شاهزاده رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایرانرادیو فردا: شاهزاده رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایران، در مصاحبهای تازه پیشبینی کرد که ایران «در آستانه انقلابی مانند انقلاب سال ۱۳۵۷ است» و برای هموار کردن راه این «انقلاب» خواستار کمک کشورهای غربی شد.
رضا پهلوی در مصاحبه تازه خود با روزنامه بریتانیایی «تلگراف» که روز یکشنبه، پنجم اسفند، منتشر شد میگوید که «دریچهای حیاتی باز شده که ممکن است فقط چند ماه باز بماند» و به همین دلیل «اکنون وقت عمل است».
به گفته او، جمهوری اسلامی در داخل از نظر اقتصادی تحت فشار است و در خارج بخش چشمگیری از نیروی نیابتی خود را از دست داده و «بهسرعت دارد اقتدار خود را حتی در میان حامیان همیشگیاش از دست میدهد».
شاهزاده رضا پهلوی افزود: «این رژیم در آسیبپذیرترین و ضعیفترین وضعیت خود قرار دارد، درحالیکه ملت ما هرگز تا این حد برای تغییر آماده نبوده است».
انقلاب بهمن ۵۷ که موجب سرنگونی محمدرضا شاه و حکومت سلطنتی در ایران شد، روحانیونی را بر سر کار آورد که بسیاری از ساختارها و قوانین کشور را تغییر دادند و رویکردی خصومتآمیز نسبت به آزادیها و حقوق بشر در کشور، مناسبات با جهان غرب و توسعه در ایران اتخاذ کردند.
به اعتقاد آخرین ولیعهد ایران، دولتهای غربی باید از این فرصت برای کمک به مردم ایران استفاده کنند تا مردم «از راه نافرمانی مدنی راه رسیدن به دموکراسی سکولار» را باز کنند.
با روی کار آمدن دولت دوم دونالد ترامپ در امریکا، تلاشهای مخالفان برای اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران تشدید شده است.
آقای ترامپ با امضای یک یادداشت ریاستجمهوری خواستار اجرای «سیاست فشار حداکثری» بر تهران شده که شامل تشدید تحریمها بویژه کاهش فروش نفت ایران به ۱۰ درصد میزان فعلی است.
شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه با روزنامه «تلگراف»، ضمن حمایت از سیاست «فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ تأکید کرده که این سیاست باید با «حمایت حداکثری» از صدای مخالفان در داخل کشور و تشویق حامیان کنونی جمهوری اسلامی به پیوستن به مخالفان همراه شود.
آخرین ولیعهد ایران در یک تور دیپلماتیک پرشتاب در اروپا بوده است.
او در دو هفته گذشته، در پایتخت کشورهای غربی با همراهی تیمی از مشاوران خود بهطور فشرده تلاش کرده است تا دولتهای غربی را برای وضعیت پس از «فروپاشی جمهوری اسلامی» آماده کند. روزنامه «تلگراف» با ذکر این تلاشها مینویسد که «بااینحال، متقاعد کردن این دولتها همیشه آسان نبوده است».
رضا پهلوی در مصاحبه با این روزنامه تأکید کرده که «غرب نیازی به اعزام نیروی نظامی به ایران ندارد، چراکه مردم ایران خود نیروی عملکننده در این تغییر هستند». او همچنین استدلال کرده که «ایران سرنوشتی مشابه عراق و لیبی نخواهد داشت، زیرا یک انقلاب مسالمتآمیز بخشهایی از حکومت فعلی را نیز با خود همراه خواهد کرد».
این چهره اپوزیسیون میافزاید که «علاوه بر این، ایران دچار پدیدهای مانند طالبان نخواهد شد، چراکه مردم کشور حکومت دینی را تجربه کردهاند و از آن بیزارند».
شاهزاده رضا پهلوی در ادامه میگوید: «تفاوت این بار با گذشته در این است که ما فقط نمیگوییم این رژیم باید برود– زیرا همه، حتی اصلاحطلبان سابق که اکنون به ما پیوستهاند، میدانند که این رژیم باید برود– بلکه یک مسیر روشن و مشخص برای جایگزینی آن ارائه دادهایم. این بار مردم مجبور نیستند حدس بزنند؛ آنها خواهند دانست که چه چیزی پیشنهاد شده است».
