خطر گرسنگی همگانی در غزه؛ گزارش‌ها از حمله اسرائیل به یک قایق حامل کمک‌ به غزه

فعالان عضو «ائتلاف ناوگان آزادی» که بر این کشتی سوار بودند، اسرائیل را متهم کرده‌اند که دو بار به جلوی این کشتی که از مالت به سمت غزه در حرکت بود در آب‌های بین‌المللی حمله کرده و باعث آتش‌سوزی و آسیب به بدنه آن شده استبی بی سی: دو ماه پس از از آن که اسرائیل ورود کمک‌ها به غزه را مسدود کرده است، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که عملیات بشردوستانه در غزه در آستانه «فروپاشی کامل» قرار دارد. همزمان گزارش شده است که ‌اسرائیل با پهپاد به یک قایق حامل کمک‌های انسان‌دوستانه که به سمت غزه در حرکت بوده است، «حمله کرده است.»

فعالان عضو «ائتلاف ناوگان آزادی» که بر این کشتی سوار بودند، اسرائیل را متهم کرده‌اند که دو بار به جلوی این کشتی که از مالت به سمت غزه در حرکت بود در آب‌های بین‌المللی حمله کرده و باعث آتش‌سوزی و آسیب به بدنه آن شده است. ‌

گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست و برنده جایزه نوبل صلح نیز در این کشتی بوده است. تاکنون هیچ منبع مستقلی این ادعا را تأیید نکرده و اسرائیل نیز هنوز واکنشی رسمی نشان نداده است. دولت مالت اعلام کرده که هر ۱۶ نفر سرنشین این کشتی در سلامت کامل هستند.

این فعالان حامی فلسطینیان خواستار پایان فوری محاصره اسرائیل علیه غزه شده‌اند.

صلیب سرخ امروز، ۱۲ اردیبهشت، در بیانیه‌ای تأکید کرد که بحران در غزه با حملات مکرر به بیمارستان‌ها و کارکنان درمانی تشدید شده و خواستار ازسرگیری فوری ارسال کمک‌ها شد.

در بیانیه صلیب سرخ آمده است: «بدون ازسرگیری فوری ارسال کمک‌ها، صلیب سرخ به غذا، دارو و اقلام حیاتی مورد نیاز برای ادامه بسیاری از برنامه‌های خود در غزه دسترسی نخواهد داشت.»
برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل هم یک هفته پیش اعلام کرد که آخرین ذخایر غذایی خود را میان آشپزخانه‌ها توزیع کرده استپیش‌تر، سازمان‌های امدادی هشدار داده بودند که آخرین آشپزخانه‌های توزیع غذای رایگان در نوار غزه طی روزهای آینده تعطیل خواهند شد و خطر گرسنگی همگانی به شدت نزدیک است.

اسرائیل کنترل سختگیرانه‌ای بر ورود هرگونه کمک بین‌المللی دارد، کمکی که برای بقای بیش از دو میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه حیاتی است. این کشور از دوم مارس، یعنی چند روز پیش از پایان آتش‌بس موقت، همه ارسال‌های کمک را متوقف کرد.

اسرائیل می‌گوید هدف از محدودیت در ارسال کمک‌ها، اعمال فشار بر حماس برای آزادی گروگان‌های باقی‌مانده است.

از زمان آغاز محاصره، سازمان ملل بارها درباره به بروز فاجعه انسانی در منطقه هشدار داده و اعلام کرده که خطر قحطی دوباره در حال شکل‌گیری است.

در بخشی دیگر از بیانیه صلیب سرخ آمده است: «غیرنظامیان در غزه هر روز برای زنده ماندن با خطرات درگیری، آوارگی مداوم و محرومیت از کمک‌های فوری بشردوستانه دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این وضعیت نباید و نمی‌تواند از این بدتر شود.»

صلیب سرخ همچنین یادآور شد که طبق حقوق بین‌المللی بشردوستانه، «اسرائیل موظف است از همه ابزارهای ممکن برای تأمین نیازهای اساسی غیرنظامیان تحت کنترل خود استفاده کند.»
برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل هم یک هفته پیش اعلام کرد که آخرین ذخایر غذایی خود را میان آشپزخانه‌ها توزیع کرده است.

صلیب سرخ هشدار داده است که بیمارستان صحرایی این نهاد در غزه نیز «به‌شدت با کمبود غذا و دارو مواجه شده» و «برخی داروها و ملزومات پزشکی ضروری دیگر به‌کلی تمام شده‌اند.»

همچنین با اشاره به تخریب شبکه‌های آب‌رسانی، بسته شدن خطوط لوله و نابودی خودروهای تخلیه فاضلاب، گفته شده که خطر شیوع برخی از بیماری‌ها به شکل غیرقابل تصوری بالا رفته است.

این بحران با حملات مکرر به مراکز درمانی و کارکنان بهداشتی وخیم‌تر شده است.

صلیب سرخ یادآور شد که تنها در ماه گذشته، ۱۵ نیروی امدادگر و پزشکی از جمله ۸ نفر از جمعیت هلال‌احمر فلسطینی کشته شدند و بسیاری از بیمارستان‌ها به‌شدت آسیب دیده‌اند؛ وضعیتی که «نظام سلامت در حال فروپاشی غزه را بیش از پیش فلج کرده است».
+41
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان

    حماس کمکهای غذایی رو به زور میگیره،رویش مالیات میکشه و با سود به مردم میفروشه.این یک منبع درآمدشون شده.همچنین سند و‌مدرکش موجوده خیلی از کیسه های گندم ارسالی داخلش گلوله و فشنگ بوده برای حماس.اسرائیل خودش بارها محموله غذایی در غزه توزیع کرده.اینقدر خبرهای یکجانبه و دروغ رو باور نکنید.
    7
    42
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    این صفت ادم های قشری و لجوج است که بخاطر باورهای پوشالی خودشان مثل باور اینکه یهودی بکشی به بهشتٍ "نیست در جهان" میروی و 72 حوری باکره دست و پایت را میمالند قادر به درک حقیقت نیستند. پیام روشن است. گروگان هائی بیگناهی را که با بددلی و خباثت و رذالت گرفته اید رها سازید و مسئله تمام میشود. در جنگ وقتی کسی شکست خورد تسلیم شده و صلح میسر میشود. این ها می خواهند تا اخرین نفر بجنگند و البته کشته میدهند. ضمنا مگر پیامبرشان در جنگ اب را به روی سپاه مقابل نبست!؟
    1
    35
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ایران من و شما - پاریس، آلمان

