س: آیا لذت بردن جنسی از طریق صحبت کردن با تلفن جایز است؟
ج: لذت بردن جنسی از طریقی به جز نکاح (ازدواج) خواه موقت یا دائم، جایز نیست و انسان مسلمان نمیتواند به بهانه آرامش گرفتن جنسی با نامحرم به گفتگوی و مکالمه بپردازد. به جز ارضاء جنسی، هرگونه آرامش و سکون نفس به لحاظ مسائل علمی و اخلاقی و... از طریق صحبت نامحرم، اشکالی ندارد
س: آیا خواندن داستانهای جنسی و دیدن عکسهای مبتذل حرام است؟
ج: خواندن داستانهای جنسی و دیدن عکسهای مبتذل به نظر تمامی مراجع عظام حرام میباشد.
س: اگر شخصى، با دست یا چیز دیگرى، کارى کند که منى از او خارج شود این عمل چه حکمى دارد؟
ج: این عمل استمنا نامیده مى شود و حرام است و حتّى اگر بدون دست و وسایل دیگر، تنها با فکر کردن یا مشاهده بعضى از صحنهها یا گوش دادن به بعضى از وسوسههاى این و آن، این حالت به او دست دهد، مرتکب حرام شده است و تعزیر دارد.
منبع: استفتائات آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ج ۱
سوالاتی از این دست – که سه پرسش و پاسخ بالا، تنها گوشه کوچکی از آنهاست – مدت هاست که ذهن جوانان ایرانی را اشغال کرده است.
البته نباید تصور کرد تنها آنانی که به اصول مذهبی پای بندند، این سوالات را مطرح میکنند. آنانی که کمتر مذهبی هستند یا اصولا تعلق خاطری به مذهب ندارند نیز، در سایتهای مخصوص خود به جمع آوری اطلاعات مشغولاند. شاید یکی از معروف ترین سایتها در این زمینه، سایت "سه کاف" بود که چند سال پیش و با رویکرد آموزش مسایل جنسی آغاز به کار کرد و با استقبال زیادی هم مواجه شد. از سوی دیگر گسترش روزافزون سایتهایی که به ارایه عکس یا داستانهای پورنوگرافیک میپردازند، مشخص کننده نوع علایق جوانان ایرانی است.
نوع رابطه با جنس مخالف، و ایجاد ارتباط جنسی شاید برای بسیاری از جوانان دنیا، مساله باشد، اما محدودیتهایی که در ایران وجود دارد، بحث روابط جنسی را بغرنج تر و پیچیده تر کرده است.
از سوی دیگر گسترش تکنولوژی و رشد روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در ایران، دسترسی جوانان ایرانی به عکس و فیلم های پورنوگرافیک را بسیار بیشتر از پیش کرده. است.
نگاهی گذرا به آمارهایی که درباره استفاده ایرانیان از اینترنت ارایه میشود، میتواند نمایی کلی در این زمنیه به دست دهد.
براساس یک تحقیق که با استفاده از نتیایج جست و جوی کلمات در سال ۲۰۰۹ انجام شد، میزان جست و جوی چند صد کلمه مختلف در موتورهای جست و جو بررسی شد.
در باره کلمه "sex" نتیجه ده کشور اولی که کاربران بیش از دیگر نقاط دنیا آن را جست و جو کرده بودند، به شرح زیر بود: پاکستان، مصر، ویتنام، ایران، هند، مراکش، عربستان، ترکیه، فیلیپین، لهستان.
نتیجهی مقایسهی سرانهی سرچ کلمهی "fuck" به این ترتیب است: ایران، پاکستان، هند، نروژ، عربستان، نیوزیلند، استرالیا، کانادا، امریکا، سوئد.
در حال حاضر با استفاده از امکانی که سایت گوگل در اختیار کاربران قرار داده، میتوان به راحتی از میزان جست و جوی کلمات به تفکیک کشور و استان و شهر مطلع شد. برای نمونه میتوانید برای دیدن نتایج جست و جوی کلمه “Fuck” به تفکیک استان و شهر در ایران به آدرس مراجعه کنید.
بی جهت نبود که سازمان ملی جوانان در تابستان سال ۸۷ با انتشار گزارشی در سایت رسمی خود، اعلام کرد که " ۱۲ میلیون از ۱۸ میلیون کاربر اینترنت در ایران به "سکس گردی" و "جستجوی عکس ها و فیلم های سکسی" مشغولند."
این گزارش اضافه میکند که:" بیشترین میزان عبارات سرچ شده در اینترنت از سوی کاربران ایرانی کلماتی شامل عبارات سکس و یا ابزار جنسی بوده است و ۸۰ درصد ترافیک سایتهای داخل ایران مربوط به سایتهای مسالهدار و دوست یابی بوده است... بیشترین مواردی که درسایت های مساله دار مورد توجه گردانندگان قرار دارد به ترتیب اهمیت برای کاربران و بیشترین میزان کلیک بر روی آنها عبارتند از: تصاویر دختران جوان، تصاویر دوربین مخفی از محیطهای خصوصی، تصاویر «غیر اخلاقی» هنرپیشه، تصاویر دختران فراری، پارتی دختران دانشگاهی، ورزش دختران، داستانهای «مبتذل» و دیگر مواردی که ماهیتی جنسی دارند.
وقتی از سکس حرف میزنیم، از چه حرف میزنیم؟
برای بسیاری از جوانان ایرانی، رابطه با جنس مخالف تنها در یک کلمه خلاصه میشود: سکس. ارضای غریزه جنسی تنها دلیل برای آنانی است که در خیابان، سایت های دوست یابی، دانشگاه و ... به دنبال آن هستند تا با جنس مخالف هم سخن شوند.
سهیل، یکی از این جوانان، که دانش آموخته مهندسی صنایع است، چنین میگوید: «واقعیت همین است که هدف ما از یک رابطه، بحث جنسی است. شاید این رابطه هم بسیار سریه به وجود بیاید، چون عملا دو طرف انتظاری جز این از هم ندارند. به نظر من این نوع از روابط مشکلی هم ندارد. چون هر دو طرف با رضایت دست به این کار میزنند.»
حامد،دانشجوی رشته حقوق، اما چنین میگوید:«محدود شدن روابط میان پسرها و دخترها به هم بستر شدن، به نظرم نتیجه فشارهای حاکمیت و البته فرهنگ حاکم بر جامعه است. وقتی شما در جایی زندگی میکنید که در صورت قدم زدن با جنس مخالف، توسط نیروهای انتظامی دستگیر خواهید شد یا در جامعهای هستید که به هر دختری که با پسرها بخندد، لفظ هر جایی میدهد، عملا همه روابطی که باید در اجتماع شکل بگیرد به خانهها و به بسترها منتقل میشود و این همان اتفاقی است که امروز میافتد. چون عملا برای برقراری رابطه، مکانی امن تر از یک خانه خالی پیدا نمیشود.»
در واقع یک بررسی در سازمان ملی جوانان نشان میدهد که ۵۵ درصد جوانان با جنس مخالف خود ارتباط دارند. این پژوهش در یک جامعه آماری ۷ هزار نفری – در پاییز ۸۸ - از دختران و پسران مجرد ۱۵ تا ۲۹ ساله که به روش تصادفی انتخاب شده بودند، انجام شده است.