پیشنهادی که آخرین ولیعهد ایران برای روز پس از رفتن جمهوری اسلامی دارد، تشکیل دولتی انتقالی است که اداره امور را در دست میگیرد تا یک مجلس موسسان قانون اساسی جدید کشور را تدوین کند، قانونی که در نهایت به همهپرسی گذاشته خواهد شد.
او در این مصاحبه نیز همچون گذشته بر «بازگشت سلطنت» تأکید نکرده و فقط خواستار تشکیل حکومتی سکولار و دموکراتیک شده است.
رضا پهلوی همچنین پنجم اسفند در گفتوگو با شبکه تلویزیونی آی۲۴ اسرائیل نیز تأکید کرد که «مردم ایران درون کشور آماده تغییر هستند» و گفت: «رژیم حاکم نمیتواند هیچ بشارتی را به منطقه و جهان بدهد زیرا ماهیت اساسی و «دیانای» خود را نمیتواند تغییر دهد.»
آقای پهلوی همچنین در گفتوگوی روز سوم اسفند خود با شبکه فاکسنیوز در پیامی به دونالد ترامپ گفت: «رژیم ایران هرگز از درون تغییر نخواهد کرد و متعهد به صلح نخواهد بود.»
رضا پهلوی پیشتر نیز در پیامی به مناسبت آغاز به کار دور دوم ریاستجمهوری دونالد ترامپ، بر اهمیت ادامه فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی و در عین حال حمایت از مردم ایران تأکید کرده بود.
او اوایل بهمنماه امسال هم طی نشستی در باشگاه ملی مطبوعات آمریکا از طرح خود برای سرنگونی و جایگزینی جمهوری اسلامی خبر داده بود.
+316
رأی دهید
-38
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها
بهترین ها
بدترین ها
دیدگاه خوانندگان
۶۰
ضدبشر - گراتس، اتریش
خداوندمیفرماید: ایران در آستانه انقلابی همچون انقلاب ۵۷ است» . ما که چند دهه است که فریاد میزنیم این حکومت اخوند ها هیج فرقی با دوران شاه مخلوع ندارد . حالا خودت اعتراف میکنی ملت همانطوری که رژیم فاسد پدرت را به زیر کشیدند , همانطور هم الان میخواهندرژیم فاسد اخوند ها را براندازند . حق که با ما بود حبیبی
146
30
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۹
Burgundy - ریگا، استونی
درست میگه ایران خیلی وقته ابستن انقلاب هست ولی مشکل اینه اکثر انقلاب ها نتیجه بعد انقلاب به خطا رفته ملت باید خیلی هشیار باشن باز گول نخورن خداوند (اگر خدایی باشه) به انسان عقل و شعور و قدرت تحلیل داده به جایفحش و برچسب و هرکی با ما نیست ضد ماست همه باید با من ولی من یه ذره هم کوتاه نمیام مثل بچه های دبستان، زیباست بشینیم فکر کنیم و سرنوشت خودمون رو خودمون بسازیم بنده و عبد رهبر و امام و شاهنشاه و پیشوا و غیره نباشیم. سیستم سالم رو درست کنیم نه وابسته به شخص .
127
25
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۹
Burgundy - ریگا، استونی
این بابا اگر واقعا هم ادم خوبی باشه و با حسن نیت بیاد باز حداکثر به مدت چندسال به عنوان رییس جمهور/نخست وزیر با قدرت پارلمانی محدود و جوابگو بیاد، رو چشم ما هم جا دارن. ولی قدرت نامحدود بدون افسار فساد میاره این بارها و بارها ثابت شده
122
32
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۲
ako kermanshah - اسنانبول، ترکیه
درود بر خاندان ایران ساز پهلوی و به امید فردای بهتر برای میهن.
16
70
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۶
Ali Nazari - میامی، ایالات متحده امریکا
وقتی شاهزاده رضا پهلوی حرفی میزند ۵٪ مخالفانش که شامل ۲-۳٪ ساندیس خوران احمق و ۲-۳٪ مجاهدین و کمونیستها هستند اینجا آمده و از ترس مدام وق وق میکنند . بعد از ۴۶ سال فقر و فلاکت و بیکاری و زندان و اعدام و شکنجه و گرسنگی و صدها درد بی درمان ، ۹۵٪ مردم آرزوی برگشت به دوران شاد و رفاه و خوشبختی و فراوانی و دلار ۷ تومانی و آزادی و پاسپورت با ارزش و صدها چیز خوب دیگر را که به خاطر فتنه ۵۷ از دست دادند را میکنند . ما این ۵٪ اقلیت احمق را که کشورمان را ویران کردهاند را زیر پاهایمان له کرده و ایران آزاد و آباد را روی جنازههایشان از نو میسازیم. زنده باد ایران آزاد و آباد. همیشه جاوید شاه. درود بر روان پاک محمد رضا پهلوی، شاهنشاهی که بهترین ها را برای ایران و ایرانی میخواست. مرگ بر خامنه ای، لعنت به روح کثیف تر از مدفوع خمینی آدم کش دروغگو.