    رژیم جنایتکار و کودک کش. انوقت بدبختانه یک سری هموطن تهی مغز چشم به اینا داره
    58
    9
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل

    اسرائیل متشکریم
    7
    60
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران

    یک سری افراد دورو و بی وجدان موقع فاجعه بندرعباس برای هموطنان عزیزمان هیچ دلسوزی نداشتند الان اینجا دلشون کباب میشه البته برای مرگ مردم اوکراین هم خفه خون گرفته بودند.
    0
    50
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    romano - تهران، ایران

    اسراییل یک رژیم آپارتاید نژاد پرست فاشیست مذهبیه. تنها هنرش کشتن کودکان و زنان بدبخته. اگر بعد از ۲۵۰۰ سال فلاکت و ۷۵ سال تاسیس این برنامه زندگیشونه قطعا یکی از بازندگان دنیا خواهند بود و هیچ آینده‌ای هم ندارند. وحشیان جزایر فیجی که آدم خور بودند بعد از ۵۰ سال متمدن شدند اما اینها خیر. امروز دیدم قبر کیان پیر فلک رو آدمهای رژیم شکانده‌اند. اینها دقیقا مثل اسرائیل فکر میکنند خدا آنها را برای چیزی انتخاب کرده فکر میکنند برای این انتخاب حق برتری بر مردم دارند و بخاطر مغز زنگ زده ایدئولوژیک دست به پست‌ترین و پلشت‌ترین رفتارها میزنند. کودک میکشند تعرض جنسی به زنان ضعیف میکنند پیرمرد میزنند چون برایشان تعریف شده که تو هر کاری میکنی گناه نیست حتی خداوند آنرا دوست دارد. با همچین هیولایی فقط باید با خشونت رفتار کرد چون زبان دیگر را نمیفهمد. تروریست بن گاویر وزیر داخلی اسرائیل به آمریکا رفت خود یهودیان اجازه ندادند به کنیسه وارد شود. اینها و عوامل رژیم ایران مانند هوای آلوده هستند که برای زندگی مردم مضرند و قطعا بدون آنها جهان بهتر خواهد بود. لعنت به آدم کش و لعنت به کسی که برای ایدئولوژی میکشد
    77
    3
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    کسانی که این فجایع را می‌بینند ولی خود را به کوری زده‌اند، هماناند که بر چشمانشان پرده کشیده شده.
    49
    2
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران

    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    فاطی فاجعه بندعباس ندیدم دلت بسوزه. تازه همزبانانت بودند و کشور همسایه هم بودند و در ضمن با پول همونا حماس و حزب الله و حشدالشعبی حوثی ها یه زمانی برو و بیایی داشتند. راستی برای مردم اوکراین هم ندیدم دل بسوزونی
    0
    25
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان

    romano - تهران، ایران
    اصلا همینه که هست ،جز ناله نفرین میخوای چکارکنی؟اینقدر موعظه کن تا بپوکی 😁 مردم ایران طرفدار اسرائیل شدن و من بهشون افتخار میکنم.حالا شماها هر چی جلز ولز کنید چیزی عوض نمیشه.فقط شاید اون رفیق اسلامیست کودنت از ژاپن برات هورایی بکشه،و یا با آیدی دومت paksan به خودت امید بدی.🤣
    0
    32
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    آس گشنیز - دالاس، ایالات متحده امریکا

    Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
    یه سری وطنفروش های نوکر اجنبی هم بودن که خوشحال از اینکه اتش سوزی مردم زنده سوختن و شب تا صب دعا میکنن ۹۰ بمب و موشک ارباب اجنبیشون بخوره به ایران خدارو شکر کامنتهای برای اون قضایا هنوز موجوده
    32
    1
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    آس گشنیز - دالاس، ایالات متحده امریکا

    romano - تهران، ایران
    اینها مثل اخوندها میزنن میکشن بعد شاکی هم هستن همه رو با پول میخرن عمو کجای قضیه ای
    30
    5
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران

    romano - تهران، ایران
    شالام بر عربدوست بسیار تا خیلی بسیار دوست داشتنی، به نظر حضرت عالی چرا هموطنانمون دلشون برای مردم اوکراین میسوزه یا حتی اگر جنگی در امریکای جنوبی و آفریقا صورت بگیره ازکشته شدن انسانها ناراحت میشن ولی برای عربای غزه، حزب الله، حشدالشعبی و حوثی ها ککشون هم نمیگزه البته اقلیت عقب مونده ضد ایرانی طرفدار رژیم خودشان را برای تروریستا پاره میکنند و گریه هم میکنند مثل اون اقایی که میگه از یهودیان زن گرفته و مثلا مخالف رژیمه ولی کسی باور نمیکنه. ایشون برای محور به فنا رفته مقاومت مرتب گریه میکنه. چرا واقعا?any reason
    0
    23
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان
    آس گشنیز - دالاس، ایالات متحده امریکا
    تا چشمت درآد.
    0
    15
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
    آس گشنیز - دالاس، ایالات متحده امریکا
    نوکر اجنبی اون بی شعورهای عربپرست ضد ایرانی هستند که طرفدار تروریستای محور مقاومتند . در حالی که میبینن هموطنانشان از محور به فنا رفته مقاومت بیزارن و با اسرائیل هم هیچ مشکلی ندارن
    0
    19
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان
    آس گشنیز - دالاس، ایالات متحده امریکا
    هیچکی ندیدم از آسیب به مردم تو بندر خوشحال باشه پس زر .. نزن.ولی اکثریت از ضربه ایکه رژیم خورده خوشحالن.من با افتخار میگم خوشحالم محموله سوخت موشک رژیم ترکید،و ناراحتم کارگر و مردم عادی کشته یا زخمی شدن.تناقضی توش نیست.برای همین اینهمه مردم حاضرند جنگ بشه حتی اگه این وسط کشته بشن،ولی ارزشش رو داره نسل شما ... حسین پرست کنده بشه برای آینده فرزنداشون.
    0
    15
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Momijii - توکیو، ژاپن

