ویدیوی منتسب به گروهی به نام« نهاد پادشاهی» در اجبار بیزنس‌های ایرانی اتریش به نصب پرچم شیرو خورشید

بالاترین: رضا مرادی با انتشار این ویدیو در صفحه اکس خود می نویسد:

«عوامل آتش به اختیار رضا پهلوی که خود را نماینده "نهاد پادشاهی" معرفی می‌کنند به رستوان‌ها و اماکن عمومی ایرانی سر می‌زنند و آنها را مجبور می‌کنند یا عکس پهلوی و پرچم شیر و خورشید نصب کنند و یا رستوران را این شکلی به آشوب می‌کشند.»

 روانشناسی قساوت در حکومت‌های سرکوبگر؛ انسان‌های عادی چگونه به مجریان قتل‌عام تبدیل می‌شوند؟
 یورونیوز: خشونت‌های بی‌سابقه‌ای که در جریان سرکوب‌های اخیر ایران اعمال شد، از تیر خلاص به مجروحان گرفته تا حمله با تبر و سربریدن و حتی شایعاتی درباره تخلیه اعضای بدن معترضان پیش از مرگ آنها، پرسش‌های عمیقی درباره ماهیت «قساوت انسانی» مطرح می‌کند.

در این باره نه‌تنها بعد روانشناختی قساوت، بلکه این موضوع مطرح است که چگونه انسان‌هایی که اغلب زندگی عادی داشته‌اند، مرتکب سطحی از خشونت می‌شوند که حتی تصور آن برای بسیاری غیرقابل تحمل است؟ خشونتی که در موضوع اعتراضات ایران، نه در میدان جنگ بلکه در خیابان‌ها علیه شهروندان غیرمسلح روی داده است.

پرسش‌های بنیادین این مطلب عبارتند: اولا چه چیز می‌تواند انسان‌های معمولی را به انجام اعمال قساوت‌بار علیه هم‌نوع خود وادار کند؟ و دوم حکومت‌های مستنبد، چگونه نیروهای سرکوب را برای عبور از موانع اخلاقی و روانی با هدف کشتن و شکنجه دادن دیگران آماده می‌کنند؟
نظریه‌های روانشناختی درباره‌ خشونت و قساوت

تحقیقات در علم روانشناسی طیف گسترده‌ای از نتایج را نشان می‌دهد؛ از مخالفت ذاتی انسان با موضوع «کشتن» تا تاثیر محیط و گروه همسانان که می‌تواند از افراد عادی، چهره‌هایی جانی یا سادیستی بسازد.

مقاومت طبیعی انسان در برابر کشتن

مطالعات نشان داده‌اند که اکثر انسان‌ها به طور ذاتی، تمایلی به کشتن ندارند و در برابر کشتن دیگران مقاومت می‌کنند. این مقاومت هم در جنگ و هم برای سرکوب غیرنظامیان دیده می‌شود.

تحقیقات پس از جنگ جهانی دوم حتی نشان داد که تنها بخشی از سربازان آمریکایی عملا به سوی دشمن شلیک می‌کردند؛ حتی زمانی که جان خودشان در خطر بوده است.

این یافته‌ها بعدها توسط ژنرال دیو گراسمن در کتاب مشهور «درباره کشتن: هزینه روانی یادگیری کشتن در جنگ و جامعه» بسط داده شد. گراسمن که استاد علوم نظامی در دانشگاه ایالتی آرکانزاس بود، توضیح داد که کشتن آگاهانه‌ یک انسان دیگر، تعارض شدیدی با ساختار روانی اغلب افراد دارد و به همین دلیل، ارتش‌ها ناچار به طراحی برنامه‌های آموزشی پیچیده‌ای برای «کاهش این مقاومت طبیعی» هستند تا افراد بتوانند دستور به تیراندازی یا خشونت را اجرا کنند.

او در این کتاب همچنین هشدار داد که تکنیک‌های مورد استفاده ارتش‌ها برای آموزش سربازان برای کشتن، در برخی از بازی‌های ویدیویی نیز دیده شده است و نتیجه‌ گرفت که انجام برخی بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز، کودکان را در استفاده از سلاح‌ها آموزش می‌دهد و مهم‌تر از آن، با شبیه‌سازی کشتن صدها یا هزاران نفر از مخالفان در یک بازی ویدیویی معمولی، آنها را از نظر احساسی در مقابل موضوع قتل، مقاوم می‌کند.

اطاعت از اقتدار و کمرنگ کردن «قدرت وجدان فردی»

در دهه ۶۰ میلادی آزمایش مشهوری توسط استنلی میلگرام در دانشگاه ییل و با هدف مقایسه «سطح اطاعت» در فرهنگ ایالات متحده و آلمان نازی انجام شد.

در واقع با توجه به ابعاد جنایات نازی‌ها، میلگرام گمان می‌کرد که احتمالا چیز منحصر به فردی در فرهنگ آلمان وجود دارد که منجر به پذیرش سطوح بسیار بالاتری از «اطاعت از اقتدار» می‌شود.

سوال او این بود که، آیا ممکن است آیشمن و میلیون‌ها همدستش در هولوکاست فقط از دستورات پیروی کرده باشند؟ آیا می‌توانیم همه آنها را همدست بنامیم؟

او انتظار داشت که شرکت کنندگان آمریکایی در این آزمایش، در مقایسه با آلمانی‌هایی که او قصد مطالعه آنها را داشت، سطح پایین‌تری از «اطلاعت از اقتدار» را نشان دهند و در واقع کمتر مطیع باشند؛ اما در کمال تعجب دریافت که سطح اطاعت در میان آمریکایی‌ها هم بسیار بالاست.

درنهایت نیز یافته‌های او، به جای تایید بر هرگونه تاثیر ملی و فرهنگی، بر آسیب‌پذیری جهانی‌ انسان در برابر فشار اقتدارگران متمرکز شد.

در این آزمایش، برای اندازه‌گیری میزان پیروی شرکت‌کنندگان از یک شخصیت مقتدر که به آنها دستور می‌داد، از آنها خواسته شد اعمالی را انجام دهند که با وجدان شخصی آنها در تضاد بود.

او ۴۰ شرکت‌کننده مرد بین ۲۰ تا ۵۰ سال انتخاب کرد و به آنها دستور داد که شوک‌های الکتریکی شدیدی را به افرادی وارد کنند که به مجموعه‌ای از سوالات، پاسخ نادرست می‌دهند (شوک‌ها واقعی نبودند و گروه دوم هم بازیگر بودند، اما شرکت کنندگان از این موضوع اطلاعی نداشتند).

نکته این بود که اکثر شرکت کنندگان در این آزمایش، حتی با وجود شنیدن فریادهای بازیگر همچنان به دادن شوک ادامه دادند و برخی شرکت کنندگان تا ۴۵۰ ولت هم پیش رفتند که نشان دهنده تاثیر روانی قدرت اقتدار بر رفتار بود.

میلگرام اینگونه نتیجه‌گیری کرد که افراد زمانی که خود را «ابزار اجرای اراده‌ دیگری» می‌دانند، احساس مسئولیت اخلاقی شخصی‌شان به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

آزمایش او در سال‌های بعد در کشورهای دیگری نیز انجام شد و همه تقریبا به یک نتیجه رسیدند که سطح بالای اطلاعت از یک شخصیت مرجع بود.

تحقیقات همچنین نشان داد اگرچه وجود اعضای نافرمان ممکن است سطح اطاعت را کاهش دهد اما آن را از بین نمی‌برد.

هانا آرنت و عادی سازی خشونت یا «به‌هنجاری شر»

هانا آرنت، فیلسوف و نویسنده آمریکایی با اصالت آلمانی در کتاب خود «آیشمن در اورشلیم» در تحلیلی که از آدولف آیشمن (مجرم نازی که مسئول انتقال یهودیان به اردوگاه‌ها بود) ارائه می‌دهد، می‌نویسد که شرورترین اعمال می‌توانند توسط افراد «عادی» انجام شوند؛ آنهم وقتی که یک چارچوب ایدئولوژیک و ساختار فرماندهی، آنها را به انجام آن هدایت کند.

او نشان داد که آیشمن نه یک هیولا، بلکه یک کارمند وظیفه‌محور و فاقد تفکر انتقادی بود که بدون نفرت شخصی، در سازماندهی کشتار میلیون‌ها انسان مشارکت کرد.

از نظر آرنت، قساوت می‌تواند نتیجه‌ فقدان اندیشیدن اخلاقی در درون یک ساختار بوروکراتیک و ایدئولوژیک باشد.

