گزارشی از جراحی ترمیم بکارت در ایران ۲

گزارشی از جراحی ترمیم بکارت در ایران 2

صدای زنگ تلفن در نیمه شب طنین وحشتناکی دارد. آن سوی خط لیلا است. دختر دانشجویی که قرار است اواخر پاییز امسال ترمیم بکارت را تجربه کند. به سختی گریه می کند:«عذاب وجدان دارم.» کلمات برای دلداری او به کار می افتند، آنچنان که پتویی برای خاموشی حریق. اما دلداری دهنده خبرنگاری است که خود نیز در قبول کلمات خود مردد است.


اساس بر نابرابری است

«عمل ترمیم بکارت را کسی انجام می دهد که معتقد بوده روابط آزاد مناسب است و بکارت هم اهمیتی ندارد. ولی وقتی به مرحله ازدواج رسیده اتفاقا یادش افتاده که نه خیلی هم مهم است و همچین خبرهایی نیست.»

یک جامعه شناس با بیان این موضوع می گوید: «پس چون می خواهد شوهر مناسبی پیدا کند حاضر است به ارزش هایی تن دهد که بر بکارت به عنوان یک الزام انگشت می گذارد. یادش می رود که خودش کسی بوده که به آزادی انتخاب، عقیده داشته است.»

«از زاویه دید این دختر هم نگاه کنیم، تا حدی می شود عملش را فهمید. احساس می کند که در این جامعه هیچ پناهگاهی ندارد و از همه رانده شده است. حالا می خواهد یک پناهگاهی، زندگی امنی، آرامش خاطری برای خودش داشته باشد.»

این جامعه شناس و استاد دانشگاه ادامه می دهد: «در واقع این دختر هم می داند و فهمیده که حتی با یک شوهر ظاهرا روشنفکر هم ازدواج کند اگر بفهمد او بکارت ندارد، بعد از ازدواج زمینه خیلی خوبی برای انواع سرکوفت ها فراهم می شود. مثلا بعد از اینکه شیرینی های اول زندگی بگذرد، شوهر بر می گردد و می گوید تو "دست دوم" بودی، تو همان کسی هستی که اینطور و آنطور و همه زندگی اش را زهر می کند. چون یک چیزی در جامعه ما جا افتاده که تکان دادنش به این راحتی ها نیست.»

این جامعه شناس با عنوان کردن اینکه «نداشتن بکارت یک انتخاب است» می گوید: «ولی انتخابی که توام با خیلی از دشواری ها است.» و اضافه می کند: «از یک دختر چقدر می توانیم انتظار داشته باشیم؟ دختری که در عین حال که ایده آل ها و ارزش هایش عوض شده ولی خودش را تنها می بیند در برابر دنیایی از فشارهای هنجاری که تهدیدش می کند. ممکن است پای حرف آن دختر بنشینیم به او حق ندهیم و بگوییم که خودت بودی انتخاب کردی، حالا هم بکش. ولی این دختر تک و تنها است و هیچ حمایتی ندارد. از یک طرف طرز تفکر خودش را درست می داند و از طرف دیگر توان مقابله با فشارها را ندارد.»

این جامعه شناس تصریح می کند: «انتظار زیادی است که از این ها بخواهیم که "همگی پیشرو باشید و ارزش های فعلی را زیر و رو و ارزش های جدید را بارور کنید." آدم ها قابلیت هایشان متفاوت است. یکی بیشتر می تواند یکی کمتر، یکی از لحاظ مالی تامین است و می تواند محدوده اوقات فراغت و حلقه دوستان خود را طوری تنظیم کند که در برابر فشارها مقاوم باشد. یکی نمی تواند. می خواهم بگویم قضیه چند بعدی است.»

او عقیده دارد که «فرهنگ سنتی اساسش بر نابرابری است و با پیش فرض هایی هم این نابرابری را حفظ می کند.»

«مثلا می گویند شهوت در پسر بیشتر است و ... به این ترتیب، توجیه می کنند که چرا پسرها دستشان برای تجربه جنسی پیش از ازدواج باز است ولی دخترها به هیچ وجه نباید تجربه کنند و باید آفتاب و مهتاب ندیده باشند. اولین تجربه جنسی شان هم باید در خانه شوهر باشد.»