14
59
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۵
Momijii - توکیو، ژاپن
آقای پهلوی ، امیدوارم اگر دگرگونی عظیمی هم پیش روی جامعه ایران پیش بینی میشه ، مثل شورش و حماقت سال پنجاه هفت نباشه و مردم با درایت و با استفاده از تجربه گذشته بپا خیزند و بساط ظلم و فساد دینی رو برچینند که نتیجه اش پسرفت نزدیک به نیم قرن را برای این مردم و مملکت رقم زد !!
16
50
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۷
Munchen - مونیخ، آلمان
بعضیها چه فشاری رو تحمل میکنند،آیدیهای نو ظهور همکه داریم!
36
46
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۶
سرباز رهبر - لندن، انگلستان
ای بابا ما هروقت میایم این سایت نیش و قیافه این گوشت تلخ میاد بالا روزمون خراب میشه از مسوولین سایت خواهش میکنم ریخت و قیافه این جانور رو پرینت بگیرن بذارن رو قندان و یخچال تا بچه بترسه دست نزنه بهش
61
36
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
تناقض جالبی در رفتار و گفتار رضا پالانی و لاتهای پالان طلب وجود داره. اونها از یک طرف از انقلاب ۵۷ متنفر هستند و اون رو "شورش" میدونن و ازدیکتاتوری و خونریزیهای اون انقلاب انتقاد میکنن. اما از طرف دیگه خودشون دقیقا خواهان یه انقلاب خونبار دیگه حتی با دخالت خارجی به همراه چوبه های دار و اعدامهای گسترده هستند و از دیکتاتوری پالانی پشتیبانی میکنن!
62
11
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۴
kakoch - کاکوچ ، ایران
ایران کشوری که همیشه توسط قدرتهای جهانی کنترل میشه و دست نشانده های خودشون رو به روی کار می آورند چون ملت ایران را خوب می شناسند که همیشه دنبال بت سازی هستند، بنابر این آخوند و شاه و.. فرقی ندارد این مملکت مزدور پرور است. بقول پیرمرد بلوچ من نه در زمان شاه شناسنامه داشتم نه در زمان آخوند. یعنی همه مزدور و دست نشانده ملت هم در خواب. این کشور زمانی درست میشه که مردمش خودشون بفکر سرنوشت خودشون باشند. و یک حکومت مردمی بوجود بیاورند. الان ببین دست بوسان شاهزاده چطور میان منفی میزند مشکلی نیست اینطوری معلوم میشه که آینده ایران بدتر از این خواهد شد تا زمانی که شما ها مزدور پرور هستید یا آخوند رو سرتون میارن یا شاه...
51
12
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
kurosh-h - لوند، سوئد
Burgundy - ریگا، استونی
شما چه الترناتیوی برای سرنگونی رژیم اسلامی میبینی : شازده مسعود خان رجوی که صداش هست اما خودش نیست ؟؟ ، بانو لچک مریم رجوی ، احزاب چپ ؟ که بیشتر نماد خانه سالمندان هستند و هنوز سر خوب و بد بودن استالین و یا رهبران جین بحثمیکنند ، و یا خواهان پیاده کردن سوسیالیسم لبنیاتی آلبانی که توسط انور خوجه پیاده شد ، در ایران هستند ، و یا احزاب قومی تجزیه طلب ، شاهزاده رضا پهلوی میتوانند نماد اتحاد ملی باشند ، هزار بار هم تاکید کرده فقط تا مرحله گزار ، امثال شما که او را به خاطر بی عرضه گی و حتی بی غیرتی مسخره میکنند ، پس ترستان چیه ، ؟؟؟
12
40
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
Persian2600 - استکهلم، سوئد
درود بیکران بر خاندان پهلوی ایراندوست و ایرانساز و مخصوصا شاهزاده رضا پهلوی🧡🧡. قابل توجه انهای که هنوز نمیدانند یا میدانند ولی نمیخواهند بدانند. خاندان پهلوی هم و غمشان سازندگی و پیشرفت ایران بوده و هست ولی اخوندهای دزد و فاسد و لواطکار تخم حرام تازی هم و غمشان فقط و فقط سازندگی و پیشرفت تازیهای لبنان، غزه و سوریه و عراق و یمن بوده و هست و برای ایرانیان اصیل و وطنپرست پشیزی هم قائل نیستد، سعی کنید اینهار رو درک کنید.
