پاسخ صریح شاهزاده رضا پهلوی به سئوال کسری ناجی خبرنگار بیبیسی فارسی
+333
رأی دهید
-29
کسری ناجی، خبرنگار بیبیسی، به رضا پهلوی: «مردم شما را نمیخواهند؛ آیا شما...؟»رضا پهلوی: «این از آن نوع سؤالهایی است که از رسانهای که نمایندهاش هستید، انتظار دارم بشنوم...»
سوال مغرضانه کسری ناجی خبرنگار معلوم الحال و جواب هوشمندانه شاهزاده رضا پهلوی که او و بی بی سی را با خاک یکسان کرد
— cheshm_abi (@chawshin_83) February 14, 2026
کسری ناجی و بی بی سی فارسی شرم بر شما@bbcpersian @BBCKasraNaji https://t.co/yP7drbzeWH pic.twitter.com/m0pgr1TQXK
کسری ناجی در ابتدای جملهاش در سوالی از رضا پهلوی گفت که او نماینده مردم ایران نیست و این یک «فکت» است، بعد سوال پرسید چرا او نماینده همه نیست!
— تنسیتاکسیدو (@Tenne30Tuxedo) February 14, 2026
برای من خیلی جالبه که کسری ناجی سالهاست خبرنگار بیبیسی فارسی هست، درصورتیکه حتی زبان فارسی رو نمیتونه خوب صحبت کنه، تمام گزارشات او… pic.twitter.com/mgoBaACJZP
خشم عراقچی از لغو دعوت او به مونیخ و دیدن جمعیت ۲۵۰ هزار نفری ایرانیان مخالف حکومت

عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، روز شنبه ۲۵ بهمن همزمان با برگزاری تجمع بزرگ ایرانیان در مونیخ در واکنش به لغو دعوت خود به «کنفرانس امنیتی مونیخ»، با انتشار پیامی در شبکه اکس از این رویداد انتقاد کرد و آن را «سیرک مونیخ» توصیف کرد.
او نوشت مایه تاسف است که کنفرانس امنیتی مونیخ که معمولا رویدادی جدی تلقی میشد، در موضوع ایران به نمایشی سطحی تبدیل شده و در آن ظواهر بر محتوا ترجیح داده میشود.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی در ادامه از اروپا انتقاد کرد و گفت اتحادیه اروپا دچار سردرگمی شده و به گفته او این سردرگمی ناشی از ناتوانی در درک تحولات داخل ایران است. عراقچی افزود اتحادیه اروپا وزن ژئوپلیتیکی خود را در منطقه از دست داده و به حاشیه رانده شده است.
او همچنین با اشاره به مذاکرات هستهای مدعی شد اروپا که زمانی یکی از طرفهای اصلی گفتگو بود، اکنون نقشی در تحولات جاری ندارد و در مقابل، کشورهای منطقه موثرتر از تروئیکای اروپایی عمل میکنند.
عراقچی در بخش دیگری از سخنانش مسیر کلی اروپا را «نگرانکننده» خواند و گفت آنچه امروز دیده میشود، به گفته او، فلجشدگی و بیاهمیتی اتحادیه اروپا در تحولات مرتبط با پرونده هستهای ایران است.
اظهارات عراقچی در حالی مطرح میشود که همزمان با برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، تجمع گسترده ایرانیان مخالف حکومت در این شهر برگزار شد و تصاویر حضور پرشمار معترضان بازتاب گستردهای در رسانهها و شبکههای اجتماعی داشت.
پلیس آلمان روز شنبه اعلام کرد که بیش از ۲۵۰ هزار نفر در این تجمع حضور داشتهاند.
۶۳

سهراب هیچستانی - لاهه، هلند
. بنگاه سخن پراکنی بریتانیا و خالق آخوندهای قرمساق هنوز دست از توطئه و تفرقه علیه ایران و ایرانی بر نمی دارد.
12
202
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۰۰
۵۵

چاله چاله - آبادان، برزیل
بی بی سکینه سوختی ها
10
177
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۷
۳۸