    romano - تهران، ایران
    آقا ترکوندی ! دمت هم گرم . ادامه بده ! ببین اینجا فقط دو تا موش .. صهیونیست و سایبری هستند ، که مثل کانگورو بالا پائین می پرن و واسه اسرائیل حتی شده از آقا دایی مایه بذارن ! چاره ای هم ندارن ، چون بیضه رفتن به غزه و اسلحه بدست گرفتن رو که ندارن ، پول میگیرن بیان اینجا زِر مفت بزنن و به اسم ایران و مردم ایران ، آب به آسیاب اسرائیل بریزن !!
    43
    0
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان
    Momijii - توکیو، ژاپن
    چیزی نیستی جز یک مزدور بیسواد و کم هوش خامنه ای که از .. ملا و شیعه میخوری 🙂
    0
    15
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان
    برای من سواله چرا این سکهای ولگرد سایبری خامنه ای نمیرند غزه بجنگن؟ خودجوش برید.مگه تعدادی انگلیسی و استرالیایی خود جوش نرفتن اوکراین جنگ با روسیه؟ شماها فقط بلدید مثل سگ زخمی عوعو کنید ،خب برید اونجا از عقایدتون دفاع کنی و با اسرائیل بجنگید.ما هم از هلاکتتون لذت ببریم 🙂
    0
    14
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    Munchen - مونیخ، آلمان
    سند و مدرک شما در مورد این جملات اشتباهی که نوشتی چیست؟. فیلم‌های زیادی وجود دارد که تندروهای صهیونیست جلو کمکها رو می گیرند و مواد غذایی رو نابود می کنند.
    11
    1
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    چرا دروغ می گی؟ در کدام جنگ پیامبر آب رو بست؟ گروگانگیری حماس قابل مقایسه با گروگانگیری اسراییل نیست که ۷۵ ساله یک کشور رو اشغال کرده و چند میلیون انسان رو آواره کرده.
    14
    1
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل
    مگه وجدان نداری که از یک رژیم آپارتاید دفاع می کنی.
    15
    1
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    یک روزی پهلوان بود و شمشیر و مبارزه تن به تن. امروزه هوش هست و عقل و شعور و تاسی از علم امروز و انظباط عمومی. وقتی ملخ ها به مزرعه ی گندم بزنند البت تلفات میدهند و تا گور خودشان را رها نکنند تکنولوژی ان ها را نابود می کند. چرا یهودیان با مردم مصر و اردن فالوده می خورند؟ با ادم باید ادم بود ولی تا توی دهن وحوش نزنید همواره گاز میگیرند
    0
    6
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    سند و مدرک شما کجاست؟ اصلا مگر اسرائیل غزه را محاصره و حصر کرده؟ شماها جوری حرف میزنین انگار شهر را مهر و موم‌کردند تا کسی خارج نشه و گرسنگی بدهند! دروغ جانبدارانه تا کی؟ اگر حتی نیمی از ادعای شما درست بود سازمانهای بین الملل همه اعتراض میکردند.اما میبینیم فقط برخی جریانات چپ گرا و رسانه های عرب چنین ادعایی میکنند.سند و مدرک من با یک سرچ ساده موجوده ،رفتار خماس با خود مردم غزه را همه دیدند.عکسهایش هست که در کیسه های آرد فشنگ پر شده.تمام خبرگزاریهای جهان خبرش را بازتاب دادند که در امدادرسانهای UN نیروهای حماس و جهاد اسلامی نفوذ کرده بودند و مستند موجوده اسرائیل در مواردی به غزه آب و غذا و دارو رسانده.
    1
    8
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    چون‌ آپارتاید نیست.معنی آپارتاید رو نمیدانی.اینجا بنویس یعنی چی.
    0
    7
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    این چه اپارتایدی هست که در اسرائیل مذهب ازاد و ۲ میلیون عرب ساکن انجا 33 نماینده در پارلمان دارند. کسی که برای نخست وزیر اسرائیل 8 سال حبس برید یک قاضی زن عرب مسلمان بود!
    0
    4
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    مگه وجدان نداری که از اسرائیل دفاع کنی
    0
    2
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    با سواد این را همه میدانند یعنی شما نمیدانید!؟ جنگ بدر. متوجه شدی جنگ بدر. چپولیسم و حسادت و کینه را از خودت دور و در گوش هایت را باز کن تا یاد بگیری. جنگ بدر. جنگ بدر. جنگ بدر. اما لجاجت و نفرت و سنگ دوم تو: در زمان کوروش و از 3000 سال قبل از کوروش انجا سرزمین یهودیان بوده است. کدام ملت به گروگان گرفته شده است؟ دو موضوع کوچک را که بلد نبودی حالا تاریخچه کشور فلسطین را بگو تا ما یاد بگیریم.
    0
    5
    شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    آرام باش عزیز من. چرا عصبانی می شی؟ رحم به جونیت کن. جنگ بدر چه ربطی دارد به موضوع بحث ما؟. یهودیان اسراییل از اروپا آمدند و اصالتا مربوط به شرق اروپا هستند. از نظر مذهب هم کابالاییست هستند که ارتباطی به یهودیت ندارد. یودیان اصیل اجداد مردم فلسطین هستند که بعدها اسلام آوردند. سالها عیسی را که فلسطینی بود به صورت یک جوان اروپایی تصویر می کردند ولی حال متوجه شدند که او پوستی سبزه و مویی تیره داشت درست مثل مردم فلسطین. نه اسراییلیهای اروپایی الاصل.
    2
    0
    شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل
    چرا باید از یک رژیم آپارتاید و نزادپرست که بر خون هزاران انسان بی گناه دولت تشکیل داده دفاع کنم.