او معتقد بود که فجایع بزرگ در تاریخ بشر از جمله هولوکاست، نه توسط متعصبان کور و بیمارانی با مشکلات روانی بلکه توسط مردم عادی رقم خورده که استدلال‌های حکومت‌هایشان را پذیرفته‌اند و بر این اساس معتقدند که رفتارشان طبیعی بوده‌ است.

دیدگاه او بر این ایده استوار است که ارتکاب جنایات و کارهای هولناک اگر به روشی منظم و سازمان یافته انجام شود، به یک کار عادی تبدیل می‌شوند.

آیشمن، افسر فراری نازی نیز در دادگاه خود را بیگناه می‌دانست و معتقد بود که فقط فرامین «پیشوا» را اجرا کرده‌ و هیچ خصومتی با یهودیان نداشته‌ است.

نقش گروه همسانان و مشروع‌سازی قتل دشمن

روانشناسی اجتماعی نشان می‌دهد که خشونت گروهی به‌مراتب محتمل‌تر از خشونت فردی است.

فیلیپ زیمباردو، روانشناس آمریکایی در آزمایشی که در دانشگاه استنفورد انجام داد و در واقع یک شبیه‌سازی دوهفته ای از محیط زندان بود، نشان داد که چگونه نقش‌های اجتماعی و هویت گروهی (زندانیان و زندان‌بانان) می‌توانند در زمانی کوتاه، حتی رفتارهای سادیستی تولید کنند.

نظریه «هویت اجتماعی» که توسط هنری تاجفل بسط داده شده نیز نشان می‌دهد که تقسیم جهان به «ما» و «آنها» زمینه را برای اعمال خشونت شدید فراهم می‌کند. درواقع طرفداری‌های درون گروهی باعث ایجاد تعصبات و کلیشه‌ها می‌شوند و در اشکال بسیار افراطی، وقتی افراد در گروه‌هایی هستند که دیگران را به عنوان «یک تهدید غیرانسان» یا «دشمن خطرناک» معرفی می‌کنند، احتمال سطح بسیار بالای رفتارهای خشونت‌آمیز افزایش می‌یابد.

در این وضعیت، مشروعیت‌زدایی از قربانیان و اطاعت از فرماندهان، زمینه را برای اعمال خشونت‌های شدید فراهم می‌کند.

روانشناسان اجتماعی همچنین معتقدند که مسیر تحولی خشونت شدید (Brutalization) را نباید یک جهش ناگهانی دانست بلکه چنین رفتاری یک فرایند تدریجی دارد: فرد از رفتارهای کوچک‌تر شروع می‌کند و به‌تدریج با گذار از هر مرحله و پذیرفتن خشونت‌های جزئی، به اعمال شدیدتر می‌رسد.
چگونه حکومت‌های اقتدارگر نیروهای سرکوب خود را آموزش داده و آماده می‌کنند؟
یافته‌های تحقیقاتی که در بالا نمونه‌هایی از آنها ذکر شد، به کمک حکومت‌های اقتدارگر آمده تا بتوانند نیروهای سرکوبگر خود را تربیت و آماده کنند. در حکومت‌هایی که قدرت اسلحه جایگزین دموکراسی شده، آموزش‌ها معمولا موارد زیر را شامل می‌شود:

*    تقویت اصل «اطاعت از فرمان» حتی اگر دستور خشونت‌آمیز باشد: در این حالت، اصل «وفاداری به رهبر» جایگزین اخلاق و رفتار انسانی شده و خشونت «ضرورت امنیتی» معرفی می‌شود.

*    کاهش پاسخ طبیعی «امتناع از کشتن یا آسیب‌زدن»؛ یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، انجام تمرین‌های «شرطی‌سازی» برای تقویت واکنش‌های خودکار در سرکوبگران است. ایدئولوژی‌های تمامیت‌خواه نیز معمولا قساوت را به «ضرورت اخلاقی» تبدیل و خشونت را یک «دفاع مقدس» تعریف می‌کنند.

*    ایجاد حس «وظیفه» و «لزوم سرکوب برای حفظ نظم»: باید سیستم همدلی که رفتاری ذاتی در انسان است، در سرکوبگران تخریب شود و برای این کار سعی می‌گردد «وظیفه» جایگزین آن شود. مواجهه مکرر سرکوبگران با رنج آن هم بدون امکان واکنش اخلاقی از دیگر راهها برای کشتن حس همدلی در آنهاست.

*    تکرار روایت «دشمن خطرناک یا محارب»: یکی از عوامل بسیار مهم در توجیه خشونت علیه غیرنظامیان، «انسانیت‌زدایی» از قربانیان است که اصطلاحا «Dehumanization» نامیده می‌شود؛ یعنی نه‌تنها به قربانی به عنوان یک «انسان» نگریسته نمی‌شود بلکه او «آسیب‌زننده» یا «عامل تهدید» تعریف می‌شود. این روند باعث می‌شود اعمال خشونت شدید از جمله شکنجه و کشتار، در ذهن عاملان شکنجه قابل توجیه شود؛ چیزی که در جریان نسل‌کشی رواندا، هولوکاست و سرکوب‌ خشونت‌های ایران به‌وضوح دیده شد.

*    و درنهایت تقویت «میل به قدرت و کنترل»: واقعیت آن است که تا زمانی که فرد سرکوبگر مایل به همکاری با دستگاه سرکوب نباشد، هیچکدام از آموزش‌های بالا کارساز نیست.

*    میل به قدرت یا تلاش برای جبران احساس حقارت، به‌تنهایی یک نیروی محرکه جدی برای خشونت و از مهمترین انگیزه‌هایی است که افرادی در جامعه را متقاعد می‌کند با یک حکومت سرکوبگر همراه و همداستان شوند؛ بویژه اگر این میل از سوی حکومت با اعطای «مصونیت قانونی» به خشونتگران یا اعطای «پاداش روانی و سازمانی برای خشونت موفق» تقویت شود.
+25
رأی دهید
-102

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    We-Texas-Iran - تگزاس، ایالات متحده امریکا

    کارشون درست نبود اما خب خیلی از این رستوران های ایرانی در کشور های مختلف رابطه بسیار مستقیمی با سفارت خانه های جمهوری اسلامی دارند. دلیلش هم این هست که پختو پز میکنن واسه کنسولگری و مراسماشون . معمولا دوست ندارند تو چشم بیان ولی خب اینبار با این همه خشم از جنایات شانسشون نزده دیگه یا این وری یا اون وری نمیشه که همیشه از بغل آخوند خورد و حزب باد بود
    44
    66
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۵
    خداوند - آسمان، ایران
    امروز در قلب اروپا که این باشن در فردای آزاد ایران در خود ایران چه خواهند کرد! میگن این دوران گذار است! البته راست میگن گذار به ملت ایران!!! نه از شرایط ایران …😎
    82
    64
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    گشت ارشاد پهلوی ! در تمام تظاهرات سلطنت خواران مامور دادن شعار مرگ بر این و بر ان است ، که پشتش به یک پزشک ایرانی گرم است که ایشان متخصص رشته پزشکی هسته ای هستند و انطور که دوستان مقیم وین می گویند ، رعیس یکی از بیمارستان های وین هم می باشند و در ارتباط مستقیم با شخص رضا پهلوی ، مامور ساواک پهلوی که در این ویدیو مشاهده می فرمایید و وزنی معادل به ۱۵۰ کیلو دارند ، تحت تعقیب قانونی از طریق پلیس اطریش می باشند و مدتی مخفی تشریف دارند و تمام ویدیو های این خانم هم در فضای مجازی حذف شده است ،بیچاره ان ملتی که بین سید علی و پهلوی ! سرلشکر فیروزابادی یک من بشکه فضولات سلطنت ( این عفریته ) مجبور به انتخاب یکی از این ادم خواران شود ، فرقه تروریستی پهلوی را هم باید در لیست تحریم های اروپا قرار داد تا فاجعه ای اتفاق نیفتاده است و خون بی گناهان در اروپا توسط این جانوران ریخته نشده است
    98
    61
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    Fery,R - سالرزبورگ، اتریش

    فکرکردن
    63
    24
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    Fery,R - سالرزبورگ، اتریش
    فکر کردن، اینجا ایرانه، ،به پلیس بگن ،در عرض،۳ دقیقه،میریزن ،اونجا و حساب شون رو میرسن ،،اینور آزادیه،،به زور بگن ،پرچم ،نصب کن؟شبیه یه جوکه،،،،
    60
    52
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    اینها عوامل حکومت هستند، برای بدنام کردن نام پهلوی و انقلاب ملی. برای نصب پرچم یا عکس هیچ احدی اجباری در کار نیست. فقط یک احمق یا مزدور میتواند چنین درخواستی داشته باشد.
    51
    104
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    آذر بلبل - نیوکاسل، انگلستان