آذر بلبل - نیوکاسل، انگلستان
چقدر هم دیکتاتور مءابانه من من من میکنه ،تو این سالها اسم هیچ کس به اندازه علی خامنه ای داد زده نشده او هم مثل تو عربده کش زیاد داره این یعنی خامنه ای را باید قبول کنیم؟یابووو اینهایی که اسم تو را صدا زدند پنج درصد جمعیت ایران هم نمیشه تو چطور اینها را به اسم کل ایران میزنی؟؟
186
20
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۷
۴۶

Ariyo Barzan - کالیفرنیا، ایالات متحده امریکا
م رگ بر ۳ فاسد ملا چپی مجاهد
16
190
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۰
۴۸

bineshaan - لندن، انگلستان
قدم تک تک افرادی که امروز در تظاهرات لندن بودن روی چشم. غوغا بود. چنین جمعیتی رو در ۳۰ سال گذشته ندیده بودم. همگی از جمله جمهوری خواهان و سلطنت طلب زیر پرچم شیر و خورشید. ما هم فقط به شعارهای ملی جواب میدادیم.
8
177
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۳
۶۵

چلیپا - جزایر سلیمان، جزایر سلیمان
پخمه اخه تو ک هستی ک اصولی داشته باشی.بعدم. کسرا ناجی خیلی هم خوب فارسی حرف میزنه.البت من ترفداره بی بی سی نیستم ولی دیدم ویدعوها از کسرا ناجی ک فارسیش خیلی هم بد نیست.همین مونده بود کسی با یوزرنیم تنسی تاکسیدو بیاد یاوه بافی کنه.شک ندارم ی آدمی بوده عین دلاک خودمون .یا فاطوافغان بدون کارت آمایش فراری ب اروپا . مهمل ترین حرفا رو میزنن.نتیجه گیری اخلاقیم اینه. یوزرنیم هم میتونه بخشی از شخصیت آدمو نشون بده.مهمل ترین حرف از مهمل ترین یوزرنیم هاست.
190
7
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۴
۲۶

فاطی کماندو - قرچک، ایران
شاهزاده گرامی دست شما درد نه واقعا که پوز این آیت الله بی بی س کثیف رو خوب زدید کیف کردم. ❤️❤️❤️
16
187
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۴
۴۷

setayeshz565 - وین، اتریش
به امید پیروزی ش
17
165
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۴
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
شخصا بعنوان یک مخالف سر سخت رضا پهلوی از همه سازمان ها حقوق بشری خواهشمندم ایشان را دعوت و سوال های ما را که سالهاست بی جواب مانده است از طریق خبرنگاران مستقل و غیر مستقل از او بکنند ! چند نمونه از این سوال ها را در ادامه خواهم اورد
172
14
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۹
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
موضع شما در قبال این رفتارهای خشونت آمیز چیست؟ صد در صد مخالف این برخورد ها هستم ! خبرنگار ! نظرتان در مورد شعار مرگ بر سه فاسد چیست ؟ رضا پهلوی : توسط هوش مصنوعی ، بر روی چهره همسرم ساخته شده است، پس احتیاجی نمی بینم در این مورد نظری بدهم ، خبرنگار : نظر شما در مورد دکتر بینش دانش پژوه چیست ؟ رضا پهلوی : نمی شناسم ! خبرنگار :این همان شخصی است که برای مادر شما با هوش مصنوعی ویدیوی جشن تولد ساخته است و مادر محترم شما برسم سپاس او را به صرف دست بوسی و پا بوسی به منزل شخصی شان در فرانسه دعوت کردند ؟ رضا پهلوی : نظری ندارم ، از خود ایشان بپرسید ! خبرنگار: اما همین ،ببخشید جانور از شما درخواست کرده است تا از همین الان بازجویی از مخالفانتان را به ایشان واگذار بفرمایید تا انان را به سبک خلخالی از ماتحت به درختان خیابان پهلوی اویزان کند ؟ رضا پهلوی : اگر چنین چیزی بود حتما تا الان برای حفظ وحدت و اتحاد هم که شده از مادرم می خواستم دیگر او را به خانه اش راه ندهد ، و خودم هم حتما از طریق رسانه های تحت پوششم او را معاخذه و در صورت لزوم ماتحت او را فاش و تعلقش را به سامانه پادشاهی شخصا رد میکردم
170
11
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۱
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
خبرنگار : شما شخصی را به کنگره همبستگی ایرانیان معرفی کردید که مورد قبول قرار نگرفت و ان کنگره را بخاطر مخالفت اعضا ترک کردید ! همین شخص یعنی اقای شاهین نجفی خواهان اخته کردن چپ ها در دانشگاه و مذهبی ها در مساجد است ، رضا پهلوی : نمی شناسم ، اگر میشناختم برای حفظ اتحاد حتما عکس العمل نشان میدادم ! خبرنگار : اما شما را در حال مصاحبه با او دیده اند و دیده ایم که در کنسرت هایش دست در دست او نماد پیروزی را به طرفدارانتان نشان میدهید! رضا پهلوی : اها شاهین جان را می گویید ، جز ان یک مورد که بدرستی گفته است و هر کسی گفت دمکراسی، بگویید جاوید شاه هیچ سخن دیگری از او نشنیده ام ! خبرنگار : نظرتان در مورد سنگ پرانی بطرف نرگس محمدی چیست ؟ رضا پهلوی : بابت دادن شعار جاوید شاه از انان تشکر می کنم ! خبرنگار : نظرتان در مورد حواله علی کریمی ( تاجش ) به نرگس محمدی و گرفتن لقب مرد هفته از سوی همسر شما چیست ؟ رضا پهلوی : خانم محترم مگر بنده مسعول در رفتن تاج این و انم ؟ تاج تام مورلی کم بود که حالا باید پاسخگوی تاج علی کریمی هم باشم ؟ خبرنگار :🫣
173
9
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۲
۶۵

