شاهزاده رضا پهلوی: تصور کنید که ایلان ماسک کارخانه تسلا را به بلوچستان بیاورد

ایندیپندنت فارسی: شاهزاده رضا پهلوی روز سه‌شنبه ۹ بهمن در باشگاه ملی مطبوعات واشنگتن سخنرانی کرد و به فرصت‌های از دست رفته ایران در عرصه سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی اشاره کرد.

او در بخشی از سخنانش گفت: «تصور کنید اگر ایلان ماسک فردا تصمیم بگیرد که یک کارخانه تسلا را در بلوچستان تاسیس کند. چقدر ایران می‌توانست از چنین سرمایه‌گذاری‌هایی بهره ببرد؟»

وی تاکید کرد که در شرایط فعلی، هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به ورود به ایران نیست، اما اگر ساختارهای حکومتی تغییر کند، کشور می‌تواند به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی تبدیل شود.

شاهزاده رضا پهلوی همچنین به لزوم همکاری ایران با متخصصان جهانی در حوزه‌هایی مثل مدیریت منابع آبی و فناوری اشاره کرد و گفت که کشورهایی مانند اسرائیل در این زمینه تجربه‌های موفقی دارند که می‌تواند در حل بحران‌های زیست‌محیطی ایران مؤثر باشد.
+334
رأی دهید
-48

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه

    چپولهایی که میان برای حمله. یه سوال دارم، آیا شما با ساندیسی ها تفاوتی دارید؟
    27
    120
    ‌پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    ایران یوکی رحم کن به امثال این پیره زن چپول هر روز که یک مطلب از پهلوی ها می‌گذاری این بدبخت فشارش میره بالا و هذیون گفتن اش شروع میشه
    19
    104
    ‌پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    رگبار - کپنهاگ، دانمارک

    الان سه فاسد تب میکنن
    20
    107
    ‌پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    paksan - ایران، ایران

    امکان پذیر نیست ولی واقعیت داره و در آینده همه چیز ممکنه وقتی ایران آزاد باشه. آوردن یک کارخانه به جایی نیاز به زیرساختهای اولیه مثل آب و برق و امنیت و سپس دسترسی به زنجیره تامین قطعات و در مرحله سوم دسترسی به بازارها داره که این چیزها حتی برای تهران هم در حال حاضر مشکلات فراوان داره چه برسه به سیستان. البته پزشکیان و دولت قبل پیشنهاد بردن پایتخت به مکران را دادند که به نظر میرسه علت اصلیش همین موضوعات که گفتم برای صنایع باشه ولی طبق معمول حرف انتقال پایتخت را میزنند که هیچ ربطی به صنایع نداره و برعکس باید صنایع منتقل به جنوب ایران بشوند البته اگر زیرساختهای اصلی مهیا و دولت قدرت کافی برای انتقال صنایع اصلی به جنوب را داشته باشه. به نظر من بهترین راه مبارزه با تعداد عظیم استخدامی های روابطی در این کارخانجات این بهترین حرکت هستش که با بازخرید کارکنان یا انتقال آنها به مکانیت جدید ایرانخودرو و سایپا و سایر خودروسازها و البته سایر شرکتهای مهم استان تهران موافقت بشه و اینطوری حداقل هشتاد درصد کارمندان و کارگران ومدیر اضافی بازخرید و کارکنان این مراکز واقعی و متعادل میشوند.
    72
    15
    ‌پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    AKBAR_KACHAL - لندن، انگلستان

    بابا بس کن رضا دماغ، اینقدر چرند نگو مردک. ایلان ماسک مگه دیوانه هست کار خونشو بیاره ایران، اولا عرب ها و اسرائیل نمیزارن چون اینها دوست ندارن ایران پیشرفت کنه و دلیل دوم اگر ایلان بخواد همچین کاری کنه کارخونشو میبره هند پاکستان یا جنوب شرق آسیا. تو هند و پاکستان یه کارگر با روزی 1 دلار هم کار میکنه ولی ایران همچین چیزی غیر ممکنه. یه خورده فکر کنید احمقها این چرندیات چیه میبافید به هم 😅😅
    134
    43
    ‌پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    فاطی کماندو - قرچک، ایران

    شاهزاده عزیز گرامی من دست پای شما رو میبوسم که همانند پدر بزرگوارتان جز عشق به ایران چیزی در دل و اندیشه پاک خود ندارید. واقعا فکر کنید شاهزاده عزیز از ایلان ماسک و تسلا صحبت میکنن بعد این اخوندای دزد اشغالگر ایران و ایرانی رو با پاکستان و سومالی و زنگبار. سرنوشت کشور اشغالی ما رو هم که گره زدن به یک مشت دزد و جانی ادم کش و تروریست مثل خودشون. شاهزاده گرامی تنها امید ما ملت رنج کشیده هستی امیدوارم که برهبری شما و همت ما مردم ایران را هرچه زودتر ازاد و اباد کنیم. جاوید ایران جاوید شاه جاوید خاندان ایرانساز پهلوی.
    22
    106
    ‌پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Tornado1 - استانبول، ترکیه

    ملت خود را به بلا دچار کند تا تو به عقدة السلطنه ات برسی
    122
    31
    ‌پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    لازم نکرده کارخانه تسلا را به بلوچستان ببری !حق آبه هیرمند را که بابات به افغانها داد و باعث همه بدبختی قوم بلوچ شد را اگر تونستی از آنها بگیر بعد بریم سر بحث رویا های توو قول و قرارهایت که یکی بعد از دیگری سنگ روی آب می‌شوند و تو هم دلاورانه دم نمی زنی 😅دوستان شک ندارم این شکر عقل ۶۵ ساله دیگر پاک خل شده است ،بارها عرض کرده ام عواقب خطرناک آمیزش در سن بالای پدر و مادر در فرزندان اثرات غیر قابل جبرانی دارد که در ایشان مشهود و غیر قابل انکار است ،این اختلالات ژنتیکی در پدر مرحوم ایشان هم بشدت عیان و مشهود بود ،یک روز از اسب می افتاد و دستش را حضرت عباس می گرفت ،روز بعد با حضرت علی در ارتباط بود و بقیه داستان ،آن ابله رضا شاه را بگو که با ۴۵ سال سن هنوز بفکر زادو ولد بود اما دست رد به سینه یکی مثل آتاتورک میزد که به او دخترک ترکی را پیشکش کرده بود که مبادا آتاتورک هم از او درخواست دختر ایرانی کند (از فرمایشات گوهر بار طرفداران فرقه پالانی )😅،و همین بی توجهی به سرنوشت کودک در مرحوم محمد رضا شاه و اثراتش هم معلوم ،بفرمایید ،کارخانه تسلا در زابل ،بدون آب و برق و گاز و جاده
    118
    28
    ‌پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آهنگ رهایی - وایاکیل، اکوادور

    ما ایرانیها هر وقت توانستیم حسادت و غرور را کنار بگذاریم و کار گروهی را یاد بگیریم به جایی میرسیم .و در حال حاضر هیچ گزینه‌ای بهتر از رضا پهلوی برای سر گروهی وجود ندارد
    18
    89
    ‌پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    قاطی کرده ،دیگر بیش از حد قاطی کرده ،حق هم دارد ،رویای سلطنت و اختلالات ژنتیکی و سوع استفاده نزدیکان اش مخصوصا همسر از این اختلات ذهنی ،آنقدر به این کودک ۶۵ ساله فشار آورده است که بجای خبرنگار چهره ترامپ و بی بی را می‌بیند،
    103
    27
    ‌پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    نسل بی سواد - اسلو، نروژ

    دوستان. ما باید با آرزوی سربلندی آزادی و پیشرفت ابران زندگی کنیم حتی اگر هم به این آرزو نرسیم بنا به هردلیلی سیاسی عربها اسرائیل و هر ..... بالخره اون روز فرا می‌رسد حتی اگر ما زنده نباشیم . روند دین زدایی و ابطال آخوند شروع شده است هرچند صد سال دیگه هم طول بکشه . با این آرزو زندگی کنیم و حتی بمیریم . خواهد شد و روزی آزاد خواد شد ایران عزیزمان
    5
    71
    ‌پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    بزک نمیر بهار میاد! کمبزه با خیار میاد!
    97
    27
    ‌پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Tornado1 - استانبول، ترکیه

    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    روی اینا رو نیست که ، دکتر مصدق ، دکتر مصدق ها نه امروزه که سگ رو بزنی دکترا می ...ه دکترای واقعی ، هر کجای دنیا بود با طلا می گرفتنش اما اینا با شعبون فاقد مخ اومدند به استقبالش . حالا این می ناله بیاید منو به حسرت و عقده ام برسونید .
    80
    23
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    freedom of the press - تهران، ایران

    زنده باد خاندان ایرانی دوست و ایرانی ساز ایران. حیف که مردم احمق سالد۵۷ خودکشی کردند و کشور را به دست دشمن دادند.
    20
    88
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Sam1977 - دمشق، سوریه

