پلیس مونیخ حضور ۲۵۰ هزار نفر در تجمع این شهر را تایید کرد
+73
رأی دهید
-10
پلیس مونیخ روز شنبه ۲۵ بهمن در حساب شبکه ایکس خود اعلام کرد گردهمایی بزرگ ایرانیان در منطقه «ترزینویزه»، با حدود ۲۵۰ هزار شرکتکننده در اوج خود، به پایان رسید. رادیوفردا پیشتر به نقل از پلیس مونیخ همین رقم را گزارش کرده بود.این گردهمایی با عنوان «روز جهانی اقدام» با فراخوان شاهزاده رضا پهلوی برای حمایت از ایرانیان داخل کشور در مونیخ برگزار شد و در دو شهر لسآنجلس و تورنتو نیز برگزار میشود.
سناتور گراهام: حضور در تجمع ۲۵۰ هزار نفری ایرانیان از برجستهترین لحظات زندگیام بود

لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که سخنرانی در تجمع ۲۵۰ هزار نفری حامیان مردم ایران در مونیخ را افتخاری بزرگ میداند و آن را یکی از برجستهترین لحظات زندگی خود توصیف کرد.
او نوشت: «۲۰۲۶ زمان انتخاب است. باور دارم کمک در راه است.»
او در بخش دیگری از این پست با تاکید بر اینکه «من مردم ایران را به جای آیتالله انتخاب کردهام»، افزود باور دارد مردم ایران میتوانند متحدان خوبی برای ایالات متحده باشند و منطقه را به سوی روشنایی هدایت کنند.
گراهام علی خامنهای را «یک نازی مذهبی» توصیف کرد و گفت او منطقه و جهان را در آشوب نگه میدارد و به دنبال نابودی یهودیان و مقابله با ایالات متحده است.
شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به اندوه ملی در سوگ کشته شدگان : روزی نبوده که اشک نریزم، این اشک و حضور شما به من انرژی میدهد
شاهزاده رضا پهلوی روز پنجشنبه در تجمع بزرگ ایرانیان در مونیخ با اشاره به اندوه ملی در سوگ کشتهشدگان انقلاب ملی ایران خطاب به خانوادههای داغدار گفت: «به تمام خانوادههای داغدار کشورمون که عزیز خودشون رو از دست دادند، بدانند که تنها نیستند.
من اینجا به عنوان یک فرزند، به عنوان یک پدر، به عنوان یک همسر، به عنوان یک برادر، درد شما را درک میکنم و حس میکنم.
من هم مثل شما، روزی نبوده که اشک نریزم. و این اشک و حضور شماست که به من انرژی میدهد.»
شاهزاده رضا پهلوی روز پنجشنبه در تجمع بزرگ ایرانیان در مونیخ با اشاره به اندوه ملی در سوگ کشتهشدگان انقلاب ملی ایران خطاب به خانوادههای داغدار گفت: «به تمام خانوادههای داغدار کشورمون که عزیز خودشون رو از دست دادند، بدانند که تنها نیستند.
— independentpersian (@indypersian) February 14, 2026
من اینجا به عنوان یک فرزند، به عنوان… pic.twitter.com/ranS1CoUGd
۴۶

Ariyo Barzan - کالیفرنیا، ایالات متحده امریکا
کینگ رضا پهلوی
10
41
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۲
۲۶

فاطی کماندو - قرچک، ایران
درد بلای تمام این ۲۵۰ هزار نفر الهی بخوره تو فرق سر تمام سایبری های کثیف این سایت امیدوارم که عزیز ترین کساشون توری جلوی چشمشون پر پر بشن که تا آخره عمر کثیفشون یادشون نره.
11
41
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۴
۵۶

hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
پلیس مونیخ ریختن نشادر در اونجای چپولها و علافهای وسط باز تایید کرد!
7
35
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۹
۶۳

یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
مری لچکو وقتی یاسمین جون رو میبینی از حسادت دق میکنی، شک ندارم.
7
28
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۵۵
۴۴

paksan - ایران، ایران
تصویر خیلی واضح هستش اون میدون اصلا گنجایشش مشخصه اگر اینطوریکه اینها شایعه میکنند باشه پس اون میدپن باید گنجایش یک میلیون نفر را داشته باشه چون تقریبا ۱/۶ آن هم پر نشده بود خخخ. دروغه و مردم خودشونم دیدند سرجمع با پرچمها یک درصد جمعیت ایرانی های مونیخ هم نبودند
37
3
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۵۶
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
به هوش مصنوعی گفتم:. «من دو عکس آپلود میکنم. اولی مربوط به تظاهرات مونیخ آلمان است. تصویر، جمعیت را رو به غرب نشان میدهد و ساختمانی، در پسزمینه، با فلش قرمز مشخص شده. تصویر دیگر نقشه هوایی پارک، و همان ساختمان است که با فلش قرمز مشخص شده. نقشه هوایی دارای مقیاسی در سمت راست پایین است. تعداد افراد حاضر در عکس را محاسبه کنید.». هوشی گفت:. «مساحت قابل مشاهده جمعیت برابر است با ۳۰ هزار متر مربع. بر این اساس اگر برای هر متر ۲.۵ نفر را فرض کنیم حدود ۷۵ هزار نفر حضور داشتهاند.». . ایرانیان ساکن آلمان حدود ۳۰۰ هزار نفرند. اگر رقم ۷۵ هزار نفر صحیح باشد حدود ۲۵ درصد جمعیت ایرانی ساکن آلمان به تظاهرات رفتند. اگر رقم ۲۵۰ هزار نفر صحیح باشد یعنی ۸۰ درصد ایرانیان ساکن آلمان رفتند.
36
5
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۸
۳۶

freedom of the press - تهران، ایران
دست مریزاد عزیزان در مونیخ و بقیه کشورها که به ابن فراخوان پیوستند و با شرکتشان در این فراخوان مست محکمی بر دهان یاوه گویان زدند. چپی ها و ملاها و مزاحمین خلق منافقین و تجزیه طلبان کوته فکر ابن جلیز و ولیزتان آرزوی ماست. بیتی از حضرت حافظ تقدیم به شما یاوه گویان. ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست... عِرض خود می بری و زحمت ما می داری.حالا برو آب را بریز اونجات که داره میسوزه. شما یاوه گویان پرش فکری تان تا نوک بینی تان بیشتر نیست سعی کنید تمرین و ممارست کنید و این پرش فکری را توسعه بدهید که بیشتر از نوک بینی تان را بتوانید ببینید آنوقت شاید واقعیت را ببینید و از این خواب غفلت بیدار بشوید.
8
42
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۰
۵۶

shirzan - برلین، آلمان
از تعداد 350 هزار ایرانی ساکن آلمان 250 هزار نفر به مونیخ رفتند البته تعدادی اندک هم از کشورهای دیگر اروپائی رفته بودند که صد البته کلیه مخارج شون با خودشون بود و هوا سرد و بارانی هم بود حالا اگر این را با ایران 90 میلیونی که کارمندان و دانشجویان و دانش آموزان را به زور آوردند و بقیه هم به عشق بسته خوراکی که بیشترشون بسیجی و سپاهیان جیره خوار حکومت ، در کل ایران اگر هر کسی تا مرکز شهرش رفته باشه شاید جمعا حدود یک میلیون به راه پیمائی حکومتی بیست و دو بهمن رفتند. مقایسه تامل برانگیزی بدست میده
6
24
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۸
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
shirzan - برلین، آلمان
حد اکثر جمعیت طبق ویدیوهای رسانه های المانی و غیر سطلی حدود ۳۵۰۰ نفر تخمین زده شده است ان هم با حضور همه سطول از مثتاقی گرفته تا یاسمین پهلوی ، راننده و شاگرد راننده ۱۱۰ تا اتوبوس کرایه ای که سر راه به مقصد مونیخ هر چه پناهنده عرب و افغان بوده را به محل تظاهرات اورده بودند ، این بود نهایت زور ازمایی سطول با سد علی و منابع مالی و نفتی تحت کنترل او و سپاه24
3
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۶
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
هموطن گرامی پلیس مونیخ رسما اعلام کرد که تعداد شرکت کنندگان حدود 250 هزار نفر بوده و تمامی خبرگزاری ها بر مبنای همین اعلام رسمی اون رو گزارش کردند . احتمالا نمی خواهید بگید که پلیس مونیخ پول گرفته برای بالا بردن اعداد؟؟ ضمنا این پلیس مونیخ هست که امنیت تجمع رو برعهده داره همونطور که در سالهای قبل در تجمعی که آقای اسماعیلیون در اون سخنرانی کرد تعداد تجمع رو همین پلیس آلمان صدهزار نفر اعلام کرد و خبرگزاری ها بر همون مبنا به دنیا گزارش شان را مخابره کردند4
19
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۲۵
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نگاه دوم - لندن، انگلستان
دوست عزیز من بفرمایید در گوگل به المانیHunderttausende protestieren gegen das Regime im Iran خودتون قضاوت کنید15
5
شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۳۱
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
من در گوگل به آلمانی سرچ کردم خودتون هم همین که نوشتید رو سرچ کنید البته من آلمانی نمیدونم ولی هر سایتی که با این سرچ بالا اومد رو ترجمه کردم باز همون حرف پلیس مونیخ رو زده بودند که جمعیت 250 هزار نفر بوده حتی به دویچه وله انگلیسی هم گوش کردم همون رو میگه یعنی میگید تمام خبرگزاری های معتبر آلمانی که همین رقم رو گزارش کردند اشتباه کرده اند ؟ لطفا اسم یک خبرگزاری معتبر رو که گفته باشه این رقم اعلامی پلیس مونیخ اشتباه هست رو بفرمائید. تا جایی که من دیدم حتی خبرگزاری های محافظه کار هم تائید کردند تازه اونها که همیشه خدا از ماست مو میکشیدند چیزی ننوشتند. برام خیلی جالب شد .3
17
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۰:۲۱
۵۶

hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
چرا اینقدر در مقابل فهمیدن مقاومت میکنی؟ چپولی دیگه. سود شماها تو نفهمیدن و یا خود را به نفهمیدن زدنه. مقایسه کن با اون ساعدی جیش بر قبر که شاکی بود چرا ایرانی ها هر روز هر روز جشن دارن. یعنی همینقدر بی بهره از شعور. حالا چشمتون در آمده چرا میخوای بزنی زیر پلیس آلمان؟ 😂😂3
14
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۱:۲۲
۵۶

hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
نگاه دوم - لندن، انگلستان
دوست عزیز، ایم بابا. ول کن این یک آدم چپول جا مونده است که هیچی تو مخ اش نمیره. مقاومت عجیبی نسبت به فهمیدن داره. یک طرفدار گلسرخی که فکر میکنه مزخرفات گلسرخی که گفت من از مارکسیسم به اسلام رسیدم براش شکافت مولکولیه3
14
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۱:۲۵
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نگاه دوم - لندن، انگلستان
شما اگر دیده باشی خواهید دید که در هنگام سخنرانی شازده ته محوطه که خیابان است خالی است ،چپ و راست مح سخنرانی هم که ضلع غربی این مکان است و در انتها به خیابان ختم میشود ، باز هم خالی است ، حالا اسم محل را اگر به هوش مصنوعی بدهی ، میگوید اگر ان محل پر شده باشد تعداد جمعیت حد اکثر ۳۵۰۰۰ نفر خواهد بود با در نظر گرفتن هر متر مربع برای دو نفر ، ادمین از وارد کردن ادرس المانی مورد نظر من بنا به ددلایل خودش جلوگیری می کند ، دلیل اینکه رسانه های المانی تعداد را بیشتر از انی که هست جلوه می دهند را هم خیلی ساده است ، مثل قضیه التیماتوم های ترامپ و تهدید هایش برای زیر فشار گذاشتن رژیم تا به خواسته های او تن دهند ، دقیقا مثل همین مورد بزرگنمایی های رسانه ها که بله این همه شما را نمی خواهند ، یالا از مواضع خود کوتاه بیایید ، هنوز از تروریست شناختن سپاه توسط اروپا چند روزی نمی گذرد و جنگ و جدل بین منافع اروپا و رژیم سر جایش است ، عزیز من به تصویر هم اگر اطمینان نداری ، حتما برای دیدن بازی های فوتبال به استادیوم که رفته ای ، شنیده ای وقتی ۱۰ هزار نفر یک صدا تیم مورد علاقه شان را تشویق می کنند یا نه ،15
3
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۳:۳۵
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نگاه دوم - لندن، انگلستان
حتما فیلم تظاهرات را که از کانال یک المان پخش شده یعنی شبکه ARD ببین ، هم به صداهادقت کن و هم به تصاویر و انتهای تجمع ، انجا هم مجری تعداد را طبق نظر پلیس ۲۵۰ هزار تخمین میزند در صورتی که چپ و راست و جلوی محوطه سخنرانی خالیدیده میشود ، ربطش هم به تروریستی خواندن سپاه توسط اتحادیه اروپا دارد16
3
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۳:۴۰
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
همین متن را که برایت فرستادم و به المانی است دوباره در گوگل وارد کن و قسمت ویدیو را فعال کن ، میری روی ویدیوی مربوط به شبکه یک المان ARD , درود بر تو7
3
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۳:۴۴
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
پس قبول کردی که اونکه شعار مرگ بر سه فاسد را میده یعنی .... خودت عامل رژیمه. مبارک باشه.6
3
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۳:۴۶
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نگاه دوم - لندن، انگلستان
و اما تلویزیون حامی شازده تعداد تظاهر کنندگان را بیش از یک ملیون یعنی یک پنجم جمعیت ایرانیان خارج از کشور تخمین میزند ، باور بفرمایید اگر هوش مصنوعی مثل همیشه کارش را ادامه می داد و این تجمعات جلوی دوربین های خارجی اتفاق نمی افتاد ، تعداد به مراتب بیشتر از تعداد واقعی ایرانیان در خارج از کشور میشد.7
3
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۴:۰۴
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نگاه دوم - لندن، انگلستان
امیدوارم که منظورم را رسانده باشم ، حالا برای اینکه تو هم منظورت را برسانی ، نظرت را اگر راجب رضا پهلوی ، نرگس محمدی و شعار مرگ بر سه فاسد بدهی !ممنون میشم7
3
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۴:۳۶
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