نتایج این پژوهش بدین شرح است: ۳۰ درصد افراد نمونه فقط رابطه دوستی را انگیزه خود از برقراری رابطه دانستهاند. حدود ۳۴ درصد انتخاب همسر و ۱۴ درصد نیز رابطه جنسی را دلیل دوستی برشمردند.
ابراز محبت از جنس مخالف مهمترین عامل موثر در ایجاد رابطه دوستی تلقی شده است.
۴۳ درصد دخترانی که رابطه داشتهاند بیان کردند که تنها با یک نفر رابطه دوستی داشته اند و ۵۷ درصد با بیش از یک نفر دوست بودند. این نسبتها برای پسران ۲۴ و ۷۶ درصد است.
۲۴ درصد از کسانی که با جنس مخالف ارتباط داشته اند بیان کرده اند که رابطه آنان به آمیزش جنسی منجر شده است.
در استانهای خوزستان و گیلان بیش از دیگر استانها این رابطه به رابطه جنسی منجر شده است.
۱۶ درصد از جوانانی که آمیزش جنسی داشتهاند به حاملگی بعد از ازدواج اشاره کرده اند. این رویداد برای پسران در همه سنین و برای دختران بعد از ۱۷ سالگی رخ داده است.
درآمد خانوادگی بیش از ۱۵ درصد از جوانانی که ارتباط جنسی داشتهاند، بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان بوده است.
در این گزارش آمده است که تبادل نگاه در حدود ۴۰ درصد آغازگر رابطه بوده است.
همچنین ۴۰ درصد افراد خیابان را به عنوان مکان آغاز ارتباط با جنس مخالف اعلام کردند، نزدیک به ۱۵ درصد در میهمانی خانوادگی ۱۵ درصد دانشگاه و ۱۲ درصد پارک و بقیه ،مهمانیهای دوستانه را اولین مکان ارتباطی با جنس مخالف دانستهاند.
بسیاری معتقدند که یکی از دلایل اصلی وجود چنین آماری، سخت گیریهای حکومتی درباره روابط میان دو جنس مخالف است.
اما حکومت تنها مانع در برقراری روابط جنسی نیست. مهم تر از آن تابوهایی است که در جامعه وجود دارد و از جمله بکارت دختران.
در واقع این تصور در میان تعداد زیادی از ایرانیان وجود دارد که دختر تا زمان ازدواج باید باکره باشد و نبود بکارت دلیلی است بر «روسپی» بودن.
مرجان، دانشجوی گرافیک دانشگاه تهران، در این باره میگوید: «این مشکلی است که خیلی از دختران با آن سر و کار دارند. ترس از خانواده، جامعه و بی آبرویی باعث میشود که بسیاری از دختران، روابط جنسی قبل از ازدواج را تجربه نکنند یا این که این تجربهها ناقص باشد. در واقع جامعه به پسرها در این زمینه آزادی بی حد و حصر میدهد و دختران را محدود میکند."
این همان نظری است که فاطمه، روزنامهنگار هم دارد: «به نظر من در زمینه سکس، جامعه ایران از پسران چشم پوشی میکند و تمام کاسه کوزهها را بر سر دختران میشکند. اگر بخواهم صریحتر صحبت کنم، وقتی دختر و پسری با هم رابطه جنسی داشته باشند، پسر را "زرنگ" و دختر را "روسپی" می نامند.»
تاکنون برای حل این «معضل» از سوی حکومت چاره های بسیاری اندیشیده شده که عملا تاکنون بی نتیجه بودهاند. در اوایل دولت اصلاحات طرحی با نام «خانه عفاف» بر سر زبانها افتاد که عملا به نتیجهای نرسید. در سالهای اخیر اما بحث ازدواج موقت (صیغه) و ازدواج در سنین پایین بسیار از سوی مسوولین مورد تشویق قرار میگیرد. طرحهایی که مشخص نیست تا چه مقدار کار کارشناسی روی شان انجام شده است؟
فقر و فحشا
برای نخستین بار در سال ۸۶ بود که یک مقام رسمی، نسبت به بحرانی بودن سن فرار دختران در ایران هشدار داد. در آن زمان مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی اعلام کرد که سن دختران فراری ۹ سال و و شرایط در این زمینه بحرانی است. وی همچنین میانگین سن دختران فراری در تهران را ۹ تا ۱۷ سال دانست.
این سخنان، باعث شد بسیاری سخنان موسوی لاری، وزیر کشور دوران اصلاحات را به خاطر آورند که زمانی اعلام کرده بود زمان دسترسی به زنان «روسپی» در شهر تهران، کمتر از ۱۰ دقیقه است.
خبرگزاری ایلنا نیز در گزارشی از یک کارشناس آسیب های اجتماعی، آمار مراکز فحشا در سطح شهر تهران را ۸ هزار باند اعلام کرد.
معینی کارشناس آسیب های اجتماعی، در همایش بررسی آسیب های اجتماعی، گفت:« طبق آمار در مدت ۷ سال متوسط سن فحشا از ۲۸ سال به زیر ۲۰ سال رسیده ودر حال حاضر کف این سن تا ۱۳ سالگی پایین آمده یعنی در میان نوجوانان به طور روزافزونی گسترش یافته است.»
این کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: «بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار زن "خودفروش" در جامعه ما قابل ردیابی هستند و بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی این معضل اجتماعی را به طور رسمی میپذیرند.»
