احداث بزرگترین صحن جهان توسط ایران در نجف اشرف با بودجه ۸۰ میلیارد تومان


احداث بزرگترین صحن جهان توسط ایران
در نجف اشرف با بودجه 80 میلیارد تومان

خبر آنلاین : ستاد بازسازی عتبات عالیات به تبرک نام حضرت فاطمه زهرا(س) " بزرگترین صحن جهان " را درحرم مطهر حضرت علی (ع) می سازد.

به گزارش واحدمرکزی خبر جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور هدف از ساخت این صحن را توسعه فضای حرم مطهر حضرت علی(ع) اعلام کرد و گفت : بـا ساخت و تکمیل این صحن بزرگ ، ظرفیت زائران داخل حرم حضرت امیرالمومنین(ع) تا 10 برابر افزایش خواهد یافت.

علیرضا فداکار افزود : این صحن در بخش غربی حرم حضرت علی‌ (ع) در 3 مرحله و در مدت 5 سال ساخته خواهد شد و هزینه ساخت آن 800 میلیارد ریال برآورد شده است .

او گفت: این صحن در سه طبقه و 200 هزار متر مربع بنا ساخته می شود و پشت بام این صحن نیز مشرف به بارگاه حضرت علی (ع) است .

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور محل تـامین اعتبار این طـرح را هدایـا و نـذورات مردمی دانست و افزود: هم اکنون خاک برداری این صحن در زمین های اطراف حـرم آغـاز شده است و پیش بینی می شود تا پایان امسال بتن ریزی آن نیز پایان یابد .

فداکار گفت : ستاد عتبات عـالیات کشور در هفت سـال گذشته با اجرای 55 طرح عمرانی در نجف اشرف ، تـوانسته است تـا حدودی گرد مظلومیت را از چهره حرم مطهر حضرت علی (ع) بزداید .

او همچنین از تحویل سه کیلوگرم شمش طلا بـه حـرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) خبر داد و افـزود : قـرار است این ستاد پنج هـزار متر مربع سنگ مورد نیاز برای بازسازی صحن حضرت عباس (ع) را هم تامین کند .

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت : امسال همچنین اجـرای چهـار طرح عمرانی برای طلاکاری ایوان، سنگ کاری و آئینه کاری داخل حرم و طلاکاری گنبد امامین عسگریین در سامرا به ستاد عتبات عالیات کشورمان سپرده شده است که به زودی کار آنها آغاز می شود .

مهمانسرای بزرگ حضرت سیدالشهداء در کربلا شهریور امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، علی‌ اصغر جعفری  رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان یزد دیگر پروژه مشترک میان استانها را مهمانسرای حضرت سیدالشهداء ذکر کرد که به مساحت دو هزار و 500 متر در شش طبقه ساخته شده و به عنوان یک مهمانسرای کامل در 15 شهریورماه سال جاری به بهره‌ برداری می‌ شود.

جعفری همچنین با اشاره به احداث پروژه بهداری در کربلا ادامه داد: با توجه به اینکه هر ساله حدود 70 میلیون زائر به کربلا مشرف می‌ شوند و امکانات بهداشتی و درمانی در کربلا در حد یک درمانگاه هم نیست، پروژه ساخت بهداری در کربلای معلی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد تاکنون 3 میلیارد تومان در عتبات عالیات هزینه کرده است.

جعفری با اشاره به اهمیت بازسازی عتبات عالیات با ذکر حدیثی عنوان کرد: کسانی که در بازسازی عتبات عالیات شرکت کنند در روز قیامت از خواص وارد شده بر حضرت علی (ع) هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد همچنین از احداث حسینیه بزرگ یزدیها در کربلای معلی در آینده ‌ای نزدیک خبر داد.

وی افزود: در سفری که با حضور استاندار، بازاریها، کارخانه ‌داران و خیران استان یزد به کربلا داشتیم، زمینی به منظور احداث حسینیه یزدیها در نزدیکی حرم امام حسین‌(ع) خریداری شد اما با توجه به مشکلی که بابت این زمین پیش آمد، زمین دیگری که مربوط به خود یزدیهاست به حسینیه تبدیل خواهد شد.