9
55
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
Tornado1 - استانبول، ترکیه
ههههههههههههه هست اما نه برای تو ، برای ملت ایران
49
9
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
Tornado1 - استانبول، ترکیه
Burgundy - ریگا، استونی
اینا یا صفر ، یا صد ، شک نکن
40
5
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
varied - ریزه، ترکیه
تنها راه نجات ایران از این رژیم پلید اسلامی حمله نظامی به ایران توسط یک نیروی خارجی مثل آمریکا است/ با توجه به احترام ویژه که به شاهزاده رضا پهلوی دارم اما این حرفهاش بوی نا میده یعنی 40 ساله این حرفها از طرف ایشون و عده ای دیگر تکرار میشه و طویله اسلامی همچنان در ایران یکه تازی میکنه به باور من مرگ یکبار شیون یکبار با یک حمله نظامی میشه کار طویله اسلامی را تمام کرد البته این هم قبول دارم امریکا در فکر منافع خود است خوب اینکه بهتره 40 ساله مستعمره چین و روسیه و عربها هستیم و این بی شرفها کل سرمایه و دارایی ایران را همراه آخوندهای زالوصفت غارت میکنند 5 سال هم امریکا ببرد عوضش مردم ایران در آسایش و رفاه زندگی میکنند مگر در عراق غیر از این شد در سفری که سال قبل به سلیمانیه داشتم باور کنید دست کمی از شهرهای اروپایی ندارد مردم در رفاه و آسایش و خوشی زندگی میکنند چرا مردم ایران خوشی نداشته باشند
12
34
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۹
محمد پارسا - استکهلم، سوئد
همسر جنابعالی و نوچه هات ولی میگن سال 57 انقلاب نبود و اون شورش بود. خوب بود یک هماهنگی قبلش با هم میکردید.
29
19
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
هر کسی به تو مشاوره داده تا همین امروز اشتباه بوده است ! و بی حاصل ٫ این نطق ات که تو دهنی بزرگی است به همه طرفداران و لات های تحت فرمان زنت مخصوصا ارازل الاف و بی خاصیت در همین سایت امثال زرتشت و سبک مغز ٫حمیذ ۴۰۰ و بقیه که تا دیروز دلایل شورش ۵۷ را توطعه خارجی می دانستند و نه یک انقلاب که در تمام متون و کتب علمی جهان اورده شده است ٫ را کتمان می کردند و ماله کشان در جهت فریب انظار عمومی ! گام بر میداشتند٫ است و امیدوار کننده ! لذا چون پدرت محمد رضا شاه٫ که جزو اولین نفرات بود و تو متعسفانه جزو اخرین نفرات هستی که صدای انقلاب یک ملت را می شنوی ٫ تمام توانت را اگر واقعا بفکر انقلاب هستی و ازادی بر روی قدرت بی کران ملت بگذار ! و کودتا و حمله نظامی بیگانگان را به ایران ما فراموش کن !
35
7
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
Persian2600 - استکهلم، سوئد
سرباز رهبر - لندن، انگلستان
خب، ما از حرف جناب عالی ... مغز اینو میفهمیم که تو فقط با پاین تنه و زیر شکم اخونهای فاسد و پاپتی حال میکنی. پقتی اینطوره پس خودتو اذیت نکن و اینجا پرسه نزن. گورتان را کم کنید تشریف ببرید پیش علی چلاق لواطکار و سعید طوسی بچه باز.