هموطن گرامی شما فکر می کنید تمام کسانی که در تظاهرات شرکت کردند صد در صد سلطنت طلب هستند و به همین دلیل فکر می کنید اونها اشتباه می کنند و گول خورده اند و باید به هر ترتیب جلوی این اشتباه رو بگیرید. از نظر من اصلا اینطوری نیست کسانی که شرکت کردند صد در صد با تمامی مواضع آقای پهلوی یکی نیستند خیلی هاشون خواستار یک جمهوری دموکراتیک هستند و بعضی هاشون خواستار سلطنت مشروطه هستند و خیلی هاشون هم فقط میخوان از بند جمهوری اسلامی رها شده و آزاد مثل کشورهای غربی در سایه دوستی با تمامی کشورهای دنیا زندگی کنند. ولی همه اونها ترجیح دادند در این راهپیمایی ها که فراخوان اون رو رضا پهلوی داده شرکت کنند . اونها تصمیم گرفتند به این شخص اعتماد کنند و به عنوان یک ایرانی به تصمیم این خیل عظیم من احترام میگذارم شما هم احترام بگذارید همه ما آزاد هستیم که راهمون روانتخاب کنیم . این رو هم بگم که من طرفدار سلطنت نیستم ولی فکت اینو میگه که مردم این تصمیم رو گرفتند که به این جریان اعتماد کنند تا از شر جمهوری اسلامی رها شده به صندوق های رای برسند. مردم من هر تصمیمی بگیرند برای من قابل احترام هست. موفق باشید2
3
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۹
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
هموطن عزیز تعداد تظاهر کنندگان در سرتاسر جهان بیشتر از یک میلیون نفر بود البته در تمامی شهرهای دنیا از جمله مونیخ ، تورنتو ، لسآنجلس سیدنی وووو . هم من و هم شما در اروپا زندگی میکنیم و تا حدودی به آزادی مطبوعات اینجا اعتقاد داریم(البته نه صد در صد) ولی اینکه تعداد نفرات رو از روی عکس و فیلم حدس بزنیم و اعلام رسمی پلیس مونیخ رو بگیم بخاطر ملاحظات سیاسی بوده رو اجازه بدید من قبول نکنم چون بیشتر با این موضوعات سرو کار دارم و میدونم سلسله مراتب این اعلام ها چطور کار میکنه. در تورنتو 350 هزار و در لس آنجلس هم 350 هزار نفر و در لندن 50 هزار نفر در تظاهرات شرکت کردند.منصف باشید و جمعیت رو نادیده نگیرید.2
3
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۰
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نگاه دوم - لندن، انگلستان
قبول دارید که این جمعیت 250 هزار نفر است,یا بگویم ساواک و گارد جاویدان بیایند و ریاضیات به شما آموزش بدهند؟2
0
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۹
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نگاه دوم - لندن، انگلستان
حالا برای اینکه تو هم منظورت را برسانی ، نظرت را اگر راجب رضا پهلوی ، نرگس محمدی و شعار مرگ بر سه فاسد بدهی !ممنون میشم2
0
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۱
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نگاه دوم - لندن، انگلستان
حتما فیلم تظاهرات را که از کانال یک المان پخش شده یعنی شبکه ARD ببین ، هم به صداهادقت کن و هم به تصاویر و انتهای تجمع ، انجا هم مجری تعداد را طبق نظر پلیس ۲۵۰ هزار تخمین میزند در صورتی که چپ و راست و جلوی محوطه سخنرانی خالیدیده میشود ، ربطش هم به تروریستی خواندن سپاه توسط اتحادیه اروپا دارد . ایا این گزارش را دیدید ؟2
0
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۲
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
هموطن عزیز من با احترام پاسخ شما را دادم فکر نمی کنید اینکه به من بگوئید «ساواک و گارد جاویدان بیایند و ریاضیات به شما آموزش بدهند» در شان شما نیست؟ من اعلام رسمی پلیس مونیخ را قبول دارم . شما کل موضوع را فراموش کرده اید و برای اثبات موضع تان روی خیلی چیزهای جزئی تمرکز می کنید . اینطوری اگر پیش بروید به زودی هدف تان را گم خواهید کرد. موفق باشید0
2
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۲
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
ببینید دوست عزیز در جهان هیچ جریانی مبرا از اشتباه نیست این شعار برآمده از یک کینه است یک کینه مردمی از کسانی که اشتباه کردند و مملکتی را به ویرانی کشاندند از چاله در آورده و در چاه انداختند و هیچ مسئولیتی را نپذیرفتند. یک شعار پوپولیستی برای مردمی که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و هیچ اعتمادی به کسانی که آنها را در این چاه انداخته اند هم ندارند . این شعار را من قبول ندارم ولی من و شما عامه مردم نیستیم نسل جدید از نسل قبل دلگیر است .0
2
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۰
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
فیلم را دیده ام باز متذکر می شوم شما برای اثبات موضع تان به کلی خودتان را درگیر جزئیاتی کرده اید که هیچکدام از خبرگزاری ها و دولت های اروپایی قبول ندارند. دوست عزیز بعضی وقتها بعضی اشخاص چنان در موضع دفاع از عقایدشان غرق می شوند که اصل را ول کرده و به فرع می چسبند و در نهایت مبارزه شان میشود کینه شخصی و لجبازی و بند کردن تحلیل های چند منبع ناشناس. موفق باشید0
2
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۴
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نگاه دوم - لندن، انگلستان
خیر شما مثل اینکه با علم ریاض هم دشمنی ! با علم سیاست غریبه ! درود بر تو موفق باشی0
0
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۲
۲۶

zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نگاه دوم - لندن، انگلستان
بزرگترین تجمعات ایرانیان خارج از کشور، تجمعات سلطنت طلبان در ۱۴ فوریه امسال نبود، بزرگترین تجمعات ایرانیان در خارج از کشور در اربعین در عراق بود. ۳ میلیون و ششصد هزار نفر ایرانی در مرداد ماه گذشته در عراق تجمع کردند. آیا آن تجمعات، ارتجاعی و یک عقبگرد تاریخی برای مردم ایران نبود؟ مسلما بود. نتیجتا حضور قابل توجه تودههای نا آگاه و فریب خورده تبلیغات دم و دستگاه رسانههای ارتجاع نمیتواند حقانیت اهداف آن تجمعات را رقم بزند. بازگشت به سلطنت و دیکتاتوری فردی و سرکوب آزادی های سیاسی و برپایی ساواک همان قدر برای مردم و میهن ما خطرناک است که ارتجاع و عقب ماندگی دینی و مذهبی و حکومت خودکامه و مستبد و جنایتکار اسلامی0
0
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
هموطن گرامی ابتدا قصد پاسخگویی نداشتم زیرا به جای پاسخ جمله« با علم ریاضی هم دشمنی ! با علم سیاست غریبه» را نوشتید مثل خیلی ها که به جای ادامه بحث طرف مقابل را به نادانی و جهالت متهم میکنند و به این ترتیب خود را در جایگاه مقام والای دانایی و بصیرت گذاشته و از اینکه کوچکترین خدشه ای به این همه فرزانگی وارد شود خشمگین می شوند. جمله شما برابر با این بود که بگوئید چطور جرات میکنی به این همه علم و درایت من شک کنی و با من بحث کنی؟ از اول به شما بگویم من با اینطور افراد بحثی ندارم ولی چون اسم مرا آورده اید تا آنجا که عقل خودم یاری می کند جواب میدهم سپاسگزارم اگر اشتباه است مودبانه تذکر بدهید.
0
0
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۵
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
نوشته اید که بزرگترین تجمع ایرانیان خارج از کشور در اربعین در عراق بود. کاملا صحیح می فرمائید و من هم قبول دارم ولی اینکه این تجمع را به طرفداری از جمهوری اسلامی حساب کنیم را اصلا قبول ندارم . مردم کشور ما مردمی مسلمان هستند یا بهتر بگویم اکثریت مسلمان هستند و از این اکثریت تعداد زیادی هم معتقد شیعه وجود دارد که برایشان حرم امام حسین و تاسوعا و عاشورا واربعین مقدس است ولی اینکه هر کسی به اربعین برود طرفدار رژیم هست قابل قبول نیست مثل اینکه بگوئید هر کسی حج رفت مدافع جمهوری اسلامی است. دوم اینکه خود شما هم میدانید که این سفر اربعین هزینه ندارد که هیچ بلکه غذا و امکانات رایگان را جمهوری اسلامی فراهم می کند مرخصی میدهد غذا میدهد و حتی گفته شد برای راهپیمایی اربعین خانمها اجازه همسر برای خروج از کشور را لازم ندارند . همه اینها ثابت میکند که برای قشری از جامعه که امکان و توانایی مسافرت حتی کوتاه را ندارند این فرصت یک فرصت طلایی برایشان هست . توجه بفرمائید شما دارید در مورد عامه مردم عادی جامعه مان اعم از شهری و روستایی صحبت می کنید.صحبت از فریب نیست برادر بزرگوار صحبت از حقیقت جامعه ماست .0
0
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۲
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
حالا میرسیم به کلمه « حضور قابل توجه توده های ناآگاه و فریب خورده تبلیغات دم و دستگاه رسانه های ارتجاع» اینکه ممکن است اکثریت یک جامعه زمانی فریب بخورند و چیزی را انتخاب کنند که درست نیست کاملا برای من قابل قبول است . مثلا در بریتانیا برای جدایی از اتحادیه اروپا رفراندوم برگزار شد و اکثریت به خروج از آن رای دادند در حالی که 90 درصد کسانی که به عدم خروج رای دادند تحصیل کردگان فرهیخته جامعه بودند ولی به رای اکثریت تمکین کردند و هزینه هایش را هم پرداختند. در سال 57 مردم انتخابی را انجام دادند که حتی بسیاری از قشر فرهیخته آن زمان در یک شور و هیجان ملی آنرا تائید کردند همان قشری که اکنون اکثریت شان در کشورهای اروپایی زندگی می کنند و تاوان این اشتباه را خود ملت پرداختند. با جانشان با مالشان و با عزیزانشان. دوست عزیز دموکراسی بر پایه رای اکثریت تنها راه رهایی کشور است ملتی که انتخاب می کند هزینه اش را هم خودش میپردازد. شما نمیتوانید این حق را از ملت بگیرید و اسم توده فریب خورده ونا آگاه بهشان بدهید.0
0
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۹
۵۸