چلیپا - جزایر سلیمان، جزایر سلیمان
این انقد من من میکنه ک آدم شک می کنه. میگه شاید این خیلی درسخونده و کتاب خونده.آخه مردک .اگع یکبار تو عمرت فقت همون کتاب بینوایان ویکتیور هوگو رو میخوندی.یا سرنوشت لوهی شونزدهم رو میخوندی.هرگز من من نمکردی.قدرت واقهی رهبران در دست پاهین ترین لایه های اجتماهعی هستش که نمایندش هستن.پاهین ترین هم معمولن شاغلان کارهای پاهیندستی.پاکبانی شهرداری و کارگری فروشگاها.و رانندگان اسنپ و اینان.وگرنه هرکسی میتونه نماینده قشر مرفه مثل وکیل و مهندس هاارشد بشع تو دنیا.و من من کنه.بیسوادترین ادم رو زمین همین پخمه بدون شک.
167
8
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۳
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
والا امان پور به رضا امان داد و بهش گیر نداد تا بیشتر از این ، این احمق را در جلوی دوربین و دیدگان جهانیان مسخره کند تا باعث تحقیر مردمان کشوری شود که تمدن و فرهنگی به قدمت ۲۵۰۰ سال دارند !
173
11
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۳
۴۴

paksan - ایران، ایران
والا من خودم دیدم اینها حتی یک درصد ایرانی های آلمان هم نبودند خخخ سرجمع با همه اتوبوسهایی که جمع کردن و پول گرفتن هزار نفر نشدند یعنی نهایت ۶۰۰ نفر بودند خخخ
170
7
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۴۷
۵۶

hamid4053 - اصفهان، ایران
وزیر خارجه حکومت اشغالی غیر قانونی اصلآ خود نفهمت هم درک میکنی از زرزرهایت یا فقط دهان کثیفت را باز کرده و آنچه به مغز نداشته ات میاید بر زبان میاوری؟ ناتوانی در درک تحولات داخلی ایران! مردک اژنبی قاتل بیش از سی هزار از هموطنان ما را که با دستهای خالی در مقابل مزدوران حکومت اشغالگر وحشی اسلامی سپاهی عراقی بسیجی افغانی به شهادت رسانده اید آنوقت در مورد بحث تحولات داخلی زبان میگشایی. گرچه برای تو اشغال عراقی اهمیتی ندارد که جوانان ایرانی به دست مزدوران رژیم اشغالگر به شهادت برسند. کلمه شرم کن به گوشت رسیده یا این که یک واژه کاملآ دور از ذهن کثیفت میباشد. پاینده باد ایران مرگ بر حکومت اشغالگر وحشی سفاک ایرانی کش اسلامی.
21
132
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۴۸
۴۴