    1
    0
    شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    مذهب آزاد نیست در اسراییل. فقط یهودیت آنهم یهودیت صهیونیستی نه یهودیت آزاده و بهاییت چون در خدمت رژیم اسراییل است. متعجب شدم که چرا ارتباط یهودیان و بهاییان اینقدر خوب است. چون بهاییان اصالتا یهودی هستند. ویدیوهای زیادی از رفتارهای خشن مردم اسراییل بر ضد مسیحیان وجود دارد. حیف که اینجا نمی شود عکس یا فیلم آپلود کرد و یا لینک داد.
    2
    0
    شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    Munchen - مونیخ، آلمان
    در همین وب سایت خبر محاصره غزه وجود دارد. مردم فلسطین به آب و غذا دسترسی ندارند. تند روهای اسراییلی بارها به کامیونهای غذا حمله کردند و غذاها را نابود کردند. فیلم آن موجود است. عده زیادی خبرنگار توسط ارتش اسراییل نابود شدند. پس آزادی رسانه کجا رفت؟
    3
    0
    شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گرامی بعلت تعلق به چپولیسم اب بستن محمد را نمیدانستی. مذهب در اسرائیل کاملا آزاد است. مطلقا کاری هم با بهائی ها ندارند. ضمنا این را هم یاد بگیر که تمام یهودی ها پیشینه بهائی ندارند. اکثریت بهائی ها پیشینه ی تشیع دارند. عده ی کمی از ان ها پیشینه ی یهودی دارند و اتفاقا چقدر هم با پیشینه ی یهودی خودشان مشکل دارند چون مثل چپول ها، بهائی ها هم خودشان را خیلی روشنفکر می بینند. ضمنا هر دولتی غیر اسرائیل بود ده برابر بیشتر دمار از روزگار ان ها در می اورد تا گروگان ها را ازاد کنند
    0
    5
    شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    یعنی این را شما ننوشته ای!؟: چرا دروغ می گی؟ در کدام جنگ پیامبر آب رو بست؟ گروگانگیری حماس قابل مقایسه با گروگانگیری اسراییل نیست که ۷۵ ساله یک کشور رو اشغال کرده و چند میلیون انسان رو آواره کرده. ما در باره ی روش صحبت میداریم و نه کمیت. ضمنا وقتی کسی اسلام اورد دیگر یهودی نیست. تقریبا 90 درصد اصفهان و حومه یهودی بودند و حالا نیستند
    1
    4
    یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    اولا مودب باش جناب 82 ساله. چپولیسم یعنی چی؟ اگر منطورت چپگرایی است که در مقابل تند روی راستگراها قرار دارد خیر من چپگرا نیستم. البته سوسیال دموکراسی را می پسندم چون در مقابل فاشیسم راستگرایی است. مودب صحبت کن. در اسلام جنگهای ناگهانی و بدون اعلام ممنوع است. اگر پس از سه روز از اعلام جنگ، اهداف مسلمانان محقق نشود و دشمن همچنان بر تجاوزگری و عناد خود اصرار ورزد، باید با او جنگید (نواوی، 114؛ طی، 133؛ علی منصور، 297؛ ابواتله، 195؛ باناجه، 15، 100). حضرت پیامبراکرم فرمودند: «با مردم مهربان باشید و با صبر و حوصله با آنان برخورد کنید و تا آنان را به اسلام نخواندید، به ایشان حمله نبرید»(ابواتله، 188)؛. سلمان فارسی که اینقدر به او تهمت می زنید چون فرود فولادوند یک حرفهایی زده, «به من اجازه دهید تا آنان (سپاهیان ساسانی) را همانگونه که رسول خدا دعوت می‏نمود، دعوت کنم». سپس رو به لشکر ساسانی کرد و گفت: من مردی از شما هستم که اسلام آوردم، پس ملاحظه می‏کنید که چگونه اعراب مرا اکرام می‏کنند و شما اگر اسلام بیاورید، آنچه برای مسلمانان است، برای شما نیز خواهد بود.
    0
    0
    یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا. ادامه بحث سلمان فارسی: برای شما نیز خواهد بود و آنچه که بر آنان است، بر شما نیز خواهد بود و اگر ابا کنید (از اینکه مسلمان شوید)پس باید جزیه بپردازید (زیرا آنان زرتشتی و از اهل کتاب بودند) و اگر از دادن جزیه نیز امتناع کنید، با شما خواهیم جنگید. وی این دعوت را سه روز تکرار کرد، اما چون نتیجه‏ای حاصل نشد، روز چهارم مسلمانان را به پیکار با آنان فراخواند(نواوی، 115). اعلام جنگ و دعوت دشمنان پیش از آغاز پیکار، چندان مهم است که چنانچه عدم آن موجب قتلی شود، مرتکب قتل، باید دیه بپردازد (ماوردی، 38؛ باناجه، 103؛ علی منصور، 297). در مورد این اصل مهم اسلامی، پروفسور میشل دی‏توپاظهار می‏دارد: «ما تاریخ تشریع اصل اعلام جنگ را عصر حاضر می‏دانیم که به عنوان قاعده بین المللی در سال 1907 در کنفرانس دوم لاهه به تصویب رسید. این اصل از اصول جوانمردی و مردانگی است ریشه‏های این اصل را باید در شرق اسلامی جستجو نمود»(علی منصور، 298).
    0
    0
    یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا. ادامه. از اصول حقوق بشردوستانه در اسلام، منع استفاده از سلاحهای کشتار جمعی و مقید نمودن عملیات جنگی به اهداف نظامی است. همچنین عدم به کارگیری ابزار تخریب گسترده مانند غرق نمودن و یا سوزندان دشمن است (ابواتله، 187؛ زحیلی، آثارالحرب، 21؛ محقق‏داماد، 165؛ الناصری، 183). این قاعده را می توان از آیه شریفه 190 از سوره بقره نیز استنباط نمود. ادامه: حرفهای من را اشتباه متوجه شدی. من گفتم در اسراییل مذهب آزاد نیست فقط برای صهیونیستها و بهاییان آزاد است. چون بهاییان در خدمت اسراییل هستند و به نفع اسراییل کار می کنند به خصوص جاسوسی. ولی شما بر عکس متوجه شدی.