منبع : سایت خودنویس
بانو شجاع - امارات - دبی |
مریم که همون دختر شجاع امروز از ایران اومده وقتى دیدم از فرودگاه اومد بیرون اونا روى ویلچر دیدم دلم سوخت وبراى تمرین کمرش میره بیمارستان ایرانى.منم فردا میرم ایران و از آشناى با شما خیلى خوشحال شدم و صورت تک تک شما را مى بوسم *موفق باشید عزیزانم* |
یکشنبه 8 فروردین 1389 |
|
شکلات - ایران - تهران |
از فعل حرام - جهنم داغ - گناه کبیره - شب اول قبر و سیخ و میخ هاش - فاحشگی - زندان و شلاق و صیغه و انگ و تهمت هرزگی و ولگردی و حیوون صفتی . ( البته در ایران اسلامی)! |
یکشنبه 8 فروردین 1389 |
|
afshiin - ایران - تهران |
از یه بنده خدایی پرسیدن موقع سکس با شوهرت صحبت می کنی؟ گفت اگر تلفن دم دستم باشه بله حتما ... |
یکشنبه 8 فروردین 1389 |
|
romano - ایران - تهران |
بابا ما ننه باباهامون هزاران ساله که که تو این مملکت سکس دارن مشکلیم پیش نیومده تورا بخدا بزارید ماهم یکخورده غذا بخوریم از گرسنگی به دزدی نیوفتیم. دفه دیگه ام که یک دختر دیدم عوض سکس حتما در مورد فلسفه اشراق باهاش حرف میزنم که سکسمون خشک و خالی نیاشه و شعورمون بیشتر بشه. مراجع عظام هم لطف بفرمایند تمام صیغههاشون رو طلاق بدن و خونشونم از مواد خوراکی خالی کنند و خلثصه کسوت درویشی در پیش بگیرن خلاصه مثل 60 میلیون ایرانی دیگه زندگی کنند اونوقت ببینم نظراتشون چطوری صادر میشه یا مثل کشیش آمریکایی ترتیب 200 بچه لال معصوم را میدهند. خدا گناه خوردن، سکس و زندگی را در ایران برای ما زیاد کناد که مردیم ازبس مثل سگ زندگی کردیم و دست دیگرون دیدم ولی خودمون در حال ثواب بودیم. |
یکشنبه 8 فروردین 1389 |
|
arashbehdin - امریکا - اتلانتا |
بانو شجاع ....یادم هست در زمان تظاهرات پس از انتخابات دختر شجاع میخواست به ایران برود و در راهپیمایی شرکت کند. آیا مشکل کمرش به ضربه باتوم و .. ربط دارد؟ کمی نگران شدم. |
یکشنبه 8 فروردین 1389 |
|
afshiin - ایران - تهران |
بانو شجاع - امارات - دبی . چه ربطی به این صفحه داشت ؟؟!!!!!!!!!!!! |
یکشنبه 8 فروردین 1389 |
|
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن |
همه روشهای مفید و تاثیرگذار برای روانی کردن یه انسان معمولی . هر انسانی بدون شک از زمان بچگی انواع واقسام داستانهای سکسی رو تو ذهنش ساخته و میسازه . این بابا میگه برو سرتو بکوب به دیوار و بمیر ولی حتی حق نداری داستان سکسی بخونی . شما روش بهتری برای بهم زدن اختلالات ذهنی و روانی یه انسان رو سراغ دارین ؟ بی خود نیست بهش میگن آیات شیطانی |
یکشنبه 8 فروردین 1389 |
|
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن |
با انجام این احکام الهی باید انتظار اینو داشته باشیم که مامور قطاری بره از .... زنها تو توالت فیلم بگیره . حالا اسلامی ها میگن چرا ؟ مگه اسلام میگه برو از ... زنها فیلم بگیر؟ جواب اون ابله ها اینه که ایکاش اسلام رو راست همین حرف رو زده بود تا تکلیف ما رو روشن می کرد و نه اینکه با وعده حوری های بهشتی و ممنوع کردن همه راه های طبیعی ارضای جنسی انسان رو به مرز جنونی می کشوند تا بالاخره قاط بزنه و یا به ناموس مردم تجاوز کنه و یا از ... زنها تو توالت فیلم بگیره . این مقاله رو هم بخونید که حرف حق رو زده https://www.iranianuk.com/article.php?id=47867 |
یکشنبه 8 فروردین 1389 |
|
gol222 - سوئد - هلسینگبوری |
سکس یک خواست ویا نیاز دوطرفه وبس.حالا هرچی این مرتجعین میگن چرته .برای همین سکس بین ایرانیها زن ومرد چه داستانها که اتفاق میفتد.بیشتر دراروپا به ایران و تایلندو روسیه سفر میکنن تابه این هدف برسند وزنی داشته باشند که بتوانن مردسالاریشانرا سراو خالی کنن غافل ازاینکه زن وقتی به اروپا امد مثل زنان اروپائی میشودوحقشم هست .و........ |
یکشنبه 8 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
مسائل جنسی یکی از مسائلی هست که هر انسانی به آن نیازمند است. نمی توان با پاک کردن مسئله جوابی به آن نداد. اگر جوابی داده نشود فرد مجبور است از راه های دیگر که اکثرا هم صحیح نیست بدان دست یابد که ممکن است دچار مشکلات زیادی شود... توی تلویزیون که اصلااااااااااا ، ماهواره هم که ممنوعه ، مجلات و روزنامه هم که هیچی اینترنتم که بخواید فیلتر کنید ، پس جوون بیچاره از چه راهی به سوالهاش جواب بده؟ |
یکشنبه 8 فروردین 1389 |
|
baas - هلند - روتردام |
بیاد محمد و عایشه میافتیم . |
یکشنبه 8 فروردین 1389 |
|
pelle - سوئد - استکهلم |
romano - ایران - تهران. هموطن خوبم بخدا خیلی دلم گرفت وقتی کامنتت راخواندم.میدانم شما جوانان وطنم در ارسارت آخوندهای کثیف شهوت پرست زندگی میکنید و هر کاری که برای خودشان و آغازاده های بیعرضه شان حلال است برای بقیه جوانان حرام .به امید آزادی جوانان ایران زمین.موفق باشی |
یکشنبه 8 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
مسلمان ایرانی - ایران - تهران---درود بر شما دوست گرامی. در تایپیک (اتحادیه اروپا با اختلال امواج ماهواره ای توسط ایران مقابله می کند) پاسخ من را دادید. از این بابت از شما بسیار سپاسگزارم. من هم به نوبه ی خودم سال نو را به شما تبریک می گویم و برای شما سال خوب و پربرکتی را آرزومندم. باید اعتراف کنم که در شما جز معرفت ندیدم و بحث و گفتگو با شما بسیار شیرین است و باعث می شود که چیزهای زیادی را از شما یاد بگیرم. اما در مورد بحث نخست باید در نظر بگیریم که در قران ناسخ و منسوخ وجود دارد .به عبارت دیگر به مرور زمان که اسلام شکل گرفته است آیه های جدیدی به مرور زمان می آمدند و حتا آیه های قبل را نفی می کردند و دستور جدیدی می دادند. این قضیه چند اشکال دارد. اول اینکه یک مومن سال ها پس از اسلام و حتا در یک کشوری جز عربستان که خاستگاه اسلام بوده است نمی داند که کدام اصل را باید رعایت کرد. چون در مقابل برخی آیات, آیاتی برعکس وجود دارند. |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