paksan - ایران، ایران
تابلوهستش که این فرد را به زور دارن جا میکنند تو مراسم ها یک بچه هم می فهمه دارند یک دولت دست نشانده درست میکنند که مثل سگ دست آموز هر چی میگن بگه چشم خخخ مثل شاه که هر موقع گفتن فرار کنه و کشور را تحویلشون بده
162
7
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۵۰
۴۷

سیمرغ ایران - برلین، آلمان
اوراقچی زیاد ناراحت نباش چون در اینجا هم کسانی که خودشون رو مخالف جمهوری نکبت میدونند با تو هم صدا هستند و دقیقا حرف های تو رو تکرار میکنند. یعنی اون خصومت ظاهری با جمهوری نکبت رو گذاشتند کنار و با تو و رژیم جنایتکارت مشغول جنگیدن با شاهزاده رضا پهلوی هستند. در ضمن آیت الله بی بی سی، معرف حضور همه هست
6
128
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۳
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
bineshaan - لندن، انگلستان
به هوش مصنوعی گفتم:. «من دو عکس آپلود میکنم. اولی مربوط به تظاهرات مونیخ آلمان است. تصویر، جمعیت را رو به غرب نشان میدهد و ساختمانی، در پسزمینه، با فلش قرمز مشخص شده. تصویر دیگر نقشه هوایی پارک، و همان ساختمان است که با فلش قرمز مشخص شده. نقشه هوایی دارای مقیاسی در سمت راست پایین است. تعداد افراد حاضر در عکس را محاسبه کنید.». هوشی گفت:. «مساحت قابل مشاهده جمعیت برابر است با ۳۰ هزار متر مربع. بر این اساس اگر برای هر متر ۲.۵ نفر را فرض کنیم حدود ۷۵ هزار نفر حضور داشتهاند.». . ایرانیان ساکن آلمان حدود ۳۰۰ هزار نفرند. اگر رقم ۷۵ هزار نفر صحیح باشد حدود ۲۵ درصد جمعیت ایرانی ساکن آلمان به تظاهرات رفتند. اگر رقم ۲۵۰ هزار نفر صحیح باشد یعنی ۸۰ درصد ایرانیان ساکن آلمان رفتند.133
9
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۲۷
۶۵

چلیپا - جزایر سلیمان، جزایر سلیمان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نکتهه خوب اشاره کردی.البت من متخصص اینحسابهای جمهیتی نیستم نمتونم تخمین.ولی اون ویدعو 1 دقیقه و 4 ثانیه یی مطلب قبلی. صداهای جمهیت رو ک رو حرف پخمه شوعار میدادن.گوش دادم.سه چهار بارگوش دادم.حجم صدا.ب 250 هزار نفر نمخوره.حده اکثر سه هزار نفر.تنها خبر ک خوندم و100% مطمعنم این بود.ک از امریکاه و استرالیا هم رفته بودن اونجا.250 هزارنفر خحجم صدا انقد بالاس ک انگار مسابقه فرمول یک اتومبیلرانی .صدا موتور اتومبیلها انطوریه.106
4
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۵
۶۴

آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان
عراقچی: "مایه تاسف است که سیرک ۲۲بهمن تهران و دگر شهرهای ایران که معمولا خیمهشببازی تلقی میشود، در موضوع ایران ویران به نمایشی جدی تبدیل شده و در آن ظواهر بر محتوا ترجیح داده میشود. بعنوان نمونه بیحجابها فقط در تظاهرات ۲۲بهمن رسمی حضور دارند و دادن ساندیس به امت نادان ۸درصدی برای تحمیق همان امت بیشعور ایرانی!"🤦🏻♂️😖🤦🏻♀️
6
94
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۹
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
تلویزیون المان با نشان دادن محوطه این تظاهرات ادعای پلیس مونیخ را که تعداد تظاهرکنندگان را ۲۵۰ هزار نفر اعلان کرده است ! تکرار می کند ! محتوای لینک را در گوگل وارد و خود قضاوت کنید
89
6
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۳
۳۶