    2
    0
    یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۴:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گرامی. البته عقاید مختلف و چه جناح چپ (مخالف} و چه راست در یک دنیای ازاد حق شرکت در تصمیم گیری دارند. اما چپول ها با چپ ها فرق دارند. چپول ها معمولا پیامبرشان استالین است. بدون دلیل دائما با یهودیان و امپریالیسم امریکا در نبردند. برای این عاشقان روسوفیل فرقی نمیکند که طرف مقابل کیست. اتفاقا در همان اسرائیل بیش از 2 میلیون سوسیالیست وجود دارد که در سراسر فلسطین پیدا نمی کنی. دیگر اینکه چپول ها همگی فقط به فکر جیب خودشان هستند و با اژدها هم اگر نان و ابی برسد می نشینند. اینچنین است که شما و همپالگی هایتان مدافع اسلام خونخوار میشوید که بجای منطق فقط برق شمشیر و غارت و غنیمت و اختلاس و باج گیری کار کرده است. با تومار نویسی چپولیستی چیزی عوض نمیشود. حقیقت اغلب فقط در یک توئیت یک جمله ای میگنجد. یک سوسیالیست معمولا مذهبگرا و نژادپرست نیست و شما چپول ها هر دو صفت را دارید. دفاع تو از اسلام مثل اینست که کسی از دیگ پر از لجن دو تا سشیب سرخ بکشد بیرون و چشم را روی زشتی ها ببندد. پس چرا وقتی 500 هزار مسلمان در سوریه بوسیله ی مسلمین سلاخی شدند لال بودید؟
    0
    6
    یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    این عروس های عجوزه ی شما انقدر زشت و بددهن و بدکردار هستند که با هیچگونه ارایشی (غیر از انحراف در باورهای خودتان) که با هزار تن ریمل و ماتیک و حرف و سخنان فریبنده خوشگل نمیشود. علی خبیث ترین جلاد تاریخ علاوه بر کشتن بیش از 20000 انسان بیگناه (با دست های مبارک فقط برای تلکه ی خمس!) قاتل زن خودش فاطمه هم هست وگرنه شبانه جسد فاطمه را سر به نیست نمی کرد و ۳ روز دیگر زن دیگری بگیرد. شما قربانی تولد موروثی هستی و نه تعقل. پدرت در نوزادی این مذهب را در مغزت گنجانده است. اگر پدرت بودائی بود حالا تعصب بودائی داشتی. لجن و جنایت قابل دفاع نیست. از دنیای بزن در رو اسلامی هم دور شده ایم. هر کس خربوزه می خورد پای لرزش هم می نشیند
    0
    6
    یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    باز هم دروغ و تهمت. خداییش از سخنان خودت خجالت نمی کشی؟ در کجا آمده که علی هزاران نفر و کشته؟ حتی ضارب خود را تلافی نکرد. دفن شبانه فاطمه به خواست خود فاطمه بود. من دینم رو از روی تحقیق و تعقل انتخاب کردم به همین خاطر هم با آخوندها و حزب الهی ها مخالفم چون آنها را در مسیر نادرست می دانم. شما به علت مشکلات خود به لجبازی و دین ستیزی روی آوردی و فکر می کنی با ستیز با دین می توانی برای مشکلات خود راه حلی بیابی ولی مشکل شما و امثال شما چیز دیگریست.
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    500 هزار مسلمان در سوریه به وسیله داعش که توسط سرویسهای اطلاعاتی غرب به وجود آمد سلاخی شدند. شما که ضد اسلام هستید چطور هوادار مسلمانان سوریه شدید؟ . ما بارها به داعش و طالبان و دیگر تند رو ها اعتراض کردیم. و همینطور به طرفداران پهلوی چون به عیده من طرفداران پهلوی و تند روهای متعصب مذهبی (از جمله طرفداران خامنه ای) در یک خط هستند. در ضمن من چپگرا یا به قوب شما چپول نیستم. این تندروی شماست که مخالفین خود را چپول می دانید. سوسیال دموکراسی که شادروان بختیار هم به آن اعتقاد داشت.
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    500 هزار مسلمان در سوریه به وسیله داعش که توسط سرویسهای اطلاعاتی غرب به وجود آمد سلاخی شدند. شما که ضد اسلام هستید چطور هوادار مسلمانان سوریه شدید؟ . ما بارها به داعش و طالبان و دیگر تند رو ها اعتراض کردیم. و همینطور به طرفداران پهلوی چون به عیده من طرفداران پهلوی و تند روهای متعصب مذهبی (از جمله طرفداران خامنه ای) در یک خط هستند. در ضمن من چپگرا یا به قوب شما چپول نیستم. این تندروی شماست که مخالفین خود را چپول می دانید. سوسیال دموکراسی که شادروان بختیار هم به آن اعتقاد داشت.
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    عزیزم این شما هستید که بعلت مذهب پدرت مسلمان شده و روی اسلام تعصب داری اما من فقط بدنبال وقایع تاریخی و کشف حقیقت هستم اینست که نگاه خطی شما با من از زمین تا ثریا فرق دارد. ضمنا چپول با چپ فرق دارد. من مخالف بختیار یا سوسیالیزم ازادِ غیر دیکتاتوری نیستم. فاصله چپول تا چپ مثل فاصله ایمان مذهبی شما با نگاه ازاد من است. از برای کشف حق راهی به جز تردید نیست/نقش ایمان در میان غیر از ره تمدید نیست. /چون پدر گشتی مسلمان یا شدی هم گبر و باد/تا بدانی بیش از این راهش پی تقلید نیست. .کامران فرزان
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    دیگر اینکه خوب نیست بعلت تعصب روی عقاید موروثی پدرت چشمت را روی حقیقت ببندی. این اما از کتاب های شیعیان جهان استخراج و خودشان نوشته اند و کلا علی جلاد محمد بود. دیگر سخنی میگویم که موی تنت سیخ میشود. برو به اولین اداره ی پلیس در شهرتان و از دربان بپرس دوستی شبانه زنش را در جائی نامعلوم سر به نیست کرده و ۳ روز دیگر زن دیگری گرفته است. شما چی فکر میکنی!؟ بعقیده ی شما قاتل فاطمه کیست!!؟
