جنبش های مدنی در کشورهای جهان سوم مطرح است.
شنبه 19 تیر 1389

raymand_a - بریتانیا - لندن
ساندیس خور ها آدم کش نیستن ، یک مشت باد بختن که از فقر به فلاکت افتادن و به هر کثافتی تن میدان اما برای شما که از الان خط و نشان میکشی متاسفم
یکشنبه 20 تیر 1389

porharfi - هلند - آرنم
جاسوس زاده جاسوس شود !! حتا اگه ملا زاده باشه!!!!!
دوشنبه 21 تیر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.