    اینها در کشورهای دمکراتیک گشت ارشاد راه انداختند وای به روزی که پایشان به ایران باز شود،ملت را به صلابه خواهند کشید باز هم میویم اگر اینها سر کار آیند خواهیم گفت خوشا به زمان جمهوری اسـ...
    80
    55
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    12siavash - لندن، انگلستان
    کلأ طرفدار های ایشون همینجوری هستن.
    69
    53
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    ماینر - اسن، آلمان

    چرت و پرت گفتن اینا یا عوامل چپی‌ها یا مزاحمین خلق هستند و گرنه بهیچوجه مردمی که در اروپا و آمریکا هستند و دنبال آزادی ایران به رهبری شاهزاده رضا پهلوی هستند این حرکت‌ها رو انجام نمی دن و شما چهارتا .. خل هم از نحوه کامنتهای که گذاشتین معلومه که از کدام آخور نشخوار میکنید
    49
    78
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    سهراب هیچستانی - لاهه، هلند

    . شاهزاده رضا پهلوی ،. از آن‌هایی که فحاشی و هتاکی می‌کنند اعلام برائت کنیم و با رفتار زشت فحاشی مقابله کنیم . این مشکل بنیادى و فرهنگى است. عده اى هستند که معناى آزادى بیان را نفهمیده اندو با فحاشى و بد دهنى قاطى مى کنند. افرادى که عمدن با غرض خاصى و یا نادانى اشون اینگونه رفتار ها را از خودشون نشان مى دهند و طبیعى است که این گونه رفتار براى هر کسى زننده است. اگر این افراد که خودشان را باصطلاح طرفدار نظام پادشاهى معرفى مى کنند! اما با بدترین رفتار ضد انسانى که مى کنند. من بعضى وقتها شک مى کنم ، که اینها ، نکند، از عوامل این نظام هستند که دارند اینگونه کارها را مى کنند؟ چون هیچوقت افراد روشنفکر و آزاده اى محال عقل است که این گونه بر خوردها داشته باشد. پس اینها نه آدم آزاده هستند و نه فرهنگ دموکراسى سرشون مى شه.
    18
    65
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    الفارد - وردینگ، انگلستان
    یکمشت چماقدار و لمپن، دقیقا انعکاس طرفداران حکومت. یعنی انگار یارو ایستاده و تو آینه داره خودش رو میبینه. متاسفانه نه پوزیسیون و نه اپوزیسیون، کلا از هیچی شانس نیاوردیم! . حالا شما بیا و بگو ترامپ نظرش عوض شد. این بندگان خدا شازده رو چرب کردن و دست به مهره کلا حرکته! یک روز ملا و یک روز شازده، موشی که تو سوراخ نمی‌رفت و جارویی ....🤣🤣🤣
    47
    28
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    توهین علی کریمی به ناموس این و ان و گرفتن مدال شجاعت و لقب مرد هفته از طرف یاسمین پهلوی ! ادعای خلخالی رژیم پهلوی جناب دکتر دانش پژوه که افتخار دستبوسی شهبانو و ساختن کلیپ تقلبی تولد ایشان را در کارنامه پاچه خواری و به اصطلاح هنری خود دارد مبنی بر اویزان کردن مخالفین از ما تحت از درختان خیابان پهلوی ! شعار مرگ بر سه فاسد توسط زن رضا پهلوی ، اخته کردن چپ ها و مسلمانان در مساجد و دانشگاه ها توسط شاهین نجفی یار غار رضا پهلوی و شخص پیشنهادی ایشان به اتحاد جرج تاون و رد ان از طرف بقیه که منجر به خروج شازده از ان اتحاد شد ! را ما نبینیم و نشنویم ! این رفتار لیدر تمام تظاهرات سلطنت طلبان در وین را به جمهوری اسلامی نسبت دهیم ! اوج وقاحت یک سطلی یعنی این ! ملت ! دیگر با چه زبانی بگویند که هنوز به قدرت نرسیده ایم ! ما ادم می خوریم و دوران گذار ما همان دوران انتقام ما از شما ها است که در انقلاب ۵۷ جلوی دزدی های ما را گرفتید ، ننگ بر شرف نداشته ات پهلوی ، تف به ان شرفت خامنه ای ، ننگ بر شما و دین و ایین تبارتان ، زنده باد ازادی ، مرگ بر وطن فروشان ولایی و سطلی و رجوی
    62
    29
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    freedom of the press - تهران، ایران

    این دغل بازی‌ها و کولی بازی ها به نام پهلوی دیگه قدیمی شده. این سیاستهای نخ نما شده دیگه نمی تونه مردم را فریب بدهد.اینها پرستوهای و خودفروختگان رژیم منحوس ملاها هستند که قصد تخریب پادشاه خواهان ایران زمین را دارند. احمق ها فقط این بازی های کودکانه را باور می کنند. اگر تو هم باور کردی پس یک احمق هستی. ببین صادق باش شاید به مردم بگویی من باور نکردم ولی در وجدان خودت چی؟ سعی کن احمق نباشی و بازیچه قرار نگیری. این بازی های را رژیم منحوس کودک کش ملاها در جریان قیام مهسا امینی هم انجام دادند وقتی که نیلوفر فولادی جاسوسه و پرستوی رژیم ملاها در هلند لخت شد و به نفع قیام مهسا امینی و بر ضد ملاها شعار داد و این تصویر شد نجات ملاها که در رسانه های خوی و صدا و سیما پخش کنند و بگویند اینها که در قیام مهسا هستند این را می خواهند یعنی لختی. الان پرستوها و مزدوران خودشان را می‌فرستند به عنوان طرفدار پادشاهی که برای مردم مزاحمت ایجاد کنند که بتوانند روی این گونه سیاست‌ها مانور بدهند.ولی کور خوانده اید. اینبار دیگه صحبت از پادشاهی ایندفعه خواست همه مردم با هر عقاید و نگرش سیاسی است که از شما عبور کنند.
    25
    81
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    freedom of the press - تهران، ایران

    در ادامه متن فبلیم، عزیران هر وقت شخصی به شما اجبار کرد که چرا پرچم شیر و خورشید را ندارید و یا نصب نکردید و یا شما را اجبار کردند که باید حتما این پرچم شیر و خورشید را حمل کنی و یا باید به نفع شاهزاده رضا پهلوی شعار بدهی، این افراد را به پلیس معرفی کنید تا دست این دغلبازان و مزدوران رژیم منحوس ملاها رو شود. سریع به پلیس زنگ بزنید و و گزارششان را بدهید و یا در راهپیمایی ها اگر مورد مشکوک دیدید که به نام‌پهلوی برای مردم مزاحمت ایجاد می کند و یا توهین می کنند به پلیس گزارش بدهید تا دست این مزدوران رژیم و پرستوهای سپاه پستانداران برای همه رو شود.
    19
    77
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    درست است دوست عزیر اینها دستگیر شدن و اتفاقا اسامی شان هم مشخص است از سطل.. طلبهای شناخته شده اند. بعد از آن حماقت شاشزاده رضا اجنبی در پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی در سفارتخانه ها اینهم ظاهرا دستور خود شخص رصا مورلی بوده و در کانادا هم همین قضیه بوده. اینها به زندان در Landesgericht منتقل شدند. البته جمهوری اسلامی احتمالا در همین روزها چند اتریشی را به گروگان می‌گیرد و با اینها طاق می‌زند. فقط دوست عزیز اینها از بالا یعنی رضا اجنبی با جمهوری اسلامی در ارتباط هستند. اطلاعات سپاه پهلوی را علم کرد و حقیقتا توانست اپوزیسیون را بهم بریزد ولی الان از دستش در رفته و حجت الاسلام رضا اجنبی افسار گسیخته و طلب تاج دارد. این است که خودشان که بادش کردند دوباره دارند بادش را بیرون می‌کنند. سیاست کثیف است و اینها همه کثیفتر از یک خوکند. ما فرزندان راستین کورش که دروغ و کلک و خدعه و تقیه را رد میکنیم و همچون نیاکانمان راه راستی را پیشه کرده و برای برابری سخن می‌گوییم همیشه سرفراز و سربلند هستیم و خواهیم بود.همه ملت برابرند و حق برابر دارند هیچکس نمی‌تواند برای دیگران چهارچوب مشخص کند.درود بر تو
    61
    20
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