2-برای نمونه در بعضی آیات (عموما مکی) آیه ای در جهت برخورد نیک با کسانی که در کیش فرد نیستند وجود دارند اما در آیات دیگری (عموما مدنی) دستور حمله به مقر آن ها و برخورد شدید و روی برگرداندن از آن ها و حتا غارت اموال آن ها (در واقع غنیمت) وجود دارند. در این صورت یک مسلمان نمی داند که چه کند و تضادی به وجود می آید که مسلمانان را به دو بخش تقسیم می کند. گروه افراطی طالبان و مسلمانان نیکوکار که اتفاقن هردو گروه در عمل به تعالیم اسلام پایندند. نکته ی دیگر آن که اگر در مدت 23 سال این همه تغییرات در شان نزول ایات وجود داشته است پس چرا در 1400 سال همچنان ثابت است؟ یعنی در هر زمان باید آیات جدیدتری باشد که با زمان و مکان صدق کند. چون می دانیم که برخلاف آیین یهود و آیین مسیحیت دین اسلام یک دین کاملن اجتماعی است که دستورهای اجتماعی و سیاسی و حتا اقتصادی را برای جوامع تحت سیطره ی خود در نظر گرفته است. و چنان که می دانیم مسایل فطری برای همیشه در انسان هست و دین فطری تغییرناپذیر خواهد بود(مانند کردار و پندار و گفتار نیک). |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
3-اما دستورهای اجتماعی و سیاسی تغییر پذیر است و همانطور که برخی اصل های آن ثابت است در عین حال نیازمند دگرگونی هم هست. برای مثال برده داری در اسلام بوده است و اسلام ایرادی به آن نگرفته است. در هر حال باید دین را با خرد سنجید و نباید کورکورانه پذیرفت. چون باور دارم دینی که با خرد نسازد دین نیست. بنابراین هرچیزی باید جنبه ی عقلی داشته باشد. مثلا اگر ما می گوییم خدا هست گواه بر آن نیست که ما آن/او را دیده ایم. بلکه عقل آن را ثابت می کند. در مورد جامعه شناسی اسلامی وغیره هم باید بگویم که برخی ثابت است و برخی متغیر. اما نباید جوامع گذشته به صورت تام و تمام الگوی جوامع امروزی باشد. در مورد درد دل امام علی با چاه ,من چنین چیزی را نشنیده ام. اما باید گفت اگر چاه با علی بن ابیطالب سخن گفته باشد چنین چیزی دروغ است. اما در مورد سخن وی در مورد حکومت, چنین حرفی کاملن درست و پسندیده است. هر چند که برای جامعه ی امروزی نمی تواند کاملن صدق کند. |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
4-در مورد حکومت های جمهوری امروزی , مردم , هر کاندیدا را که شایسته تر باشد برای چهار یا پنج سال و از میان خود برمی گزینند و نمی توان سخن وی را کاملن برای حکومت های جمهوری در نظر گرفت. سخن امام علی در مورد حکومت های پادشاهی و خلافتی کاملن درست است. و در واقع اگر جهان را بجای سودجویان و منفعت پرستان افراد راست کردار و درستکار اداره می کردند امروزه جهان خیلی بهتری را شاهد بودیم. در مورد اینکه هر کس باید ابتدا از خودش آغاز کند حرف خوبی زدید. این بسیار بجاست و به نظر من یکی از مشکلات امروزی هم همین است. اگر هر کس به جای دادن پند به دیگران در درجه اول به بر طرف کردن ایرادات خودش می پرداخت خیلی از آلودگی ها از جامعه پاک میشد. اما در مورد پیغمبر اسلام باید گفت که وی در مدت زندگی در مکه فرد خوبی بود و پیش از اسلام هم زیاد کاری به دیگران نداشت. تنهایی به غار می رفت و گوشه نشینی اختیار می کرد و به محمد امین معروف بود (که خود شما بهتر از من می دانید).در 13 سال دعوتش در مکه کاری جز سخن به زبان خوش و دعوت صلح جویانه نداشت. |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
5-اما متاسفانه در زمان 10 سال دعوت وی در مدینه (یثرب) و دستورهای اجتماعی و سیاسی او (که ممکن است در طول زمان متغیر باشد) رفتارهایی انجام داد که سوژه ی منتقدان اسلام از جمله علی دشتی و بهرام مشیری و مسعود انصاری و . شده است. من بیشتر این جور کتاب ها از جمله کتاب های انصاری را خوانده ام. که بسیار هم یک طرفه بیان کرده است و برای مثال چون قصد وی تنها ایراد گرفتن از اسلام بوده است (که بعضی از آن ها هم بجاست ) و نه آنالیز منصفانه ای از اسلام, در اکثر مواقع تا آن جایی که می دانم از مدینه سخن رانده است و اصلن حرفی از دوران وی در مکه نزده است. اما در واقع بعضی کارهایی را که حضرت محمد در مدینه انجام داد جایگاه وی را به عنوان یک پیغمبر خدشه دار کرد. در مورد عدد اتمی آهن من چنین چیزی را اطلاع ندارم ولی تا آن جاییکه می دانم قرآن به صورت نا مرتب چیده شده است . مثلا سوره ی علق باید در اول قرآن می آمد که چنین نیست . در واقع قرآن بویسله ی کاتبین و پس از فوت پیغمبر اسلام جمع آوری و مکتوب شد و تقریبن از بزرگ به کوجک ردیف شده است و نه از لحاظ زمان ایات. |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
6-و سوره ی الحدید (آهن) هم 57 مین سوره (اگر اشتباه نکنم) است. البته من در این زمینه اطلاع چندانی ندارم. در مورد ادعای تحریف قرآن نیز باید این نکته را عرض کنم که این گفته را کلینی و مجلسی نقل کرده اند که البته واقعیت ندارد و اشتباه بودن بیانات این دو را می رساند. به هر حال این حقیر در خدمت شما هستم که با اطلاعات ناقصم هر گاه که زمان داشتید با شما بحث کنم و چیزهای بیشتری را از شما یاد بگیرم. به هر حال من هم هیچ گاه ادعا نکردم که خیلی می دانم و مطمئنم که هیچ وقت کسی نمی تواند ادعا کند که همه چیز را می داند و همیشه آدم نیازمند دیگران برای اطلاعات بیشتر است. خیلی از شما سپاسگزارم که وقت گذاشتید و پاسخ دادید. من دوباره برای شما دوست گرامی سال خوب و خوشی را آرزو می کنم. دوست عزیز پیروز باشید و در پناه حق. |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
Pezhman - اتریش - وین |
نیازی مانند سایر نیازها.بدون عشق آن حیوانی و میرا. اما عاشقانه اش, شیرین و فرهاد. و جاودانه. |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
*پسر شجاع* - ایران - تهران |
بابا اینا با این چرت و پرتهایی که که درباره محرم و نامحرم میگن خودشون هم حیرون موندن که چه غلطی کنن ....چند بار همین ماموران مبارزه با مفاسد اخلاقی!!!! به من گیر دادند حتی یه بار کار بجای باریک کشید منو سوار ماشین کردند که ببرند کلانتری ولی بین راه یه دفعه با من مهربون شدند گیر داده بودند حتما تو با چند تا از این دخترا دوست هستی به یکیشون زنگ بزن بریم سراغش با بدبختی تونستم که قانع کنم که اشتباه گرفتین...یکی نیست بگه بدبخت آخه چیزی رو که خودت بهش اعتقاد نداری چطوری جلوی مردم رو میگیری و ازشون میخوایی که اونها رعایت کنند.....تنها چیزی که من فهمیدم و وجدانم هم راحت هست این هست که بجز رابطه با زنی که شوهر داره هر رابطه ای به شرط رضایت طرف مقابل مجاز هست .... |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