5
39
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
Momijii - توکیو، ژاپن
از پاپ کاتولیک تر از شاه و پسرش پالانی تر ! شورش نه انقلاب ! دلایل انقلاب هم موجود است ! کتاب بخوان
39
8
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
باجناق ۵۷تی را از کجا میشود شناخت ؟ مثل نقل و نبات اسم تولید و قربان صدقه هم دیگر .گرامی عزیز این .. ..ها همه فحاش هستند. گرامی اینها هیچی نمیدانند فحاش هستند هنوز نمیدانند زنش زیر یکی دیگر میخوابد. ولی از یک طرف باید هم تحسین کرد با اسم پیدا کردن حرف ندارند.آیا نتیجه بلند کردن قمبل سفید در حوزه است؟ نمیدانم ولی خیلی اعتماد به نفس که در کنار راسو رستگو و ضد بشر .باجناق آزادی اسم خود را هم بگذاری آذر بلبل.خوب اگر حساب فانتزی باشد ما هم داریم. یک طلبه خپله قمبل سفید را در حوزه شماره 69 تصور کنید. که لخت پشت کامپیوتر نشسته. با ۵۰ تا اسم مدام مینویسد. نور زهرا .نور زهرا .رضا پهلوی کیه ؟ ما آزادی و دمکراسی میخواهیم. حقوق بشر میخواهیم.و در وسط هم یک بار... میزند. یا فانتزی بهتر .تصور کن. مغز تنها خوردنی نبود بلکه فروشی برا استفاده مستقیم. دو کیلو مغز بخرید و ببرید پیش ۵۷ تی یا سایبری چپ نما آزادی خواه این سایت...این هم دو کیلو مغز استفاده کن. پاسخ.محضور هستیم برای ما سایبریها و قشری از ۵۷ استفاده از مغز ممنوع است
7
27
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۲
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
باور بفرمایید مقصر اصلی، یاسمین جون استش. اگر مرتب روان نمیشد پدر به فرانسه و پیش این آق رض دماغو میموند و تر و خشکش میکرد. اینم اینجوری قاط نمیزد. میگم واسه اینکه دلش نشکنه، مراسمی بگیریم و یه قابلمه هم بزاریم رو سرش که آرزو به دل نمونه. جنسای فرانسوی هم دیگه نخریم که داغ دلش تازهتر نشه.
32
8
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
تو نه تنها یک .. نادان و مریض ! که یک موجود خطرناک برای زن و بچه ات و حتی بقیه وحوش پالانی هستی ! به یک روانپزشک تا دیر نشده و در گوشه یک زندان عمر ..را سپری نکرده ای ٬ مراجعه کن
28
7
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۶
قورپه - بروکسل، بلژیک
شاه الهی عزیز ایا بیوگرافی خانم رضا پالانی را میدانید ؟زنی که سه ماه با یک نفر دیگه در حال خوش گذرانی بوده
30
8
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۹
Burgundy - ریگا، استونی
kurosh-h - لوند، سوئد
کسی نگفت ایشان به عنوان بخسی از اپوزوسیون فعالیت نداشته باشه مشکل اینجاست سلطنت طلب ها میگن فقط رضا، هرکس دیگه ای بیاد کوچکترین فعالیتی بکنه به باد فحش و حرف مفت میبندنش مثال بزنم؟ حامد اسماعیلیون، مسیح علینژاد، نرگس ستوده عبدالله مهتدی حتی فعالین . داخل ایران که حتی زندان هم رفتن فردا یکی دیگه بیادبامشی غیر پهلوی به اونم فحش و برچسب میزنن همه رو خنثی میکنن خوب اینا الان قدرت دستشون نیست همه رو نفی میکنید فردا ارتش و ساواک و پول نفت بیاد چب میشه به نظرت؟؟ . ادم خواهان تغییر واقعی از هرکسی که بر ضد این رژیم فعالیت کنه با اغوش باز استقبال میکنه علیرغم تفاوت نظرها نه اینکه در راستای اهداف رژیم همه انرژی رو صرف خنثی کردن فعالیت بقیه بکنه . سیستم مورد نظر بنده هم دمکراسی پارلمانی ریاستی با مدت محدود هست دنبال خدای ایران پدر ایران و دیکتاتور هم نیستم اصلحین تو این سیستم خودشون میان بالا اگر ملت انتخابشون کنه خدا هم باشن برای مدت محدود خدمت خواهند کرد و بعد خداحافظ
25
9
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۹
Burgundy - ریگا، استونی
Tornado1 - استانبول، ترکیه
اره عزیز متاسفانه هنوز دنبال پدر و خداوند و چوپان هستند با چوب بزنه دستور بده بگیره بکشه باورشون نمیشه مردم خودشون میتونن مجلس و نماینده و غیره داشته باشن رو خودشون حکم کنن امان از دست ذهن استبداد زده
25
7
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
Burgundy - ریگا، استونی