    We-Texas-Iran - تگزاس، ایالات متحده امریکا
    رستوران هزار یک شب برای همه ایرانیها شناخته شده است. دوست عزیز اطلا کار خوبی نیست. که انسان‌هایی که نمی‌شناسید را متهم به همکاری با اخوند کنید. ازچنذ کامنت آخر نشان دادید دارای شخصیت هستید و در خانواده بزرگ شدی. هیچ ایرادی ندارد طرفدار پهلوی باشید ولی لطفا بگذارید یک تفاوتی بین شما و این جانوران وحشی ارسالی از ایران باشد. این رستوران همسن من است و بنیانگذاران آن مبنای این رستوران را بر شعر و هنر و موسیک بنا گذاشتند. من البته تابحال آنجا نرفتم ولی تعریفش را شنیدم. خوب نیست شما این سخن را بگویی. البته من شخصا یکبار مهمان داشتم و از کیفیت غذا پرسیدم که خیلی بی ادبانه برخورد کرد و فحش داد که میخواستم بروم و باهاش شطرنج بازی کنم که نگذاشتند ولی تهمت همکاری با اخوند به کسی زدن دور از جوانمردی است.همانطورکه گفتم یک نفر آنجا بمن فحش داد. رستورانی که دولتی‌ها در وین داشتند رستوران نایب بود که درش تخته شد و داستان طولانی دارد که در حوصله الان نیست.
    41
    17
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    آذر بلبل - نیوکاسل، انگلستان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    آره دیگه هرچه بده مال آنها هرچه خوبه مال ما
    34
    15
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۶
    مادرِ گارد جاویدان - نورنبرگ - بایرن، آلمان
    آی این زنه که مادر گارد جاویدان بود 🤣🤣🤣 …. به خطا🤣🤣🤣🤣🤣 بی خانواده🤪😂🤣
    36
    20
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    چیه ترسیدی؟ می‌ترسی پلیس فدرال بیاد دنبالت🤣🤣نترس دندانت را بزار دوباره توی لیوان کاری باهات ندارن🤣🤣ما که گفتیم شماها ستون پنجم آخوندها هستین. به پیر و پاتالهای پول نمی‌دهند ولی یک کم جوانتر شیتیلی میگیرن..... گوسفندانی که خیال می‌کردند برای رضا اجنبی بع بع می‌کنند ولی برای آخوندها آواز می‌خواندند. اینکه اول بار نیست این خانواده فاسد و هرزه نوکرانش را می‌فروشد. هویدا و نصیری را چزا به زندان انداخت. چون صدای انقلاب ملت را شنید و ظلم را دید ولی میخواست بی‌اندازه گردن دیگران. ... آخر عمری بگذار مثل یک انسان تورا در تابوت بگذارند
    44
    17
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    خیلی هم عالی. تو این جور خبرها یهویی سر و کله منافقین متعفن میزنه بیرون. چرا تو خبرهای اون مری لچکوتون ازتون خبری نیست؟
    32
    22
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    paksan - ایران، ایران

    ساواکی ها هنوز سرکار نیامده شروع کردند خخخخ
    41
    16
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    راستگو عزیز ، در تظاهرات سلطنت طلبان مقابل سفارت رژیم در وین ، ان دختری که به سبک نازی ها سخن می گوید و شعار جاوید شاه می دهد را حتما دیده ای ! با زبان تهدید به دولت اتریش هشدار می دهد که این سفارت مال ما است و اگر ندهید ما فلان میکنیم و چنان ! او را هم بازداشت کرده اند و در زندان است ، اما نکته مورد بحث من شخصی است که پشت او با عینک افتابی و سر تاس ایستاده است و حامی این ارازل است و در ارتباط مستقیم با رضا پهلوی . رعیس بخش پزشکی بیمارستان ویلهلمنین وین است ، اسمش را فراموش کردم خودش را پزشک مدافع حقوق بشر معرفی می کند ، در بسیاری از تظاهرات سلطنت طلبان هم در بکراند ایستاده است و این اوباش را فرماندهی میکند ، شب خوش ، ایام بکام ، به امید ازادی و دمکراسی
    41
    18
    ‌سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    antifascism - تهران، ایران
    اساسا افراد طرفدار راسیسم و اقتدار و نماد غیره مثل جمهوری اسلامی و سلطنتطلبها در ریشه دنبال خودخواهی خودبرتربینی و بهره جویی و کلا ارضای شهوت قدرت و برتری هستن. هیچ انسان وقعا باهوش و باشعوری دنبال اینطور تفکرات نمیره و برای همه موجودات زنده احترام قائله. باور نمیکنید صمیمی ترین رفیق من اخیرا صرف اینکه گفتن اینا در تظاهراتهای خارج از ایران چرا همش میگن کینگ رضا پهلوی و ایران اینترنشنال فقط اینارو نشون میده! مگه انتخاباته! یهو رم کرد و به من بدوبیراه گفت و رابطمون قطع شد. رفتارهای ناسیونالیستی فارسی و اقتدار گرایی و نماد گرایی و پان ایرانیستی درش مشهود بود. ولی خوشحالم دیگه باهاش رابطم کات شد چون رفتارهای نامتعادلی پیدا کرده. مثلا میگفت اگه قرار باشه ایران فدرالی بشه همون بهتر اخوندها و پاسدارها بمونن و مردمو قتل عام کنن. چرا چون تمامیت خواه و نمادگراست. چون دلش میخواد حکومتی باشه تا فقط به فارسها بها و اسم و سم بده و بقیه شهروند درجه3 باشن. خوب شمایی که اینو میخواد جمهوری اسلامی هم همینه و سلطنت میخوای چیکار
    28
    11
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    سایبری‌های سایت، ذوق نکنید و دور برندارید. اگر دوست دارید القا کنید که این شخص از حامیان رضا پهلوی هست، حماقت خود را ثابت می‌کنید. چون سالهاست که جوان ایرانی‌ با چشم و گوش باز نوشته‌ها و گفته‌های رضا پهلوی و ما حامیانش را خوانده و شنیده و با نوشته‌های مملو از هتاکی و دشنام شما سایبری‌ها مقایسه کرده. باز هم به همین روش که در پستوی آخوند آموخته اید ادامه دهید، زیرا با همین رفتار نا بخردانه شما بوده که ملت در طی این ۴۷ سال به حقانیت پهلوی پی برده است.
    13
    36
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    antifascism - تهران، ایران

