سوال اینجاست که آیا بضاعت سینمای ایران در بخش بازیگری ته کشیده یا نه،حوصله فیلمسازان کم شده است؟ شاید هم نسل جدید سرعت را فدای دقت کرده اند؟ هرچه باشد مهم نیست .موضوعی که اهمیت دارد این است که در میان فیلمهای جشنواره های همین چند ساله چند بازیگر و استعداد جوان پدید آمده و معرفی شده اند؟چهره هایی مانند ترانه علیدوستی،حمید فرخ نژاد،حبیب رضایی، مسعود رایگان،هانیه توسلی،لیلا زارع و...نکته جالب در این میان نوشته شدن تقریبا۸۰ درصد فیلمنامه های سینمایی ما برای هفت هشت ستاره سینماست، نقش هایی که در مرحله دوم غربال به بازیگران دیگر می رسد.
بسیاری از بازیگران مطرح سینمای امروز کشف کارگردانانی هستند که این روزها انرژی زیادی روی پیدا کردن و معرفی چهره های جدید نمی گذارند.آموزشگاههای بازیگری هم که در اواخر دهه هفتاد گروهی از بازیگران جوان را به سینمای ایران تزریق کردند حالا به بنگاههای پولساز برای صاحبان آنها مبدل شده اندو گرچه گاه تک جرقه هایی ازسالن های تمرین آنها دیده می شود اما کارکرد گذشته خود را از دست داده اند. در این میان گزینش بازیگران جدید از گروه های تئاتری همچنان جای خود را دارد گرچه با پیدایش حرفه من درآوردی "انتخاب بازیگر"عملا گزینش بازیگر در بخش وسیعی از سینمای ایران به مافیایی در حوزه اختیار چند نفر درآمده که با قواعد عجیب و غریبی آنرا اداره می کنند.به همه اینها استقبال تلویزیون و پرداخت دستمزد های گزاف به بازیگران را اضافه کنید.نتیجه این فرایند هم طیبعتا چیزی نیست جز آنچه می بینیم ، مسائلی مثل حضور چند بازیگر مشخص در طیف وسیعی از فیلم های هرساله، نازل شدن کیفیت بازیگری، انتخاب های غلط وشتابزدگی.با این حساب هر جا آگهی انتخاب بازیگر دیدید لطفا جدی بگیرید!
منبع : وبلاگ دونده