اصناف استان یزد با تسهیلات بانک صادرات به بازسازی عتبات عالیات کمک می کنند

منوچهر نامدارپور از هئیت مدیره و محمد مقامی از امور شعب بانک صادرات یزد نیز در این جلسه ضمن تشریح اجزای این طرح، به تعریف سامانه پرداخت وام قرض‌ الحسنه برای مشارکت واحدهای صنفی، چگونگی اطلاع‌رسانی بین اتحادیه‌ ها و نیز تعریف سامانه مربوطه برای پرداخت وام و دریافت اقساط آن پرداختند.

نامدارپور ادامه داد: افرادی که تمایل دارند در بازسازی عتبات عالیات شرکت کنند، کافی است مبلغ مورد نظر خود را به بانک اعلام کنند و 10 درصد مبلغ مورد نظرشان را پرداخت و بقیه به صورت اقساط با وکالتی که به بانک می‌ دهند از حساب آنان برداشت خواهد شد و هیچ هزینه و کارمزدی نیز به آن تعلق نمی‌گیرد و هیچ نیازی به حضور آنان برای پرداخت اقساط در بانک نیست.

وی خاطرنشان کرد: بانک صادرات استان یزد آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را دارد.

در این نشست در مورد نحوه فعالیت هر یک از اصناف استان یزد برای مشارکت در بازسازی عتبات عالیات بحث و تبادل‌نظر شد و با نظر اعضا مصوبات آن در صورت ‌جلسه‌ ای ابلاغ می‌ شود.

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
با این هزینه میشد 30000 نفر گرسنه ایرانی رو برای مدت 1 سال 3 نوبت در روز با غذای خیلی خوبی سیر کرد . تازه این ماهی بود نه ماهی گیری!. مردم اینجا با خون جگر یه لقمه نون تو خونشون خیس میکنن تا سیر بشن یه عده بیمار و توهم زده چه شیرین خوریهایی که واسه افه جلو هم نمیکنن. بخشکه ریشتون ، نسلتون ، باوراتون ، کتابتون ، یادتون و خاطره نکبتتون.
جمعه 18 تیر 1389

فاروق - دبى - دبى
ما به کجا مى رویم با این شتابان؟هشتاد میلیارد تومان واقعا تاسف بار هست در حالیکه ما در کشورمون ادم زنده از کرسنکى مى میرد ما مى خواهیم در کشور عراق با بیت المال غبار مظلومیت از جهره على بزداییم در حالیکه على هیجوقت مظلوم نبوده بلکه یک ابرمرد بوده و خواهد ماند
جمعه 18 تیر 1389

sargalesh - ایران - شیراز
باورم نمیشه, امیدوارم دروغ باشه: 80 میلیارد , و انهم در کشوری که جوانان ما بخاطر دفاع از این عربها شهید شدند ?!
جمعه 18 تیر 1389

ali.tooti - سوئد - لوند
چراغی که به خانه فرض به مسجد حرام به قول دکتر شریعتی اگه میخواهید چزی رو خراب کنی بهش حمله نکن ازش بد دفاع کن اینا کاری میکنن که مردم از مقدسات هم رو برگردونن مثل خود من......
جمعه 18 تیر 1389

farhad_swiss_zurich - سوئیس - زوریخ
این دین هم برای ما شده معضل اخه کسی نیست بگه دینی که سرتاسر تناقض هست و پیغنبرش محمد خانوم باز بوده امامش علی قمه کش و رضا کفتر باز بوده و همهگی با پول ملت ساده بهترین عشق وحال را کرده اند ومرده اند به ما چه ربطی داره اگه اونا میخواستن مارو نجات بدن اول قوم خود را نجات میدادن که به ملخ خوری وکله پوکی معروفند بعد نوبت ما میشد چرا مسلمانان پیشرفت نکردند چون باعث ان محمد بود با ان دین حال به هم زنش مرگ بر اسلام ناب محمدی V
جمعه 18 تیر 1389

jasminfilms - انگلستان - لندن
صحن‌ها زیور و زیبا شدند...افسوس که خرد در پوسیدگی ماند...؟؟؟!!!
جمعه 18 تیر 1389

romano - ایران - تهران
خاک بر سرتان بچه ها ایران تو مدرسه بخاطر یک بخاری کباب می‌شوند، زنه کلیه‌اش رو می‌فروشه بعد شما می‌رین بزرگترین صحن دنیا رو تو عراق میسازید. آخ که اگه علی بود و اون چیزایی که در موردش می‌گفتن راست بود الان سر تک تک تون رو باید می‌زد.
جمعه 18 تیر 1389

ghost197 - هلند - امستردام
من همیشه گفتم و باز هم خواهم گفت.مثل اخوندها پررو هستم.گور بابای اسلام و بنیان گزار اسلام.وگور بابای علی و زهرا و بقیه.و ان صحن بخور تو سرشان.بجای این کار این پولها را خرج ملت ایران کنید.خانه ملت را در ایران ویران میکنند.و میخواهند در کشور عرب بسازند.و حالا جناب ایرانیان یو کی.ما کی شما کی.باز من را سانسور کن.حالا خوبه که در حاشیه نوشته اید نظر شما : بله این نظر من است.
جمعه 18 تیر 1389