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    دیگر اینکه مگر داعش یهودی بود؟ حزب الله چی؟ طالبان چی؟ القاعده چی؟ بوکوحرام چی؟ یکی از یکی جنایتکارتر در مذهبی که بزرگترین منطقش قمه و جنایت و سربریدن است و در کتاب مذهبی اش که تماما دزدی از اوستا و تورات است هزاران بار اقتلو اقتلو تکرار شده و یکبار سخن از عشق نیست. فقط حمله و کینه به این و ان و چون میسر نشد کشتن خودشان. مثل عقرب هائیکه به خودشان نیش میزنند
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    جناب 82 ساله. چرا سفسطه می کنید؟ من دینم رو از پدرم نگرفتم. خودم تحقیق کردم. پدر من مذهبی نیست. البته خدا را قبول دارد ولی مذهب را نه. من نیز مطالعه کردم از منابع مختلف. شما چه چیزی مطالعه کردید؟ چند جلد کتاب مسعود انصاری و شجاع الدین شفا و چند برنامه رضا فاضلی و فرود فولادوند رو. من رو اسلام تعصب ندارم. اگر متعصب بودم با ادیان دیگر حتی بی خدایان ارتباط نداشتم. من علاوه بر مسجد خانقاه رفتم کلیسا رفتم (گروههای مختلف مسیحی) معبد سیکها و هندوها و بودایی ها رفتم. در زمینه سیاسی هم دیدم که طرفداران خامنه ای با طرفداران پهلوی در یک خط هستند فقط پوشش آنها فرق می کند و لی رفتارشان یکی است. دین از راه تقلید صحیح نیست. انسان باید خود فکر و تحقیق کند و راه خود را انتخاب کند. هر کسی نماز خواند و روزه گرفت دیندار نیست. اصل دین عرفان و اخلاق است که متاسفانه اکثر به طاهر دینداران از آن بی بهره اند. حتی در ادیان دیگر.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    داعش طالبان القاعده و بوکوحرام همه از تفکر وهابیت شکل گرفتند. وهابیتی که ابن تیمیه یهودیا الاصل بنیاگذار آن بود و عبدالوهاب گسترش داد. خاندان صعودی یهودیی اصل (نسب آنان به یهودیان خیبر می رسد) آن را حاکم کردند و به برکت پول نفت در کشورهای دیگر گسترش دادند. چرا عربستان از مسلمانان حمایت نمی کند؟ چرا اسراییل رل محکوم نمی کند؟ چرا از جنایات آمریکا و غرب انتقاد نمی کند؟. برخلاف گفته شما قرآن کپی تورات و انجیل نیست. در کانال مصطفی طباطبایی به این شبهه پاسخ داده شده است. پیشنهاد می کنم که کانالهای مصطفی طباطبایی عبدالعلی بازرگان و دانشگاه قرآن را پیگیری کنید. تمام شبهات دینی پاسخ داده شده است. نهضتی که منت به آن اعتقاد دارم بتزگشت به قرآن و اجرای عرفان و اخلاق است. یعنی پاک مردن دین از تحریفات و اضافات آخوندها.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    اینکه علی جلاد محمد بود را از مقاله علی دژخیم محمد نوشته آله دالفک برداشت کردید. مولوی می فرماید از علی آموز اخلاص عمل شیر حق را دان منزه از دغل. متاسفانه شیعه نیز به خرافات و تحریفات آلوده شده. اتفاقا جناب بازرگان ویدیویی در یوتوب دارند تحت عنوان چرا دین به خرافات آلوده می شود؟ پیشنهاد می کنم ببینید. در مورد دفن حضرت فاطمه: علی بن ابوحمزه از امام صادق (علیه‌السلام) پرسید: چرا فاطمه را شب دفن کردند نه روز؟ فرمود: فاطمه (سلام‌الله‌علیها) وصیت کرده بود تا در شب وی را دفن کنند تا ابوبکر و عمر بر جنازه آن حضرت نماز نخوانند.». مرحوم صاحب مدارک می‌گوید: علت مخفی بودن محل دفن فاطمه (سلام‌الله‌علیها) آن‌گونه که مخالف و موافق نقل کرده‌اند این است که آن حضرت به امیرمؤمنان (علیه‌السلام) سفارش کرد تا او را شبانه دفن کند تا آنان که او را اذیت کرده و از ارث پدرش محروم کرده بودند بر وی نماز نخوانند.» با توجه به مدارک موجود دلیل دفن شبانه آن حضرت وصیت آن حضرت بود که نمی‌خواست افرادی که بر او ستم کرده‌اند، بر جنازه‌اش نماز بخوانند و با این کار خشم خود را از غاصبان خلافت نشان داد.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    اتفاقا شما سفسطه گر هستید. وقتی از نوزادی تا 18 سالگی در کوزه ای فقط سرکه بریزند مگر با تحقیقات عقب گلاب میرود؟ مسخره تر از این سخن نشنیدم که من در 18 سالگی تحقیق کردم و عجیب اینکه با تحقیق مسلمان زاده همیشه مسلمان و یهودی زاده یهودی میشود. مثل کامپیوتری که 18 سال در ان تشیع بریزند و بعد با معجزه مثلا بودائیسم پس بدهد! متاسفانه تو دگمتر و متعصب تر از این هستی که مغزت قابلیت یادگیری داشته باشد. مثل هندوهائی که بعد 10000 سال هنوز گاو را خدا می بینند. تو قابل درمان و یادگیری نیستی. در 18 سالگی تحقیق کردم و دیدم پدر کم سوادم درست میگوید! مضحک ترین حرف ادم های متعصب!. تمام مانورهایت هم برای اینست که اسلام زشت را دور نریزی و ماله کشی کنی. همان کاری که شریعتی ملعون میکرد. عرفان و اخلاق تابعیت یک عده جنایتکار دروغگو را قبول نمی کند. مگر در اسلام اخلاق و عرفان وجود دارد؟ مگر جز سنگ پرستی و جنایت و ادمکشی و دروغ چیزی در اسلام وجود دارد!؟