    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    اونطور باشه عملا باید اکثر سلطنتطلبها رو باید عامل جمهوری اسلامی دونست. چون به نع جمهوری اسلامی همه اپوزوسیون ها رو تخریب میکنن. دوست عزیز مسیرتون غلطه. در ضمن در سخنرانی های رضا پهلوی هیچ پویایی نیست. خیلی سطحی و محدود حرف میزنه. اصلا نمیتونه جمهوری اسلامی رو بترسونه
    34
    11
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    antifascism - تهران، ایران
    شما بفرمایید جلو و عمیق و نا محدود به جمهوری اسلامی اولتیماتوم بدید، ولی‌ از روی کمبود بهانه به صحبت کردن شاهزاده گیر ندید!
    11
    30
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    setayeshz565 - وین، اتریش
    وقتی هر ننه قمری از درو دهات ریخته اروپا همین میشه دیگه،این به ظاهر طرفدار به صورت خودجوش خ
    5
    19
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    setayeshz565 - وین، اتریش
    اینا به صورت خودجوش میان این رفتارارو میکنن که آبروی شاهزاده رو ببرن،طرفدارای رژیم که همه قصاب و آدمکش و پست و عوضی هستن،بالاخره بین اینوری ها هم یک سری از طرف مجاهدین اشغال میان برای خراب کردن تصویر طرفداران پهلوی
    6
    24
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    antifascism - تهران، ایران
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    تنها دین من به رضا پهلوی تلاشش برای ترقیب اسراییل به حمله به جمهوری اسلامی هست و همونم باعث شد به رای خودم راضی به تشکیل نظام جدید توسط رضا پهلوی باشم. اما بدون سلطنت طلبها در سیستمش و در یک نظام فدرالی پارلمانی که الزامی و ضروریه. اما متاسفانه رضا پهلوی مثل جمهوری اسلامی به اقدارگرایی و تمامیت خواهی و حاکمیت متمرکز و احتمالا مثل گذشته تک قومی فارسگرا تاکید داره. بنابراین الان معتقدم با این طرض فکر امکان تشکیل حاکمیت جدید نخواهد داشت مگر کاملا مکتوب و متعهد تغییر موضع بده
    16
    3
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    antifascism - تهران، ایران
    در کنار ارازل بسیج حیدر حیدر کنان و جاوید جاوید جاوید گویان به برادر وکیل فاطمه سپهری و نرگس محمدی ، سنگ زدند ، شازده تشکر کرد که به نفعش شعار دادند ، دانش پژوه چهار دست و پا در منزل شخصی فرح پهلوی در پاریس به پا بوسی فرح میرود ، خدمتکار سیاهپوست فرح ، تعجب می کند ، همین شخص از رضا پهلوی می خواهد تا او را مامور رسیدگی به چراعم مخالفین کند تا انها را از ماتحت اویزان کند ، ان کسی که هالو را انگشت کرد و پول وکیلش را رضا پهلوی داد ، فالوور یاسمین پهلوی در اینستا بود و یاسمین پهلوی محتوا های او را در اینستا لایک می کرد ، با کی داری بحث می کنی ؟ یک نگاه به سیرک های انتخاباتی رضا پهلوی بنداز ، اینها تظاهرات نیست ، کنسرت خوانندگان رپ است و مجالس رقص و پایکوبی و همایش های همسر یابی ، سخنران ! رضا پهلوی ، شاهین نجفی ، علی کریمی ، به علی کریمی می گویند مبادا شعار سه فاسد بدهی ، می گوید همان سه دسته ، چرا ؟ چون اگر گیر پلیس بیفتد ، شازده یا باید نقش پدرش و هویدا را بازی کند و یا او را از خود نداند ، انجاست که هم پته پدرش دوباره میریزد و داستان هویدا وایرال می شود و نثل جوان طرفدار پهلوی ب۶ ماهیت و
    20
    4
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    بارها گفتم طرفداران شاهزاده رضا پهلوی با حزب الهی های رژیم خامنه ای فرقی ندارند بلکه تندرو تر وخشن ترند. وقتی در اروپای آزاد اینطور رفتار می کنند وای به حال وقتی که در ایران به قدرت برسند. بازگشت دوباره فاشیسم به نحوی دیگر.
    21
    5
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    antifascism - تهران، ایران
    واقعی پهلوی پی میبرد و در مورد دوم کریمی بی سواد دهن می گشاید و زیر و زبر پهلوی را اشکار ، اما این بانوی ۱۵۰ کیلویی را اگر هم به سپاه وصل کنیم که خودمان رهبر ۱۰۰ هزار نفر از انها هستیم ، چهار تا اشغال پیدا می شوند این فرضیه را بدون هیچ عکس العملی از ما تایید می کنند ، این است استراتژی پهلوی برای مبارزه با رژیم سر تا پا مصلح ، شما یا با داشتن یک ایدیولوژی و یک استراتژی قوی می توانی خیابان را تسخیر کنی که پهلوی ندارد ، یا با کودتا و شعبان بی مخ ها و پری بلنده ها ، امروز ان مرحومان تشریف ندارند ، نقش انها را علی کریمی ها و بینش پژوه ها و یاسمین پهلوی ها ملقب به مورلی و هار بانو بازی می کنند
    19
    4
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۸:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    antifascism - تهران، ایران
    چهل سال پیش که ترکیه بودم و می خواستم قاچاقی وارد المان بشم ، لیلا فروهر در خیابان معروف استانبول ، تن فروشی می کرد ، حالا کنار یاسمین پهلوی می ایستد و شعار جاوید شاه سر میدهد و از او می خواهد ای ایران را بخواند ، می گوید بلد نیستم ، اینا دورو بری ها و محارم شازده ما هستند ، گوگوش از اقا خوبه و ۵ تا ازدواج و دزد همسر دوست به جاوید شاه ، صد رحمت به اشرف لااقل معشوقه هایش را از میان ایرانی ها انتخاب می کرد ، نثل جدید پهلوی ننگش است ، معشوقه باید حتما فرانسوی باشد و اسراعیلی و حتی افریقایی ، ولیعهد هم که با داشتن پدر مادر ایرانی ، یک کلام فارسی بلد نیست و نام هایشان هم همه عربی ،
    20
    4
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    فرقه تروریستی پهلوی را هم باید در لیست تحریم های اروپا قرار داد تا فاجعه ای اتفاق نیفتاده است و خون بی گناهان در اروپا توسط این جانوران ریخته نشده است
    21
    4
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    antifascism - تهران، ایران
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    اشتباه شما اینه موضوع رو شخصی میکند و رفتارهای شخصی افراد رو وارد بحث میکنی. موضوع باید اجتماعی سیاسی بیان بشه. سرکوفت زدن بهمدیگه هم یه جور آب تو آسیاب حکومت ظالم جمهوری اسلامی ریختن. شما باید مطالعاتت رو بیشتر کنی و ایدئولوژیک انتقاد کنی. ما که سابری حکومت نیستیم به اسم یه اپوزوسیون پیام بدیم تا بقیه رو تخریب کنیم و نفع ببریم. ما مثلا مخالف حکومت ستمگریم. در ضمن برعکس بعضی از به اصلاح چپیها من طرفدار سرسخت حمله امریکا یا اسراییل یا هرکی که به این حکومت و زیرساختهاش آسیب بزنه هستم. من الان بیشتر از براندازی میل به انتقام از قاتلین ملت و نابود کردن کسانی هستم که مردم ایرانو نسل کشی کردن.
    14
    3
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    antifascism - تهران، ایران
    setayeshz565 - وین، اتریش
    والا تو این سالها حداقل در دنیای مجازی مجاهدین رو بی صداترین گروه دیدم. یادمون نره مجاهدین در سالهای 60 و 67 در خفا و بدون پوشش رسانه ای و بدون دنیای مجازی و بدون حمایت مردم قتل عام شدن. کاری به این ندارم ایدئولوزی فسیلی دارن. خدایی ایدئولوژی سلطنت طلبها هم فسیله.
    16
    3
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    antifascism - تهران، ایران
    نگفتی دلیل گرفتن مدال ذوالفقار سالار جاف از دستان مبارک همایونی و ۸ سال کرسی سناتوری در مجلس فرمایشی شاهنشاهی چه بود که تو ما را با داشتن انگشت سلطنت طلبان در ماتحت به نفی خصومت های شخصی حواله می دهی ؟ دلیل طرفداری از رضا پهلوی صرفا اگر انگشت و سنگ و فحش خواهر مادر نیست و گشت ساواک قبل از فروپاشی نظام و حمله اسراعیل ؟ این حمله چه تاثیری داشت و اگر هم داشته همین ارازل ولو در همین سایت هم طرفدار این حمله بودند ، چرا یکی از انها را برای خودت رهبر دوران گذار تایین نکردی ؟
    18
    3
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    antifascism - تهران، ایران
    بگذار دلیلش را بگویم ، دلیلش همین اطرافیان اوست و دست به ماتحت کردن دیگران توسط شخص رضا پهلوی !