    این خدا زده باید دلمون براش بسوزه مواد نزده این اراجیف میگه ، اگر خودش قدرت داشت زنش با معلم یوگاش نمیرین سفر و عکس برای شاهزاده بفرسته،،، شاهزاده عزیز وایگرا مشرف کن
    78
    20
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    رهبر پالان طلبان آن طفل ۶۵ ساله ای است که گلابی به خود می بندد و زیر لحاف می رود!
    78
    17
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    Tornado1 - استانبول، ترکیه
    مرحوم دکتر مصدق با هزینه شخصی به فرانسه و سوئیس رفت و اولین دکتر حقوق در ایران شد. ممرضا پالانی برای گرفتن دیپلم با پول ملت به سوئیس رفت و دست در دست ارنست پرون برگشت!
    78
    19
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه

    دوستان چپول موقع کامنت نوشتن دقت کنید پررنگتر بنویسید تا بعد از منفی باران باز هم خوانا باشد چون متاسفانه و بدبختانه مردم ایران شاهان ایران ساز پهلوی را دوست دارند و با شما مخالفند. واقعا چرا؟ مگه پهلوی چه کرده که اینقدر محبوبه؟ به نظرم باید بشینید و تغییر رویه بدید چون این رویه شما تابحال هیچ اثری نداشته
    18
    72
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    اینجا که شمال آلمان استش از دو روز پیش پاسبانی اعلام کرده که جنس نامقبول اومده بازار، تا اطلاع ثانوی خماری بکشین، ولی اون جنس رو نکشین که دچار توهم درازمدت میگردید.
    61
    7
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    خداییش دلم واسه آق رض دماغو میسوزه. از هیچی شانس نیاورد. پدربزرگ ،پدر، زن و بقیش. اگر جوونتر بود می‌آمد لااقل واسه ملیجک بودن مقبول استش.
    64
    10
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    یاد حرف خمینی میفتم که می‌گفت این محمد رضا میگه میخواد از چیز خورشید چیز بگیره خخخخخ حالا یک قرن بعد همه میخوان از چیز خورشید چیز بگیرند شماها همیشه یک قرن عقب هستید این حرفها برای امثال تو نیست که این جور چیزها رو نمیفهمی که میگی هر کی نطفه اش در سن بالای والدینشون شکل بگیره هوش اش کم میشه با این استدلال اکثر بسیجی ها باباشون سن شون بالا بوده که نطفه شون شکل گرفته
    11
    60
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    جناب آقای یا خانم زرتشت ،دوست بزرگوار چکمه لیس بنده! فرموده بودند چپ ها و سایبری ها و هرچه ایشان اسم امثال مرا می گذارند ،مشکلشان با پهلوی بر سر شکل و شمایل دماغ انها است ،خیر بزرگوار ،همینجا صراحتا اعلان می کنم شخص بنده هیچ مشکلی با شکل و شمایل دماغ امام زمان شما که اتفاقا شبیه گلابی هم هست ندارم ،مشکل بنده با ایشان میزان تعصب و غیرت او نصبت به نماد پادشاهی یک کشور ۲۵۰۰ ساله است که توسط کمان یک پرن استار فرانسوی نشانه گرفته شده است و با اثابت تیر این جانور مریض الحال به وسط هدف و ناموس دوستان سلطنت طلب من به نمادی از بی غیرتی پادشاه قانونی یک کشور تبدیل شده است،😅
    73
    15
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    ممرضا پالانی برای گرفتن دیپلم با پول ملت به سوئیس رفت!!! و دست خالی برگشت ( و البته با معشوقه دوران جوانی اش باجناق همین طرفداران سلطنت طلب امروز ما یعنی عالیجناب پرون )و با پارتی پدرش از دانشکده افسری پدرش که اساتید ان را پدرش انتخاب میکرد ! درجه ستوان دومی گرفت!😅
    68
    15
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه

    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    فاطی تو باید در مورد امان الله خان و ظاهر شاه نظر بدی نه در مورد شاهان کشور خارجی. هر چند کشورت هم یه زمانی جزئی از آن کشور خارجی بوده. راستی نسبت اصلاحات خوب امان الله خان و اقدامات ظاهرشاه نظرت مثبته یا مثل طالبان چسبیدی به عامل عقب ماندگی افغانستان یعنی اسلام؟
    7
    55
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    خمینی میفتم که می‌گفت این محمد رضا میگه میخواد از چیز خورشید چیز بگیره! اون احمق درست می گفت چون سلطنت و سلطنت طلب را که خودش یکی از انها بود و بعد رنگ عوض کرد .خوب می شناخت .پالان طلبان امروز ما هم می خواهند بعد ۵۰ سال از چیز محمد رضا ! چیز بگیرند ! که نتیجه اش هم میشود یک چیز مثل پسرش😅
    67
    17
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    1:"recurring".به سختی میشود ترجمه کرد. بازگشت یا تکرار ولی‌ کامل نیست. باز گشت. اگر چند سالی‌ در یک سایت مطلبی نویسید. recurring معنی جدیدی برای ما پیدا می‌‌کند. " کلمه ای نیست که قبلاً گفته نشده باشد."این چه اتفاقی افتاده است؟ این دقیقاً همان چیزی است که بعداً اتفاق خواهد افتاد. این چه کاری است که انجام شده است؟ این دقیقاً همان کاری است که بعداً دوباره انجام خواهید داد و هیچ چیز جدیدی در زیر نور خورشید اتفاق نمی افتد " -.از فرهنگ هندی. از گوته یا شیلر داریم . "همه چیز فقط در زندگی تکرار می شود، / فقط تخیل برای همیشه جوان است: / آنچه هرگز در هیچ کجا اتفاق نیفتاده است / که به تنهایی هرگز کهنه نمی شود ".یا "مخالفان معتقدند با تکرار نظرات خود و عدم توجه به نظرات ما می توانند ما را رد کنند" . این جمله‌ها زیبا در مورد" recurring " یا بازگشت را انسان‌ها عاقل برای ما به ارث گذشته تا در این دنیا پیچیده راه درست انتخاب کنیم.
    10
    54
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    2:ولی‌ اگر چند سالی‌ در یک سایت مطلبی نویسید و ببینید. "recurring" . معنی جدید پیدا می‌‌کند و حیران که چگونه قشر سایبری به شیوه خود تحریف می‌‌کنند. اول کمی مشکوک می‌‌شوید بعد کمی تفکر .اخر مگر می‌‌شود همه این‌ها تصادفی باشد این الگو‌ها که همیشه بازگشت دارند.تا یک زمانی به نتیجه که در نزد امت ریش معنی‌ دیگر دارد. خیانت و خوش خدمتی به آخوند حالا به هر قیمتی .پرفسور روانشناسی نباید بود تا پی برد. آنقدر الگو وجود دارد که حتا نادان‌ترین هم درک می‌‌کند. مثال کاربری داریم. با نام " azadi2011". ایشون به ندرت مطلبی می‌‌نویسد. فقط زمانی ظهور که مطلبی در مورد علی دایی باشد. و در این میان یک گریزی هم به سرقت از علی دایی می‌‌زند ۱۰ سال گذشت ولی‌ هنوز درک نکرده چه می‌‌خواهد بگوید؟ "recurring" " ایشون علی دایی است. ولی‌ بامزه تر از این‌ها سه یا چار عدد هستند .مصدق روحت شاد. باجناق آزادی. پیرزن و راسو راستگو. ابله روستا این ها مصدقی می‌‌باشد .همشیه کوشش تصور قیافه ایشون را تصور کنم .اگر "recurring" " ایشون را بدانی‌ سخت نیست. یک طلبه کوتوله را تصور کنید. در حوزه اتاق سایبری نشسته.
    11
    54
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    3:در حوزه اتاق سایبری نشسته .... در جلوی کامپیوتر. ....انگشت مصدقی روی کیبورد تام تام مورلی تیپ می‌‌کند. " "recurring" " ایشون تام مورلی است.فقط همین را بلد است. بامزه تر از این ابله روستا این ها ,باجناق آزادی و پیر زن است. "recurring" " این دو نفر : بحرین را داد. دماغ. اسم دختر نور زهرا است .یا چه می‌‌دانم . تازگی‌ها یک چیزی از سایت تابناک بسیج کپی کرده راجع به یک خواننده در لوس آنجلس یا جمله معروف .خر کباب می‌‌کنند، سر این جمله دعوا دارند مال چه کسی‌ است. در این میان ولی‌ چنان نان مفت بسیج را خورده که تنبل شده .هی‌ جمله همدیگر را تکرار می‌‌کنند. با یک نام میاد با نام دیگر می‌‌پرسد چرا جواب نمیدی. یعنی "recurring"" قاطی پاتی شده. یا همان فارسی‌ خود. ..گیجه گرفته. از آن طرف هم راستگو را داریم. . "recurring" ایشون این است که یا به این دو نفر مثبت می‌‌دهد. یا فحش به پهلوی و ترامپ می‌‌دهد ولی‌ می‌‌گوید نتانیاهو مصدق دوم است. عامل "recurring" هم فقط و فقط نام پهلوی است.وگرنه شما روزی ۵۰ بار از اعدام بنویس. از دزدی از پشیمان ۵۷ اتی.
    11
    56
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    4:از پشیمان ۵۷ اتی. از نابودی ایران از فاجعه با نام شیخ علی‌. هیچ دنیا را آب برد این‌ها را خواب یهتر بگویم. فعالیت حوزه . با درک "recurring" از زبان شیلر .گوته در نزد ما ایرانی‌‌ها باید وداع کرد. در نزد ما معنی دیگر پیدا می‌‌کند. عقیده ما : "عزیزان که فقط و فقط تکرار می‌‌کنید، با با که ندارید این مامان محترم شما که در جلوی حرم شاغل است.به شما یاد نداده که با اسم جعلی‌ آمدن و به خود هم مثبت دادن کار بسیار بسیار زشتی است؟" اخر این چه " "recurring"" است که شما دارید؟ اگر تکرار چه مشکلی با این جمله دارید ؟ "همیشه باید حقیقت را تکرار کرد، زیرا خطا دائماً در اطراف ما موعظه می شود و نه توسط افراد، بلکه توسط توده ها. در روزنامه ها و دایره المعارف ها، در مدارس و دانشگاه ها، خطا در همه جا حرف اول را می زند و با احساس اکثریتی که در کنارش هستند، راحت و راحت است " یا نان مفت حوزه اینقدر شما را تنبل کرده ؟ چقدر شما ارزان هستید.
    14
    54
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    احمقی نجس هر بار میخواست گ...خوردن را شروع کنه دعای فلج امام خیالی زرتمان الهم اجعل. را نیتواند لزش یلد بگیر که قبل از شروع حرفات بخاطر کشته های امیا شلوم شلوم انیا را بخونی که بی‌بی ناتان بگه این از خودمون است بره ته صف
    44
    7
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    ۱-خانم ها وآقایان:تصورش رابکنید که شخصی با یک بخاری برقی بخواهد درفضای باز مثلا هوای سرد اسکاندیناوی راگرم بکند!همه چیز دارای روابط وضوابط است.برای هرکاری پیش زمینه لازم است.یادآوری بکنم که بلوچستان ودگرمناطق محروم ایران چون خوزستان بیشترین معادن زیرزمینی نفت،طلا،سنگهای قیمتی لیتیوم وغیره را دارند.ولی تقسیم امکانات وخرجها وسرمایها یکسان نیست.بدون تردید کاربردلیتیوم دربلوچستان برای تولیدباطری وغیره گزینه مناسبی برای بنای کارخانه تسلا میباشد(کاری به آلودگی محیط زیستی نداریم).
    52
    19
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    -پرسش این است آیای آقای ماسک قادراست تسلاهایی چون ماشینهای تویوتا ولندکروزر برای استفاده بلوچها بسازد؟چون این مردم محروم با سوختبری وقاچاق مواداولیه به پاکستان ازراههای سنگلاخی وکوهستانی امرارمعاش میکنند.حرف بدون پشتوانه مالیات ندارد.نیازاین مردم آب،غذا،بهداشت،کار،دبستان،برق وغیره است.بدون شک این سخنم به مشام دوستان سامانه پادشاهی اسیدی خواهدبود.چون این سروران علاقه دارند که اززمان شاه فقط آن چیزی راکه انتظاردارندبشنوند.این ستم ورنجی که براین منطقه واردشده است،تاریخ وداستانهای طولانی دارد.
    51
    18
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    ۴)-بسیاری ازبلوچها درزمان شاه بخاطرفقرمالی وفلاکت وبدبختی برای کارهایی چون باغبانی; نوکری درخانه شیخ ها وشتربانی به کشورهای خلیج فارس کوچ کردند.الان نسل سوم وچهارم بلوچها درهمین کشورها امورات را می گذرانند.با آمدن حکومت مذهبی بازهم همین آش وکاسه. درزمان شاه مردم اصلاً نمی داستند چه کسی نماینده ووکیلشان است.نماینده ها همگی انتصابی ازسرداران وخوانین بودند.مثل انتخابات کنونی همگی گزینش خودشان است.خانواده پهلوی هروقت به شهرهای بلوچستان که آسفالت نبود می آمدند جاده ها را آبپاشی میکردند.
    52
    18
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    ۳)-درهمان موقعی که جشنهای ۲۵۰۰ ساله برپا بود وسالاد ازپاریس می آوردند بیشربلوچ ها غذایشان یک تکه لواش محلی وپیازبود.درمناطقی که درختان خرما خشک میشدند ومی افتادند،بلوچها کنده این درختها را باگندم آسیاب میکردند ومی خوردند.چندسال قبل ازانقلاب بنده ومادرم دریک نیمچه بیمارستانی برای ملاقات وکمک به پیرمردی ۸۵ساله که اسمش دارکُ (یعنی چوب بود)چون دخترش مرَک یعنی مریم دچارسوختگی عمقی بود رفته بودیم.دیدیم پیرمرد باخودش درآیینه اطاق صحبت میکرد وتقاضای کمک داشت. به اوگفتیم این آیینه است.خودت هستی نمی فهمید. .
    51
    17
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    ۵-آیاتصورش سخت نیست؛یک نفر۸۵سال قیافه خودش راندیده باشد?.برای این مردمان نه شاه خنجری زد نه امام!جمعه سیاه زاهدان با کلی کشته ومعلول وحدودیکسال راهپیمایی ازطرف چه کسی حمایت شد?. برای این مردم متاسفانه همان ملای ریشوعبدالحمید ازهمه بیشترپایگاه مردمی دارد.بنده نماینده این مردم نیستم؛ولی بخاطروجه قومیتی میدانم که این مردم برای هیچ گروه ومسلک وفرقه ای تره خوردنمیکنند.چون چیزی برای ازدست دادن ندارند.جانتان جور .
    52
    16
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    زری! الهی ور بپری!
    65
    15
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه

    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    دوست عزیز کاملا با شما موافقم ولی بزرگترین عامل بدبختی بلوچها تعصب دینی است من در بلوچستان چندین سال زندگی کردم و دیدم که بخاطر اسلام حاضرند دست به هر کاری بزنند و زنان برایشان طبق دین اسلام هیچ ارزشی ندارند جز کالای جنسی و کار در خانه و نسبت به مردم غیر بلوچ یا همان فارس و غیر اهل سنت دید منفی دارند البته طبیعی هم هست بخاطر وضعیتی که دارند. در خارج ایران هم یکی از دوستان غیر ایرانی که دوستان ایرانی دارد و همسایه بلوچی دارد متعجب بود از رفتار همسایه بلوچش با همسرش به من می‌گفت این فرد با شما ایرانی ها متفاوت است و انگار ایرانی نیست. به نظرم علتش چیزی نیست جز تعصب به اسلام. امیدوارم هموطنان بلوچ روزی از تبعیض رها شوند و در آرامش زندگی کنند
    12
    47
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    1: نگفتم ؟ دیدید ؟ آقای بلوچ را فراموش کردم. recurring" ایشون بلوچستان + پهلوی است. زمانی که دیگر پیرزن نیست.چیزی نزدیک ۱۲ سال. تکرار زیاد می تواند خوانایی را بدتر کند و متن را خسته کننده کند. چه در متون ادبی و چه در متون واقعی زندگی‌. برای بسیاری از افراد، تکرار به این معنی است که آنها حتی قادر به تکمیل حداقل الزامات نبوده اند. این باعث ترس از این می شود که بعداً پیدا کردن شغل خوب دشوارتر شود یا حتی ارتباط خود را با جامعه از دست بدهید. "یعنی ترس از رفتن آخوند".در اینجا عقیده که تکرار مادر یادگیری، پدر عمل و در نتیجه معمار موفقیت است .یا ما همان کاری هستیم که مکررا انجام می دهیم، . یا عمیق شدن در تکرار نهفته است.ولی‌ معنی تکرار در نزد امت بسیج بخصوص این سایت چیز دیگری است .تکرارها یک توهم . شده .جدی جدی فکر می‌‌کنند حق دارند.سایبری‌ها عزیز .
    10
    50
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    2:سایبری‌ها عزیز.نه تنها اصل تکرار، بلکه اصل تنوع نیز مهم است. این به این معنی است: شما نباید یک کار را بیش از سه بار تکرار کنید، بلکه آن را تغییر دهید. و سپس اصل سومی قابل تصور است، اصل تضاد یا غافلگیری. ولی‌ منطق شما. تا به امروز چیزی نزدیک ۱۲ سال. قادر هستید ما را هم غافلگیر کند ؟ بجز فانتزی تام مورلی. بحرین. بینی‌. پرون. و مردم فقیر بلوچ . نور زهرا ؟ چقدر تکرار ؟ حتا صیغه جلوی در حرم هر روز آرایش جدید دارد. مامان‌ها قسمتی از شما نه همه. به شما یاد نداد که تکرار دیگر در جامعه امروز ایران مشتری ندارد ؟چیزی دیگری برای گفتن ندارید ؟ اینجوری آزادی و دمکراسی برای ما ؟
    8
    47
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۹
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    باورکنیداین زرتشت کشک نویس آدم خوش شانسی است!اگرقراربود آدمهای چرت نویسی چون ایشان برای نوشتهای خودهزینه ای به ادمین پرداخت میکردند،این پیر تاحالا ورشکسته شده بود.معلوم نیست چی میخاد بگه!چی شد!کی برد😁.طبق برآورده های جدید اگرکسی نتواند منظور وهدف خودرا به دیگران برساند.فقط وز-وزبکند..درردیف بیسوادان است.همپالکی های این سرکلانتر چاره ای ندارند.بقول گفتنی: «مال بد بیخ ریش صاحبش»
    63
    14
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان

    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    اینهمه مقاله نویسی کردی،ولی نفهمیدی منظورش از این حرف این بود اگر روزی کارخانه تسلا در بلوچستان ساخته بشه ایجاد شغل میشه و اون منطقه رونق گرفته و از فقر و محرومیت در میاد.نه اینکه آیا ماشین تسلا برای بلوچستان انتخاب خوبیه یا مسائل دیگر.شبیه همین پیشنهاد رو ترامپ در مورد شهر دیترویت آمریکا که درصد بیکاری بسیار بالا دارد کرده.پس پشت این حرف منطقی وجود داره.اما شماها فقط به فکر کینه شتری تان از پهلوی هستید. بدون اینکه هیچ گزینه و پیشنهاد دیگری داشته باشید،فقط مخالفت.که در عمل در جبهه هواداران اندک رژیم قرار میگیرید.به گفته خودت فقط هم روی فقر و محرومیت بلوچستان قبل از انقلاب زوم هستی،در آن زمان جز تهران و یکی دو شهر دیگر بقیه ایران هنوز مشکلات فراوان داشت.۷۰ درصد بیسواد.کشوری وسیع و مخروبه که از قاجار تحویل گرفته شده بود حداقل ۱۰۰ سال کار لازم داشت تا روی غلطک بیفته.نمیشد در چند دهه تمام مملکت را گل و بلبل کرد.همانطور که حتی در آمریکا و یا انگلستان اینهمه فقر و بی خانمان وجود داره،شما رفتی پناهنده نروژ شدی که بسیار کم جمعیت و از ثروتمند ترین کشورهای دنیاست و ظاهرا درکی از بقیه دنیا نداری
    16
    59
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    خوب من قبلا هم گفتم شاهزاده بد هست جنابعالی قبولش نداری خوب خودت برو جلو نظر بده شماها مگر خواهان دمکراسی نیستید یک رای دارید بفرمایید به سلطنت طلبان چکار دارید اون ها هم هر کدوم یک رای دارند اما مشکل امثال شماها این هست که میگید من خودم نمیخوام کاری کنم اما اونی هم که میخواد کاری بکنه من باهاش مخالفم و دیگران هم باید مثل من مخالف حرکت این شخص باشند
    8
    41
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان

    جدا از نظر و عقیده شخصی ، وقتی همه شرایط را در نظر بگیرید این نتیجه بیرون میاد : در شرایط امروز هرکس با رضا پهلوی مخالف میکنه ۳ حالت بیشتر نداره : . ۱-هوادار رژیم (چه سایبری مزدور با ماسکهای مختلف،چه بسیجی خودجوش) . ۲-تجزیه طلب ضد ایران (که تکلیفشان معلومه و کاری بهشان نداریم). ۳-با هر گرایشی دیگر باز هم اتوماتیک در جبهه هواداران رژیم قرار میگیرند. دلیلش هم ساده است،اگر کسی مخالف این رژیمه باید رهبر و فرد و نماینده ای با برنامه و نظر متفاوت داشته باشه بعد با ایشون مخالفت کنه. خیلی ابلهانه هست کسی ادعا کنه نه این نه اون ولی هیچکی دیگه سراغ ندارم شاید صد سال دیگه بیاد یکی.یا کسی رو دارید که مردم حرفهاش رو بشنوند تصمیم بگیرند ازش حمایت کنند،یا نه.اگر ندارید پس دهنها بسته.همه دنیا هم همینطوره احزاب مختلف.چپ راست میانه مذهبی سکولار سبز آبی قهوه ای، هر کدوم رهبر و نماینده و برنامه مشخصی دارند.نه اینکه قط بیان پارازیت بفرستند و عقده گشایی کنند.
    6
    41
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان

    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    این پیرزن بالاخره سر و کله اش بالاخره پیدا شد، با اینکه این مطلب درست حوزه تخصصی کامنت های پر از عقده اش هست،همه را ول کرده یکراست رفت ته خط سراغ کامنت کاربر zarduscht،اما چرا؟ شاید چون حرفهای اصلیش را قبلش با آیدی دیگر زده 🙂 طبیعی تر بود اگر با این آیدی هم اول نظرات .. هر بارش! را مینوشت،بعد میرفت سراغ جواب دادن به یک کاربر دیگه 🙃 🤫
    6
    40
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان

    بیشتر این آیدیهای به اصطلاح چپول اینجا ماموران اطلاعات رژیم و از ارتش سایبری هستند.شکی نیست بعضیهاشون چند آیدی دارند.یک آیدی دیگر هم چند سال پیش اینجا بود به اسم هانی از نروژ،من میگم اینها همه یکی هستن.جدا از شباهتهای شدید فکری حتی لحن ادبیات اگر دقت کنید،بعضی جاها اشاره به نظری میکنند،که جای دیگه خطاب به آیدی دیگری گفته شده.
    7
    38
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    ۱-گرامی:وحشی بافقی می گوید؛« زمین شوره سنبل بر نیارد--در او تخم و عمل ضایع مگردان ».بادیدگاه شما کاملا موافقم.درهربستری که بیسوادی؛فقر؛بیکاری؛قهرطبیعی؛ خشکسالی وغیره جاخوش کرده باشد،ارتجاع دینی وصدای اذان وبوی دین بجای خوشبختی درآن محیط لانه میکند.بنابراین بایدبرای تغییروبهروزی تلاش بشود.حدس میزنم جنابعالی ازطرفداران سامانه پادشاهی هستید.جنابعالی مخاطب بنده نیستید.ولی نمیدانم چرادوستان سلطنت طلب انتظاردارند؛هرآنچه آنها می خواهندبایدگفته بشود?
    37
    11
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    . ۲)- شماخودتان درآن مناطق بوده اید.آیادرست است بنده بگویم مردم بلوچستان باسوادترین آگاه ترین مردم ایران هستند? یابگویم درسیستان وبلوچستان کارخانه ها،آب وهوای بهاری وسرسبزی؛کار؛آبادانی فراوان است? یا بگویم دربلوچستان فقرمطلق وجودندارد? آقایی یا خانمی ازآلمان بنده را خطاب قرارداده که تونفهمیدی منظورآقای پهلوی چه میباشد.خیربزرگوارشمازبان طنز را نمیگیرید(چون شمانمی نویسم نفهمیدی) وقتی ازتسلا برای سوختبری وقاچاق اشاره کردم.
    36
    9
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    ۳-یا آقای سلطنت طلب خوش ذوق مینویسد درنروژ پناهنده شدی.خیر!اولاًپناهندگی عیب نیست.بنده دارای شغل بالا دراینجاهستم؛خانمم ایرانی نیست.ازبحث خارج نشوم،باتاکید بردیدگاه ونظرشما راجع به این منطقه موافقم.البته راهکارش این نیست که مشکلات ونارسایی ها را زیرقالی بگذاریم وفقط به شعارزنده باد ومرده باداکتفا بکنیم.جنابعالی محترمانه نظرتان رانوشته اید،ادب حکم میکند باکمال واخلاق جواب شمارابدهم.حمل برغروروخودستایی نشود،ولی بحث کردن با افراد متعصب وبی شخصیت را درحدخودنمیدانم.قلمتان سبزوجانتان جور.
    35
    8
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    1: recurring" یا تکرار مریض گونه از نمونه این سایت زمانی فاجعه تر می‌‌شود که شما زمانی با پلمیک polemik قاطی شود. ما در فارسی‌ کلمه با نام پلمیک نداریم . تقریبا می‌‌شود. خود را به خریت زدن.البته معنی آکادمیک نیست. مثلا این جمله را در نظر بگیرد "باورکنیداین زرتشت کشک نویس آدم خوش شانسی است!اگرقراربود آدمهای چرت نویسی چون ایشان برای نوشتهای خودهزینه‌ای به ادمین پرداخت میکردند. به جای موضع گرفتن. خود را به خریت زدن. آسان‌ترین راه برای پولمیک. پولمیک را می‌توان از طریق ویژگی‌های مختلف شناسایی کرد.یکی از ویژگی‌های بارز این است که در یک گفت‌وگوی پولمیک، تعداد زیادی از وسایل بلاغی به کار می‌رود. در پولمیک، ابزارهای بلاغی مانند طنز و سخره به وضوح برجسته هستند. به همین دلیل، جدال زبانی غالباً آسیب‌زننده به نظر می‌رسد، هرچند معمولاً از زبان رسمی و با سطح بالا استفاده می‌شود. هدف از این کار، برجسته‌سازی و دفاع از استدلال‌های خود از طریق کلمات است، در حالی که هدف این است که طرف مقابل را تحقیر و رسوا کنند. باجناق آزادی را در نظ بگیرید. بیش از ۱۳۵ بار این مطلب را تکرار کرده.
    6
    42
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    2:باجناق آزادی را در نظ بگیرید. بیش از ۱۳۵ بار این مطلب را تکرار کرده. "عواقب خطرناک آمیزش در سن بالای پدر و مادر در فرزندان اثرات غیر قابل جبرانی دارد "آن هم در مملکتی که هنوز ازدواج دختر عمو و پسر عمو در آسمان نوشته شده.در اینجا زمانی که زن آلمانی ازدواج می‌‌کنید باید ثابت کنیدکه والدین شما فامیل نبوده. برداشت بد نکنید هدف انتقاد به دوستانی که فامیلی ازدواج کرده نیست، بلکه روشن کردن افکار طلبه از نمونه باجناق و پیرزن است. هر روز تکرار.زمانی که هاج و واج خوب چه پاسخی ؟ راحت پلمیک .خود را به خریت زدن . پلمیک زبان کسی‌ است که در تضاد کاملا فقیر هستند
    7
    41
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۹
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    Munchen - مونیخ، آلمان
    ضرب المثل ” جواب ابلهان خاموشی است “.۱- یعنی پاسخ ندادن به سخنان آدم های جاهل، یکی از کارهای مهم عاقلان است.۲-در برابر کسی که جاهلانه سوال می پرسد یا مدام دیگران را با صحبت هایش آزار می دهد، سکوت باید کرد.۳- دو کلمه کلیدی در این ضرب المثل وجود دارد: ۱- ابله ۲- خاموشی؛ ابله یا سبک مغز به کسی می گویند که کارهای سخیف از او سر می زند و نه برای خودش احترامی قائل است نه برای دیگران. خاموشی نیز یعنی سکوت کردن و جواب او را ندادن.
    37
    8
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    این شیرین عقل ما جناب زرتشت .... .عرضه جواب دادن به دو تا پرسش منطقی و مستند من و بقیه دوستان را ندارد .فرار و اختفا را مثل پدر تاجدارش تنها گزینه مناسب میداند !منتهی فرق این مزدور با ان مزدور این است که او با کمک کودتا و خارجی از سوراخ اختفای خود خارج میشد این موجود را حتما باید.... پالانی ان هم بعد از چند روز در جایی دیگر سر از ....در اورد و نفسی بکشد و تا دیداری دیگر دو تا جاوید و جانم نثار و وسلام .
    34
    7
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه

    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    دوست عزیز من از سلطنت طلبان بیشتر خدمات پهلوی را ارج می‌نهم ولی طالب سلطنت نیستم. چیزی که برای من مهمه سقوط رژیم مذهبی ایران است و تنها کسی که به عنوان رهبر اپوزسیون میبینم رضا پهلوی است و بقیه گروهها هرگز نتونستن کسی را معرفی کنند به عنوان رهبر. شما تصور کنید اگر خمینی به عنوان رهبر انقلاب ۵۷ وجود نداشت انقلاب به پیروزی می‌رسید؟ در ضمن حتی گروهای اپوزسیون خوب میدانند حتی اگر کسی را به عنوان رهبر معرفی کنند اقبال مردمی دیده نخواهد شد چون مردم ایران خصوصا نسل جوان واقعا در این چند سال به مدد اینترنت و ماهواره متوجه شدند ایران قبل از انقلاب در دنیا چیزهای زیادی برای گفتن داشت
    5
    27
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه

    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    و از طرفی جمهوری اسلامی بعد از دوران خاتمی روز به روز بیشتر کند زد در همه چیز و مردم هر چه بیشتر از رژیم متنفر میشن تعداد افرادی که به رژیم سابق تمایل پیدا میکنند بیشتر میشود یعنی مقایسه میکنند دو دوره شاهان قاجار و دو رهبر جمهوری اسلامی را و دوران اسف بار قاجار هم که دو پهلوی خصوصا پهلوی اول آن خرابه ویران را آباد کرد به محبوبیت پهلوی ها افزوده و دگه جوری نیست که فقط قشر تحصیل کرده بداند که قاجار چه بود پهلوی چه بود و الان چطور است بلکه میشه گفت تقریبا اکثر مردم میدانند.
    4
    27
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه

    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    در مورد بلوچستان هم جالبه دوستان بلوچ من از دوران پهلوی تعریف میکنند مثلا اینکه میگن دوران شاه اصلا اختلاف شیعه سنی نبود اینقدر زابلی ها پستها را در دست نداشتند و تبعیض در این حد نبود. ولی یه واقعیت هست که تبعیض نه تنها از طرف حکومت‌ها بلکه از طرف مردم هم هست و متاسفانه ما ایرانی ها نژاد پرستیم مثلا الان در مناطق شیعه نشین که دین نسبت به قبل اهمیت کمتری دارد ولی باز هم وقتی میگن فلانی سنی یا بهایی است یه جور دگه نگاه میکنند یا مردم ایران بر اساس پوشش ظاهری و لباس آدما را قضاوت میکنند که مورد دوم متاسفانه خیلی وجود دارد مثلا لباس افغانی ها را کسی بپوشه آدم سطح پایینی حسابش میکنند
    4
    28
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه

    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    من دوست دارم تمام گروههای اپوزسیون یه رهبر واحد داشته باشند تا سقوط رژیم را بشه پیش برد و در نهایت در فردای ایران آزاد مردم نوع سیستم را در انتخاباتی دموکراتیک انتخاب کنند و من خودم صادقانه دوست دارم حکومت جمهوری سکولار در ایران آینده داشته باشیم و خوشم آمد که رضا پهلوی هم گفت این سیستم را می‌پسنده و دوست دارم ایشان به عنوان رییس جمهور آینده ببینم و نه ریس جمهور مادام العمر. البته در جامعه اکثرا دنبال پادشاهی هستند ولی اگر مردم این سیستم را انتخاب کنند من هم احترام میگذارم چون میدانم رضا پهلوی به عنوان پادشاه از پدرش هم بهتر خواهد بود چون حکومت پدرش بی عیب نبود و ایشان قطعا دنبال حکومت دموکراتیک است و تابحال در حرفهاش چیزی جز صداقت ندیدم. البته سلطنت مشروط با مجلسی قدرتمند مثل انگلستان
    6
    27
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    ۱-بله!فکرمیکنم که دردوران سابق تبعیض دینی ومذهبی درهیچ جای کشور دیده نمی شد.درسیستان وبلوچستان رژیم شاه نمایندگان وافرادخودراداشت.نمایندگان کسانی نبودند به جزء خوانین وسرداران.خوانین بازکدخداها وافرادخودراداشتند.کسی به هرنحوی اگرقصدتفرقه وجوناامنی واعتراضی داشت؛فوراً تحت نام اشراروغیره بااوبرخوردمی شد.ولی دررژیم فعلی تبعیض همه جانبه بطورسیستماتیک عملی میشود.بله سیستانی ها وشیعه ها درزیرچترحکومت هستند.البته بنده دوستان نیک زابلی دارم که افرادی شایسته هستند.تصمیم شما راجع به انتخابتان به شخص پهلوی انتخاب شخصی است ومحترم!ولی بنده هم این حق رادارم که انتخاب دیگری داشته باشم.
    28
    4
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    ۲-بنظرم آقای پهلوی ازسکوی پرش پدرشان استفاده میکنند.اگراین فوند پدرش رانداشته باشد؛مگرازلحاظ سیاسی وسخنوری چیزی بالاترازمثلا خانم مسیح علینژاد رادارد? چندوقت پیش بایکی ازآشنایان تلفنی صحبت می کردم.ایشان گفت من ازطرفداران پهلوی بودم.ولی تنها چیزی که بنده را واداشت تجدیدنظربکنم.برخورد وروش طرفداران آقای پهلوی بابقیه بود.حالاشماخودتان ببینید درهمین صفحه فعلی چقدر اتهام و برچسب زدند،این چپول است آن راستول است،همه یکی هستند وغیره.بنده بخاطرهمین ناهنجاری ها کم ظاهرمیشوم.بارها گفته ام گزینه بنده آقای پهلوی نیست.برایم مهم نیست کسی بگوید مهره رژیم هستم یا سایبری وغیره!معتقدم به ایده ومنش سیاسی وشخصی هرکس بایداحترام گذاشت.باجبروزورهیچ گره ای بازنمی شود.باپوزش وشرایط کاری مجبوربه ترک بحث هستم.جانت جور. .
    28
    5
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    تا اینجا هرچه سعی کردم نظرت را در مورد نظر این هم وطن بلوچ درست متوجه شوم ! صرفا تعریف و تمجید از چند تا دیکتاتور ادم کش بود وبس! برداشت دیگری نداشتم !جز در یک مورد که گناه را طبق معمول به گردن ملت ایران انداختی و حاکمیت سابق را مبری از اشتباه ! دوست جمهوری خواه که عجیب علاقه شدیدی به لیسیدن چکمه استبداد داری ! در بستر فقر است که طفلی بنام خرافات پرورش می یابد .حالا اگر دنبال دلایل فقر در سیستان و بلوچستانی که زمانی تامین کننده کل غلات ایران بود و با از دست دادن حق ابه هیرمند به فلاکت امروز مبتلا شده است ! می گردی ؟!باید به سراغ عاملین این فاجعه بروی که اتفاقا در حال لیسیدن چکمه انان هستی ! چه اجباری است خود را طرفدار جمهوری خطاب میکنی و تمام وقت در خدمت استبداد و ماله کشی هستی ؟جواب ان جوان امروزی را که بقول خودت اگاه است و طرفدار سلطنت چگونه میدهی که شاه انقدر تو و مملکتش را دوست داشت که سید علی وار یک شیرین عقلی مثل احمدی را بعنوان نایب خود انتخاب کرده بود ؟ هم زنش بود و هم اعتقاد داشت شیرین عقل است و در نبودش با همان ضریب هوشی مد نظر شاه !مملکت را نجات میدهد؟🧐
    34
    5
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    به او چگونه می خواهی بفهمانی که بجان اعلاحضرت او بفکر ایران و ایرانی بود و نه بفکر سلطنتش
    33
    3
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    دوست گرامی ! هموطن سنی بلوچ من در مملکتی زندگی می کرد که شاه ان مملکت که جان و مال و سرنوشت مردم در دست تنها او بود !خود را شاه شیعیان جهان معرفی میکرد ! و . جز علی که با او در ارتباط بود ! با بقیه خلفای جهان اسلام قهر بود!تبعیض یعنی چه ؟
    35
    6
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    چون میدانم رضا پهلوی به عنوان پادشاه از پدرش هم بهتر خواهد بود چون حکومت پدرش بی عیب نبود ! حکومت پدرش بی عیب نبود؟ چند تا از این معایب را با توجه به در نظر گرفتن اولویت ! از تو دوست عزیز و دانا که بدنبال اتحاد جامعه ایران هستی ! خواهش می کنم ! لطفا بیان کن !
    35
    5
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    اوکی به یک شرط. اینکه اول تو در یک مقایسه بین سه سلسله قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی، محاسن و مزایای حکومت پهلوی، چند مورد مهم را ذکر کنی.
    6
    25
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه

    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    اتفاقا من هر کس مخالف رژیم باشد برایم محترم است حتی گروه منفور مجاهدین خلق را در جهت ضایع کردن رژیم کاملا موثر میدانم و کسانی مثل میرحسین موسوی برام محترم هستند چون بر علیه خامنه ای شجاعانه ایستاده اند من هرگز به خودم اجازه نمیدم کسانی که مخالف رژیم هستند را تخریب کنم. چون این یعنی طولانی کردن عمر رژیم و خوشحالی طرفداران رژیم و به همین خاطر معتقدم که نباید رضا پهلوی را تخریب کرد و عوامل رژیم را خوشحال. شما تصور کنید من طرفدار مجاهدین خلق، خب در آینده اگر مردم در انتخابات آزاد این گروه را انتخاب کنند بقیه گروهها باید احترام بگذارند اگر هم جمهوری یا پادشاهی را انتخاب کردند بقیه باید احترام بگذارند ولی واقعا آدم حس میکند بعضیا در اصل سایبری هستند و خودشان را چپ جا میزنند. شما میتوانی تصور کنی غیر از طرفداران رژیم، کسانی باشند منافع ایران و مردم ایران برایشان مهم باشد و طرفدار حزب الله هم باشند؟ یعنی هم طرف مردم باشی هم مخالف رژیم و همزمان طرفدار حزب الله؟
    2
    24
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    با در نظر گرفتن اولویت ! زندگی رضا شاه را باید به دو قسمت تقسیم کرد ! قبل از رسیدن به خودکامگی و بعد از ان ! پس اینجا صرفا می توان به قسمت اول اشاره کرد که شامل ‌۱-تشکیل یک دولت مرکزی ! ۲تشکیل ارتش ۳راه اهن ۴تاسیس مراکز آموزشی و شناسایی فرهنگ و ادب ایرانیان ۵نوسازی‌ و احداث امارات و بناهای لشکری و کشوری در جهت مدرنیته کردن ایران !
    31
    2
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان

    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    پیرزن خرفت! دقیقا ۹ خط نوشتی! بعد حرف از خاموشی میزنی؟ 😂 پس مشخص شد ابله کی هست! نه من برای فرد عقده ای و غیر منطقی مثل تو هیچ احترامی قائل نیستم و این رو بلند و واضح بهت اعلام میکنم! حالا باز هم بیا جمله قبلی در مورد خاموشی بنویس! من فقط میام حالت رو بگیرم و برم البته، هر وقت حس و حالش باشه! تو هم فقط بخون و حرص بخور 🤭
    2
    22
    جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه

    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    یعنی رضا شاه یه مدت فقط خدمت کرد و خودکامه نبود و یه مدت هم شد خودکامه و هیچ خدماتی نداشت و فقط و فقط خودکامگی کرد؟ میشه بگی حدودا تا چه سالی خدمت کرد و از چه سالی صرفا خودکامه بود و خدمت نکرد؟ پسرش چه خدماتی داشت؟
    0
    20
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۹
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    بی محلی وتحویل نگرفتن آدم های فضول واوباش وخرفت روش انسانهای والااست.فرقی نمیکند این آدم بیشعورازکره زمین باشد یا کره مونیخ.ضرب المثلی هست که میگویند:.اگربخواهی درمسیرت به موقع برسی،به واق واق سگها توجه نکن وسنگ نینداز!چون خصلت این حیوان همین است.هرکس که این خواص رادارد،خودرا درجایگاه جواب می بیند!
    23
    4
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    پسر خوب سوال کردی من هم جواب دادم ،خدمات رضا شاه را که شامل ۵ مورد می‌شد بیان کردم ،در مورد پسرش هم که بهتر است اصلا صحبت نکنیم ،حالا شما بفرما معایب دوره شاهان پهلوی را با در نظر گرفتن درجه اولویت !تازه بنده طرفدار شاه نیستم که بخواهم از عملکرد آنها دفاع کرده باشم ،چون طرفدار چپ هستم می توانم یکی یکی از معایب چپ ها که کم هم نیستند برایت مثال بیاورم و تا دلت می خواهد چون ریگی در کفش ندارم و اهل فوتوشاپ و جعل سند هم نیستم با تو سخن بگویم ،تمام آن ۵ مورد در طول ۵۰ سال سلطنت پهلوی ها هم در راستای منافع انگلیس بود که با منافع ملت هم خوانی می کرد ،اما اگر منظورت از خدمات ، دستور مجازات کشیدن تریاک و شاشیدن در معابر و کشتن شپش است که سطح بحث در این موارد را شایسته محفل دوستان پای منقل می‌دانم ،بفرمایید معایب دوران پهلوی را که مانع علاقه شدید شما به لسیدن چکمه های این خاندان میشود؟
    22
    3
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    شما دوران دانشجویی داشتید؟ خصوصا رشته هایی مثل جامعه شناسی حقوق فلسفه روانشناسی. افراد با آرامش سوال می‌پرسند و جواب میشنوند و ادامه دارد. شما از من سوالی پرسیدید و من گفتم اول سوال من را جواب بده بعد من جواب میدم. آخه کسی که میگه خدمات رضا شاه شامل پنج مورد میشه این یعنی این فرد کلا پرته و انگار ایرانی نیست. شما کافیه گوگل کنید و ببینید قبل از رضا شاه ایران اصلا دادگستری داشت؟ در دوره قاجار دانشگاه داشتیم؟ بانک ایرانی داشتیم؟ اینها در جهت منافع انگلیس بود؟ من از چپ خوشم نمیاد ولی وقتی صحبت از حقوق کارگر میشه میگم حزب توده خدماتی هم داشته و به همین خاطر هست که با اینکه طالب سلطنت نیستم ولی خدمات پادشاهان پهلوی را میگم ولی چرا اینقدر تاکید دارم در حمایت از شاهان پهلوی؟ چون میدانم چقدر اهمیت دارد این کار برای سقوط رژیم آخوندی. مطمئن باش رژیم سقوط بکنه اینقدر تاکید نمیکنم.
    2
    20
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    یک سوال خیلی منا کنجکاو کرده که این همه نفرت شما از شاهان پهلوی چیست؟ واقعیتش آدم شک می‌کنه که شما ساندیسی طرفدار رژیم باشی چون خوب میدانی که دیدگاههای شما فقط به نفع رژیمه و هیچ سودی برای مردم در جهت نابودی رژیم فعلی نداره. الان تصور کن رضا پهلوی نباشد. خب انقلاب نیاز به رهبر دارد که مردم حول آن علیه ج اسلامی متحد بشن. کسی را میتونی معرفی کنی مردم قبولش داشته باشند؟ برنامه شما برای نابودی رژیم چیه؟ اگر بگم بزرگترین عیب شاه این بود که به اخوندا رو داد و پررویشان کرد و باید مثل اتاتورک برخورد میکرد و فقط تمرکز گذاشت روی گسترش کمونیست و برخورد قاطع با چپ ها، خوشحال میشی؟
    3
    19
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    1-)-محترم بنده خدمت دوست خودمانNasrol.عرض کردم که به سلیقه ها ونظرات سیاسی دیگران چه موافق وچه مخالف بایدبدرستی برخورد بشود.متاسفانه درحوزه فکری طرفداران آقای پهلوی گویا همه چیزاجباری است.اگردرمدح وستایش پهلوی چیزی برای گفتن داشتی،فوراً درجه مداحیت به ارزش فورانی بیت کویین میرسد.درغیراینصورت بی ارزش میشوی چون ریال میهن.یک نمونه ابتدایی؛ چندروزپیش درگویا نیوز وهمین سایت وسایت های دیگرنوشته شده بود که رژیم حاکم به یک جوان بلوچ شلیک کرد وجانش را گرفت.هیچکس ازطرفداران سامانه پادشاهی یک جمله درمحکومیت این فاجعه ننوشت.
    20
    4
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    اگرهمین جوان مقتول یافیلمبردارهمان موقع فقط یک نیمچه شعاری میداد ومثلاً میگفت کینگ رضاپهلوی آلان جا ومقامش درسوسیال مدیا چون رامبوقهرمان بود.همه این برخوردها ودوگانگی ها درحافظه. مردم وتاریخ ثبت خواهدشد.افکارواندیشه بنده وهرکس حال چه خوب وچه بد به خودشخص مربوط میشود!بنده این حق رادارم که بگویم هیچ وجه مشترکی با گزینه سلطنت طلبهاومجاهدین خلق ودیگرگروهای تندرو ندارم.نه به کسی تهمت وتوهین کرده ام ونه پاسخ آدم بی شخصیت واراجیف گورا میدهم. معتقدم باید ازانرژی تهاجمی به سبک جمهوری اسلامی،هیاهو،تعصب وجاروجنجال پرهیزکرد.زیرا منطق را درآن جایی نیست. جانت جور. .
    20
    3
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    این موارد تکراری را که همه می دانند جواب سوال من نشد ! چند تا از معایب رژیم پهلوی که مانع علاقه شدید شما به لسیدن چکمه های این خاندان میشود؟
    21
    2
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    اگر بگم بزرگترین عیب شاه این بود که به اخوندا رو داد ! نه خوشحال نمی شوم .به این نتیجه میرسم که باعث بدبختی امروز ما شاه بوده است و به همان دلیل که تو از سید علی بدت می اید من هم از پهلوی و سید علی بدم می اید و ربطی به سایبری بودن من و تو ندارد ! عرض کردم با ذکر اولویت ! اگر دنبال رهبر هم می گردی در میان تنبان و مجرای تناسلی یک نفر که پنجاه سال پیش مرده نگرد .خمینی از دل مساجد ساواک و دربار در امد که تو اورا با رضا مقایسه می کنی .شش ماه طول کشید تا یکی مثل خمینی از درون مساجد قد علم کرد و با یک فراخان ملیون ها نفر را به خیابان کشاند .هنوز هم به قدرت احزاب و تشکیلات مردمی پی نبرده ای که بدنبال رضا هستی که ۴۵ سال است اعلانیه می دهد و فراخان .اما چهار نفر را در همان لس انجلس نتوانسته جمع کند!بزرگترین اشتباه شاه رو دادن نبود .کشتار بود و شکنجه و فساد مثل همین سید علی خودمان که دلیل تنفر یکی مثل من از همه دیکتاتورها منجمله پهلوی است!
    21
    2
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    فیلمی از زندگی گاندی ساختند که یازده جایزه اسکار گرفت .توصیه می کنم اگر در ضمینه زندگی و مبارزات گاندی مطالعه ای نداشته اید که حتما دارید این فیلم را ببینید .در غیر این صورت ارزش دیدن حتی یک دقیقه ان را هم ندارد ! چرا چون گاندی بود که لایق هزاران اسکار در همه ضمینه ها بود و هزینه کردن و ساختن یک دقیقه از زندگی ان بزرگوار با ملیاردها دلار غیر ممکن و مسخره خواهد بود .انجایی که از تحصن غذا بخاطر اتحاد هندوها با مشتی پوست و استخوان در می اید را کدام هنرپیشه معروف جهان حاضر است بخود انقدر سختی بدهد تا رل ان مرد مبارز را بازی کند ؟وقتی که به یکباره بر می خیزد و برای اب کردن گل دریا و بسوی خودکفایی و خرید نمک راه افتاد و با پای برهنه ملیون ها هموطن هندی خود را با خود همراه کرد را هالیوود با صرف ملیون ها دلار نتوانست به تصویر در بیاورد .کسی که انیشتن از او بعنوان یادگار بشریت یاد می کند و میفرماید نثل ها باید بیایند و بروند تا یکی مثل گاندی ظهور کند .رضا پهلوی در انظار این نمی گویم ابلهان چون طرف بحث بنده شمایید که می دانم مطالعه دارید و درد جامعه ما را لمس و درک کرده اید .دوستان حکم خدا را .
    21
    2
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    فرار کردی از سوالتم. گفتی خدمات رضا شاه کبیر فقط پنج شامل پنج مورد بود که نشان از عدم صداقت و قدرنشناسی است و گفتی که در راستای منافع انگلیس بوده که نشان میده خیلی بی معرفتی. من همین جمهوری اسلامی ایرانخرابکن اگر کار مفیدی کرده باشد را ذکر میکنم مثلا میگم زمان شاه یک سری افراد بودن همیشه نوکر و زیر دست بودند و بعد از انقلاب تونستن بشن آدم حسابی هر چند از نظر پدر من آدمهای بی بته و تازه به دوران خوب نیست به جایی برسند ولی من نگاه انسانی دارم و میگم این یعنی عدالت. منظورم از ذکر این مطلب اینه که حتی در دشمن هم اگر نکته مثبتی ببینم به راحتی ذکر میکنم و خیلی فرق است بین دشمنی من با آخوند و دشمنی تو با پهلوی. شما مطمئنم جمهوری اسلامی را به پهلوی ترجیح میدی ولی من منافع ایران و آزادی و آرامش مردم ایران برام مهمه. باور کن اگر مردم خواهان روی کار آمدن چپها هم باشند من به نظرشون احترام میگذارم ولی شما نظر مردم براتون مهم نیست. مثلا میگی رضا پهلوی در لس آنجلس هم طرفداری ندارد ولی خوب میدانی هیچ کس مثل ایشون به عنوان رهبر اپوزسیون در جامعه مقبولیت ندارد
    1
    20
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    یا میگی خمینی بعد از شش ماه شد رهبر در صورتی که خمینی از سال ۴۲ شروع کرده بود و برای روحانیون شناخته شده بود و زمان انقلاب هم همه گروه‌ها و حتی اونایی که به دین هم اعتقادی نداشتند دورش جمع شده بودند و چاپلوسی میکردند و اگر خمینی و رهبری اش نبود هرگز انقلاب نمیشد
    2
    19
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    گاندی راه افتاد تا گل دریا را آب کند و نمک استخراج کند , کشورش را از زیر سلطه استعمار خارج کند ! مصدق با همین هدف به دادگاه لاهه رفت ،حالااین آقا می‌رود به نتانیاهو و ترامپ می‌گوید بیا مملکت مرا بزن تا من پادشاه شوم و این خاعن شیرین عقل شده است رهبر یک عده شیرین عقل دیگر که در نبود احزاب سیاسی از بنده تقاضای یکی مثل مصدق یا گاندی می کنند ؟ حاضرند ریسک زدن و بمباران کشور ما را بجان بخرند تا شاید بجای عکس خمینی چهره زیبای رضا پهلوی را ببینند و قید دمکراسی را هم از همین الان زده اند و چپول ها و مجاهدین و تجزیه طلب ها و ملا ها و مسیح و حامد و بقیه متحدین سابقشان را هم به جوخه های دار بیاویزید !
    23
    4
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    گاگول چپول،از اون موقع داری میسوزی و بخاطرش ۲ بار کامنت نوشتی، یکیش ۹ خط ،اینیکی ۷ خط ! باز .... میکنی و ادعای محل نگذاشتن میکنی؟ بالاخرخ کدوم؟ 😂 مشخصه بهره هوشیت هم مثل افکارت قراضه و داغونه 🤮🤮
    2
    13
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۹
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    Munchen - مونیخ، آلمان
    (٭با بی خردان مونیخی ساز سخن ساز مکُن--گوش شنوا چو نیست،لب باز مکن.٭)-- (٭مده پاسخ به گفتار سفیهان مونیخی -- همان بهتر به خاموشی بکوشی٭.)-- (٭مگر نشنیده ای این نکته نغز-- جواب ابله شاه الهی باشد خموشی٭).-- (٭نزد نادان مونیخی،پاسخ دندان شکن خاموشی است--کای بسا شد پسته لب بسته،دندان را شکست٭)
    10
    0
    شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    جناب آقای شاهزاده رضا پهلوی. مشکل سیستان و بلوچستان آب است. این سرزمین سالها با مشکل آب مواجه بوده که کمبود آب این سرزمین را که زمانی سرسبز بود به سرزمینی خشک بدل کرده است. اول مشکل آب را چاره کنید. سفرههای زیر زمینی بسیاری دست نخورده باقی مانده است. دولت آفغانستان را مجاب کنید تا سد هیرمند را باز کند.
    4
    4
    یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    دوست ما ادعای جمهوری خواهی می کند اما هر جا کامنتی از ایشان می بینیم تبلیغ دیکتاتوری دوتا جلاد ادم کش است و دریغ از یک مورد در ستایش دمکراسی و جمهوری خواهی .مصدق نماد جمهوری خواهی را نه انگار می شناسد اما عاشق وطن فروشی است که او را با کودتا سه سال به زندان انفرادی فرستاد .خیر عزیز من من هیچ اتحادی با دشمنان و قاتلان و دزدان ندارم .برایم رضا شاه و خمینی .سید علی و مملی و مرتضی و رضا فرقی با هم ندارند .جایشان در زباله دان تاریخ کشور من محفوظ است تا ملت بزرگوار ایران از طریق یک قوه قضاییه مستقل (نه پالانی و ولایی )به جراعم و جنایت انها رسیدگی کنند .
    20
    3
    یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    ولی مرحومان نصرالله و هنیه و سنوار را دوست داشتی و نگران غزه و حزب الله. چقدر مردم ایران مرام و عقاید شما را قبول دارند؟ تازه برنامه ای هم ندارید وگر نه علنا اعلام کنید نگران فلسطین هستید بیشتر از چشم مردم می افتید. فقط یک راه دارید و آن اتحاد با ساندیسی ها است چون شباهت های زیادی دارید
    1
    15
    یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    Munchen - مونیخ، آلمان
    این زن زندگی و پیرزن واقعا یک نفرند؟ اینها جز کدام گروه چپ هستند خیلی کنجکاوم بدانم واقعا چه عقاید و برنامه ای دارند
    3
    14
    یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    خیر ! فرقی بین نصرالله و هنیه و ثابتی ها هم نمی بینم .دفاع از کودکان بی گناه فلسطین و کودکان بی گناه اسراعیل را هم که توسط این سه قاتل مسلمان و ان قاتل یهودی انجام می گیرد محکوم می کنم .فرقی بین تو ٬ ساندیسی دیروز و چکمه لیس امروزی و ساندیسی های همچنان حکومتی و نعلین لیس هم نمی بینم!
    22
    1
    یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    تا بحال فکر کردی که چرا مردم ایران دلشون برای بچه های فلسطینی نمیسوزه؟ چرا نتانیاهو حتی غیر نظامی حماس و حزب الله را هم می‌کشه ولی ایرانیا میگن بی بی دمت گرم؟ و همینطور ترامپ و کلا اسراییل و امریکا را دوست دارند؟ یه کم فکر کن.‌الکی نیست که میگم با ساندیسی ها تشابهات زیادی دارید. البته بقیه دوستان میگن شما ساندیسی هستید ولی من مطمئن نیستم
    4
    19
    یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    هر جانور بی شرفی که از کشته شدن کودکان بی گناه ! خوشحال شود ! فرقی هم نمی کند ایرانی باشد و المانی یا امریکایی .یک روان پریش خطرناک است که باید طبق عرف جامعه از برخورد او با دیگران مخصوصا کودکان جلوگیری شود .که متعصفانه در درون فرقه پالانی ها از این جانوران کثیف و مریض .بسیار هستند که فکر می کنم یکی از انها خود ... ات باشی که تبلیغ فاشیست میکنی و شکنجه و اعدام!
    24
    3
    یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Tornado1 - استانبول، ترکیه