freedom of the press - تهران، ایران
آقای کسری ناجی: این از همان نوع سؤالهایی است که از رسانهای که شما نمایندهاش هستید، انتظار میرود. وقتی بهجای طرح پرسش، نتیجهگیری از پیشتعیینشده ارائه میشود، طبیعی است که سؤال هم بازتاب همان خط رسانهای باشد. اگر واقعاً “مردم شاهزاده محبوب دلهایشان را نمیخواهند”، توضیح بدهید چرا در فراخوانهای ۱۸ و ۱۹ دیماه، نام رضا شاه و حمایت از رضا پهلوی یکصدا در خیابانهای ایران فریاد زده شد؟ چرا همین صداها چنان وحشتی در دل حکومت انداخت که پاسخ آن سرکوب گسترده و خشونت عریان و قتل عام هزاران هزار نفر مرد و زن و کودک در خیابانها بود و بازداست هزاران نفر آزادی خواه؟ در کشوری که نه رأی آزاد وجود دارد، نه رسانهی آزاد و نه امکان نظرسنجی مستقل، هیچ خبرنگار و هیچ رسانهای حق ندارد بهجای مردم سخن بگوید. بیبیسی فارسی اگر واقعاً دغدغهی نظر مردم ایران را دارد، باید از حق آنها برای داشتن آزادی بیان دفاع کند، نه اینکه روایت دلخواه خود را در قالب سؤال تحمیل کند.
22
98
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۲
۴۷

We-Texas-Iran - تگزاس، ایالات متحده امریکا
چه خوب دستشویی کرد روش . این چه سوال بیربطی بود مشخص بود اومده بود به هم بزنه ولی خوب جوابشو داد
6
90
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۲
۴۷

سیمرغ ایران - برلین، آلمان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
یعنی من جای تو بودم از خجالت میرقتم تو زمین که خلی چلی سایبری که خون هم قطارانت، رفقات که هنوز رو دستاش هست داره برات دست میزنه از ما که گذشت اما از رفقای کشته شده ات به دست اینها خجالت بکش5
76
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۹
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
پس قبول کردی که اونکه شعار مرگ بر سه فاسد را میده یعنی .....خودت عامل رژیمه. مبارک باشه.44
3
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۳:۵۰
۴۷

setayeshz565 - وین، اتریش
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
چقدر خودتو پاره میکنی ولی نتیجه نداره،فقط باید از وسط جر بخوری از صبح تا شب نشستی پای این سایت و زر میزنی5
50
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۷:۰۷
۶۵

vg2000 - اسلو، نروژ
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
آخه اسکول برو اول فارسی نوشتنو یاد بگیر بعد بیا اینجا زرزر کن افغانی4
49
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۵
۶۵

vg2000 - اسلو، نروژ
چلیپا - جزایر سلیمان، جزایر سلیمان
بعد از این رژیم نوبت افغانیاست یه دونه افغانی نمیذاریم تو ایران زندگی کنه4
43
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۶
۴۱

مصدق روحت شاد - تهران، ایران
اگر انگلیسیها یک قرن قبل پالانیها رو برای مدیریت و سرکوب موج دموکراسی خواهی ایرانیان به قدرت نرسانده بودن الان رضا پالانی تو مازندران غاز میچروند! پس لازمه .........وقتی نمک انگلیسیها رو میخورن حرمتش،رو هم نگه دارن!
51
4
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۷:۵۲
۴۷

