برنامه‌ریزى سپاه براى مقابله با ناآرامى‌هاى احتمالى دانشگاه‌هاى ایران

برنامه‌ریزى سپاه براى مقابله با ناآرامى‌هاى احتمالى دانشگاه‌هاى ایران

رادیو فردا : یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران اعلام کرد که هفته آینده در جلسه با مسئولان دانشگاهى استان تهران به دنبال هماهنگى در خصوص چگونگى برخورد با حوادث احتمالى در دانشگاه ها هستیم.

سردار على فضلى، فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران، روز دوشنبه در نشست آموزشى تشکیلاتى مسئولین و اعضاى شوراى بسیج دانشجویى دانشگاه هاى استان تهران گفت: «ما فتنه بزرگى را پشت سر گذاشتیم که شبیه آن را در تاریخ انقلاب ندیده بودیم.»

این فرمانده ارشد سپاه که سخنانش از سوى خبرگزارى دانشجویان ایران، ایسنا، بازتاب یافته است مى گوید: «هم اکنون زمزمه هاى تحرکاتى در مراکز آموزشى شنیده مى شود و ما باید در این خصوص با وحدت رویه اى که مولاى ما از ما توقع دارند در این زمینه هوشیار باشیم و برخورد مناسبى در این خصوص بنماییم.»

در هفته هاى اخیر گزارش هاى مختلفى در باره احتمال تاخیر در بازگشاىى دانشگاه هاى ایران به مدت یک ترم یا بیشتر در رسانه هاى مخالفان منتشر شده است.

مخالفان مى گویند که دولت احمدى نژاد نگران است با بازگشایی دانشگاه ها موج تازه اى از نا آرامى ها و اعتراضات به آنچه «تقلب گسترده» در انتخابات دهم ریاست جمهورى خوانده شده است، آغاز شود.

«هم اکنون زمزمه هاى تحرکاتى در مراکز آموزشى شنیده مى شود و ما باید در این خصوص با وحدت رویه اى که مولاى ما از ما توقع دارند در این زمینه هوشیار باشیم و برخورد مناسبى در این خصوص بنماییم.»

فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران

در واکنش به اخبار نا آرامى هاى احتمالى، سردار على فضلى گفته است: «در هفته آینده در جلسه اتاق فکرى که با مسئولان دانشگاهى استان تهران خواهیم داشت، به دنبال هماهنگى در خصوص چگونگى برخورد با این حوادث احتمالى هستیم.»

این اظهارات در حالى بیان مى شود که مرتضى تمدن، استاندار تهران، روز دوشنبه در همین نشست گفته بود: «ما فضا را کاملا عادى مى دانیم و هیچ نیازى به نیروهاى نظامى، امنیتى و انتظامى نمى بینیم.»

با این حال، آقاى تمدن در سخنان خود طرفداران نامزدهاى معترض انتخابات را متهم کرد در تلاش براى «ایجاد فتنه» در دانشگاه ها هستند.

وى در این زمینه به بیانیه روز یکشنبه میر حسین موسوى اشاره کرد و گفت: «برخى جریان ها و افراد همزمان با بازگشایى مراکز آموزش عالى قصد دارند ناکامى هاى خود را در کشور با بازگشایى مراکز آموزش عالى جبران کنند.»

آقاى موسوى که دولت محمود احمدى نژاد را «نامشروع» دانسته است در بیانیه شماره ۱۱خود خواستار تشکیل شبکه هاى اجتماعى از سوى هوادارانش براى اجراى اهداف و آرمان هاى ابتداى انقلاب بهمن ۵۷ شده بود.

استاندار تهران با اعلام اینکه «این افراد در قالب جریان جنبش سبز برنامه خود را دنبال مى کنند» مدعى شد: طرح این جنبش آن است که «اجازه ندهند دانشگاه ها روال عادى خود را طى کنند.»

به دنبال اعتراض هاى خیابانى به نتایج انتخابات ریاست جمهورى دهم که در هفته آخر خردادماه با تظاهرات میلیونى همراه بود دانشگاه هاى تهران تعطیل و امتحانات پایان ترم دانشجویان به ماه هاى بعد موکول شد.