این جامعه شناس نتیجه می گیرد: «پس اشکال کار از این دختر نیست که عدم صداقت پیشه می کند، از آن مردی هست که این ارزش های سلطه طلبانه خودش را تحمیل می کند به یک دختری که قرار است همه سرنوشتش را به دست او بسپارد؛ و از جامعه ای است که از این مردان و انتظارهای نابجای آنها حمایت می کند تا به رغم اینکه خودشان امکان کسب تجربه جنسی داشته اند، این حق را به صورت برابر برای همسر آینده شان قایل نباشند.»

ترمیم چه چیزی؟

«کمترین سنی که تا بحال برای ترمیم به من مراجعه کرده، دختر ۱۶ ساله ای بوده است از جنوب شهر تهران که به علت تجاوز در جاده ساوه بکارتش را از دست داده بود و خانواده اش قبل از اینکه او را که کاملا در شوک بود برای مشاوره روانی ببرند، آورده بودند پیش من تا بکارتش را ترمیم کنم.»

شهره، کارشناس ارشد مامایی که در مطب خود در شمال تهران ترمیم بکارت انجام می دهد، متقاضیان خود را از لحاظ سنی از این دختر ۱۶ ساله تا دو زن ۴۷ و ۴۸ ساله معرفی می کند: «این خانم ها تا به این سن ازدواج نکرده بودند و حالا یک بار رابطه جنسی برقرار کرده و بکارتشان را از دست داده بودند، آمده بودند می خواستند سریع ترمیم کنند. با اینکه حتی احتمال ازدواج هم نمی دادند اما می خواستند حتما از نظر جسمی باکره به نظر بیایند.»

او همچنین مراجعان ترمیم بکارت را از یک طیف خاص نمی شمرد و می گوید که در میان آنها به جز وضع مادی شان که از همه نوعی هست، از نظر عقیدتی هم تفاوت هایی وجود دارد: «از دختران با مانتو و روسری هستند تا آنهایی که چادر و مقنعه به سر دارند.»

شهره می گوید که ترمیم بکارت را از زمان گذراندن طرح رشته مامایی اش در بومهن آغاز کرده است: «متوجه شده بودم که مراجعانم در آنجا نه به طور مستقیم که به طور غیر مستقیم می خواهند بدانند که من ترمیم بکارت انجام می دهم یا نه، تا اینکه دختری دبیرستانی که می گفت بر اثر یک اتفاق بکارتش را از دست داده پیش من آمد و خیلی نگران بود که در آینده مشکلی برای ازدواجش پیش بیاید و من برای اولین بار عمل ترمیم را روی او انجام دادم.»

او درباره چگونگی ترمیم بکارت توضیح می دهد: «مساله اصلی ترمیم بکارت بالا رفتن اعتماد به نفس دخترها است وگرنه هیچ اتفاق خاصی نمی افتد. فقط کمی دهانه واژن را تنگ می کنیم تا نزدیکی به آسانی صورت نگیرد» و ادامه می دهد: «اگر نزدیکی یک یا دو بار صورت گرفته باشد، نیازی به کار کردن داخل واژن نیست و فقط کافی است ورودی را تنگ کنیم که بیشتر از نیم ساعت طول نمی کشد، اما اگر رابطه بیشتر از یک یا دو بار بوده باشد، مجبوریم در داخل واژن هم کار کنیم که این در حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.»

این کارشناس ارشد مامایی می گوید که هیچ آموزشی در زمینه عمل جراحی بکارت ارائه نمی شود و می گوید که خودش هم با جستجو در سایت های پزشکی غیر ایرانی سعی می کند اطلاعاتش را در این زمینه کامل کند: «مثلا متوجه شده ام که در آلمان هم این عمل احتمالا بیشتر برای مهاجران کرد و ترک انجام می گیرد. فقط روش آنجا با ما متفاوت است. آنها یک هفته پیش از عروسی کپسولی حاوی ماده رنگی قرمز را در واژن عروس جاسازی می کنند. وقتی که نزدیکی صورت می گیرد این کپسول باز می شود و ماده رنگی قرمز بیرون می ریزد و داماد فکر می کند که خون آمده است.»

او ادامه می دهد: «چنین تصوری وجود دارد که در نزدیکی با دختر باکره باید حتما خونریزی ایجاد شود. این تصور در ایران هم وجود دارد در صورتی که ۶۰ درصد زنان آسیایی پرده بکارت حلقوی دارند.»