سیمرغ ایران - برلین، آلمان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
چرند تر از این جواب نشنیده بودم خودت فهمیدی چی بلغور کردی2
38
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۹:۱۱
۴۷

sahandogli - لندن، انگلستان
او از ترسش در مونیخ در پشت شیشه ضد گلوله صحبت می کرد . با این ترس و ظرفداران بی اادب و ترسئ مثل خودش می خواهند ایران را پس بگیرند
32
3
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۶
۴۶

antifascism - تهران، ایران
تیر خبر به سوال و پاسخ همخوانی نداره. اول اینکه گفت خیلیا شما رو قبول ندارن و شم نتونستین همه گروه ها رو یکی کنید. منظورش اقوام و مردمی هستند که گرایش چپ دارند. منظورش اینه که آقای رضا پهلوی چرا فقط بر اساس میل خودت و علایق راست افراطی حرف میزنی؟ چرا همش به تمامیت خواهی و حکومت تک بعدی فکر میکنی. جواب رضا پهلوی هم غلطه چون همه مردم اسمشو صدا نمیکنن. اینکه ایران اینترنشنال دربست در خدمت سلطنت طلبی و به قول خودشون انقلاب شیر خورشید قرار گرفته و تجمعات رو کاملا محدود و گزینشی نشون میده چیزی شبیه به رسانه های حکومت جمهوری اسلامیه. برادر محترم آقای رضا پهلوی اینکه نوع حکومت جمهوری یا پادشاهی توسط رای مردم تعیین بشه کاملا موافقم اما هر کدوم اینا شد باید همراه با نام فدرال پارلمانی باشه. تو نمیتونی حقوق فردی 60 درذصد ایرانی ها یعنی اقوام ترک کرد بلوچ ترکم و عرب رو به رای بزاری یا نادیده بگیری و بهترین راه حل فدرالیسمه. از طرفی در دنیای امروز نظام پارلمانی منطقی ترین نوع نظامه. بدون اقراق داریم بهت میگم که طرفدارات دارن ریزش میکنن. میدونی که چندان تاپ نیستی که همه پابندت بشن.
12
0
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۶:۲۸
۴۶

antifascism - تهران، ایران
vg2000 - اسلو، نروژ
این حرفو نزن. اونطور باشه همه ایرانیها رو هم باید از کشورهای خارج بیرون کنن. موافقم که بیش از حد مجاز افغانی خصوصا دوره رییسی که اصالت زابلی داره و به افغانستان تناسباتی داره وارد ایران شدن اما گفتن اینکه همه رو بیرون میکنیم انسانی نیست. باید تا اونجایی که میشه به کشور خودشون بازگردانده بشن.11
0
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۶:۳۳
۴۶

antifascism - تهران، ایران
بدون غرض میگم خیلی از سلطنت طلبها و تقریبا همه صادراتیهاش از جمهوری اسلامی به خارج مثل بازیگرا و ورزشکاراش منو به شبهه انداختن نکنه اینا واقعا عامل حکومتن برای خفه کردن هر نوع فعالیتهای ریشه ای برای سرنگونی حکومت در نطفه هستن. خداییش رفتارای غیر منطقی زیادی در بینشون میبینم. بطور مثل گروه ها و حامی های کم سواد کل شعارهاشون گرد تبلیغ و فریاد نام رضا پهلویه. طوری که از آزادی خواهی و مطالبات انسانی و خصوصا صدای کشته ها و اسیرهای نسل کشی خبری نیست. امیدوارم این ذهنیت من یک اشتباه و سوتفاهم باشه.
13
1
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۶:۳۸
۶۵

vg2000 - اسلو، نروژ
دوست عزیز اینا همش دارن از این حکومت طرفداری میکنند از کشتن جوونای ما خوشحالن
1
12
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۳
۴۶