روز ۲۵ خردادماه، کوى دانشگاه تهران هدف حمله شدید نیروهاى لباس شخصى و انتظامى قرار گرفت که در جریان آن دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و برخى گزارش هاى مخالفان حاکى است که در این حمله، چند دانشجو نیز کشته شدند.

روز دوشنبه همچنین، کامران دانشجو، وزیر علوم در جمع نشست تشکیلاتى بسیج دانشجویى حاضر شده و از احتمال بروز نا آرامى در دانشگاه هاى ایران ابراز نگرانى کرد و از دانشجویان خواست که به گفته او «هوشیار و آگاه» باشند.

به گزارش خبرگزارى جمهورى اسلامى، ایرنا، وى افزود: «دشمنان قسم خورده ملت ایران اجازه نخواهند یافت به امیال کثیف خودشان برسند.»

به دنبال اظهارات محمد على جعفرى، فرمانده سپاه پاسداران، علیه شخصیت ها و گروه هاى اصلاح طلب بسیارى از افراد و تشکل هاى نزدیک به این جریان در واکنش هاى خود، این نیروى نظامى را عامل اصلى حوادث پس از انتخابات و آنچه را که «کودتاى انتخاباتى» عنوان کرده اند، مى دانند.

در جریان این حوادث، بسیارى از نیروهاى لباس شخصى و اعضاى نیروى مقاومت بسیج که زیر نظر فرمانده کل سپاه پاسداران عمل مى کنند براى سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات اقدام به تیراندازى کردند که به گفته مخالفان، مرگ حداقل ۷۲ نفر آنها تایید شده است.

Alireza88 - ایران - تهران
دوستان گرامی در روز قدس با توجه به وجود انبوه خبرنگاران خارجی امکان برخورد برای آنها وجود ندارد و این تنها فرصت برای نهضت سبز ماست که مشارکت میلیونی داشته باشیم و گرنه سالها باید بنشینیم و برای فرصت از دست رفته افسوس بخوریم. لطفاْ اطلاع رسانی کنید.
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

nima68rap - ایران - شیراز
شعار 27 شهریور روز قدس :. نه غزه نه لبنان جانم فدائ ایران
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

sara-j - سوید - استگهلم
خوشم میاد دانشجو ها ارامش رو ازشون گرفتن
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

always - انگلیس - لستر
هر تدارکی هر محکم کاری بکنند .اب رفته به جوی باز نخواهد امد /. دایما یکسان نباشد حال دوران ........
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

world cup - ایران - تهران
از همه ی دانشجوها میخوام که به خاطر خون شهدای جنبش هم شده بازگشایی دانشگاها را بر این جنایت کاران از زهر هم تلختر کنید مبادا بزارید آب خوش از گلوشون بایین بره یادم رفت بگم درود بر همه دوستان من عضو جدیدم
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

dannni - سوئد - استکهلم
دیگه کار از کار گذاشت بابای سپاه همبیاد جلوی حرکت دانشجوئی نمتونه بگیره /دبیرستانیها رو میخواهند چه چوری جلوشنو بگیرند اگر در تهران چنتا دانشکاه هست و میخواهند کنترولش کنند با صدها دبیرستان چه میخاهند بکنند معمولا جرعت و شهامت دبیرستانیها بحیاست کسی جلو دارشون نیست چون دبیرستاها مانند دانشکاه جای پرت نیست و وسط محلهای مسکونی است هیچ بسیجی خ..ه نمیکنه چپ نگاهون کنه /
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

ali_esf - ایران - اصفهان
مرگ بر دیکتاتور. درود بر سبز اندیشان
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