شهره که اعتقاد دارد «هر کاری که غیر قانونی انجام شود، آدم های بدون صلاحیت هم واردش می شوند»، این موضوع را یکی از علل تفاوت هزینه این عمل در مراکز مختلف می داند: «من خودم ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان می گیرم، ولی دیده ام که کسی با ۷۰ هزار تومان هم انجام می دهد. اما چه کسی؟ کسی که حتی دیپلم هم ندارد. این آدم سقط جنین هم انجام می دهد و تا به حال ندیده ام که مراجعانش بمیرند ولی ترمیم بکارت را چگونه انجام می دهد، نمی دانم. فقط یک بار یکی از مراجعانش را معاینه کردم و واقعا از کاری که کرده بود، وحشت کردم. در حقیقت دو تا کوک بزرگ زده و دوخته بود.»

این ماما که از بیهوشی موضعی برای ترمیم بکارت استفاده می کند، بجز خون ریزی حین عمل، خون ریزی پس از عمل را در حد لکه بینی توصیف می کند و مقدار کمی استراحت را هم کافی می داند. او می گوید: «اما بیمار باید یک ماه بعد دوباره برای معاینه مراجعه کند.»

 شهره می گوید این عمل، چون «جزو کارهای روزمره کلینیک ها محسوب نمی شود»، در مطب انجام می گیرد، اما این جراحی را، هرچند که مخفیانه انجام می شود، غیرقانونی نمی داند: «ما همان کاری را انجام می دهیم که مراجعانمان از ما می خواهند. قانون هم که ترجیح می دهد با سکوت و پرده پوشی با قضیه رو به رو شود، بنابراین کار ما نه غیر اخلاقی و نه غیر قانونی است.»

اگر زوج نداند...

زهره ارزنی، وکیل دادگستری که می گوید هیچ جایی در قانون ما گفته نشده که دختر باید باکره باشد، توضیح می دهد: «رابطه جنسی چیزی است که تا آنجایی که شارع توانسته تلاش کرده که مکتوم بماند. کسی هم وظیفه ای ندارد از کسی در این باره سوال کند با اینکه متاسفانه الان در جامعه ما کاری می کنند که همه به زنا کردن اعتراف کنند.»

او در ادامه تعریف می کند: «موردی داشتم که زوجه بعد از ۱۰ روز که از عقد دایم گذشته بود، می گفت فقط طلاق می خواهد. تعجب کردم که در عرض ۱۰ روز چه چیزی می تواند بفهمد که بخواهد جدا شود. وقتی پرسیدم، گقت که من قبل از عروسی هم می دانستم این زندگی ارزشی ندارد ولی اصلا عروسی کردن من فرمالیته بود. چون قبل از عروسی بین ما نزدیکی اتفاق افتاده بود، صبر کردم ازدواج کنیم و بعد جدا شوم تا باکره نبودنم توجیه داشته باشد.»

ارزنی تصریح می کند: «این عرف جامعه ما است که هنوز بکارت را اینقدر مهم می داند، در صورتی که در قانون ما آنقدر به این مساله پرداخته نشده است.»

به گفته زهره ارزنی ترمیم بکارت صرفا در صورتی که همسر آینده دختر، از موضوع بی اطلاع باشد، در صورت بر ملا شدن می تواند تبعات قانونی به همراه داشته باشد.

وی به ماده ۱۱۲۸ در قانون مدنی ایران در قسمت «خیارهای فسخ نکاح» اشاره می کند که در آن آورده شده است:« هر گاه در یکی از طرفین صفت خاصی شرط شده و بعد از عقد معلوم شود که طرف مذکور فاقد آن بوده برای طرف مقابل حق فسخ خواهد بود. خواه شرط مذکور در عقد تصریح شده یا عقد متباینا (یعنی بر اساس عرف ) بر آن واقع شده باشد.»

ارزنی اضافه می کند:«در نظر مشورتی این ماده آمده است که برای مثال اگر زوج هنگام ازدواج شرط بکارت نموده باشد، اگر بعد از ازدواج مشخص شود که با زوجه جماع شده، هر چند پرده بکارت سالم و موجود از نوع حلقوی باشد باز زوج دارای حق فسخ خواهد بود.»

این وکیل دادگستری توضیح می دهد: «در حقیقت اینجا نبود بکارت را صرفا در صورت عدم اطلاع پیشین زوج ، یکی از موارد حق فسخ می دانند و چون نگاه عامه جامعه ما این است که دختری که ازدواج نکرده باکره است، حتی اگر شرط بکارت به صراحت انجام نشود و بعد از ازدواج مشخص شود که باکره نیست مرد می تواند بر همین اساس فسخ ازدواج را بخواهد.»