دوست عزیز مردم سیستم را تعیین میکنند و این افراد تندرو که میگی هر کدام یک رای دارند مثل بقیه مردم. امیدوارم مردم همان سیستم مدنظر شما را انتخاب کنند. به امید ایرانی آزاد و پیشرفته به دور از اسلام و استبداد
8
10
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۷
Munchen - مونیخ، آلمان
Burgundy - ریگا، استونی
از اینهایی که نام بردی مهتدی که اولویتش کردستان (Kurdistan First) و به احتمال قریب به یقین تجزیه کردستانه.علینژاد و خصوصا اسماعیلیون اصلا وزن سیاسی لازم را ندارند.مسیح علینژاد یک خبرنگار و فعال اجتماعیه مسائل زنان هست و اسماعیلیون هم یک فعال اجتماعی متمایل به مجاهدین که اصولا فعالیتی هم ندارد.تو یک مورد نماینده اپوزیسیون دیگر نشان بده که وجود داشته باشه حرف و منیفست و برنامه ای داشته باشد،مطمئن باش مردم خودشان میشینند سبک سنگین میکنند.در ضمن مگر کسی جلوی فعالیت مسیح علینژاد و اسماعیلیون یا دیگران را گرفته؟ خودشان وزنه سنگینی ندارند و نمیتونند مردم را جلب کنند.و در آخر اینکه تعصبی روی شخص شاهزاده و حکومت سلطنتی ندارم.هر کس و هر گروهی به جز مجاهدین،تجزیه طلب و اسلامگرا را با کمال میل قبول میکنم.انقلاب نیاز به رهبر داره.جامعه ایران هنوز مستعد گرفتار این آخوند و آن اسلامگرای دیگر شدنه.تجزیه طلبان کمین کردند و شخصی مثل شاهزاده بیشترین شانس رو برای اتحاد مردم داره.قرار نیست پادشاه بشه مگر با رای مردم .نمیشه انکار کرد بین مخالفین بیشترین طرفدار رو داره.اگر منکر این هستی که حرفی باقی نمیمونه.
3
18
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۹
Burgundy - ریگا، استونی
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
درود بر شما هموطن شما انسان های ازاده سرمایه واقعی این ملت هستید چشم امید ما به شماست . امیدوارم سیستم اینده هر سیستمی باشه سیستمی عادلانه و به دور از هرگونه استبداد باشه برای پایان رنج چندصدساله این میهن برای ازادی
10
2
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۹
Burgundy - ریگا، استونی
Munchen - مونیخ، آلمان
خب باشه بحث من دفاع از این نگرش اون نگرش نیست هرکی ازاده عقیده و مانیفست خودش رو داشته باشه ولی دعوت به خشونت و فحاشی و رفتارهای سبک از هر طرفی بیاد مذمومه چون این رفتارها اصولا مغایر با اصل ازادی بیان هست اینکه مجاهدین و اخوند ها هم معلم اخلاق ما نیستن که از انها تقلید بکنیم دوستان هم ازادن اگر مشکلی یا مخالفتی با علینژاد اسماعیلیون یا هرادم دیگه ای دارن محترمانه و منطقی مطرح بکنن همانجور که انها ازادند نظر خودشون رو بگند. من به شخص هرکس که قدمی برای ازادی ایران برداره فرد قابل احترامیه برام حتی اگر با ۱۰۰٪ نظراتش هم موافق نباشم همین اقای اسماعیلیون شدیدا درگیر قضیه محکوم کردن و تروریستی اعلام کردن سپاه در قضیه کشتار هواپیما اوکراینی بوده یا گردهمایی برلین، خانم علینژاد هم یکی از سردمداران کمپین ازادی های زنان بوده و هست این دو هردو قابل احترامند علیرغم گذشتشون. ادمها عوض میشند یه زمانی ۷۵ درصد ایران به خاتمی رای دادند نمیدونستند این راه اشتباهه این نظام اصلاح شدنی نیست الان ایا همه باید کشته بشن؟؟
3
1
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
طرف را تو ده راه ندادند رفت تلآویو بغل سطل آشغال کنار اسانسر
6
3
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
Burgundy - ریگا، استونی
اصلا گذشته انسانها هیچ ربطی به وضع فعلیشون نداره. من خودم به میرحسین موسوی رای دادم و یک زمانی نماز هم می خواندم. ولی الان کسی که رای بده را خائن میدانم. همین میرحسین موسوی دگه از دوران طلایی امام صحبت نمیکند یا مسیح علی نژاد که قبلاً اصلاح طلب بود تاثیری که روی زنان داشته ایرانی داشته هیچ کس نداشته و به نظرم بیشترین تاثیر را در انقلاب زن آزادی روی زنان داشته و واقعا خیلی به جمهوری اسلامی ضربه زده. افرادی که گذشته افراد را در نظر میگیرند عملا به نفع رژیم کار میکنند. مهم اینه که همه افراد گروههای مختلف اگر متحد نمیشن حداقل علیه هم نباشند.