قلدر - ایران - تهران
دوستان حکومت فکر می کنه ما با این دادگاه های تقلبی قانع شدیم که در انتخابات تقلبی نشده چند روز پیش احمدی مقدم گفت در روز قدس هیچ اتفاق خاصی جزء مرگ بر اسراییل پیش نخواهد افتاد ما باید در روز قدس با حضور میلیونی خود در سراسر کشور نشان دهیم که جنبش سبز زنده است و تا نابودی دولت کودتایی احمدی نژاد بجنگیم وهرگز نذاریم رهبرامون یعنی موسوی و کروبی دستگیر بشن ولی اگر کسی در خیابان ها نیاید روز بعد حکومت می فهمه که کسی از موسوی وکروبی حمایت نمی کند و آن ها را دستگیر میکند و بعد کم کم جنبش سبز نابود می شه و خون شهدای این جنبش به هدر می ره و فکر کنید کسانی که در خیابان ها زیر ضربات باطوم و چیز های دیگر بودند هیچ و هیچ................
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

kaveh52 - ایران - تهران
ما هم در حال برنامه ریزی هستیم برای یک تظاهرات با شکوه . تنها راه این بیچاره ها اینه که یا روز قدس رو تعطیل کنند . یا کسی غیر هاشمی بیاد برای نماز
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

roz2005 - انگیس - لندن
شبیه به انقلاب 1357 ، دانش آموزان تمام دبیرستانهای باید آگاه و به خیابان ها رفته برای پیوستن به دانشجویان دانشگاهها'.
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

azadi - ایران - کرج
همگی متحد و اماده برای روز 27 شهریور با علامات سبز .هیچ غلطی هم سران رژیم منحوس و دست نشانده های کوته فکرشان نمیتوانند بکنند.
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

great dariush - ایران - تهران
چند پیشنهاد در راستای مبارزه با دولت کودتا:. 1)شعارنویسی بر روی اسکناس ها . 2)به جای پول یا مفت صندوقهای صدقات رو از برگه های حاوی شعار پر کنیم. 3)تحریم کالاهایی که تبلیغات آنها از صدا و سیما و به ویژه تلویزیون پخش میشود . و در آخر یه پیشنهاد خیلی مهم دارم و اونم اینکه تلاش کنید هر چه با شکوه تر و سبز تر در راهپیمایی روز قدس شرکت کنید. به جای مرگ بر آمریکا=مرگ بر روسیه. به جای مرگ بر اسراییل=مرگ بر سوریه
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

delmorde - سوپد - یوتبوری
سپاهیان سگهائی هستند که فقط در خانه صاحبشان شیرند اما در مقابل ارتش زپرتی عراق موشند. خاک برسرشان باد ننگ عالم بر این بیچارگان بیدین یا بهتر بگم لامذهبها متظاهر به مذهب و گول زننده مشتی خرمتعصب نادان که نه از اسلام چیزی خوانده و دانسته اند و نه می خواهند اسلام واقعی را بجز لباس اخوندهای متظاهر و طرفدارانشان بشناسند زیرا درهراسند که نکند اسلام اینی نباش که ما شناخته و خود را به ان فریب داده و اسیرش شده ایم. اینان نمیدانند که حتی خدا را هم نمی شناسند. اگر کمی دقت به حرکات احمدی نژاد کنند و اینکه او چاورز با کفش به حرم امام رضا مبرد علیرغم انچه مدعی است به مقدسات مردم از این راه توهین میکند. مشت نمونه خروارست.
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

amin7777 - انگلستان - منچستر
لعنت خداوند بر قوم ظالم.
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

siavashoma - انگلستان - منچستر
بازگشائی دانشگاه روز بروز به پیکر این حکومت متظاهر ضربه خواهد زد و مثل سگ میترسند و وای بروزی که بسیج ویا سپاه مردمی شوند. پیروزی نزدیک است.
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

setare_shab - ایران - تهران
ما هیچی نمیخوایم فقط پیروزی ....... روز قدس رو فراموش نکنید ....به امید پیروزی جنبش سبز
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
delmorde - سوپد - یوتبوری. عزیز من گرفتاری!!اسلام غیر واقعی اینه وای بحال واقعیش(یحتمل همون طالبانی میشه)برو کتاب 23 سال علی دشتی رو بخون
پنج‌شنبه 19 شهریور 1388

بابک - ایران - سبزوار
بچه های دانشکده فنی دانشگاه تهران پوز سپاهیان طرف کودتا را به خاک بمالید
پنج‌شنبه 19 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.