زهره ارزنی همچنین به نظر اداره حقوقی که در سال ۱۳۷۶ صادر شده و در آن آمده که منظور از بکارت صرفا داشتن پرده بکارت نیست بلکه «در درجه اول همان نزدیکی است» اشاره می کند و می گوید: «البته دادگاه ها مجبور نیستند از نظریه اداره حقوقی پیروی کنند. می توانند پیروی نکنند و بگویند ترمیم بکارتی انجام شده و دختر را در حکم باکره بگیرند و فسخ نکاح را انجام ندهند. اما معمولا به این نظر حقوقی توجه می کنند.»

farj00n - کانادا - ونکوور
مشکل اینجاست که فکر می کنیم داشتن یا نداشتن پرده بکارت چیز مهمی نیست و کسی که به این قضیه اهمیت نمی دهد یک روشنفکر است و از طرف دیگر اینکه فکر کنیم دختر باید آفتاب مهتاب ندیده باشه و پسرها چون نیازشون بیشتر است موردی ندارد که ... این هم غلط است ،بیائیم یاد بگیریم به خودمان احترام بگذاریم ، دختر خانمی که برای راضی نگه داشتن دوست پسرش تن به رابطه جنسی میده، دختری که به اسم عاشق بودن دیگه دلیلی بر خویشتن داری نمی بینه ! پسری که دلش می خواد اول به شرط چاقو خرید کنه ! مشگلاشان این است که هنوز نمی دانند عشق و تعهد برای پیوند زمانی معنی پیدا می کنه که تو وجودیت طرفت را بخوای و وقتی از لخاظ روحی به آن شرایط مطلوب روحی رسیدی و نیاز به پیوند و آمیخته شدن دیدی اول پیمان ببندی ، یک پیمان مقدس که همیشه در سختی و خوشی با هم باشید، در بیماری و سلامتی ، عاشقانه و مخلصانه ، وقتی پیوند را برقرار کردی حالا همه جوره مال هم باشید برای همیشه :) کسی که پیوند جسمی را بر پیوند روحی مقدم میشماره تنها به خودش توهین کرده و یکی از نشانه های برتری جسمی به شخصیتی است ، اول بزارید روحتان را بخواهند تا جسمتان را .
این نشانه تحجر یا روشنفکری نیست ، نشانه کمال انسانی و تفاوت با خصایص حیوانی است ، چشمها را باید شست جور دیگر باید دید !
سه‌شنبه 18 تیر 1387

hojjat40 - ایران - شیراز
در ایران وجود پرده بکارت اهمیت زیادی دارد غافل از اینکه راههای گوناگونی برای حاشیه رفتن وجود دارد
سه‌شنبه 18 تیر 1387

sha.pesar - قطر - دوحه
farj00n - کانادا - ونکوور
آفرین به شما ... چقدر زیبا نظرتو گفتی.... خوشحالم که با وجودی که امثال این نویسنده گذارش هر چه سعی میکنن تصویری از عکس واقعیت جلوه بدهند ولی زنان وطنم اینقدر با شعور هستند که پاسخ اونا رو اینطور کوبنده ولی با منطق جواب میدند.
سه‌شنبه 18 تیر 1387

sadeghkhan - کانادا - کانادا
farjoon کانادا - من نیز با شما موافقم . جهالت مردان در ایران را نیز نباید کتمان کرد که توقع دارند فقط دخترها آکبند بمانند ، و مردها هیچ ! در حالی که باید این را بدانیم که هر روابط بین دختر و پسری قدرت عشق و حوصله دوست داشتن را از دست می دهد و با تعداد دفعات زیاد که با جنس مخالف متفاوت می گردد دیگر قدرتی در وی باقی نخواهد گذاشت که به معشوقه واقعی خود دلبسته شوند و وفادار بمانند ! ببو گلابی کسی نیست که خویشتن دار باشد ببو گلابی کسی است که اجازه سو استفاده از روح و جسم و روان خود را به سادگی به دیگران می دهد .
چهار‌شنبه 19 تیر 1387

khanande - ایران - ایران
باfarjoon وsadeghkhan موافقم
چهار‌شنبه 19 تیر 1387

ertavaa - امریکا - میشیگان
متاسفانه علت دوستی پسرها بادخترها بیشتر به خاطر ارتباط جنسیه همه جای دنیا همینطوره ولی تو ایران بیشتره و دخترها با وعده های سر خرمن گول میخورن و به امید ازدواج به این روابط تن میدن و بعدم ....
اما ترمیم بکارت هم نوعی نامردی در حق پسرایی که عمری خودشون رو نگه داشتن و به کسی نامردی نکردن و با این وضع داشتن یا نداشتنش خیلی ملاک نیست و باید حسابی گذشته طرف رو دراورد هم پسر وهم دختر
چهار‌شنبه 19 تیر 1387