antifascism - تهران، ایران
vg2000 - اسلو، نروژ
قطعا خوشحالن. تمام کسانی که از حکومت ایران طرفداری میکنن منافعی از وجود این بی ناموسا دارن.3
4
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۷:۵۵
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
بزرگترین تجمعات ایرانیان خارج از کشور، تجمعات سلطنت طلبان در ۱۴ فوریه امسال نبود، بزرگترین تجمعات ایرانیان در خارج از کشور در اربعین در عراق بود. ۳ میلیون و ششصد هزار نفر ایرانی در مرداد ماه گذشته در عراق تجمع کردند. آیا آن تجمعات، ارتجاعی و یک عقبگرد تاریخی برای مردم ایران نبود؟ مسلما بود. نتیجتا حضور قابل توجه تودههای نا آگاه و فریب خورده تبلیغات دم و دستگاه رسانههای ارتجاع نمیتواند حقانیت اهداف آن تجمعات را رقم بزند. بازگشت به سلطنت و دیکتاتوری فردی و سرکوب آزادی های سیاسی و برپایی ساواک همان قدر برای مردم و میهن ما خطرناک است که ارتجاع و عقب ماندگی دینی و مذهبی و حکومت خودکامه و مستبد و جنایتکار اسلامی11
0
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۹
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
بزرگترین تجمعات ایرانیان خارج از کشور، تجمعات سلطنت طلبان در ۱۴ فوریه امسال نبود، بزرگترین تجمعات ایرانیان در خارج از کشور در اربعین در عراق بود. ۳ میلیون و ششصد هزار نفر ایرانی در مرداد ماه گذشته در عراق تجمع کردند. آیا آن تجمعات، ارتجاعی و یک عقبگرد تاریخی برای مردم ایران نبود؟ مسلما بود. نتیجتا حضور قابل توجه تودههای نا آگاه و فریب خورده تبلیغات دم و دستگاه رسانههای ارتجاع نمیتواند حقانیت اهداف آن تجمعات را رقم بزند. بازگشت به سلطنت و دیکتاتوری فردی و سرکوب آزادی های سیاسی و برپایی ساواک همان قدر برای مردم و میهن ما خطرناک است که ارتجاع و عقب ماندگی دینی و مذهبی و حکومت خودکامه و مستبد و جنایتکار اسلامی10
0
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۹
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
antifascism - تهران، ایران
بزرگترین تجمعات ایرانیان خارج از کشور، تجمعات سلطنت طلبان در ۱۴ فوریه امسال نبود، بزرگترین تجمعات ایرانیان در خارج از کشور در اربعین در عراق بود. ۳ میلیون و ششصد هزار نفر ایرانی در مرداد ماه گذشته در عراق تجمع کردند. آیا آن تجمعات، ارتجاعی و یک عقبگرد تاریخی برای مردم ایران نبود؟ مسلما بود. نتیجتا حضور قابل توجه تودههای نا آگاه و فریب خورده تبلیغات دم و دستگاه رسانههای ارتجاع نمیتواند حقانیت اهداف آن تجمعات را رقم بزند. بازگشت به سلطنت و دیکتاتوری فردی و سرکوب آزادی های سیاسی و برپایی ساواک همان قدر برای مردم و میهن ما خطرناک است که ارتجاع و عقب ماندگی دینی و مذهبی و حکومت خودکامه و مستبد و جنایتکار اسلامی10
0
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۹
۴۷