    18
    3
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    antifascism - تهران، ایران
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    مشکل تو اینه مدل خاله زنکی بحث میکنی. دوباره میگم ایدئولوژیک بحث کن. کسی هم بهت فحش داد جوابشو بده. تو همینکه مخالف حمله خارجی هستی از نظر من جزو دسته طرفداران جمهوری اسلامی قرار میگیری. در ضمن چون تو در این سایت قدیمی نیستی شناخت کافی از کاربها و خود من نداری. تا حدودی شبیه امیراحمدی هست همونطور که اعتقاد داشتی مجتبی خامنه ای میتونه بن سلمان ایران باشه. اما من عقیده دارم مجتبی خامنه ای و کلیه عمال اصلی حکومت باید منتظر تیرباران باشن. از نظر من هرکسیزدر جمهوری اسلامی دستور آسیب یا کشتن مردم رو داده و هرکسی که مستقیم به مردم آسیب زده یا قتل کرده باید تیرباران بشه. هرکسی باید مسئولیت اعمالش رو بپذیره. من یک آنارشیستم و از ستم اینها گذشت نخواهم کرد و به جان از دست رفته بی گناهان خیانت نخواهم کرد. این رژیم هم از نگاه تصمیم گیرنده های جهان تبدیل به یک مدفوع شده که بو گندش همه جا پیچیده و باید شسته بشه.
    10
    3
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    antifascism - تهران، ایران
    رضا پهلوی به تک قومی فارسگرا تاکید داره؟ عرض نکردم دنبال بهانه میگردید، این رو کجا خوندید؟ یا از این “زن زندگی” سایبری شنیدید؟
    3
    12
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    هنوز نگفتی که چرا بعد از خداحافظی برگشتی؟ جای دیگه راهت ندادن؟
    2
    15
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    antifascism - تهران، ایران
    اگر قرار باشد من بین رضا پهلوی و مجتبی خامنه ای ، مجبور شوم ! مجتبی را انتخاب می کنم چون احتمال احتمال تبدیل شدن به بن سلمان را دارد تا رضا پهلوی ، ما نباید رضا پهلوی را ۵۰ سال دیگر تجربه کنیم تا شاید نور زهرا بن سلمانه بعدی خاورمیانه شود ، کامنت هایم را دوباره بخوان شاید شرم کنی که از متد سطلی و سپاهی ها برای خفه کردن منتقدین استفاده نکنی ،
    14
    2
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    setayeshz565 - وین، اتریش
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    بن سلمان؟بابا تو کلا تعطیلی از همه جا
    1
    12
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    antifascism - تهران، ایران
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    شما نظر شخصیت رو میگی و البته با این عقیده سطح پایینی که یک قاتل حرفه ای به نام مجتبی رو به رضا پهلوی که دستش به خون هیچ انسانی آولوده نیست ترجیح میدی باید بگم هیچ بویی از انسانیت نبردی. من شیطان رو به هر کثافتی از جمهوری اسلامی ترجیح میدم. من خون عمال جمهوری اسلامی رو مینوشم. حکومتیهای ایران شانس بیارن رضا پهلوی بیاد سر کار چون اگه جمهوری خواهان خصوصا چپیهای متمایل به آنارشیسم مثل من بیان سر کار همه قاتلین جمهوری اسلامی رو تیربارون میکنیم و غیر قاتلینشون رو هم از ایران اخراج میکنیم و تمامی اموال دزدی و رانتی رو ازشون پس میگیریم. تو هم بهتره بجای کل کل بیخودی مطالعه بیشتر کنی تا بهتر فکر کنی و نظر بدی. با انگ زدن به آدما و موضوعات شخصی رو قاطی کردن به تلاش برای آزادی خیانت میکنی
    9
    4
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    antifascism - تهران، ایران
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    اول اینکه گفتم احتمالا. دوم اینکه در کشوری که چند قوم پرجمعیت داره عدم فدرالیسم یعنی همون حکومت تک قومی فارس گرای دو دوره پهلوی و جمهوری اسلامی. مگر اینکه مثلا به خاطر جمعیت ترکها زبان ترکی رسمی بشه و بشه تک قومی ترک گرا یا هر کدوم دیگه که البته بعیده فارسها بپذیرن زبان رسمیشون زبان فارسی عاریه گرفته از افغانستان نباشه. چون فارسی دری در ایران از دوره حاکمیت ترکهای خوارزمشاهی از افغانستان با ترکیبات عربی و ترکی به عاریه گرفته شده و زبان ریشه داری نیست و قبل از خوارزمشاهیان ترک هیچ اثری از فارسی وجود ندارد.
    11
    2
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    antifascism - تهران، ایران
    تکرار می کنم ، اگر حاج ممد خان پهلوی ، خدای زمین و اسمان سلطنت طلبان ظهور کند و از من بپرسد ، فرزندم تو دو راه بیشتر نداری ، یا فرزند مرا که مسعول کشته شدن ۴۰ هزار ایرانی به دست جلادی چون خامنه ای است ، چون به مردم دروغ گفت و انها را جلوی گلوله های جلادان سد علی فرستاد و سید مجتبی که ان چهل هزار نفر را به بهانه اینکه رهبر انها فراخوان داده بود و به او اعلان جنگ داده بود و شرایط را جنگی کرده بود تا از زیر بار مسعولیت کشتار انها رهایی پیدا کند ، کدام را انتخاب می کنی ؟ خوا۶م گفت به قبر پدر خودت و پسرت و سید علی و پسرش ، اما چون چاره ای ندارم مجتبی را هزار برابر به بچه تو ترجیح میدهم ،
    12
    2
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    antifascism - تهران، ایران
    اینترنت قطع شد اما رضا پهلوی می دانست رژیم دست به کشتار وسیعی زده است ، با این وجود از طریق تلویزیون های ماهواره ای به ملت دروغ گفت ، او در روز بعد قتل عام بدروغ به ملت وعده رسیدن کمک از طریق امریکا و ترامپ را میداد ، و به مردم می گفت در خیابان ها بمانند ، و تعداد کشته شدگان ۶زاران برابر بیشتر از قبل شد ، این یعنی اطلاعات دروغ دادن یا همدستی در جنایت ، رضا پهلوی همانقدر که در کشتار ملت سهیم است که خامنه ای و ارازلش سهم دارند
    14
    2
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    antifascism - تهران، ایران
    کسی که ایدیولوژی پشت حمایت از رضا پهلوی اش صرفا تشویق او برای جنگ با ایران توسط اسراعیل است و توان شمردن چند مورد از نتایج مثبت این اقدام را ندارد ، نباید دم از بحث کلاسیک و ایدیولوژی محور بزند و محتوای مطلب را تا سطح بحث های قهوه خانه ای و پای منقلی و بقول فیلسوفان سطلی خاله زنکی پایین بیاورد ،
    13
    2
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    راستگو به یک روز نکشید که ویدیوی شکر خوردن مامور ساواک پهلوی در وین در امد و به گلاب خوردن افتاد ! دیدی ؟😅
    14
    2
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    antifascism - تهران، ایران
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    به قسم یا خیلی بی سوادی علافی یا طرفدار 100درصدی جمهوری اسلامی هستی. من از سال 1375 درگیر سیاست و مخالف رژیم جمهوری اسلامی هستم و در کوی دانشگاه و جنبش سبز فعالیت داشتم. جز میرحسین موسوی به هیچکس اعتماد نداشتم و ندارم. جواب تورو هم دادم فقط برای اینکه مخ کاربران به قول تو سلطنب طلب رو نخوری چون بحث الکی میکنی. مطالعه کن و کمتر حرف بزن. من اگه بشه راضیم به مقامات جمهوری اسلامی انتحاری بزنم و حمله اسراییل و آمریکا رو که وظیفه انسانیشون میدونم. بزرگترین شادی طول عمرم به درک واصل شدن فرماندهان سپا شیطانی در حمله اسراییل بود. دستان نتانیاهو رو هم بابت این انتقام میبوسم.
    12
    3
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    antifascism - تهران، ایران
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    بله رضا پهلوی این اشتباهات رو کرد چون نه خوش نه اطرافیانش استراتژی مبارزه بلند نیستن. ولی خوب خود مردم هم باید با تجربه های قبلی که بود عاقلانه رفتار میکردن و در تاریکی هوا نمیرفتن تحصن کنن. یادمه 30 خرداد 88 مردم میخواستن برن سمت بیت رهبری و میرحسین خیلی عاقلانه مخالفت کرد چون قول میدم همونجا 200 هزارتا آدم کشته میشد. بعدها عده ای از این موضوع گلایه کردن اما کار درستی کرد
    13
    2
    ‌چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    نه والا ندیدم. این ها را ازکجا پیدا میکنی؟ من نه این را دیدم و نه آن بشکه 150 کیلویی گشتاپو. ادرس یوتیوب بده