maryamf - بلزیک - لی یز
جالب اینجاست که همه مردها به وجود چنین عملی اگاه هستند و میدانند که همسر اینده شان شاید تازه از روی تخت جراح پایین امده باشد ولی به خاطر غرورشان همچنان روی بکارت پافشاری میگنند. البته در مملکتی دولت از مردم میخواهد که دورو باشند بیشتر از این نباید انتظار داشت.
چهار‌شنبه 19 تیر 1387

hoormazd - امریکا - تگزاس
محروم کردن یک دختر از سکس به خاطر یک تکه گوشت بی ارزش اونهم در حاد ترین دوره سنی کار درستی نیست. مگه دخترها میل جنسی ندارن که مجبورن به خاطر خودخواهی مردها سرکوبش کنن؟ ما ایرانیها نه از نجابت تعریف درستی داریم نه از غیرت.کدوم پسری میتونه ادعا کنه وقتی مجرد بوده دست از پا خطا نکرده که از همسر ایندش توقع داره چشم و گوش بسته باشه؟
شوهر های هالو هم که نیازمند خون بکارت هستند بهتره با همین پرده دست دوم گول بخورن تا یاد بگیرن ظرفیت حرف راست شنیدن رو داشته باشن.
چهار‌شنبه 19 تیر 1387

shekamo - نورو - اوسلو
بابا اینقد 1 تیکه گوشت گوشت نکنید گوشت میخواین برین قصابی پرده میخواین برین پرده فروشی
چهار‌شنبه 19 تیر 1387

afarinesh - ایران - مشهد
فقط خدا میدونه این مساله چقدر رنج آوره. یکی از نزدیکترین دوستانم دختری بود که تا حالا هیچ رابطه جنسی رو تجربه نکرده بود. اما باز هم میترسید. خودش میگفت اصلا نفهمیدم عروسیم چه طوری بود. از صبحش تمام اتفاقاتی رو که از بچگی برام افتاده بود مرور میکردم. دنبال زمانی میگشتم که مبادا به بکارتم ضربه ای وارد شده باشه.
متاسفانه این یه استرس که از کوچیکی دختر رو باهاش بزرگ میکنند. حتی اگه رابطه جنسی هم هرگز نداشته باشه باز هم میترسه.
یادمه یکی از دخترای کلاس میگفت وقتی 16-17 سالم بود حتی از اینکه از کنار یه مرد رد بشم میترسیدم. مامانم گفته بود حتی اگه یه مرد بهت دست بزنه بکارتت از بین میره فقط واسه اینکه بترسوندش.
این جور زندگی خیلی سخته. تازه اگه شانس بیاری و همه چیز درست باشه هیچ ضمانتی وجود نداره که شوهرت آدم معقولی باشه و نیازهای جنسیت رو در نظر داشته باشه. خیلی از آقایون از همون روش قدیمی استفاده میکنند و وقتی که خودشون ارضا شدند همه چیز براشون تموم.
انگار نه انگار. با وجود اینکه مسایل جنسی خیلی توی یک زندگی موفق نقش داره اما هیچ آگاهی راجع بهش داده نمیشه. اکثر زوجین یه جورایی توی این مساله سرخورده هستند. نمیدونم کی میخوایم راه درست رو بریم. نسل من خیلی خوشبخته که اینترنت رو در اختیار داره و میتونه از این طریق به جواب سوالاتش برسه اما دلم برای دخترایی میسوزه که هیچ چیز راجع به این مساله نمیدونن و شب عروسیشون اصلا آمادگی ندارند.
من مخالف بکارت نیستم اما مخالف برداشتی هستم که از این کلمه دارند. مخالف خودخواهی هستم که یه مرد داره و همه چیز رو برای خودش میخواد. وقتی باهاشون دوستی میگن اگه دوسم داری باید به خواسته هام توجه کنی در حالیکه خودش هیچ توجهی نداره. اگه هر پسری که بکارت دختری رو از بین میبره اونقد فهیم باشه که موقع ازدواج دنبال دختر باکره نباشه مشکلی نداشتیم. کاش یاد میگرفتیم حالا که این معضل تو جامعه وجود داره تا یقین پیدا نمیکردیم که روحمون میتونه پیوند بخوره جسممون رو پیوند نمیزدیم.
پنج‌شنبه 20 تیر 1387