آشیوا - کانادا - ونکور
حضرت علی را با این بیت المال چه را ...؟؟؟ . ای ناکس ها ..
جمعه 18 تیر 1389

آشیوا - کانادا - ونکور
حضرت علی را با این بیت المال چه را ...؟؟؟ . ای ناکس ها ..
جمعه 18 تیر 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
کسافتهای تازی پرست خوده عربهای انجا خرج نمیکنن بدبختهای بت پرست دیگه برید مجسمه هم درست کنید..جهل تا کجا .رستم و زال تو کردن علی جهل تاریخ به کیدو دغلی خرد و دانش پیش از اسلام ثبت کردن بعنوان امام
جمعه 18 تیر 1389

vezveznazi - ایران - ایران
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
جمعه 18 تیر 1389

ukguy4u - بریتانیا - لندن
خاک بر سر جمهروی اسلامی و حامیان مزدورش . با این پول باید خرج تحصیل و رفاه کودکان خیابانی رو بدن .خدا لعنتشون کنه. طرفداران جمهوری اسلامی گجایید؟
جمعه 18 تیر 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
تا خرند این قوم رندان خرسواری میکنند
شنبه 19 تیر 1389

maiden666xx - انگلستان - لندن
پوله ساختن این صحن از حساب شخسی اقاست و هیچ ربطی به خزانه و نفت و یا بیت المال نداره.لطفا سریعن به دولت تحمت نزنید.این نزره شخصیه اقا خامنه ای است و به کسی هم ربطی نداره !!!!!
شنبه 19 تیر 1389

omid norway - نروژ - اسلو
ukguy4u - بریتانیا - لندن,ghost197 - هلند - امستردام,romano - ایران - تهران. farhad_swiss_zurich - سوئیس - زوریخ .فکر کردید مجلس ایران ۸۰ میلیارد تومن هزینه کرده بیسوادها اگر اینطور بود که کروبی و بقیه صداشون در میومد بترکید از حسادت این پول فقط از نذورات مردم جمع‌آوری شده،دولت ایران اگه بخواد خرج کنه پولشو, به حماس و حزب‌الله میده نه اینکه بیاد حرم بسازه,
شنبه 19 تیر 1389

maiden666xx - انگلستان - لندن
پوله ساختن این صحن از حساب شخسی اقاست و هیچ ربطی به خزانه و نفت و یا بیت المال نداره.لطفا سریعن به دولت تحمت نزنید.این نزره شخصیه اقا خامنه ای است و به کسی هم ربطی نداره !!!!!
شنبه 19 تیر 1389

m uk - انگلیس - منچستر
به کجا چنین شتابان? این راه به ترکستان .......
شنبه 19 تیر 1389

gol222 - سوئد - هلسینگبوری
نابود شید پول ملت ایران رو که 300000 بچه خیابانی و600000 زن خیابانی داردرا خرج عربها میکنید.این علی شما دریکروز سر 700 نفرراازگردن جدا کرده وخمینی خون اشام جزو افتخاراتش گذاشته وخود جنایتکارش درسه درزندانهای ایران دستور اعدام بیش از6 هزارنفر عزیزترین فرزندان ایران راداد هرچه منتظر خواهش کرد این حرامزاده زیر بارنرفت .حتی کسانیکه چندسال محکومیتشانرا کشیده بودن را اعدام کرد.خودش هم جزوافتخاراتش میدید .مرگ برارتجاع.
شنبه 19 تیر 1389