بانو شجاع - امارات - دبی |
Afshiin ایران تهران عزیزم شاید شما خبر نداشتید22بهمن خواهرم با باتوم زدنش و امروز برگشته دبى |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
بانو شجاع - امارات - دبی |
امریکا_اتلانتا دوست عزیزم درست گفتى ضربه اى که باتوم بوده که بهش زدن امروز رفته بودیم براى تمرین کمرش دکتر میکه خدا بهش رحم کرده 8 ماه طول میکشه تا خوب بشه*ممنون از شما* |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
*پسر شجاع* - ایران - تهران |
بانو شجاع - امارات - دبی. از اینکه حال خواهرتون رو به بهبود هست خوشحالم امیدوارم هر چه زودتر خوب بشن ... |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
surena1611 - آلمان - اشتوتگارت |
بانو شجاع - امارات - دبی به خواهرتون از طرف من سلام برسونید. آرزوی بهبودی برایش دارم. شاد و سربلند باشید |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
arashbehdin - امریکا - اتلانتا |
بانو شجاع - امارات - دبی....واقعا متاسفم. برای این بانوی دلیر و میهن دوست آرزوی بهبودی و خوشی دارم. |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
Hoja Verde - ایران - تهران 1. سلام و درود به شما دوست خردمند. اول از شما تشکر صمیمانه می کنم که وقت شریفتان را خدمت این حقیر قرار دادید.همیشه کامنتهای شما را میخوانم و از خردگرایی آن لذت می برم و بحث با شما نیز لذت را برای من دوچندان می کند. من کامنت معدود کاربران را می خوانم که شما یکی از آنان می باشید. استفاده های زیادی از سخنان شما می برم. امیدوارم بتوانم تا جایی که وقت کنم با شما به بحث بنشینم... اما مستقیم می روم سر بحثمان....... اول اینکه این نیست که در همه ی آیات مدنی رنگ و بوی خشونت دیده شود و در آیات مکی بوی لطافت باشد. بلکه در هر دو هر دو گونه آیات موجود است. و اما مسئله ی مهم ، همانطور که مستحضرید اکثر جنگهای پیامبر ص ((( بعد از هجرت ))) بوده است. تا جایی که در طی 10 سال سکونت ایشان در مدینه حدود 70 جنگ علیه ایشان یا یارانشان انجام دادند!! و جنگها از جانب پیامبر جنبه ی دفاعی داشته است. چه بسا اگر مشرکان به پیامبر حمله نمیکردند آیاتی به قولی لطیف تر از آیات مکی میدیدیم! این مسئله ای است که منتقدان از جمله مشیری و.. بدان توجه چندانی نکرده اند. |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
2. آیات زیادی راجع به این مطلب وجود دارد که گفته شده است اگر به شما حمله کردند با آنها به جنگ برخیزید. این را هم من قبول ندارم که بدون دلیل دستور داده شود که به کسی حمله کنید یا او را بکشید! اگر ایشان در برابر دشمنانشان عطوفت و مهربانی به خرج می دادند دین نوپای اسلام و خود و یارانشان از بین می رفتند! به نظر شما چنین نیست؟! همانطور که دقع ضرر احتمالی واجب است دفع ضرر عینی واجب تر است.. ایشان هم همواره در صدد انجام پیمان هایی بودند تا از جنگ و خونریزی جلوگیری شود اما این دشمنان بودند که پیمانها را می شکستند. ....... راجع به آیات ناسخ و منسوخ خدمتتان عرض کنم که همانطور که می دانید قرآن در طی 23 سال بر پیامبر نازل شد و قطعا می بایستی احکامی در زمانهای مختلف تغییر پیدا کند. ممکن است مسئله ای در سال اول پیامبری مجاز شمرده شود و در سال بعد مجاز نباشد. مثلا در سالهای اول حجاب برای زنان اجبار نبود تا اینکه آیه ای نازل شد و به پیامبر دستور داده شد تا به زنانش بگوید حجاب داشته باشند. ( آیه ی شریف ی 59 سوره ی مبارکه ی احزاب )... |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
3. کلا آیات ناسخ و منسوخ را من به دو گروه تقسیم میکنم. آیات قطعی و نسبی. آیات قطعی آیاتی هستند که بطور قطع حکم یا فعلی را دستور داده است. مثل تغییر قبله از بیت المقدس به مسجدالحرام. و آیات نسبی آیاتی هستند که در زمانهای خاص کاربرد مختلفی دارند. مثلا در جایی گفته است اگر غیرمسلمانان از شما پناه خواستند به آنها پناه بدهید و آنها را در منزل خود جای داده و به اسلام دعوتشان کنید و در جایی دیگر گفته است اگر به شما حمله کردند آنها را بکشید. این افراد هستند که بایستی موقعیت را درک کنند و با توجه به موقعیت رفتار کنند. ممکن است در زمانی تغییراتی داده شود اما اصل دین هیچ گاه تغییر پذیر نیست ( توحید معاد نبوت ). دفعه ی پیش هم خدمتتان عرض کردم در طول تاریخ و تا زمانی که انسانی وجود دارد بشر با توجه به درک خود از قرآن استفاده می نماید. یکی از آنها همان بحث سوره ی حدید می باشد. اما راجع به مطلب سوره ی حدید.. |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
4. کلمه ی حدید را اگر بصورت حروف ابجد بنویسیم عدد 26 بدست می آید. که شماره ی آهن در جدول مندلیف می باشد! ( ح = 8 ) *. ( د = 4 )*. ( ی = 10 )*. ( د = 4 ) با توجه به اینکه در آیه ی 25 این سوره کلمه ی آهن بکار برده شده است نام این سوره به نام حدید معروف گردیده است. که این نامگذاری آیه یا نشانه ای برای ما بوده است. می توان گفت جاب مندلیف چیزی را کشف نکرده است بلکه به قانون طبیعت پی برده است. چیزی که راجع به این مطلب در قرآن آمده است را نمی توان تصادفی نامید. علاوه بر این ، این سوره ، سوره ی 57 م قرآن کریم می باشد. از طرف دیگر اگر بخواهیم باز هم حساب کنیم کلمه ی الحدید نیز با توجه به حروف ابجد 57 می شود!!!!! و باز از طرف دیگر ایزوتوپ آهن عدد 57 و 58 می باشد!!!!!!! به نظر شما این معجزه نیست؟!؟ ....... دین و عقل در تضاد با یکدیگر نیستند بلکه مکمل همدیگر هستند. به نوعی از هم مدد میگیرند. قرآن هم سفارش کرده است که برای تصمیم گیری در هر چیزی ابتدا آنرا با عقل بسنجند. |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