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    جناب شیعه فرع اسلام و ده ها بار دگمتر و خرافاتش بیشتر از وهابیون است. مگر کورم عقب سفسطه ی مصطفی طباطبائی و متعصبی نا اگاه مثل بازرگان بروم. کدام بقالی میگوید که ماستش ترش است! از داستان ادم و حوا و نوح و خلقتدنیا و قصاص و نماز و روزه و قوانین و همه چیز و حتی ختنه ی تو کپی از اخلاق و تورات یهودیان است. ختنه از کجا امده است!؟ فقط در یهود و اسلام که همه چیزش کپی حتی در ختنه! یهودیان بیسواد ان زمان جذر و مد را معجزه ی موسی تصور کردند و محمد نه گذاشت و نه برداشت و عصا را کرد شمشیر و دریا هم شد ماه اسمان و ماه را با شمشیرش اش و لاش کرد!!! حالا فقط یک صفت خوب از محمد یادمان بده و ۴ خط حرف اموزنده از قران که مغایر اقتلو اقتلو باشد و اخلاقیات را در جهان جاری سازد
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    شما کم آوردی داری توهین می کنی. بیش از 80 سال از عمرت می رود. پس کمی فکر کن. راجع به من و پدرم هم درست صحبت کن. مودب باش و شخصیت داشته باش. اگر راجع به پدرم صحبت کردم چون تو تهمت زندی که چون دینم رو از پدرم گرفتم. من انتظار ندارم شما ایمان بیاورید چون سودی به حال من ندارد. بی دینی شما هم ضرری به من نمی رساند. آنچه من را واداشته به دفاع از عقایدم وجود فاشیستهای پهلوی طالب است که طلبکار و قلدر موابانه کشور را طلبکارند. به ایرانیان مسلمان توهین می کنند و تهمت می زنند. ادعای فرهنگ ایرانی را دارند ولی از گفتار نیک پندار نیک و کردار نیک بویی نبردند. ادعای میهن پرستی می کنند ولی به این بهانه راه فاشیست را پی می گیرند. ادعای انسانیت می کنند ولی از رژیم اسراییل دفاع می کنند. خداوند بر دلهای شما مهر زده. هیچگاه سخنان حق را درک نمی کنید. ای که هشتاد سال رفت و در خوابی. مگر این چند روزه دریابی
    1
    0
    جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    اگر هزار دلیل هم بیاورم قبول نمی کنی. چون بر دلهای شما مهر زده شده. لجباز و یکدنده هستید. اگر بازرگان مصطفی طباطبایی و غیره پاسخ شبهات را می دهند چون انسان نماهای پیرو شیطان مانند شجاع الدین شفای یهودی الاصل, آله دالفک, مسعود انصاری, پری صفاری, رضا فاضلی و فرود فولادوند نا جوانمردانه حرمت می درند و با فحاشی و تهمت بازار خود را گرم می کنند. بگذار خیالت رو راحت کنم. اگر مردم ایران آتییست هم شوند و مساجد را خراب و قرآنها را آتش بزنند و پهلوی دوباره حاکم شود وضع ایران تغییری نمی کند. فقط یک سری تغییرات ظاهری رخ می دهد. چون طبق گفته کتابهای جامعه شناسی نخبه کشی و چرا ایران عقب ماند و غرب پیش رفت ذات ایرانی به فساد اخلاق (منظورم بی بند و باری جنسی نیست. منظورم بی مسیولیتی است) و تنبلی دلالی و پول دوستی از 150 سال پیش تا به حال عادت کرده.
    1
    0
    جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    مشکل تو مثل مشکل یک هندو است. هزار بار بگوئی گاو خدا نیست نمی فهمد. تو هم سنگ وسط عربستان را می بینی و نمی توانی بفهمی سنگ خدا نیست. امیدوارم گاو حاجات بعضی از هندوها و ان سنگ حاجات تو را بدهد. نرود میخ اهنین در سنگ
    0
    8
    جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۵:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    باز مغلطه کردی؟ چه کسی گفته مسلمانان سنگ می پرستند؟ کعبه نشانی است که ره گم نشود حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست. اگر کتاب‌های بزرگان عرفان را خوانده بودی مثل مولوی عطار سنایی عین القضات همدانی سهروردی این حرف رو نمی زدی. این حرف رو نمی زدی
    4
    0
    جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    علامت خدا میتواند خورشید و کهکشان باشد. مگر خدا شمس العماره است که نشانی بخواهد. ره کجا؟ خانه ی خدا!؟ مگر خدا مثل تو و محمد است که خانه بخواهد!؟ این بت سنگ مورد پرستش عبدالله پدر و اجداد محمد بوده و محمد همه بت ها را شکست غیر بت پدرش و با جنایت و زور قمه ان را خدا نامید. الله سنگی مسلمان ها حتی نمیتواند یک موش خلق کند. من نمیدانم پس بت باید چه شکلی باشد؟ دور سنگ طواف میدهید و میگوئید: بت و سنگ پرست نیستید!؟ ترجمه ی الله هم خدا نیست و این مغلطه ایرانیان قمه برگردن مسلمان است. افتاب امد دلیل افتاب! مگر مولوی و عطار مثل تو نمی توانند اشتباه کنند!؟ حتی فروید و انیشتین هم در بعضی مسائل اشتباه کرده اند. سنگ است و داری می بینی و خودت را گول میزنی که انشاالله گربه است! همچنان نرود میخ اهنین در سنگ
    0
    10
    جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    آیا الله نام بت بوده؟ چرا پیامبر اسلام نام بت اجدادش را برای خدای دینش انتخاب کرد ؟!. در میان بت های موجود در شبه جزیره عربستان، بتی به نام «الله» وجود نداشت. برای مطالعه درباره بتهای شبه جزیره می توانید به کتاب «اسلام و عقائد و آراء بشری» نوشته یحیی نوری، ص 248 به بعد مراجعه کنید. در این کتاب درباره بتهای عربستان بررسی مفصلی دارد. دیدن این مسائل و نظیر آن سبب شده که عده ای به جای بررسی تاریخ، در ذهن خود مسائلی را بسازند و بعد به جای تاریخ بیان کنند در حالی که هیچ مستند تاریخی ای برای آن ندارند. و فهم چرایی رواج اسم "الله" در بین اعراب علیرغم بت پرست بودن آن ها، با فهم معنای بت پرستی روشن می شود. در واقع بت پرستان مشرک بودند. و مشرک به کسی می گویند که در کنار خدا، دیگری را به باطل دارای وجاهت بدانند. در مناظره ای بین پیامبر (ص) و بت پرستان، عقیده این گروه، روشن تر می شود:. «پیامبر (ص) رو به مشرکان عرب (بت پرستان) کرده و فرمود: چرا بتان را پرستش کرده و از پروردگار جهان دست کشیده‏اید؟ گفتند: با این کار به خداوند تقرب مى‏ جوییم.
    0
    0
    شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا. ادامه: فرمود: مگر شما خودتان آنها را نتراشیده ‏اید؟ گفتند: آرى. فرمود: باین ترتیب اگر آنها شما را عبادت کنند شایسته ‏تر است تا شما آنها را. (چون بتان مخلوق و شما خالقید) . سپس رسول خدا(ص) به گروه سوم از بت پرستان فرمود: شما جماعت مسلمان را با خودتان مقایسه نمودید، در حالى که ما همچون شما نیستیم. زیرا ما بندگان خدا، آفریده و دست پرورده اوئیم، گوش بفرمان و تسلیم نواهى او هستیم، و خداوند را همان گونه که اراده فرموده عبادت مى‏کنیم،. آرى چون فرموده است هنگام عبادت به جانب کعبه متوجه باشیم، امتثال امر نموده و اطاعت مى‏کنیم، سپس فرموده در سایر شهرها نیز به محاذات کعبه او را عبادت کنیم ما نیز پذیرفتیم و از حدود اوامر او تجاوز نکردیم.
    0
    0
    شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا. پاسخ به شبهه آیا طواف کعبه مانند بت پرستی نیست؟. بین بت و کعبه فرق است، ما کعبه را نمی‌پرستیم، بلکه خدای یگانه‌ای را می‌پرستیم که به ما دستور داده کعبه را طواف کنیم. در حالی که مردم دوران جاهلیت یا قوم ابراهیم علیه‌السلام برای تقرب به خدا بت‌ها را می‌پرستیدند. برای آنان خوراکی و نوشیدنی می‌گذاشتند و باور داشتند که بت‌ها صاحب نفع و ضرر هستند. خداوند ما را به انجام برخی نشانه‌ها، یعنی برخی از مناسک، امر کرد و به ما فرمود: اینها عبادات است. در حج و عمره به ما دستور داده شده که کعبه را طواف کنیم و خدا را بخوانیم و از او طلب نماییم. ما کعبه را نمی‌خوانیم و صدا نمی‌زنیم. ما خدا را می‌پرستیم و کعبه را نمی‌پرستیم و می‌گوییم: خدایا! ما را ببخش و بر ما رحم کن؛ و نمی‌گوییم ای کعبه ما را ببخش و بیامرز، چنان که بت پرستان می‌کردند. ما سنگ را نمی‌بوسیم تا ما را به خدا نزدیک کند، زیرا سنگ منفعت و ضرری نمی‌رساند؛ بلکه آن را می‌بوسیم تا با تقلید از عمل پیامبر اسلام ثواب آن را به دست آوریم.
    0
    0
    شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    موفق و پیروز باش. بیشتر قران و کتاب های شریعتی و بازرگان را بخوان تا بیشتر دانشمند بشوی
    0
    6
    شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۵:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    کتاب های استاد مطهری هم یادت نرود
    0
    2
    شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    من کتابهای شریعتی رو نخوندم و نخواهم خواند. شما به هم به جای تمسخر آن سه کانال که به شما معرفی کردم (چون کتاب نمی توانید بخوانید) را گوش دهید و کمی تفکر کنید
    0
    0
    یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    من مطهری رو قبول ندارم.
    0
    0
    یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    مرحبا بر تو انسان اندیشمند. بجایش هزار بار قران را بخوان و به دیوار فوت کن و برای اینکه تنها به بهشت نروی تا 72 فقره زینب و سکینه و رقیه را بغل کنی بیا و از روی احسان فقط 4 خط از بهترین قسمت را که اقتلو اقتلو نداشته باشد یاد من و بچه های این سایت بده. من تاکنون نادان بودم. شخصی که با شمشیر، دل و جگر ماه را در اورده و کباب کرده هزار بار قابل پرستش است. باشد که بعد از 120 سال پهلوی رقیه و سکینه بخوابی اما بپا سوزاک نگیری چون قبل تو میلیون ها مسلمان شلوار این ها را پائین کشیده اند
    0
    6
    یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    من عاشق خداوند هستم و او را فقط به خاطر خودش می پرستم. چون به من زندگی و نعمات بسیار داده و از من حمایت کرده. آرزوی وصل پروردگارم رو دارم. بهشت و حوری و جوی شیر و عسل همه ارزانی خود شما باد. من نمی خواهم. فقط آرزوی ملکوت اعلی پروردگارم رو دارم. نه بهشت و حوری و قصر و رجروی شیر و عسل.
    1
    0
    دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    خوشحالم اندکی از مزخرفات اسلام دور شدی. من و هیچکس نمیداند که دنیای بی نهایت بوسیله خالق بوجود امده است و یا در مسئله ی بی نهایت خالق و مخلوق یکی هستند. یعنی هیچکس نمیداند خدائی هست و یا نیست و عقیده ی شما هم بعنوان تئوری محترم است. اما به یقین مطلق گاو هندو و الله یعنی سنگ وسط مکه خالق هستی نیستند.
    0
    3
    دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.