omid norway - نروژ - اسلو
آن کس که خدا به او عزت دهد بس است،تمام امپراتورن جهان خواستند نامی‌ جاودانه داشته باشند ولی‌ نامی‌ از آنها نماند چون خدا نمی‌خواست ولی‌ به اذن خداوند نام پیامبر اسلام و اهل بیتش چون نگینی در روی زمین میدرخشد. به کوری چشم وهابیون حرامزده و دشمنان شیعیان ،این کار صورت می‌گیرد.بگردید در دنیا اگر یک مذهبی‌ چنین پروانی داشت.،پروفسور جرج جردا مسیحی‌ بیش از ۱۰ جلد کتاب ۵۰۰ صفحه در وصف عظمت حضرت علی‌ (ع )و حضرت محمد( ص) نوشته حرفهای چهارتا آدم بیسواد اصلا مهم نیست بزرگان را بزرگان می‌شناسند.یاحق
شنبه 19 تیر 1389

pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
maiden666xx - انگلستان - لندن --- آقا این پول رو با روضه‌ای ۲ تومن خوندن پس انداز کرد یا خانومشون هم کار میکردن که صاحب این همه پول شدن؟. .
شنبه 19 تیر 1389

gorgnama - ایران - تهران
که چی؟؟؟میدونید با این80میلیارد چه کارها که تو ایران نمیشه انجام داد. مدرسه بیمارستان.عروسهایه بی بضاعت مریضهایه کلیوی...!!!!!!!کوفتشون بشه عربهایه حرومی.
شنبه 19 تیر 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
ایرانیان هیچگاه بت پرست نبودند.از وقتی که صفویه این تخم لق عزاداری برای این و ان را باب کرد بت پرستی مثل خوره به جان مردم افتاد....به یزدان که گر ما خرد داشتیم,کجا این سرانجام بد داشتیم...
شنبه 19 تیر 1389

پارسا دادمهر - نیوزیلند - ولینگتون
این حکومت مستراح طلائی هم برای این علی و فرزندانش بسازه جا داره زیرا تمام موجودیت خودشو از این علی و فرزندانش گرفته اما این وسط حیف از گلستانی به نام ایران که جولانگاه کفتارانی هست که انعقاد ریشه دارند در تنها وتنها درنام این علی و باز فرزندانش
شنبه 19 تیر 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
هر دم از این باغ بری می رسد , تازه تر از تازه تری می رسد!
شنبه 19 تیر 1389

Rohan_samandari - سوئد - مالمو
80 میلیارد پول کمی نیست... کاش به حرفای اون پدری که گفته بود(کلیه ام را فروختم دیگر چیزی برای فروختن ندارم) یه زره گوش میدادند........
شنبه 19 تیر 1389

ali203 - ایران -
به یزدان اگر ما خرد داشتیم ...کجا این سرانجام بد داشتیم /بیا تا بکوشیم و جنگ اوریم. برون سر از این بار ننگ اوریم //فردوسی بزرگ//
شنبه 19 تیر 1389

gol222 - سوئد - هلسینگبوری
نروژ- اسلو.تو که این قدراز علی ومحمد میگی که صدالبته همه اش روایت است .چرا نمیری جلوی رژیم خون خوار وادمخوار اسلامی بایستی که باسم اسلام داره دنیارا به خاک وخون بکشد.چراکه این حجتیه ها میگویند دنیا باید اشوب زده باشد تاامام زمان ظاهر شود.رژیم اسلامی ایران مسلمانان را تروریست معرفی میکند ومن مسلمان جرات گفتن مسلمانم راندارم.بیا همه افکارمان را علیه عنتری نژاد وخامنه ای ومزدورانشان قرار بدیم .اسلام هزگز ازبین نخواهدرفت .
شنبه 19 تیر 1389

hamed_asf - ایران - اصفهان
farhad_swiss_zurich - سوئیس - زوریخ . خوشم میاد ..دهنتو وا میکنی و هرچی دلت خواست میگی ماهم چون تو....چیزی نمیگیم
شنبه 19 تیر 1389

shown - امریکا - دیترویت
تااین مردم ساده لوح هستندوبخاطرگرفتن حاجت پول به این اماکن میریزن بدبختی مردم هم وجودداره مقدارزیادی ازمشکلات ماازطرف خودمونه اخه یکی نیست بگه این امامهااگرکاری میتونستن انجام بدن برای خودشون یه کاری میکردن که یامسمومشون کردن یاسرشونوبیخ تابیخ بریدن اخه جهالت وخرافه پرستی تاکی تاکجا
شنبه 19 تیر 1389