5. همانگونه که گفته شده است اگر حدیثی مخالف عقل بود آنرا قبول نکنید. قرآن گفته است هر چیزی را تحقیق قبول کنید حتی دین را.. و در آن هم هیچ اجباری نگذاشته است. در زمان پیامبر هم مرتدین را مثل الان در ایران مجازات نمیکردند. من در هیچ جایی از قرآن ندیده ام که گفته باشد اگر کسی از اسلام برگشت او را بکشید. بعنوان مثال در آیه ای گفته شده است کسانی که از اسلام برمیگردند خدا بکشدشان! در آن زمان حجاب اجباری نبود. غیرمسلمانان نیز هیچ گاه مجبور به انجام حجاب اجباری نبوده اند. همین الان هم اگر به عربستان تشریف ببرید ( بغیر از دو شهر مکه و مدینه ) زنان دارای آزادی حجاب می باشند! اما در ایران ار خودتان شاهد هستید چه می کنند. به قولی شده اند کاتولیک تر از پاپ!!! به قول شما جوامع گذشته نباید الگوی ما در عصر حاضر باشد اما مواردی هست که در طول زمان تغییر ناپذیرند! از گفتار کردار پندار نیک گرفته تا وطن دوستی و حب و علاقه و ... که در طول تاریخ ثابت هستند. البته ممکن است اصولی در جایی از جهان مخالف دیگر مکانها باشد ولی بطور کلی یکسان است. اگر اجداد ما در 2000 سال پیش وطن دوست بوده اند نمی توان گفت...... |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
6. گفت این کار در قرن 21 ارتجاع محسوب می شود و نباید این کار را کرد. درد و دل حضرت علی با چاه بصورت یک طرفه بوده است و چاه با ایشان سخن نمی گفته است. منظور بنده این بود که ایشان با چاه سخن می گفتند تا به زبان ساده دلشان باز شود. که الان روانشناسان نیز پیشنهادی این چنین دارند. به قول مرحوم آِت الله منتظری ، پیامبر ص هم ولایت مطلقه نداشتند و این واژه صرفا مختص خداوند می باشد. یا به نوعی کفر محسوب می شود. که این کار را بایستی به توجیح ولایت امثال خامنه ای برای رهبریت خویش قلمداد کنیم. یعنی با نام دین بر مردم حکومت کنند و اگر کسی خلاف حرف انان سخن گفت برچسب ضد دین ، مرتد ، کافر ، منافق و .. زد تا صدای دیگران را در نطفه خفه کنند. حضرت علی نیز در آن زمان و در میان اعراب جاهلی دموکراسی برقرار کردند. تا وقتی که مردم وی را نخواستند بر مسند ننشستند. با اینکه از جانب پیامبر سفارش به خلافت ایشان شده بود. بازهم از اینکه وقتتان را به بنده دادید صمیمانه سپاسگزارم... برای شما و خانواده ی محترمتان سالی خوب و خوش آرزومندم. با آرزوی اوقاتی خوش برای شما. خدانگهدارتان |
دوشنبه 9 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
مسلمان ایرانی - ایران - تهران. با درود خدمت دوست بسیار گرامی آقای مسلمان ایرانی. از سخنان خوب و درست شما بسیار لذت بردم و استفاده ی فراوان کردم. من هم به نوبه ی خودم از شما سپاسگزاری می کنم که پاسخ دادید و وقت گرانبهای خود را صرف اینجانب نمودید. من هم در بحث با شما استفاده ی زیادی می کنم. اما در مورد بحث : درست است که بیشتر جنگ های پیامبر جنبه ی دفاعی داشته است اما همه ی جنگ ها دفاعی نبودند. برای مثال در قضیه ی بنی قینقاع هنگامی که یک زرگر یهودی اهل آن قبیله به یک زن نومسلمان اهانت کرد انتظار نمی رفت که پیغمبر به خاطر آن مسئله ی به ظاهر کوچک کل خاندان یهودیان آن قبیله را تارومار کند و اموال و زن آن ها را بین خود تقسیم کند. اما پیغمبر اسلام این کار را کرد. و در قضیه ی بنی قریظه هم که سعد بن معاذ یکی از صحابه ی پیغمبر بود که کینه ی شدیدی از یهودیان در دل داشت و به نفع مسلمانان داوری کرد و مسلمانان 700 یهودی را گردن زدند! |
سهشنبه 10 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
2-در حالی که داور باید شخص بی طرفی می بود. قصد من ایراد گرفتن بیخود از پیغمبر و اسلام نیست. چنانچه همیشه تلاش می کنم واقعیات را بسنجم و دوست ندارم چیزی را بی جهت به کسی نسبت دهم. و بیشتر غزوه های پیغمبر هم دفاعی بود و چون میدانست که مخالفان در پی جمع آوری نیرو هستند او پیشتازی می کرد . واقعیت این است که نمی توان زمان حال را با گذشته مقایسه کرد. در گذشته چیزی به نام دموکراسی و احترام به عقاید دیگران به این صورت وجود نداشت و هر کس که زورش بیشتر بود عقایدش را به دیگران تحمیل می کرد. در صورتی که طبق اصول دموکراسی, بیشتر جماعت آن زمان بت پرست بودند. خب باشند! هر کس ایده ی خود را دارد! اما چنین نبود و نمی توان هم ایراد گرفت. چون احترام به عقاید دیگران یک پدیده ی تازه است و هر چیزی در زمان خودش کاربرد دارد. در واقع یهودیان و بت پرستان که موجودیت خود را از دین نوپای اسلام درخطر می دیدند نخست آن ها دست به حمله می زدند و خب در آخر همه ی آن ها مغلوب شدند. |
سهشنبه 10 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
3-به خاطر داشته باشیم که نمی توان آن زمان را با زندگی در عصر جدید که توام با دموکراسی است مقایسه کرد چون تمامی مورخان یکسره باور دارند که دین اسلام بوسیله ی شمشیر گسترش پیدا کرد و اگر این اتفاق نمی افتاد دین اسلام به زودی از بین می رفت. بنابراین برای آن زمان لازم بوده که شمشیرها زده شود که دین اسلام گسترش پیدا کند! دوباره می گویم قصد من ایرادگیری نیست . فقط واقعیاتی است که باید پذیرفت. اما در مورد آیات هم چون پیغمبر پس از هجرت یک حزب سیاسی تشکیل داد و قصد آن رهبری اسلام در جامعه ی عربستان آن زمان بود آیات خشونت در سوره های عمدتا مدنی به چشم می خورد چون بنا بر آن چه که پیش از این گفتم برای تشکیل اسلام در آن زمان لازم بود که با مخالفان برخورد شود و آیات مدنی رنگ و بوی برخورد با مخالفان را دارد. نظر به اینکه شما گفتید "اگر ایشان در برابر دشمنانشان عطوفت و مهربانی به خرج می دادند دین نوپای اسلام و خود و یارانشان از بین می رفتند" باید گفت که کاملن درست است. اما بسیار دشوار است اگر آن زمان را با زمان حال مقایسه کنیم چون دموکراسی امروزی در آن زمان معنایی نداشت و البته چاره ای هم نبود. |
سهشنبه 10 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
4-اما باید این را هم در نظر داشته باشیم که کسانی مانند دکتر سروش که می خواهند دموکراسی امروزی را با اسلام سنتی پیوند بزنند کاری شگفت انجام داده اند! در مورد آن چه که شما فرمودید هر کس بنا بر نیازهای روز از آن بهره می جوید.درست است. من قبول دارم. اما در این صورت حکومت اسلامی امروزی زیر پرسش می رود. چون امروزه در کشور ما فقیهانی (ملایان) در مسند قدرت هستند که همانطور که خود تشخیص می دهند عمل می کنند. برای مثال حجاب را در کشور اجبار کرده اند. خب اگر کسی نخواهد چه می شود؟ مخالفت با شرع اسلام و مجازات! بنابراین امروزه قضیه خیلی پیچیده شده است. در مورد حدید هم من سخن شما را پذیرفتم. اما پرسشی برای من بوجود آمد. الحدید در زبان عربی به معنای آهن است و این هم که جمع حروف ابجد آن ها 26 شود مختص به اسلام نیست. عرب زبان ها همیشه و در طول تاریخ از کلمه ی الحدید به معنای آهن استفاده می کردند و همیشه هم دارای جمع حروف ابجد 26 بوده است. و وجود آن سوره در سوره ی 57 هم در اثر گرداوری قران توسط خلفای راشدین بوده است پس معجزه ی آنان به شمار می آید؟! |