    12
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    در اینستا و فیس بوک می توانی ببینی ، یوتوپ ندیدم ، ویدیویی داده بیرون که قبل از بازداشت بوده و می دانسته که احتمال بازداشتش هست ، جلوی عکس بزرگی از شازده و رضا گاو کبیر ایستاده و با زبان موش مردگی میگوید این فیلم کات شده و دست کاری ، فیلم کاملش را اجازه بدهید بعد از فراخوان شازده در مونیخ پخش کنیم تا اتحاد ما در خطر نیفتد 🥸 لات های کوچه های خلوت ، از شیر و شمشیر به شیرهای پاکتی ! از جمهوری خواه به سوگند پادشاهی و از بسیجی و سپاهی به سطلی . خبرت می کنم اگر جایی دیدم که ادمین اجازه پخشش را بدهد ،
    7
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    راستگو بزن گوگل (ویدیویی لو رفته از پادگان سپاه اموزش سپاه برای نفوذ در اعتراضات مردمی) تا بدانیم که این شعارهای رضا گاو روحت شاد از کجا امد و هدفشان چه بود و دورو بری های شازده را چرا امثال مجتبی واحدی ها و کیانی ها فرخ نژاد ها تشکیل می دهند !
    9
    0
    ‌پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    اسم و آدرس اینستاگرامش را بده. من گیج شدم 😂😂
    9
    0
    ‌پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    اسم این ساواکی ادم خوار ارامش گورانی است ، بزن اینستا Gbr لوگوی سیاه با همین متن با رنگ سبز و زرد ! در کنار لوگوی مورد نظرgbr_nachrichten ! درود بر تو قبل از اینکه وارد شوی توصیه میکنم هر چه شکستنی است له کردنی از دور و برت دور کن ، یک قرص سر درد و یک استکان اب توصیه می شود ، صدا یا قطع و یا در حضور بچه ها و خانم ها ، دیده و شنیده نشود ، البته خیلی از کلیپ های غیر اخلاقی یا حذف یا صدا گذاری شده است.
    6
    0
    ‌پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    دوست عزیز. این ارازل اوباش هرزه خیلی زیاد شدن. این صد درصد از این انگل‌های سوسیال خور است. من کار میکنم و درآمدم هم بد نیست ولی نمی‌توانم چپ و راست سفر کنم. اینها را باید با دولت آلمان به اشتراک گذاشت تا پول مفت به اینها ندهند.میمون هر چی زشتره بازیش بیشتره. این از مثل مشابه آلمانی اش قشنگتره
    3
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    نه اشتباه نکن ، اگر در کامنت ها می خوانی که تو که هستی که از المان امدی به وین و خودت را مامور نهاد پادشاهی اعلان می کنی و جاوید شاه ؟ مرز بندی های مصلحتی است و اینکه مثلا ما با پادشاهی خواهان اتریش که قسمتی از سیل عظیم و بی پایان سامانه پادشاهی هستیم ! ان قدر سازماندهی داریم که یکدیگر را بشناسیم و همانطور که بهم اطمینان داریم ، ملت هم باید به ما اطمینان کنند ! نفوذی های رژیم را رسوا می کنیم از المان امده اند تا اذهان عمومی را به طرف المان و عکس العمل منتقدین جلب کنیم ! چون از المان امده پس از ما نیستند ، خیر طبق اسناد موجود ایشان سال هاست که مقیم وین هستند و در ارتباط مستقیم با نهاد پادشاهی از طریق پرفسور سیروس میرزایی رعیس بخش پزشکی هسته ای بیمارستان ویلهلمینن وین ، سر دسته مافیای ساواک پهلوی در وین
    3
    0
    ‌پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    من این هرامزاده میرزایی را جایی دیدم ولی نمی‌دانم کجا. هم سن و سال من نیست که بگم دانشگاه دیدم رشته منهم با این همخونی ندارد. ولی قیافه اش آشناست.میدانی دوست عزیز. کسانیکه قبلا با پهلوی بودند آن زمان این ده تا طرفدار هم نداشت. این جدیدیها همه از اطلاعاتی ها و تحکیم وحدتی ها هستند. البته من تحکیم وحدت را نمی‌شناسم. قدری در مورد جریان فکری شان در اینترنت خواندم ولی خیلی پراکنده نوشته شده. اشخاصی مثل آین میرزایی خیلی تابلو هستند اینها برای مقام یعنی برای قدرت وارد جریان‌های سیاسی می‌شوند واشولا خط فکری ندارند قدرت طلبنذ و میبینند همه لین پالانی ها بیسوادند می‌آیند د قاطی اینها زود رشد می‌کنند. اینها را بعدا شکار میکنیم
    3
    0
    ‌پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    الان که سطلی ها اینجا نیستند. می‌خواهم دو مطلب را با تو در میان بگذارم. دو مطلب را امیدوارم روش فکر کنی اولی اسرائیل است. اسراییل دل خوشی از پهلوی ندارد ولی متاسفانه چپ پراکنده و کم جمعیت یک دشمنی بی دلیل با اسرائیل دارد.یک گروه کوچک ایرانی مثل شهناز تهرانی در اسراییل به نفع پهلوی تبلیغات می‌کند با این زنه وزیر فناوری. اسراییل هیچوقت دشمن مردم ایران نبوده حتی در زمان جمهوری اسلامی هم مثل زمان پهلوی با ایران همکاری داشت.اگر ما یک نیروی آیینی و میهن پرستی قوی داشتیم. هیچگاه پهلوی را به اسرائیل راه نمی‌دادند.پذیرفتن پهلوی در اسراییل یعنی هیچ. من خواندم که در سال88 دختری در مقابل دوربین در ایران کشته شد و نامزدش به اسرائیل پناهنده شد. آن زمان رئیس جمهور وقت شیمون پرز با او در تلویزیون ظاهر شد. منظورم اسرائیل مشکلی با ایرانیها ندارد. خیلی خوابم می‌آید فردا دومی را مینویسم
    3
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    ماینر - اسن، آلمان
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    تو خودت اونجا بودی طرفدار کی بودی؟مریم لچک بسر؟
    0
    1
    جمعه ۲۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    راستگوی عزیز ، این‌که می‌گویند «دشمنِ دشمنِ من، دوستِ من است» تا حدی می‌تواند درست باشد؛ اما پرسش اساسی این است که آیا آن «دوست»، واقعاً دوست ماست یا نه؟ این را دیگر باید خود ما با عقل و تجربه‌مان تشخیص دهیم. اگر اسرائیل واقعاً دوست ملت ایران بود، در زمانی که مردم به خیابان‌ها آمده بودند و حاکمیت در تنگنا قرار داشت، می‌توانست به شکلی عملی از مردم حمایت کند؛ مثلاً با هدف قرار دادن برخی پایگاه‌های سپاه به تضعیف سرکوب کمک می‌کرد. یا اگر آن‌گونه که گفته می‌شود در بیت علی خامنه‌ای نفوذ و جاسوس داشت، می‌توانست به‌موقع مردم ایران را از آنچه برایشان در نظر گرفته بودند آگاه کند.
    0
    0
    جمعه ۲۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    پس ما نباید به امید نیرویی خارجی بنشینیم تا به دادمان برسد. کار را باید خودمان تمام کنیم. این مهم، اراده‌ای ملی می‌خواهد؛ اراده‌ای که با تکیه بر بیگانه هرگز به سرانجام نمی‌رسد. بیگانه‌ای که با دست دوستی جلو می‌آید و وعده کمک می‌دهد، پیش از هر چیز به دنبال منافع خویش است؛ این را هم من می‌دانم و هم تو. در آن مقطع زمانی که مردم ایران کشته می‌شدند، نه تنها دستی برای یاری به سویشان دراز نشد، بلکه حتی در افشای گسترده آن جنایت‌ها نیز اقدام مؤثری صورت نگرفت. بنابراین، اتکا به بیرون خطاست؛ راه نجات، تنها از درون و با تکیه بر اراده و همبستگی ملی می‌گذرد.بله درست می گویی ما چپ ها هم اشتباهات فاحش و بزرگی داشتیم ، نمونه اش حمایت از خلخالی و بقیه وحوش نظام ، اما قبول مسعولیت می کنیم و از اشتباهات خود که شامل همه گروه های سیاسی بعد از انقلاب میشود ، درس می گیریم و اعتراف به اشتباهاتمان ، اصلا سیاست یعنی تجربه اشتباهات ، منتهی اشتباهات نباید به قیمت جان هموطنان ما صورت گیرد که متعسفانه در مورد ما چپ ها هم تا حدودی صدق می کند ،
    0
    0
    جمعه ۲۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    اول پوزش مرا بپذیر که نتوانستم تا انتها بنویسم. پرسیدی آیا اسرائیل دوست ماست؟؟ بله حتما. اسراییل یک کشور کوچک است که. حتی آن ده میلیون هم یهودی نیستند. چطور انتظار داریم امنیت خودش را به خطر بیندازد و به کمک نود میلیون ایرانی بیاید که حداقل پنجاه شصت میلیون تصور بدی از اسرائیل دارند.چرا اسرائیل جنگ را متوقف کرد. چون یک کشته برای آنها یاد است. آنها به هدف خود رسیدند بلکه با دقت مرکزاداری زندان اوین را زدند ولی چپ و راست و مثلا ملی گرای ایرانی هم بهشون فحش داد. در صورتیکه حتی یک زندانی کشته نشد. یعنی توقع ما خیلی زیاد است چون چپ و راست و مذهبی و ملی گرا و کمونیست منتظر مهدی هستیم🤣😭.انها نمی‌توانند آنقدر دقیق بزنند که ما در فیلم سینمایی فضایی دیدیم🤣. باز هم می‌گویم چپ ایران باید یک روز عرفات و فلسطین را طلاق بدهد و به خود و میهن خود بپردازد. اسراییل دوست بسیار خوبی برای ایران و آینده ایران است ولی اگر تعلل کنیم دیگر دوستی شان را نخواهیم داشت.هنه برای منافع خود می‌جنگند برادر برادر را می‌کشد و ما چه توقعی داریم. خانه ما را خودمان باید پس بگیریم و بسازیم