سیمرغ ایران - برلین، آلمان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
این چه مقایسه احمقانه ای هست اربعین حکومتی که توی راه بهت چلوکباب و آش بدن برای خیلی از مردم فقیر یک سفر تفریحی است برای عدهای دیگر چاپلوسی هست برای کارمندان مرخصی با حقوق هست ثانیا این آماری که صدا و سیمای جمهوری نکبت میده کی درست بوده که حالا درست باشه جنابعالی حرف پلیس یک کشور قانونمند رو قبول نداری اینجا که شد استناد به آمار مسولین جمهوری نکبت میکنی؟ اما خوب حالا یک قدم اومدی جلو که قبول کردی تجمع زیاد بوده بعد میگی زیاد بوده اما آدمهایی که اومده بودند نا آگاه بودند با این استدلال در هر کشوری هر رفراندومی که انجام بشه اقلیت با همین یک دلیل میتونند کل رای گیری رو باطل کنند. از همه اینها گذشته اسپانیا بعد از چهل و چهار سال پادشاهی رو به کشورش برگردوند و همون سلسله که دوباره بر حکومت نشست تا به امروز یک حکومت دموکراتیکی را تشکیل داده هر چند من خودم جمهوری خواه هستم و امید به همون صندوق رای ایی دارم که شاهزاده رضا پهلوی قول داده0
8
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نوشته اید که بزرگترین تجمع ایرانیان خارج از کشور در اربعین در عراق بود. کاملا صحیح می فرمائید و من هم قبول دارم ولی اینکه این تجمع را به طرفداری از جمهوری اسلامی حساب کنیم را اصلا قبول ندارم . مردم کشور ما مردمی مسلمان هستند یا بهتر بگویم اکثریت مسلمان هستند و از این اکثریت تعداد زیادی هم معتقد شیعه وجود دارد که برایشان حرم امام حسین و تاسوعا و عاشورا واربعین مقدس است ولی اینکه هر کسی به اربعین برود طرفدار رژیم هست قابل قبول نیست مثل اینکه بگوئید هر کسی حج رفت مدافع جمهوری اسلامی است. دوم اینکه خود شما هم میدانید که این سفر اربعین هزینه ندارد که هیچ بلکه غذا و امکانات رایگان را جمهوری اسلامی فراهم می کند مرخصی میدهد غذا میدهد و حتی گفته شد برای راهپیمایی اربعین خانمها اجازه همسر برای خروج از کشور را لازم ندارند . همه اینها ثابت میکند که برای قشری از جامعه که امکان و توانایی مسافرت حتی کوتاه را ندارند این فرصت یک فرصت طلایی برایشان هست . توجه بفرمائید شما دارید در مورد عامه مردم عادی جامعه مان اعم از شهری و روستایی صحبت می کنید.صحبت از فریب نیست برادر بزرگوار صحبت از حقیقت جامعه ماست .0
7
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۳
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
حالا میرسیم به کلمه « حضور قابل توجه توده های ناآگاه و فریب خورده تبلیغات دم و دستگاه رسانه های ارتجاع» اینکه ممکن است اکثریت یک جامعه زمانی فریب بخورند و چیزی را انتخاب کنند که درست نیست کاملا برای من قابل قبول است . مثلا در بریتانیا برای جدایی از اتحادیه اروپا رفراندوم برگزار شد و اکثریت به خروج از آن رای دادند در حالی که 90 درصد کسانی که به عدم خروج رای دادند تحصیل کردگان فرهیخته جامعه بودند ولی به رای اکثریت تمکین کردند و هزینه هایش را هم پرداختند. در سال 57 مردم انتخابی را انجام دادند که حتی بسیاری از قشر فرهیخته آن زمان در یک شور و هیجان ملی آنرا تائید کردند همان قشری که اکنون اکثریت شان در کشورهای اروپایی زندگی می کنند و تاوان این اشتباه را خود ملت پرداختند. با جانشان با مالشان و با عزیزانشان. دوست عزیز دموکراسی بر پایه رای اکثریت تنها راه رهایی کشور است ملتی که انتخاب می کند هزینه اش را هم خودش میپردازد. شما نمیتوانید این حق را از ملت بگیرید و اسم توده فریب خورده ونا آگاه بهشان بدهید.0
5
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۴
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
در مورد بازگشت به سلطنت و دیکتاتوری فردی و ساواک که اسم برده اید، آیا بارها و بارها گفته نشد که همه که در این راه هستند میخواهند به صندوق های رای برسند؟ پس چرا مصرانه شما بارها و بارها از بازگشت سلطنت ساواک دیکتاتوری فردی صحبت می کنید؟ یعنی با اینکه بارها و بارها گفته شد که بیائید دست به دست هم بدهیم تا جمهوری اسلامی برکنار و به صندوق رای برسیم شما باز هم همان حرف را میزنید. شما به دنبال کسی برای دوره گذار می گردید که وجود ندارد یعنی در حال حاضر وجود ندارد . رضا پهلوی شخصیت مورد نظر من نیست ولی در دنیا هیچ چیزی به صورت تمام و کمال وجود ندارد . در این زمانه و مردم عزادار و سوگوار کشورم شما دنبال پرفکشن می گردید؟ چرا فکر می کنید مردم ناآگاه هستند . چرا فکر می کنید ویدیوها صدا گذاری شده چرا تماما مدافع همان پروپاگاندایی هستید که جمهوری اسلامی به راه انداخته ؟ شما دارید آب به آسیاب جمهوری اسلامی می ریزید یا آگاهانه یا ناآگانه؟ در آخر بگویم من مدافع رضا پهلوی نیستم ولی انسانی هستم که میگویم از فرصت باید استفاده کرد. یک آدم عاقل فرصت ها را نمیسوزاندو مردم کشورم عاقل تر از شما هستندموفق باشید0
7
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۴