سهشنبه 10 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
5-ابتدا باید مشخص شود که چرا و بر اساس چه معیاری گرداورندگان پس از اسلام این سوره را 57 مین سوره ی قرآن به شمار آورند؟ تلاش می کنم که پژوهشی در این زمینه انجام دهم. اگر هم در این رابطه اشتباه می کنم خیلی خوشحال میشوم که دلیل اشتباهم را بگویید . اما من معجزات ریاضی فراوانی را درباره ی قرآن خوانده ام که نشان می دهد یک شخص امی نمی تواند این چیزها را از پیش خود بسازد . در رابطه با حجاب هم باید گفت اسلام حجاب را به هیچ عنوان اجبار نکرده است و اصلن حجاب در اسلام بسیار فرع محسوب میشود و اجبار نیست. اما ما کاتولیک تر از پاپ شدیم. بویژه اینکه مردم در زمان انقلاب سال 57 نمی داستند که حجاب اجبار خواهد شد ! این ویدئو را که گفته ی عبدالعلی بازرگان (پسر مرحوم بازرگان) است در یوتوب ببینید (آیا بیحجابی کیفر دارد؟) |
سهشنبه 10 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
6-اما در مورد حب الوطن در 2000 سال پیش منظور بنده این بود که که جوامع امروز نیازمند این نیستند که به طور کامل الگوی خود را در جوامع گذشته پیدا کنند. در ضمن با امام علی موافقم که تا زمانی که مردم نخواستند در پی قدرت نبود اما حیف که به گوش خامنه ای و خامنه ای ها فرو نمی رود. من دوباره از شما بسیار ممنونم که برای من کامنت گذاشتید. برای شما دوست بسیار عزیز و خانواده ی محترم ارزوی سلامتی و تندرستی دارم. نورز را بار دیگر تبریک می گویم. خدا نگهدار. |
سهشنبه 10 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
Hoja Verde - ایران - تهران سلام دوست بسیار گرامی. بسیار تشکر از شما بابت کامنتهای خوبتان. آنها را مطالعه کردم و در اولین فرصت پاسخ شما عزیز را خواهم داد. راستی در تایپیک قبلی هم کامنت برایم گذاشته بودید که متاسفانه آنجا را ندیده بودم. پوزش می خواهم. با آرزوی روز و شبی خوش برای شما. خدانگهدارتان |
چهارشنبه 11 فروردین 1389 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
مسلمان ایرانی - ایران - تهران. درود بر شما دوست عزیز. خواهش می کنم. من هم برای شما اوقات خوشی را ارزو می کنم. من از شما بابت این که وقت شما را زیاد می گیرم پوزش می خواهم. خدا نگهدار. |
چهارشنبه 11 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
Hoja Verde - ایران - تهران 1. سلام و درود به شما دوست خردمند. از اینکه وقت شریفتان را به من می دهید صمیمانه سپاسگزارم. من هم از بحث با شما گرامی لذت می برم. امیدوارم بتوانم بهره های بیشتری از شما بگیرم.. و از اینکه نمیتوانم بیشتر در خمدتتان باشم از طرفی شرمنده هستم و از طرفی افسوس میخورم که چرا نمیتوانم بیشتر در بحث با شما شرکت کنم. البته بایستی بدقولی ها و تاخیرهای من را نیز ببخشید. مولا علی می فرمایند کسی که چیزی به من بیاموزد مرا بنده ی خویش کرده است. تشکر از شما دوست بامعرفت.. شما از معدود کسانی هستید که مغرضانه به مسائل نگاه نمیکنید. یعنی واقعا به دنبال کسب حقیقت آمده اید. بعضی از افراد از همان ابتدا بنا را بر روی مخالف می گذارند و کاملا سعی در این دارند که هرچه اسلام گفته است عکسش را قبول کنند یا اینکه با آن مخالفت ورزند اما شما اینطور نیستید. من در بحث با دوستانی که اینطور هستند لذت میبرم اما اگر کسی مثل شما باشد این لذتم دوچندان می شود. |
پنجشنبه 12 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
2. اما راجع به مبحثمان.. اول این را خدمت شما دوست عزیز بگویم با عرض پوزش آنجایی که گفتم جنگهای پیامبر ص جنبه ی دفاعی داشتند یک جمله را فراموش کردم که در اینجا خدمتتان عرض میکنم که به نظرم با گفتن این جمله به مقداری از مطلب شما راجع به جنگهای ایشان پاسخ داده ام. {{ جنگهای پیامبر یا جنبه ی دفاعی داشته است یا در پاسخ به حملات و تهدیدات و اذیت و آزارهای دشمنان بوده است.}} این قبیله از قبل کارهای خلاف پیمانی که نوشته شده بود کارهایی را انجام دادند. مانند شکستن پیمانی که در آن قرارداد شده بود دشمنان پیامبر را یاری نکنند ولی این کار را کردند. یعنی نمیتوان گفت که اهانت به زن مسلمان علت حمله پیامبر به آنان بود بلکه علت این جنگ معلول های بیشتری دارد. صفی الرحمان در کتابش می نویسید آنها مسلمانان را در بازار مسخره میکردند به آنها دشنام می دادند آنها را دست می انداختند و.. که پیامبر هم به آنان هشدار داده بود ولی آنها همچنان دست از کارهای خود برنمیداشتند. |
پنجشنبه 12 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
3. بطور کلی تاریخ ، یهودیان زمان پیامبر ص را به دو گروه تقسیم نموده اند. گروه اول که کار چندانی با مسلمانان نداشتند و آزادانه زندگی میکردند. یعنی نه مسلمانان را آزار می دادند و نه از مسلمانان آزار می دیدند. گروه اول اقوامی مثل اوس و خزرج و بنی ساعده و بنی الاوس و.. بودند و گروه دوم بی قینقاع و بنی نظیر و بنی قریضه. اگر پیمان 27 بندی بین پیامبر ص و گروه اول را خوانده باشید در آن حقوق دینی و مالکیت یهودیان محترم شمرده می شد و می توانستند در آنجا زندگی کنند. پیمانی شبیه همین پیمان نیز برای گروه دوم منعقد شد اما این یهودیان بودند که روز به روز به اذیت و آزارشان نسبت به مسلمانان روا می داشتند. قطعا میتوان گفت تا وقتی که آنان مانند گروه اول کاری به کار مسلمانان نداشتند مشکلی هم برایشان پیش نمی آمد. راجع به اینکه پیامبر نمیخواستند خونی از کسی به زمین بریزد همین را میتوان گواه گرفت که اگر آنان مانند گروه اول به پیمان وفادار می ماندند جانشان نیز در امان بود. اما تاریخ این را نوشته است که چه کسانی پیمان را شکستند. |