    0
    0
    جمعه ۲۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    راستگوی عزیز ان چپی را که تو در نظر داری من هم قبول ندارم ، چپی را می گویم که از عرفات و مونشن دایان ها گذشته است و مثل سطلی و بسیجی در هزاران سال پیش گیر نکرده است ، چپی که مدافع صلحی پایدار است با در نظر گرفتن همه اقوام ، چه اسراعیلی و چه فلسطینی و البته اول از همه ! همه اقوام ما ایرانی ها ! چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ، بله درست میگویی اسراعیل کشور کوچکی است اما پشتش به امریکا گرم است وگرنه تا بحال هزار بار توسط اعراب منطقه خورده شده بود ، این همزیستی اسراعیل و امریکا مرا یاد داستان انیشتن و راننده اش می اندازد ، نمی دانم شنیده ای یا نه ؟
    0
    0
    جمعه ۲۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    زن زندگی عزیز.قرار نشد خودت چپ درست کنی😜من چپ را انها می‌دانم که سابقه سیاسی چپ دارند.و من تو کتاب‌ها و نوشته ها میشناسم. در مورد اسرائیل باید بیشتری بخوانی. ببین وقتی 6 نفر از ده ثروتمندترین آدمها یهودی هستند و دو تا شرکت اسرائیلی هفتاد درصد سهام بزرگترین کنسرن های دنیا را دارد. پس نمیتونی بگی آمریکا هوای اسرائیل را دارد. چون آنها در آمریکا صاحبخانه هستند. شرکت سرمایه گذاری بلاک راک بیشترین سهام کوکا کولا. مایکرو سافت. آمازون و مک دونالد و تسلا و.. را . دارد. سلاحهای اسرائیلی اگر از آمریکایی بهتر نباشدبدتر نیست. یکی از درآمدهای اسرائیل صادرات سلاح است. پسس همه عربها که جمع شوند نمی‌توانند اینکار را بکنند. سهام بیشتر کارخانه های اسلحه سازی در آمریکا و جاهای دیگر مال همین میلیاردها است. کاش ما کمتر آرمانگرایی کنیم و بیشتر میهن داری. ملتی که تاریخ و افتخاراتش را بدهد سخت بتواند روی پایش بیاستد.تو میدانی که یک Aktion برای تست DNA الان هست که می توانی نیاکان را ‌شناسایی کنی. اول اینرا انجام بده. چون در بحث مان مهم است
    0
    0
    جمعه ۲۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    من بهیچ عنوان قصد متقاعد کردن تو را ندارم و اگر وارد بحث با تو میشوم چون نظر تو را محترم و برای هر نظری که مخالف نظر من باشد احترام قاعلم ، یکی از دلایلی هم که هم من و هم تو مخالف دیکتاتوری هستیم همین احترام به عقاید یکدیگر است که شاید در برخی از موارد با هم در تضاد هم باشد ، پس با اجازه تو از مسیر بحث خارج نمی شوم و بر می گردم به اصل مطلب ! من چپ نمی سازم من مدافع ان چپی هستم که به من امکان استفاده از مزایای بیمه های اجتماعی ، حقوق بازنشستگی و بیکاری ، حق و حقوق دوران بارداری و زایمان برای زنان ، حق انتخاب محل سکونت و وووو غیره را با دادن هزینه های بسیار سنگینی به من و امثال من داده است ، و از ارمانهایی دفاع می کنم که مدافع حقوق زحمتکشان و تهی دستانی است که بخاطر توضیع ناعادلانه ثروت هر روز در حال تلاش برای بقا هستند ، ادامه نمی دهم چون به سبک طرفداران استبداد بحث ما وارد شعار و افسانه سازی میشود ، لذا همانطور که فرمودی چون اسراعیل و یهودیان مقیم امریکا با ثروت بی کرانشان خیلی راحت می توانند در جریان انتخابات از کاندیدای طرفدار رابطه با اسراعیل حمایت کنند پس بهمین اندازه هم ان کاندی
    0
    0
    جمعه ۲۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    ادامه ، ان کاندید مورد نظر که احتمالا رعیس جمهور اینده امریکا می باشد هم مثل ترامپ حتما از منافع اسراعیل دفاع خواهد کرد ، پس اسراعیل ان طور هم که تصور می کنیم تنها نیست که حمایت امریکا را تمام و کمال در اختیار دارد ، سیاست است و هر کشوری هم حق اتخاذ ان سیاستی را دارد که به نفع مردم کشورش است ، نظر من شخصا در مورد اسراعیل و فلسطین نه ان نظر یاسر عرفاتی و چپ های ان زمان است که البته باید شرایط ان زمان را هم در نظر گرفت و اغاز شهرک سازی های اسراعیلی بود و شور و شوق انقلابی دهه ۷۰ که ! معتقدم اگر اسراعیل یک صدم ان هزینه هایی را که برای ساخت سلاح و مهمات کرد خرج ابادانی، تعلیم و تربیت و فرهنگ سازی می کرد الان ما شاهد کشته شدن کودکان بی گناه اسراعیلی و کودکان فلسطینی توسط کمپانی های اسلحه سازی و یک عده تروریست بی خرد نبودیم ، بله ما ایرانی ها انسان های مهمان نواز و بسیار صلح دوستی هستیم و البته اولویت ما اول شرایط موجود در کشورمان است و بعد مساعل دیگر ، هیچ دشمنی هم نه با اسراعیل داریم و نه با امریکا ، تا زمانی که به حق و حقوق ملت احترام و از مداخله در امور داخلی با کودتا و غیره پرهیز کنند
    0
    0
    جمعه ۲۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    می بخشی سرت را بدرد اوردم شاید ان قدر اطلاع و قدرت بیان نداشته باشم تا منظورم را رسانده باشم ، اگر اشتباه می کنم خوشحال میشوم تصحیح ام کنی که ما در محزر بزرگان اموخته ایم و مشتاق اموختن
    0
    0
    جمعه ۲۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    مسئله متقاید کردن نیست بلکه دانستن نظرات دیگر است ما مثل این سطلی ها نیستیم که از هم ناراحت بشیم. راحت باش.خوب میریم سر سخن زیبای تو حق بازنشستگی و حقوق زنان و دوران بارداری و غیره ولی چرا چپ آنرا بتو داده؟ آیا میدانی که در سال 1330 در تخت جمشید بیش از 33000 گل نوشته پیدا شد و به آمریکا برده شد و ترجمه و خانم هاید ماری کخ آنرا ابتدا به آلمانی و بعد به فارسی ترجمه کرد. همه این مواردیکه گفتی در دوهزار و پانصد و پنجاه سال پیش اجرا میده. حقوق و آزادی زن، دوسال حقوق بچه بعد از زایمان و دهها مورد دیگر که هنور در قرن بیست و یکم یک کشور در دنیا نتوانسته انجام دهد. 😃 کتاب به غارسی ترجمه شده بنام از زبان داریوش. خواندی این کتاب را؟؟
    0
    1
    جمعه ۲۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    آیا خلقت یا طبیعت بر اساس عدالت بنا شده؟؟ خیر!! هر موجودی برای زنده ماندن باید در روز چهار موجود دیگر را از زندگی ساقط کند. این قانون طبیعت است. حالا بعصی اگر مذهبی باشند خودرا عاقلتر از خدا می‌دانند و با بریدن پوست آن عضو کذایی اشتباه خدا را جبران می‌کند و جامعه بی طبقه توحیدی می‌خواهند یا اگر غیر مذهبی باشد توانایی هوشی و فکری افراد را با اتصال به توزیع ناعادلانه به چالش می‌کشد. دوست عزیز من خدا طبیعت یا هر چیزی که ما بنامیم افراد را مختلف آفریده. به همین خاطر نئاندرتال‌ها از بین رفتند ولی همو ساپینس ها ماندند. پس باید اینها را بخاطر نابودی آنها مجازات کنند.منظورم این است که یکی توانایی دارد یکی ندارد.البته من از عدالتی که ما ساختیم حمایت میکنم ولی نه به قیمت نابودی خودم و کشور خودم.این کاری بود که چپ کرد. آرمانگرایی وارداتی. ما همه نسخه ها را در پستوی خانه پدری داریم . نسخه های تجربه شده ولی چکار کردیم نسخه های وارداتی را خرج نابودی کشور کردیم. شما هم مارا خجالت زده نکنید.
    0
    1
    جمعه ۲۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    منظورم از خجالت زده نکن جمله آخر بود که شما را تصحیح کنم. من باید شاگردی شما را بکنم. این چیزها را من خوانده ام ولی شما تجربه کردی
    0
    0
    یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    احتیاجی به توضیح نبود ! ممنون
    0
    0
    یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.