    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    البته این اشتباه از طرف خود رضا پالونی بود شاید هم تله ای بوده که از ناحیه دیگری القاء شده و گرنه چه لزومی داشت بچه بدبختو راهی تحصیل کنه ، خب تو همون ایران دیپلم می گرفت ، تا او را راهی کند و در دام خوکی مثل ارنست پرون گرفتار آید ، و این بیماری به نسل بعدش هم منتقل شود ولیعهد هم این کاره است و پارتنرش ، سامان ، نامی است .
    24
    4
    دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    با این حساب اکثر مردم ایران روانپریشن. این مردم روانپریش از چپولها هم خوششان نمی آید حالاچطور انتظار داری در آینده ایران با این مردم روانپریش زندگی کنید و حزب تشکیل بدین و در اداره کشور سهیم باشید؟
    5
    23
    دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    این مقوله اکثریت هم از ان ذهن ... روانپریش می اید .ملت ایران بسیار ملت فهمیده و اگاهی هستند و گول و فریب... چون تو و ثابتی و لاجوردی ها را نمی خورند که با ازار و شکنجه کودکان به خود ارزایی میرسید .ننگ بر تو و همه جنایتکاران پالانی و ولایی
    23
    4
    دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مبارز01 - تهران، ایران
    برخی در اینجا طوری پست میزارن که انگار قرار است، منشوری برای سازمان ملل بنویسند . خودتون رو خسته نکنید: آنقدر تاوان دادیم تا دوست و دشمن را تمیز دهیم.
    1
    7
    ‌سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    آی کیوت چقدره پیرزن 😁
    0
    9
    ‌سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Munchen - مونیخ، آلمان
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    به احتمال بالا.اینجا خیلی از این چپ ها / اسلامیست ها چند آیدیه هستند.ولی این از همه محتمل تره.
    3
    7
    ‌سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۹
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    Munchen - مونیخ، آلمان
    پرسیدیIQ من چنده؟والله اون چیزی که من دارم به اندازه کودک بزرگساله یعنی رضاپهلوی!.
    11
    2
    ‌سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    ۱-متاسفانه بنده دیر رسیدم اینجا و جناب بلوچ احتمالا بخاطر مشغله کاری و “شغل بالا” اینجا را ترک کرده و لابد در فرصت مناسب مراجعه هم نخواهند کرد! که البته سابقا” هم گفته اند که خودشان را در سطح اشخاصی مثل من پایین نمی آورند و انتظار پاسخی هم نباید داشته باشم. اما لازم میبینم که برای یادآوری خوانندگان اشاره ای به دوستی ایشان با “هانی” و یا همین “پیرزن نا ایرانی” داشته باشم که هر زمان نام شاهزاده به میان آمده و وجدان هر ایرانی شرافتمند باید حکم میکرد که برای رهایی از شر آخوند باید به گرد یک نماینده مشترک جمع میشدیم، جناب بلوچ هم دشنه ای به دست گرفته و حمله ای به شاهزاده نموده است. از این جهت معتقدم که با تبلیغات نا بهنگامِ منفی در مورد پهلوی در زمانی که ملت نیازمند به اتحاد است حکومت آخوند را طولانی تر کرده و در نتیجه در ریختن خونهای بیشتر از مردم ما شریک هستند. کسانی که خود را فهمیده و منطقی معرفی میکنند اما شاهزاده را که مکرر اعلام کرده به سلطنت علاقه ای ندارد را متهم میکنند و برچسب سلطنت طلب به سایرین میزنند، یا احمق و نادان هستند و یا مامور و بسیجی.
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    ۲- شما اگر شرف میداشتید حاضر نمیشدید بخاطر عقاید سیاسی خود باعث ریختن خون جوانان میهن باشید. نمیتوانید در آسایش اروپا زندگی کنید، در اقلیت سیاسی جامعه ایران واقع باشید، اما بخواهید عقیده خود را به اکثریت تحمیل کنید.
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.