نگاه دوم - لندن، انگلستان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
در مورد بازگشت به سلطنت و دیکتاتوری فردی و ساواک که اسم برده اید، آیا بارها و بارها گفته نشد که همه که در این راه هستند میخواهند به صندوق های رای برسند؟ پس چرا مصرانه شما بارها و بارها از بازگشت سلطنت ساواک دیکتاتوری فردی صحبت می کنید؟ یعنی با اینکه بارها و بارها گفته شد که بیائید دست به دست هم بدهیم تا جمهوری اسلامی برکنار و به صندوق رای برسیم شما باز هم همان حرف را میزنید. شما به دنبال کسی برای دوره گذار می گردید که وجود ندارد یعنی در حال حاضر وجود ندارد . رضا پهلوی شخصیت مورد نظر من نیست ولی در دنیا هیچ چیزی به صورت تمام و کمال وجود ندارد . در این زمانه و مردم عزادار و سوگوار کشورم شما دنبال پرفکشن می گردید؟ چرا فکر می کنید مردم ناآگاه هستند . چرا فکر می کنید ویدیوها صدا گذاری شده چرا تماما مدافع همان پروپاگاندایی هستید که جمهوری اسلامی به راه انداخته ؟ شما دارید آب به آسیاب جمهوری اسلامی می ریزید یا آگاهانه یا ناآگانه؟ در آخر بگویم من مدافع رضا پهلوی نیستم ولی انسانی هستم که میگویم از فرصت باید استفاده کرد. یک آدم عاقل فرصت ها را نمیسوزاندو مردم کشورم عاقل تر از شما هستندموفق باشید0
0
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۷