پنجشنبه 12 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
4. اگر کسی بگوید بدلیل یهودی بودنشان پیامبر آنها را کشت در جواب باید بگویم اگر قرار بر این بود پیامبر گروه اول را نیز میکشتند در حالی که اینطور نیست. اذیتهای یهودیان سر درازی داشت. از طعنه هایشان راجع به قبله ی مسلمانان گرفته تا توطئه برای کشتن پیامبر در سال اول هجرت تا تجسس و همچنین دخالت در کار قبیله اوس و خزرج و نهایتا اذیتهایشان در بازار ادامه داشت. تا اینکه بالاخره صبر و طاقت پیامبر تمام شد و چون دیدند که عطوفت با آنان فایده ای ندارد وارد جنگ شدند. در جایی این مطلب را خواندم که ممکن است شما آنرا نخوانده باشید و آنرا برایتان در اینجا می آودم: پس از عقد این پیمان,حیی ابن اخطب که سرپرستی بنی نضیر را بر عهده داشت در پاسخ به برادرانش که از وی پرسیدند محمد را چگونه یافتی میگوید: "این همان کسی است که ما نام وی را در تورات دیده ایم و دانشمندانمان مژده ی وی را به ما داده اند اما من همچنان با وی دشمنی خواهم ورزید چرا که بدینگونه پیامبری از نسل اسحاق خارج میشود و به فرزندان اسماعیل میرسد و ما هرگز از فرزندان اسماعیل پیروی نخواهیم نمود." |
پنجشنبه 12 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
5. در این ماجرا سرپرستی بنی قریظه را کعب بن سعد و سرپرستی بنی قینقاع را مخیریق بر عهده داشت..... متاسفانه منتقدان اسلام کم لطفی های زیادی کرده اند. من جمله دکتر علی سینا مشیری و.. به خیلی از مطالب نگاه چندانی نداشته اند و خیلی از موارد را نادیده گرفته اند که بهمین خاطر نوشته ها و عقاید و کتابهایشان دارای مرجعیت نمی باشد. یعنی یک طرفه قاضی رفته اند. به قول معروف کسی هم که یک طرفه قاضی برود خوشحال برمیگردد!! اگر پیامبر بنای اسلام را بر شمشیر می گذاشتند خودشان نمیتوانستند بعنوان مثال به کشوری مثل ایران یا روم حمله کنند؟!! پیامبر از همان ابتدا بنا را بر روی گفتگو و بحث گذاشتند. اگر اینطور نبود نامه به خسروان کشورهای مختلف نمی نوشتند!!!! کارهای پیروانشان را نباید به نام اسلام و پیامبر نوشت!! دکتر شجاع الدین شفا در کتاب پس از 1400 سال نوشته است شاید 80% کسانی که به ایران حمله کردند از قرآن تنها جمله ی بسم الله الرحمن الرحیم بلد بودند×!!!! |
پنجشنبه 12 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
6. درست گفتید : دموکراسی امروزی در آن زمان معنای چندانی نداشت. ری فرمیستهایی مثل آیت الله صانعی درصدد هستند تا معنایی جدید از اسلام معرفی کنند. اگر میگویند که زن می تواند قاضی باشد زن می تواند امام جماعت شود حجاب نباید اجباری باشد دیه بایستی برابر باشد و مسائلی از این قبیل ، معنای جدیدی از اسلام نمایان می شود. میگویند وقتی که امام زمان عج ظهور کنند و حرفهایی که از اسلام می زنند آنقدر جدید است که مردم فکر میکنند ایشان دین جدیدی آورده اند!! راجع به پذیرفتن سوره ی حدید از شما تشکر میکنم. نسبت به سوالی که فرموده بودید اول اینکه سوال جالبی بود این کلمه به قول آقای آنتی اسلام ( از اهواز ) توسط یک تمدن بنا نهاده شده بود نه اسلام. اما چیزی که اینجا مطرح است اینست که شما در طول تاریخ و در کل میلیاردها کلمه ای از هر زبان که وجود دارد چند کلمه بدین صورت سراغ دارید که به قول آقای آنتی اسلام اینچنین معجزه باشد؟!!!! به نظر من تنها کلمه ای که موجود است این کلمه می باشد. یعنی همه ی کلمات قراردادی هستند. |
پنجشنبه 12 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
7. در یک زبان به چیزی که بدون بو و بدون رنگ می باشد می گویند آب. در زبان دیگر واتر. در زبان دیگر ماء و الی آخر.. اما شما چند کلمه سراغ دارید که قرار دادی نباشد و این چنین دارای مفهوم و معنی خارق العاده ای باشد؟؟!! پیامبر سور قرآن را با دستور خداوند که توسط جبرئیل داده می شد نامگذاری می کردند. مانند بقره. کوثر. حدید و غیره.. این سوره نیز چون در آن کلمه ی حدید بکار برده شده بود بدین نام مشهور گردیده است. به نظر شما در میان میلیاردها کلمه ی عربی موجود چرا این نام گذاشته شده است؟!! اگر این سوره بدین نام نامگذاری نشده بود من هم ادعایی نداشتم. اگر سوره ی 57م قرار داده نمی شد باز هم چندان ادعایی نداشتم خودتان متوجه شده اید که از چند طرف من معجزه دار بودن این سوره را بیان نموده ام. 1- کلمه ی حدید و عدد اتمی آن یعنی 26. 2- کلمه ی الحدید وعدد 57 و ایزوتوپ آن. 3- سوره ی 57م بودن آن. 4- نامگذاری آن به نام کلمه ی حدید و.. در همین سوره صدها کلمه ی دیگر نیز موجود می باشد آیا کسی عمدا آن را به نام حدید نامگذاری کرده است؟!! این شخص کیست؟ خلفای راشدین یا پیامبر یا واضع قرآن یعنی همان خداوند؟!! |
پنجشنبه 12 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
8. همه می دانند که خداوند به هر پیامبری معجزه ای داده است. به حضرت عیسی ع یک معجزه ی خاص به حضرت موسی ع یک معجزه ی خاص و در نهایت به پیامبر اسلام ص نیز کتابشان را معجزه قرار دادند. شاید بتوان گفت بدین دلیل خداوند قرآن را معجزه ی پیامبر قرار داده است تا هیچ وقت معجزه دار بودن آن از بین نرود. ببینید حضرت عیسی در زمان خود معجزه دار بوده اند و پس از مدتی معجزه یشان از میان مردم برداشته شده است. یعنی با رفتن ایشان معجزه ی ایشان نیز تمام شده است. حضرت موسی نیز بهمین صورت اما تنها پیامبری که معجزه اش با رفتنش از میان نرفته است اسلام است!!!!!!!!!!!!! همانطور که خدمتتان عرض کردم هر دوره ای از تاریخ به اندازه ی فهم خود از این کتاب شریف بهره می گیرد!! نمیدانم توانستم منظورم را برسانم یا خیر؟ دوست عزیز اگر راجع به مطلب سوره ی حدید سوالی داشتید خوشحال میشوم که باز هم بپرسید. |
پنجشنبه 12 فروردین 1389 |
|
مسلمان ایرانی - ایران - تهران |
برگ سبز عزیز ، در پایان باز از شما تشکر میکنم که وقتتان را به من دادید. در ضمن اگر این تایپیک بسته شد و امکان کامنت گذاری در آن نبود می توانید کامنتهایتان را در تایپیکی دیگر قرار دهید و من آنرا خواهم دید. با آرزوی بهترین ها برای شما دوست محترم. ارادتمند شما مجتبی. خدانگهدارتان |
پنجشنبه 12 فروردین 1389 |
|