2
4
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۷
Munchen - مونیخ، آلمان
Burgundy - ریگا، استونی
آیا رضا پهلوی دعوت به فحاشی و خشونت کرد؟ شما داری درباره رضا پهلوی نظر منفی میدی،اینکه برخی از هوادارانش چه رفتاری داشتند به شخص اون چه ربطی داره؟ آیا وقتی هوادار تیم پرسپولیس یا استقلال میره فحش میده و سنگ پرت میکنه،مسئولش فوتبالیستها و مربیها هستن؟ رضا پهلوی که رسما اعلام کرد از افراد فحاش برائت بشه.دیگه مشکلت چیه؟ بعدش نوشتی هرکس برای آزادی ایران قدم برداره حتی اگر ۱۰۰٪ موافق نظاراتش باشی برات قابل احترامه.خب پس در مورد رضا پهلوی چرا استثنا قائل هستی؟ الان اصلا حامد اسماعیلیون کجاست؟ بنظر میاد داری عمدا از برخی مسائل طفره میری.کسی نگفت اسماعیلیون و علینژاد و غیره حذف بشند.اما اینکه بین مخالفین طرفدار پیدا کنند یا نه،دست هواداران رضا پهلوی نیست.مسئولش خودشون هستند.شما نمیتونی بگی تیم فوتبال فلان چون ضعیف بازی کرده و تماشاچی نداره من برم حمله کنم چرا تیم مقابل پر طرفداره.هر کس هر چی در چنته داره بیاد ارائه بده.اگه چیزی نداره،پس سکوت کنه نه تخریب.در غیر اینصورت فقط میمونه کینه و عقده بی منطق و یا عوامل سایبری رژیم و مجاهد و تجزیه طلب.
1
5
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۹
Burgundy - ریگا، استونی
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
بله کاملا درست میفرمایید پدر و مادر بنده هم یه زمانی رای میدادند ولی خب بعد خاتمی فهمیدند که اشتباه کردند و هر رای در شرایط الان وقتی که رییس جمهور اصلا در حد ابدارچی هم اختیار نداره و رهبر عملا شده سلطان فقط حکم پروپاگاندا و یک تایید برای این نظام هست که بره به دنیا بگه ببینید این مردم منو میخوان من پشتوانه ملی دارم کی میگه ما طرفدار نداریم دیدیم دیگه واقعااا فرق روحانی و رییسی و پزشکیان و حتی خاتمی چی بود
0
4
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۹
Burgundy - ریگا، استونی
Munchen - مونیخ، آلمان
نخیر درست میفرمایید خود ایشون هرگز نگفتن من هم همچین ادعایی نکردم و باز میگم ایشون هم تلاش و کوششون برای ازادی ایران قابل ستایش هست من هرچند عده نه چندان قلیلی!!! از اطرفیان ایشان شامل یکی از نزدیکترین افراد که خود شما مطلع هستید اسم نمیارم شعار مرگ بر راست و چپ میدن که این دوستان مخاطب اصلی سخن من هستن من خودم علیرغم جمهوری خواه بودن طرفدار حرفهای زیر شکمی و غیره بعضی از دوستان جمهوری خواه نیستم ولی قبول کنید این رفتار متاسفانه در بین برخی برادران و خواهران سلطنت طلب خیلی تو چشم میزنه ما همه از الان باید فرهنگ گفتگوی سازنده و دمکراتیک رو یاد بگیریم علیرغم تفاوت های دیدگاهی اگر ببینید حتی انقلاب سال ۵۷ هم وقتی پیروز شد که کمونیست چپ بیخدا با ملییون و اخوندهای به شدت مذهبی تونستن اتحاد ایجاد کنن اینکه داستان بعد انقلاب چی شد این یک بحث دیگست ولی اگر همه به جای مبارزه تو سرکله هم میزدند اصلا امکان پیروزی این انقلاب نبود
0
4
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
Munchen - مونیخ، آلمان
(آیا وقتی هوادار تیم پرسپولیس یا استقلال میره فحش میده و سنگ پرت میکنه،مسئولش فوتبالیستها و مربیها هستن؟)بله مسعولش ان فوتبالیستی ایست که برای تیم حاشیه می سازد و ان مربی که با ورود لاتهایی امثال هانی کرده به تمرینات تیمش جو سکوها را ملتهب می کند !(رضا پهلوی که رسما اعلام کرد از افراد فحاش برائت بشه.دیگه مشکلت چیه؟ ) همین اقا در کنار شاهین نجفی که اعتقاد به اخته کردن چپ ها در دانشگاه و مسلمانان در مساجد را دارد می ایستد و انگشتانش را به علامت پیروزی بالا می برد ! سید علی هم انهایی را که دانشجویان را به زمین پرتاب می کردند و حیدر ٬ حیدر ٬می کردند را هم محکوم می کرد ! بقیه مزخرفاتت هم تکراری است و شعار و ارزش جواب دادن ندارند.