iranking - المان - مونیخ
الا ای داور دانا تو میدانی که ایرانی
چه محنتها کشید از دست این تهران و تهرانی
چه طرفی بست از این جمعیت ایران جز پریشانی
چه داند رهبری سر گشته صحرای نادانی
چرا مردی کند دعوی کسی کو کمتر است از زن
الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من
تو ای بیمار نادانی چه هذیان و هدر گفتی
به رشتی کله ماهی خور به طوسی کله خر گفتی
قمی را بد شمردی اصفهانی را بتر گفتی
جوانمردان آذربایجان را ترک خر گفتی
تو را آتش زدند و خود بر آن آتش زدی دامن
الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من
تو اهل پایتختی باید اهل معرفت باشی
به فکر آبرو و افتخار مملکت باشی
چرا بیچاره مشدی و بی تربیت باشی
به نقص من چه خندی خود سراپا منقصت باشی
مرا این بس که میدانم تمیز دوست از دشمن
الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من
گمان کردم که با من همدل و همدین و همدردی
به مردی با تو پیوستم ندانستم که نامردی
چه گویم بر سرم با ناجوانمردی چه آوردی
اگر میخواستی عیب زبان هم رفع میکردی
ولی ما را ندانستی به خود هم کیش و هم میهن
الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من
بدستم تا سلاحی بود راه دشمنان بستم
عدو را تا که ننشاندم به جای از پای ننشستم
به کام دشمنان آخر گرفتی تیغ از دستم
چنان پیوند بگسستی که پیوستن نیارستم
کنون تنها علی مانده است و حوضش چشم ما روشن!
الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من
چو استاد دغل سنگ محک بر سکه ما زد
ترا تنها پذیرفت و مرا از امتحان وا زد
سپس در چشم تو تهران به جای مملکت جا زد
چو تهران نیز تنها دید با جمعی به تنها زد
تو این درس خیانت را روان بودی و من کودن
الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من
چو خواهد دشمنی بنیاد قومی را براندازد
نخست آن جمع را از هم پریشان و جدا سازد
چو تنها کرد هریک را به تنهایی بدو تازد
چنان اندازدش از پا که دیگر سر نیفرازد
تو بودی آنکه دشمن را ندانستی فریب و فن
الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من
کنون گندم نه از سمنان فراز آید نه از زنجان
نه ماهی و برنج از رشت و نی چایی ز لاهیجان
از این قحط و غلا مشکل توانی وارهاندن جان
مگر در قصه ها خوانی حدیث زیره و کرمان
دگر انبانه از گندم تهی شد دیزی از بنشن
الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من
--------------------------------------------------------
این شعر شهریار رو واسه اونایی میگم که مدام سایرین رو با جوکای صد تا یه غازشون ازار میدند ! بهتره حواستون به خودتون و به همسرای اینده تون باشه که کلاتونو باد نبره ! .......اینقد هم احساس غیرت نکنید که بیغیرت تر و زبون نفهم تر از شما مردم لاف زن بی مرام نامرد هیچ جای دنیا پیدا نمیشه ......هر چی ایران و ایرانی میکشه از دست شما ست که بد و خوب خودتون رو تشخیص نمیدید ! با تحقیر مردم سایر شهرها - با نوکر صفتی تسبت به اخوندا - با اون انقلابی که ریشه از حماقت شما گرفت - با اون طرفداری احمقانه ای که از خلیفه جدید میکنید - تظاهرات 22 بهمن میلیونیتون - دشمنی با کسانی که لزومی نداره و دوستی با کسانی که تا دیروز قصد تصرف این اب و خاک رو داشتند .....با فساد و فحشایی که مبتکرش شما هستید و با ............
کمی به خودتون بیاید .هیچ شهری تاثیر شگرفی که تهران به این اب و خاک داشته نداشته و متاسفانه این تاثیر مخرب بود و ویرانگر .
جمعه 21 تیر 1387

heliya - المان - هامبورگ
اراجیف محضه میگه در قانون حرفئ از بکارت نیست هدف نداشتن نزدیکئ!!!
بر این سنت مردود لعنت
بر اندیشه هائ مرده لعنت
و بر هر کسئ که حاضر به دست کشیدن از این لاشه ئ متعفن سنتئ نیست
و هر کسئ که انسانها رو زیر فشار مجبور به دروغ گفتن مئ کنه...
جمعه 21 تیر 1387

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.