ali203 - ایران - ایران
gol222 - سوئد - هلسینگبوری /هموطن گرامی لازم است یکم در مورد اسلام تحقیق بیشتری کنی دین مبارک اسلام دقیقا همین بوده یکم خرد لازمه
شنبه 19 تیر 1389

omid norway - نروژ - اسلو
gol222 - سوئد - هلسینگبوری .اولا که تو از اون آدمهای هستی‌ که پیتزا رو با نون میخورن حرفهات هم مال خودت نیست،دوما این وسط کی‌ طرفدار این رژیم پر از فساد،برای بار هزارم گفتم این رژیم جنایت کار عزیزترین بستگان ما را در سال ۶۱ اعدام کردند آن هم بخاطر انتقاد از رژیم تا اینجا مفهوم شد.ما خانوادمون ۲۸ سال داغ دیدست.فریب مردم ناشی‌ از کم آگاهی‌ آنها از دین می‌باشد که همین بلا را کشیشان مسیحی‌ حتا بدتر از آخوندها سر مردم اروپا آوردند.ولی‌ ما رفتار حکومت به پای دین نمینویسیم چون آگاهیم،سوماً :در کجای تاریخ آماده که حضرت علی‌ گردن ۷۰۰ نفر زد!!!؟؟کسی‌ که به ایران حمله کرد عمر بود،بعد از ۲۰ سال از تاریخ حمله به ایران حکومت به علی‌ (ع)رسید چطور چنین چیزی ممکن است!!؟؟ آنهم کسی‌ که کاسه شیر خودش را به قاتلش میدهد. ولی‌ من به مسلمان بودنم افتخار می‌کنم چون حرف دارم برای گفتن،تو فکر میکنی‌ غربیها واقعا مسیحیا ۱۰۰ درصد عقایدشون عقاید بت پرست هاست!؟ رسوا تر از کشیشان مسیحی‌ در هیچ دینی نیست که به کودکان تجاوز میکنند غربیها هم مسیح فقط برای روز کریسمس میخوان,!?
یکشنبه 20 تیر 1389

gol222 - سوئد - هلسینگبوری
ایران-ایران نمیفهمم دین مبارک اسلام میگه 80میلیارد خرج صحنه امام علی بشه اونهم امام علی دروقتیکه درایران 300000بچه خیابانیست و600000 زن خیابانی.ازطرفی قبرساختن منع شده دراسلام .قبرستان بقیع تائید صحبت منه.این شیاطین دررژیم ایران نوکر سرمایه داری هستند وازاسرائیل وامریکاوپیرکفتارانگلیس دستورمیگیرند.
یکشنبه 20 تیر 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
اخر حرام زاده های متعفن خیانت تا کجا انها اگر بیل زن بودن باغ خودشان را بیل میزدند خاک بر سرتان
یکشنبه 20 تیر 1389

1369 iman - ایران - تهران
واقعا خبر تاسف باری بود.این خیلی بده.
یکشنبه 20 تیر 1389

gol222 - سوئد - هلسینگبوری
نروژ -اسلو .نزدیک بود جان خودمو زن وبچه ام بزارم برای اونهائی تومیگی سال 61 جانشانراازدست دادن.همیشه احترام داشته ودارم ودرکومنتهائی که پیش امده ازاعدام 6هزار نفر بدستور خمینی خون اشام انجام شده نامبردم.سرزدن 700نفر درماه پیش ازفیلمی که ازخمینی پخش شد شنیدم.این مصاحبه برای اولین بار بودکه توسط میهن تی وی پخش شد.شماازسعید بهبهانی مسئول این تی وی اینترنتی بخواهیدکه مجددا پخش کند.یادت نره هروقت پیتزا خوردی یادم کنی.
یکشنبه 20 تیر 1389

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
omid norway - نروژ - اسلو . عقب افتاده و افلیج فکری اگر نذورات هم باشه یعنی صد در صد خریت..شرم کن که ققر را در کشور نمی بینی ساختن ..ی اسلامی در نجف را واجب..خاک بر سر نروژ که به تو جا داده
دوشنبه 21 تیر 1389

Elaheh_Asheri - بریتانیای کبیر - منچستر
همینطوری پولهای بی زبون و حق این مردم رو بدین به کشورهای دیگه تا اونها رشد کنند و ما بدبخت بشیم. حالا کی توی اون صحن میتونه نماز بخونه؟؟ صحنی که از پول حرام درست شده نماز داره؟؟؟
سه‌شنبه 22 تیر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.