6
2
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
Burgundy - ریگا، استونی
کسی که انقلاب کرد شخص شاه بود که تن به اصلاحات نداد ملایان که ازادانه در مساجد در حال فعالیت و شبکه سازی بودند٫ از این فرصت و نا اگاهی ملت که حاصل یک عمر استبداد و خفقان بود سوع استفاده و بر مسند قدرت نشستند.
6
1
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۷
Munchen - مونیخ، آلمان
Burgundy - ریگا، استونی
من با این نظر شما موافقم.چون منطقی و بدور از کینه و بغض های بی منطق اکثر دیگر مخالفان پهلوی خصوصا در اینجا هست.نظر من هم همونطور که بالا نوشتم این هست هر شخص و هر قشر و گروه سیاسی، چپ راست مشروطه خواه جمهوری خواه پادشاهی مطلق خواه پادشاهی مشروطه خواه، هرچیز -به غیر از اسلامگرا،تجزیه طلب و مجاهد--حق دارند آزاد بین ما فعالیت کنند و نظر خودشون را داشته باشند،رهبری انتخاب و حزبی درست کنند و برای کنترل حکومت بعدی رقابت کنند.مسلما هرکس عقاید و برنامه و نظرات قویتری داشته باشه پر طرفدارتر میشه.کسی جلوی فعالیت دیگران را نگرفته.عده ای فحاش همیشه وجود خواهد داشت،بخشی از این برمیگرده به فرهنگ بد رایج در ایران به لطف این رژیم،بخشی برمیگرده به احساسات قوی و کنترل نشده ناشی از شدت خشم از تجربه انقلاب ۵۷ و ائتلاف غیر قابل انکار سرخ و سیاه که نزدیک نیم قرن بدبختی و فلاکت نتیجه اش بوده.البته فعالیت ارتش سایبری رژیم،به جان هم انداختنها و تفرقه اندازیهای این افراد هم تاثیر داشته.هیچکس نمیداند چند نفر همینجا سایبری رژیم مشغول فعالیته.
0
3
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۷
Munchen - مونیخ، آلمان
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
اول که بی ادبی نکن.مزخرف را تو نوشتی که در و دیوار رو بهم ربط دادی.هنوز نتونستی جواب سوالهای سری قبلی من رو بدی و در رفتی،چون جوابی نداشتی آبها از آسیاب افتاد؟ باز برگشتی.حرفهای تکراری.بعدش تو را چه به ابراز نگرانی از فحاشی عده ای،خودت اینجا کامنتهایت پر از فحش و توهین های سطح پایین و جلفه اینجرو کسی نمیتونه اعتراضی به فحاشی عده ای داشته باشه.در آخر : کسی جلوی فعالیت کسی رو نگرفته.چیزی در چنته دارید بیارید بیرون.حزبتون کو؟ نمایندتون کو؟ رهبرتون کو؟ برنامه هاتون چیه؟ اگر ندارید سکوت. فقط مخالفت و پارازیت؟
0
3
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
Munchen - مونیخ، آلمان
کسی که انقلاب کرد شخص شاه بود که تن به اصلاحات نداد ملایان که ازادانه در مساجد در حال فعالیت و شبکه سازی بودند٫ از این فرصت و نا اگاهی ملت که حاصل یک عمر استبداد و خفقان بود سوع استفاده و بر مسند قدرت نشستند.
3
0
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.